דו"ח קופות שבורות – 7.4.2002

"ויגיע פסח, והיתה כל הארץ
פסטיבלים. ויהי פסטיבל
בומבמלה, עבור אנשים שרוצים
להתעלם מהמציאות. ויהי כנס
פנטזי-קון, לאנשים שרוצים
מציאות אחרת. ויהי מפגש ההומור
בסינמטק תל אביב, לאנשים
שאוהבים לצחוק על המציאות. ויהי צו 8, לאנשים שהמציאות תקעה להם רובה ביד. ויהי בסיום האירועים, ויפגשו הלוחמים העייפים בכניסה למערת הקרבאנוג, ויראו מאוד, וילחמו במפלצת המתמשכים האימתנית יום ולילה עד שלא נשאר ממנה דבר".

סוף השבוע האחרון היה שקט על מסכי הקולנוע בארצנו שטופת הקרבות וערוץ 10, ושום סרט חדש לא יצא לאקרנים. בארה"ב, לעומת זאת, יצאו לאקרנים ארבעה סרטים חדשים בסוף השבוע, אבל הם הצליחו באופן בינוני ביותר: אחד הוא סרט בריטי ('החברות הכי טובות שיש', שכבר מוקרן בארץ) ובתור שכזה לא התקרב לעשרת הגדולים. שלושת האחרים השיגו הכנסות סוף שבוע נמוכות בהשוואה לשבועות האחרונים, אם כי סבירים יחסית לתקופה, מה שגורם לעשירייה העליונה של השבוע להראות כאילו היא צריכה שיגיע סמואל ל' ג'קסון וייתן לה בעיטה חזקה ב(Shut your mouth). לא נורא, תמיד יש את השבוע הבא. הייתי מצביע על הקשר בין סוף השבוע לחג הפסחא, אבל ארנבים לבנים שמביאים ביצי שוקולד פשוט מפחידים אותי.

בפעם הראשונה מאז 'בלאק הוק דאון' לפני חודשיים, מצליח סרט לשמור על המקום הראשון שבועיים ברציפות. 'החדר' של פינצ'ר, עם ירידה של 40%, נשאר במקום הראשון, ומנע מהסרט הגדול ביותר שיצא השבוע את הכבוד (המגיע לו?). 'High Crimes', בכיכובם של מורגן פרימן ואשלי ג'אד, מקבל מרוב הביקורות את שם התואר "נוסחתי, אבל עשוי היטב" – מורגן פרימן עוזר לאשלי ג'אד להגן על בעלה כנגד האשמה של פשעי מלחמה. בשבוע רגיל, סרט נוסחתי שכזה עם שני כוכבים בפוסטר היה מצליח להגיע למקום הראשון, אבל 'החדר' מסתמן כסרט טוב ממנו בכמה דרגות לפחות ולכן נשאר במקומו הרם.

'עידן הקרח', סרט הילדים הכמעט יחיד על מסך הכסף, שומר על כוחו במקום השלישי, וכרגע הוא הסרט המצליח והיציב ביותר מאז תחילת השנה – לא פלא, בהתחשב ברגלי הממותה שעליהן הוא עומד.
'The Rookie', במקום הרביעי, שומר גם הוא במידה מפתיעה על הכנסותיו, ו'נפלאות התבונה' ממשיך להחזיק בשיניים במקומו בעשירייה הראשונה. מעניין מה ההסתברות לזה.

במקום החמישי – כניסה חדשה: 'National Lampoon's Van Wilder', מהמוזרים שהביאו לכם פעם את 'בית החיות', הוא עוד אחת מקומדיות הקולג'-גועל שיוצאות חדשות לבקרים, רק על מנת להסתלק בבושת פנים כשהאלכוהול מתנדף. מזנב בו מאחור: 'Clockstoppers', עם ירידה קלה בהכנסות, שטיפס על כתפי 'בלייד 2' (וכתפיים רחבות אכן יש לו!). ההכנסות של בלייד ממשיכות לדעוך בקצב קבוע, ואילו הספינה של אי. טי. ממשיכה בהתרסקות חופשית. שפילברג חשב שההוצאה החדשה תעזור לו להעלות את הסרט מקום בין הסרטים הרווחיים בכל הזמנים? אולי הוא היה צריך להכניס הופעת אורח של צ'ובאקה.

ועכשיו, משהו על הסרט במקום השמיני: 'Big Trouble' היה אמור לצאת בספטמבר, ונדחה אחרי התאומים, בין השאר משום שהוא מראה כמה קל (היה) להבריח פצצה גרעינית על מטוס. הסרט נדחה, יצא השבוע, והתרסק בקופות. חבל. הסרט מבוסס על ספר, מצחיק בהחלט, מאת דייב בארי (סיסמתו: "לכל דבר אפשר להמציא סיסמה"), שבארץ תורגם בשם 'צרות בצרורות'. אפילו טים אלן בתפקיד הראשי, בארי זוננפלד בכסא הבמאי והשילוב ג'ייסון לי את ג'נין גארופאלו לא יכלו לשנות את זה. אבל נראה שהומור שכולל עיזים שנמצאות באמצע הכביש בלי סיבה לא עושה רושם על האמריקאים. הביקורות מחבבות את הסרט, עד כמה שאפשר לחבב סרט מבולבל והיפראקטיבי שכזה, אבל הקהל בקופות זנח את הסרט לאנחות. אולי יהיה לו יותר מזל בוידיאו.

השבוע הבא הולך להיות עמוס. לא פחות משישה סרטים חדשים יוצאים, לפחות ארבעה מהם צפויים להכנס לעשיריה. הבולט ביניהם הוא ’Changing Lanes’, סרט שבו בן אפלק וסמואל ל. ג'קסון מתנגשים אחד בשני על האוטוסטרדה (הפיצוצים מ'פרל הארבור' פוגשים את 'שאפט'. תקראו מהר לשמאי רכב). מלבדו, יהיו גם: 'The Sweetest Thing', שבו קמרון דיאז מחפשת את הנשמה התאומה שלה (אני! אני!!). ו-'Frailty': ביל פקסטון ומתיו מקונוהי בסרט מתח על החיפוש אחרי רוצח סדרתי – סרט שאולי יצליח לגנוב קהל מפינצ'ר. בנוסף, יש סרט קולג' עם איזה טוויסט, סרט על טבע האדם, ואת קירסטן דאנסט וקארי "as you wish" אלווס בסרט 'The Cat’s Meow'.

"ויראו העם כי ממ"א לא מפחידה כל כך, ויעלו על המשקל, ויבינו כי שבוע של מצות התחיל לתת בהם את אותותיו".


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; המספרים בסוגריים גויסו למילואים, ומופיעים כאן לאחר אישור מיוחד מדובר צה"ל.

1. Panic Room – 18.5 (58.8)
2. High Crimes – 15.0 (15.0)
3. Ice Age – 14.3 (141.4)
4. The Rookie – 11.7 (34.9)
5. National Lampoon’s Van Wilder – 7.5 (7.5)
6. Clockstoppers – 7.3 (22.5)
7. Blade 2 – 7.2 (67.1)
8. Big Trouble – 3.7 (3.7)
9. E.T. The Extra-Terrestrial – 3.3 (30.5)
10. A Beautiful Mind – 2.8 (165.2)