עובדה ידועה היא שכוכבי קולנוע הם דפוקים בשכל, אבל הדפיקות באה בצורות רבות. כשמישהו מפורסם מתחיל לקפוץ על מכשירי אולטרסאונד ולקנות ספות, או להיפך, התגובה המקובלת היא הרמת גבה ושחרור בדיחה ארסית באינטרנט. אבל כשהבנאדם מערב דת, זה נהיה אישי. מה עושים עם מל גיבסון? כשהאשימו את 'הפסיון של ישו' שלו באנטישמיות, מל טען להגנתו שהוא בסך הכל הביא את כתבי הברית החדשה כלשונם, שהוא לא כזה, שהוא אוהב את בני כל הדתות והעמים במידה שווה ושכמה מחבריו הטובים ביותר הם יהודים. עכשיו, אחרי שתחת השפעת בירה אחת או שבע יותר מדי הוא השמיע הצהרות בנוסח "היהודים המחורבנים אחראים לכל המלחמות בעולם" – מה כבר יש לו לעשות? לטעון שדבריו הוצאו מהקשרם?
הבוץ שמל גיבסון הכניס אליו את עצמו הוא לא רק הבוץ הפרטי שלו. כשהוא אמר שרבים מידידיו הם יהודים, הוא התכוון לזה: אי אפשר להיות איש חשוב בהוליווד בלי להכיר הרבה יהודים. ועכשיו היהודים האלה קצת בבעיה. למל יש סרט חדש שאמור לצאת בדצמבר, 'אפוקליפטו'. כיוון שהוא מתרחש בדרום אמריקה בקרב בני המאיה, מתישהו לפני גילוי אמריקה, קרוב לוודאי שהסרט לא אנטישמי. אבל זה כבר לא משנה. הבעיה עכשיו היא לא הסרט, אלא הבמאי. מה יעשו אנשי חברת דיסני – שבלי לבדוק, אני מוכן להמר שביניהם מספר לא קטן של יהודים – עם הסרט הזה? ובעיה גדולה יותר: מה יעשו מפיצי הסרט בארץ? יקרינו – יאשימו אותם במשת"פיות עם העולם שכולו נגדנו. לא יקרינו – יפסידו, ככל הנראה, הרבה כסף.
וויל פרל, ככל הידוע לי, לא נתפס מעולם בהערות אנטישמיות, והוא גם מסתובב די הרבה עם החבר'ה של בן סטילר. אבל כנראה הוא בכל זאת עשה משהו מאוד לא טוב ליהודים, אחרת קשה להבין למה הסרטים שלו באופן קבוע לא מגיעים לארץ (וכשהם כבר מגיעים, הם 'סמנתה'). 'Elf' הכניס 150 מיליון דולר בארה"ב, אבל בארץ לא הוקרן בבתי הקולנוע אלא הגיע ישר לדי.וי.די (שם קיבל את השם 'קטן עליו'). 'Anchorman' ('והרי החדשות') הכניס 85 מיליון דולר, וכנ"ל. וגם 'Old School' ('מועדון החברים'), 'בועטים וצורחים' ו'ג'ורג' הסקרן'. ונשאלת השאלה, WTF?
על כל פנים, פרל הגיע ממש עכ-שיו לשלב בקריירה שלו שבה כבר אי אפשר להתעלם ממנו, אפילו אם בשעות הפנאי הוא קורא קריקטורות אנטישמיות ונהנה מ'מעוף הדרקונים'. הסרט החדש שלו, 'Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby', הכניס השבוע 47 מיליון דולר. זה הרבה. זה ממש הרבה בשביל קומדיה, עוד יותר הרבה בשביל קומדיה שהיא לא סרט המשך, וזה באמת המון בשביל קומדיה שהיא לא המשך ולא בהשתתפות ג'ים קארי. יכול להיות שהסרט הזה יסמן את הפיכתו של פרל לכוכב קומי קופתי בדרגת קארי או אדם סנדלר.
'לילות טלאדגה' (צפו לשינוי שם קיצוני כשהסרט יגיע לארץ) הוא פארודיה על סרטי ספורט, שבה פרל מגלם את הנהג מספר אחת באמריקה, בעוד ג'ון סי. ריילי הוא מס' 2 הקבוע שלו. על שלטון הברזל של ריקי בובי מאיים נהג חדש שהוא יותר גרוע מיהודי – הוא צרפתי שמשוחק על ידי יהודי (סשה ברון כהן). מכאן מתחילה עלילה לא כל כך חשובה, כל עוד היא מצחיקה. המבקרים לא שכחו להעיר על כך שהסרט טיפשי, אבל הרשו לעצמם לצחוק. זה קורה לפעמים.
אל המקום השני נכנס 'Barnyard', סרט האנימציה הממוחשבת ה-2,079 של השנה, שנראה, כמובן, דומה להפליא לכל היתר, אבל עם פרות. או יותר נכון, פרים טרנסג'נדרים. גיבורי הסרט הם אמנם פרים ממין זכר, אבל מישהו בעיצוב הדמויות לא היה חזק באנטומיה של הבקר והדביק לכולם עטינים. זה מטריד, ומטריד אף יותר שמוכרים את זה בתור סרט ילדים. אחרי הפאדיחה האיומה של 'גיבור על נמלים' בשבוע שעבר (8 מיליון), הסרט הזה הגיע מראש בכוננות ספיגה, אבל בסופו של דבר השיג תוצאה חביבה הרבה יותר – 16 מיליון דולר, והמקום השני. איך שהזמנים משתנים: לפני שנה בדיוק, 16 מיליון היה סכום ראוי לציון בתור אחת הפתיחות הגרועות ביותר אי פעם לסרט אנימציה ממוחשבת. עכשיו פתאום אותו סכום הוא הפתעה נעימה.
בשבוע מספר חמש של הסרט המצליח של הקיץ, 'שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת', השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא האם הוא יצליח להגיע להכנסות כוללות של 400 מיליון ויעקוף את 'ספיידרמן', או לא. כרגע, עם 380 מיליון, זה נראה גבולי. מיקום נוכחי בטבלת כל הזמנים בארה"ב: 8 (וכתוצאה מכך, 'הפסיון של ישו' נדחק אל מחוץ לעשיריה הגדולה של כל הזמנים. קארמה, אני אומר לכם, קארמה). מיקום נוכחי בטבלת כל הזמנים בעולם כולו: 23 (עדיין מתחת ל'צופן דה וינצ'י'). מצד השני של הסקאלה, 'מיאמי וייס' השתדרג מסרט ממוצע לכישלון. אחרי הפתיחה הסבירה בשבוע שעבר, הוא נפל השבוע ב-60%.
אל המקום החמישי נכנס 'The Descent'. אם תשאלו את המבקרים, הם יאמרו לכם שזה אחד מסרטי האימה הטובים ביותר של השנים האחרונות. אבל למה לכם לשאול אותם? תשאלו אותי. זהו אחד מסרטי האימה הטובים ביותר של השנים האחרונות. זה גם סרט שהגיע לארה"ב באיחור, ולכן הוא זמין כבר עכשיו ב-DVD, אם מחפשים מספיק טוב. הסרט הבריטי הזה יצא במולדתו לפני כשנה, אבל לא הגיע לאמריקה, בין השאר בגלל דמיון רב מדי לסרט אימה אחר (וגרוע) – 'המערה'. שני הסרטים עסקו בצוות של חוקרי מערות – ב'Descent' מדובר בצוות על טהרת המין הנשי – שנתקעים בתוך מערה לא מוכרת, ומגלים שהם אינם לבדם שם. עכשיו, אחרי ש'המערה' כבר נשכח לגמרי, אפשר היה לתת גם לאמריקאים ליהנות ממנו, אבל לא לפני שהסרט עבר טיפול הטפשה: Lionsgate, המפיצה האמריקאית, החליטה שסוף הסרט (המצוין לגמרי, יש לציין) טוב מדי בשביל הקהל האמריקאי, ולכן קיצצה ועיקרה את הסוף בגרסה האמריקאית, כשהיא מוציאה מהסרט את הפאנצ'ליין שלו, וגם את ההגיון. לו אני הייתי במקום ניל מרשל, במאי הסרט, הייתי מוצא את האחראי לכך והופך את חייו לסרט אימה.
אחרון ודי בקרב החדשים הוא 'מאזין הלילה', שבו רובין וויליאמס חוזר ליוזמתו לתמיכה בבמאים צעירים על ידי גילום תפקידים קריפיים. הפעם הוא שדר רדיו שמקבל לידיו ביוגרפיה של ילד בן 14 (רורי קולקין), ניצול של התעללות מינית. הוא מתחיל לנהל שיחות טלפוניות עם הילד – שהוא גם המעריץ מספר אחת שלו – ומגלה עליו "דברים מטרידים", כפי שמתנסחים התקצירים המסתוריים, וגורמים לי לקוות שזה לא צפוי כמו שזה נשמע. בהפצה צנועה ועם ביקורות פושרות, הסרט הגיע רק למקום העשירי, עם 3.5 מיליון דולר.
בשבוע הבא, אוליבר סטון ינסה לעשות כסף תוך ניצול הטראומה הלאומית ב'מגדלי התאומים'. ייצאו גם רימייק-האימה-היפני 'Pulse'; שידור חוזר של 'תיכון בהיי' בשם 'Zoom' וסרט הריקודים 'Step Up'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
''יאפ, אמרתי לך שהארוף שלי גדול יותר.'' ?
''לא בתמונה: זוג ספלי בירה''
''מה זה החולצה הזו? אתה שמאלני, או משהו?''
רק תרשו לי לציין
בכוחות משותפים, נוכל להפוך את "אתה שמאלני, או משהו?" ל"אני באטמן" של השנה.
או, ל...הממ...חולצה.
אני חושב
שחולצות שכתוב עליהן "אני לא שמאלני" או "אתה שמאלני או משהו?" יעוררו הרבה יותר בעיות מאשר הומור ברוב חלקי הארץ.
כן. אוף עם זה.
זה קל:
"למרות מה שכתבתי שם, אני לא…"
ואגב, בהודעתי המקורית השתרבב לו חוסר ג'.
''כשנולדנו, אבא אמר: 'מחוברים בידיים או לא, הם יהיו נהגי מירוץ!''
''גבירותיי ורבותיי,
פיתוח טכנולוגי חדש: מראה שגם הופכת את הצבעים, גם מורידה את השפם, וגם מוסיפה לגובה שלך עשרה סנטימטרים בקירוב. מבצע! רק היום! ב-1999 דולר בלבד!"
לפי האתר של הסרט, לא ברור איך הוא זוכה להצלחה (יחסית). לא נמאס להם מסרטים שממחזרים את אותם רעיונות עם אותה אנימציה מכוערת, ומככבות בהם חיות מואנשות בצורה פתטית ? מפליא ש חתומים על יצור כלאיים שכזה.
וכמובן שיש גם את הצד של ההצגה המעוותת של חייהן המאושרים של חיות המשק, שבמציאות סובלות מהתעללות קשה, אבל אני לא מתכוונת להכנס לזה. בשביל זה יש את הכתבות של אריאל צ'בל באתר של אנונימוס….
''המפיקים'' לא נחשב? קצת?
אמנם תפקידו של פרל משני, אבל משני מכובד, רואים אותו לא מעט (הוא אפילו מופיע על עטיפת ה-DVD באזור 2: )
וויל פרל.
אני לא יודע אם מישהו הזכיר את זה כבר, או כמה הוא ידוע לאנשים בארץ, אבל "Elf" שלו הוא סרט נפלא נפלא נפלא. אחד מסרטי הכריסמס הכי חמודים ונטולי מיסחור שראיתי. למרות שאני יכול להבין למה הוא לא הוקרן בארץ. הז'אנר הזה אף לא הצליח בארץ שלנו (מעניין למה…).
אבל לעומת זאת, אין לי שמץ של מושג איזה קונטקסט אנטישמי המפיצים מצאו ב"Old school", שהם החליטו שלארץ זה לא מתאים. סרט מטומטם, נכון, אבל מגניב לגמרי, וסרט שאני יכול לראןת אלף פעמים ברצף, בהכרה או לא בהכרה.
בקיצור: הביאונה סרטי וויל פרל לארץ, ויש"ק!
Talladega Nights - סרט מצוין
ראיתי היום. סרט מעולה ומומלץ.
היכולת הקומית של פרל מוכחת כבר שנים, אבל גם מבחינה קולנועית הסרט מפתיע מאוד באופן אבסולוטי, ובמיוחד יחסית למה שאפשר לצפות מקומדיה. קטעי המירוצים מבוימים לעילא.
שנאמר:
"אם אתה לא ראשון, אתה אחרון!"
לא אמרו את זה כבר ב'מהיר ועצבני'?
וויל פארל הוא מלך
והנה משהו שכתבתי פעם – פרידה מוויל פארל:
http://assafr.livejournal.com/2088.html
וויל פארל הוא מלך
אני מסכימה עם מה שכתבת במאמר.
מבין כל השחקנים של SNL, וויל פרל הוא בהחלט אחד השחקנים היותר טובים שיצאו משם בשנים האחרונות, שלא לומר היחיד שאשכרה הצליח בגדול בקולנוע.
עד היום אני מתגעגעת לחיקוי שלו של ג'ורג' בוש, אני לא חושבת שיש מישהו שיכול לחקות אותו יותר טוב ממנו.
בדיוק אתמול יצא לי לראות את "ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית", שם הוא שיחק את השריף האהבל ואין מה לומר- לבחור יש כישרון!
מה יש לכם ממל גיבסון?
גם אבא שלי, אם ישתה בקבוק וודקה, יתחיל לספר שהצוענים הרגו את סבא שלו ושצריך להדביר את כולם.
אולי,
אבל אבא שלך לא מתכוון להוציא בעוד כמה חודשים פרויקט קולנועי שאפתני שסיכוייו להפצה נורמלית בארה"ב, שלא לדבר על ישראל, קטנים ככל שהוא מתבטא כנגד הצוענים.
זה עדיין לא הופך את זה לבסדר.
מה שאני מנסה להגיד הוא שאדם שיכור לא אחראי למה שהוא אומר.
תעזבו את גיבסון בשקט. הוא בטח היה ממורמר על איזה מפיק יהודי, השתכר, וזה מה שיצא.
בנאדם שיכור לא אחראי,
אבל זה בהחלט עלול לחשוף את מה שהוא באמת חושב. וכשהבנאדם הזה כבר נחשד בעבר בשנאת יהודים, וכשהוא דמות ציבורית, וכשהוא עובד באופן שוטף עם לא מעט יהודים… זה בעייתי. אתה היית רוצה לעבוד איתו?
הנה משהו שיגרום לדוחק''ו להראות מתון
עורך האתר Little Golden Guy, שמתעסק בעיקר ברישום זכיות ומועמדויות לאוסקר, לקח את הפליטה של גיבסון קשה במיוחד:
http://www.littlegoldenguy.com/home.asp
(התמונה הזו מופיעה בכל עמוד).
רד פיש צודק.
חוץ מזה, הוא אמר שהחיים שלו דפוקים, ולזה אני מאמין. והוא חייב להיות עקבי ולהמשיך להגיד את מה שהוא חושב, לא?
כוכבי קולנוע , חלק נרחב מהזמרים, ועוד כמה מפורסמים, צריכים להיות תקועים במקום מרוחק בכינוי הפוליטיקלי קורקט "ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות", ולשעשע אותנו בטלויזיה, קולנוע או רדיו למשך שעה או שתיים.
בשאר הזמן, שיעזבו אותנו בשקט.
אני לא חושבת שזה עובד ככה.
בסדר, אז הוא שתה הרבה יותר משאני שתיתי בחיי, אבל אני עדיין די בטוחה שאלכוהול מוציא רק דברים שכבר קיימים בפנים. מקסימום מעוות אותם קצת. אני חותמת ששום כמות של בירה לא תגרום לי לפרוץ בנאום על איך המרוקאים הורסים את המדינה, גם אם זה יהיה בדיוק אחרי שיפטר אותי בוס מרוקאי או משהו.
אני לא ממש עוקב אחרי הנושא
אבל אני חושב ששמעתי שמל גיבסון הוא מכחיש שואה.
זה נכון?
אבא שלו הכחיש את קיומה של השואה.
אבל זה לא אומר בהכרח משהו על מל גיבסון עצמו.
אבא שלו הכחיש את קיומה של השואה.
כן, עכשיו שאתה אומר את זה, אז שמעתי שאבא שלו הכחיש שואה, לא הוא.
אבל תראה, הדבר לא בדיוק מוסיף לו נקודות.
לא ידעתי שעוד סופרים לו נקודות.
חשבתי שזה היה נוק אאוט.
זה שאבא שלו הוא מכחיש שואה, לא אומר שהוא לא הצליח להדחיק
את החינוך שהוא ספג בבית (למרות שהוא עצמו לא ממש יצא מגדרו כדי לטעון שהוא לא מסכים עם מה שאבא שלו אמר. היו לו כמה הצהרות מעורפלות בנושא).
זה שהוא עשה סרט על צליבת ישו, שמציג את היהודים באור לא מחמיא במיוחד, לא אומר כלום על מה שהוא חושב על היהודים היום (למרות שהסרט, בניגוד למה שטען כאן, מתבסס פחות על כתבי הקודש ויותר על ספר שנכתב על ידי נזירה שהיתה אנטישמית מוצהרת – וגיבסון יצא להגנתה באופן בוטה מאוד).
זה שהוא קילל את כל היהודים עלי אדמות, לא אומר שהוא ממש התכוון לזה, כי הוא היה שיכור.
אבל מכל הדברים האלה *ביחד* עולה הרושם שמה לעשות – הדג הזה כנראה באמת מסריח מהראש.
וואו, איזה הישג - מל גיבסון הגיב ב''עין הדג''?
לא, אבל בעקבות ההודעה האחרונה שלי קיבלתי ממנו זה-עתה שיחת טלפון
זועמת. הנה מה שהוא אמר לי:
תקשיב לי טוב-טוב, חתיכת יהודי מלוכלך <היק>, אני לא אנטישמי בכלל, אני אוהב את כולכם, כללללללל היהודים שאחראים לכל מה שדפוק בעולם הזה <היק>, ויש לי הרבה מאוד חברים יהודים, במיוחד בבנק, כי אתם היהודים טובים מאוד בכל מה שנוגע לכסף <היק>, במיוחד כסף שלא שייך לכם, ואתם גונבים אותו מנוצרים טובים שעובדים קשה <היק>, ומה אתה מלכלך על אבא שלי, זה שהוא אומר שהשואה שלכם לא היתה ולא נבראה, לא אומר שהוא לא מצטער על מה שהלך שם <היק>, ובאמת שאין לי שום דבר נגדכם, היהודים המטונפים שישרפו יום אחד בגהנום על זה שהם רצחו את ישו, כמו שהראיתי בסרט שלי <היק>, אז אתה תפסיק לקרוא לי בשמות ותחזור לאפות את המצות שלך מדם של ילדים נוצרים <היק>
וכמובן שתגובתי לכל הנושא היתה: "תגיד, מל, חשבת פעם להגיב ב-YNET?"
ענק <היק>
יותר מזה,אב
אבא שלך לא העלה סרט שמראה איך שוחטים את סבא שלו עם קטעים גרפיים להחריד ומציג את הצוענים כבניו של השטן או משו.
גם מל גיבסון לא.
גם מל גיבסון לא.
אה אתה אוהב את מל גיבסון, יה נוצרי, יה אומו, אתה בטח גם שמאלן אה? [אני צוחק].
אז מה מל גיבסון עשה?
סרט.
הסרט שלו די נאמן למקורות הספרותיים. בהחלט אפשר להאשים את 'הפסיון' בכך שהוא גרפי ואלים מידי, אבל בשום מקום לא מוצגים בו היהודים כבניו של השטן, ובוודאי אין בו אנטישמיות ממשית.
לא ראיתי את 'הפסיון',
ואין לי מושג איך הוא מציג את היהודים ועד כמה הוא אנטישמי, אבל העובדה שהוא מסתמך על המקורות הספרותיים לא מנחמת במיוחד – האוונגליונים מכילים מגמה ברורה של העברת כמה שיותר מהאחריות למות ישו מהשלטון הרומאי אל היהודים.
ו....?
לא שקיימות עדויות היסטוריות ממשיות, אבל הסברה שהיהודים היו אחראים למותו של ישוע היא סברה לגיטימית. יתרה מזאת, ההאשמה הייתה שהסרט מציג את היהודים כמרושעים, וזה פשוט לא מדויק.
אין לי בעיה עקרונית עם הסברה שהיהודים הרגו את ישו,
ולמען האמת דווקא בתלמוד ישנו תיאור (שצונזר בדורות מאוחרים יותר, כמובן) לפיו היהודים הם שהוציאו את ישו להורג בפועל, מה שאפילו האוונגליונים לא טוענים – אבל עד כמה שזכור לי היסטורית מקובל יותר שזה לא ממש נכון.
קטעי האוונגליון בהקשר הזה בלתי הגיוניים בעליל, ובוודאי שאינם מתעדים מציאות היסטורית [התיאור לפיו הנציב הרומי החנון והרחום מעוניין לחוס על חיי ישו, והיהודים המרושעים מפצירים ומשכנעים אותו שלא לעשות זאת, אינו מתאים כלל לדרך בה אנו יודעים שנהגו הנציבים הרומיים בכלל, ופונטיוס פילאטוס בפרט], כך שלהגיד שגיבסון הסתמך עליהם לא שווה לאמירה שהוא הסתמך על עובדות היסטוריות מוצקות – בניגוד לרושם שהיה עלול להתעורר מדבריך, גם אם לא לכך התכוונת.
ורק בולגקוב הצליח להוציא את כולם בסדר.
הנציב פילטוס לא באמת רוצה להרוג אותו, נציגי היהודים בסך הכל מנסים להציל את העם שלהם ולשרוד במצב נפיץ, ישו ילד טוב כזה, שאולי לא לגמרי מבין מה הולך, והאשמה היא על הסיטואציה הפוליטית, בעצם. זה תמיד נראה לי אמין להפליא.
מש''א
בדיוק נזכרתי שהגיע הזמן לרענון השטני שלי.
זו לא טאוטולוגיה?
הממ?
זה משפט שתמיד נכון.
לא זו הנקודה.
העניין הוא הרבה יותר פשוט: מל גיבסון הראה את מה שמאות מליוני נוצרים מאמינים בו בלב שלם. הם מאמינים בו בלב שלם או כי זה מה שהכנסייה אמרה להם להאמין בו, או כי זה מה שהם קראו בעצמם. אלו העובדות בשטח. אם אנחנו חושבים שהם בעייתיות – כי הם מציגות את היהודים באור, איך ננסח את זה, טיפה שלילה – אז אפשר לפתוח בקמפיין בקרב הקהילות הנוצריות [1]. אבל להאשים את מל גיבסון בעניין? הוא באמת לא עשה שום דבר.
1 – קמפיין שכבר הצליח בצורה ניכרת אל מול הכנסייה הקתולית, למשל.
נ.ב. – גם הגויים לא יוצאים כל-כך טוב מהספרות הפנים-יהודית, עד כמה שאני מכיר אותה. ההבדל הוא שאנחנו לא בעמדת כוח.
בקיצור, הסרט אנטישמי לא יותר מכמה מאות מליוני מאמינים נוצרים?
לא.
בקיצור, הנצרות מכילה רכיבים שניתן לפרש אותם בצורה אנטישמית (כמו שנוצרים רבים לאורך הדורות אכן עשו). עצם קיומם של הרכיבים האלו לא הופך את מי שמזכיר אותם לאנטישמי. בסרטו של גיבסון איזכור הרכיבים האלו לא נעשה בצורה אנטישמית.
לדוגמא, התרבות היהודית מכילה את הביטוי "שפוך חמתך על הגויים". האם ניתן להאשים את יוסי בנאי בקסנופוביה או בקריאה לרצח בגלל שהוא הוציא דיסק בו הוא מקריא קטעים מתהילים? אם, לעומת זאת, רב בוחר לקרוא להרג מאסיבי של אוכלוסיה אזרחית בשטחים (נגיד) תוך ציטוט הפסוק הזה, המצב אחר.
מקובל עלי.
מכיון שלא ראיתי את הסרט, הרי שעד שלא יוכח אחרת אני אקבל את דעתך שהסרט לא מעורר רגשות אנטישמיים יותר משהאזנה ליוסי בנאי מקריא "שפוך חמתך אל הגויים" מעוררת בי רגשות אנטי – אה… – גויים.
אבל שוב, זה לא קשור לכך שהוא מסתמך על המקורות, והטענה היחידה שלי היתה שהסתמכות על המקורות כלל לא מבטיחה אי-אנטישמיות.
נטען באוזני שבכל מקום שיש חילוקי דעות בין הספרים השונים
באוונגליון,
גיבסון בחר בגרסה שהיהודים יוצאים בה רע יותר.
זה נכון?
אני לא זוכר
לא זוכר מספיק טוב את כל האוונגליונים, לא זוכר מספיק טוב את הסרט. ובכל זאת, בזמן שראיתי אותו (ואז גם הייתי קרוב יותר לקריאה האחרונה שלי בברית החדשה) התחושה שלי הייתה שבהחלט לא. מי שיוצא רע בסרט הוא כיפא, הכהן הגדול – אבל הוא גם הרשע של האוונגליונים; ובשום מקום לא נרמז אפילו שהוא רע בגלל שהוא יהודי, אלא בגלל שהוא בירוקרט שמחבלים ביציבות מעמדו וביציבות הסדר שהוא מייצג.
אם גיבסון היה רוצה ליצור סרט אנטשימי, זה די פשוט. למשל, הוא היה יכול להדגיש את זה שיהודה הוא יהודי, אבל לא להדגיש את זה שגם פטרוס הוא יהודי. אלא שכל העסק (היהדות של מרבית המשתתפים), כמו באוונגליונים, לא מודגש כלל.
האוונגליונים, כמו גם הסרט של גיבסון, פשוט לא עוסקים הרבה ביהודים. הם עוסקים ביצירת דת חדשה הרבה יותר מאשר בדת הישנה.
גיבסון ואביו לפניו
שייכים לפלג של הכנסיה הקתולית שדוחה את ועידת הותיקן השנייה, שבין השאר זיכתה את היהודים, מחמת הספק אומנם, מהאחריות לרצח ישו
אז כן, "הפסיון של ישו" נראה כך לא במקרה
עוד כמה זמן בערך שודדי 2 צפוי להישאר על האקרנים בארה''ב?
בערך עד שייצא ה-DVD,
שזה, סביר להניח, בסביבות נובמבר. אבל הוא (כמו רוב הסרטים) יכניס פחות ופחות כסף בכל שבוע. החל משלב מסוים ההכנסות השבועיות הן כבר זניחות.
כן, אבל עדיין יש לו חודשיים להרוויח 20 מיליון.
זה צריך להיות ממש מוזר אם זה לא יקרה.
גבולי מאד.
תמיד יכולים להוריד אותו קצת לפני יציאת ה-DVD ולא ברגע האחרון. אבל לצורך הדיון בוא נאמר שיש לו עוד חודשיים מלאים – זה אומר משהו כמו 9 שבועות.
נתונים: השבוע 'שודדי 2' עשה 11 מיליון ובכל שבוע הוא יורד פלוס-מינוס ב-50%. מבדיקה זריזה במוג'ו, ההכנסות שלו באמצע השבוע הן חצי מאלו של סוף השבוע (זו התנהגות סטנדרטית לסרט). זאת אומרת שבתשעת השבועות הקרובים, הרווחים שלו יעקבו – בהערכה גסה מאד – אחרי החישוב הבא:
• שבוע 1: רווחים של 6 מיליון בסופ"ש, ו-3 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 9 מיליון).
• שבוע 2: רווחים של 3 מיליון בסופ"ש ומיליון אחד באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו מתוך ה-20 שנקבעו: 13 מיליון).
• שבוע 3: מיליון בסוף השבוע וחצי מיליון באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 14.5).
• שבוע 4: חצי מיליון בסוף השבוע ורבע מיליון (250,000) באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.25).
• שבוע 5: רבע מיליון בסוף השבוע ו-100,000 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.6).
• שבוע 6: 100,000 בסוף השבוע ו-50,000 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.75).
• שבוע 7: 50,000 בסוף השבוע ו-25,000 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.83).
• שבוע 8: 25,000 בסוף השבוע ו-10,000 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.86).
• שבוע 9: 10,000 בסוף השבוע ו-5,000 באמצע השבוע (סה"כ הכנסות שהושלמו: 15.87 מתוך 20 מיליון).
כלומר, כדי לעמוד במשימה 'שודדי הקאריביים 2' צריך להפגין ביצועים טובים משמעותית מהממוצע במהלך השבועות הבאים (בעיקר שלושת השבועות הקרובים, לפני שהסכומים שירוויח יהפכו לחסרי משמעות לגמרי).
אם כל שבוע הוא יורד ב-50%...
זה כמו הפרדוקסים של זנון?
אם כל שבוע הוא יורד ב-50%...
זנון כנראה באמת היה אומר שהסרט יוקרן לנצח……..
החדו"א יקירת הסטודנטים באשר הם הוכיחה פורמלית שכל סרט יורד מהאקרנים בסוף.
גבולי מאד.
לא שכחת את הכסף שהוא עוד הולך לעשות השבוע? כלומר יום שני עד חמישי? אם ללכת על פי כלל האצבע שזה בערך חצי מהסוף שבוע אז נקבל שהוא יעשה עוד 5-6 מיליון.
כמו כן,
ישנה במוג'ו טבלה המשווה בין שודדי הקארביים 2 לבין ספיידרמן 1 ו2, נקמת הסית' ושרק 2. אפשר לראות די בבירור כי הביצועים של שודדי הקארביים 2 יותר טובים משמעותית מספיידרמן 2 ומנקמת הסית', אך מעט פחות טובים מאלו של שרק2 ושל ספיידרמן 1. בהתחשב בכך שמשבוע חמישי והלאה סית' הרוויח עוד כ40 מיליון אני אישית חושב שלשודדי הקריביים 2 יש סיכוי טוב מאוד לעבור את ה400 ואפילו בלי שזה יהיה גבולי מדי.
לינק לטבלה למי שמעוניין:
http://www.boxofficemojo.com/showdowns/chart/?view=daily&id=summervs.htm
היה אפשר לקצר
ולהגיד שאם הוא הרוויח 11 מיליון השבוע ויורד כל שבוע ב50%, אז בכל השבועות הבאים הוא לא יצליח להרוויח עוד 11 מיליון, גם אם הוא יוקרן לנצח
היה אפשר,
אבל בתגובה שלפני כן קיבלתי את הרושם שאם אקצר, בכל זאת אצטרך אחר כך להסביר. אז הקדמתי תרופה למכה.
אבל...
רק בהכנסות סוף השבוע (וליתר דיוק, רק ביום שבת עצמו, מתוך סוף השבוע) הוא יורד ירידה של *כמעט* חמישים אחוז. הכנסות אמצע השבוע שלו הן ירידה פחות תלולה, משהו כמו 33 עד 40 אחוזים. אי לכך, החישוב שלך (אף על פי שמלכתחילה הינו משוער בלבד ולא מוחלט) הוא שגוי.
בכל מקרה, אני מחזיקה לו אצבעות אף על פי שלא נראה שזה אפשרי.
דווקא באמצע שבוע
הירידה גדולה יותר (60%) מזו שאני חישבתי ובכל מקרה אמרתי שמדובר בחישובים גסים בלבד. נכון לעכשיו, עושה רושם שבסופ"ש הקרוב הוא יעשה 6 מיליון (כלומר, כרגע הוא עוקב אחרי הנוסחה הכללית שהצבתי לו).
המסקנה נשארת כשהיתה: זה יהיה מאד גבולי. סבלנות.
מוזר.
כשעברתי על הטבלה יום מתחת ליום, בשבת היו ירידות של משמונה לארבע, למשל, אבל בימים אחרים מ2.3 ל-1.3 למשל, והרבה פעמים פחות מזה (2.5 לעומת 3.7 למשל). אני חושבת שהיום האחד שבו הירידות היו חדות יותר היה שלישי האחרון (שבאופן אירוני למישהי בעלת עולם נמלה כשלי, היה יום עם הכנסות הרבה יותר גבוהות מהרגיל לימי שלישי במסעדה שאני עובדת בה)
הא!
עבר שבוע ושודדי 2 כבר הגיע ל92 מיליון!
שאלת תם.
אני לא אנסה לטעון כאן שיש לי מומחיות פיננסית כלשהי (מלבד, כמובן, היכולת שלא תיאמן שלי לא להסתדר עם כסף), אבל הוא לא התחיל עם יותר ממאה מליון אחרי הסופ"ש הראשון שלו? הגיע ל-92 מליון מאיזו בחינה, בעצם?
שאלת תם.
הוא התכוון ל-392 מיליון.
נו, אז הוא עבר.
ועוד שני מיליון זניחים והוא עובר את שרק 2.
קולולו!
בעניין The Descent
אם הסרט יצא כבר לפני שנה בבריטני'ה אני יכולה להבין שהוא זמין ב-DVD איפשהו?
או שאנחנו מחכים לשחרורו בבתי הקולנוע בארץ?
אפשר להשיג אותו ב-DVD בריטי באוזן.
אפשר רק לקוות שבעקבות ההצלחה(?) בארה"ב הוא יגיע איכשהו גם לקולנוע בארץ, ושמה שיגיע תהיה הגירסה המקורית ולא הגירסה האמריקאית המעוותת.
בעניין The Descent
הסרט הוקרן בסינמטק תל אביב במסגרת פסטיבל הקולנוע הבריטי כבר לפני חצי שנה.
שאלה:
בנוגע לשידור החוזר של "תיכון בהיי", אפשר לקבל קצת יותר פרטים?
כי די נשארתי עם הלשון בחוץ.
בשבוע הבא, מן הסתם, יהיו יותר פרטים.
זה סרט ילדים על בית-ספר של גיבורי-על, עם טים אלן.
http://www.imdb.com/title/tt0383060/
הנה הטריילר:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/zoom/large.html
לא ראיתי משהו שלא עשו כבר, וטוב יותר.
איך קוראים ל'לילות טלאדגה'?
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby יוקרן בישראל החל מה-9 בנובמבר. ככל הידוע לי, לסרט עדיין אין שם עברי, אבל התרגום הישיר, 'לילות טלאדגה' הוא כמובן בלתי אפשרי, ולכן יש סכנה גדולה מאוד שהסרט ייקרא משהו כמו 'איזה מין נהג'.
אבל עוד לא מאוחר מדי לשנות את זה. אם יש לכם רעיונות לשם *טוב* לסרט (לא, אני לא רוצה לשמוע שוב את שרשרת בדיחות הקרש הרגילה של "קטלני" ו"מת מצחוק') – אני אשמח לשמוע, ולעדכן את 'לא סופי' בהתאם. לכו תדעו, אולי בסופו של דבר זה יהפוך לשם הרשמי של הסרט. כבר קרו מקרים שבהם המפיצים הושפעו מאיתנו.
מה רע ב'הבלדה על ריקי בובי'?
שום דבר לא רע.
אבל זה שם סתמי, ולא אומר שום דבר על הסרט – לא על הנושא שלו ולא על העובדה שהוא אמור להיות מצחיק.
לא כל השמות זה Snakes on a Plane.
בדיוק כמו השם המקורי.
לא בדיוק.
קודם כל, האמריקאי הממוצע כנראה יודע מה זה "טלאדגה", ולכן ברור לו שהסרט יעסוק במרוצים בצורה כלשהי. הסיומת של "נייטס", אם אני מבין נכון, אמורה להיות סיומת קלישאתית ולכן מגוחכת לשמות ספרים/סרטים (כמו 'Atlanta Nights', שמתיימר להיות הספר הגרוע ביותר שנכתב אי פעם -http://critters.critique.org/sting/ ).
נקודות טובות.
זאת אומרת שהכותרת צריכה גם פאתוס וגם אינפורמציה. מה לגבי 'מרוצי התהילה: הבלדה על ריקי בובי'?
כאן הבעיה היא
ששמות סרטים בעברית מכילים באופן קבוע כל כך הרבה פאתוס, שאף אחד לא ייראה שום דבר מיוחד או קומי בשם כמו "מרוצי התהילה".
'אחינו גיבורי המרוצים'?
'הלילה הארוך ביותר: המרוץ של ריקי בובי'?
פאתוס זה דבר נפלא.
הנה תמו יום מרוץ וערבו
המלא זעקת מנוסה,
עת בובי נפל על רכבו
וטלאדגה לבש תבוסה.
אוף איתך, מרווין!
לו היית כותב את זה 5 דקות קודם, הייתי יכולה להאשים אותך בקולה שנשפכה לי על המקלדת (או בגירסתה המודרנית המחודשת, השוקו שנשפך לי על העכבר). ועכשיו, עכשיו איפה אני אמצא אתר שלא-יקח אחריות על העניין?
הבעיה היא למצוא אתר, או למצוא עוד שוקו?
מרווין !
אני פשוט מתה על השירים שלך.
ומה זה טלאדגה?
שם של מסלול מירוצים מפורסם.
מה יש לוויל פארל
עם שמות שיש בהם נקודותיים? קודם היה Anchorman: legend of ron burgundy, ועכשיו זה. זה גם אותו במאי, אם אני לא טועה. איזה ניג'סים, נו.
אני כנקמה על השם הארוך הייתי קורא לזה בעברית: "חראקות".
איך קוראים ל'לילות טלאדגה'?
ימי המירוצים: הבלדה על ריקי בובי
''ניפגש בסיבוב'' (חלש, אני יודע)
דווקא לא רע.
וגם העתקה מיהודה ברקן.
"המירוץ: סיפורו של ריקי בובי".
''נתנגש בסיבוב''
או: ''לילות ב?ו?ב??י''
מירוצי לילה?
מירוץ לילי?
לילה במסלול המירוצים?
לילות הרעם? (ההמשך האבוד לסרט של טום קרוז)
''ריקי בובי מחליף הילוך''
ו-"המירוץ לצמרת של ריקי בובי" (כן, אני יודעת).
אין לי עוד רעיונות.
בסוף נופתע
ולסרט יקראו "לילות טלאדגה: הבלדה על ריקי בובי".
ואז בדקה התשעים ישנו את זה ל"נהג על הזמן".
ואז ישנו את זה-
ל"לזפזפ ת'מירוצים"?
המממ.. אני גרוע, אבל הנה הצעות:
"לילה במירוצים",
"הנהג שלא ידע כיצד לנהוג" (גרוע, אני יודע),
"ריקי בובי נוהג נכון",
"התרסקות 2" (לכו תדעו!),
ולבסוף הקומבינציה:
"לילה במירוצים: המדריך המלא לנהיגה נכונה".
אני חלש היום, אבל זה מה יש.
לילה במרוצים זה לא של האחים מרקס?...
נדמה לי ששלהם זה ''יום במירוצים''.
ואם זה אכן כך,
אז זאת קריצה!
הידד, קרצתי!
לילה באופרה, יום במירוצים
כמו האלבומים המעולים של קווין.
אה, כן.
עם כל הלילות (לילה בקזבלנקה, לילה באופרה) קצת התבלבלתי. לא נורא. יחי מרק ברווז!
והאגדה מספרת
שגראוצ'ו מרקס שלח לפרדי מרקורי מכתב בזה הנוסח (פחות או יותר):
"שמחתי לראות שבחרתם לקרוא לאלבומים שלכם על שם סרטים שלנו. אני מתכבד להודיעך שהסרט הבא של האחים מרקס יקרא "הלהיטים הגדולים של הרולינג סטונס"".
מה עם ''ריקי מהיר, בובי עצבני''?
חזק לגמרי!
למה?
לא יודעת. זה נורא הצחיק אותי.
מהבחינה העלק-אינטלקטואלית, זו יופי של מכה מתחת לחגורה לכל התרגומים הגרועים באשר הם.
מבחינת הטריילר ואי החיבה שלי לוויל פארל (אני תוהה מי פחות מצחיק אותי; הוא או ג'ים קארי) ולסוג ההומור שלו, זה מרגיש לי משתלב כמו כפפה ליד.
זה מרמז על הומור, זה שם שמטרתו להפוך משהו למגוחך, בדיוק כמו השם המקורי, ובעיני זה קולע.
מצד שני, אני חסידה גדולה של תרגום the L word ל"ישנן בנות" (הברקה מעולה בעיני, לאור הביצוע המחודש של דנה א' לשיר ההוא), חושבת שמתים במשרה חלקית אף הוא תרגום נהדר, ואף מתפעמת מ"מריה הלבנה".
בקיצור – אני בעד.
אבל המטרה היא לתרגם את זה בצורה טובה לכולם,
לא בצורה גרועה שהסאב טקסט שלה צוחק על התרגומים בארץ ועל (אי)מצחיקותו של השחקן הראשי בעיני בחורה אחת.
שלא להזכיר את זה ששם הסרט רומז לסדרת מרוצים אחרת – כך שהוא יוצר את הציפיות הלא נכונות ולמעשה יכול להיחשב כשם שמטעה בכוונה (יותר מזה: כיוון שהמפיצה של הסרט הזה אינה אותה מפיצה של סרטי 'מהיר ועצבני', זה גם עלול להוביל לתביעה בדבר ניסיון הטעיה מכוון).
כאילו וואו, lighten up?
כאילו וואו, פתיל רציני במוצהר?
כן, בדיון על שם לקומדיה אין מקום להומור
בדיון על שם לקומדיה,
שבו נכתב בפירוש להיות רציניים כי קיים הסיכוי שהשם הרשמי יבוא מהדיון, אין מקום להומור.
טוב, נו.
אבל זה עדיין חזק לגמרי בעיני.
טוב, בשבילך חשבתי קצת
וזו בהחלט משימה לא קלה, במיוחד לאור העובדה שהסרט הזה לא ממש מדבר אלי. לא יודעת אם זה יעבור או לא, אבל שתי גרסאות:
עייפים ומירוצים: הבלדה על ריקי-בובי
או—
מסלול תעלול: הבלדה על ריקי-בובי
הברקה זה לא, אבל אני חושבת שזה עונה על מרבית הדרישות – בלדה משמרת את הפאתוס המקורי, ההקדמה מרמזת שלא כדאי לקחת את הפאתוס ברצינות, ויש איזה שהוא קשר לשם המקורי.
''הרפתקאות הנהג הנועז ריקי בובי''?
על משקל "הרפתקאות החייל הנועז שוויק".
מעפן אני, אני יודע.
בעברית זה ''החייל האמיץ שוויק''
(או לפחות, זה מה שהיה פעם. אם הוציאו מהדורה חדשה – אני לא יודעת)
הרפתקאות ריקי ובובווינקל?
כפי שרד ביקש מראש,
אל תפרסמו פה דברים לא רציניים.
מצטער.
הו, יש יותר מדי שמות שהסרט עלול ליפול עליהם
"לרדת מהפסים"
"ריקי בובי: נהג בצחוק"
"אגדה של נהג"
"פרוע על טלאדגה"
"היהודים האלה <היק>"
"האגדה על ריקי בובי"
"מהיר מצחוק"
או משהו…
הבלדה על מירוציו של ריקי בובי?
ריקי בובי עולה על המסלול?
דרך המלך?
אבוי!
סרט של ויל פארל ושיר אירוויזיוני עתיק שזכה לחידוש מביך?
מעניין. מאוווווד מעניין.
מצד שני, העובדה שאני הצעתי לחבר סרט של ויל פארל וסרט של האחים מרקס מטרידה לא פחות.
זה רק אני או שבן סטילר משחק יהודי בכל הסרטים שלו?
גרמת לי לחשוב קצת
כמובן שהוא באמת יהודי, אבל העובדה שהוא כל הזמן גם משחק יהודי, בתוספת קצת גזענות, יכולה להגיע רחוק.
גם וודי אלן!
לא!
ב"אהבה ומלחמה" הוא נוצרי.
דאמ
מתנצר!
לא נורא, גם בן סטילר לא באמת *בכל* הסרטים שלו.
למשל – 'מדגסקר'.
איך אתה יודע?
בילי קריסטל שיחק בסרט אנימציה מפלץ ירוק, חד עיני וגמדי. זה לא מנע מהדמות שלו להיות יהודית. יכול להיות שגם הוריו של אלכס נלכדו בשטעטאלים הפראיים של פולין.
לא! לא! לא! זה לא יכול להיות!
ראית את סרטון הפינגווינים?
אם הוא יהודי, למה הוא חוגג את חג המולד עם החבר'ה, ולא את חנוכה עם הגמלים? שמא נשתמד, חלילה?
וויל פרל
הבעיה בוויל פרל היא שהסרטים שלו לא עקביים, אחד מצחיק והשני גורם לך לזרוק דברים על המסך.
לדוגמא "מגיש חדשות" היה אחד הסרטים המצחיקים שראיתי שנה שעברה לעומת זאת "בועטים וצורחים" פשוט סרט עצוב שהיה הסרט השני הכי לא מצחיק שראיתי השנה. אני מקווה שהוא קיבל עליו הרבה כסף אחרת אין שום סיבה לסרט הזה.
בכל מקרה נראה לי שהוא לא מגיע למסכי הקולנוע בארץ כי ההומור שלו יחסית יותר אמריקאי מאשר של קארי או אפילו סנדלר שהם יותר אוניברסלים.
המאזין הלילי
מסקרן אותי לראות איך הפכו את הספר הזה (יצא לפני שנתיים בתרגום עברי- הוצאת עם עובד) לסרט. הספר הוא קריפי לגמרי אבל תוך כדי מצליח להיות דיי מגניב. דימיינתי את הדמות של הסופר אחרת לגמרי מרובין וויליאמס. אבל.. נחכה ונראה.
המאזין הלילי
את וויל פרל קלטתי כבר בסרטים של אוסטין פאור בתור הרוצח הטורקי שמגלה את הסוד רק אחרי ששואלים את אותה השאלה שלושה פעמים – הוא פשוט שחקן אדיר!
אז אתה בעצם אומר
שהסרט טוב כי בין השעה הראשונה הגרועה והסוף הגרוע יש כמה דקות של דברים פחות גרועים?
לא אמרתי שהסרט טוב
ובכל זאת התחלת את ההודעה במילים "באמת מדובר בסרט טוב".
ואז המשכתי את המשפט.
מיותר לציין
(או שלא מיותר. אחרת לא הייתי מציין) שאני לא מסכים איתו. השעה הראשונה מצוינת. הסוף נהדר. מה שבאמצע גם טוב. עניין הטומב-ריידריות באמת פוגם באמינות במידה כלשהי, אבל לא עד כדי כך שזה יפריע לי.
הו, אם עשיתם משחק שתיה, זה בטח גרוע!
(בתקווה אי"ה שהסרט יגיע לארץ ותתפרסם עליו ביקורת ושם נוכל להתווכח עליו כמו שצריך).
מסכים איתך בנושא הסוף
ובעניין השם, מה רע בבטמנים?
אם יורשה לי, מתי לדעתך זה הפסיק להיות הגיוני?
ראיתי את הסרט ולא התרשמתי ממנו
הדמויות לא שכנעו אותי, הסיפור היה בנאלי. לכאורה ראיתי אותו בתנאים האופטמליים, בקולנוע, בהצגת חצות. ועדיין לא נמתחתי ולא פחדתי. הסרט לא היה מספיק שונה מעשרות סרטי האימה שיוצאים כל שנה, לא ברמת התסריט ולא ברמת הבימוי. לכן כשהסוף הגיע, לא היה לו מבחינתי יותר מדי משקל דרמטי. למעשה, עד שהוא עלה לכותרות הבלוגים לפני כמה ימים, די הספקתי לשכוח כמה סופים היו בסרט המקורי ומה הם הכילו.
אני חושש שאני זוכר הפוך ממך.
ניטפוק נוקדני, אכן
אבל אתה נוקט באותו סוג של שוביניזם שבו חוטאת השפה העברית שמוזכרת בתחתית העמוד: אתה מניח שכל דבר הוא זכר אלא אם כן יוכח אחרת. יש יצור אחד בסרט שיש לו מאפיינים מגדריים מובהקים – האישה; אתה מניח שכל האחרים הם גברים לא משום שיש להם מאפיינים גבריים מובהקים, אלא משום ש*אין* להם מאפיינים נשיים מובהקים (והאם כבר ציינתי ש*נשים* שיחקו חלק מהיצורים האלה? אה, כן, ציינתי).
הבובה של קן היא בובה של גבר או אישה?
האם החתול הזה הוא זכר או נקבה?
קרץ לעבר אפלטון
או לעבר "הנוסע השמיני"?
אתה רוצה להרחיב?
לא
כי ראיתי את הסרט לפני יותר מחצי שנה ואת הניתוח הפמיניסטי של "הנוסע השמיני" קראתי אפילו לפני. אבל לדעתי הדמיון בין שני הסרטים די בולט.
לאחרונה חשבתי
שמה שבאמת בא לי לראות כשאין לי יותר מדי כח למשהו עמוק מדי, אבל מצד שני אני לא רוצה לטמטם לעצמי את המוח, זה סרטים בדיוק בסגנון של הסרט הזה. אימה פסיכולוגית אפקטיבית ומשובחת, עדיף מודרנית (כי סרטים ישנים יותר, כבר דורשים יותר משאבים קוגנטיביים בדרך כלל).
בקיצור, יש כאן מישהו שיכול להמליץ לי על עוד סרטים בסגנון וברמה של the descent', מן הסתם כאלה שלא יצאו לקולנוע בארץ, אבל אפילו כאלה שכן.
סרטי אימה יעילים וקלילים
שניים מהשנים האחרונות שקופצים לי לראש הם The hills have eyes (הרימייק) ו-Haute Tension (הצרפתי). שניהם של הבמאי הצרפתי אלכסנדר אג'ה, שניהם טובים מהממוצע לענף.
וקצת פרסומת לא כל כך סמויה: http://www.israblog.co.il/brownstone
תודה רבה
וזהו, אין עוד המלצות ממישהו?
בכל מקרה, נראה לי שאבדוק גם את ג'ינג'ר סנאפס שממנו הרוסי כל כך מתלהב.
The Descent הוא סרט האימה הכי טוב
שראיתי בשנים האחרונות (אם כי יש להודות שלא ראיתי הרבה), אז קשה לשלוף סרטים באותה רמה. אתה יכול לנסות את הסרט הצרפתי 'Ils' (דל בעלילה, אבל אפקטיבי) ואת 'The Eye' ההונג-קונגי (קצת לפני שג'סיקה אלבה מופיעה ברימייק האמריקאי, שבטח יהרוס אותו).
אני ממליץ לך בחום על הסרט The Hole
המספר על ארבעה צעירים שננעלים בבונקר מתחת לקרקע ושפיות דעתם מתדרדרת עם הזמן.
סרט מאד טוב שתואם את הסגנון שאתה מבקש לראות.
הסרט שודר פעם ביס, אני לא זוכר איך הוא תורגם לעברית.
התהום
הוא גם רץ בעבר בהוט. אני יכול לברר אם עדיין יש עליו זכויות ביס.
http://www.imdb.com/title/tt0242527/
http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=23094
איזה שם טפשי. אין שמץ של תהום בסרט.
אגב, גם הסרט טפשי.
אני דווקא חושב שהוא מתעלה על The Descent.
לפחות יש בו יותר מתח ופחות מריחה של העלילה.
אבל מה זה עוזר, אם העלילה הלא-מרוחה טפשית?
לדעתי הסרט התבסס על טוויסט גימיקי משומש, והתירוצים שלו להריגת דמויות הפכו קלושים יותר ויותר ככל שהוא התקדם.
מש''א לחלוטין.
זה עונה על ההגדרה של עירום גברי.
שקט אתה!
לא רוצה אותה?
פחות תחרות בשבילי!
מה זה פה, שודדי הקאריביים?
ואם במתח קצת תמוה עסקינן
"אורחים" עם ראדה מיטשל, על מישהי ששטה לבד מסביב לעולם ופתאום מתחילה לראות עוד אנשים בסביבה – קצת נמרח וחוזר על עצמו (טוב, יש שם רק שחקנית אחת רוב הסרט), סוף דבילי, אבל היא נהדרת ומצליחה להעביר אימה לא רע בכלל.
על הגבול
Open Water הוא סוג של סרט אימה, רק בלי ממדים על-טבעיים, והוא מאוד (אבל מאוד) אפקטיבי.
זאת דעתך ודעתי
אבל ההסטוריה הוכיחה שרוב האנשים חושבים אחרת.
http://www.fisheye.co.il/open_water
למען הדיוק, זה בערך חצי חצי.
אבל כיוון שאני בחצי הראשון, אני מאמין לעצמי יותר.
אתר ''אנטי בונד'' מצחיק
מסתבר שיש הרבה מאוד אנשים שלא מוכנים לסבול שאת המשפט האלמותי:
יגיד דניאל קרייג.
מצחיק ומומלץ. מעל מיליון כניסות ועוד ממשיך…
באטלסטאר גלקטיקה
מתחילה היום בערוץ YES 2 בשמונה וחצי.
מומלץ בחום!
למה?
ומאיפה מוכרת לי כל כך נעימת הנושא שמתנגנת בפרסומת של יס לסדרה הזאת?
בכוונה לא נכנסתי להסברים,
אבל מדובר בסדרת טלוויזיה מעולה בעיני, אפילו מעבר למד"ב. וכסדרת מד"ב היא נהדרת. פשוט תזכורת למעוניינים.
והנעימה מהטריילר לא מוכרת לי.
מעבר למד''ב, זו סדרה מעולה.
כמד"ב היא איומה ונוראה. המראה של "טכנולוגית-שנות-השבעים-שהוסיפו-לה-חלליות" הוא איזשהו גימיק? אם כן, זה גימיק גרוע מאד.
זו נקודה שמתווכחים עליה הרבה...
הגישה שלי (הגרסה המקוצרת): הלוק של גלקטיקה בעייתי, אבל בעייתי-מעניין, לא בעייתי-גרוע. בכל בחירה של לוק של סדרת מד"ב יש בעיות. כמה תקציב ומחשבה רוצים להשקיע בעיצוב? איך עושים שזה לא ייראה מופרך, מטופש ו/או חיקוי סטאר טרק? איך עושים שזה לא יתפוס תשומת לב על חשבון הדמויות והעלילה? רוב הסדרות מוצאות לעצמן לוק "עתידני" במידה סבירה, שאין בו דווקא הגיון (למה יש הולודק אבל עדיין משתמשים בכסאות ובספלי קפה בדיוק כמו שלנו? וכו' וכו'), אבל זה בסדר מבחינת הצופים כי התרגלנו לזה ולא לשום דבר אחר. גלקטיקה בחרה בלוק מסוג אחר, שגם הוא בעייתי, ואנחנו פחות רגילים אליו, וזה עושה אותו סבבה מבחינתי. לכל הפחות זו יציאה מהשטאנץ.
אה, ויתרון גדול אחד של לוק הלואו-טק – משרה את אווירת סרטי המלחמה הראויה.
ציינת פרטים חלקיים
היא אכן מתחילה הערב אבל מה ששכחת לציין זה שהיא תשודר בכל ערב (א'-ה'), שני פרקים ברצף (שידור חוזר מרתוני של פרקי השבוע יהיה בשבת החל מ-14:00).
רד פיש תהרוג אותי יא דג מושט עם קרני לייזר
מוות
תיקון טעות.
"לייזר". זה לא סתם לייזר. זה "לייזר".
תיקון טעות.
חח עשית לי ת'יום עכשיו אני כבר לא רוצה למות
אולי מחר.
היי,
אני מקווה שלא היית רצינית, בכל ההודעות שלך כאן היום. בכל אופן, אנחנו לא יכולים להשאיר הודעות כאלה באתר, ובגלל זה מחקתי אותן במקומות האחרים. אל תפרסמי עוד תגובות כאלה כי נמחק גם אותן.
אבל אם היית רצינית בתגובות שכתבת פה, אנחנו רוצים לדבר איתך. בבקשה תפני אלינו – העורכים של האתר – במייל editors@fisheye.co.il , או במיילים האישיים, שנפתחים כשלוחצים על הכינויים(למשל "עכרור השלולית", בתגובות שלי).
אם את מרגישה רע, ואת רוצה לדבר עם מישהו, את יכולה גם להתקשר ל-1201. זה קו תמיכה, והם נשמעים בסדר גמור.
רון
נ.ב. אני מבקש מגולשים אחרים לא להגיב יותר לפתיל הזה. תודה.