הקיץ בלי ספק נסגר השבוע. זה לא רק העניין של לחזור לבית הספר, זו גם כניסתו הרועמת של ספטמבר העגום לבתי הקולנוע. צופי הקולנוע בארה"ב יכלו לבחור השבוע בין הסרט שהוגדר כ"פרק גרוע של '24"' על ידי הבמאי שלו, לבין הסרט שדורג במקום הראשון ברשימת ימד"ב של הסרטים הגרועים ביותר אי פעם. שלא במפתיע, רובם עשו את הבחירה הנכונה ונשארו בבית, והמספרים בסופ"ש הזה שיקפו את ההחלטה הזאת. 'רעם טרופי', אחרי ירידה של 29%, הכניס השבוע 11 וחצי מיליון דולר – ונשאר במקום הראשון, שבוע שלישי ברציפות. חכם על חלשים.
הסרט החדש שהגיע למקום הגבוה ביותר השבוע הוא 'Babylon A.D.', שנמצא במקום השני. ובכל זאת, במובנים אחרים הוא הסרט הכושל ביותר שיצא השבוע, כיוון שהתקציב שלו היה הגבוה ביותר – 70 מיליון דולר, שרובם לא ישובו עוד לכיסו של האולפן. 'בבילון אחרי הספירה' הוא סרט אקשן מד"בי בכיכובו של וין דיזל. אין לו הרבה מזל עם אלה: 'רידיק' לא בדיוק כבש את העולם בסערה, אבל הוא לפחות יצא בקיץ וקיבל מסע פרסום מאסיבי וכמה עשרות מיליוני דולרים בהכנסות. לעומת זאת, לקיומו של 'Babylon A.D.' רוב האנשים לא מודעים. ובצדק, על פי הביקורות. בסרט הזה, שמתרחש בעתיד-קרוב קודר ומדכא, יש עלילה לא קוהרנטית וסצינות אקשן לא מלהיבות. תיאור שחוזר על עצמו שוב ושוב בביקורות: זה כמו 'הילדים של מחר', רק גרוע. צבא המבקרים שקטלו את הסרט זכה לתמיכה ממקור לא צפוי – הבמאי של הסרט, מתיא קסוביץ' ('גוטיקה'), שלא הסכים לשמור על שתיקת יחסי הציבור המסורתית של במאים שיודעים היטב שהסרט שלהם הוא זבל, ושפך את הכביסה המלוכלכת בציבור. בראיונות הוא אמר שהאולפן לא נתן לו לעשות אפילו סצינה אחת כפי שרצה, ששינו לו את התסריט ושהאולפן סירס לו את הסרט כדי להגיע לדירוג ה-PG-13 המיוחל. בכך קסוביץ' ככל הנראה חיסל את הקריירה ההוליוודית של עצמו: לא משנה כמה אתה והאולפן מסוכסכים, לתקוע ככה סכין בגב האולפן זה פשוט לא דבר שעושים. תמיד אפשר לשמור את חיצי הרעל לראיונות לקראת הסרט הבא. עם ההסכמה הכללית על כך ש'בבילון' הוא סרט רע, זה נס קטן שהוא הצליח להגיע אפילו להכנסות שאליהן הגיע – 9.5 מיליון דולר, כנראה ממועדון המעריצים של וין דיזל, שעדיין שומרים לו אמונים.
הבחירה השפויה, או לפחות הסבירה ביקורתית, היתה השבוע 'Traitor' ('בוגד'), מותחן ריגול פוליטי בכיכובם של דון צ'ידל וגאי פירס, שנראה לגמרי סטנדרטי – אבל בשבוע כזה, "סטנדרטי" זו מחמאה. מצד שני, בתור סרט שאין סביבו שנאות או שערוריות מיוחדות, גם אין הרבה מה לומר עליו. סוכן FBI (צ'ידל) נחשד בהיותו סוכן כפול וצריך לטהר את שמו, קונספירציה גדולה נחשפת, והכל כרגיל, לא יוצא דופן משום בחינה. הסרט הכניס 7.8 מיליון דולר.
אל המקום השביעי בלבד, עם 5.7 מיליון דולר, נכנס 'Disaster Movie', האחרון בסדרת סרטי ה-Movie של זוג היוצרים ג'ייסון פרידברג ואהרון זלצר, אחרי 'מת לדייט', 'Epic Movie' ו'Meet the Spartans'. המשותף לכולם: הם נחשבים לגרועים כל כך שלידם אפילו סרטי 'מת לצעוק' (שפרידברג וזלצר השתתפו גם בכתיבתם) נראים כמו יצירות מופת. השם הרע שהצמד יצר לעצמו היה כל כך אפקטיבי שמיד לאחר שיצא, 'Disaster Movie' כבר דורג ב-IMDb כסרט הגרוע ביותר אי פעם (עם ציון ממוצע של 1.2 מ-5,600 מצביעים, נכון לעכשיו). ההצבעה הזאת היא כנראה ברובה הייפ, ורוב המצביעים כנראה לא ראו את הסרט, אבל זה מעיד על רמת התיעוב שרוחשים הגולשים לכל סרטיהם של פרידברג וזלצר. רק אובה בול מתחרה בהם על תואר הבמאי השנוא ביותר בעולם.
בעוד האסונות הקודמים של הצמד היו לפחות מצליחים מסחרית, הפעם אין להם אפילו את זה. 'סרט אסון' (שבניגוד מוחלט לשמו, לא צוחק על סרטי אסונות) נכתב וצולם כולו במשך חודשים ספורים, והוא אוסף של חיקויים של כמה מסרטי השנה האחרונה – שרבים מהם עדיין לא יצאו כשהסרט צולם, וה"פארודיות" מבוססות רק על הטריילרים שלהם.
היה אמנם קשה להבחין בכך בתוך האומללות הכללית של הדו"חקו, אבל זה היה סוף שבוע של חג. גם אם החג הזה הוא לייבור דיי, החג הכי אומלל בלוח השנה האמריקאי. ובכל זאת, בשל סוף השבוע הארוך, הירידות בהכנסות רוב הסרטים הותיקים היו קטנות יחסית. 'ויקי כריסטינה ברצלונה' (שאגב, יפתח את פסטיבל חיפה בסוכות) ניצל ירידה זעומה בהכנסותיו כדי לחזור לעשיריה המובילה אחרי שבוע של היעדרות, הכנסות 'מאמא מיה' עלו באחוז תמים מהשבוע שעבר (כמו מיטב השירים של אבבא, נדמה שהסרט הזה לעולם אינו נגמר) ו'האביר האפל', עם ירידה קטנה מאוד של 18% בהכנסותיו, עלה מהמקום הרביעי לשלישי, והכנסותיו בארה"ב הגיעו ל-502 מיליון דולר.
וזו, כמובן, הזדמנות לערוך השוואה חגיגית בין כל הסרטים שהגיעו אי פעם להכנסות של חצי מיליארד דולר בארה"ב. ובכן, בין כל הסרטים האלה, 'האביר האפל' הוא הסרט היחיד שעוסק בגיבור-על, הסרט היחיד שיצא בקיץ, הסרט היחיד שלא משתתף בו לאונרדו דיקפריו, והסרט היחיד(!) שלא נקרא על שם ספינה מפורסמת שטובעת במהלך הסרט. בקיצור ולעניין: 'האביר האפל' מצטרף ל'טיטאניק' כאחד משני הסרטים היחידים אי פעם שהכניסו בארה"ב לבדה חצי מיליארד דולר.
ובהמשך פינתנו "הרפתקאות 'האביר האפל' בטבלאות כל הזמנים": בטבלה המותאמת אינפלציונית האביר עדיין רחוק מרחק עצום מ'טיטאניק', והוא שוהה במקום ה-29; בטבלת ההכנסות בעולם כולו הוא נכנס סוף סוף לעשיריה הגדולה, אל המקום התשיעי, עם 921 מיליון דולר מסביב לעולם. זאת למרות כישלון גדול ותמוה מאוד ביפן.
אם אתם מצפים לישועה מהשבוע הבא, אל תצפו. סרט אחד – 'בנגקוק מסוכנת' עם ניקולס קייג' – יוצא לאקרנים, ורעידת אדמה לא צפויה. אם אתם רוצים ארועים קופתיים משמעותיים, חכו לאוקטובר. לפחות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אז
איפה דוקטור בול באמת?
אז
את מי זה מעניין? לא משנה מתחת איזו אבן הוא מתחבא, שיישאר שם.
עובד עכשיו על סרט בשם Tunnel Rats
הסרט עוסק בחיילים אמריקאיים במלחמת ויטנאם שנשלחים לחסל חיילי וייט-קונג במערכת מחילות תת קרקעית. ממה שהבנתי, זה הסרט הראשון של בול שמופק לאחר התיקון בחוק הגרמני שעד כה אפשר לו להרוויח מהפסדים של סרטים ("חוק ביאליסטוק-בלום", אם תרצו). זה אומר שהוא צריך שהסרט יצליח כדי להתפרנס ממנו. האם זה סופו של אווה בול? האם ימצא עצמו ברחובות בעקבות הנזקים הכלכליים שתספוג חברת ההפקות שלו? אולי בכלל יתחיל לביים סרטים טובים? בכל אופן, אם אווה בול כרת ברית עם השטן, סביר להניח שהשטן הוא זה שמחפש דרך להשתחרר מהחוזה.
עובד עכשיו על סרט בשם Tunnel Rats
עם האגו המנופח וההתנהגות הילדותית שלו, מגיע לו שיתגלגל לרחובות. אולי זה ילמד אותו קצת ענווה. זה גם לא שהיה לו איזה סרט עד עכשיו שהיה, איך לומר, טוב. אז עכשיו הוא פתאום התעשת? לי זה נראה די ברור שהוא עשה סרטים כדי להתעשר בקלות מהפירצה בחוק (ולא כי הוא אשכרה אוהב או רוצה לעשות סרטים).
עובד עכשיו על סרט בשם Tunnel Rats
איזו פיראצה בחוק מאפשרת להרוויח מכישלונות?
יש קטע בחוק הגרמני
שמטרתו לעודד יצירה מקומית, על ידי זה שאם עשית סרט כל העלות היא tax deductible או משהו כזה. מה שיוצא מזה הוא שמשתלם לאנשים הרבה פעמים להשקיע בסרט שלו וככה לחסוך המון מיסים, וגם לקבל איזו חתיכה מהכנסות הסרט, זעומות ככל שתהיינה.
יש הסבר כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/Uwe_boll#Financing
רוצים, רוצים.
גם אני לא סובל את הסרטים של
פרידברג וזלצר.
פשוט איום ונורא.
אחרי 'Epic Movie' (שאגב היה הסרט הגרוע ביותר שראיתי אי פעם) קלטתי שסרטים הם לא יודעים לעשות והתרחקתי מהסרטים הבאים שלהם כמו מאש.
המונח מבחינה אינפלציונית מטעה קצת
רד פיש, אתה שוכח את ההורדות מהאינטרנט והפיראטיות שמכרסמות נתחים משמעותיים מצופי הסרטים.
לטיטאניק לא היה האויבים שיש לו היום – הפרד, הצפרדע ופס רחב אימתני.
נדמה לי שזה מקזז את אחוזי האינפלאציה ואפשר בשלוות נפש להכתיר את האביר האפל כסרט השני הכי מכניס בכל הזמנים
המונח מבחינה אינפלציונית מטעה קצת
אני חושב שבהרבה סרטים אחרים, זה היה נכון.
אבל דווקא בבאטמן העובדה הזאת פחות תופסת. עם כל הייפ הסופר מטורף שנוצר לסרט, רוב האנשים בטח העדיפו לראות אותו בקולנוע. מאשר לראות אותו בבית באיכות גרועה או לחכות כמה חודשים
חלק גדול מהסרט צולם בחושך
מי שהוריד את הסרט די אכל אותה…
שלום.
איתי, שם מאד יפה דרך אגב, שמתי לב שאתה מגיב כאן הרבה בזמן האחרון. כדי למנוע בלבול אשמח אם תשנה את הניק שלך, או לכל הפחות תוסיף ספרה, אות או את הכינוי '..ה מרושע'.
תודה.
לא נראה לי קשור
אני לא בטוחה כמה ההכנסות הושפעו מהורדות. יש הרבה אנשים שגם קודם וגם עכשיו הלכו למספר קטן של סרטים מדי שנה, רק שעכשיו אולי הם יראו את האחרים מוקדם יותר.
למשל, ההורים שלי לא הלכו לקולנוע שלא מטעם מקום העבודה כבר 20-30 שנה, וממש לא מפריע להם לחכות שנה-שנתיים (ולפני הגלובליזציה גם שלוש וארבע) שהסרטים יגיעו מהקולנוע לטלוויזיה.
(יכול להיות שזה קשור גם למונופול של גלובוס על בתי קולנוע בסביבתם הרבה שנים).
בכל מקרה, טענתי נשארת: מי שנהג ללכת לסרטים, לא הפסיק. מי שלא נהג ללכת לסרטים, לא התחיל. והצלחות פנומנליות מגיעות ממספיק אנשים שהולכים לראות את הסרט מספר רב של פעמים, ומספיק אנשים שלא נוהגים ללכת לקולנוע אבל מסתקרנים מההצלחות המדהימות. וזה נכון גם לטיטאניק וגם ל"האביר האפל", גם אם זה לא נכון ל"חלף עם הרוח" (שגם הוא נצפה על ידי אותם צופים יותר מפעם אחת בקולנוע – אבל לפני שהיתה טלוויזיה).
אתה באמת מאמין שצפיה בעותק מקרטע על מסך מחשב קטן הוא תחליף לקולנוע ראוי לשמו? אני חושבת שכמו במוזיקה, יש יותר סיכוי שתרכוש בכסף ובאיכות גבוהה את מה ששמעת/ראית באיכות נמוכה ומצא חן בעיניך.
זה משעשע
אבל שבוע שעבר אמרתי לחבר שלי, שאני בעיקרון מוריד רק rip,(שהם, למען האמת, באיכות נהדרת בדרך כלל) בעוד הוא מוריד גם scr שמפתיעים לפעמים באיכותם.
לשאלתי איך הוא רואה סרטים באיכות בינונית הוא ענה לי תשובה מאד מאד ברורה.
"כאילו שבעידן הוידאו זה היה יותר טוב".
קשה קצת להתווכח עם זה.
_______________
לנורטון מזמן אין כח לדוח בשאלות של מוסר.
לא נראה לי קשור
תרשי לי לא להסכים עם מה שאמרת.
אני מדבר על עצמי בלבד כאן, אבל התחלתי להוריד דברים מהאינטרנט כשהוא היה עוד דייל אפ ואיטי רצח. הסרטונים היו ברובם פורנוגרפיים ובאיכות ירודה (אני אתרץ בגילי הצעיר דאז). מאז דברים השתנו.
מחשב המולטימדיה שלי מחובר למקרן איכותי ואני, ישוב על הספה שלי, רואה סרט בגודל (פרופורציונלית למרחק) יותר גדול מבקולנוע סטנדרטי. ואם לקחת בחשבון שהסרטים שאני מוריד הם באיכות HD (ברוב המקרים הסרטים מגיעים ב- HD כבר לאחר כשלושה חודשים לאתרי טורנטים), אז גם האיכות היא טובה יותר מהקולנוע. בואי נוסיף על זה שאני יכול לעשות PAUSE מתי שבא לי, לא לעמוד בתור לשירותים (יש לי שניים בבית) ולאכול מה שבא לי, אז אני בהחלט מעדיף את זה כך.
ובאותה הנשימה…
ההורים שלי, שאפילו מכשיר סלולארי בשבילם הוא מכשיר שנועד לשיחות בלבד (גם אם הוא דור 3.5), גם מורידים סרטים (אמנם ב- DIVX) ורואים בפלזמה שלהם.
מכאן שאני אסכים עם המגיב שטען כי ההורדות מתקזזות עם האינפלציה.
כמו כן תרשי לי בכך לפסול (לא חד משמעית כמובן כי דעתך היא דעתך) את המשפט, ואני מצטט: "אתה באמת מאמין שצפיה בעותק מקרטע על מסך מחשב קטן הוא תחליף לקולנוע ראוי לשמו?"
והתשובה היא, כן, יש כיום תחליף לקולנוע. נכון, הוא פירטי, מצטער…
אבל השאלה היא אחרת
האם לולא היתה לך האופציה הזו היית הולך לקולנוע כדי לראות את הסרטים או שהיית מחכה עד שהם יגיעו לטלויזיה?
זו השאלה. כי אם אתה מאלה שהיו מחכים עד שהסרטים יגיעו לטלויזיה, אז ההורדה היא לא מה שגורע כרטיס מאולם הקולנוע. אם לעומת זאת אתה מאלה שרוצים לראות את הסרט בכל מחיר ורצוי במהירות, ואילולא ההורדה היית הולך לקולנוע, אז כן, הפירטיות גרמה להפסד של כרטיס לאולם.
ולפי מה שכתבת קודם, שהיית מוריד גם באיכות חרא, הרשה לי לנחש שאתה שייך לסוג שבדרך כלל היה מעדיף להמתין לטלויזיה.
לא נראה לי קשור (כה''ב)
אני חושב שלהשליך מהנסיון שלך במקרה הזה על הכלל עשוי להטעות. ראשית, קבוצת הגיל שבה באמת יש את ההבנה המספקת להוריד סרטים (כולל אך לא מוגבל ל: להבין מה יהיה באיכות טובה ובשפה שאתה רוצה, להמנע מלקבל פורנו הומואים במקום הסרט שאתה מחפש, לדעת למצוא דברים שירדו בקצב סביר גם על אינטרנט מהיר) ואת הסבלנות להוריד כמה ג'יגות (או כמה עשרות ג'יגות, תלוי באיזה טעם הHD שלך) היא מאד מצומצמת, לדעתי. גם בתוכה יש אנשים (לדוגמה, אני) שמעדיפים ללכת לקולנוע מתוך שלל שיקולים, חלקם זהים לאלה שאמרת (אני יותר נשאב לסרט כשהוא לא רץ על המחשב הביתי שלי ואני בדיוק לא יכול לעשות pause באמצע אלא צריך להתרכז במה שקורה) וחלקם סתם "זה סרט טוב, למה שלא אשלם את הכסף עליו?" (רלוונטי במיוחד ליצירה ישראלית, אגב). בנוסף, צריך ציוד מתאים ("מחשב מולטימדיה", שאני משער שהכוונה היא לhome theater PC, משהו שעלותו אינה מבוטלת ולמעשה הייתה יכולה לרכוש כרטיסים רבים). לכן, אני חושב שזעקות השבר שהפירטיות פוגעת בהכנסות בקולנוע היא קצת כמו זעקות השבר שהטלוויזיה פוגעת בהכנסות בקולנוע – כלומר בראיה היסטורית יתחוור שאין לה שחר. אבל כאמור, גם אני לא מבסס את מה שאני אומר על מחקרים ו/או עובדות מעבר לנסיון אישי.
מסכים בגדול, אבל
שים לב שהאנשים לא ממש מבדילים בין איכות לאיכות. הרבה פעמים יצא לי להתווכח עם אנשים שמורידים גרסאות באיכות עלובה, לפעמים אפילו מצולם בקולנוע ולא ממש יודעים למה זה פחות טוב.
יש היום המון אתרים שנותנים לך לינקים לסרטים להורדה, אפילו מקטלגים לך את זה לפי איכות, ככה שכל טמבל יכול להוריד היום סרטים. מה שכן, לדעתי אותם אנשים בכל מקרה לא היו הולכים לקולנוע בשביל הסרט הזה, אולי שוכרים את הDVD או משהו, ככה שהפגיעה היא לא רצינית (שוב, לדעתי).
אני יכול להעיד על עצמי שלפעמים אני אוריד סרט שבחיים לא הייתי רואה בקולנוע (אני בדרך כלל בררן בסרטים אליהם אני הולך) ואם אהבתי אותו יש סיכוי טוב שאלך לקולנוע לסרט ההמשך/הסרט הבא של הבמאי וכו'. ככה שיכול להיות שאפילו יש רווח מהורדות פירטיות.
לא נראה לי קשור (כה''ב)
בתור אחד שגם יש לו מחשב שמחובר לסראונד וטלויזית LCD ,
HD וכל הדברים שמסביב,
אני עדיין הולך לראות סרטים בקולנוע.
א. בגלל האיכות. ב. בגלל הגודל.ג.בגלל החברה =).
אמנם אני משתדל לראות רק סרטים שאני באמת רוצה בקולנוע,
אבל עדיין יש נפילות כמו get smart או cloverfield וכאלה .
מה שגורם להרבה אנשים אחרים להוריד, או לא לראות סרט בקולנוע היא האיכות הגרועה של רוב הסרטים , לא איכות אינטרנט, איכות סרט.
הרוב פשוט תת רמה. אז למה לקחת סיכון ולשלם 35 ש"ח על משהו שיש סיכוי טוב שהוא ישנא ?
כנ''ל
ישלי מחשב טוב, אינטרנט יחסית מהיר, וטלוויזיה ודיוידי טובים.
וכן, אני מורידה סרטים, ויודעת להבדיל בין אכויות [DVDRIP זה האיכות הכי נמוכה שאני מוכנה לסבול..]
בכל מקרה, את הקולנוע אני מחשיבה כבילוי.
זה חוויה בשבילי, וזה ללכת עם חברים, קצת אינטרקציה עם החברה.
אישית, אני מתה על האנשים שמעירים העררות *מצחיקות ושהן במקום* בקולנוע.
קולנוע
קולנוע הוא ארוע חברתי, כמו כל יציאה.
גם על יציאה למסעדה אפשר לומר "אני מכין אוכל ממש טעים, יש לי מדיח כלים ובבית אני זה שקובע את עצמת המזגן".
כשהולכים למסעדה לא משלמים רק עבור איכות המזון. משלמים גם על הנוחות, האווירה והערך המוסף של Outing, בדיוק כמו בקולנוע.
את רוב הסרטים אני משאיל ב Block-Buster המקומי, וצופה בהם במחשב, במסך ה- 24" ו- 5.1 רמקולים. סרטים אני מוריד לעיתים רחוקות (בעיקר כשהם לא נמצאים במלאי של ה-BB).
לקולנוע אני יוצא כדי לראות סרט חדש בחברה. רוב האנשים לא רואים סרט בקולנוע לבדם, ומסיבות דומות לא מזמינים 9 חברים להקרנה אצלהם בבית (לרוב מהסיבה הפשוטה – אין מקום).
זה בהחלט לא קשור,
גורמים שמדרבנים אנשים ללכת יותר לקולנוע או ללכת פחות יש כל הזמן, הם הולכים, משתנים וישתנו תמיד ברמות של שנה, עשור, דור.
על התאמות אינפלציונית אי אפשר להתווכח – אפשר להתווכח על השיעור, אבל לא על זה שצריך לעשות את התאמה כדי להשוות בין אותו דבר במחירים של היום לעומת במחירים של פעם.
כלומר –
אם היום סרט = ארוחה אחת במקדונלד'ס, ומחיר של סרט לפני שנה = מחיר כיום של שתי ארוחות במקדונלד'ס – אז חייבים לעשות התאמה אם רוצים להשוות בין השניים.
זה בהחלט לא קשור,
אל תשכחו שהאינפלציה מביאה למחירים גבוהים יותר, שגם מרתיעים לא מעט אנשים מללכת לקונלוע.
במקרה שלי אני חייל כך שאני משלם לרוב 26 שקל, אבל אני יכול להבין אחרים שיעדיפו לחסוך 38 שקל לכרטיס בלבד, ויעדיפו להוריד.
מאיפה שאני בא, כמעט כולם מורידים סרטים ולא משנה עד כמה הם טובים או לא.
סאבטקסט?
"זה בסדר – גם אם לא היו רואים את החוטים שלו היו יודעים שזו בובה."
סאבטקסט?
מה?
פעם היה מנהג באתר, להציע כותרת/תמליל שתלך עם התמונה בדוחק''ו,
קראו לזה סאבטקסט, וזה היה צריך להיות הומוריסטי.
מה בדיוק אתה רומז?...
כלום, אבל חשדתי שתחשדי.
אני חשבתי על משהו בסגנון: "רואים את הגבה השמאלית שלי? עוד שניה אני מחסל את כולכם רק בעזרתה ובעזרת חולץ פקקים", אבל שלך היה יותר מוצלח, אז לא טרחתי.
מה לגבי
"אתה לא הבמאי? אז אל תסתיר".
במועדון קרב בסוף הסרט למה טיילר אומר
יש למישהו מושג?
מפה:
http://espn.go.com/page2/s/closer/021025.html
זה גם מה שאני הבנתי.
זה גם מה שאני הבנתי.
מצד שני, טיילר הוא בדיוק הטיפוס שיזהה ריח של עשן אבק שריפה, אז גם התיאוריה הזו הגיונית.
(ויה פילמדראנק)
איזה מישהו קצת מוזר החליט שזה יהיה משעשע לצלם את קרמיט הצפרדע משחזר תנוחות מתוך הפילמוגרפיה של כריסטיאן בייל. וזה מפגר כמו שזה נשמע: http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/27350111.html#cutid1
וואו
איזה לוזר…
אשכרה
ראית איך כריסטיאן בייל מחקה את כל התנועות שקרמיט עושה?
טו שיי
טרטל.
לא, התכוונתי לשיר של Kajagogo
וואו
כ"כ פתטי… יש לו באמת עודף זמן פנוי. אני תוהה אם הוא צילם את קרמיט בעצמו או פשוט עבר על סרטים/תמונות שלו ובחר כאלו שבהן הוא עושה כריסטיאן בייל. האמת, שכך או כך זה בזבוז נוראי של זמן, וזה לא באמת משנה
עושה רושם שאת חלקן הוא צילם בעצמו,
ואת השאר הוא ליקט.
אותי, דרך אגב, הוא הצליח להצחיק. ציון לשבח יינתן להשוואה בין הבאטמוביל לקורקינט, וכמובן, להופעת האורח המוצלחת של ראסל קרואו.
(ויה פילמדראנק)
זה יפה =]
זה מסתובב בכל הפורומים שאני חברה בהם
אז לא יכולתי להתעלם יותר, למרות החרם שלי על "הפרה החולבת בשדה (החמניות)". חוץ מזה, עבור קרמיט הצפרדע אני מוכנה לעשות הרבה. ובאמת, הדבר המטופש הזה עשה לי את היום. זה גאוני מרוב שזה מטופש.
עוד אוף טופיק, הפעם הטריילר לבאטמן הבא:
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2772599
אחד הדברים הגדולים.
מצחיק, למרות שלא מי יודע מה מקורי
בהחלט מסכים עם מוסר ההשכל.
עם מוסר ההשכל אין לי שום ויכוח
אבל הקטע פשוט לא מצחיק (חוץ מהגג על הפרסומות לקולה, שהצליח להעלות אצלי איזה חיוך קלוש).
אני חייכתי גם מעניין ה''באטמן וחצי''
ומהציטוט האלמותי "מי מתעסק? זה דו-פנים!"
עוד אוף טופיק, הפעם הטריילר לבאטמן הבא:
נורא ואיום לדעתי, ממש ממש לא מצחיק, משפיל משהו…
דיסטר מובי נראה דבקא חומד
האביר האפל
ראיתי אתמול את "סופרהירו", היה מאוד מצחיק למען האמת (כמובן, הרי הוא לא של הצמד הזה שעשה את כל המובים האחרים), לא הייתה ביקורת על הסרט באתר? משום מה נדמה לי שהיתה פה ביקורת.
הוא כן של הצמד הזה
הוא כן של הצמד הזה. not!
הוא נכתב ובויים על ידי קרייג מאזין (או מייזין? אני לא יודע, ולא אוהב לכתוב שמות של אנשים באנגלית כששאר הטקסט בעברית). אפשר לדעת מאיזה מקור אמין לקחת את המידע הזה?
אותו קקה.
בחיית, הסרט הזה נראה אותו דבר כמו סרטי "מת ל..", נשמע אותו דבר ומכיל שחקנים דומים.
קרייג הזה השתתף בכתיבת התסריטים של יצירות המופת מת לצעוק 3 ו-4. אני בטוח שהוא מספיק מכיר את הצמד הידוע לשימצה שנזכר למעלה ושהוא קיבל מהם מספיק עצות איך לביים ולכתוב סרט פרודיה ב-2 ש"ח.
http://www.imdb.com/title/tt0426592/faq#.2.1.1
היי,
פארודיות "מת ל?" ו"סרט X" לא גרועות מעצם היותן פארודיות, אלא משום שהן נעשו בחובבנות על?ידי יוצרים לא מוכשרים. יש פארודיות מוצלחות מאוד. למשל, "שיגעון בחלל" של מל ברוקס ו"רובין הוד: גברים בגטקעס" של אותו במאי. פארודיה היא כמו כל סרט אחר; איכותה תלויה ברמת היוצרים.
דווקא 'שיגעון בחלל'
הוא מהפארודיות הפחות מצחיקות של ברוקס. אני אישית אוהבת יותר את סרטיו המוקדמים יחסית, כמו 'אוכפים לוהטים' ו'פרנקנשטיין הצעיר' (ו'המפיקים', כמובן, רק שהוא לא ממש פארודיה מהסוג המדובר).
ואם כבר בפארודיות מוצלחות עסקינן, אני רוצה להוסיף לרשימה את 'רק לרקוד' הנפלא של באז לורמן.
''רק לרקוד'' הוא לא פארודיה
פארודיה אמורה להתייחס ליצירה או סגנון מסוימים. "רק לרקוד", חביב ככל שיהיה, לא נשען על הכרות עם יצירה קודמת. גם "המפיקים" אינו פארודיה מאותה סיבה בדיוק, אם כי אפשר למצוא בו פארודיה קלה על מחזות זמר נוצצים בסצנת התאטרון.
לגבי "שגעון בחלל", הידוע גם כ"אחת הקומדיות האהובות עלי בכל הזמנים, עד לרמה בה אני מסוגל לצטט סצנות שלמות מתוכה גם עם פה חסום", גשי מייד לפינה וחשבי על מה שכתבת.
לפי מיטב הבנתי
'רק לרקוד' הוא (לפחות חלקית) פארודיה על סרטי ריקודים מהאייטיז, כמו 'ריקוד מושחת' ו'פלאשדאנס'.
לגבי 'שיגעון בחלל', חשבתי על מה שכתבתי, ואני עדיין סבורה שהוא פחות טוב מסרטים אחרים של ברוקס, אבל אולי זה סתם כי (א) אני לא חובבת גדולה של ז'אנר המד"ב וגרורותיו (ב) אני לא חובבת בשום סדר גודל של קולנוע מהאייטיז.
ואם אפשר להכניס לרשימה
גם סרטים שהם לא של ברוקס. אז "סודי ביותר" הוא פארודיה נפלאה על מותחני ריגול, ו"מת מצחוק" הוא הומאז' פארודי מהולל על סרטי "נשק קטלני".
אוסיף ואומר שפארודיות אחרות כגון "Not Another Teen Movie" גם ראויות למאכל, על אף הוולגריות.
עוד פרודיה וולגרית
היא Another Gay Movie פרודיה קווירית על סרטי אמריקן פאי (משודרת מפעם לפעם ביס תחת השם מת לנשוך). הסרט זכה להמשך Another Gay Sequle: Guys Gone Wild שטרם יצא לי לצפות בו (יצא בסוף אוגוסט לאקרנים בארה"ב). בעיני הסרט וולגרי אך אפקטיבי ומצחיק. יחד עם זאת, לא הייתי ממליץ עליו לסטרייטים.
סודי ביותר- הפארודיה האהובה עליי
אחד הסרטים הכי מצחיקים שראיתי, אני חושב. ובדרך כלל בסרטים ממש מצחיקים אני רק קצת מגחך, או מחייך. אבל פאק, כאן נקרעתי XD
ועוד אחד
"סודי ביותר" ו"שיגעון בחלל" הן בהחלט שתיים מהפארודיות המצחיקות ביותר שנעשו, ואחד הדברים שמעידים על איכותן הוא שהסרטים נשארים מצחיקים גם אם אתה לא יודע כלום על הסרטים שעליהם הם מבוססים (אני מת על "שיגעון בחלל", ומעולם לא ראיתי יותר מ-5 דקות של "מלחמת הכוכבים").
עוד פארודיה משובחת ומצחיקה בטירוף (אך פחות זכורה היום, למרות שהיא מאוחרת יותר) היא "לרקוד עם טייסים". מומלץ בחום.
''לרקוד עם טייסים''
הוא אחד מהמקרים הבודדים בהם סרט ההמשך יותר טוב.
סרט מזעזע. במלוא מובן המילה.
שניה אחרת, בואי נבהיר משהו, יש מספיק פארודיות טובות. רק לא בזמן האחרון.
פארודיה טובה לוקחת אלמנטים שהיו במקור ומקצינה אותם, לא מוצאת כמה שיותר דרכים לגרום לעקרות אצל הדמויות שלה.
נסי את גלקסי קווסט, רובין הוד – גברים בגעטקס, space balls (או כל דבר אחר של מל ברוקס) או life of brian של הפייתונים.
דווקא היו כמה פארודיות טובות לאחרונה
המוסד הסגור, הולך חזק: סיפורו של דיואי קוקס, דודג'בול, מהומה בשנחאי, השלד האבוד של קדברה. אלה הדוגמאות הראשונות שעולות לי מהשנים האחרונות.
דווקא היו כמה פארודיות טובות לאחרונה
השלד והמוסד לא נחשבים.
הם לא סרטים שבנאדם שסתם בא לו ללכת לקולנוע יראה
על דיואי לא שמעתי (אבל לפי הדוד גוגל יש לו פונטציאל להיות סרט שאוהב) ואת דודג'בול לא ראיתי.
למיטב ידיעתי, life of brian הוא לא פארודיה
על שום סרט.
לכל היותר, הוא פארודיה על כתבי הנצרות.
למיטב ידיעתי, life of brian הוא לא פארודיה
אני הבנתי שהוא צוחק על משהו שנקרא life of Jesus…
פארודיה פרה-אקטיבית על הפסיון של ישו?
הסרט עושה את תפקידו נאמנה כפארודיה על הנצרות. למה להזכיר רק פארודיות על סרטים?
כי לא כל קומדיה היא פארודיה
פארודיה היא יצירה שלועגת ליצירה אחרת.
כי לא כל קומדיה היא פארודיה
וחייו של בריאן לא לועג לברית החדשה?
זה נתון לויכוח
האם הברית החדשה היא יצירה או לא. למען הסר ספק, אני חושב שהיא יצירה, אבל זה לא כל כך בטוח מבחינת יוצרי הסרט.
למעשה, לא.
אגב, אם תראה – דווקא את ישו בעצמו, המופיע בצורה קצרה בסרט, לא מגחיכים בכלל.
אגב, זה המבוא הכי טוב שאני מכיר לתקופת הכיבוש הרומאי ביהודה.
למעשה, לא.
למה לא?
סיפור חייו של בריאן עוקב פחות או יותר אחר סיפור חייו של ישו.
הם אפילו שמים ציטוטים שמיוחסים לישו בפיו של בריאן.
כמה סיבות:
1. כמו שאמרתי, ישו – בהזדמנות היחידה שהוא בסרט – מוצג בצורה 'קדושה' משהו.
2. הכנסתו של ישו לסרט נועדה גם לשדר מסר ברור: בריאן הוא לא ישו, לא עליו צוחקים פה. כנ"ל סצנת שלושת מלכי הקדם שמתבלבלים בדרך.
3. לאור הנ"ל, 'חיי בריאן' הוא לא 'הצגה פארודית של חיי ישו', אלא 'הצגה פארודית על התקופה שמתבססת על מה שהיה קורה אילו היה מופיע הנביא הלא נכון בסביבה'.
כמה סיבות נגדיות:
1. סיפור חייו של בריאן מבוסס על סיפור חייו של ישו. הוא לא 'מה היה קורה אילו' כי מה שהיה קורה הוא בדיוק מה שקרה (לפי הברית החדשה), רק שהוא מוצג באור מגוחך.
2. הנאום של בריאן על הציפורים לקוח במדויק מהברית החדשה.
3. לא אמרתי שמדובר בפארודיה על ישו (למרות שגם) אם כי בפארודיה על הברית החדשה.
4. (זאת לא שאלה רטורית) לדעתך, אם דארת' ווידר היה מגיע להופעת אורח ב-spaceballs זה היה הופך את הסרט מפארודיה על מלחמת הכוכבים ל'הצגה פארודית על היקום ההוא שמתבססת על מה שהיה קורה אילו היה מופיע הסית' הלא נכון בסביבה'?
אגב, הסרט לא צוחק על בריאן. בריאן הוא הדמות הכי נורמלית שם. הסרט צוחק בעיקר על המאמינים בבריאן.
ולכן הוא לא פרודיה על הברית החדשה, אלא על אמונה בכלל.
לראיה, הסרט אינו מנסה אפילו לדבוק בסגנון הסיפורי (או, ליתר דיוק, בסגנונות הסיפוריים) של הברית החדשה, עוסק הרבה יותר ברומאים וביהודים ובפוליטיקה מהמקור, מתמקד הרבה פחות בתיאולוגיה ועוד ועוד.
אם אתה ממש מתעקש, אז יתכן שאפשר להגדיר את הסרט כפרודיה על האמונה הנוצרית בראשית דרכה ולא על אמונה בכלל – אבל על הברית החדשה או על ישו? ממש לא.
ולכן הוא לא פרודיה על הברית החדשה, אלא על אמונה בכלל.
אוקי, הנה הבעיה שלי: לי נראה מאוד ברור שהסרט הוא פראודיה על הברית החדשה מכיוון שהוא לוקח ממנה אלמנטים ומקצין אותם.
מצד שני, לפחות אתה וטווידלדי לא מסכימים איתי (ואף אחד לא מביע הסכמה) אז יש סיכוי סביר שאני טועה.
העניין הוא שגם ספייסבולז (בתור דוגמא) משנה את הסגנון הסיפורי ומתמקד יותר בדברים אחרים, אז למה הוא עדיין נחשב לפארודיה על מלחמת הכוכבים?
ולכן הוא לא פרודיה על הברית החדשה, אלא על אמונה בכלל.
כי פרודיה, נדמה לי, צריכה שיהיו בה אלמנטים סגנוניים (ולא רק תוכניים) מתוך המקור לו היא לועגת. ב-SpaceBalls ללא ספק יש רבים כאלו (הפסקול, עיצוב הספינות, עיצוב הדמויות, קטעי דיאלוג שלמים ועוד ועוד) – ב'בריאן' לא ממש.
כאמור, יתכן ש'בריאן' הוא פרודיה על תחילת האמונה הנוצרית (ולא על אמונה בכלל) – אבל לא כפי שהיא מתוארת בברית החדשה דווקא.
ולכן הוא לא פרודיה על הברית החדשה, אלא על אמונה בכלל.
כל האלמנטים שציינת הם ויזואליים, מלבד דיאלוגים, ולכן לא כאלה שאפשר לקחת מהברית החדשה.
ויש לפחות נאום אחד ששאוב ישר מהברית החדשה בסרט.
אבל בסדר, שיכנעת אותי שאפשר היה למצוא דוגמא טובה יותר לסרט פארודי מאשר בריאן.
בוא נסכים שהסרט לוקח (חלק מ-) האירועים שמוצגים בברית ומשחק איתם.
ולעניות דעתי
כל הויכוח הזה יכול להיחתם במשפט אחד: בריאן כוכב עליון איננו פרודיה אלא סאטירה.
הוא גם וגם
ברובו הוא סאטירה, אבל חלקים מסוימים ממנו הם פרודיה על טקסט קודם (הברית החדשה). למשל פרודיה על סצנת הצליבה, פרודיה על הדרשה על ההר וכו'.
מדוע שני הקטעים הללו הינם פרודיים?
בשני המקרים, אין מספיק התייחסות לטקסט המקורי בשביל להגחיך אותו – והרי זה מה שעושה פרודיה.
שני הקטעים האלו הם הומריסטים ולא ניתן להבין אותם ללא ידע של
הטקסט המקורי.
אם כי בגדול, אני חושב שהסרט הוא יותר קומידה מאשר סאטיריה או פרודיה.
לא של הטקסט המקורי - של הקונטקסט המקורי.
אבל עזוב, נראה לי שמיצינו.
תודה על כל ההמלצות
ברגע שאצא מהטראומה מבטיחה לנסות לפחות את חלקן.
אכן סרט נורא ואיום.
קיוויתי כי בעקבות אחוז הביקורות החיוביות הגבוה יחסית לסרטי ה"מת ל.." האחרים ברוטן טומטוז, "סופרהירו" יהיה לפחות בינוני. אבל הוא כ"כ אידיוטי שזה בלתי ייאמן.
וגם אני ראיתי אותו ביום הולדת של ידידה. "סופרהירו" הפך לסרט יום הולדת.. איזה טעם נוראי יש לצעירים היום.
אוף במרינדה
http://stereogum.com/archives/sufjan-stevens-scores-natalie-portmans-new-film-we-talk-to-him-about-it_018571.html
חוץ מלצאת עם דבנדרה בנהארט נטלי פורטמן גם הספיקה בזמן האחרון לביים סרט קצר שזכה בפסקול של סופיאן סטיבנס ובתואר 'חביב הקהל' של פסטיבל הסרטים בונציה.
אבל אין דבר שמעלים קנאה מהר יותר משמחה לאיד! אחד המבקרים שם לב שהבום הופיע בערך שלוש פעמים בפריים, מה ששיווה ליצירה אוירת 'הופק באולפני רוממה' במקום, אמ, מהשזהלאיהיההנחשק. אז חה חה נטלי, חהחה. *נשענת לאחור על הכיסא ומדחיקה את העובדה שבסרט האחרון שלה ראו את הסטוריבורד על השולחן*
מישהו יכול להמליץ או לא להמליץ לי על 'ביום שזה קרה'?
שמעתי ביקורות מעורבות ורציתי לדעת אם יש קונצנזוס שהוא באמת כל כך רע.
תודה.
מישהו יכול לא להמליץ לי על 'ביום שזה קרה'?
כתבה מספר 4568
מישהו יכול לא להמליץ לי על 'ביום שזה קרה'?
תודה על הקישור אבל העיניים (או האישונים) של זואי דשנל לא כל כך מעניינות אותי.
בין השורות יש איזו התייחסות של רד לאיכותו של הסרט (שיעמום)
ובמורד הפתיל יש גם דעות של גולשים אחרים על הסרט.
אני שמעתי רק דברים רעים
החל ממיותר ועד נקודת שפל חדשה בנפילה של שאמאלאן.
איפה הצלחת למצוא מישהו עם ביקורת חיובית?
מסכים
אני דווקא שמעתי כמה ביקורות משבחות אבל לדעתי מדובר בסרט חסר פואנטה ולפרקים מביך.
התקציר אולי עושה רושם של משהו מעניין אבל הסרט ממש לא. הוא עשוי רע, סובל ממשחק רע, לא מקצועי ובאמת מיותר.
אגב מיותר, לדעתי אפשר להגיד את זה על כל הסרטים של נייט שמאלמן, חוץ מהחוש השישי. הוא נמצא במגמת ירידה (לפי סדר כרונולוגי). נראה שהוא מנסה להוציא בכח את מה שעבד בחוש השישי אבל מחפש את הדברים הלא נכונים (טוויסטים, אנשים מתים). לדעתי מישהו צריך לשלוח אותו לתקופת הרגעה של כמה שנים בהם לא יורשה לביים (או עד שיהיה מסוגל להנפיק תסריט ראוי למאכל אדם).
לא מסכים
למען האמת, כסרט מינורי על סיפורה של משפחה בלב הכאוס, הוא עובד לא רע. יש בו אווירה שמלאנית שזה דבר שאני עובד. יש שם כל מיני פרטים מיותרים שלא תורמים כלום לעלילה אבל האווירה נשמרת.
מה שכן, חמש הדקות האחרונות די נוראיות. היה צריך לסיים את הסרט עם הפעם האחרונה שהראו שעה (מי שראה, מבין).
לביים סרט שלא הוא חשב על העלילה שלו - זה נחשב תקופת הרגעה?
כי הוא עוד מעט הולך לנפוש בסרט של אווטאר מכופף האויר האחרון. הצילומים מתוכננים להתחיל במאי הקרוב.
מישהו יכול להמליץ או לא להמליץ לי על 'ביום שזה קרה'?
בהחלט אפשר להגיד שזה רע.
בקשת
שיהיה אפשר 'לדרוס' את התשובה שלך בסקרים.
למה הכוונה?
נניח שאני הצבעתי למשהו מסויים בסקר. עבר יום, שיניתי את דעתי\ראיתי עוד סרט\הסתבר שלחצתי על הכפתור הלא נכון, ואני רוצה לשנות את ההצבעה. אני מצביע שוב, שואלים אותי משהו בסגנון 'אתה בטוח שאתה רוצה לשנות את התשובה שלך?'אני אומר כן, התשובה הקודמת נמחקת, החדשה נרשמת, ושלום עלי ישראל.
אה, וגם שיהיה אפשר להשתמש בסמיילי הדג האדום.
תודג
____________
ממתי לונג ג'ון היא ג'ירפה?
הלו?
מישהו באינטרנט?
אני לא יכול לדבר בשם העורכים,
אבל נראה לי שהעבודה שתידרש כדי לאפשר עריכת הצבעה בסקרים היא הרבה יותר גדולה ממה שמוצדק בשביל אופציה כזו .
גם אני לא יכול לדבר בשם העורכים,
אבל הבקשה שלך נראית לי כאב ראש לא קטן גם לעורכים וגם לשאר הגולשים. והיה והבקשה שלך תיענה, עמודת התוצאות תראה כמו קרקס אחד גדול עם תנודות מפה ועד להודעה חדשה.
אם כל כך חשוב לך להצביע ל"מועמד" שאתה הכי שלם איתו, אתה יכול לחכות שבוע שלם ואז להצביע, לא צריך לטרטר ולתזז את העורכים בגין זוטות.