דו"ח קופות שבורות – 7.2.2005

ווואהה! בוגימן!כמדי פברואר, שוב הוא הגיע: יום האדישות הגדול, היום שבו מתאחד העולם כולו (כמעט) באי-אכפתיות מוחלטת לגבי מי שיזכה בסופרבול. מיליארדי אנשים ברחבי העולם מבלים את היום כולו בחוסר תשומת לב מוחלטת לביריונים עם כתפיים מרופדות בכלל ולמשחק הספציפי הזה בפרט, ואליהם מצטרפים מיליוני אמריקאים שמעדיפים בייסבול, כדורסל או פיצה. חלקם, בניגוד למה שמקובל לחשוב, אפילו הולך לראות סרט. הסיבה שאף סרט מעולם לא עשה הרבה כסף בסוף השבוע של הסופרבול היא פחות בגלל המשחק עצמו, ויותר בגלל שהאולפנים לא מעזים לשחרר בסוף השבוע הזה סרטים שעשויים להצליח.

הסרט שבמקום הראשון השבוע למעשה קבע שיא של כל הזמנים: 19 מיליון דולר, זוהי הפתיחה הטובה ביותר אי פעם בסוף השבוע של הסופרבול. הסרט שזכה לכבוד נקרא 'בוגימן'. ווואהההה! בוגימן!

אני מתנצל. בדרך כלל אני משתדל להימנע מציטוטים איזוטריים מ'הסימפסונס', אבל יש אינסטינקטים שהם חזקים ממני, למשל התגובה בכל פעם שמישהו אומר "בוגימן". ווואהההה! בוגימן! רואים? אני באמת אשתדל. הבוגימן (רואים, התאפקתי) הוא המקביל הלועזי לשוטר שייצא מהארון ויאכל אתכם אם לא תהיו ילדים טובים ותגמרו מהצלחת: משהו לא מוגדר שמפחיד ילדים קטנים. גיבור הסרט, שחוזר לבית שבו גדל, מגלה שהבוגימן (ווואהההה! בוגימן!) שלו עשוי דווקא להיות אמיתי. ואולי לא.

מאוד לא ברור איך קרה שהסרט הזה הצליח. קודם כל, הוא ממש גרוע, על פי הביקורות, אבל בימים טרופים אלה זה פחות או יותר דבר נתון לגבי כל סרט. דבר שני, לא משתתף בסרט אף אחד ששמעתם עליו, פרט ללוסי לולס, זינה לשעבר. שאלה נוספת היא איך לעזאזל מישהו בכלל מצפה ליהנות מסרט שבו בכל פעם שאחת מהדמויות אומרת משהו בסגנון "בואו נתפצל, זוהי הדרך היחידה להתחמק מהבוגימן" יש איזה אידיוט בקהל שצורח "ווואההה! בוגימן!". ובנוסף לכל אלה, מה שהיה אמור להיות המכשול הכי גדול של הסרט הוא פשוט זה שהוא סרט אימה. כאלה ממש לא היו חסרים בזמן האחרון.

רק בחודש האחרון יצאו 'רעש לבן', 'משחקים נסתרים', ו'לבד בעלטה' הנודע לשמצה, שלא להזכיר את 'הטינה', 'Saw' ו'Darkness' מסוף השנה שעברה. אחרי כל אלה, למי היה חסר עוד סרט אימה סטנדרטי? ועוד אחד גרוע? הם לא הבינו כבר שסרטי אימה שיוצאים בתחילת השנה לא שווים הרבה? 'משחקים נסתרים', למשל, שהיה במקום הראשון רק בשבוע שעבר, איבד השבוע 60% מהכנסותיו ונפל למקום הרביעי – ולו עוד היו את רוברט דה נירו ודקוטה פנינג. מוזר מאוד, אם אתם שואלים אותי. ווואהה! בוגימן! סליחה, התבלבלתי.

סוג אחד של סרטים שאמור להצליח בסופ"שופרבול הוא קומדיות רומנטיות, שאמורות למשוך את הבנות לקולנוע בזמן שהגברים יושבים בבית, watching the game, having a bud. זה מה שהביא לנו לפני כמה שנים את 'מארגנת החתונות', למשל. השנה הקומדיה היא 'The Wedding Date': דברה מסינג מ'וויל וגרייס' היא רווקה שצריכה להגיע לחתונה של אחותה, ומכיוון שפאדיחה להגיע לבד, היא שוכרת נער-ליווי שיתחזה לחבר שלה. איך יתפתח המצב הכל כך מקורי הזה? האם הבחורה והלוואי ישמרו את יחסיהם במישור המקצועי בלבד? או שמא ייתכן כי יתפתחו ביניהם רגשות? בחיים לא תנחשו. הסרט הגיע למקום השני עם 11 מיליון דולר, צנוע אך מספיק.

כבר ציינתי ש'משחקים נסתרים' – או בשמו הלועזי 'Hide and Seek' – התרסק; לעומתו, 'Are We There Yet?' ממשיך נגד כל הסיכויים לשקוע באיטיות רבה. הסרט נמצא השבוע במקום השלישי, ובסך הכל השיג בתוך שלושה שבועות כבר מעל 50 מיליון דולר, ובמושגים חורפיים זה בהחלט הרבה. גם שלישית האוסקר, 'דרכים צדדיות', 'הטייס' ו'מיליון דולר בייבי' צפים במי החורף העכורים וצוברים כל אחד עוד כמה מיליוני דולר בייבי.

מחג אמריקאי לאומי אחד נעבוד בשבוע הבא לחג לאומי אחר, הלוא הוא יומו של ולנטיין, הידוע גם כיום המירמור הבינלאומי, ובו כל מי שאין לו בן/בת זוג מקלל את האמ-אמא של מי שהמציא את החג הטיפשי הזה (ואז שוכר נער/ת-ליווי, כי בסרטים תמיד יוצא מזה משהו). תצא עוד קומדיה רומנטית, כמובן, הפעם עם וויל סמית', וגם סרט חדש של פו הדב. ווואהההה! פו הדב! טוב, די.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Boogeyman – 19.0 (19.0)
2. The Wedding Date – 11.1 (11.1)
3. Are We There Yet? – 10.6 (51.3)
4. Hide and Seek – 8.9 (35.7)
5. Million Dollar Baby – 8.7 (34.4)
6. The Aviator – 5.4 (75.9)
7. Meet the Fockers – 4.8 (265.2)
8. Sideways – 4.7 (46.7)
9. Racing Stripes – 4.3 (40.4)
10. Coach Carter – 4.2 (59.3)