דו"ח קופות שבורות – 3.12.2000

היה משעמם השבוע בארה"ב.
ממש משעמם. הכתבה הזאת
אמורה לתאר את מה שקרה
ברשימת שוברי הקופות
בארה"ב בשבוע האחרון,
אבל לא קרה שם שום דבר. חוץ משינוי זעיר אחד, רשימת עשרת הגדולים של השבוע היא בדיוק אותה הרשימה כמו בשבוע שעבר, מה שאמור לחסוך הרבה עבודה לכותבים כמוני – פשוט עושים "העתק והדבק" לכתבה מהשבוע שעבר. אבל העורך המרושע של האתר לא מרשה לי, אז אני אאלץ לכתוב משהו בכל זאת.

הסיבה הפשוטה לשיעמום שנחת על הקופות היא ששום סרטים חדשים לא יצאו לאקרנים בסוף השבוע הזה, מלבד כמה הפצות מוגבלות. הסרט ה"חדש" הבולט ביותר השבוע היה הפצה מחדש של "A Hard Days' Night" (שנקרא בארץ, בזמנו, "ארבעת המופלאים") של הביטלס, בכמה בתי קולנוע מהזן האיכותי בארה"ב ולוס אנג'לס. וזהו. סרטים "גדולים" לא יצאו בסוף השבוע הזה, כשם שלא יצאו גם בשבוע המקביל בשנה שעברה ובשנה שלפניה.

זה לא שאנשים לא הולכים לקולנוע בסוף השבוע שאחרי חג ההודיה. הם הולכים, אמנם פחות מבחג עצמו (שהשנה היה חג שמח במיוחד, מבחינת הכנסות לסרטים, לפחות) אבל זאת בהחלט לא תקופה "מתה" בקופות כמו ספטמבר, או פברואר. אז למה בכל זאת האולפנים לא משחררים סרטים חדשים? הם מ-פ-ח-דים! הם מ-פ-ח-דים!

אגדה הוליוודית עתיקה מספרת על קללה אינדיאנית שרובצת על סוף השבוע הזה: מספרים שהצ'יף האינדיאני הנורא "פרה משוגעת" לא אהב את הצורה שבה הוצגו האינדיאנים בסרט "ג'ק האקדוחן והמקרקפים אדומי העור" שיצא בתחילת דצמבר 1932, והוא הטיל קללה על התאריך הזה: כל במאי שסרטו ייצא לאקרנים בסוף שבוע זה ימות תוך שנתיים מוירוס טורף קטלני, או יתאבד לאחר שסרטו הבא יקבל ביקורת קטלנית ב"פנאי פלוס". אמנם, אף אחד לא מאמין ברצינות לסיפור הזה, ויש סיכוי משמעותי שהמצאתי אותו הרגע, אבל איזה עוד הסבר יש לפחד של האולפנים מהתאריך הזה?

טוב, די לקטר. אז מה בכל זאת היה לנו השבוע?

במקום הראשון, כמו בשבוע שעבר, וכמו בשבוע שלפניו, "איך הגרינץ' גנב את חג המולד", עם סכום מכובד להפליא של 27 מיליון דולר בסוף השבוע. הגרינץ' הרוויח עד כה בשלושה שבועות בלבד 172 מיליון דולר, ובכך עבר כבר את "אקס-מן", "מת לצעוק", ו"האמת שמתחת לפני השטח" ברשימת הסרטים המצליחים של השנה. בשבוע הקרוב הוא ידלג בקלילות מעל משוכות "הסערה המושלמת" ו"גלדיאטור", בדרך לקרב פנים אל פנים מול "משימה בלתי אפשרית 2" על תואר הסרט המצליח של השנה בארה"ב.

במקום השני, כמו בשבוע שעבר, "בלתי שביר", החדש של שיאמאלאן (זה מ"החוש השישי") וברוס וויליס. בשלב הזה מסתבר, ולא במפתיע, ש"בלתי שביר" לא יתחרה ב"חוש השישי" מבחינת הכנסות בקופה ולא מבחינת התלהבות הקהל: הוא הכניס השבוע 15 מיליון, ירידה סטנדרטית מהשבוע שעבר. למרות שהביקורות על הסרט חיוביות ברובן, הקהל ברובו מתלונן על סופו (המפתיע?) של הסרט. לא, אל תשאלו אותי מה קורה בסוף, אני לא יודע.

במקום השלישי, כמו בשבוע שעבר, "102 דלמטים", ואחריו, כמו בשבוע שעבר, "רגראטס בפאריס" אחריו, כמו בשבוע שעבר… יאדה יאדה יאדה… סוד של אהבה… המלאכים של צ'ארלי… כמו בשבוע שעבר.

ובמקום השביעי: מהפך! ארוע הסטורי מרגש! תנועת יבשות! בשבוע שעבר היה "היום השישי" המאכזב של שוורצנגר במקום השביעי, ו"Men of Honor" (עדיין ללא שם בעברית) במקום השמיני. לא עוד! השבוע, במהלך מפתיע ומרגש, עלה "גברים של כבוד"(?) וגבר על שוורץ, ובהפרש של קולות בודדים בלבד, כבש את המקום השביעי המכובד! העולם כמרקחה.

במקום התשיעי (כמו בשבוע שעבר) נמצא "פגוש את ההורים", אבל כבר הפסקתי לספור כמה שבועות הוא נמצא בעשרת הגדולים. הרבה, בכל אופן. והמקום העשירי, כמו בשבוע שעבר. מעניין, אה?

בשבוע הבא, עם שוך אימת הקללה האינדיאנית, הוליווד מכה שנית עם מתקפה של סרטי ענק. "מבוכים ודרקונים", "Proof of Life" ,"Vertical Limit" וגם "נמר, דרקון". דבר לא יהיה עוד כשהיה. תודה לאל.


הרשימה המלאה – הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. How the Grinch Stole Christmas – 27.1 (172.0)
2. Unbreakable – 15.0 (66.7)
3. 102 Dalmatians – 8.2 (36.5)
4. Rugrats in Paris – 6.5 (55.6)
5. Charlie's Angels – 5.2 (115.6)
6. Bounce – 4.4 (30.3)
7. Men of Honor – 4.2 (41.2)
8. The 6th Day – 4.0 (30.6)
9. Meet the Parents – 3.8 (153.2)
10. Little Nicky – 2.4 (36.9)