הופעת השנה של עין-הדג לשנת 2004:
המועמדים בסקר זה הינם עשר ההופעות של שחקנים ושחקניות, שקיבלו את מירב הקולות בסקר המקדים, בו התבקשו גולשי 'עין הדג' לבחור עד שלוש הופעות מועדפות של שחקנים/ות בסרטים (מבין הסרטים
שהוקרנו מסחרית בארץ במשך השנה). הסקר אינו מתייחס ליכולתו של שחקן באופן כללי, אלא לכשרון שהפגין שחקן מסוים בסרט מסוים.
שהוקרנו מסחרית בארץ במשך השנה). הסקר אינו מתייחס ליכולתו של שחקן באופן כללי, אלא לכשרון שהפגין שחקן מסוים בסרט מסוים.
32 | פול ג'יאמטי, אמריקן ספלנדור |
48 | אמה ווטסון, הארי פוטר והאסיר מאזקבאן |
27 | קייט ווינסלט, שמש נצחית בראש צלול |
80 | עדנה מוד (בראד בירד), משפחת סופר-על |
65 | ביל מוריי, אבודים בטוקיו |
39 | אלברט פיני, סיפורי דגים |
56 | ג'ים קארי, שמש נצחית בראש צלול |
40 | טום קרוז, הנוסע |
27 | שולי רנד, האושפיזין |
150 | אומה ת'ורמן, להרוג את ביל: פרק 2 |
מספר מצביעים: 564
רגע עם דודל... אה, כלומר, סטטיסטיקה
181 אנשים שלחו את הבחירות שלהם ל"הופעת השנה" בסקר המקדים. 121 הופעות שונות של 108 שחקנים, מתוך 78 סרטים, קיבלו לפחות קול אחד.
כפי שאפשר להבין מהנתונים הנ"ל, היו הרבה מאוד סרטים שיותר מהופעה אחת מתוכם זכתה לקולות. אלוף השנה בתחום זה הוא 'להרוג את ביל, פרק 2', שחמישה שחקנים שונים המופיעים בו קיבלו קולות (אומה תורמן, דייויד קאראדין, דריל האנה, מייקל מאדסן וגורדון ליו). אחריו: 'שרק 2' ו'הכפר' עם 4 הופעות, ו'21 גרם', 'אני הקאביז', 'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן', 'ספיידרמן 2', 'קולד מאונטן' ו'שמש נצחית בראש צלול' עם 3 הופעות מכל אחד. 'הכפר', אגב, ראוי לציון מיוחד – 4 מהשחקנים בו קיבלו קולות בסקר הופעת השנה, למרות שהסרט עצמו לא הגיע אפילו ל-22 הגדולים בסקר סרט השנה.
כמו בשנה שעברה, גם השנה העשיריה כוללת הופעה וירטואלית אחת. השנה לראשונה גם הגיע אל עשרת הראשונים שחקן בסרט ישראלי (או בכלל, סרט שאינו דובר אנגלית). שבע מתוך עשר ההופעות המובילות הן מתוך סרטים שנכללו בעשיריה המובילה של סקר הסרטים. 'שמש נצחית בראש צלול', בחירת הגולשים לסרט השנה של עין הדג, היה גם הסרט היחיד ששתי הופעות מתוכו הגיעו לעשיריה המובילה (אם כי גם 'אבודים בטוקיו' היה קרוב מאוד).
אומה תורמן נכללה בעשיריה המובילה בשנה שעברה על תפקיד הכלה ב'להרוג את ביל'. השנה היא שוב הגיעה לעשיריה, על אותו תפקיד. מלבדה, אף שחקן לא הצליח להיכנס לעשיריה גם בשנה שעברה וגם בשנה הנוכחית.
ניקול קידמן היתה בשנה שעברה היחידה שקיבלה קולות עבור הופעותיה בשלושה סרטים שונים, והשנה היא חוזרת על ההישג: היא קיבלה קולות (אם כי לא רבים) על 'לידה', 'קולד מאונטן' ו'נשים מושלמות'. מצטרף אליה טום הנקס, שקיבל קולות על הופעותיו ב'לחסל את הליידי', 'טרמינל' ו'רכבת לקוטב'.
ג'וני דפ, הזוכה ב'הופעת השנה' בשנה שעברה, קיבל השנה רק שני קולות על 'חלון סודי', מספר אותו הוא חולק עם ג'ורג' בוש מ'פרנהייט 9/11' והכלב צ'מפיון מ'שלישית בלוויל'.
מלבד העשיריה המובילה, ההופעות שקיבלו את מרבית הקולות הן:
10 קולות: סקרלט ג'והנסן, 'אבודים בטוקיו'.
9 קולות: בן קינגסלי, 'בית של חול וערפל'.
8 קולות: אשטון קוצ'ר, 'אפקט הפרפר'.
7 קולות: נעמי וואטס, '21 גרם'; בניסיו דל טורו, '21 גרם'; אריק באנה, 'טרויה'; בראד פיט, 'טרויה'; טום הנקס, 'טרמינל'; דייויד קאראדין, 'להרוג את ביל, פרק 2'; מין-סיק צ'וי, 'שבעה צעדים'.
6 קולות: ברייס דלאס הווארד, 'הכפר'; טום הנקס, 'טרמינל'; שרליז ת'רון, 'מונסטר'.
כמה קולות טום הנקס קיבל?
רשמת "טום הנקס, טרמינל" פעמיים (7 קולות ו-6 קולות).
חוץ מזה, "ג'וני דפ, ג'ורג' בוש והכלב צ'מפיון" נשמע כמו התחלה של בדיחה.
אופס.
הוא קיבל 7 על 'טרמינל' ו-6 על 'לחסל את הליידי'.
הסטטיסטיקה הפרטית שלי
שבעה מהמתמודדים בסקר זכו למועמדות גם לפינגווין הזהב 2004*. השלושה שנותרו בחוץ הם עדנה מוד, שולי רנד (בשני המקרים טרם ראיתי את הסרט) וטום קרוז שפשוט לא היה מספיק טוב לדעתי.
שניים מהמועמדים גם זכו בפינגווין: אלברט פיני ואומה תורמן (לה הצבעתי בסקר). שני זוכי הפינגווין לשחקני משנה, דניס לירי (החיים הסודיים) והופ דיוויס (אמריקן ספלנדור) לא משתתפים בסקר. למען האמת, גם לא רשמתי אותם בקדם.
*אליו היה צריך להיות כאן קישור אם לימון לא היו מורידים את כל האתרים שקשורים אליהם לצרכי תחזוקה.
נקמת האוסקר הגזול
לא רק ששון פן קיבל אוסקר על הופעה שלא הצדיקה זאת (לטעמי כמובן) הוא גם שבר לי רצף של 100% ניחושים נכונים בהימורי האוסקר בעין הדג! לא נשכח ולא נסלח.
למרות שהוא לא מופיע בסקר לשנה הזאת
ההופעה של קלייב אוון בקרוב יותר אדירה.. אין ספק שהוא הבחירה שלי לשנה הבאה.. אבל השנה, בלי שמץ של ספק- מגיע לג'ים קארי..
האם יש כאן שאלה בכלל?
כמובן שהופעת השנה מגיעה לאמה ווטסון, האחת והיחידה, המיוחדת מכולם שרק הולכת ומשתבחת מסרט לסרט, ובהקשר לסקר אחר שהיה כאן, היא מן הסתם תזכה באוסקר מתישהו.
היה קשה לבחור בין שולי רנד ופול ג'יאמוטי
למעשה, אני חושב שפול ג'יאמטי גרם לי יותר להתחבר לדמות שלו. אבל שולי רנד היה פשוט ענקי. הוא גרם לי לחשוב על ג'ק ניקולסון ב"קן הקוקיה". אולי בגלל הנוכחות החזקה שלו. אז בסוף הצבעתי עבור שולי רנד, בתור "הופעת" השנה.
התלבטתי בין ביל מורי לבין
קייט ווינסלט, שני שחקנים שבד"כ אני לא מחזיקה מהם והם די מעצבנים אותי והשנה נתנו הופעות מספיק טובות כדי לשנות את דעתי עליהם כליל.
בסוף הצבעתי לביל מורי.
ואז ראיתי ששאר המצביעים נתנו לו יותר קולות מאשר לווינסלט והתבאסתי שלא הצבעתי לה.
מה לעשות, גזע הכלבים החביב עליי הוא האנדרדוג.
התלבטות קשה
מבין כל האפשרויות בסקר, 4 הסרטים שראיתי (הארי פוטר, קיל ביל 2, אבודים בטוקיו והנוסע) כללו הופעות מצוינות של השחקנים האלו. טוב, איכשהו צריך לנפות.
אמה ווטסון הייתה מצוינת אך לא מספיק מצוינת בשביל להתעלות על שאר ההופעות כאן. רציתי להצביע לביל מוריי אבל כשחשבתי הבנתי שהמשחק שלו לא היה ממש מיוחד ורוב הקרדיט לאהבה שלי לסרט צריך לבוא לבמאית והצוות, יותר מאשר לשחקנים.
נשארתי עם טום קרוז ב'הנוסע' ואומה 'האלוהית' ת'ורמן בקיל ביל 2. הבחירה המתבקשת כאן היא אומה אבל החלטתי דווקא ללכת על טום קרוז. הוא שחקן שאני לא כל כך אוהב, שברוב הסרטים שראיתי אותו הוא שיחק רע לדעתי. אבל כאן, זו הפעם הראשונה שהוא משחק Bad-Guy, והוא עושה את זה באופן כל כך טוב ואמין. פשוט הופתעתי לחלוטין. אני קד קידה בפניו.
נאמר כבר בעבר
טום קרוז כבר שיחק את הנבל בראיון עם ערפד.
נאמר כבר בעבר
המממ…קראתי בפרטי הטריוויה של "הנוסע" בימד"ב שזו הפעם הראשונה שהוא שיחק את הנבל. אבל עכשיו אני רואה שהורידו את זה משם.
מוזר. :\
וגם ב''מגנוליה'', סוג של.
ועל כן, ''סוג של''.
(וכן, ראינו ביחד. אח, אלה היו הימים…)
מסכים. הוא אפילו לא ''סוג של נבל'', סתם מישהו דפוק ומסכן - ובאמת
אין נבלים-ממש ב"מאגנוליה". כולם אנושיים. אפילו ההוא שהתריד מינית את ביתו.
דרך אגב, סוף סוף אני מרגיש חזק מספיק לחשוף את העובדה שגם אותי ההורים שלי התרידו: כל הילדות שלי זה היה "תאכל תרד. תאכל תרד!"
ובסוף מה מסתבר? שכל העניין על תכולת הברזל הגבוהה בתרד היה בעיקר מיתוס. אבל היום כבר מאוחר מדי. אני צמחוני ואוכל תרד מיוזמתי, אבוי.
מגנוליה זה לא סרט של
טובים ורעים.
לפני כמה חודשים אחרי שנכנסתי לדיון על איזה איש רע בסרט (ועל העובדה שאני בדרך כלל אוהבת את הרעים יותר מהטובים), מישהו טען שבכל סרט יש מישהו טוב ומישהו רע (משפט ממש מופרך) ובמקרה הזה אפשר לשלוף מהר את "מגנוליה"- סרט שבוחן את נפש האדם – לא שופט אותה. יחד איתו יש גם זוכי אוסקר רבים שהרעים והטובים הם פשוט לא חלק מהם (זה, כמובן, אם מתעלמים מהזוכה הגדול של שנה שעברה…).
מיתוס?! לאאאאאאא!!
אוקי, אוקי, אני אנסח שוב את דבריי – ההקשר היה שמארק כתב שטום קרוז מעולם לא שיחק באדגאי, כלומר, הדמויות שלו הן בדרך כלל בצד של הגיבור החיובי. ציינתי את "מגנוליה" לא בהקשר של באדגאי, אלא בהקשר של דמות ממש לא חיובית ואף דוחה לפרקים.
כן, אבל כמו שמתילדה אמרה
וגם אני ניסיתי להגיד -"מאגנוליה", למיטב זכרוני, זה לא סרט מהסוג שיש בו דמויות "טובות" באמת. אז גם אם קרוז היה די שלילי, זה לא היווה שינוי "טייפ-קאסטינג" מובהק כמו "ריאיון עם הקרפד"* או "הנוסע".
*אל תטרח לתקן אותי. פשוט ניצלתי את ההזדמנות לדחוף כאן באופן י לחלוטין את הרעיון שלי למפגש פיסגה בין לסטאט למר קרפד מטירת קרפד. יהיו צחוקים.
והנה רעיון לסקר
אני לא חושב שהיה כזה כבר אבל אפשר לברר מהו התפקיד הטוב ביותר של טום קרוז.
מבחינתי התפקיד שלו במגנוליה היה ענק, סטייל ג'ק ניקולסון הצעיר (סוף שנות ה 70). הסרט הזה שינה את כל היחס שלי כלפי טום קרוז, ללא ספק הופעה אדירה ומרגשת, הטובה ביותר שלו.
הוא יכול להתחרות עם התפקיד
ב"ג'רי מגוויר". אבל האמת היא ששם הסרט הוא זה שהיה טוב. ההופעה של טום קרוז היתה מרשימה רק מפני שהסרט עצמו היה עשוי בצורה מעולה.
אוף – לא יצא לי לראות את השליש האחרון של מגנוליה… בכלל לא גיליתי מה קורה עם קרוז בסוף…
אני הבנאדם היחיד שלא כל כך אהב את ''ג'רי מגווייר''?
גם אני חשבתי שקרוז משחק שם טוב. אבל הסרט עצמו היה לא משהו. בעצם הוא קצת הרגיז אותי, אם כי אני לא זוכר למה. הו, הסניליות.
אני מודה שקג''ג' היה נקודת האור בסרט
אבל לא, עכשיו נזכרתי שהעניין המרגיז לא היה ערבוב הז'אנרים. העניין המרגיז היה הנחת היסוד של "ג'רי מגוויר", כאילו באמת אפשר לעשות עסקים בתחום הספורט המקצועני היום (בארה"ב!), בדרך שתאזן בין אינטרסים עסקיים לאידאלים של ספורט, חברות, ייצוג הוגן ושאר ירקות.
הנחה כזאת היא בעיניי שטות, וזה הפריע לי באמת להתחבר לסרט.
אני לא זוכרת הרבה מהסרט
אבל כן זכור לי שהפסקתי באמצע, כי הוא לא היה מעניין. ואמנם הייתי קטנה וטיפשה, אבל אפילו אז נהגתי לראות סרטים עד הסוף, אז כנראה ממש לא אהבתי אותו… אתה לא לבד.
יופי! עכשיו, אם רק חשבת ש''קיוב'' נטול-הפואנטה מעצבן במיוחד,
אושרי יהיה שלם.
מצטערת.
את קיוב דווקא די אהבתי. את קיוב 2 לא, לעומת זאת, אם זה מעודד אותך באופן כלשהו (וכן, אני יודעת שאין ביניהם הרבה קשר מעבר לשם).
לא נורא. ''Nobody's Perfect'' (ג'ק למון, זצ''ל)
האמת היא שאני לא מתתי על קיוב...
אבל נראה לי שכבר ניהלנו את הדיון הזה.
"קיוב" היה אחד הפיספוסים הכי גדולים בהיסטוריה של הקולנוע.
לסיפור היה פוטנציאל כל כך גדול להיות סרט מתוחכם וחתרני שישחק עם המח שלך כמו כדור פינג פונג ויפתח בפניך תובנות פסיכולוגיות וחברתיות שלא חשבת עליהם מעולם. אבל במקום – כמו שהזכרת – הוא נותר חסר פואנטה. היו בו כל כך הרבה נקודות עניין אופציונליות שנראה לי שהבמאי פשוט לא הצליח להתמקד על אף אחת מהן.
האמת, לא ציפיתי ש''קיוב'' יהיה סרט גדול שישנה את חיי
הדרישה שלי הייתה יותר צנועה: ב"קיוב" אין כלום, חוץ מחידה, שחלק מסוים מהפיתרון הטכני שלה נחשף כל פעם. אז ציפיתי שהסרט יטרח לתת בסוף גם פיתרון מהותי לחידה. אולי לא פיתרון מושלם, מקורי או הגיוני לגמרי, אבל משהו.
במקום זה, כמו שהוא, "קיוב" מזכיר מותחן בלשי, שבסופו אנחנו יודעים בערך איך התבצע הרצח, אבל לא מי הרוצח – שזה הרבה יותר חשוב.
שום התנגדות לדיון,
אבל למה לא להעביר אותו לביקורת הרלוונטית?
קיוב:
כתבה מספר 40
קיוב 2:
כתבה מספר 1878
עשיתי כפי שהדג הציע
וכתבתי לך תגובה בביקורת על "קיוב".
אין לכם רחמים?
אני ממילא לא אמורה להיות כאן, אלא להוריד מצגות שיעור בביולוגיה של המוח….
טוב, אני אצא לחפש בביקורת הרלוונטית.
אין.
לא נורא. ''Nobody's Perfect'' (ג'ק למון, זצ''ל)
זה לא הוא אומר, זה אומרים לו (ואומר לו שחקן משנה שאת שמו אני לא יודע).
צודק! הפרצוף ההמום של ג'רי, אחרי שאוסגוד אומר לו את זה,
היה מה שזכרתי, אז באופן אוטומטי כתבתי את השם של ג'ק למון (ששיחק את ג'רי / דפני).
באמת, זה היה המיליונר-בעל-עיני-העגל שאמר את זה, לא ג'ק למון.
וביתר פירוט: Joe E Brown
אחלה רעיון לסקר
הזדמנות מצוינת לכתוב במרוכז על כמה שקרוז שחקן חרא ואיך הוא מצליח לחרב בכוח המבט המזוגג שלו גם סרטים עם פוטנציאל.
לא מסכים אתך
אנא פרט והדגם מדוע לדעתך טום קרוז הוא שחקן חרא.
זו גם היתה הדעה שלי בגדול אבל את מגנוליה הוא לא רק לא הרס (זה אולי הסרט הכי טוב שראיתי בשנים האחרונות) אלא שהתפקיד שלו שם הוא מורכב מצמרר ומרגש ובהחלט יוצא דופן ומפתיע למי שהתרגל לתפקידי הכוסון שלו. אני מודה, הוא עשה הרבה יותר מדי סרטים שעיקר העלילה בהם היתה כמה הוא יפה ושווה וגמד אבל בשנים האחרונות הוא בהחלט מתגלה כשחקן מגוון וכשרוני ביותר, (חוץ מונילה סקיי שהיה פשוט שלשול מזוקק).
אתה כופה עלי להיכנס לדיבורים על מגנוליה,
סרט שלא ראיתי כבר שנים ואני גם לא מתכוון לראות בשנים הקרובות (זמן חיים זה דבר יקר, בכל זאת), אלא אם כן ויכוח עינדגי ידרוש את זה במיוחד (אני לא אעמוד ביותר מדי תשבוחות לסרט הזה).
על כל פנים, גם שם, כמו בכל סרט אחר, המשחק של קרוז מסתכם בשתי פוזיציות – הפוזיציה הנלהבת, המוקדשת במקרה ההוא לזעקות "טיים דה קאנט", ובמקרים אחרים ל, נניח, "שואו מי דה מאני", והפוזיציה המוטרדת, אותה הוא שולף לצורך כל רגע דרמטי שהוא, ללא הבדל דת, גזע ומין. פה מעט פתוח, עיניים מצומצמות, גבות נמוכות שכמו לוחשות את כאב המריטה האחרונה, ו… זהו, בעצם. משחקן טוב אני מצפה ליותר משני פרצופים לכל עת.
טעם וריח כנראה
אתה לא רוצה להיכנס לדיון על מגנוליה וגם לי אין זמן ואנרגיות להתחיל לתאר כמה אהבתי אותו אז נסכים שאנחנו לא מסכימים על איכויות המשחק של טום קרוז ונחתום את הדיון כאן…
אויף רפםרפתי על ההודעה שלך
וחשבתי בהתחלה שאת אומרת שטום *הנקס* שיחק את הנבל… זה היה יכול באמת להיות מעניין. מישהו זוכר סרט כזה?
''לחסל את הליידי''
וגם ב"הדרך לפרדישן" הוא הרג אנשים. אבל בשניהם אהבנו אותו בכל מקרה ובשניהם הוא עדיין היה הדמות הראשית אז אני לא יודעת אם זה נקרא.
אין על אומה
אני כבר הרבה זמן כותב באתר שלדעתי קיל ביל על שני חלקיו הם סרטים מבריקים ומדהימים שמוערכים בדרך כלל על דברים לא הכי נכונים. ועוד פעם בחרתי באומה בגלל שהיא באמתץ מדהימה.
פול ג'אמטי לקח אצלי שני.
גם ביל מאריי היה מצויין באבודים בטוקיו.
לא מבין מה כל הבלאגן לגבי עדנה מודה, החתול משרק2 היה הרבה יותר מצחיק.(למרות שבין הסרטים אני מעדיף את משפחת על שרק) כנראה אפקט שרק.
מה יש באותיות א,פ,ק,ט,ה,ש,ר ו-ק
שאנשים כל-כך נהנים להקליד אותן בכל הזדמנות?
מה, לא יצאו סרטים מאז 'משפחת סופר-על'? כל המדובבים בו נכנסו לסקר? חסר בסקר הופעות מתחילת השנה? אז מה אתם מנפנפים ב"אפקט שרק" באמצע החיים?
מה יש באותיות א,פ,ק,ט,ה,ש,ר ו-ק
ובכן בגלל שהסרט הזה יצא רק לפני כמה זמן ויש אנשים שראו אותו רק בשבוע שבועיים האחרונים והסרט עדיין טרי בראשם לעומת שמש נצחית או קיל ביל, זה דיי ברור.
אז למה
א. יש מועמדויות גם ל'שמש נצחית' וגם ל'להרוג את ביל'?
ב. 'עדנה מוד' היא הנציגה היחידה מ'משפחת סופר- על'?
ג. אין מועמדים מהרבה סרטים שיצאו אחרי משפחת סופר-על? למה אפקט שרק לא משפיע על 'אושן 12' או 'אוצר לאומי'?
הסרט יצא לפני חודשיים.
מספר האנשים שראו אותו רק בשבוע האחרון, אני מניח, לא גדול יותר ממספר האנשים שראו את 'שמש נצחית' בשבוע האחרון.
טוב, במקרה שלי
א. זה נשמע מגניב. אפקטשרק! אפקטשרק! מתגלגל יופי על הלשון.
ב. זה שעיר לעזאזל נוח לכל מה שלא מוצא חן בעיניי (נגיד שאני יושב במסעדה וכולם אומרים שהקינוח שלהם היה יותר טוב מהמרק שאכלתי. אפקט שרק!).
ג. אני חושב שיש לו באמת השפעה מסויימת.
ד. אני אוהב לנפנף דברים.
אפקט שרק - פועל גם עלי
כן, התכוונתי להצביע לביל מורי על "אבודים בטוקיו". הוא היה מעולה מצויין, מקורי, מצחיק ועצוב ומעורר רחמים הכל באותו הזמן.
אבל – אז קרה משהו… פתאום כל הזכרונות שלי מהסצינות ב"אבודים בטוקיו" התאדו להם אט אט ובמקומן זיפזפו בראשי סצינות שכוללות יצורה קטנה ונמוכה… עם משקפיים גדולים מהחיים. כן… הסופר-הירוס השתלטו עלי. ארורים יהיו, אבל מה לעשות שלא יצא לי להצביע להם באף מקום עדיין. צריך קצת יצוגיות לעדנה הגאונה, היא מוכיחה את זה שאפשר להיות נמוך-בסטייל.
עם כל הכבוד לשמש ניצחית
ג'ים קארי וקייט וינסלט לא משחקים בו בדרכם הטובה ביותר… אולי זהו סרט השנה, אבל אני חושב שזה ברור מי משחקת פה בצורה הטובה ביותר… אומה תורמן! בגלל שהתפקיד תפור עליה , בגלל שהיא פצצה מדהימה ומוכשרצ פחד וגם אולי גם בגלל טראנטינו…אבל לא נראה לי.
אומה האלוהית!
אני סקרנית לדעת - מהי לדעתך
דרכו הטובה יותר של ג'ים קארי לשחק? כי עד כמה שיש לי חיבה לסרטי-הפרצופים שלו (ואלוהים יודע למה, אבל אני ממש נהנית מהם), "שמש נצחית" הוא ליגה אחרת. הדמות הקצת-אפרורית שלו הייתה מרגשת ומשכנעת עד כדי כך שהרגשתי שאני רואה שחקן חדש – בחיי, אפילו הפנים שלו נראו לי אחרות (כנראה בגלל שבניגוד להרגלו, הוא לא התעקש לבחון כל רגע את האלסטיות שלהם).
לידיעתך
ההופעה הטובה ביותר של ג'ים קארי הייתה ב"איש על הירח" חוץ מתפקידי הפרצוף האהובים עליי… ב"שמש ניצחית" לא בא לידי ביטוי אפילו חצי ממרבית הכישרון שיש לשחקן הזה, וגם ב"איש על הירח" לא, אם מישהו אחד שיחק טוב ב"שמש ניצחית" זאת קריסטין דאנס ולא קייט וינסלט..
ב"איש על הירח" ג'ים קארי עשה את התפקיד הכי טוב שלו שראיתי, טוב יותר מ"המופע של טרומן" ו"שמש נצחית" – שגם בהם הוא היה טוב.
הוא נכנס לדמות של אנדי קאופמן, והציג את ההתנהגות הייחודית/שרוטה שלו, בצורה מעולה.
האיש על הירח
סרט מעולה והתפקיד הטוב ביותר של ג'ים קארי
כמובן
אחרי הכל, איש על הירח הוא הסרט היחיד שבו ג'ים קארי היה יכול להביא את כל השטיקים מהבית (בכל זאת, מבוסס על דמות מוקצנת לא פחות ממנו, כנראה יותר) וגם לתת רגעים דרמטיים.
במילים אחרות, מדובר בסרט שפשוט תפור על ג'ים קארי כשהוא מנסה להוכיח שהוא גם שחקן ולא רק גומי.
לדעתי זה לא הוגן להתייחס לכל הדמויות המוקצנות אותו דבר
כאילו אם ג'ים קארי שיחק ב"מסיכה", לא נדרש ממנו מאמץ מיוחד כדי לשחק את אנדי קאופמן.
אני חושב שדווקא ההפך הוא הנכון – אם ג'ים קארי היה מביא את כל השטיקים מהבית, הדמות של אנדי לא הייתה ייחודית כמו שהיא מצטיירת בהצלחה בסרט – גם בקטעים הקומיים יותר.
אני כן מסכים שג'ים קארי מתאים מאוד לתפקיד – אבל באותה צורה שבה ג'וני דפ מתאים לתפקידים הזויים ואקסטרוונגנטיים, ולא בצורה שבה תפקיד התאום של דני דה ויטו מתאים לשוורצנגר כתפקיד קומי. כלומר, הוא לא שחקן שמנסה להוכיח בכוח שהוא מוכשר כשהוא לא, על ידי "תפירת" תפקידים, אלא שחקן מוכשר שגם בוחר תפקידים מתאימים. יש הבדל.
לדעתי זה לא הוגן להתייחס לכל הדמויות המוקצנות אותו דבר
אהבתי את זה. נכון ומדוייק.
תודה, ושכחתי להוסיף שפעם ממש זילזלתי בג'ים קארי
"המסכה", למשל, סתם עצבן אותי, ואני עד עכשיו לא מבין איך הוא היה כזה בלוקבאסטר. גם ב"אייס ונטורה" 1 ו-2 הוא בעיקר עלה על העצבים, למרות שהיו שם כמה קטעים טובים.
אז אני נותן לג'ים קארי קרדיט גם על השתפרות משמעותית. אם כי בקומדיות שלו, האלמנטים המרגיזים עדיין שם ("ברוס הגדול מכולם").
לשם שינוי
אני לא מסכימה איתך.
אולי זה בגלל שעוד הייתי יחסית קטנה מתי שראיתי את המסיכה בפעם הראשונה, אבל אני חשבתי שג'ים קארי היה מעולה.
גם ב"אייס ונטורה", על אף הטפשות חסרת הגבולות, הוא ממש הצחיק אותי, ואני בדרך כלל לא יכולה לסבול קומדיות מטומטמות שכאלו.
אני חושבת שזה בגלל שבמקום להראות לנו אנשים רגילים (דפוקים על כל השכל, אבל לא יותר מהאדם הממוצע) עושים דברים מגעילים ומטומטמים, קארי יצר מטורף מקצועי שלוקח את כל העניין עד הסוף.
פשוט לא נראו הרבה יצורים כמוהו על המסך לפני כן. ל"אייס ונטורה": במיוחד לא כאלו שיכולים לגרום לרגעים כמו קרנפה שממליטה אדם בוגר להיות כל כך מצחיקים ומזעזעים בבת אחת.
גם מה שהוא עושה בקומדיות שלו זה כשרון משחק, פשוט מהסוג שכואב להסתכל.
בנישה הקומית שלו,
ג'ים קארי היה ועודנו אחד הגדולים. הבעיה התחילה בכך שרק קומדיה זה לא מספיק, ולכן המעבר שלו לדרמה- מוצלח יותר ופחות.
אכן.
דאנסט הייתה אחת ההצבעות שלי בקדם-סקר.
ג'יאמטי מול מוריי
נתחיל מהפסילות החשובות –
שולי ראנד והארי פוטר – לא ראיתי.
שמש נצחית – הרעיון משך אותי יותר מהמשחק. הדמויות, ובעיקר של הבחורה, נראו לי מעט סטראוטיפיות, מה שהיה בסדר גמור כי זה גרם לי מאוד להזדהות עם שניהם, אבל לא דרש, לדעתי, יכולת משחק מיוחדת מאף אחד מהם.
עדנה מוד – כבר אמרתי בעבר שהיא מוערכת יתר על המידה בעיני. 4-5 שורות במבטא מצחיק… מוערכת בעיני יתר על המידה גם אומה תורמן בקיל ביל, ועל זה אני כבר יודעת שאני הולכת לחטוף. אבל למרות הגמישות והאטלתיות המדהימה, למרות הקוליות ולמרות שהיא שווה לאללה, מי יכול להשוות את המשחק שלה בקיל ביל לזה שבספרות זולה? שם היא הביאה חיים לדמות. כאן, נראה כאילו הכל עבורה טכני. ולא נראה לי שזו הייתה הכוונה.
ג'יאמטי עשה באמריקן ספלנדור עבודה מדהימה של חיקוי, כמו שעשו כל השחקנים המוכשרים בסרט המצויין הזה. חוץ מזה הוא היה מקסים ונוגע ללב – לגמרי לוזר, אבל מעורר הזדהות כמו שקשה מאוד להיות. עם זאת, בחרתי בסוף בביל מוריי דווקא בגלל שאת "אבודים" לא כל כך אהבתי. היה לא כל כך מעט תסריט לשחק איתו, ובכל זאת הפרצוף העצוב שלו נחקק לי כל כך חזק בזיכרון (ואת הסרט הזה באמת ראיתי מזמן), שבסופו של דבר הוא קיבל את קולי.
אלברט פיני הגדול
למרות שאת מרבית הסרטים בסקר לא ראיתי, אני מוכרח לתת את הקול שלי לאלברט פיני כי הוא פשוט שחקן ענק ולדעתי לא מספיק מוערך. אז אפשר לקרוא לזה פרס על מפעל חיים מטעמי. זה המעט שאני יכול לעשות למענו.
ג'ים קארי
בכל פעם שאני רואה סרט דרמה שלו, אני לא מצליח להבין למה הוא מבזבז את זמנו על קומדיה.
ג'ים קארי
עיין בנתוני הקופות של דברים בסגנון "ברוס הגדול מכולם" ואולי תבין.
נכון
אחרי הכל, כל מה שמעניין בני אדם , ושחקנים בפרט (לא כולם) זה כסף!
נכון
אחרי הכל, אחד מהדברים שמעניינים בני אדם, ושחקנים בפרט, זה כסף – ואין בכך שום דבר רע. לכן קארי עושה גם קומדיות מטומטמות ומצליחות וגם סרטים כמו "שמש נצחית". אני לא רואה למה צריך לבוא אליו בטענות על זה.
מה גם שאם הוא לא היה פורץ בקומדיות מטומטמות, לא ברור האם הוא היה מגיע לסרטים ה"רציניים" שלו.
היי!
לא באתי בטענות לג'ים קארי, להפך, אני חלוה על השוברי קופות שלו וגם על כל שאר הסרטים שהוא משתתף בהם ( בעיקר "איש על הירח") אף פעם לא אמרתי שזה דבר להיות מעונין רק בכסף… רק אמרתי שזה מעניין מאוד לפחות 99% מהשחקנים בהוליווד (האחוז האחרון זה מל גיבסון)
למה שזה לא יעניין אותם?
זו הפרנסה שלהם.