באזז הוא דבר מוזר. בדרך כלל הוא הולך בכיוון אחד: מהרגע שבו נפוצה השמועה שסרט כלשהו גרוע – או לחלופין, שהוא גדול מהחיים – הגורל שלו, בדרך כלל, נקבע. קשה מאוד להילחם בקהל שכבר החליט מה הוא חושב על סרט, חודשים לפני שהוא יצא, בין אם זה בצדק או לא בצדק.
מצד שני, יש מקרים נדירים של באזז שהוא רכבת הרים. 'כח המחץ' הוא סרט כזה. הרעיון ליצור סרט המבוסס על סדרה מצוירת עתיקה ומטופשת שהיתה בעצמה פרסומת לסדרת צעצועים נשמע טפשי – עד שהגיע 'רובוטריקים', והוכיח שזה אולי טפשי, אבל יכול להיות מאוד מאוד רווחי. ובכל זאת, לאורך הצילומים שלו הבאזז סביב הסרט היה פושר ומטה, והגיע לשיא בשמועות (שהוכחשו, כמובן, אבל למי אכפת) שהתוצאות מהקרנות המבחן היו כל כך איומות שהבמאי, סטיבן סומרס ('המומיה', 'ואן הלסינג') פוטר, ובמאי אחר הגיע כדי לפקח על העריכה ולנסות להציל את מה שנשאר מהסרט. ההרגשה היתה שזה הכשלון הבטוח של הקיץ.
אבל אז אנשים צפו בסרט, וקרה דבר מפתיע: הם אהבו אותו. אף אחד לא חשב שזו יצירת מופת מלאה תובנות על טבע האדם – ברור שזה סרט אקשן קיצי וקאמפי – אבל משום מה הביקורות שהתפרסמו בשבועיים שלפני צאת הסרט הביעו את הדיעה שזה סרט אקשן קיצי, קאמפי ומאוד כיפי. מוזר. איפה הכשלון הענק שהבטיחו לנו? רוצים לראות דם. ובטוויסט אחרון, כשהסרט יצא והוקרן לבסוף לציבור המבקרים הרחב, התגובות חזרו להיות "מ?ה" מינוס. אבל בשלב הזה זה כבר לא שינה שום דבר. 'כח המחץ' הכניס בסופ"ש הראשון שלו 56 מיליון דולר, סכום שאמנם לא שבר שום שיא רשמי ולא מתחרה בפתיחה של 'רובוטריקים', אבל אפשר לקרוא לזה שיא הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט עם באזז איום ונורא. בארץ הסרט ייצא ב-20.8, תחת השם העברי המלא 'ג'י. איי. ג'ו: כח המחץ', כשהוא מגיע לקולנוע שבוע אחרי 'כח-G'. זה בטח לא ייצור שום בלבול.
במקום השני, עוד הצלחה צנועה: 'ג'ולי וג'וליה', סרט שמפגיש שוב את מריל סטריפ ואיימי אדאמס, אחרי 'ספק' שזיכה את שתיהן במועמדות לאוסקר השנה. בעצם "מפגיש" היא לא בדיוק המילה הנכונה, כיוון שספק אם הן נפגשות בכלל בסרט: הוא מספר במקביל את סיפורה האמיתי בערך של השפית ג'וליה צ'יילד (סטריפ), ואת סיפורה האמיתי פחות או יותר של ג'ולי פאוול (אדאמס), בלוגרית שלקחה על עצמה לבשל את כל 524 המתכונים בספר הבישול המפורסם ביותר של צ'יילד במשך שנה אחת. את הסרט ביימה נורה אפרון, במאית שהתמחתה בסרטים רומנטיים ('נדודי שינה בסיאטל' והתסריט של 'כשהארי פגש את סאלי') אבל הלכה לאיבוד, ולא יצרה בעשור האחרון שום סרט ששווה לדבר עליו (לא, על 'סמנתה' לא שווה לדבר). לפי הביקורות, ב'ג'ולי וג'וליה' היא חוזרת לעצמה: זה נחשב לסרט פיל-גוד נחמד לגמרי, הרבה בזכות שתי השחקניות המצוינות (ג'י, מריל סטריפ מקבלת שבחים על משחק בסרט. מי היה מאמין).
במקום השלישי נמצא 'כח-I-G-פורס-המחץ', כלומר זה עם השרקנים, וברביעי הארי פוטר. במקרה שתהיתם איפה בדיוק 'אנשים מצחיקים', המקום הראשון של השבוע שעבר, אז התשובה היא: על הקרשים. עכשיו זה רשמי, הסרט הזה הוא לא סתם הסרט הראשון של ג'אד אפטאו שהוא לא הצלחה גדולה, אלא פלופ מוחלט. אחרי פתיחה מאכזבת, הכנסות הסרט ירדו השבוע ב-65%, והוא נפל מהמקום הראשון לחמישי. בכלל לא מצחיק.
'A Perfect Getaway' – שזה גם 'חופשה מושלמת' וגם 'בריחה מושלמת' וגם 'איזה כיף שהסרט הזה לא הכניס מספיק כסף כדי שנביא אותו לארץ וחסך לנו את ההתלבטות איך לקרוא לו' – הוא מותחן על שני זוגות בחופשה בהוואי (סטיב זאן, מילה ג'ובוביץ', טימותי אוליפנט ומישהי מ'אבודים') שנרדפים על ידי פסיכופטים רוצחי-תיירים, או לפחות ככה זה נראה. אני לא מאמין לאף מילה מתיאור העלילה, כיוון שהובהר מראש שבסרט יש טוויסט (ולא טוויסט מאוד אמין, לפי הביקורות). הוא הביא סכום בלתי מרשים של 5.7 מיליון דולר.
שתיים מהתופעות הקופתיות המרשימות של הקיץ עזבו את העשיריה: 'רובוטריקים: הנקמה', אחרי שישה שבועות, עם 394 מיליון דולר בבנק (והוא כנראה עוד יעבור את ה-400), ו'הנגאובר', שאחרי תשעה שבועות ו-262 מיליון דולר הגיע סוף סוף לארץ והותיר אנשים רבים תמהים על מה היה כל הרעש ומה בדיוק עד-כדי-כך מצחיק פה. בהעדרם, את המקום העשירי תפס סרט במשבצת קומדית האינדי החביבה והמצליחה: '(500) Days of Summer', שאחרי שלושה שבועות בהפצה מצומצמת חדר לעשיריה עם הפצה טיפה פחות מצומצמת. התקציר בהחלט נשמע כמו פנטזית אינדי: אהבה חד-צדדית בין ג'וזף גורדון-לוויט וזואי דשנל, ותשואות מהמבקרים שקוראים לסרט דברים כמו "ייחודי", "כנה", ו"מקסים". כשמדובר בסרטי אינדי כאלה, שמגיעות לדו"חקו בדרך הקשה, קשה לדעת לאן הן יתקדמו: רובם נעלמים כלעומת שבאו אחרי שבוע, אבל ישנם גם כאלה שהופכים לתופעה כמו 'ג'ונו' או 'מיס סאנשיין הקטנה'. ל'500 ימים של סאמר' נראה כאילו יש צ'אנס – אבל עוד נראה לאן הוא יגיע בשבוע הבא.
ואם כבר דיברנו על השבוע הבא, מקבץ הסרטים הצפוי מסקרן ביחס לימי אוגוסט השוממים בדרך כלל: סרט המד"ב-מוקמומנטרי 'Disctrict 9', שזוכה בינתיים לתגובות נלהבות במיוחד מקהילת הגיקים; סרט המד"ב-רומנטי 'אשתו של הנוסע בזמן', והקומדיה המוזיקלית 'Bandslam', שאין בה שום דבר מד"בי ככל הידוע לי, אבל הכל יכול להיות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
ג'ולי פאוול היא אכן אדם אמיתי
הבלוג של ג'ולי פאוול נמצא כאן: http://juliepowell.blogspot.com/
היא אכן התחילה בפרוייקט המתואר בסרט, ולאחר שהסתיים כתבה עליו ספר, שעובד (כעת) לסרט.
הבנתי שהספק הוא לא על האישה,
כי אם על ה"סיפור" שלה, ואם היא זו שכתבה את הספר, הספק במקומו… (=
פוסטר ל''הנסיכה והצפרדע'' של דיסני'':
אגב, האם ידעתם שקית' דיוויד, המדובב של ספון מהסדרה של HBO והחתול מ"קורליין" הוא זה שמדובב את ד"ר פסילייר, הנבל של הסרט? אני חושב שזו בחירה מושלמת, יש לו קול מאיים במיוחד.
יאי!
הנה גם בעברית-
האמת שקשה לאכזב אותי בסרטי אנימציה בדו מימד(טוב על מי אני עובד, גם בתלת מימד).
השאלה היא האם נחזור לעידן המיוזקלס המצויירים. על פי העלילה נדמה לי שכן.
לא היה אמור להיות משהו דו מימדי לדיסני?
מה עם זה, אין מצב שזה יצא כבר, נכון?
וכרגיל אצל דיסני ממחזרי הדמויות
התנין העתיק מ-"פיטר פן" בהופעת אורח
נו מחזור זה ירוק
איך זה שרק בקולנוע למחזור אין יחסי ציבור טובים?
אני חושב שזה יהיה סרט ילדים נפלא, ותמים ממש כמו אלו שאנחנו גדלנו עליהם. וגם אם זה נשמע מבחיל, בתור ילד אהבתי את אלאדין 2 יותר מאת אלאדין 1.
כל הסיפור של ''הנסיכה והצפרדע'' נורא מצחיק אותי
דיסני הפכו להיות גוד דאם רטרו!
תמימים? כנראה שאת לא זוכרת אותם טוב.
צפייה נוספת תהיה טובה (או שמא אולי לא, אם את לא רוצה להרוס לעצמך את הילדות ולגלות שאורסולה אהבה לשקשק את המלונים שלה ולשיר שירים על נושאים פמינסטים).
או שהיא הייתה בעצם דראג קווין.
אני לא יודעת למה רק עכשיו נפל לי האסימון, אבל סוף-סוף קלטתי ש-G.I. Joe זה בעצם כוח המחץ!
תגלית!
אף פעם לא ראיתי את הסדרה, אבל פתאום נזכרתי שלבני דודים שלי ולשכנים שלהם היו עשרות בובות ורכבים של כוח המחץ, ושרפנו ימים שלמים על הדבר הזה.
ובתור בת יחידה לא היתה מאושרת ממני כשגיליתי שיש להם גם בובה של נינג'ה אישה(אדומה!).
דיי, עכשיו אני חייבת לראות את הסרט הזה ולו רק בשביל הנוסטלגיה.
רגע, ל''אינדיאנה ג'ונס 4'' היה באז די גרוע לפני שיצא, לא?
הסרט עם החמש-מאות בטח נקרא ככה רק כדי לעבוד על "המספרים בסוגריים מייצגים את…".
district 9 מוקומנטרי?
זה גם סרט שעלק מצולם ע"י אחת הדמויות, כמו קלוברפילד או המכשפה מבלייר?
זה הרושם שמתקבל מהטריילרים.
ראיתי את הטריילר שוב,
ואני לא חושב. בחצי הראשון שלו יש תמונות שכן נראות מוקומנטריות-אבל בחצי השני יש מספר צילומים שממש לא נראים כאילו הם היו לכולים להצטלם ע"י אחת הדמויות. אני משער שאולי הסרט יצולם בסגנון מוקו רק בהתחלה, כדי להעביר לנו את האקספוזיציה ותיאור המצב במין דיווח חדשות מפוברק. אחרי זה אני חושב שזה יחזור להיות סרט רגיל.
יכול להיות
אם כי אני קיבלתי את הרושם שכל הסרט מצולם במצלמה מוחזקת ביד, ולא רק ההתחלה. בכל אופן, בביקורות הנלהבות שהתפרסמו כבר על הסרט בטח אפשר למצוא תשובה לשאלה הזאת, רק שאני לא קראתי אותן בעיון בגלל גישת ה"אם כבר יש סרט טוב, אני מעדיף לדעת עליו כמה שפחות".
למה מוקו? דוקו.
''מוקו'' זה קיצור של ''מוקומנטרי''.
מדובר בסרטים עלילתיים ומבוימים שמעמידים פנים שהם תיעוד של המציאות, שזו ההגדרה של סרטים *דוקו*מנטריים.
אני יודע מה זה,
רק שה-mock ב-Mockumentary מרמז על לעג ובד"כ השימוש במושג הזה הוא בהקשר קומי/פארודי (וכן, אני יודע שפארודיה לא חייבת להצחיק).
האם "קלוברפילד" הוא מוקומנטרי? לדעתי לא.
פירושה המקורי של המילה ''mock'' הוא ''מדומה, מזויף''
ידוע.
גם ל"כל מילה בסלע" יש פירוש מקורי אחר (הפוך!) מהמקובל. זה לא משנה.
'קלוברפילד' הוא סרט שנראה כמו סרט תעודי
למרות שהוא לא, ולכן הוא מוקומנטרי. ללעג או להומור אין שום קשר להגדרת המושג.
לא בדיוק
קלוברפילד לא נראה כמו סרט תעודה. הוא סרט אסונות שמתועד כביכול במקרה (הרבה פעמים המצלמה נשארת פתוחה "בטעות"). במובן הזה הוא דומה ל'פרויקט המכשפה מבלייר', אבל בעוד 'פרוייקט המכשפה', מנסה להיות סרט תיעודי מההתחלה (על חקר אגדה או מיתוס ביערות או ווטאבר), קולברפילד מתחיל בכלל בתור צילום מסיבת הפתעה. לכן קשה לי להגדיר אותו כסרט מוקומנטרי.
קטעי הביניים ב'כשהארי פגש את סאלי', הם מוקומנטרים, הסרט הבדיוני על חייו של נייט שמאלמן, (לא זוכר איך קראו לו) הוא מוקומנטרי. לא קלוברפילד.
ובקשר ללעג ולהומור
to mock – זה לחקות, והכוונה היא לחיקוי לעגני (ולא חיקוי "נייטרלי", בניגוד ל-imitate).
לכן יש קשר מסויים ללעג, למרות שהז'אנר נקרא כך בגלל הקרבה של המילים mock ו-doc (קיצור של documentary), ולא בגלל שהוא לועג לז'אנר התיעודי.
זה לא נכון.
אחת המשמעויות של mock היא גם פשוט זיוף, לאו דווקא למען לעג.
לדוגמה- mock-up
שהוא סוג של סימולציה.
נכון
בחברת הייטק שעבדתי בה אפילו משתמשים במונח הזה בתוך משפט בעברית: "טוב, בשבוע הבא כבר יהיה לנו מוק-אפ של התוכנה, שאפשר יהיה להציג ללקוח".
היה לי ממש קשה להתרגל למונח, כי זה באמת תמיד נשמע לי כמו לעג.
אם יורשה לי לסבך את העניינים..
"ספיינל טאפ".
גם כאילו דוקומנטרי, גם פרודיה, גם לעגני אבל גם אוהב ומכבד את הדבר שנקרא רוק כבד.
אה, וגם סרט מצויין ומצחיק נורא.
זה לא מסבך
זה שיש מוקמונטריים לעגנים לא אומר שצריך להיות לעגני כדי להיות מוקומנטרי.
יש שם לסגנון הזה
יש שם לסגנון הזה
אנחנו לא יודעים
כבר היה דיון על הנושא הזה: יונייטד קינג קנו את הזכויות לסרט בארץ. החברה הזאת ידועה לשמצה בכך שהם מקרינים סרטים באיחור היסטרי. אז התשובה הסבירה היא: כן, אבל בעוד הרבה זמן.
ראיתי עכשיו את District 9
דבר ראשון, לעניות דעתי האישית – סרט מעולה, עם תסריט אינטליגנטי שעשוי כמו שצריך. מומלץ בחום (אני רק חייב להזהיר שיש שם כמה קטעים עם מראות קשים, שלא מיועדים לאנשים רגישים במיוחד).
ולגבי המוקומנטריות של הסרט: כן, אפשר לומר שבגדול הסרט הוא מוקומנטרי במובן שחלקים גדולים ממנו ערוכים ומוצגים כמו דוקומנטרי (אבל לא כולו), אלא שבמקרה הזה זה ממש לא מדובר בסרט בסגנון של המכשיפה מבלייר או קלוברפילר, ולא נצמדים כאן למוטיב של צילום על ידי אחת מהדמויות (סך הכל, יש הרבה מאד סרטי תעודה בטלוויזיה שאינם מצולמים על ידי אחת מהדמויות).
טריילר ל''אסטרו בוי'':
http://www.traileraddict.com/trailer/astro-boy/feature-trailer
אה, כן, ו... לא התרשמתי.
אני מאוד אוהב את המנגה והאנימה (והאנימה החדשה יותר מ-2003) ולמרות שניסיונות קודמים לעשות בהוליווד עיבודים למנגות\אנימות (דרגון בול, ספיד רייסר) לא עלו יפה הטיזרים לסרט היו חביבים והעלו בי תקווה שאולי הפעם זה יהיה שונה, אבל הטריילר הזה פשוט הוריד לי את כל הציפיות. האנימציה לא נראית מי יודע מה, הבדיחות לא מצחיקות ואפילו הדיבוב לא נשמע טוב במיוחד (לדעתי, לפחות). ובכל זאת נותרה אצלי עוד תקווה קטנה שהטריילר לא מייצג נאמנה את הסרט. נחכה ונראה.
לדעתי? העיצוב והאנימציה נראים נחמד מאוד.
מאוד רטרו, מה שמתאים לחומר המקורי. גם הדיבוב נשמע לי בסדר. אני מסכים שהדיאלוגים נשמעים לא משהו – אבל מניסיון, קצת קשה לבנות ציפיות בנושא כזה בהתאם לטריילר.
הסיכוי שהסרט יגיע לארץ שואף לאפס, נכון?
תלוי
אם הוא באמת יהפוך להצלחה בנוסח 'מיס סאנשיין', מישהו בטח יקנה אותו. אם לא – הסיכוי קטן.
למיטב ידיעתי
הזכויות על הסרט מחוץ לארה"ב שייכות לפוקס סרצ'לייט (שרכשה את זכויות ההפצה בתוך ארה"ב) מה שמכוון את הזרקור לעבר א.ד. מטלון. כך שלכל הפחות אפשר לקוות להוצאת DVD מתורגמת במידה ויחליטו לוותר על ההפצה הקולנועית כאן. בהתחשב בסלייט ההפצה הקרוב של מטלון (ג'ולי וג'וליה בספטמבר ואז.. כלום עד אוואטר?) אפשר להחזיק אצבעות שהסרט יופץ כאן עוד השנה.
במידה ולא מטלון מחזיקים בזכויות בארץ נותר להחזיק אצבעות שיונייטד לא ירכשו ויקברו את הסרט. לב, אני מסתכל לכיוונכם!
בעניין DISTRICT 9
מה היה התקציב של הסרט? הנתון שאני ראיתי במוג'ו נראה לי לא הגיוני ( 30 מיליון).
ומה יהיה השם של הסרט בארץ?
אחרי ביקור היום בשיקגו אני יכול להגיד לכם שאי אפשר להתחמק מהסרט: כל אוטובוס בעיר מכוסה בשלט שאומר 'אוטובוס זה מיועד לבני אדם בלבד' עם ציור של חייזר ואיקס.
הרבה זמן לא נתקלתי בשיווק כל כך גאוני. בזכות איש השיווק הגאון שלהם אני יודע שאני אעמוד בפריימרה לסרט.
וכנראה לא רק השיווק
ב-Rotten Tomatoes, אחרי ספירת 33 ביקורות הציון של הסרט עומד על 97%. וואו.
מה שאומר שאני אשתדל לתפוס אותו כבר כאן
לפני שאני עוזב את ארה"ב. נשמע מסקרן בטירוף.
בשבוע שעבר הצלחתי לתפוס פה את MOON של דנקן ג'ונס בכיכובו של סם רוקוול שמוכיח את עצמו, שוב, כאחד השחקנים המגוונים ביותר שפועלים כיום. הסרט עצמו הוא אחד מסרטי המד"ב הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות, ואני מאד מקווה שיגיע גם לבתי הקולנוע בארץ מתישהו. אם מישהו מבקר הקיץ בצפון אמריקה או באנגליה, ממליץ מאד לראות את הסרט.
הוא לא
יגיע לבתי הקולנוע בארץ זאת אומרת.
הוא כן יגיע בשנה הבאה ל-yes. תיתכן הקרנה באייקון אבל זה יהיה הכי קרוב להקרנה קולנועית לסרט בארץ.
זה מצער ביותר.
את MOON צריך קודם כל לראות בפריים סינמסקופי רחב (יס נוהגת, לצערי, לחתוך סרטים סינמסקופיים לפריים 16:9 רגיל) על מסך גדול ובעותק פילם.
מקווה שאייקון יצליח להשיג עותק פילם מקורי ולא יקרין עותק של יס, כי אז חלק מהחוויה ילך לאיבוד.
לא תמיד מתבצע חיתוך,
"ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי הפחדן רוברט פורד" הוקרן ביס ב-Aspect Ratio המקורי (1:2.35), והיו גם סרטים נוספים. אני מניח שזה תלוי בחומרי הגלם שהם מקבלים מהאולפנים ולא בהחלטה פרטיזנית שלהם.
טכני
מישהו יודע איך אפשר להגדיר לממיר שהוא מחובר לטלוויזיה עם מסך רחב כדי שלא יהיו יותר חיתוכים בצדדים?
ביס
הגדרות>אתחול מתקדם>קוד>סוג טלוויזיה>מסך רחב 16:9.
תודג!!
אוסקר?
אולי טכני, לא יותר מזה
נה
סרט מד"ב מוקומנטרי קיצי, זה לא ממש פרופיל של מועמד לאוסקר.
אבל השנה יש 10 מועמדים!
בכל זאת?
אתה מדבר על אותה אקדמיה
שלא חשבה ש'וול-E' או 'האביר האפל' ראויים להיות מועמדים, בלי שום סיבה סבירה פרט לז'אנרים שלהם. והם הגיעו עם פרופיל גבוה פי כמה וכמה מ'מחוז 9'.
אז לא, לא סביר.
אז אתה טוען שאפילו העובדה שהשנה יהיו 10 מועמדים במקום 5
לא תשנה כלום?
בהחלט תשנה
הסיכויים של "למעלה" לקבל מועמדות נחשבים גבוהים במיוחד. אחרי שנים בהן היו טענות לאפליה נגד סרטי אנימציה, ההערכה הגדולה לסרטי פיקסאר שנבנתה עם השנים, צפויה לסדר ל"למעלה" מקום בעשיריה. לגבי סרטים אחרים, המצב פחות ברור. "אוואטר", אם ההייפ שלו מוצדק, יכול גם להרוויח מהרחבת הרשימה, אבל האקדמיה כבר הראתה חיבה לסרט של ג'יימס קמרון, אז שמו בהחלט תורם לבאז של הסרט. היו בהתחלה דיבורים על "סטארטרק" כמועמד אפשרי ואני בטוח שיתנהל קמפיין רציני לדחיפת הסרט בעונת הפרסים. לא נראה לי שהוא יהיה מועמד, אבל עצם העובדה שדברו עליו ברצינות, כבר מצביעה על כך שהרחבה לעשיריה משפיעה על היחס לז'אנרים פחות מקובלים.
"מחוז 9" נראה סרט שולי מכדי להתמודד ברצינות על האוסקר. האקדמיה הראתה בעקביות העדפה לסרטים יותר מציאותיים, בלי חייזרים וגיבורים במסכה. צריך לזכור ש"שיבת המלך" זכה רק לאחר ששני קודמיו הפסידו לדרמה ביוגרפית על מתמטיקאי חולה ומחזמר סאטירי המתרחש בשנות ה-30. אקדמיה שמעדיפה סרטים כמו "פרוסט/ניקסון" ו"נער קריאה" על פני "האביר האפל" ו"וול-E", לא תמהר להעניק מועמדות למוקומנטרי על אפרטהייד חוצנים.
למעלה יקבל מועמדות.
למה? מהסיבה שהוא סרט שמדבר אל כולם. גם חברי האקדמיה המבוגרים והשמרנים ביותר לא יכולים להישאר אדישים מול הפתיחה המרגשת (שתדבר אליהם במיוחד) והדמות של קרל שכמובן תדבר אל ליבם.
בנוגע לחברי האקדמיה הצעירים לא ממש צריך לדאוג שכן הם מכירים את פיקסאר טוב מאוד.
בקיצור אני צופה מועמדות.
אלא אם כן, כמובן,
יגיע רגע הכרזת המועמדים וכל ה-10 יהיו סרטי אוסקר נוחסאתיים ומשעממים כמו בשנה שעברה. אז כל ה"עצם העובדה שדברו עליו ברצינות, כבר מצביעה על כך שהרחבה לעשיריה משפיעה על היחס לז'אנרים פחות מקובלים" תרד לטמיון ושוב כמו בשנה שעברה, שכולם היו בטוחים ש"האביר" יקבל מועמדות, כולם יכעסו על חברי האקדמיה (ובצדק) ויבינו (שוב) כמה שחברי האקדמיה הם שמרנים מטומטמים שאיכות זה מהם והלאה..
אני לוקח את האפשרות בחשבון
אנשים מניחים ש"האביר האפל" היה ממש קרוב למועמדות, כי כל כך דברו עליו כאחד הסרטים הגדולים של העשור. אם נביט על רשימת המועמדים, מתקבל הרושם ש"ספק" היה לא פחות קרוב להיכנס לחמישיה. מצד שני, "המקרה המופלא של בנג'מין באטון", סוג של סרט פנטזיה, היה מועמד כמו גדול. קשה לי להאמין שכל עשרת המועמדים יהיו סרטי אוסקר נוסחאתיים, פשוט מכיוון שאין כמעט סיכוי שיצאו עשרה סרטים כאלה שיצליחו מספיק בשביל מועמדות. רוב הדרמות הנוסחאתיות זוכות לביקורות פושרות במקרה הטוב ובאופן כללי, נוטות לא להרשים בקופות ולהישאר מעט זמן יחסית בזכרון הקולקטיבי. נוסף על כך, כל חבר אקדמיה מתבקש לבחור בטופס ההצבעה עשרה סרטים ולדרג אותם. ההסתברות שבשקלול הסופי לא יהיה אף סרט לא "אוסקרי", די נמוכה.
בכל אופן, המצב יתבהר מעט אחרי פסטיבל ונציה. זו החשיפה הראשונה ללא מעט סרטי אוסקר ואמצעי טוב למחוק מהרשימה כמה סרטים שלא עושים רושם של מועמדים.
זו אומנם ירייה באפלה
אבל מסתמן שזו הטענה שלו.
סופסוף קצת מקוריות בהוליווד
עכשיו עם district 9 ואוטוטו Avatar של ג'יימס קמרון (אלוהים שה21 לאוגוסט יגיע כבר! אני רוצה טריילר!!!), סרטים מקוריים לגמרי..שינוי מרענן בגל הרימייקים וההמשכונים.
http://www.madatoms.com/site/blog/hack-directors/
נחמד. לטעמי הם קלעו בול.
ברט ראטנר – אאוץ'…
היי, לא הוגן.
"שעת שיא" הראשון ו"דרקון אדום" היו טובים, וגם ההמשכונים של "שעת שיא" לא נפלו לקטגוריית הקאמפ.
קטן.
אני ניסיתי לברר מתי וולברין ומהיר ועצבני 4 אמורים לצאת בדי וי די בארץ ולא מצאתי כלום.
יש למישהו רמז איפה לחפש או מידע לתת לי?
עזרה תוערך מאד.
קטן.
תאריכי יציאה משוערים של ה-DVD למכירה בארץ:
מהיר ועצבני 4 – 2/9
וולברין – השכרה: 15/10
מכירה: נובמבר
תודה רבה.
מה בדיוק הבעיה פה?
חוץ מהעובדה שלא זכור לי שהנרי עבד עם פרות בספר ().
וכן, קראתי את הספר.
אני עם המלעיזים
למיטב זכרוני הנרי תמיד סובל מעניין הנדודים בזמן.
טוב, לפחות בזה אנחנו מסכימים
בקשר לספר, זאת אומרת.
אבל כמובן שיש סכנה שהסרט יהיה אפילו עוד יותר קיטשי וטרחני, so be careful what you wish for…
(:
fox serchlight
אני כנראה מטומטם, שוב ולא בקיע במיוחד בעולם הקולנוע.
אבל הסרטים של fox serchlight נעודו להיות אנדרדוגים שמופצים בהפצה מצומצמת ואז הופכים להצלחה? או שזה ההפקות שאף אחד אחר לא רוצה לעשות?
Searchlight היא ''חטיבת האינדי'' של פוקס
היא קונה ומפיצה סרטים עצמאיים וסרטים "זרים", כלומר לא סרטים שהופקו באולפן עצמו. בדרך כלל אלה סרטים שנעשו בתקציבים קטנים יחסית, ולא כאלה שנועדו להיות בלוקבאסטרים. חברות אחרות שעוסקות בתחום הזה הן Screen Gems ו-Sony Pictures Classics, אבל סרצ'לייט הם כנראה הכי טובים בלהפוך סרטים קטנים לגדולים – כל להיטי האינדי הגדולים ביותר של השנים האחרונות היו שלהם (נער החידות ממומביי, ג'ונו, מיס סאנשיין הקטנה).
בהתחלה התכוונתי לרשום משהו על זה
שסרצ'לייט מצליחים להבליט סרטים שלהם באוסקר לאו דווקא כי יש להם הסרטים הכי טובים או הקמפיינים הכי מוצלחים, אלא כי יש להם, בתור אחד הברגים של אולפן גדול בהוליווד, כח והשפעה על חברי האקדמיה, בדיוק כמו לווינסטיינים, שמצליחים לדחוף לאוסקר גם סרטים שזוכים לביקורות צוננות בלשון המעטה ('נער הקריאה'), למרות שכמעט בכל שנה ממוצעת ההיצע של SPC הוא רמה אחת מעל כולם. אבל אז שמתי לב למשהו מוזר: שלושת הסרטים הבולטים של SPC בשנת 2008 ('חגורה אדומה', 'סינקדוכה ניו יורק' ו'רייצ'ל מתחתנת'), חוץ מזה שהם הרבה יותר טובים ומשמעותיים מ'נער החידות' גם לא הוקרנו בארץ. זה מקרי או ש…?
...שהסרטים האלה לא הגיעו לעשירית מההכנסות של 'נער החידות'?
התכוונתי
האם זה מקרי שהם לא הגיעו לארץ או שיש קשר לזה שהם של אותו אולפן?
אגב, גם 'כל מה שבחורה רוצה' (גם הוא של SPC אאל"ט) עשה כלום בקופות (300 אלף אאל"ט) ובכל זאת הוקרן, ולו אפילו לא היה במאי בעל שם, כמו השלושה.
אין תמיד התאמה בין האולפן בחו''ל למפיץ בארץ
במקרה של פוקס סרצ'לייט לדוגמה לא כל הסרטים שייכים לפוקס גם מחוץ לארה"ב. נער החידות ממומביי הופץ כאן על ידי לב ולא על ידי מטלון המפיצים את פוקס. כל מה שבחורה רוצה שייך אאל"ט לחמישה כוכבים.
כך שאם סרט הצליח או לא בארה"ב וזכה או לא להערכה שם, הוא קודם כל צריך מפיץ מקומי שגם ירצה להפיצו כאן.
יכול להיות שמטלון החליטו שרייצ'ל מתחתנת הוא לא בעל פוטנציאל מסחרי וכנ"ל פורום על סינקדוכה (שישודר בתחילת ספטמבר ב-yes3).ובסאגה הזו של למה המפיץ כן/לא הפיץ את הסרט בארץ כבר היינו ועוד נהיה אין ספור פעמים. מידת ההצלחה וההערכה של הסרט הינה ככל הנראה גורם משני בשיקוליהם של המפיצים המקומיים.
year one
אני מוכנה להשבע ש-year one, או "פרה-היסטרי", היה אמור לצאת בארץ בסופ"ש האחרון. החליטו ברגע האחרון לוותר עליו, או שסתם אני מדמיינת שזה בכלל היה אמור לצאת?
לא מדמיינת
היה אמור אבל בוטל, כנראה עקב חוסר ההצלחה בארה"ב. מה שאומר, כנראה, שגם השם 'פרה-היסטרי' נקבר, וכשהסרט ייצא בארץ ב-DVD יכול להיות שיהיה לו שם אחר.