דו"ח קופות שבורות – 4.8.2002

הוא עשה את זה בכוונה! בחיי!
ובחשאי! בסודי סודות: לא היו
שום סימנים מקדימים לכך שלא
מעניינת אותו האיכות, ההנאה או
זוטות שכאלה. לא. כל זה נעשה
רק כדי לעשות לנו את החיים קשים, רק מהסקרנות לראות עכשיו – כש'סיינס' עשה 60.3 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, ועדיין אף אחד לא יודע בדיוק על מה הסרט – מה יעשו שם, ב'עין הדג', לג'ורג' וושינגטון.

וואלה. 'סיינס' (אצלנו ממש עוד מעט, ב-29.8), החדש של מ. נייט שמאלאן ('ישישה שוחה', 'בלתי שביר') עמד בציפיות ממנו והרוויח 60.3 מיליון דולר מכובדים ביותר בסופ"שו הראשון.
כמו בסרטיו הקודמים של שמאלאן, גם כאן אין אחידות דעים: רוב המבקרים אוהבים את הסרט – אבל שומרים על דממת אלחוט ולא מגלים את הסוף (או אפילו את האמצע) ותיאורי העלילה נשארים כשהיו: משהו על חוואי (מל גיבסון) שמגלה יום אחד עיגולים באמצע השדה שלו, והגילוי הזה – מה גורם לעיגולים להיווצר סתם כך – משנה את חייו שלו ושל משפחתו לעד. הו.

שמי-בבא ציין לקראת צאת הסרט, שמה שהיה חסר לו ב'בלתי שביר' וב'חוש השישי' היו רגשות, ולכן הפעם הוא רצה לעשות סרט עם הרבה יותר רגש. הביקורות, כאילו היו מתואמות איתו, אמרו גם הן ש'סיינס' הוא סרט הרבה יותר אמוציונלי. הו.

'אוסטין פאוורס – גולדממבר', סבל ירידה של 57%, ונחת במקום השני עם כמחצית ההכנסות של 'סיינס'. זה השבוע השני שלו (של אוסטין, של אוסטין) על המסכים, וכבר עומדות הכנסותיו עד כה על 143 מיליון דולר.

במקום השלישי, כפיים כפיים, דיינה קרבי מנסה לקבל את 15 דקות התהילה שלו, והוא אכן קיבל. אלא שאלה היו 15 דקות רוויות לעג וחיצים ארסיים, כי 'Master of Disguise', מה לעשות, הוא לא סרט טוב: באתר Rotten-Tomatoes למשל, רק ביקורת אחת מתוך 59 ביקורות, הצליחה להגיד משהו טוב על הסרט. כל השאר סיפקו תיאורים יצירתיים מאוד עד כמה הסרט גרוע.

עלילה? כן, דווקא יש אחת, כנראה: דיינה הוא פיסטוק (לא אני המצאתי!), מלצר שנוהג לחקות את פרצופיהם של הסועדים ולעטות על עצמו זהויות אלטרנטיביות. הוא לא יודע מדוע הוא כה נמשך לעשות זאת, אך לומד שזה עובר בתורשה.
היוצרים טוענים שאורכו של הסרט הוא 75 דקות. למעשה, אורכו של הסרט הוא מעט יותר משעה, אלא שבזמן קרדיטי הסיום הארוכים מוקרנות סצינות שנחתכו, וכן קטעי פספוסים, שהוחשבו כחלק מהסרט, והאריכו אותו מלאכותית.

באופן מפתיע, 'Master of Disguise' הרוויח 12.5 מיליון דולר במהלך סוף השבוע – הרבה הרבה יותר ממה שסרט מסוגו (ועוד עם כל כך הרבה ביקורות גרועות) היה אמור לקבל, מה שאומר שאם לא נצא מייד להפגנות המוניות למען שפיותנו הרעועה גם כך – הסרט עוד עלול להגיח גם לארץ.

את אחוריו של דיינה/פיסטוק מעטר מרטין לורנס (בהופעה חיה!), ובאמתחתו 7.5 מיליון דולר, שהושגו במספר מצומצם של קולנועים. הקהל כנראה הגיע למסקנה שעלות כרטיס קולנוע זולה יותר מעלות כרטיס למופע הסטנד אפ של לורנס, והעדיף לצפות במופע הסטנד-אפ מהנוחות היחסית של מושבי אולם הקולנוע, איפה שמרטין לא יוכל לבחור לו קרבן ולהשפיל אותו (סטנד-אפיסטים תמיד עושים את זה, לא?).

מה עוד? איפושהו למטה, רחוק מן העין, במקום אותו עין הדג לא שזפה מעולם, נמצא החדש של סטיבן סודרברג.
סודרברג הוא תופעה: ב-3 השנים האחרונות הוא הספיק לעשות חמישה סרטים (שלושת הראשונים הרוויחו יפה מאוד בקופות, והחמישי, 'סולאריס', ייצא בסוף השנה), בד"כ הוא חביב המבקרים (והאקדמיה), ואת הסרט החדש שלו, 'Full Frontal', סרט על שבעה אנשים ללא קשר ביניהם שחייהם מתנגשים – הוא בחר לעשות בתקציב נמוך מאוד ולצלם בוידיאו (דיגיטלי). שורה של כוכבים התייצבה לצד הסודרברג לעזור לו – וכל זה לא עזר. הסרט התברג למקום ה-19 עם הכנסות של 725,000 דולר בלבד, ואפילו הביקורות לא מחמיאות.
הקהל לא אוהב את סודרברג? הא?

אוקיי. עזבו את סודרברג לרגע. קצת מתחתיו, עם 647,000 נמצאים העכבישים הגדולים של 'Eight Legged Freaks', שספגו ירידה (כן, שוב) של 73% בהכנסות!
הקהל לא מכיר בקיומם של סרטים גרועים-אך-מהנים? הא? (או שהסרט באמת רע, עד כדי חוסר הנאה מהגריעות שלו).

ואם כבר ירדנו לפי השאול, למה שלא נרד עוד קצת: 'מתקפת המשובטים', כמו חייל גולני מורעל, יורק דם כדי לא לאכזב את המשפחה ואת החבר'ה. בסוף השבוע האחרון הוא הרוויח 624,000 דולר בלבד, אך קו 300 מיליון הדולר של ההכנסות הכוללות נראה קרוב מתמיד: עוד מיליון וחצי למנייאק. קבל סחתיין, אחי.

קיבל.

נו, יופי.

אוקיי. עכשיו כשכולנו מרוצים, נוכל להתפנות בשמחה לסקור את סרטי השבוע הבא: ביום רביעי יוצאים שני הזאטוטים לבית 'ספיי קידס 2' לאקרנים, בניסיון לסחוט כמה מיליוני דולרים לפני שסרט האקשן האמיתי יגיע כדי לכסח להם את הצורה – וין דיזל ו'xXx' שלו. יחד איתו ייצא גם 'Blood Work', החדש של איסטווד.

יהיו הרבה יריות. איזה כיף!


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים משהו שונה לחלוטין, משהו מסתורי ואפל, משהו שישנה לעד את חייה של משפחה ישראלית טיפוסית מקיבוץ גניגר – אבל לא נגלה לכם מה.

1. Signs – 60.1 (60.1)
2. Austin Powers in Goldmember – 31.1 (141.7)
3. Master of Disguise – 12.5 (12.5)
4. Martin Lawrence Live: Runteldat – 7.4 (7.4)
5. Road to Perdition – 6.6 (77.2)
6. Stuart Little 2 – 6.1 (46.9)
7. Men in Black II – 4.8 (182.1)
8. The Country Bears – 3.1 (11.8)
9. My Big Fat Greek Wedding – 3.0 (40.2)
10. K-19: The Widowmaker – 2.9 (30.7)