מבין 100 הסרטים הגדולים של כל הזמנים על פי דירוג IMDb, כמה סרטים ראית?
21 ![]() |
פחות מחמישה |
32 ![]() |
5-10 |
102 ![]() |
11-20 |
133 ![]() |
21-30 |
256 ![]() |
31-50 |
168 ![]() |
51-75 |
100 ![]() |
יותר מ-75 |
20 ![]() |
את כולם |
מספר מצביעים: 832
21 ![]() |
פחות מחמישה |
32 ![]() |
5-10 |
102 ![]() |
11-20 |
133 ![]() |
21-30 |
256 ![]() |
31-50 |
168 ![]() |
51-75 |
100 ![]() |
יותר מ-75 |
20 ![]() |
את כולם |
ומשימה לבעלי הזמן הפנוי
אם מישהו יכול לפרסם כאן את רשימת 100 הסרטים על פי השמות העבריים שלהם, נראה לי שהמצביעים יודו לו.
ביקשת - קיבלת
בכל זאת, זו נשמעת כמו משימה לתרגומון :-)
1 האביר האפל
2 חומות של תקווה
3 הסנדק
4 הסנדק 2
5 הטוב, הרע והמכוער
6 ספרות זולה
7 רשימת שינדלר
8 קן הקוקיה
9 האימפריה מכה שנית
10 קזבלנקה
11 שנים עשר המושבעים
12 שבעת המופלאים
13 מלחמת הכוכבים
14 שר הטבעות: שיבת המלך
15 החבר'ה הטובים
16 חלון אחורי
17 שודדי התיבה האבודה
18 עיר האלוהים
19 היו זמנים במערב
20 שר הטבעות: אחוות הטבעת
21 החשוד המיידי
22 פסיכו
23 מועדון קרב
24 ד"ר סטריינג'לאב
25 וול-E
26 שתיקת הכבשים
27 מזימות בינלאומיות
28 האזרח קיין
29 ממנטו
30 שדרות סנסט
31 שר הטבעות: שני הצריחים
32 אילו חיים נפלאים
33 מטריקס
34 שבעה חטאים
35 לורנס איש ערב
36 אפוקליפסה עכשיו
37 נהג מונית
38 אמריקן ביוטי
39 לאון
40 ורטיגו
41 אמריקה X
42 אמלי
43 שבילי התהילה
44 השתולים
46 מות הזמיר
47 האדם השלישי
48 צ'יינה טאון
49 חיים של אחרים
50 התפוז המכני
51 הנוסע השמיני
52 האוצר מסיירה מדרה
53 פורסט גאמפ
54 שיפוי כפול
55 הניצוץ
56 שמש נצחית בראש צלול
57 הפסנתרן
58 המסע המופלא
59 המבוך של פאן
60 להציל את טוראי ריאן
61 מונטי פיטון והגביע הקדוש
62 רקוויאם לחלום
63 הגשר על הנהר קוואי
64 סודות אל איי
65 הצוללת
66 כלבי אשמורת
67 שובו של הנוסע השמיני
68 שליחות קטלנית 2: יום הדין
69 ראשומון
70 הנץ ממלטה
71 הנפילה
72 השור הזועם
73 מטרופוליס
74 ארץ קשוחה
75 זה ייגמר בדם
76 זמנים מודרנים
77 שיר אשיר בגשם
78 רבקה
79 אורות הכרך
80 הכל אודות חווה
81 2001 אודיסאה בחלל
82 החיים יפים
83 עיר החטאים
84 חמים וטעים
85 אמדאוס
86 מלון רואנדה
87 יוקרה
88 החותם השביעי
89 הבריחה הגדולה
90 איש הפיל
91 חופי הכרך
92 מגע של רשע
93 סינמה פרדיסו
94 מטאל ג'קט
95 העוקץ
96 הדירה
97 מלתעות
98 היו זמנים באמריקה
99 הדיקטטור הגדול
100 באטמן מתחיל
חן חן
(רגע של סימטריה חביבה: בנקודה הזאת בזמן, סרטי באטמן של כריסטופר נולן הם הראשון והאחרון ברשימה).
ובכלל
כריסטופר נולאן הפך למגה-סמאח בלי שהרגשתי. יש לו ארבעה סרטים בין 100 הגדולים – אותו מספר כמו לסקורסזה.
סליחה, Dude
אבל תרגומון הקדים אותך ורשימה אחת מספיקה. אני מעריך את ההשקעה.
לא נעלבתי בכלל
עכשיו אם תסלח לי, יש לי פינה חשוכה לשבת בה.
ביקשת - קיבלת
שיפוי כפול :)
תיקון לרשימה של תרגומון
הסרט במקום ה-12 הוא שבעת הסמוראים, לא המקבילה האמריקנית שלו.
משום מה הייתי בטוח שהסרט הופץ לראשונה בארץ תחת השם "שבעת המופלאים".
(כלומר היה לי ברור שהסרט יותר מוכר *כיום* בשם "שבעת הסמוראים", אך באתר תרגומון אני מציין קודם כל את שם ההפצה המקורי)
ניסיתי לחפש כעת סימוכין לטענה הזו, אך ללא הצלחה.
ייתכן שהמקור לטעות שלי הוא שדבי בעצמה ערבבה פעם בין השמות האלה:
http://web.archive.org/web/20030104230944/akas.imdb.com/Title?0047478
(ברשימת ה-Also Known As)
בכל אופן, הדף תוקן כעת: http://www.targumon.co.il/title_002917
תודה.
ביקשת - קיבלת
85 מתוך מאה!
אופס
לאחר קריאת הרשימה בעברית הסתבר שחמקו מעיני כמה סרטים ולכן זזתי אפשרות אחת מעלה
ביקשת - קיבלת
הא! תודה רבה עכשיו אני יודעת שראיתי יותר ממה שרשמתי…
העשירייה שלי
1. היו זמנים באמריקה
2. הסנדק
3. הסנדק 2
4. הטוב הרע והמכוער
5. לב אמיץ
6. בלתי נסלח
7. חומות של תקוה
8. שר הטבעות (אחוות הטבעת)
9. החברה הטובים
10. קזבלנקה
העשירייה הבאה אחריה:
עשרת הדיברות
לאון
עיר האלוהים
קולד מאונטן
להציל את טוראי רייאן
דרכו של קרליטו
ספרות זולה
השור הזועם
השתולים
האביר האפל
אין גדולים מהם !
אופס, ספרתי 66, אבל מתוך 250.
36 ממאה.
אפשר לשנות את ההצבעה שלי.
גם אני לא קלטתי שזו רשימה של 250...
וספרתי 70 אז הצבעתי לא נכון (באמת הייתה לי תחושה שזה יוצא הרבה מדי…). אבל ככה זה כשחסרות הרבה "קלאסיקות" (ואני לא מתכוונת דווקא לסרטים משנות ה-40, אלא לסרטים שכולם ראו, כמו "מלחמת הכוכבים" או "הסנדק" למשל… אפילו בסרט כמו "העוקץ" צפיתי לראשונה רק לפני כחודשיים. היה קצת מאכזב, אגב). בחלק מהסרטים צפיתי בגיל די צעיר, והדבר היחיד שאני זוכרת מהם הוא שצפיתי בהם.
בספירה חוזרת מתוך 100, יצא 39.
פרט סטטיסטי חסר חשיבות: הרצף הארוך ביותר שלי הוא בין 81 ל-85 (כולל).
הרצף הכי ארוך אצלי זה
1-5. ואח"כ רצף 33-36.
גמני
הופתעתי כשהגעתי למעל 60, לינק מטעה.
58 מתוך 100, 120 מתוך 250.
יש לי עוד הרבה עבודה לפני…
אופס
ההצבעה היחידה כרגע ל'מעל 75' שייכת לי, אבל ספרתי מתוך כל הרשימה (112) במקום מתוך מאה הראשונים בלבד (52). ככה זה כשמתרגשים יותר מדי עקב סקר חדש, אני אלך עכשיו לקחת גלולת הרגעה ולעשות מדיטציה. אגב, הרבה מהפספוסים הם עקב סרטים שפשוט לא מתחשק לי לראות ממילא (הנוסע השמיני 2, המשכוני סטאר וורז, פורסט גאמפ, ועוד מיני מרעין בישין), כך שלא נראה לי שגם בעתיד אוכל להתפאר בכך שכיסיתי את כל הרשימה.
איך אתה יכול להגדיר סרט מראש כמריע-ביש
בפרט כשהוא כלול ברשימת ה-100? 'שובו של הנוסע השמיני', למשל, הוא סרט אקשן מהמשובחים שנוצרו – אבל בעצם מה אני מספר לך את זה, עצם העובדה שהוא כלול ברשימה הזאת אומרת שהוא נחשב לכזה. כל אחד מהסרטים ברשימה זכה להערכה כל כך גבוהה ששווה לתת לו צ'אנס, לא?
ויש רק "המשכון מלחמת הכוכבים" אחד ברשימה, 'האימפריה מכה שנית'.
איך אתה יכול להגדיר סרט מראש כמריע-ביש
לאו דווקא. זה הרי הגוד אול' נושא ה'פופולאריות מול איכות'. גם מכמה סרטים שמופיעים ברשימה שכן ראיתי לא נהניתי כלל. מנסיוני, אין בסקרי פופולאריות כאלה מספיק הבטחה לאיכות בכדי לבטל שיקולים אחרים שיכולים להניא אותי מלראות סרט. יחד עם זאת, אני לא סותר את דבריך – הופעה של סרט ברשימה זו כן נקודה לזכותו, אבל רק נקודה אחת במאזן.
לסקרים כאלו יש תוקף רב, מנסיוני, כאשר מדובר בקלאסיקות. המרחק עושה את שלו, ויש נטיה לנפות את הבררה ולהישאר עם היצירות והאמנים המצוינים ביותר – כמו במוזיקה. ככל שרשימות כאלו עדכניות יותר, השפעתן עלי קטנה (וזה לא איזו אידאולוגיה, זה פשוט הנסיון האישי שלי עם בחירת כותרים על פי רשימות, וגם הגיוני), ואתן יותר משקל לשיקולים כגון המלצות אישיות מאנשים שאת טעמם אני מכיר, וכו'.
לפעמים, אם יצירה חדשה יחסית נהפכה לכ"כ משפיעה וחשובה שראוי להכיר אותה רק כדי לזהות ולהבין השפעות או אזכורים שלה על יצירות אחרות בנות דורה, אראה/אקרא/אאזין לה בכל מקרה. כך ראיתי את 'סטאר וורז' וקראתי את 'הארי פוטר', למרות שהתברר לי שמדובר ביצירות בינוניות ביותר.
(סה"כ ברשימת ה250, יש 3 סרטי סטאר וורז – 2 המשכונים)
אני לא מאמין שספרתי
42
מבין אלו שלא ראיתי יש כאלו שראיתי רק בחלקים או לא ראיתי כלל, כולל כמה שבודאי יגררו הרמת גבה (לא ראית השור הזועם?? לא, לא ראיתי. אני אראה, מתישהו, יום אחד, לא יודע, אולי).
יחד עם זאת יש כמה סרטים (מלון רוואנדה למשל) שאין לי מושג מה הם עושים בטופ 100 ואני לא חושב שאם לא אצפה בהם אפסיד איזה אירוע קולנועי יוצא דופן.
גם לי מאוד לא ברור מה 'מלון רואנדה' עושה שם
מצד שני גם אני לא ראיתי אותו, אז מה אני יודע.
לעזאזל המלון רואנדה הזה
אחד משני סרטים שלא ראיתי מן הרשימה. (השני הוא הצוללת)
אגב, רפרש את זכרוני
האם היה כאן סקר ששאל לגבי הבוטום 100?
לא.
וממילא אני מאוד לא מחזיק מה-100 התחתונים. אני חושב שכמו רוב הסקרים שמחפשים את הגרוע ביותר במקום את הטוב ביותר, זאת רשימה חסרת כל ערך.
'מלון רואנדה'
אם יורשה לי, 'מלון רואנדה', יחד עם 'דוני דארקו', הוא כנראה אחד הפספוסים הגדולים של המפיצים בארץ בעשור האחרון. מה יש, דון צ'ידל לא מספיק אטרקטיבי?
אמנם, כמו *כל* הסרטים האחרים ברשימה, זה לא הפסד גדול אם לא ראית, אבל הוא עשוי טוב, למרות שהוא לוחץ חזק מדי על הרגש, והוא כנראה גם הסרט הכי טוב שהתעשיה ההוליוודית הקרירה, האדישה והנצלנית הצליחה לנפק אודות עוולות היבשת השחורה ('לגעת ביהלום', 'שר המלחמה'), לדעתי.
כך שמיקומו במאייה הראשונה הוא בזכות ולא בחסד, מה שאי אפשר להגיד על כך וכך סרטים אחרים מהרשימה.
גם לי מאוד לא ברור מה 'מלון רואנדה' עושה שם (כה''ב)
ואני ראיתי אותו. לא שווה את הזמן
גם לי מאוד לא ברור מה 'מלון רואנדה' עושה שם (כה''ב)
מלון רואנדה הוא סרט מעולה- ראיתי אותו כבר פעמיים והזרוע עוד נטויה. יחד עם האביר האפל וריקוויאם לחלום, הסרט נמצא אצלי בטופ טן!
גם לי מאוד לא ברור מה 'מלון רואנדה' עושה שם (כה''ב)
אגב- ראיתי 64 סרטים מהרשימה…:)
הידד, 79!
40 מתוך 100
ומתוך 250 ראיתי 73
בקשה
אנא אל תכתבו תגובות עם רשימה של כל הסרטים שראיתם. הן תופסות המון מקום והעניין שלהם לציבור מאוד מוגבל.
התבלבלתי בשבעים ומשהו
מה שכן, אם הסקר היה נערך לפני חמש שנים, סביר להניח שהיו לי בחשבון אולי 20-25 סרטים. עשיתי המון השלמות בשנים האחרונות.
תנסה לספור את אלו שלא ראית
ספירה חוזרת: ראיתי 76
26 מתוך 100
לכל הרוחות, יש לי המון להשלים. אבל חלק נשבעתי שאני לא אראה בחיים, אז זה יהיה קצת קשה.
זה מסקרן
יש ברשימה סרטים שלא מושך אותי לראותם כלל, אבל 'נשבעתי שאני לא אראה בחיים' זה קיצוני ומעורר סקרנות – איזה ולמה?
(אני יכול אולי לנחש – חוסר יכולת לראות אלימות גרפית, או התנגדות אידאולוגית לתוכן? יש פרסים?)
האמת היא שבכל הרשימה יש רק 4 כאלה.
שניים פסלתי בשל קיבה שאינה עשויה מברזל (היא מאוד חזקה אבל גם לה יש גבולות), אחד בגלל התנגדות אידאולוגית לתוכן, ואחד בגלל שילוב של תוכן מאוס והייפ חסר גבולות שגרם לכך שאפילו איזכור קלוש וחסר קשר של אותו סרט גורם לי לרצות לשבור אנשים. לצמצום נזקים ביקשתי מכל החברים שלי שאהבו אותו לקרוא לו "הפרה החולבת בשדה" כשהם מדברים איתי.
פרות חולבות בשדה
אם אני אשלם ו/או אקריב שה לעולה (למר אוגי בוגי, שאגב, חלקו בסרט היה באמת די מטריד), תסכימי לומר לי באילו סרטים מדובר? "הפרה החולבת בשדה"… אני מנסה לפענת את כתב החידה החמיצרי, אבל כל מה שמתרחש בראשי זה היתקפות חשק עז לחסל את שארית הפרוזן יוגורט. ואכן כך יעשה (למען הציונות, או משהו).
אין סיכוי.
אפילו אם תנסה להקריב לאוגי בוגי (איך לכל הרוחות קלטת מאיפה הכינוי שלי?!). אמרתי לך, "פרה חולבת בשדה" או שייזרקו פה יותר מסתם דינוזאורים. פשוט תחשוב "הייפ מטורף".
באשר לשלושת הסרטים האחרים – מדובר ב"הפסנתרן" (שלמעשה התחלתי לראות, אבל ברחתי כל עוד נפשי בי אחרי דקות מספר), "התפוז המכני" ו"רקוויאם לחלום". כן, אני יודעת שאני מפספסת, אבל הנפש שלי לא תשרוד את הצפייה בסרטים האלה.
מועדון קרב?
ספרות זולה?
אני יודע שלמרות ההייפ המטורף, יש לו כת לא קטנה של שונאים. (אני אגב אהבתי, אבל את כלבי אשמורת אני מעריץ.)
מצד שני גם למועדון קרב יש מין הייפ אלמותי שכזה, אבל הוא אף פעם לא מאכזב.
אגב, אם אני צודק תהנהני או משהו ומזה זה לעזאזל אוגי בוגי?
אין סיכוי.
לא הייתי צריך לערוך חיפוש בקרב יותר מדי רוחות – מדובר באחד הסרטים האהובים עלי, ואך (על-)טבעי זה כי שירו (קינתו) של ג'ק יתנגן בראשי כשאני נתקל בכינויך.
כבר חיוויתי את דעתי בקשר ל'רקוויאם לחלום' בשני פתילים אחרים, אז פעם שלישית תהיה מוגזמת. בקיצור: לדעתי את לא מפסידה כלום, סתם פורנוגרפיה זולה, ואפילו לא כזו שמהנה (או חשובה).
'התפוז המכני', לעומת זאת, סרט מצוין. אם זה מניח את דעתך, האלימות היא לא גרפית במיוחד. למעשה, אני לא חושב שממש רואים את התוצאות הפיזיות של האלימות בסרט. אבל כן – ברור שסרט שהאלימות עצמה היא נושא מרכזי בו הוא סרט אלים וקשה. אני ראיתי אותו לראשונה בגיל 13-14, והייתי אז הרבה יותר רגיש לתפלוצות-מסך (כשנה אחרי, התחבאתי מאחורי קופסת הקלטת במהלך צפיה ב'כלבי אשמורת', מחשש שכן מראים את המתרחש בקטע האוזן המפורסם), אבל לא נותרתי מזועזע או הרגשתי נפגע מהסרט. (שותף לצפיה בן גילי סיכם את רגשותיו בקשר לזוועות בתמציתיות: "מגניב") כמובן, את מכירה את גבולותיך הכי טוב, אבל פשוט כדאי להבהיר שהסרט לאו דווקא יותר קשה מאחרים באותה רשימה.
חיזוק חיובי.
האלימות ב"תפוז מיכני" היא בדיחה לצופה היום. מיושבנת ברמות שאתה לא מאמין.
אבל עדיין סרט מטריד. מאוד.
חיזוק חיובי.
יש גרסא לא מצונזרת לתפוז המכני?
לא, לא - השאלה היא: ''ככה הסרט אחרי צנזורה?!''
לא, לא - השאלה היא: ''ככה הסרט אחרי צנזורה?!''
אני שואל בעיקר מתוך סקרנות, אני אהיה חייב לצפות בגרסא שכזו, גם אם זה יהיה צעד מזוכיסטי מצדי. אז יש גרסא כזו?
חיזוק חיובי.
מאיפה המידע הזה? נשמע מאוד לא סביר. בדקתי בימד"ב (http://www.imdb.com/title/tt0066921/alternateversions)
וזה לא מופיע שם. זה גם לא מתיישב עם זכרונותי מהסרט (גם אם ראיתי גרסה מצונזרת ששינתה את מה שרואים, התגובות לא מתאימות). יש קישור למקור מהימן?
ואגב, למען הסר ספק – הטענה שלי לא הייתה שהסרט 'מיושבן' או קל לצפיה לרגישים, אלא שהוא לא בהכרח מכיל דברים יותר גרועים מכמה סרטים אחרים ברשימת ה250, ומה שכן מזעזע לא נובע מפרטנות גראפית.
52, יש! הצלחתי בקושי להעלות לרמת משקל אחת מעל הממוצע (כרגע)
דווקא הפתעתי את עצמי כי אני מחשיב את עצמי לאחד עם הרבה חורים בהשכלה הקולנועית, מסתבר שדווקא בפופלאריות של ימד"ב ראיתי מספיק.
את 'בלייד ראנר', לדוגמא, לא ראיתי.
24
הבעיה שלי שאני לא רואה סרט אימה, או כאלה שאני מחשיבה למפחידים [לכן את הנוסע השמיני וחלון אחורי אני לא חושבת שאראה בזמן הקרוב]
חוצמזה, עבודה רבה לפני :]
[ראיתי רק 45 מתוך 250..]
בכל מקרה, שאלה אולי קצת פילוסופית, אבל כמה אפשר להסתמך על הרשימה הזאת?
אם נעזוב לרגע את הדירוג הפרטני ונסכים רק על העובדה שאלה 100 הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים ללא דירוג פנימי.
אי אפשר.
היה לנו דיון כזה לא מזמן. אלה אינם 250 הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים. אלה הם הסרטים שזכו בסקר דעת קהל עצום בגודלו, אבל זה כל מה שזה – סקר דעת קהל. דעת הקהל יכולה להיות דומה לדעתו של אדם בודד כלשהו, אבל היא אף פעם לא תהיה זהה.
חלון אחורי לא מפחיד
זה סרט מתח, לא אימה.
ולגבי כמה אפשר להסתמך על הרשימה הזו- אי אפשר בכלל, זה סתם שעשוע נחמד.
בעצם 29
תודות לתרגומון.
85! כלומר, לא.
גם אני טעיתי וספרתי מכל ה250 והגעתי ל85.
מתוך מאה יש לי רק 45.
בזכות תרגומון,אגב, נוספו לי 5 שלא ידעתי שזה הם!
21.
ואמא ראתה 73. -מתמרמרת-
111 או יותר.
111 הם זיהוי ודאי, כשאני מודה ומתוודה שמאוחר לי מדי בלילה להתחיל לחקור שמות בשפות זרות או האם שמות שמצלצלים לי קצת מוכרים הם סרטים שראיתי או לא… וזה כזה מספר מוצלח שאני מרוצה לחלוטין להישאר איתו.
111 מתוך 100? אכן, מאוד מרשים
אתה מוכן לא להיענות לדרישותי לפני שאני דורשת אותן?
זה מאוד לא מנומס, שלא לדבר על מטריד…
111 או יותר.
הו. נהדר. ספרתי מכל הרשימה. אבל תודו, תודו ש-111 מתוך 100 זה מרשים! מתוך המאה, 61 שאני בטוחה שראיתי, ועוד בערך חמישה שנדמה לי שראיתי אבל אני לא בטוחה במאה אחוז… גם את ההצבעה שלי צריך לתקן.
קצת סטטיסטיקה
מתוך 100 הסרטים הראשונים, רק 14 אינם אמריקניים (או בהפקה אמריקנית).
5 גרמניים: M, חיים של אחרים, הצוללת, הנפילה, מטרופוליס
3 יפניים: שבעת הסמוראים, ראשומון, המסע המופלא
2 איטלקיים: החיים יפים, סינמה פרדיסו.
1 שבדי: החותם השביעי
1 ברזילאי: עיר האלוהים
1 צרפתי: אמלי
1 בריטי: מונטי פייתון והגביע הקדוש
מה זה אומר? לא יודע.
זה אומר כמה דברים שאנחנו כבר יודעים
א. הקולנוע ההוליוודי שולט בעולם. ביפן רואים הרבה סרטים יפניים, בישראל רואים סרטים ישראליים, בגרמניה רואים סרטים גרמניים, אבל כולם רואים סרטים הוליוודיים.
ב. הקהל של ימד"ב הוא קהל דובר אנגלית, ובחלקו הגדול אמריקאי.
ואני אמשיך מאיפה שהפסקת
זה גם מראה שבארצות הברית לא פתוחים לקולנוע שאינו אמריקני. הרי לא חסרים סרטים טובים מאד שלא נכנסו לרשימה, פשוט מפני שלא קיבלו חשיפה מספיק גדולה באמריקה.
זה נובע מה-א שלי
בכל מקום בעולם רואים סרטים מקומיים וסרטים אמריקאיים. אמריקאים רואים סרטים אמריקאיים ועוד סרטים אמריקאיים.
בכל זאת...
לא מסכים עם ב' משתי סיבות:
1) כי יש לאתר גרסאות בצרפתית, גרמנית, איטלקית ואם אני לא טועה, גם ספרדית.
2) בניתוח ההצבעות ניתן לראות הפרדה בין הצבעות מארה"ב ומחוץ לארה"ב. כך למשל לאביר האפל יש בערך 76,400 ו- 56,300 בהתאמה, כאשר ההבדל בניקוד הוא בערך 0.2. זה לא מראה חד משמעית על קהל יעד אמריקאי…
וכמה קולות יש ל-Hero מ-2007?
לא הסרט הסיני, אלא הסרט היפני שהיה אחד הלהיטים הגדולים ביותר ביפן בשנה שעברה. הסרט הכניס ביפן 70 מיליון דולר, בערך אותו הסכום כמו ההכנסות ברחבי העולם של 'בת בולין האחרת'. אפשר לנחש שאת שני הסרטים ראו בערך אותו מספר של אנשים. מספר הדירוגים של 'בת בולין האחרת' בימד"ב: 11,338. של 'גיבור': 184.
ג. שאחרי האמריקאים, הגרמנים הם כנראה אלה שיודעים הכי טוב לייצא
את הקולנוע שלהם.
איטליה, צרפת ויפן הוציאו הרבה מאוד סרטים שנחשבים לקלאסיקות, כאלה שהמציאו מחדש את הקולנוע כולו. הנציגות של מרבית הסרטים האלה ברשימה היא מזערית עד אפסית- אלא אם כן מישהו חושב ש-"אמלי" הוא פסגת הקולנוע הצרפתי.
לקולנוע הגרמני, לעומת זאת, יש שני נציגים היסטוריים מכובדים, שני נציגים עכשויים מכובדים, ועוד נציג אחד משנות ה-80. זה מעיד על היכולת של אנשי הקולנוע הזה, כמדומני, למצוא את החיבור בין אהדת המבקרים לזו של הקהל ברמה שלא היתה מביישת את הוליווד.
לא בטוח
לא בדקתי את אחוז המצביעים האמריקנים לסרטים גרמניים, אבל גרמנים משתמשים כבדים יחסית באינטרנט (ויש הרבה מאוד דוברי גרמנית בעולם בכלל), אז אולי הנתון הזה מבטא פשוט את אחוז הגרמנים מבין משתמשי ימד"ב.
ומה עם ''המבוך של פאן''?
גם הוא לא אמריקאי.
''הטוב הרע והמכוער'' זה לא סרט איטלקי?
אז למה השם שלו נמצא ברשימה באיטלקית (נדמה לי שזו איטלקית)?
ושאלת בונוס:
מהו לדעתכם הסרט הכי אובר-רייטד מהרשימה הנ"ל?
ושאלת בונוס:
אה! זה קל! הראשון ברשימה.
עוד לא ראיתי אותו, אבל אני משוכנע שהוא לא הסרט הכי טוב בכל הזמנים, בלי שום קשר שזו רשימת פופולאריות.
ושאלת בונוס:
ל'אביר האפל' אני לא מתייחס, כי ברור שהוא מאבד גובה ורוב הסיכויים שלא ישאר במקום ה-1 לאורך זמן. אגב, הסרט שלי ברשימה הוא .The Departed
החשוד המיידי, לאון, שליחות קטלנית...
הם כולם סרטים טובים, אבל בטח שלא מה-100 הראשונים ויש עוד כמה, ואני מניח שאם הייתי רואה הכל היו עוד הרבה..
החשוד המיידי,הנוסע השמיני,שמש נצחית בראש צלול
המבוך של פאן,נוסע שמיני 2,סינמה פראדיסו והעוקץ.
די הרבה..
יש 2 סוגי סרטים בשבילי אובר רייטד.
הראשון הם הישנים שכבר התיישבנו(2 הנוסע השמיני).
והשני הם אלה שכל כך מוערכים מהתקופה האחרונה שאתה בא כבר עם ציפיות גבוהות ולפעמים הסרט הוא רק נחמד(שמש נצחית בראש צלול) ולפעמים זה אכזבה ענקית(סינמה פראדיסו והמבוך של פאן)
סינמה פארדיסו...
ממש לא חדש, אתה מתבלבל עם גירסאת הבמאי שיצאה לא מזמן, אגב סרט נהדר.
צודק,ראיתי את גרסת הבמאי
ולפי דעתי השעה הראשונה נחמדה והסרט צריך להפסיק שם,כי משמה הסרט נהפך למשעמם ופשוט לא מעניין.בערך כל 5 דקות הסתקלתי על השעון לראות מתי הסרט נגמר.
דווקא באתי בציפיות גבוהות כי הורים שלי התאהבו בסרט
צודק, הקטעים עם טוטו הקטן...
באמת הכי יפים, הוא כה חמוד.
גרסת הבמאי של סינמה פרדיסו
יותר מכל דבר היא גרמה לי להבין כמה חשובה עבודתם של העורכים.
הסרט הרגיל הוא יצירת מופת, מהסרטים הכי מרגשים שהשאירו עלי רושם מאוד חזק.
גרסת הבמאי, שלצערי התפתיתי לראות ב-YES לפני כמה חודשים, היא זוועה שנמשכת 8 שעות מיותרות (אני מגזימה, אבל ככה הרגשתי) אחרי שהעלילה נגמרת.
גרסת הבמאי של סינמה פרדיסו
בגרסת הבמאי מה הוסיפו באמת?
הרבה יותר דגש על העלילה הרומנטית
אני דווקא אהבתי גם הגרסא החדשה.
ושאלת בונוס:
לגמרי The departed
נראה לי שעם כל המהומה מסביב לאביר האפל, כבר לא שמו לב שחומות של תקווה החליף מקום עם הסנדק…
שמו.
כתבה מספר 4565
סקר חמוד.
מתוך 100 הסרטים צפיתי ב-53, שזה נאה לטעמי.
הדבר המדהים הוא – שבימים האחרונים נכנסתי לטירוף של השלמת קלאסיקות הן קולנועיות והן ספרותיות, כך שהעלתי את הרף לבין 51 ו75 לעומת 40 ו.. קודם לכן.
עוד דבר נחמד, לפני 10 דקות, סיימתי לראות בפעם הראשונה את השור הזועם, ואתמול צפיתי באודיסאה בחלל, כיף!
54
בדיוק סיימתי עכשיו לראות את 'קן הקוקייה'- סרט טוב אבל ברובו משעמם.
ולשאלת השאלות...
אדון רד פיש, כמה סרטים מתוך המאה אתה ראית?
ככל הנראה הרבה פחות ממה שאתה חושב.
ובכן?
(אני משער, מעל 60)
זה לא נראה שהוא רוצה לענות לך
באופן מפתיע ''מעל 75''
האמת, די הופתעתי שעניתי על האופציה הגבוהה בסקר (טוב, חוץ מ'כולם'). מצד שני, אני זוכר תקופה לא רחוקה בה השלמתי כ- 15 סרטים לפי הרשימה הזו, אז אולי לא מדובר בהפתעה גמורה.
בכל מקרה, אם לחבר לדיון המכונן של עין הדג ("איכות מול פופולאריות"), אני די בטוח שרשימת ימד"ב היא-היא הרשימה של אוהבי קולנוע באשר הם. נכון, ייתכן ויש סרטים יותר 'איכותיים', יותר 'עמוקים' (הרשימה מושפעת מפופולאריות, בכל זאת), אבל לעניות דעתי, *חשוב* לכל חובב קולנוע לשים את ידו בתדירות גבוהה על סרטים מהרשימה הזו, אם לא לנסות לצפות בכולם. הרי הז'אנר 'מתכתב עם עצמו'; חשוב להכיר יצירות קודמות כדי להבין כהלכה יצירות מאוחרות. ומדד לפופולאריות גם הוא מדד לאיכות היצירה – יצירה שפונה לקהל כל-כך רחב, אי אפשר להתעלם ממנה, חייב להיות בה יתרון על פני יצירות אחרות. ובכלל, כל מי שמגדיר עצמו "חובב של" לא יכול להתעלם מ'עמודי התווך' של התחום.
זה בדיוק האישו איתי....
אני אוהב קולנוע, וגם אני משתדל להשלים פה ושם קלאסיקות. לדוגמא, בדיוק לפני חצי שעה סיימתי לראות את "השור הזועם", אני מבין למה הוא סרט טוב ואיכותי, ובאמת שמספר לא מועט של סצינות מתוכו באמת ריגשו אותי, אבל ככללותו הוא דיי משעמם, יכול להיות שרק אלה שלומדים קולנוע בשיטה אקדמאית יכולים להעריך ולהבין למה הסרט הנ"ל פורץ דרכים ולמה הוא נחשב יצירת מופת? וככה הרגשתי גם עם "אפוקליפסה עכשיו".
חוץ מזה, בקשר ל"שור הזועם", המבנה שלו הוא העתק סקורסזי משהו של "הטייס" – אחד לאחד.
באופן מפתיע ''מעל 75''
בלי להיכנס לוויכוח על "איכות מול פופולאריות," אני חושב שהרשימה של TSPDT הרבה יותר קרובה לרשימה אולטימטיבית של "אוהבי קולנוע":
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_top100films.htm
אין לי כוח לעבור על המאה הראשונים, אבל סקירה קצרה גילתה שראיתי 22 מתוך ה-25 הראשונים, ו-42 מתוך ה-50.
מעניין
מתוך 100 הראשונים, רק שלושה הם משנות ה-80 (וגם הם מ-1980 ו-1982). או שהקולנוע ממש גוסס לטעמם של מחברי הרשימה, או שיצירה לא יכול להיחשב לאיכותית באמת לפני שנתנו לה להתבשל היטב לפחות 25 שנים.
מעניין
אם אני לא טועה, הרשימה מורכבת מרשימות של מבקרים ובמאים שונים. מכיוון שרובם אנשים לא צעירים, זה טבעי שהסרטים העליונים, המכנה המשותף, יהיו ישנים יותר.
מעבר לכך, השופט הכי טוב של כל יצירת אומנות הוא זמן. מי יודע אם בעוד חמישים שנה מישהו בכלל יזכור את "האביר האפל"? וזה עובד גם הפוך: יש לא מעט סרטים שבזמנם לא קיבלו הרבה תשומת לב, או אפילו נחשבו לכשלונות, שלאחר כמה עשורים מתבררים כיצירות מופת…
מעניין
יש שם כמעט את כל הפילמוגרפיה של לואיס בונאל, ולא ראית אף סרט שלו, אני אמור להרגיש רע?
עם מה להתחיל?
מעניין
אני לא המעריץ מספר 1 של בונואל, אז בטח יש אנשים יותר מתאימים להמליץ לך. מעבר לזה, בונואל הוא במאי די מגוון, עם הבדלים גדולים בין הסרטים הראשונים שלו (בשנות השלושים) למאוחרים (סוף שנות ה-70).
אולי כדאי להתחיל עם היותר מאוחרים. הקלאסיים הם That Obscure Object of Desire ו-The Discreet Charm of the Bourgeoisie.
אני מסכים עם הבנאדם מעליי
על הזה עם הבורגנים, אכן קומדיה שחורה נאה עם ממתקי סימבוליזם נאים לעין. סרט מטורף לגמרי ולא לכל אחד, אבל בהחלט לא קשה לעיכול בכלל ומשעשע בכללי.
גם אני אישית לא מעריץ מטורף של בוניואל – ראיתי כמה סרטים שלו, חלקם אהבתי יותר מאחרים – אבל יש לי חוק ברזל אחד, והוא לגבי הסרט Un Chien Andalou מ-1927 שיצר יחד עם סלבדור דאלי. והחוק הוא כזה:
'מי שלא ראה Un Chien Andalou, לא ראה אומנות מפוארת מעולם'.
רוץ מיד ל-YouTube ובזבז 17 דקות מחייך על Un Chien Andalou. גם אם לא תאהב אותו תוכל לרברב שראית סרט סוריאליסטי צרפתי קצר מ-1927.
[היזהר, בכל אופן. גם אם הסרט מ-1927, הסצינה הראשונה שלו היא האבא של סרטי הגורנו באשר הם]
אתה יכול לתת לינק, אני לא מוצא.
הנה זה, באיכות מזעזעת
http://www.youtube.com/watch?v=R8UEuephbyE
(כלומר, החלק הראשון של הסרט).
(אני חוזר על האזהרה: זה אחד הסרטים הביזאריים שנוצרו, וסצינת הפתיחה שלו היא גם אחת המזעזעות ביותר).
הנה זה, באיכות מזעזעת
אולי פספסתי את הכוונה – אבל אתה מודע לכך שהלינק הוא לגרסא פרודית (זה לא פס הקול המקורי)?
אם כבר לשחק עם המוזיקה אז:
http://www.youtube.com/watch?v=LUd48jRKzBo
הנה זה, באיכות מזעזעת
אז אי אפשר לראות את הסרט במלואו?
רגע, KGB איפה בדיוק ראית את הסרט?
אתה יכול להוריד אותו מפה:
http://eoran.com/unchienandalou/espanol/index.php?id=telechargement
בפורמט mov, mpg ו-avi.
בהצלחה, זו הולכת להיות הרבע שעה הכי ביזארית של חייך.
כדי להבין את Un Chien Andalou צריך לחקור לעומק את הרקע הסוציאלי והאומנותי של אירופה בשנות העשרים, וגם אז כל מה שתגלו הוא שלא הבנתם כלום. למעשה, אולי פעם אשתף את הסיפור האישי שלי עם הסרט, שהוא אומנם לא ביזארי כמו הסרט עצמו, אבל מספיק חסר תועלת כמו בכדי לספר אותו.
עכשיו סיקרנת אותי...
נו בזמן שזה מוריד…
ומכיוון שנפלת למלכודת שלי
שבה אני מסקרן בנאדם כדי שיכריח אותו לספר את סיפורי, אנצל כדי לספר:
פעם הייתי ממש מטורף על קולנוע. כלומר, עכשיו אני עדיין מעריץ קולנוע אדוק, אבל הייתה תקופה – עד לפני כשנה, הייתי אומר, שבה לא הייתי מרפה מסרט עד שהייתי מנצל ממנו עד הטיפה האחרונה. יעידו משתמשי עין הדג שאני נוהג להתרברב במספר הפעמים שראיתי את '2001: אודיסאה בחלל' עד שהבנתי מה הולך בתוך הבלבול הזה שמסתבר בהוא בכלל לא בלבול. אז כשראיתי את Un Chien Andalou בפעם הראשונה, בהיתי במסך כמה פעמים עם WTF גדול על הפנים ולקחתי את ההחלטה הנחושה לחפור ולחפור אל עומק ליבו של הסרט עד שאגלה מה לעזאזל עובר בראשו של לואיס בוניואל (ספויילר: אני עדיין לא יודע. היחיד שידע את התשובה למה קורה בראשו של לואיס בוניואל הוא בוניואל בעצמו, והוא, לצערי, מת).
והייתי ילד ספק נחוש בדעתו ספק נחוש באותה תקופה, ולקרוא את הביקורת של רוג'ר אברט פשוט לא הספיק לי. הלכתי לספרייה. קראתי על היסטוריית הקולנוע מלפחות שלוש ספרים שונים (בגלל אינטרס על הקולנוע ולא רק על הסרט, תבינו, אני עדיין לא -כלכך- מטורף), ואף קניתי אחד משלי שהיה מעניין במיוחד, אבל כל פעם שהספרים דיברו על Un Chien Andalou, המידע היה… טכני מדי. על הרקע של היוצרים, הרושם שהשאיר הסרט על הקולנוע האירופאי, וכו'. אני דווקא חיפשתי לדעת מה הוא ההשראות והמטרות האומנותיות של בוניואל ודאלי כשהזו את הסרט הארור ההוא.
ואז, נס קרה.
העניין הוא שפה בבואנוס איירס, ה-Guia T של כל אחד (ספר קטן שמראה את כל מסלולי הרכבות, רכבות תחתיות ואוטובוסים בבואנוס איירס ומחוץ לו, בערך כמו מדריך הטרמפיסט לגלקסיה המקומי) הוא התנ"ך שלו. איפה שגרתי באותה תקופה, היה בנק ליד הבניין שלי ולכן היה גם שוטר שמה כל הזמן, גרתי על שני שדרות והייתי שמונה בלוקים מהכנסת. אבל אם היית הולך שמה כמה בלוקים לכיוון הלא נכון, היית צריך להתפלל לאליך.
וזה אכן קרה. בחזרה מבית של חבר, לקחתי בטעות את האוטובוס הלא נכון. ירדתי מהאוטובוס עשר בלוקים מביתי, ובמקום לקחת עוד אוטובוס, החלטתי לנסות את חוש ההישרדות שלי (עוד לפני שצפיתי ב-The Warriors!) ולחזור ברגל. כשעברתי דרך פארק, ראיתי איפה אני: הומלסים ישנו ליד הנדנדות, ילדים שיחקו כדורגל על הכביש, ובמסתוריות אופנתית, היו המון, המון ספרים על הדשא.
מסתבר שבפארק התנהל מבצע התנדבותי, שבו המתנדבים הציעו פעילויות לילדים שגרו בסביבת הפארק. והם גם הלוו ספרים בחינם.
נשארתי בפה פעור כשראיתי, מול עיניי, ספר בשם 'היסטוריית הקולנוע' שמחוץ לדפוס מאז 1982. בלי לסבך הרבה, הלוותי אותו, והמשכתי בדרכי הביתה. באותה דרך אדם זר התחיל לדבר אליי ושכנע אותי, בפחות מחמש דקות, שזה רעיון טוב לתת לו את ה-MP3 שלי, כי הוא עייף, בדיוק יצא מהכלא ואין לו חשק להוציא את האקדח שכנראה אין לו (אם כי הוא אכן שלח יד מאיימת לכיס). אבל למרבה המזל, הבנאדם כנראה לא היה תולעת ספרים של ממש, כי את הספר הוא השאיר לי.
ואכן, זה היה ספר גאוני. הוא בטח נכתב על ידי כמה וכמה היסטוריוני קולנוע, כי הוא עשיר במידע על במאים שכל סרטיהם בטח כבר נאבד. למדתי כל כך הרבה על התקופה האילמת של הקולנוע, באמריקה ובאירופה (למעשה, הקולנוע האמריקאי לא הזיז לאף אחד עד מלחמת העולם הראשונה, בה אירופה נכנסה למלחמה ולא היה לה הרבה זמן לעשות סרטים). בשנות העשרים, סוריאליזם כבר היה קיים, כמובן, ואפילו ה-german expressionalism כבר עשה את דרכו להוליווד (אם מישהו מעוניין, שיחפש את סרטיו של פול לני. אני עוד לא ראיתי אותם, לצערי).
ובכל זאת, דבר כמו Un Chien Andalou עוד לא נראה בעולם. היו מעט מאוד סרטים שהמניע היחיד שלהם היה אומנותי ותו לא, בלי שום קו עלילתי. לא נראה אי פעם סרט כה מנותק, קר ואכזרי כמו Un Chien Andalou. אני לא צריך ספר כדי שיספר לי מה כה מיוחד בסרט… העובדה שהוא קיים מיוחדת. אין למה לנסות להבין אותו בכלל, אם יש לו מטרה כלשהי היא רק דרכו של אמן לעצבן כמה בורגנים.
בוניואל פעם אמר: "לסרט הזה אין משמעות. הדרך יחידה בה אפשר לנתח אותו היא, אולי, פסיכואנליזה". לא היה לי מושג למה הוא התכוון, אבל עכשיו אני מבין שמה שהוא התכוון אליו זה: "לסרט הזה אין משמעות. הדרך יחידה בה אפשר לנתח אותו היא, אולי, פסיכואנליזה".
לסיכום, בסכום כספי, זה עלה לי כרטיס ספרייה אחד, ספר אחד ונגן MP3 אחד כדי להבין שאין עוד מה לראות ב-Un Chien Andalou מאשר את הסרט עצמו. אבל אני שמח שלמדתי את המסר הזה. לפחות למדתי גם המון על היסטוריית הקולנוע.
וגם קיבלתי טראומה שהספיקה לי כדי לאסוף את עצמי ולהגיד "די עם כל החרא הזה של לחפור קולנוע, בוא נראה סרטים וזהו".
אני רק הערה כדי להקל...
לסרט קוראים בעברית כלב אנדלוסי.
'אנדלוסי' זה תואר תקין בכלל?
אנא עארף?
יש גם את התזמורת האנדלוסית.
אם אתה מגיע מאנדלוסיה אז כן
סיפור מצוין, ומוסר ההשכל עוד יותר.
בעוד שאני עושה סריקת סרקזם על העמוד הזה,
רק אומר: תודה רבה!
לא יודע לגבי הגיל
כדי להניח שבוחרים מבוגרים = סרטים אהובים ישנים, צריך להניח גם שהחל מגיל מסוים אנשים מגיעים למצב שבו כמעט אין סיכוי שהם יכניסו סרט חדש לרשימת הסרטים האהובים עליהם.
לא יודע לגבי הגיל
לא הייתי אומר שאין סיכוי, אבל בגדול הסיכוי נמוך יותר. מימד הזמן משחק גם בהערכה האישית. צריך לתת לסרטים לנשום, לצפות בהם יותר מפעם-פעמיים…
וכמובן שאי אפשר להפריד בין הסרט לכשעצמו לבין ההשפעה שיש לו על החברה ועל סרטים מאוחרים יותר. בייחוד אם המדרגים הם במאים, אנשים שיוצרים סרטים, זה סביר להניח שהסרטים שהם יגדירו כטובים ביותר הם סרטים שהם הושפעו מהם.
25 מתוך 25 ו- 90 מתוך 100
ויש שם כמה מהסרטים האהובים עלי בכל הזמנים, כגון "נשוויל" של אלטמן שתמיד יככב אצלי בעשיריה הראשונה של סרטים לקחת לאי בודד.
רשימה משובחת ביותר, אם כי, זו של ימד"ב מזכירה יותר את טעמי הכללי.
96 מתוך 100
באופן מפתיע ''מעל 75''
91 מה-250 הראשונים ו-14 מהטופ 25.
זאת ללא ספק רשימה יותר "כבדת ראש", סינמטקית כזאת. חלק גדול מהסרטים בה ראיתי כי הם היו חלק מתכנית הלימודים.
קצת פחות מפתיע
בהתחשב בעובדה שבדקת בכמה צפית מתוך 250 סרטים, ואילו הסקר מתייחס למאה הראשונה בלבד.
52
הרבה יותר ממה שציפיתי, ובכל זאת, אני עדיין חושב שיש לי הרבה מה להשלים.
אווץ'!
איפה לעזאזל טריינספוטינג?
כרגע במקום 173. למה?
כרגע במקום 173.
אני לא יודע למה אני לוקח את הרשימה הזאת כל כך קשה, אבל זה נראה לך סביר שטריינספוטינג מקום 173 והאביר האפל מקום ראשון?
ולשאלתך, כי הוא יצירת מופת.
46. סביר בהחלט.
סקר השבוע הבא:
מתוך 100 הסרטים של דבי, כמה ראית הודות לאינטרנט, או בצורה לא חוקית אחרת (להתפלח לקולנוע זה חוקי).
אף לא אחד.
אפס
סקר השבוע הבא:
אף אחד.
31.
די יפה יחסית לגילי הצעיר (16 שנה ו-7 ימים).
כמו כן, יש לי עוד שני DVD על המדף שמחכים לצפייה ("האזרח קיין" ו"יוקרה").
האזרח קיין מחכה לך על המדף?
או ששהכוונה במדף היא לכונן קשיח?
לא, הכוונה למדף מוחשי.
זה DVD בלי תרגום לעברית (אלא ספרדית). אגב, אין DVD של הסרט עם תרגום לעברית? בגלל זה שאלת אותי את זה?
גם, אבל בעיקר בגלל שמדובר באזרח קיין..
זה יצא קצת מצחיק במקרה הזה.
ביקשתי מאבא שלי לקנות לי אותו בארגנטינה. אז המוכר אמר לו: "כל הכבוד, איזו תרבות! אתה לומד קורס לקולנוע באוניברסיטה?", ואז אבא שלי ענה לו "לא, זה בשביל בני בן ה-15" ואז המוכר נשאר בהלם ואמר לו בשקט "תשמור על הילד שלך".
דווקא יש עם תרגום.
וכמה מתוכם ממש לא אהבתם?
אני חושב שבסה"כ מדובר ברשימה מצוינת ואם יש לי הזדמנות לצפות בסרט שמופיע בה אני כמעט תמיד אנצל אותה, אבל באופן בלתי נמנע חייבות להיות גם אי אלו נפילות.
הבחירות שלי:
• המיושבן: "מלתעות". אני מתאר לעצמי שלפני 30 שנה באולם קולנוע חשוך זו יכלה להיות חוויה מפחידה, אבל על מסך ביתי לא גדול במיוחד בימינו הסרט לא אפקטיבי בשום צורה. בונוס מיוחד ניתן ל"שתיקת הכבשים", שהצליח להתיישבן מבחינתי למרות שראיתי אותו באיחור של עשר שנים בלבד.
• הבינוני: "מלחמת הכוכבים". ראיתי את שני הראשונים (מהטרילוגיה המקורית), נותרתי אדיש לחלוטין (מלבד הקטע עם אחד המשפטים הכי מצוטטים בהיסטוריה של הקולנוע, ומהסיבות הלא נכונות) ולא טרחתי להמשיך אל השלישי.
• המשעמם: "השור הזועם". זה לא כ"כ נעים לשבת מול סרט ולבדוק כל כמה דקות כמה זמן נשאר, אבל לפעמים זה חזק ממך.
• זה שלא צלחתי עד הסוף: "צ'יינה טאון". נדיר מאד שאני אתחיל לצפות בסרט ולא אסיים אותו, במיוחד אם הוא נחשב לסרט מוערך. במקרה הזה נשברתי פעמיים בשלב די מוקדם ולא סביר שתהיה פעם שלישית. מאחוריו ניצבים "הניצוץ" ו"נהג מונית" שניהם עדיין נמצאים בתודעה שלי בסטטוס של "להשלים בהזדמנות", אבל בינתיים זה לא קורה.
• מעורר חשש: "שבעת הסמוראים" למרות הדירוג הגבוה, העובדה שמדובר בסרט יפני מ-1954 שאורך למעלה משלוש שעות ולא שמעתי עליו בהקשר כלשהו מחוץ לרשימה הזו, גורמת לי לחשוב פעמיים.
ולמרות כל זה, אני מעריך שאהבתי כ-40 מתוך 55 סרטים שראיתי ברשימת 100 הגדולים, ולא יותר מ-7-8 קוטלגו כנפילות מוחלטות, כך שהמצב לא רע בכלל. מצד שני, מן הסתם הפעלתי בקרה מסוימת בבחירת הסרטים לצפייה, כך שסביר להניח שאם הייתי רואה את כולם אחוזי ההצלחה היו צונחים.
אני חייב לציין..
ש'מלתעות' יתיישבן בצורה חיננית להפליא ונהפך לקאמפ משובח שכיף לראות עם אנשים שאתה אוהב.
בקשר לכבשים, זה מפחיד כמה שסרטי הניינטיז יתיישבנו לעומת סרטים בעשורים קודם לכן, זה גם מוזר.
שתיקת הכבשים לא מיושבן כלל
ראיתי אותו ברצינות בפעם הראשונה לפני כחודש (עד אז ניסיתי כמה פעמים בגילאי ילדות שונים, אבל השתפנתי באמצע). זה סרט סופר אפקטיבי, גאוני ומפחיד, מבינים איך הוא נעשה למונומנט קולנועי כל כך גדול בז'אנר המותחנים הפסיכולוגים.
וכמה מתוכם ממש לא אהבתם?
אתה לוקח את הטוויסט של מלחמת הכוכבםי כמובן מאליו, לא סתם הסרט השני ממוקם לפני הסרט הראשון. כשראיתי את הסרט בפעם הראשונה הטוויסט הזה בא בהפתעה גמורה (אולי זה בגלל שהייתי צעיר ותמים) ולפי מה שהבנתי גם כשהסרט יצא הטוויסט היה מפתיע מאוד ולא צפוי בכלל.
מה שאתה כותב כנראה נכון
אבל מה לעשות – את האפקט של לצפות בסרט בזמן אמת, או לפחות בגיל צעיר, פיספסתי. בלעדיו, התוצאה לא היתה מספיק מיושבנת או משעממת בשביל לזכות באחת מהקטגוריות הללו, אבל היא גם ממש לא הרשימה אותי.
תירוץ מנת היתר של ציטוטים הוא קביל לא פחות מתירוץ ההתיישנות, אגב, אבל מאז שראיתי את "פסיכו" ונהניתי אני מתרשם ממנו פחות.
חבל, למה ל'צ'יינה טאון' יש את אחד הסופים ההוליוודיים
הטובים בהיסטורית הקולנוע.
ודווקא 'שבעת הסמוראים' הוא אולי יצירת המופת הגדולה ביותר של אקירה קורוסאווה, ותן -לי- להטיל ספק שלא שמעת לא על הסרט (אחת הקלאסיקות הגדולות של הקולנוע היפני והזר בכלל) ו\או על קורוסאווה.
אם אכן לא שמעת, רוץ מייד לחפש את סרטיו. אני ממליץ להתחיל עם 'יוג'ימבו', למרות שקשה לי לדמיין שלא תמצא אותו מיושבן.
מה לעשות, לא שמעתי על קורוסאווה
ואם "יוג'ימבו" כנראה יראה לי מיושבן, אני לא רואה איך הוא יכול להוות התחלה טובה למשהו.
אולי עדיף רשומון
אולי עדיף רשומון
איך הם יכולים
לפרסם רשימה של 100 הסרטים הטובים ביותר בלי לכלול את "המרוץ הגדול" , הטרילוגיה של סרטי "טריניטי","שודדי הקאריביים"(רק את 1 חייב לציין) ואת "המסע המופלא"?!
הם סרטי חובה בכל רשימה כזו או אחרת
אין להם שליטה על זה
מי שמדרג את הסרטים הוא אנשים שמבקרים באתר, לא הבעלים שלו.
והמסע המופלא דווקא כן שם, מקום 58. הוא פשוט רשום בשם היפני המקורי שלו. שודדי הקאריביים הראשון קרוב לסוף הרשימה של 250 הסרטים, ב-246. לגבי השאר… אם על "The Great Race" מ-1965 דיברת, אז הציון שלו בדבי הוא רק 7.0, ומה? "טריניטי"? טרילוגיה? מה? (אם במקרה התכוונת לטרילוגיית המטריקס, אזי שהסרט הראשון במקום 32, ושני האחרים היו מחורבנים מדי מכדי להתקרב אפילו לרשימת ה-250.)
אין להם שליטה על זה
התכוונתי לשלשיית הסרטים של טרנס היל:
כנראה הם לא מוכרים כמו שחשבתי :)
אה.
בחיים שלי לא שמעתי על הסרטים האלה. בכל אופן, מסתבר שיש לפחות 4000 איש בדבי שכן שמעו על הסרטים האלה. הציון שלהם בדבי נע בין 7.0 ל-7.4, שזה עדיין רחוק מה-250, אבל לא צריך להיות ברשימת ה-250 כדי להיות סרט טוב.
מישהו מוכן בבקשה להסביר לי
מה ההתלהבות מ"המסע המופלא"?
ראיתי אותו בעבר במקרה גמור, והוא נראה לי ילדותי מאוד. הופתעתי לגלות אותו עכשיו ברשימת 100 הגדולים, ועוד במקום גבוה כל-כך.
אפשר תמיד לקרוא את הביקורת
או לקפוץ ישר לתגובה המחכימה של ניקי
http://www.fisheye.co.il/spirited_away#122029
58 סרטים
רובם ראיתי סתם ככה בטלויזיה. יש עוד כמה שראיתי חלק (לא שרדתי, סתם נרדמתי וכו') לכן לא כללתי אותם.
בכל מקרה כמו אחרים, גם לי חסרים סרטים שהייתי רוצה שיופיעו ברשימה… סתם למשל… זה עם הריצה והחמניות והערום וכו'…
89 מתוך 100
יפה ידידי!
66 מתוך 100
ומזל, כי אני לא רואה את עצמי משלימה פערים מהסוג זה בקרוב.
מעניין
33 סרטים. אם לוקחים בחשבון את אלה שרק קראתי את הספרים שעליהם הם התבססו, אז יש יותר.
מדהים בכמה מקרים ראיתי את שם הסרט, אמרתי לעצמי – ברור , ראיתי אותו – זה הסרט עם השחקנים X Y Z עם הסצינה הזו והזו שהתפרסם בזכות כך וכך. ורק במחשבה שניה קלטתי שלא ראיתי את הסרט, אלא רק הכרתי את הפולקלור סביבו (באטמן, זרים ברכבת, אמדאוס, נהג מונית).
רבים מן הסרים שראיתי מתוך הרשימה גם אני מחשיבה ליצירות מופת. לדעתי סרטי סטאר וורס ושר הטבעות מדורגים מעט גבוה מידי, אבל אני עדיין חושבת שהם סרטים טובים. אבל מה עושה שם טרמינייטור 2?
הרבה מהסרטים הללו הם כאלה שמישהו "הכריח" אותי לראות – בלימודים, איזה חבר אינטלקטואל או משהו כזה. לא הייתי רואה את רובם שוב, אבל בדרך כלל הבנתי את הסיבה לעניין הרב (הניצוץ, הסנדק, בירדי).
יש כמה ששרדתי רק חצי סרט, אז לא ספרתי אותם (קן הקוקיה).
מעניין
שוב, מעבר לזה שהרשימה היא של הצבעות ולכן קשה לשאול למה זה הגיע וכ"ו,
טרמינטור 2 נחשב, גם בחוג המבקרים, ליצירת מופת.
שבירת הסטיגמות לגבי סרטי אקשן ומד"ב היא דבר חשוב מאד :)
מה עושה שם טרמינייטור 2?
מה עושה שם טרמינייטור 2?
אם כבר, זה גורם לי לשאול שוב מה עושה שם האביר האפל, לעזאזל?
טרמינייטור 2 הוא בערך כל מה שהאביר האפל היה רוצה להיות: סרט עמוק באמת, עם תסריט מהודק באמת, אקשן אפקטיבי באמת, תצוגת משחק מרשימה באמת (לינדה המילטון, לא השטיקים של לדג'ר), שאלות מעניינות באמת ובמאי שבאמת יודע מה שהוא עושה.
זה לא שלא אהבתי את האביר. סרט טוב בסה"כ. אפילו טוב מאוד. אבל להשוות אותו לטרמינייטור 2?
פחחחחח….
הטרמינייטור סרט טוב בעיני - ראיתי פעמיים
אבל אני לא בטוחה שחדרו אלי השאלות המעניינות והנושא העמוק.
אשמח לשמוע מדוע הוא נחשב כ"כ משמעותי, מלבד האפקטים שאותם אני דווקא יודעת להעריך.
אולי מישהו יכתוב ביקורת?
הטרמינייטור סרט טוב בעיני - ראיתי פעמיים
מה-FAQ של האתר: "הימנעו מכתיבה על הסרט הכי אהובעליכם בכל הזמנים"
מה עושה שם טרמינייטור 2?
אשכרה.
בתכ'לס, עד כמה שזה נשמע רע, (אבל ככה זה בתעשייה הזאת) הדבר הכי טוב שקרה להפקה של "אביר האפל" זה המוות של הית' לדג'ר.
נכון הוא משחק טוב ואפילו טוב מאוד בסרט, אבל בחייאת ראבאק, כל מי שמדבר על הסרט הזה ישר הופך את הית' לדג'ר לאלוהים, ושוב אני אומר שהוא שיחק טוב, אבל מוות יכול לגרום לאנשים להעצים דברים.
הפתעתי את עצמי
(יש מצב שטעיתי קצת בספירה).
76 מ- 100
133 מ- 250
48 מתוך 100.
4 מתוך מאה.
האביל האפל, באטמן מתחיל ו-וולי שראיתי פעמיים.
אתה מתלוצץ, נכון?
אתה מתלוצץ, נכון? (כה''ב)
צריך ממש להתאמץ בשביל להגיע להישג כזה.
או להיות מאוד צעיר
ככה לא בדיוק מחשבים אתה יודע?
זה שראית את וול-אי פעמיים, לא אומר שזה סרט נוסף ברשימה.
טוב אתה יכול להתנחם בעובדה שאתה יכול לראות הרבה סרטים מצוינים, עם החוויה של הפעם הראשונה.
אסור לספור פעמיים!
רמאי!
לפי הספירה הזאת, אגב,
אני ראיתי בערך 261 סרטים מתוך ה-100.
לפי הספירה הזאת, אגב,
חחח…. הרגת אותי
6
סימנתי ''את כולם''
כי עיגלתי את המספר 98 כלפי מעלה.
לא ראיתי את וול-אי כי טרם הספיקותי.
ואת "לורנס איש ערב", מאותה סיבה בדיוק שלא ראיתי את "חלף עם הרוח" (שלא נמצא ב-100). ארוך מדי וישן מדי, וזה מפחיד.
מתוך ה-250 אגב, לא ספרתי בדיוק, אבל ראיתי משהו כמו 210-215.
לורנס איש ערב
אני מאלו שסימנו אותו כ- 9 ב ימד"ב.
דווקא סרט לא-רע, וההקרנה בה הייתי הייתה מאוד משובחת (ערוץ 4 בימים שהיה ערוץ הסרטים היחידי).
אני לא עיגלתי את ה-98 שלי
ואני מאוד ממליץ על לורנס איש ערב, סרט שהוא אומנם אורך מדי, אבל יש בו הרבה קטעים מעולים.
לקרוא ללורנס איש ערב ארוך מדי מזכיר לי את הקיסר באמדאוס שמתלונן על ריבוי התווים באופרה החדשה של מוצרט.
אם היה לך זמן לראות את שלושת סרטי שר הטבעות העלובים למדי אז אין סיבה לא לראות את הסרט האפי הטוב אי פעם.
"הטוב בעולם"?!
23 מתוך 100
בערך 30 אם מחשיבים סרטים שלא ראיתי עד הסוף או מההתחלה.
בערך 60 מהרשימה המלאה בימד"ב.
אף פעם לא ספרתי.
23 מתוך 100
ושכחתי לציין שאני בן 12 ככה שיש לי עוד הרבה להספיק.
את רוב הסרטים ראיתי לפני גיל 10, (דירוג ה MPAA אף פעם לא כ"כ הזיז לי).
13 סרטים.
מאוד מפתיעה הטבלה, רק ארבעה סרטים של פיקסאר או שאני לא שם לב לאחרים? והערה קטנה שלא תתבלבלו סרט "קינג קונג" שנמצא שם הוא לא החדש של פיטר ג'קסון אלא הסרט מ-1933. בכל מקרה עוד לא הצבעתי, אני מחכה לראות עוד כמה סרטים בקרוב ("וול-י", "האביר האפל", "אירון מן"…)
איירון מן לא נמצא ברשימת ה-100
אופס, רק עכשיו שמתי לב ששאלת הסקר מתיחסת
רק למאה הראשונים, אז בטח ראיתי פחות מ-13 (14 ראיתי מתוך ה-250, כמה מביך!).
ספרתי, מהמאה הראשונים ראיתי רק שישה.
טרילוגית שר הטבעות, "ארץ קשוחה", "זה יגמר בדם" ו"באטמן מתחיל" (מאוד מוזר שחוץ מ"וול-י" אין שם בכלל אף סרט של פיקסאר), ואת שר הטבות ובאטמן ראיתי רק לפני שנה וחצי, כך שלפני קצת יותר משנה וחצי מספר הסרטים שראיתי בהמאה הראשונים עמד על-0. אוי לבושה. בכל מקרה, בקרוב אלך לצפות ב"וול-י" ו"האביר האפל", לצערי זה לא ישנה כלום, עדין אצביע לאופצית '5-10'.
6 הבמאים הכי טובים של פי הסקר של imdb
4 סרטים כל אחד:
סטיבן שפילברג-להציל את טוראי רייאן,רשימת שינדלר,מלתעות,שודדי התיבה האבודה.
סקורסזה-השתולים,החברה הטובים,נהג מונית,השור הזועם.
בילי ווילדר-הדירה,חמים וטעים,שדרות סנסט,שיפוי כפול.
נולאן-האביר האפל,מומנטו,באטמן מתחיל,יוקרה.
5 סרטים:
היצקוק-רבקה,ורטיגו,פסיכו,חלון אחורי,מזימות בינלאומיות.
6 סרטים:
קובריק-מטאל ג'קט,התפוז המכני,הניצוץ,2001 אודיסאה בחלל,ד"ר סטריינג'לאב,שבילי התהילה.
סופית, אני שונא את נולאן.
אז חכה לזה...
וגם על פי היחס הוא גם יותר טוב מקובריק.
נולאן עשה 7 סרטים מתוכם 4 בתוך ה100 הטובים.
קובריק עשה 16 ומתוכם 6 מתוך ה100 טובים
לא כל סרט הוא סרט.
הרישום של ימד"ב כולל כל דבר שהבמאי עשה, בין אם זה פיצ'ר או סרטונון. קובריק לא ביים יותר מ-13 סרטים באורך מלא (שהמוקדמים והלא ידועים בינהם מגיעים ל"אורך מלא" בקושי רב), וכריסטופר נולאן ביים בדיוק שישה כאלה.
בין 70 ל-80 מתוך 100
בהתחלה ספרתי באנגלית, וזה יצא 74, אח"כ בעברית וזה יצא 76. הצבעתי ל-50-75.
אגב, בין אלה ש"לא ראיתי" יש כאלה שאני רק זוכר שראיתי מתישהו כשהייתי ילד, אבל אני לא זוכר כלום מהסרט ("אילו חיים נפלאים" למשל).
בסיבות ה-44 סרטים
אגב, יש התפלגות כמעט נורמלית סביב הממוצע :) ממש ניסוי סטטיסטי יצא כאן…
כמעט מובן מאליו, לא?
היה ברור שההתפלגות תיצור עקומת פעמון סביב משהו, השאלה היחידה היתה איפה יהיה המרכז.
אגב,
נראה לי שזה סקר עם הרבה טעויות של המצביעים, לפחות לפי התגובות בינתיים.
יש כאן לא מעט שהצביעו לפני שראו את התרגומים של תרגומון ואז התגלה להם שראו יותר ממה שהצביעו (כמוני). ולעומת זאת יש גם די הרבה שספרו בטעות מתוך ה-250, ואז יש להם יותר. אמנם סביר להניח שרוב השינויים נופלים בתווך התשובה (21-30 לדוגמה) ושהטעויות מתקזזות לשני הצדדים, אבל עדיין, אם אנחנו כבר בסטטיסטיקה, שווה להזכיר את זה.
מובן מאליו שזה מובן מאליו
…פשוט עוד לא יצא לי לראות את זה קורה בפועל. רק בתיאוריה…
מינה צמח – מאחורייך!
למה IMDB זה מדד חשוב?!?!
למה, סקר בעין הדג הוא כן מדד חשוב?
אף אחד לא הבטיח חשיבות. אם כבר, אז להיפך.
74/100
את רוב הקלאסיקות השלמתי בתקופת הצבא. ממיר של יס וערוץ TCM – לא צריך יותר מזה. גם סמסטר עם ד"ר חיים כלב סגר לי הרבה חורים.
סה"כ הרשימה מאוד מוצלחת לטעמי. אמנם במקום הראשון הייתי שם את "מגנוליה", אבל חוץ מזה סבבה.
סמסטר עם ד''ר חיים כלב?
הבחור מאד נחמד, ואולי זה רק כי למדתי איתו קורס אחד, אבל לא התרשמתי יותר מדי. איך הוא תרם לסגירת החורים שלך?
באופן ספציפי לרשימה הזו
חלון אחורי, החותם השביעי, שבעת הסמוראים (צפיות חובה בקורס "מבע קולנועי").
מעניין
כנראה ב"נרטיב הקולנועי" הוא מחפף.
הסרט היחיד ששווה אזכור שצפינו בו בשיעור היה מטרילוגיית הצבעים של קישלובסקי.
אה, ופורסט גאמפ.
אגב, בעקבות השיעור שלו למדתי שחומות של תקווה אוברייטד בהסטריה, אבל לא נראה לי שד"ר כלב יסכים.
את כולם??
אני רוצה לדעת מי הצביע לזה :)
אני אישית ראיתי 54.. יש לי עוד להשלים
זה באמת מענין
אחד אנחנו כבר יודעים..
השאר מוכנים להחשף?
24
הז'אנרים הכי טובים על פי ה100 של imdb
הם דרמה,פשע(31 סרטים) ומותחנים(40 סרטים).
אבל את הדרמה אי אפשר לקחת כממש דרמה,כי על פי imdb כמעט כל סרט הוא דרמה,מהאביר האפל,החברה הטובים,השתולים,המבוך של פאן,מטרופוליס,לאון,קזבלנקה,להציל את טוראי ראיין,אורות העיר.
על פי imdb,אבל בהרבה מהם הדרמה היא לא השולטת(כמו בשתולים שזה פשע ולהציל טוראי ראיין שזה מלחמה).
ובכלל אפשר לומר על סרט שיש בו קצת עומק לדמויות כדרמה
בקשה לא שגרתית ממפעילי האתר
רד פיש, לונג ג'ון –
זה לא קרה לי עם אף סקר אחר, אבל במקרה הזה נורא מתחשק לי לדעת מה אתם הצבעתם בסקר..
סקרנות גרידא, אני מניח.
מישהו מצטרף אלי?
אני איתך
למרות שאין לי זכות ראיתי רק 2 מהרשימה..
אבל יש הרבה כאלה שתמיד רציתי לראות ואיכשהוא התפספס לי. בושה!
ואיך לא שמו את שודדי הקאריביים???בלתי מובן בעליל!!
שתראי יותר סרטםי מן הרשימה
זה יהיה יותר מובן.
אני איתך
מה!
אך אפשר לראות רק 2 מהרשימה???
בכל אופן באיזשהו מקום בלב אני קצת מקנא בך…אין כמו צפייה ראשונה…
זה לא עקרוני
לרשימה הזאת יש משמעות שולית ביותר. לא הייתי אומר שהיא מיותרת, אבל זה בהחלט לא משהו שצריך לייחס לו חשיבות מיוחדת.
אני ראיתי בדיוק 60 סרטים מתוך המאה.
רק 11?
מזל שיש את שר הטבעות ומלחמת הכוכבים… אחרת זה היה עוד יותר גרוע.
ומתוך כל הרשימה רק 22 או 23 (התבלבלתי באמצע) כשהרבה מהם מצוירים.
זה לא שאני לא רוצה להשלים, אבל זה גם לא הולך לקרות (פעם אחרונה בקולנוע: לפני יותר משנתיים. ומאז ראיתי בדיוק 2 סרטים חדשים בדיוידי).
גם אני רוצה לתקן טעות
במקור הלכתי על השערה גסה של 31-50 מתוך המאה. אבל כנראה שלימודי הקולנוע עשו לי טוב וספרתי לפחות 70 מתוך מאה הגדולים, ועוד 20 שראיתי חלק נכבד מהם (אבל לא מההתחלה עד הסוף באופן רצוף).
מסתבר שאני מהגבוהים
אבל זה לא לגמרי בעל משמעות, כי יש היזון חוזר – לפעמים כשיש לי זמן אני בוחר סרט אקראי ממאה הגדולים ורואה אותו.
מסתבר שאני מהגבוהים
דיי עם בדיחות הטכניון! ועוד בעברית צחה!
בפעם הבאה שאני רואה אותך עושה משהו כזה, אני אכפכף אותך.
(ואתה רשאי לעשות דברים דומים, אחרי עניין הלא-לינארי ממקודם).
בכל מקרה, אני הגעתי ל-31 קצת לפני אמצע הרשימה, נחרדתי מעצמי והפסקתי לספור. באמת, כמות הסרטים שאנחנו צופים בהם בימינו היא גבוהה מדיי. גורם לכם לחשוב מה היינו יכולים לעשות עם הזמן הזה אילו היינו חכמים יותר.
אילו היינו חכמים יותר היינו רואים עוד יותר סרטים.
מכיוון שמהספר הספיציפי של הסרטים מהרשימה שראיתי
חסר כל עניין לציבור אציין רק שמעקב תדיר אחר לוח השידורים של יס 3 אחראי במידה די רבה לסתימת לא מעט חורים בהשכלה הקולנועית שלי, לאו דווקא סרטים שמופיעים ברשימה.
ושאלה שמעניינת אותי - כמה מהסרטים האהובים -שלכם- נמצאים ברשימה?
נסו לקחת לתוך חשבון לא יותר מאת ה-20 האהובים עליכם. מתוך ה-20 הללו שלי, ברשימה נמצאים 13 סרטים, בסדר יורד:
התפוז המכני [האהוב עליי]
2001: אודיסאה בחלל
הארזח קיין
אפוקליפסה עכשיו
עיר האלוהים
ספרות זולה
בארי לינדון
כלבי אשמורת
אמדאוס
יוג'ימבו
בסך הכל, הייתי אומר שלמרות עניין הפופולריות וכו', יש אנשים עם טעם ב-IMDB. הרשימה ההיא זה כמו וויקיפדיה: יש שם חומר טוב, רק צריך לבדוק שלא כתב אותו איזה פושטק בין 11 עם מחשב, ידיים, ופוסטר של האביר האפל מעל המיטה.
ושאלה שמעניינת אותי - כמה מהסרטים האהובים -שלכם- נמצאים ברשימה?
אני יכול לומר שיש במאה הגדולים של דבי 26 סרטים שמופיעים גם ברשימה שלי.
ושאלה שמעניינת אותי - כמה מהסרטים האהובים -שלכם- נמצאים ברשימה?
עיר האלוהים נמצא ברשימה מטעמי פופולאריות או שהוא באמת כזה מוערך?
כי הוא ללא ספק אחד הסרטים האהובים עליי.
סרט זר, 4 מועמדויות לאוסקר, אחת מהן על בימוי וקהל מגוון ביותר,
כך שהתשובה היא גם וגם.
אם תשאל אותי אישית,
'עיר האלוהים' עובר מעל ומעבר לכל הסטיגמות של סרט זר מוערך – הוא מותחן ששובר את כל החוקים, יודע בדיוק על איזה חוטים ללחוץ וסוחט את נשמת הצופה תוך כדי שהוא מבוסס על מציאות כואבת שמתרחשת, לפחות במקרה שלי, לא פחות מ-50 ק"מ מהבית.
ולכן, גם סרט פופולרי (כמו שאמרתי, מותחן עוצר נשימה, כתוב היטב, מבוים במקצועיות ונערך בצורה כזאת שתוכל לקחת את הפילם, לסנן אותו ולהשתמש בו כזריקת אנדרנלין), וגם מוערך (סרט נוקב על הסיטואציה הסוציו-אקונומית בברזיל ודרום אמריקה בכלל, שעושה אך ורק שם טוב לקולנוע הזר כנגד הוליווד).
בהקשר לשאלתך, כן.
אף נכנסתי פעם אחת, בנסיבות עליהם לא אשוחח, לשכונה כמו 'עיר האלוהים' (בארגנטינה אנו קוראים להם villas, ושמם הרשמי הוא villas de emergencia, כלומר, כפרי חירום [לאלו שאין להם לאן ללכת]). אומנם לא ראיתי את עצמי קרוב טיפה למה שנראה על 'עיר האלוהים', אך המחשבה על שדברים כאלה קורים במרחק 1.25 פזו (מחיר כרטיס אוטובוס לבואנוס איירס מהערים שמחוץ לה) מהבית.
את 'עיר האלוהים' ראיתי לפני שהייתי מבחין בפרטים כה מדוייקים כמו שאתה מציין עכשיו, מה שנותן לי חשק לראות את הסרט מחדש. אבל מעבר לעובדה ש'עיר האלוהים' היא אכן טרגדיה סוחפת שמשתפת את הצופה עד שהוא כורע על הרצפה, אני בכל זאת חושב ש'עיר האלוהים' הוא גם סרט פשע מותח ללא גבולות.
רמת המעורבות הרגשית ב'עיר האלוהים' היא אולי אחת החזקות ביותר שראיתי בחיי, סיבה בגללה הסרט נמצא ללא ספק בטופ 10 שלי.
בהקשר לשאלתך, כן.
הוא בטוח אחד האהובים עליי, ועוד זוכר אני שהייתי מטורף עליו וכל יום הייתי רואה ממנו קטעים, היום אני כבר לא חוזר אליו כי אני לא רוצה שהוא ידכא אותי, אגב את הגנן המסור ראית?
לא.
למען האמת, למרות אהבתי האדוקה ליוצרי קולנוע שסרטם שבו אותי, אולי בגלל הטבע האלים של 'עיר האלוהים' הדחקתי את כל מה שיכלתי ממנו, אני אפילו לא יכול להגיד לך את שם הבאי.
בכל אופן, אנצל כדי לבדוק את סרטיו. בתור אחד שנראה יותר מעודכן ממני, יש לך המלצה כלשהי?
סרט עוצמתי ביותר. פשוט טירוף. אצלי הוא ב-top five
בדיוק אחד.
ואיך וול-E הצליח להגיע למקום השני ברשימת ה-20 שלי תוך שלושה שבועות? אל תשאלו אותי.
די הרבה, למען האמת.
ביניהם: לורנס איש ערב, תפוז מכני, הבוגר, צ'יינהטאון, הסנדק, ועוד. לא ספרתי, וברישמת ה 250 יש עוד כמה מהאהובים עלי, אבל הרשימה של ימד"ב לא רעה בכלל.
אני באמת צריך להרכיב רשימה משלי
בינתיים אני יודע להגיד ש"תפוז מכני" הוא הסרט הכי אהוב גם עליי ושחוץ ממנו מתוך הרשימה המלאה אני מאתר 16 סרטים שאני מחשיב בין האהובים עליי ביותר:
ספרות זולה
קן הקוקיה
ממנטו
שבעה חטאים (הפתעה טובה שהוא נמצא שם, אנדרייטד לדעתי)
אמריקה איקס
שבילי התהילה
כלבי אשמורת
השור הזועם (נמצא במקום נמוך מדי ברשימה לטעמי, אבל לפחות נמצא)
ארץ קשוחה
איש הפיל
מטאל ג'אקט
מלתעות
פארגו
אחר צהריים של פורענות
טריינספוטינג
קזינו
78, ווהו
ו-150 מתוך ה-250, להפתעתי הרבה. לפני שהתחלתי לספור חשבתי שאגיע ל- 20-25. טוב, חלק לא קטן מהסרטים (בעיקר הזרים) ראיתי במסגרת קורסים בקולנוע ועוד כמה השלמתי בזמן חלונות בין השיעורים במחלקת המדיה הלא רעה של האוני' (רק שיחליפו את האוזניות המחורבנות ויתנו לאכול סנדביץ' בשקט בלי שהספרנית תצוץ פתאום משומקום ותצעק עלי ודעתי תנוח).
מעבר לארעיותה (היא משתנה הרי כל הזמן), הרשימה הזו כוללת די הרבה סרטים שלדעתי לא היו טובים במיוחד (אולי רק שחקן טוב, במאי סמאח או סצנה זכורה הביאו אותם למיקום הגבוה), ונשמטו ממנה סרטים מעולים, אז אני לא חושבת שאנשים צריכים להצטער יותר מדי אם הם ראו יחסית מעט סרטים מתוכה.
47 מתוך 100
כאשר את המקום הראשון ראיתי אתמול, ואת האחרון לפני בדיוק שבוע. אני רושם את המספר פה, לבדוק אולי בעוד כמה שנים אם המספר גדל.
37 מתוך 100
לא כל כך מרשים – אבל יותר ממה שציפיתי.
ויש ברשימה כל כך הרבה סרטים שהם כבר ב-to do list שלי. אולי אני אצרף עוד כמה…
אופס, גם אני הגזמתי, סימנתי מעל 75 אבל ראיתי בשלמות 64 ועוד אחרים בערך 7 שלא צלחתי עד הסוף כמו ממנטו או הסנדק 2
הסרט Stalag 17 (מקום 206 כרגע)
זה ההוא מהג'ינגל של גלגלצ'?
אכזבותי הקלות מהרשימה:
– 12 קופים במקום כל כך נמוך (188 ומעליו יש הרבה שראויים
פחות).
– אני והחבר'ה (syand By Me) כנ"ל.
'אני והחבר'ה' הוא מאוד overestimated, לדעתי.
סרט חביב שלא צריך להיות בשום מקום ב-250 הגדולים של כל הזמנים.
על טעם ועל ריח :-)
אותי הוא ריגש עד מאוד בצפיה הראשונה (שהיתה בסביבות גיל 13).
אגב, האם היה פעם סקר מקביל בעין הדג?
של סרטי כל הזמנים? נדמה לי שלא היה. יכול להיות כיף.
גם לא יהיה.
למה?
השאלה הרבה יותר מדי כללית ויש הרבה יותר מדי אפשרויות.
סליחה, אבל זו לא תשובה מספיקה.
אפשר לסנן את האפשרויות במהלך כמה סקרים/שבועות.
כן, אם ב-''כמה'' אתה מתכוון לבערך 100 סקרים/שבועות,
שכל אחד מהם בפני עצמו יהיה נתון לויכוחים חריפים בשאלה "למה דווקא הסרטים האלה בסקר הזה".
א. לא יודע מה אתך, אני לא ממהר לשום מקום.
ב. הויכוחים החריפים האלה לרוב מובילים לדיונים חריפים ומעניינים, וזה מה שכיף פה(בין שאר הדברים).
ג. כמו שיש פינות באתר, אפשר שזו תהיה פינה בפני עצמה, שתתעדכן כל הזמן.
טוב, אני בטוח שהעורכים קראו את הצעתך,
אם כי לפי התגובה הקודמת של רד פיש, עושה רושם שהוא מסכים עם דעתי (או יותר נכון, שאני מסכים עם דעתו) שזה לא מעשי ולא יעורר דיונים מעניינים אלא להפך.
ראיתי גם בגיל 11
ודי אהבתי אותו וריגש אותי הסוף שלו,אבל מעניין אותי לדעת איך אני אראה אותו אחרי 6 שנים
אני לא מאמינה שצעצוע של סיפור אפילו לא נכנס לרשימת המאה
והסתפק במקום דלוח כמו מס' 179, שלא לדבר על המשכו שנמצא ממש בתחתית הרשימה.
ועוד סרטים נוראיים משו כמו דוקטור סטריינג' לאב מקדימים אותו.
זה, למשל, עניין של טעם.
אני חושב שד"ר סטריינג'לאב הוא הקומדיה הטובה ביותר שראיתי, ומסתבר, למרבה הצער, שיש יותר כאלה שמסכימים איתי מאשר איתך. ככה זה עם בני אדם – הם מתעקשים על טעם אישי.
איך האביר האפל איך?
זה מזכיר לי שפעם למבדה זכה בשיר של כל הזמנים לפני יסטרדיי של החיפושיות כי בדיוק בזמן הצעד הוא היה פופולארי ולאחר מכן נשכח.
42 מ100
75 מ250
אני די בטוח שפספסתי כמה..
אם זה בקולנוע, אז ראיתי 2
את צעצוע של סיפור 2 (זה קרה כשהייתי קטן)
ואת האביר האפל (כי רק לאחרונהה אני רואה סרטים בקולנוע)
גם אם ראית אותם בטלויזיה/DVD זה נחשב.
אבל בעקבות התגובה הזאת ניסיתי לראות אם אני זוכר לגבי כל אחד מהסרטים שראיתי גם באיזה נסיבות ראיתי אותו. גיליתי שבדרך כלל, אם ראיתי את הסרט בפעם הראשונה בקולנוע, אני זוכר בדיוק באיזה אולם זה היה, ובדרך כלל גם עם מי הייתי ואת כל ה"סיפור" שמסביב. לעומת זאת, מסרטים שראיתי בפעם הראשונה בטלויזיה, אני זוכר רק את הסרט, ויש לי מושג מאוד מעורפל, אם בכלל, על איפה, מתי ובאיזה נסיבות זה קרה.
בול 31
24 מתוך המאה.
רובם סרטים פופולאריים יותר וחדשים יותר. (הישנים ביותר הם נהג מונית וצ'יינטאון, נראה לי).
זו רשימה של סרים פופולאריים בסך הכל, וזה מה שהיא משקפת. יש פה הרבה סרטים שלא רק המיקום שלהם, אלא עצם קיומם ברשימה הוא מופרך – שר הטבעות שני הצריחים, שהיה לטעמי סרט טוב, אבל בין המאה הטובים? מממ. וגם סרטים שהיו צריכים להגיע למקומות יותר גבוהים, כמו מועדון קרב. אבל בסך הכל זו רשימה שמשקפת יפה טעם קולנועי מערבי ממוצע.
24 מתוך המאה.
יש המון סרטים שהמיקום שלהם לא נכון לטעמי…האביר האפל, שנמצא במקום הראשון, לא משתווה נגיד ל.. חיים של אחרים, החיים יפים, סרטי צ'ארלי צ'פלין וכו'
24 מתוך המאה.
יש אנשים מסויימים שהיו נחרדים לגלות ששליחות קטלנית מדורג גבוה הרבה יותר מהחותם השביעי של ברגמן.
שלא לדבר על כך ש''החותם'' 1-6 בכלל לא ברשימה!
אם אנחנו כבר בסקר עם הרבה קולות, אז מה הסקר עם הכי הרבה קולות?
http://www.fisheye.co.il/storylist?special=1&desc=1
ועכשיו תגיד לי מי אמר לך שזה עוזר.
עפ''י הרשימה
זה הסקר עם הכי הרבה תגובות:
כתבה מספר 2300
אופס
התכוונתי להצבעות…
באופן קצת אירוני,
הסקר עם הכי הרבה מצביעים הוא זה:
כתבה מספר 3251
82!!!
לא יאמן. אבל גם כמחצית מדיירי הרשימה לא יאמנו בעייני. בטמן פותח וסוגר אותה? בטמן יותר טוב מהסנדק? בטמן יותר טוב מסנסט בולובארד? לא נראה לי, אבל כדברי חכמים – נו שוין.
20 מתוך 100
אני ממש בור בקולנוע מסתבר…
למרות שכולם שמות מוכרים, לא יצא לי לראות אותם… אבל אני חושב שיש לי סדר של סרטים מצטיינים בראש (מתוך אלו שראיתי כמובן)
1) החבר'ה הטובים
2) הסנדק (+הסנדק 2)
3) התפוז המכני
4) אמריקן ביוטי
5) מועדון קרב
6) המספריים של אדווארד (אכן כן)
7) סיפרות זולה
8) היוקרה
9) שר המלחמה
10) תודה שעשנתם
11) עיר החטאים
12) מטריקס
13) אני והחבר'ה
14) מלך האריות
15) האזרח קיין
16) 3:10 ליומה
18) פני צלקת
19) באטמן מתחיל (+האביר האפל)
20) סאות' פארק הסרט
האביר מתחיל לאבד גובה
http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569
בטח בעוד כמה שבועות הוא ימצא את עצמו במקום הראוי לו באמת – מחוץ לטופ 20.
הוא עדיין במקום הראשון.
לא רק זה,
"באטמן מתחיל" עלה בינתיים למקום ה-97.
הכל בפרטים הקטנים
לפני שלושה שבועות הוא עמד על 9.5, אבל מאז הוא התנגש במציאות, איבד קצת גובה, ועומד על 9.1, בדיוק כמו 'הסנדק' ו'חומות'. עוד איבוד של 4 עשיריות הנקודה והוא מחוץ לטופ 20, המקום הראוי.
זה אולי יקרה בסופו של דבר,
אבל זה ייקח הרבה זמן. אני חושב שמקומו של 'האביר האפל' בין 20 הגדולים מובטח למשך השנה הקרובה לפחות.
תרשה לי לפקפק.
יהיה חכם יותר לחכות שיעברו מאה ימי החסד לפני שיוצאים עם תחזית שנתית.
עם כל הבאז חסר הפרופורציות, התנועות של 'האביר התפל' ברשימה לא שונות מאלו של סרטים טריים אחרים שמצליחים להשתחל לרשימה – ירידה, ירידה ועוד ירידה.
אני בהחלט מרשה לך,
כיוון שזה לא יותר מניחוש. אין הרבה תקדימים לסרטים שהגיעו להישגים כמו אלה של 'האביר האפל', אז אני לא יכול לטעון שאני יודע מה יקרה לו בהמשך. אבל הדבר הכי דומה לו הוא כנראה 'שיבת המלך', הסרט החדש ביותר מלבד 'האביר' שהיה במקום הראשון בימד"ב תקופה מסוימת (לפי דיווחים של כמה אנשים בדיונים כאן). והוא עדיין נמצא בין 20 הגדולים (במקום ה-14), ארבע וחצי שנים אחרי שיצא.
שייך לטופ 20 בלי הגבלת זמן. ואפילו !חילול הקודש! מעל האביר האפל.
חשוב גם לזכור
שכבר עכשיו יש לאביר כ-215 אלף הצבעות-וזה כבר מספר ענק. אין הרבה סרטים שמגיעים מעל ל-200,000, ולכן מספר ההצבעות של האביר האפל כנראה כבר לא יגדל בהרבה.
מכאן, הציון לא יכול להשתנות בהרבה, אז ירידה של 5 עשיריות הנקודה נראית לי ממש לא סבירה, אלה אם כן פנאט כלשהו ידפוק את הסקר.
תרשה לי להמשיך לפקפק?
http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569
פחות מ-48 שעות מאז ההודעה ו'האביר' התפתל 2 מקומות מטה (עדיין עם 9.1) ופינה ל'חומות' את הפסגה.
במילים אחרות, היה כדאי מאוד לחכות עם התחזית השנתית.
מעניין איפה הוא יעמוד בסוף החודש, או כמו שהבלוגר המצוי נוהג לחתום פוסט ממוצע – "אמשיך לעקוב".
התחזית שלי בעינה עומדת.
קצת יותר מחצי שנה עברה
הוא במקום השישי.
או, סוף סוף.
נורא דאגתי, חשבתי שהוא ישאר שם לנצח.
פרה חולבת בשדה.
חמניות?
ואן גוך.
לא, נו, "פרה חולבת בשדה" זה הכינוי שלי לאביר התפל, כי ההייפ של הסרט עצבן אותי ואני לא מוכנה לומר את השם שלו.
כן, אני יודע
אבל חשבתי שיהיה מעניין לדעת באיזה שדה מדובר, והאם אנשים נוטים לרוץ בו בעירום.
אהההההה.
טוב, אם אנשים רוצים לרוץ בו בעירום בין חמניות, שיהיה להם בכיף. הם גם יכולים לרוץ סביב הפרה החולבת, לא נראה לי שזה מפריע לה. אין הרבה דברים שמפריעים לה.
קבל
על הכינוי לסרט
האמת שלפני הגעתו של 'האביר האפל'
היה פאק מוזר בטבלה, גם 'הסנדק' וגם 'חומות של תקווה' היו עם תיקו של 9.1, אבל בערך עצמו של 'חומות' הציון היה 9.2 כך שלמעשה הגיע לו המקום הראשון.
מישהו יודע למה זה היה?
זה תמיד ככה
הציון שמופיע בדף של הסרט הוא לא תמיד בדיוק אותו הציון שמופיע בטבלת ה-250. זה משום שלצורך חישוב הטבלה נחשבים רק קולות של משתמשים קבועים (אם בחיים לא דירגת סרט בימד"ב ונרשמת לאתר רק כדי לתת ל'האביר האפל' 10, לקול שלך לא תהיה שום השפעה על מיקום הסרט בטבלה).
אה, תודה.
שאלה קצת
בימדב ניתן לראות לגבי דירוג של סרט, איזה ציון נתנו לו 1,000 המדרגים הפעילים ביותר (כמו למשל כאן בסנדק http://www.imdb.com/title/tt0068646/ratings)
ובכל זאת, כשאני מסתכל בסרטים בין המפורסמים והבולטים ביותר שנעשו אי פעם, אני רואה שהצביעו רק 700-800 מתוך אותם 1,000 שלכאורה הצביעו למספר גדול במיוחד של סרטים. איך זה יתכן?
הם לא ראו את כל הסרטים בעולם :O
הם לא ראו את כל הסרטים בעולם :O
אבל הם הצביעו להכי הרבה ומאוד מוזר לי ש-200-300 מהם לא הצביעו דווקא לסרטים ש"כולם ראו".
ראיתי 74
האמת היא שהייתי די מופתע מעצמי, אני בן 17 אבל רק השנה התחלתי להשלים פערים מעוד גדולים בהשכלה הקולנועית שלי. אני גם יודע שיש איזה שבעה או שמונה סרטים מתוך המאה שאני בכל מקרה הולך לראות בקרוב.
ומהסרטים האהובים עליי יש די הרבה ברשימה. (חלון אחורי, הסנדק, תפוז מכני, נהג מונית, חומות של תקווה, שתיקת הכבשים, רשימת שינדלר, להציל את טוראי ראיין,12 המושבעים, החיים יפים, ספרות זולה, ועוד.) אבל די חסר לי ב100 הבוגר וגם החוש השישי.
וב250 חסרים לי גם אי.טי., ניחוח אישה, איש הגשם ושושנת קהיר הסגולה.
דרך אגב "האביר האפל" מזה סרא מאכזב, לקחו סרט קומיקס ואמרו "בואו לא נעשה עוד סרט קומיקס טיפוסי, נדחוס הרבה פרטים לעלילה נהפוך אותה למסובכת ונכניס עומקים שיגרמו לאנשים להגיד עלינו שאנחנו גאונים", מעצבן לראות סרט כזה.
גם שתיקת הכבשים זה סרט מאכזב
לקחו סרט משטרה ואמרו "בואו לא נעשה עוד סרט משטרה טיפוסי, נדחוף איזה פסיכופט שמשחק בחוקרת שאחראית על המקרה. ככה נסבך את הסרט וכולם יחשבו שהוא ממש טוב, ובואו גם ניקח את אנתוני הופקינס שיעשה תפקיד מדהים וככה כולם יחשבו שהוא שחקן מצוין". מעצבן לראות סרט כזה.
גם שתיקת הכבשים זה סרט מאכזב
אם אתה חושב שהמשחק של אנתוני הופקינס הוא לא טוב. ובכלל משווה בין הסרט "שתיקת הכבשים" ל"אביר האפל" אז אחי, אני די מרחם עליך.
גם שתיקת הכבשים זה סרט מאכזב
קורס סרקזם 101 נפתח בימים אלה במכללה הקרובה לביתך.
גם שתיקת הכבשים זה סרט מאכזב
לא צריך שום סרקזם, אני לא מנסה לעקוץ ולא להעליב או משהו. אני באמת חושב ש"האביר האפל" הוא סרט מעפן ושאין מה להשוות אותו ליצירות מופת קולנועיות ואם כן משווים אותו אז אני חושב שזה די טפשי.
זכותך לחשוב ששתיקת הכבשים הוא לא טוב, מה אני יכול לעשות?! אבל מה אתה רוצה שאני ארד עליך בדרך?!
ארר...
Creeping לא ביקש ממך להשתמש בסרקזם, הוא המליץ לך לזהות מתי אחרים משתמשים בו.
לא, זה לא מה שאני חושב
אני חושב שהמשחק של אנתוני הופקינס הוא מדהים וששתיקת הכבשים זה סרט מעולה שלא נס ליחו.
ההודעה שלי היא העתק של הפסקה בהודעה שלך שמבקרת את "האביר האפל", כאשר איפה שכתבת "האביר האפל" אני כתבתי "שתיקת הכבשים", איפה שכתבת "סרט קומיקס" אני כתבתי "סרט משטרה" וכולי. הכוונה היא שהטיעון שלך הוא לא טוב, לא כי האביר האפל זה שיא המדיום הקולנועי, אלא כי זה קצת לא הוגן לבקר סרט באופן הבא:
א) להצמיד אותו לז'אנר שנוטה להיות קלישאתי.
ב) להאשים אותו שחורג מגבולות הז'אנר, ולייחס מניעים מפוקפקים ליוצרים שעשו זאת.
למה לא פשוט להאמין שהיוצרים רצו לעשות סרט טוב, וידעו שאם יישארו בגבולות הז'אנר "סרט קומיקס" כפי שהיה עד עכשיו, הסיכויים לזה פוחתים בהרבה? למה היית חייב להכניס שיפוט ערכי על זה שהם מנסים להיות "מגניבים"? למה בסרטים שאתה כן אוהב, אתה לא מאשים את היוצר בנסיון להיות "מגניב"?
זה, בגדול, מה שניסיתי להגיד. כמו שאתה רואה, זה ארוך בצורה משמעותית מהדרך המקורית שבה ניסיתי להגיד את זה, אבל יותר מובן, בתקווה.
לא, זה לא מה שאני חושב
הבנתי אותך.
טוב כנראה שאני צריך את הדרך הארוכה יותר.
חחחחח
אם היו אומרים לי
"לקחו סרט בז'אנר קלישאתי והוסיפו לו סיבוך עלילה ועומק שגרמו לאנשים להגיד שהוא גאוני" הייתי די ממהרת לראות את הסרט…
הרי ז'אנרים חדשים כבר כמעט אי אפשר להמציא. מה יכול להיות יותרטוב מסרט מעמיק וגאוני בז'אנר קיים?
מישהו אהב את ד''ר סטריינג'לאב?
או ממש צחק בסרט?
סרט חלש של קובריק, הוא קצר אבל מצליח לשעמם למרות כמה בדיחות ממש טובות ודמותו של הגנרל המטורף…
לא רק שאהבתי,
גם לוקח קצת פחות משלוש וחצי שניות בממוצע לשכנע אותי לפצוח בשירת שיר הסיום שלו, באושר רב ולתדהמת שאר האנשים בעולמנו שבמקרה נמצאים בסביבתי באותו רגע נתון. סרט נפלא.
(אני? לא הייתי כאן! וזו הגרסה הרשמית של ועדת החקירה בנושא כשלוני המהדהד הבא עלינו לטובה)
מש''א (חוץ מהסוגריים)
סרט מעולה!
לא רק שזה אחד הסרטים האהובים עלי של קובריק, זה אחד הסרטים האהובים עליי בכלל!
כן
וכן.
אחד הסרטים הכי טובים בעיני
מישהו אהב את ד''ר סטריינג'לאב?
סרט ענננק! מצחיק וגאוני, ראיתי אותו אתמול, והגדולה שלו היא הרלוונטיות שלו, כל עוד יהו קיימים זכרים על פני האדמה. פיטר סלרס שולט!!!
הבהרה.
זה לא שלא סבלתי את הסרט, אהבתי. אני פשוט חושב שהוא חלש לעומת סרטים אחרים של קובריק. ופחות מושלם (מלשון Complite) מיצירות אחרות של הגאון באדם.
מישהו אהב את ד''ר סטריינג'לאב?
כן. הוא כנראה הסרט הכי חשוב שהוא עשה.
מישהו באמת נהנה מ''האזרח קיין''?
אני חייב לשאול, ראיתי כמעת את כל הסרטים ברשימה הזאת, והיו לי הרבה ציפיות לקראת "האזרח קיין", אני יודע שמבחינה קולנועית הוא פורץ דרך ויש בו הרבה עומק ומשמעות. אבל האם הוא מצליח ליצור עניין אצל הצופה? (שזה דבר לא פחות חשוב).
אני די השתעממתי בסרט, אשמח לשמוע אם יש מישהו שכן אהב אותו וגם את מי שלא אהב
יש דעות לכאן ולכאן בתגובות לביקורת
כתבה מספר 3012
אגב קיין ורשימת ימד''ב
אני לא יודע אם 'האזרח קיין' היה אי פעם מקום ראשון ברשימה, אבל היה לו מקום קבוע בעשיריה הפותחת – עד לפני כמה שנים. עכשיו הוא הידרדר למקום ה-29. מעניין.
כי אין להשוות את הג'וקר שם ל'אביר האפל'.
למען האמת,
אני יותר מתקשה להבין איך בדיוק מישהו יכול להשתעמם מ'האזרח קיין'. אין לי מושג כמה פעמים כבר ראיתי את הסרט, אבל לא השתעמתי אפילו לשנייה אחת.
השבוע אני בדיוק הולך לראות את הסרט המהולל..
אני מקווה לא להתאכזב. (אגב זה חלק מפרויקט הצפה בכל 100 הסרטים של IMDB בחודשיים!)
אני גם אצפה ב'מגע של רשע', אגב לאורסון וולס יש עיבוד ל'המשפט' של קפקא? נכון?
את 'מגע של רשע' עוד לא ראיתי, לצערי
אכן יש לוולס גרסא של 'המשפט' של קפקא. לא נהניתי מהסרט (כלומר, חוץ מהעובדה שהסרט לא אמור להנות בכלל, לא הוצאתי ממנו שום סיפוק של ממש), אבל הערכתי אותו מאוד (מאוד!) מבחינה טכנית, סיבה מספיקה כדי להמליץ עליו.
רק תנסה לא להתאבד בדרך.
בקשר למלחמת הכוכבים
אני יודע שזה חור בהשכלה (בעיני רבים) לא לראות את אף-אחד מהסרטים. אבל אף פעם לא משך אותי לראות אותם והחלטתי לא מזמן שהגיע הזמן למלא את הסרטים בחור ההשכלתי.
למי שראה ואהב את הסרטים, באיזה סדר כדי לי לראות אותם?
– רק את הטרילוגיה המקורית?
-קודם את הטרילוגיה המקורית ואז לראות את הטרילוגיה השנייה. (לפי סדר יציאת הסרטים)
-או לראות לפי הסדר הכרונולוגי של הסיפור?
לי יש את אותה בעיה
חברה שלי, שהיא רק מהמחבבים, ייעצה לי לצפות בטרילוגיה המקורית קודם (בידיעה שהיא מטופשת להחריד בסטנדרטים של היום), ואז לצפות בחדשה אם בא לי. היא אמרה שאם אני אצפה בחדשה קודם, יש סיכוי גבוה שאני לא ארצה לגעת במקורית, וזה חבל.
בקשר למלחמת הכוכבים
שאלה קלה.
תתחיל מהטריולוגיה המקורית, אתה לא תצטער. כשאתה מסיים ובא לך עוד אתה גם יכול לראות את החדשה, אבל המקורית היא הדבר האמיתי.
מה שהם אמרו.
אבל לא רק מפני שהטרילוגיה המקורית מוצלחת יותר, אלא מפני שזה הסדר הנכון בו הם נועדו להיצפות.
הטרילוגיה החדשה בנויה על ההנחה שהמקורית כבר מוכרת לך. אם תראה את החדשה קודם, הטוויסטים של הטרילוגיה הישנה (המפורסמים למדי בקרב צרכן התרבות הפופולרית הממוצע, אבל אולי לך היה מזל) כבר לא יהיו טוויסטים.
שאלה בקשר ל''תפוז מכני''
ראיתי את הסרט והוא אחד האהובים עליי. אין ספק שהוא ראוי להיות ב100 הגדולים ובמקום גבוה יותר מ47.
אבל לא הבנתי בסרט מה הקטע עם שתיית החלב?
(היו לי כל מיני השארות) אבל אולי יש מישהו שיודע על זה משהו קצת יותר מההשארות שעלו לי.
הם שותים מולוקו לא חלב.
האר את עיניי: מה ההבדל?
משקה על בסיס חלב, מעורבב עם אמפיטמינים.
השם, כמו רוב הסלנג בספר, מבוסס על רוסית (כמו שבטח תיארת לעצמך).
אה, הבנתי. תודה.
מולוקו = חלב, לכן שאלתי.
לא בדיוק
'מולוקו' זה אכן 'חלב' (הניב שבו הם מדברים, נאדסאט, נשען על הלוואת מילים או חלקי-מילים מרוסית). ב"קורובה מילק-באר" הם שותים "מולוקו-פלוס" (שמתייחסים אליו בסרט גם בשם "מילק-פלוס"), דהיינו חלב עם סמים. לא ברור לי על סמך מה הקביעה שמדובר באמפטמינים.
על סמך חיפוש באינטרנט -
גם אני לא זוכר את הפרט הזה מהספר.
ראיתי מעל 205 וזו רשימה גרועה לדעתי
חולי קונספירציות ומיינסטרים, דירוגים הזויים וותמוהים רבים, Ratyourmusic הוא ימד"ב החדש (ישן),] גולשים רציניים, רשימה פי אלף יותר יפה ואמינה (של 5000 סרטים) והכי חשוב, יצירות פאר וסרטים שרק נראים לכם כ-"מחתרתיים" אך שמוצאים בקלות בלתי נתפסת לעומת ימד"ב החובבני.
לא הבנתי שום דבר בהודעה הזאת
אבל רשימה של 5000 סרטים זה פשוט הרבה יותר מדי סרטים בשביל שלרשימה תהיה חשיבות כלשהי.
מה לא ברור?
מתוך 100 הסרטים הגדולים של ימד"ב, הוא ראה מעל 205.
It's Over 9000!!!!
(ל"ת)