דו"ח קופות שבורות – 30.12.2001

אוח, כמה שאני מתעבת שבועות
כאלה, נטולי שינויים כמעט
לחלוטין: פתאום אין לי על
מה לדבר, פתאום צריך למצוא
מתחת לאדמה נושאים לשיחה.
תיכף גם תגידו שאני נראית לכם
כמו סטנדאפיסטית (אם אתם מתעקשים – אני עושה הנחות לוועדי עובדים).

לא, רגע, בעצם התכוונתי שאני כן אוהבת שבועות משעממים בדו"חקו. זה חוסך לי את הצורך לרוץ למלא אתרים על מנת לעשות מחקר על הסרטים החדשים שיצאו, ואני גם לא צריכה להיות נורא אינפורמטיבית, אלא יכולה להתפזר בדברים שאני מדברת עליהם. נכון. מה שאני באמת מתעבת זה את התשדירים המרגשים לכאורה של גלגל"צ, שאמורים לגרום לי להצמיד מכשיר ביפר על הנהג התורן, אחרי שדאגתי באופן אישי שהוא לא יישן אבל כן יישתה תואר של אוניברסיטת דרבי מבופצטואנה-עילית. או משהו.

למען האמת, אני יודעת טוב מאוד שאתם נכנסים לפה (ובמיוחד השבוע) משתי סיבות: כדי להריע ל'שר הטבעות' על שנשאר במקום הראשון, וכדי להתעדכן במילה האחרונה בתחום האוף-טופיק. אבל אני לא לוקחת את זה אישית. להפך. אני מבינה אתכם. עכשיו תעמדו בפינה ותשננו בעל פה את הנתונים השנתיים של בוקס-אופיס מוג'ו.

הכריסטמס הביא איתו הרבה אנשים לקולנוע, וזה לא מפתיע. אין כמו אולמות הקולנוע כדי להיפטר מעודפי קלוריות של ארוחת החג, ואין זול מכרטיס קולנוע כדי לטפל בטראומות ילדות דוגמת "אמא, אבל אני נשבע לך שיש לי מפלצת בארון!". כריסטמס הוא זמן טוב לסרטים עד כדי כך, שהדברים המעניינים באמת שקרו הם לא נתוני הקופות עצמם, אלא השינוי באחוזים לעומת השבוע שעבר.

באין תחרות הולמת, 'שר הטבעות' – ואת זה לא קשה לנחש – נשאר במקום הראשון גם השבוע. האמת, זה מדאיג. תחשבו על כל הבנות שלוקחות את החברים שלהן לסרט הזה, ולוחשות בכוונה רבה: "יו, איזה טבעת יפה יש לו", או "יו, הוא אומר ש-one ring to rule them all. זה בדיוק כמו טבעת שמקדשת שני אנשים". ואותן בנות, רבותי, הן סוד ההצלחה של 'שר הטבעות'. אני כבר מחכה לחלק השני בו הצעדן יממש את אהבתו לארוון דשנת השפתיים בטקס מפואר וכל הבנות בקהל תיראנה כשהן מזילות דמעה נרגשת.

עם זאת, את זעקות האושר של "אמרתי לכם שאף אחד לא יכול על שרה" כדאי להשקיט: למעט 'ונילה סקיי' שרשם ירידה של 5% בהכנסותיו מהשבוע שעבר, 'שרה"ט' הוא היחיד מבין הסרטים בעשירייה הפותחת שרשם ירידה כלשהי בהכנסותיו (הכנסות משוערות של 37.4 מיליון, שהן ירידה של 21%).

המקום השני של השבוע שעבר מוכר לכם – אלה אותם 11 כוכביא של 'שחק את זה שוב, דן', שהיו פה גם בשבוע שעבר. במשחק קבוצתי מרשים מול המתאגרף בעל האוזניים הבולטות (ששבר את שיאי הרווחים של יום הכריסטמס עצמו, ומייד אחר כך צנח בחדות), הצליחה נבחרת הכוכבים לשמור על מקומה, ואפילו לרשום עלייה ברווחים. 'עלי', אם כן, נאלץ להסתפק במקום השלישי, עם 15.3 מיליון.

שווה עוגיה הוא המקום השישי, השמור לידידנו חובב הצרות בבית הספר. הקוסם בעל רגלי ההוביט רשם עליה חדה של 61% בהכנסותיו תוך שהוא מציב עצמו רשמית כסרט שהרוויח הכי הרבה בקופות השנה (תואר שהוא קטף תוך חודש וחצי בלבד), ובמקום ה-12 ברשימת הסרטים המרוויחים ביותר בכל הזמנים (כשהוא עובר במיליון את ילד מעצבן אחר, זה מ'שכחו אותי בבית'). הארי כבש בסערת ברקים גם את המקום הראשון ברשימת הסרטים המרוויחים ביותר השנה מחוץ לארה"ב, והגיע למקום עשירי ברשימת המרוויחים בכל הזמנים מחוץ לארה"ב.

סרט חדש אחר שנכנס הוא 'קייט ולאופלד' הקומדיה הרומנטית התקופתית (תרתי משמע) של מג ראיין. היא – קייט – אשת עסקים מצליחה, קלמזית מעט (חשבתם שיכול להיות אחרת?), הוא – ליאופלד – רוזן שחי לפני כמה מאות שנים ומגיע לתקופתנו אנו. ליאופלד הוא לא רק רוזן נעים הליכות, הוא – ואת זה כבר קשה יותר לראות – גם יו ג'קמן. ו… הם מתאהבים. כאילו שאפשר אחרת.
הקהל כנראה מאס בקיטש לקראת החג והסרט נכנס למקום השביעי עם 9.5 מיליון דולר.

במקום השמיני, ממש מתחת – עמית לעבודה אחר של מג ראיין. ראסל קרואו, הפעם בתפקיד מתמטיקאי גאון, עבר מהפצה מוגבלת (9 קולנועים) להפצה קצת פחות מוגבלת (525 קולנועים. וואו), והרוויח 7.2 מיליון, שהם 1872% יותר ממה שהרוויח בשבוע שעבר.

עלייה מרשימה (71%) היתה גם ל'מפלצות בע"מ', שעשה השבוע 6.5 וסגר את השנה עם הכנסות של 236 מיל' (מה שמקנה לו המקום השלישי – מיד אחרי 'שרק' – ברשימת המרוויחים השנה, ואת המקום ה-23 ברשימת הסרטים הרווחיים לאורך כל השנים).

זוכרים את מתוד-מן ורד-מן מ'How High' שהיה במקום החמישי של השבוע שעבר? ובכן, לקח להם שבוע אחד בלבד בשביל להמחק לגמרי מהטבלה המובילה. גם 'Not another Teen Movie' (מקום שביעי של השבוע שעבר) סבל מגורל דומה, ועף לשלום.

ומה צפוי לנו בשבוע הבא? אוה, שימו לב: 'A Beautiful mind', כן, ההוא מהמקום השמיני, ייצא סופסוף בהפצה רחבה לגמרי. יחד איתו נזכה לחזות בנפלאות הטננבאומים, וגם ב-'Impostor', סרט מד"ב שהיה אמור לצאת בכלל בקיץ של השנה שעברה ו"משום מה" נדחה (ארר… כמה כאלה כבר היו לנו?).


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. The Lord of the Rings: Fellowship of the Ring – 37.3 (154.5)
2. Ocean's Eleven – 17.4 (128.4)
3. Ali – 15.3 (35.3)
4. Jimmy Neutron: Boy Genious – 15.0 (42.2)
5. Vanilla Sky – 11.5 (66.5)
6. Harry Potter and the Sorcerer's Stone – 11.5 (286.1)
7. Kate & Leopold – 9.5 (17.1)
8. A Beautiful Mind – 7.2 (13.2)
9. Monsters, Inc. – 6.5 (236.3)
10. The Majestic – 5.6 (15.8)