דו"ח קופות שבורות – 8.2.2001

תשמעו, המצב קשה. החורף הוא
תקופה חלשה בקולנוע האמריקני,
את זה כבר אמרתי בשבוע שעבר;
הסרטים החדשים לא טובים, לא
מעניינים, ובוודאי שלא עושים
שום דבר מסעיר בקופות. העניין בדו"ח הקופות הולך ומדלדל, ובצדק. כדי לשמור על אחוז רייטינג כלשהו אני צריך גימיק שיווקי חזק, ומיד, אחרת הלך עלי. למזלי, גיליתי את Naked News, הקונספט השיווקי המבריק של המאה, ומכיוון שאין לי שום מוסר או עכבות, החלטתי ללמוד מהם. גבירותי ורבותי, נמוך יותר מזה אי אפשר לרדת, ובזה הרגע הוכחתי ש"עין הדג" יעשה כל דבר כדי למשוך קוראים: דו"ח הקופות השבורות השבוע נכתב בערום מלא!

מכיוון שדי קר כאן, אני אשתדל להזדרז. "The Wedding Planner", הקומדיה עם ג'ניפר לופז, שנכנסה למקום הראשון בשבוע שעבר, שמרה עליו גם השבוע. גם כן מקום ראשון: 11 מיליון דולר. רגע של פרופורציה: לפני קצת יותר מחודש, בתקופת הכריסטמס, היה אותו הסכום מביא את הסרט אל המקום השישי (המכובד). אבל מה לעשות, חורף עכשיו וקר (מאוד! תסלחו לי אם אני אשים גרביים) ולא צריך להיות שובר קופות אמיתי כדי "לכבוש" את המקום הראשון.

אל המקום השני נכנס "Valentine", סרט אימה סטנדרטי עד שעמום – מטורף עם סכין ומסכה רוצח כמה נשים צעירות ויפות. לא היה צריך לקרוא את הביקורות המזועזעות כדי להבין שמדובר בסרט גרוע: העיתוי שבו הוא יוצא, העובדה שהוא לא הוקרן למבקרים ושהדבר הכי מרשים שהיה למפיציו לכתוב על הפוסטר הוא "מהבמאי של 'אגדה עירונית"' מדברים בעד עצמם. אם אתם מתעקשים לקרוא ביקורות, תגלו שהסרט לא מפחיד, לא מותח, לא מעניין ואפילו לא סקסי.

סרט חדש אחר, "Head Over Heels" דוקא הוקרן למבקרים, אבל גם אותו הם קטלו, כפויי הטובה האלה. זוהי עוד קומדיה רומנטית בכיכובו של פרדי פרינז ג'וניור, אליל-בנות שהופיע בשנתיים האחרונות ברצף מרשים של סרטים גרועים. מישהו בטח מתאהב במישהי ונגרר לשרשרת של מצבים משעשעים, עד לסוף הטוב, אבל אל תצטטו אותי. כן, התעצלתי לברר. אבל ברגע שאתה מתפשט, אף אחד כבר לא מצפה ממך לעשות תחקיר רציני, לא?

שניים משלושת ותיקי הרשימה, "What Women Want" ו"Miss congeniality" ("איזו מין שוטרת"?! תגידו שזה לא נכון!!) עזבו השבוע את עשרת הגדולים, אחרי שהות ממושכת ומכובדת. לדייר הותיק השלישי, "להתחיל מחדש", אין שום כוונות ללכת בעקבותיהם בעתיד הקרוב. להיפך – השבוע הוא עלה בחזרה למקום השלישי, וחצה את קו 200 מיליון הדולר, הישג שאליו הגיעו רק שני סרטים מלבדו בשנת 2000 ("משימה בלתי אפשרית 2" ו"הגרינץ"').

רשימת המועמדים לאוסקר תפורסם ב-16 לחודש, ושני סרטים שלבטח יזכו בכמה מועמדויות ממשיכים לעשות חיל. סכום ההכנסות של "טראפיק" השבוע נשאר כמעט זהה לשבוע שעבר, ו"נמר, דרקון" ממשיך במגמת עלייה: מדי שבוע הוא מוקרן על יותר מסכים, אבל הוא עדיין הסרט המצליח ביותר בחישוב של הכנסות פר-אולם.

במקום העשירי נמצא "שוקולד", סרט שכבר שבועות רבים מסתובב על מסכי ארה"ב, ורק השבוע עלה לעשרת הגדולים (או שמא עשרת הגדולים ירדו אליו). "שוקולד" הוא קומדיה שקטה שבה ג'ולייט בינוש מגיעה לכפר צרפתי שלו (הם כולם שלווים) בשנות החמישים, פותחת בו חנות שוקולד וגורמת ל"שינוי שאותו אי אפשר היה לחזות" באנשי הכפר. את הסרט ביים לאסה הלסטרום ("תקנות בית השיכר"), ומשתתפים בו ג'ולייט בינוש, ג'וני דפ וג'ודי דנץ', "שוקולד" אמור להגיע לארץ ב-22 לחודש זה.

בשבוע הבא: נגמרה הבצורת. תנעלו את הדלת, תתחבאו מתחת למיטה ותחשבו מחשבות לא טעימות: חניבעל מגיע. פתיחה של פחות מ-30 מיליון דולר תיחשב לאכזבה. אני מקווה שיהיה מספיק מעניין כדי שאני אוכל להתלבש.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. The Wedding Planner – 11.0 (28.2)
2. Valentine – 10.1 (10.1)
3. Cast Away – 7.4 (203.0)
4. Save the Last Dance – 7.4 (68.7)
5. Crouching Tiger, Hidden Dragon – 7.4 (53.5)
6. Traffic – 6.3 (64.9)
7. Head Over Heels – 5.0 (5.0)
8. Finding Forrester – 4.4 (41.5)
9. Snatch – 4.1 (21.8)
10. Chocolat – 3.7 (22.5)