דו"ח קופות שבורות – 3.3.2002

אנטישמים כולם! כאילו, באו
ואמרו לי שהסרט הראשון
בטבלה השבוע מבוסס על
אירוע אמיתי. אמרתי מילא.
אפשר לחשוב. אמרו לי "לא,
אבל זה קרה לפני הרבה שנים".
אמרתי "נו ו…?".
אמרו "אוה, אבל זו על מלחמה נואשת – מעטים מול רבים". ישר צעקתי "עשו סרט על חנוכה, ומל גיבסון הוא יהודה המכבי!". אמרו לי "לא, לא. משהו על ויאטנם. חוץ מזה שזה לא עד כדי כך היסטורי. 1965. משהו כזה". אמרתי לכם – אנטישמים כולם.
הבכורה של 'We were Soldiers', סרטו החדש של מל גיבסון, התקיימה בבית הלבן כיאה וכיאות לסרט פטריוטי שכמוהו. רוב הביקורות, במפתיע, טוענות שהסרט הזה מצליח היכן שסרטים דומים לו נכשלים, אם כי רובן לא יכלו להימנע מלציין את הדיאלוגים הקלישאתיים. קטנוניים כולם. אז מה אם רנדל וואלאס, הבמאי והתסריטאי, כתב גם את התסריט ל'פרל הארבור'. אז מה? אנטישמים כולם.

עוד לא הספקתי להירגע, באו ואמרו לי שהמקום השני בטבלה השבוע הוא סרט ששמו '40 יום ו-40 לילה'. "משה על הר סיני!" השלמתי בחדווה. הם הסתכלו עלי מזועזעים: "הוא נשבע שלא לקיים מין במשך 40 יום ו40- לילה", פירטו את משמעות השם. "אה… אאר…", התבלבלתי, "אף פעם לא הסתכלתי על זה מהזווית הזו, אבל… אולי… משה… על הר סיני?", קולי דעך לאיטו.
"פפפפף" הם הביטו בי בייאוש, אך נאותו להרחיב: חברתו של מאט סאליבן (ג'וש הארטנט) זרקה אותו, והוא – במה שהיה נראה לו כצעד הגיוני – נשבע שלא לקיים יחסי מין במשך 40 יום ו-40 לילה. כל כך פשוט. איך לא חשבתי על זה קודם?

נו, מילא. לפחות בהמשך הטבלה היו סרטים שכבר שמעתי עליהם לפני כן, כך שנחסכה ממני ההזדמנות לעשות מעצמי צחוק (אל תדאגו – שום דבר שריקוד יאטה! סוער לא יפתור). גם כן נחמה. המשך הטבלה – למעט סרט או שניים – משעמם כמו לשבת במרפסת ולספור ציפורים נודדות: כל הסרטים פשוט ירדו מקום אחד למטה, כשהם רושמים ירידה של כ-30% ברווחיהם.

היחידה שנסחפה אי-שם הרחק עם הזרם היא עאליה, 'מלכת הארורים', שבשבוע שעבר היתה עוד במקום הראשון, והשבוע – נחתה על ישבנה באופן בלתי מלכותי בעליל במקום השישי, כשהיא מאבדת 61% מהכנסותיה.

חוץ ממנה, אירוע היסטורי קטן התרחש ("נס פך השמן!" עמדתי לזעוק, אלא שאז נזכרתי שזה קרב אבוד. כולם הרי אנטישמים) כשגנדאלף בקסמיו כשף, 'שר הטבעות' נשף ורשף וטיפס בשארית כוחותיו לקצה קצהו של המקום העשירי.
כולם מבטיחים איך עכשיו, עם כל המועמדויות לאוסקר, הוא יעקוף את הכנסותיו של 'הארי פוטר'. אוקיי. בסדר. הבנתי. אבל השבוע 'שרה"ט' עשה 3.1 מיליון דולר (וזה אחרי שהוכרזו המועמדויות שלו לאוסקר), וכדי לעקוף את 'הארי' הוא צריך עוד 28 מיליון. מתי זה בדיוק יקרה – כשהוא יגיע לוידיאו?

בעצם, למה אני מעמידה פנים שאכפת לי? אני בכלל מעדיפה לצחוק לאידם של אחרים. הרבה יותר כיף.
אין כמו להתחיל את היום עם איזה סרט עסיסי שעף מהעשיריה לתוך הריק שמעבר. מה שמפתיע הוא שהשבוע היו אלה סרטי הגיבורים (או גיבורים-לכאורה) למיניהם: ברוס וויליס עם 'Hart's War', 'סופר-טרופרס' ואפילו שוורצנגר המאסיבי – כולם הוכרזו כחוליה החלשה ועפו לשלום.

אך אל לנו לבכות. בשבוע הבא חלומותיכם הרטובים ביותר יתגשמו עם בואה של 'מכונת הזמן' (ואם היא לא תפרוץ בסערה אל המקום הראשון – זה רק בגלל שהם התעסקו עם קלאסיקה. כל מה שהוא לא דלוריאן – לא שווה!). יחד איתה יפציע על מסכינו (טוב, אז לא ממש מסכינו) 'All about the Benjamins'. הייתי מנסה לצייץ משהו על קורותיו של שבט בנימין וכאלה, אבל אני כבר מפחדת. אחרי הכל, כולם אנטיש… Oh Well…


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום. Nothing to see here, people,
vingסplease keep m.

1. We Were Soldiers – 20.2 (20.2)
2. 40 Days and 40 Nights – 12.5 (12.5)
3. John Q – 8.4 (51.1)
4. Dragonfly – 6.8 (19.4)
5. Return to NeverLand – 6.5 (35.3)
6. Queen of the Damned – 5.8 (23.8)
7. Big Fat Liar – 4.7 (38.8)
8. A Beautiful Mind – 4.4 (138.7)
9. Crossroads – 4.0 (31.2)
10. The Lord of the Rings: Fellowhip of the Ring – 3.1 (287.4)