דו"ח קופות שבורות – 7.8.2005

Where's your car, dude?יש קלאסיקות שאסור להתעסק איתן. כבר כמעט התרגלנו לרימייקים מעצבנים לשלל סרטי עבר, שמביאים איתם בעיקר אקשן מהוקצע יותר וצילומים מלוטשים. אבל לקחת סדרת טלוויזיה קאמפית וכיפית ולהפוך אותה לסתם עוד זונת עיבודים ממוצעת? זה כבר בלתי נסלח.

לא קשה לנחש שמרכז ההתעניינות בדו"חקו הפעם הוא (או היא) 'The Dukes of Hazzard'. במקור היתה זו סדרת טלוויזיה פופולרית שהחלה את דרכה בשנת 79', ושרדה על המסך שש שנים, אף על פי שכל פרק בה נעשה בדיוק על פי אותה נוסחה. במרכז התכנית האחיינים טובי הלב לוק ובו דיוק, שבכל פרק מסכלים את התכניות של הבוס הוג המושחת, המחזיק בביצים את העיירה כולה. מי שתמיד עוזרים להם הם הדוד ג'סי, ודייזי הברונטית היפהפיה, שכמו הצמד, יודעת גם היא להרביץ נהיגת שטח (במיוחד אם המדובר בנהיגה ב'ג'נרל לי'). לאור הצלחת הסדרה, השתתפו שחקניה גם במספר סרטי טלוויזיה ווידאו – בעיקר פרקי איחוד וספיישלים. רק לפני שנה אפילו יצא משחק וידאו, שהמשיך את המותג. שנת 2005 הפכה את הסדרה לסרט קולנוע לכל דבר, תוך מספר שינויים. קודם כל, כל צוות השחקנים הוחלף, ומדובר בחתיכת שינוי, בהתחשב בכך שסרט הוידאו האחרון בסדרה יצא בשנת 2000, ועדיין כלל את השחקנים המקוריים. מכל מקום, לתפקיד בו ולוק הפוחזים לוהקו שון וויליאם סקוט ('אחי, איפה האוטו') וג'וני נוקסוויל ('ג'קאס'). דייזי התמימה והמקסימה ספגה מקלחת מי חמצן, והפכה לג'סיקה סימפסון עתירת הסיליקון.

לא קשה לנחש שהביקורות תיעבו את הסרט בכל ליבן. הרבה מהמבקרים התמרמרו על שהאווירה המטופשת של הסדרה נעלמה לבלי שוב, לטובת עלילה קלושה שכל כולה תירוץ למרדפי מכוניות ארוכים. זה לא רע לכשעצמו, אלא שכל זעקות ה"היי-הו" ו"וויהי!" המתלהבות שאפיינו את צעירי הסדרה הפכו פתאום לגניחות סקסיות (או לפחות, משהו שמתיימר להיות סקסי). טוב, למה כבר אפשר לצפות מבמאי שהרזומה שלו כולל את 'המשטרה נפלה על הראש'? בקיצור, 'הרפתקאות בהזארד' אינו מיועד לחובבי הסדרה ובטח שלא למי שמעולם לא מצא בה משהו.

כבר הזכרתי שהסדרה היתה אות ומופת לפופולריות? הזכרתי. לכן אין להתפלא שלסרט לא היתה בעיה למלא את אולמות הקולנוע. 30.7 מיליון דולר. זה הסכום שהשיג הדבר המזופת הזה. יופי של סכום, יחסית לסרט שתקציבו עמד על 50 מיליון דולר. הבה נקווה שבשבוע הבא הקהל יראה לו מה בדיוק מפליץ האגזוז, והוא יחווה נפילה כואבת, כמו שכבר מזמן לא ראינו.

'לדפוק חתונה' ממשיך לעשות חיל, וגם השבוע יש לו ירידה זעומה בהכנסות. בדרך כלל התנהלות-קופות כזו מאפיינת סרטי ילדים, ואין לי אלא להסיק שזוהי בדיוק ההגדרה ל'לדפוק חתונה' – סרט ילדים. ואל תגידו לי שווינס ווהן ואוון ווילסון לא מתנהגים כמו ילדים מפגרים בסרטים שלהם.

כל הטררם הזה עם הזארד גרם לאמריקאים לחוש קצרי סבלנות כלפי הסרטים האחרים בטבלה. סרטים שלא מגיע להם לרדת, נפלו בכבדות. וכך, 'תיכון בהיי' ירד למקום הרביעי עם 9 מיליון דולר, ופספס ממש במעט את קו כיסוי ההוצאות הנחשק. 'Must Love Dogs' חווה גם הוא ירידה בנאלית של 40%, ואילו 'חמקן' הסתחרר מטה ב-50% המסורתיים. אני אומרת לכם – הוא עוד יגמור כמו 'איילנד', וחבל. ל'חמקן', לפחות, יש בניית דמויות טובה, צילומים לעילא ולעילא ועריכה טובה.

מי שהבעיות האלה חולפות על פניהם בשתיקה אדישה הם הפינגווינים, שהשבוע צעדו בסך למקום השישי, ו-7.1 מיליון דולר מוחבאים בפלומתם. הסרט הגיע סופסוף להפצה סמי-רחבה, כך שניתן לשער שהוא לא יעזוב במהרה את העשיריה הפותחת, וכבר עכשיו הוא הפך, כצפוי, לסרט התיעודי המצליח ביותר אי פעם, מלבד 'פרנהייט 11/9'.

השבוע הבא יביא עימו כאב ראש והעוויות פנים לכל חובב דו"חקו: רוב שניידר יעמיד פנים שהוא מצחיק, או סתם ינסה להעמיד, בהמשכון המיותר 'הג'יגולו מת מצחוק באירופה'. מפגש ראפרים יתרחש בסרט הפעולה 'Four Brothers', וב-'The Skeleton Key' קייט האדסון תנסה לשכנע שאין קשר בין דיסק-און-קי לבין סרטי מתח ואימה.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. The Dukes of Hazzard – 30.6 (30.6)
2. Wedding Crashers – 16.5 (144.1)
3. Charlie and the Chocolate Factory – 10.6 (169.0)
4. Sky High – 9.0 (32.0)
5. Must Love Dogs – 7.4 (26.3)
6. March of the Penguins – 7.1 (26.4)
7. Stealth – 5.8 (24.5)
8. Fantastic Four – 4.0 (143.8)
9. War of the Worlds – 3.6 (224.6)
10. The Island – 3.1 (30.9)