מהו סרטו הטוב ביותר של הסמאח רידלי סקוט?
35 ![]() |
הנוסע השמיני |
45 ![]() |
בלייד ראנר |
24 ![]() |
בלייד ראנר – גרסת הבמאי |
2 ![]() |
אגדה |
0 ![]() |
זר שומר עלי |
3 ![]() |
1492 |
25 ![]() |
תלמה ולואיז |
7 ![]() |
ג'י איי ג'יין |
22 ![]() |
גלדיאטור |
3 ![]() |
חניבעל |
מספר מצביעים: 166
35 ![]() |
הנוסע השמיני |
45 ![]() |
בלייד ראנר |
24 ![]() |
בלייד ראנר – גרסת הבמאי |
2 ![]() |
אגדה |
0 ![]() |
זר שומר עלי |
3 ![]() |
1492 |
25 ![]() |
תלמה ולואיז |
7 ![]() |
ג'י איי ג'יין |
22 ![]() |
גלדיאטור |
3 ![]() |
חניבעל |
התלבטתי
בין בלייד ראנר לנוסע השמיני
אבל בסוף בחרתי בבלייד ראנר
אבל אני מוכרח לציין שחלק מהסרטים ברשימה
(עוד) לא ראיתי כמו גלדיאטור או חניבעל
אני גאה להיות
הרשון שמצביע חניבעל!!
ואם אני אשאר האחרון- אשאר גאה.
סרט נפלא, וכן עד כדי כך.
היחיד שלא ראיתי שעשוי להתעלות מעליו זה גרסת הבמאי לבלייד ראנר (את הרגיל דווקא ראיתי).
אני גאה להיות
הראשון שמצביע לג'יי.איי.ג'יין.
כן, גם אני לא משהו.
הממ.
מישהו באמת הצביע לג'י איי ג'יין.
ואני חשבתי שהוא נמצא בסקר הזה רק בתפקיד זאב רווח.
נו, שיהיה.
סטייה סטטיסטית?
תגידו, אתם לא חושבים שהכללת "בלייד ראנר" לפני "בלייד ראנר – גרסת הבמאי" עלולה להטות את התוצאות לרעת גרסת הסמאח? מצביע פזיז עלול לסמן את ה"בלייד ראנר" הראשון שיופיע לפניו, בעוד שאם גרסת הבמאי הייתה נרשמת לפני גרסת האולפן זה היה מושך תשומת לב להבדל בין שתי האופציות.
לעניות דעתי, פיצול הבלייד ראנרים
הוא דבר משולל בסיס.
ההבדל בין הגרסאות הוא עריכתי, לא במויי, כאשר הסקר הוא על ביצועי הבמאי.
אותו בימוי נמצא בשני הגרסאות, ההבדל הוא בסצינות שנכנסו או שהוצאו.
וכן, אני יודע שהשאלה היא
"איזה סרט הכי טוב.."
ולא "היכן נמצא הבימוי הטוב.."
ובכ"ז, הרעיון היה לשפוט את ביצועיו כבמאי בעיני הצופה, וע"כ הפיצול מיותר.
אני קורא למחיקת אחת מהאופציות, והוספת הקולות שהיא כבר קיבלה לאחותה.
אין ספק שפיצול הבלייד ראנרים
עשוי להיות בעוכריו של הסרט בבואו להתחרות ב"נוסע השמיני". ובכל זאת, אני לא יכול להתייחס לשני הבלייד ראנרים כאילו היו אותו סרט. אם מישהו אומר לי "ראיתי את בלייד ראנר, אחלה סרט" התגובה המיידית המתבקשת היא "איזו גירסה?"
אחרי צפיה בגירסה ה''רגילה''
הדבר היחיד שיכול להפוך את בלייד ראנר לסרט יותר טוב היא פשוט לא להקרין אותו.
הסרט היחיד ששיעמם אותי יותר
זה אודיסאה בחלל (ניסיתי איזה 6פעמים אבל אף פעם לא שרדתי את
ה 30-45 דקות הראשונות).
בקשר לנוסע השמיני….
אותו הסרט המעצבן שהביא עוד שורה של המשכים מעצבנים יותר (ראיתי את הכל שוב כששידרו את הסידרה בערוץ 4 וזה היה פשוט משעמם).
הדבר היחיד הטוב שהביאה הסידרה הזאת היא הסרט פיץ' בלאק שאומנם
מעותק אבל עדיין יותר טוב מכל
סרטי הנוסע השמיני ביחד.
מדריך לצופה ב-2001
"2001: אודיסיאה בחלל" הוא סרט משעמם. זאת עובדה, ואפילו האפר של קיובריק לא יתווכח עליה. אבל יחד עם זאת, הוא גם אחד הסרטים המבריקים והמהממים ביותר בתולדות הקולנוע.
יש סרטים שהם לא משעממים, הם מותחים ומעניינים לכל אורך הצפייה, אך בסופה הצופה נשאר ללא כלום. העלילה נשכחת דקה אחרי סוף הסרט.
אז הבה נצא מנקודת הנחה שאם אנחנו מוכנים לשרוף זמן על משהו מעניין וריק, כדאי שנאזן מידי פעם ונשרוף זמן על משהו משעמם ומלא.
ישנן שתי דרכים לצפות ב-"2001":
1) בקולנוע. החושך, המסך הגדול, עוצמת הסאונד – הם שעוזרים לשעמום להפוך לסוג של מדיטציה. לצערי, אין אפשרות לעשות זאת, מאחר והעותק היחידי שמסתובב בין הסינמטקים בארץ הוא כל כך שרוט ומלא קפיצות, עד שהמדיטציה היא בלתי אפשרית.
2) בשעת לילה מאוחרת כשאין אף אחד בבית וכל הטלפונים מנותקים, וישנה ידיעה ברורה שאף אחד לא אמור להגיע בטעות וקיימת החלטה שלא לקפוץ למקרר או לשירותים, ולאחר שהחבאתם את השלט של הוידאו – אז ורק אז ניתן לראות את הסרט בוידאו.
מדריך לצופה ב-2001
יש גם דרך נוספת השמורה ליחידי סגולה. רמז, כבר אבוד לכם עכשיו…
רעיונות נחמדים!
מדיטצית 2001…
בקשר לרעיון השני – להחביא את שלטי הוידאו/דויד והטלויזיה
נשמע קצת מושרה התפוז המכני…
לתקוע אנשים על כיסאות לא נוחים ולהכריח אותם לראות את אודיסאה בחלל בלי היכולת לפספס אף פריים
אוי לא אני נותן רעיונות לרד פיש באשר לקון הבא
בור ועם הארץ!!!
איך שאני אוהב...
… אנשים שחושבים שאם אחרים
לא אוהבים את מה שהם אוהבים
אז האחרים הם בטוח אידיוטים.
יש אנשים שלא?
חוצמזה, לא קראתי לך אידיוט, קראתי לך בור ועם הארץ.
בור ועם הארץ...
…זו דרך מנומסת לומר למישהו טיפש.
משהו כמו "מוגבל מרחבית" במקום
שמן
בור ועם הארץ...
זו דרך להגיד
"אני אינטלקטואל ואתה איכר פשוט שלא עבר את כיתה ד"
מה שאתה לאחר שחיווית את דעתך על אודיסיאה
שהוא אמנם סרט משעמם במידה כלשהי,
אפילו לחובבי מוסיקה קלאסית כמוני ,
אבל זהו סרט מאוד טוב עשוי למופת
ואפילו נכון מדעית ברובו
זהות הבלייד ראנר ה''אמיתי''?
זמן רב מדי לא ראיתי את הסרט אבל i was under the impression שבלייד ראנר זה השם של המחלקה
זהות אמיתי"ת"!
ואני דווקא...
בחרתי בגלדיאטור המרשים, ואני גם מהמר עליו כעל המנצח
אני גם בחרתי בלדיאטור
אבל אין שום סיכוי שהוא ינצח (כרגע רק 3 הצביעו בשבילו).
לפי דעתי, כששוקלים את כל המרכיבים של הסרט: הצילום העלילה, הבימוי, האקשן ועוד – גלדיאטור הוא פשוט הסרט הכי טוב כאן. אבל משום מה, אנשים כאן חושבים שגלדיאטור הוא סתם סרט אקשן מטומטם, מין גרסה משודרגת לג'י.איי.ג'יין.
אני לא בחרתי בגלדיאטור
וגם אין לי שום דבר נגד גלדיאטור אני פשוט לא חושב שהוא הכי טוב.
נכון הוא סרט ממש טוב. פעולה, דרמה, טרגדיה ו-Russel Crow (מה לעשות? אי אפשר לכתוב את זה בעברית בלי לאבד קצת). מה עוד אפשר לבקש מסרט?
אבל בלייד ראנר, למרות שלא ראיתי הרבה פעמים, פשוט עשה בי משקע עמוק שעדיין נשאר וניכר אפילו בניק שלי.
ובשביל פתיל התום/יונתן:
—————-
גלדיאטור הוא חרא של סרט
חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא חרא
עזבו בימוי, עריכה, צילום והפקה
כל זה היה בסדר גמור
אבל איפה הסיפור? קיבינמאט! סרט כל כך גרוע
אילולא התקציב ויחסי הציבור הוא היה מקבל מינוס 12 מועמדיות לאוסקר.
פשוט בושה שהסרט הזה נמצא באותו עמוד יחד עם בלייד ראנר
G I JANE דווקא?
מה עם ספרטקוס (נדמה לי שאני מדבר על הסרט הנכון) ובן חור ומי יודע מה
כבר היו גיבורי-לא-קומיקס בימיהם הקולנועיים, לא כולם היו דמויות המגולמות על ידי שחקנים אוסטרלים מעוצבנים
___
אגב הבזק קבינט בשבילי- מה משותף ל ג'י איי ג'יין, תלמה ולואיז ולוטננט ריפלי (הנוסע השמיני)?
כבר היו כאן דיונים על חנופתו הפמיניסטית של רידלי לצד הנקבתי שבקהל?
אממ.. . סילחו לי על בורותי
ועל היעדרי במשך זמן רב כל כך אבל על מה ובמה עוסק הסרט 1492? לא זוכר אותו באקרנים…
לא נסלח, לא נשכח, דרעי לפח
זה כמו לשאול כמה ימים ארכה מלחמת ששת הימים.
רמז: סוד עלילת הסרט טמון בתאריך…
גם אני לא ראיתי
אבל יש לי שני ניחושים על מה הסרט עוסק:
גילוי אמריקה ו/או גירוש יהודי ספרד.
במה זכיתי?
1492
כפי שברור מהתאריך, הסרט עוסק בגירוש יהדות ספרד. הפסקול, עם המוזיקה הפסאודו-יהודית-חסידית של ואנגליס, ראוי לציון מיוחד.
אופ.
למה משמיצימ כל-ככ את הסרט ג'י-איי-ג'יינ? (בלתי ניתנ לתרגומ. נקודה. פסיק, סימנ שאלה? מרכאות" ועוד כל-מני סימני כיתוב בשד"כ מקופחימ)
אז נכונ, לעומת רב הסרטימ של הסמאח הדגול זה לא ממש סרט מבריק, אבל זה סרט לא רע בכלל! הרבה יותר טוב מגלאדיאטור, זה בטוח…. מי שלא אוהב את ג'י-איי-ג'יינ ואוהב את "גברימ של כבוד", הוא אחד משניימ:
*צבוע
*משוחד
*בלתי החלטי
*התבגר
*כל התשובות נכונות
*אפ תשובה לא נכונה
(טוב, אז אני לא יודעת חשבונ. תהרגו אותי.)
בכל אופנ, אני ממש נהנתי מג'י-איי-ג'יינ (מעצבנ כבר לכתוב את זה כל פעמ מחדש), ולא ממש נהנתי מגלאדיאטור (לא סבלתי, אבל זה פשוט לא משהו). יש פה מישהו שבאמת חושב שגלאדיאטור הוא הכי טוב? ראית את שאר הסרטימ? (בעצמ, מה אכפת לי? כל אחד והטעמ שלו…).
יומ לא-הולדת שמח,
גל, בתהליכי גמילה: ך,ם,ץ,ך,ן,ף….. ך,ם,ץ,ף,ן…
היי שכחנו את גלדיאטור?
הפקת ענק מרהיבה!
איך לא אצבעתם לסרט האדיר הזה ראיתי בקולנוע ונהנתי ואחרי זה ראיתי אותו ב-DVD ונהנתי עוד יותר חיכיתי שההורים שלי לא יהיו בבית שמתי על פול וויליום ובסצינה הראשונה של הסרט השכנים שלי חשבו שפרצה מלחמה(המצב די עדין בארץ כך שהייתה סיבה לחששות שלהם)
בקיצור סרט סוחף שגרם לי לכמה דקות לרצות להיות גלדיאטור (כן כן אני יודע שזה הרבה עבודה וצריך להרוג וכל זה) אבל תודו שזה נראה כיף.
בקיצור סרט אדיר שברגע שהוא יגיע לטלוויזיה אני יקליט אותו וישים אותו באוסף שלי יחד עם "שבעה חטאים", "שתיקת הכבשים", היום השלישי(אתם חייבים להודות שפעם הוא היה סרט בן זונה) וכו' (כולם סרטים גדולים כמובן)
בברכה אלעד
אז כנראה שיש לו מזל..
כי כל סרט כמעט שהוא ביים היה עטור אפקטים, תלבושות מרהיבות ודברים נוספים שהכיחו את הדמויות השיטחיות (אקשן וכו' וכו'), ונק' נוספת שרציתי לציין כמעט בכל סרט שביים התגלה, או פרץ כוכב גדול לשטח, כל קרה שהתגלה בראד פיט בתלמה ולואיז, הריסון פורד בבלייד ראנר, ראסל קרואו פרץ לגדר כוכב על בגלדיאטור ובטח יש עוד כמה.
אז כנראה שיש לו מזל..
האריסון פורד לא התחיל את הקריירה שלו
עם מלחמות הכוכבים, במקרה?
זה היה הסרט הראשון שלו אם אני לא טועה
אז כנראה שיש לו מזל..
פורד היה מספר שניות באפוקליפסה.
אני לא ממש חושב שאפשר
לקרוא להופעתו של ברד פיט בתלמה ולואיז משחק ….
זה כמו להגיד שאנה ניקול סמית' שיחקה ב"האקדח מת מצחוק 33 ו1/3
לצל שלה היה תפקיד חשוב מאד
הוא קידם את העלילה ואת תכולת מעיו של לסלי נלסון לתוך כלי המוזיקה הזהוב
מגיע לה להיות מועמדת על פורנסקר
בהתמודדות עם LISA BOYLE (או מהשמה) המככבת ב13 פריימים של bad boys בתור decoy girl
החתול בALIEN בעל תפקיד יותר חשוב
לא יודע לגבי כוכב על...
אבל בשבילי הוא שחקן מצוין עוד כשראיתי אותו ב-Virtuosity.
בפעם הראשונה, ובפעם השנייה. גם בשלישית וברביעית.
לא, ברביעית חשבתי שהוא אפילו יותר טוב מקודם וזה רק עלה בחמישית ובשישית ו… (I can go on forever)
—————-
—————-
לי כבר הייתה הזדמנות להקליט אותו
אבל פיספסתי אותה כי הלכתי לראות סרט, אני חושב שזה היה
לשחוט אותי??
—————-
גמילה או לא גמילה
ההודעה האחרונה שלך כבר בלתי קריאה!
וכאן אנו מגיעים שוב לבעית רידלי סקוט, בה נתקלנו מעט אנשים לאחרונה. מצד אחד בלייד ראנר, הנוסע השמיני ואפילו-אתם יודעים מה- גלדיאטור…
ומצד שני ג'י.איי.ג'יין…
למיטב הבנתי, אין ציניות בטענה של אנשים שאומרים כי זהו סרט טוב בהחלט. דרך אחת לשפוט סרט היא על ידי בדיקת מספר הקטעים שאתה מרגיש מובך כל כך מהמשחק, ונוכחות השחקנים ובכלל מהסיטואציה המחורבנת עד כדי שאפילו לחתול שלך אתה עוצם את העיניים.
בג'י.איי.ג'יין, אם היה לי חתול, הוא כבר היה מתרגל לחושך. סיפור זה דומה מעט לבעיית פרנסיס פורד קופולה שיום אחד הפציץ, כמ7 שכבר נאמר כאן פעם בסרט "רובין ויליאמס השעיר משחק ילד בן 12 עם בעיות גדילה". מה שגורם לך לשאול האם הוא באמת סמאח, במאי או סתם מתחזה שתחתיו נגלה את לייזה מינלי הרזה באמת.
וזאת כבר שאלה לדורות הבאים.
מחאה!
מה עם The Duellists? סרט המופת בו הרווי קייטל מוכיח כמה גברים יכולים להיות מטופשים עם השטויות שלהם.
הדואליסטים
פשפשתי בזכרונותי (וגם במקומות אחרים) כדי לנסות למצוא איך קראו ל-The Duellists בעברית, אם בכלל. לא הצלחתי. רבים וטובים ממני לא שמעו על הסרט הזה בכלל. לכן החלטתי שלא להכליל אותו בסקר, בידיעה ברורה שמישהו מתישהו בטח יתלונן. והנה, זה קרה. אז הכל בסדר. מה נשמע?
הדואליסטים
אחלה, מה שלומך?
כן אני יודע, זה היה בכוונה (מין הפוך על הפוך שכזה). האמת שאת הסרט הנ"ל ראיתי לראשונה לפני כ-4 שנים בסינימטק. האמת, דיי טפשי, וכמובן שלא הייתי מצביע בעדו. אבל איך קראו לו בברית — לא זוכר בדיוק אבל הוא במקרה היה בלווין השבוע — אני חושב שהוא "תורגם" ל-"הדואליסטים", אבל בלי כוונות פילוסופיות עמוקות.
בלייד ראנר גרסת הבמאי כמובן
תסלחו ידידי אבל כל כך ברור לי שבלייד ראנר (ג"ב) צריך לזכות ולא ממש ברורות לי בחירותיהם של כמה אנשים.
תלמה ולואיז הוא סרט שובינסטי במסווה פמינסטי (אשה יכולה להיות חופשיה רק אם היא הופכת לגבר, אבל אז היא צריכה למות).
גלדיאטור הוא סרט רדוד מבחינת דמויות ועלילה(למרות הוא סרט פעולה מצויין, ויש טוענים שהוא עוסק בהשפעת מדיום התקשורת על ההמונים, נו טוב.)
את חניבעל לא ראיתי, אבל הספר היה כל כך רע וכל כך חסר את הקסם של שתיקת הכבשים, שאני מרגיש שלשנות את הסוף זה לא מספיק.
גי אי גן? שוב סרט שובינסטי. האישה יכולה להצליח אם היא תהפוך לגבר. אבל אז נשים אחרות ינסו לדפוק אותה (דו משמעי).
הנוסע השמיני הוא אכן מעולה, אבל זה בגלל הסב טקסט והמשמעויות הנילוות (פחד מנשיות, פחד מלידה) אבל דווקא בגלל זה כשמשווים אותו לבלייד ראנר הרי שבלייד ראנר הוא הרבה יותר מוצלח מבחינת הסב טקסט והאמירות שלו.
ובנוגע לגרסאות השונות. דווקא הגרסה השניה והאפלה יותר. היא הרבה יותר בועטת בבטן. אבל כבר שמעתי טענות שדווקא הגרסה הראשונה עם הסוף הקיטשי והמולבש יותר טובה. כי הסוף המואר והצבעוני מדגיש יותר את האפלה שהיתה קודם בכל הסרט. ועל כן אני יכול לקבל את דעתם של אלו שבחרו בסרט ההוא.
לא הכל שובייניסטי
זאת לדעתי ביקורת די מטופשת על הסרט.
בג'י איי ג'יין, אם לא שמת לב, טוענים שאישה יכולה לעשות כל מה שגבר יכול לעשות ובלי שום הנחות.
תלמה ולואיז מציג את הרצון של הנשים להשתחרר מבעליהן.
אולי אלה לא הסרטים הכי פמיניסטיים בעולם, אבל שובייניסטים הם לא.
באותה מידה אפשר להגיד על "רומיאו חייב למות" שהוא סרט נגד יפאנים, כי בשביל להיות טובים הם מוחרכים להתחבר לשחורים. זה פשוט לא קשור.
אוי אוי אוי
צחי ידידי. מסתבר שלא הבנת מה שכתבתי וגם לא את הסרטים. אז אני אסביר.
בסרט כל דבר הוא אמירה. כל זווית צילום, כל שוט, כל פריים, הוא אמירה.
וכמובן שהעלילה עצמה גם היא אמירה.
האמירות האלו יכולות להיות מאד קטנות. כמו לדוגמא לצלם את השחקן מלמטה כך שהוא יראה גדול יותר ומאיים יותר.
או על ידי כך שאתה מצלם דו שיח כשהגיבור של מצולם בגובה העינים והשני מנקודת המבט של הגיבור. מה שגורם לקהל להבין מי הגיבור באופן תת מודע.
לפיכך צחי, בסרטים אין מקום לסתם סצנות (בעיקר בגלל המחיר הגבוה של כל שניית צילום) עכשיו כאשר בג'י אי ג'ין הגיבורה נאלצת לגלח את שערה על מנת שהיא תתקבל בתוך חברת הגברים, זה אומר דבר ברור:
אשה לא יכולה לעשות כל מה שגבר עושה אלא אם כן היא תהפוך לגבר.
וזה אומר לבוש מראה ותסרוקת גם. סרט פמינסטי לדוגמה היה מנסה מן הסתם להראות כיצד הגיבורה שומרת על נשיותה ולמרות זאת מצליחה במעשיה.
כך גם בתלמה ולואיז. הנשים אולי עוזבות את בעליהם, אבל אז הם מתחילות להתנהג בצורה המוגדרת גברית. שתיה לשוכרה, איום בנשק, קלות דעת מינית וכ"ו. כמו כן הם עוברות שינוי גם בלבוש שלהם, פתאום הם לובשות גופיות גבריות במקום חולצות ושמלות נשיות. גם זו אמירה. הסוף של הסרט הוא האמירה הכי קשה. זה אומר שאם האשה משתחררת מעול הגבר היא בסוף תמות.שזה אומר ששחרור האשה יביא לסופה וזה ידידי הוא מסר שובינסטי.
אמנם במסווה פמינסטי, אבל מעולם לא אמרתי שסקוט לא מתוחכם.
רומיאו חייב למות לעומת זאת הוא סרט אקשן חביב עם אמירה מאד פשוטה: כולנו בני אדם, ואנחנו לא צריכים להלחם אחד בשני בגלל הבדלים פעוטים בינינו.שזה כמובן גם מה שלומדים מרומיאו ויוליה, סיפור הפרברים וכ"ו. אפשר להגיד שהסרט הוא באמת נגד ה"סינים" (לא יפנים, אלא סינים) בכך ש"סינים" זו קבוצה ג'נדרית, גזעית. והסרט דווקא מעודד נישואי "תערובת" על מנת לבטל את ההבדלים הגיזעיים, ולהפוך את כולנו למשפחה אחת מאושרת.
מקווה שהבנת.
אוי אוי אוי ואבוי, אפילו
דבר ראשון, ברומיאו חייב למות אין בכל הסרט ולו סצינת נשיקה אחת בין הסיני (או יפאני) לשחורה.
ג' איי ג'יין- גברת מגלחת את ראשה ומתחיילת זה היה בגלל שהיא לא רצתה לקבל הנחות כאישה אלא לקבל יחס שווה לכל דבר (אם אני זוכר נכון זה בקטע שבו היא מתעצבנת בין השאר על המדרגה שעשו בשבילה ועל זה שהעבירו אותה למרות שנכשלה), ובל נשכח שעדיין יש לה חבר.
לגבי תלמה ולואיז- ההשתחררות שלהן כוללת בתוכה גם התנתקות מכל הקודים ההתנגותיים שכפו עליהן, ובכלל זה הלבוש ובלה בלה בלה. לא כל סרט חייב להגמר טוב, וסרט על נשים שמשתחררות ומאבדות בסוף זה לא אומר שאסור לנשים להשתחרר, בין השאר כי אם הן היו מקבלות יחס של בני אדם הן לא היו צריכות לצאת ככה מלכתחילה.
בחייכם, אני יודע שזה עוף, אבל
פמיניזם זה דבר בלתי אפשרי.
אין מה לעשות, אם אישה משתחחררת מהיותה אישה, היא אומנם משתחררת אך מתנהגת כמו גבר, ולכן כאילו מודה שגברים יותר טובים ושאין לה סיכוי לממש את עצמה כאישה בלה בלה בלה…
מהצד השני נשים השומרות על נשיותן ומשלבות בין חייהן האישיים לחיי משפחה ועבודות נשיות מסורתיות לא משתחררות מהמוסכמות וכאילו מודות שמקום האישה בחברה הוא היכן שקבעו הגברים שיהיה, ולכן הן מחויבות לשמור עליו אפילו אם הן דוגלות בשחרור, לפי כך הגבר צודק ובלה בלה בלה…
אז אין טעם להתווכח על זה, מה שאישה או גבר לא תעשה או יעשה, ניתן לפרש זאת כשובניזם או כפמיניזם, ואם אתם לא מסכימים איזה מההשקפות תואמות איזה דפוסי התנהגות אז אין לכם שום סיכוי להגיע לדו שיח.
אתה בהחלט צודק.
בקטע של ה"בלה בלה בלה", אני מתכוון.
אין קשר בין פמיניזם, ובין נסיון להיות גבר חסון ומרים משקולות.
(הספורטאיות המזרח אירופאיות אינן פמיניסטיות, אלא מעוררות רחמים.)
אגב, אתה יודע מה המשמעות המילולית של המילה "פמיניזם"?
''נשיות''?
שקט, אשה!
רציתי לשמוע את התשובה שלו, דווקא.
אמממ... ''נשיות''?
(שורק ובוהה בתקרה)
הרשו נא לי לספר לכם על פרק בסאותפארק שהועלה דיון קהילתי האם לשנות את הדגל הגזעני של סאותפארק או להשאירו
וונדי הליברליסטית השמאלנית כמובן התנגדה חריפות לדגל בעוד שסטן וקייל תמכו במסורת (אריק כמובן התנגד לסטן וקייל אז יצא שהגזעני הקטן תמך בשינוי הדגל, עם וונדי)
בסופה של מריבה שף שאל את הילדים איך הם יכולים לתמוך בהשארת הדגל הזה, האם הם כל כך עוורים לראות את הרוע המוצג בו (חבורת לבנים רוקדים ליד גופה תלויה של כושוניגר) והם ענו לו שהם חשבו שזה בכלל לא משנה אם אדם הוא בצבע אחר, ולכן הטעון שכולם לבנים והתלוי הוא שחור אינו טיעון מוצדק, כי הרי הפרדת צבעי עור אינה חשובה.
(אגב מסר דומה היה באיזה פרק של אוז בהרצאה של היל)
מה אני מנסה להגיד?
אתם טוענים שהנשים היו צריכות להיות כמו גברים כדי להשתחרר מהנשיות שבהן? ולכן הסרט שובניסטי?!?
אני סה"כ חושב שאם אישה רוצה להתנהג כמו גבר, היא יכולה לעשות זאת, וזה מה שמוצג בסרט. אנחנו אלה שמפרשים את זה לשובניזם/פמיניזם/קומוניזם. כל מה שהאישה המסכנה רצתה זה שיתיחסו אליה כבן אדם. סליחה סליחה – כאדם. בלי ההפרדה להיותה אישה ולא איש.
זה הבחירה שלה להיות מה שהיא רוצה. לטעון שהיא צריכה לעבור לחיי גבר כדי להשתחרר ואז למות, זה כמו לטעון שכדי ששוטר יעצור רוצח, עליו לרדת לרמה שלו ובסוף אחרי שתפס את הפושע, לשבת לידו בכיסא החשמלי.
מה זה לעזאזל סמאח?
…וסליחה על הבורות…(:
אנא פני
לדיון על מהות המושג "סמאח" הנערך ממש בדקות אלה מתחת לביקורת על 'שמונה וחצי נשים', תודה.
לצערי, קשה לי להשתתף
אמנם לא ראיתי את "בלייד ראנר" או את "הנוסע השמיני" אשר נחשבים ליותר קלאסים של סקוט, אבל החלטתי להשתתף בסקר ולהצביע ל"תלמה ולואיז" הנפלא מהסיבות הבאות.
קודם כל כמובן מהמשחק הנפלא של צמד השחקניות סרנדון ודיוויס, מתפקיד המשנה המצויין שנכתב להרווי קייטל, וגם מההנאה לראות את בראד פיט באחד מתפקידיו הראשונים.
הגדולה של סקוט בסרט הזה, היה התח שלא נגמר, עריכה מצויינת של הסצינות וכמובן מספר נופים אשר נראו נפלא על המסך הגדול.
בקיצור, בלי קשר אם זה הסרט הטוב ביותר של סקוט או לא, זהו סרט נפלא בפני עצמו, ואני ממליץ לכולם, מהר מהר לראות
המה שלא נגמר?
אגב, עין, דוקא בתור אחד שרואה הרבה סרטים (ולפי מספר הביקורות שאתה מפרסם פה, אתה רואה _הרבה_ סרטים) אני חושב שכדאי לך לנבור קצת בספריית וידאו כלשהי ולהשלים כמה חורים בקשר לקלאסיקות מודרניות, כמו הסרטים הראשונים של סקוט, למשל. תאמין לי שזה מעניין, וככה תוכל לפחות לזהות מי מקורי ומי מעתיק.
אני מודה
אני חייב באמת להתוודות פה על משהו.
קודם כל אני באמת אוהב מאוד קולנוע, ורואה הרבה בסרטים.
אבל אני חייב להתוודות על כמה סרטים אשר נחשבים לקלאסיקות ועוד לא יצא לי עד היום לראות.
אני מודה ומתוודה שעוד לא ראיתי את טרילוגיית "מלחמת הכוכבים", ואני רוצה לראות רק שפשוט אף פעם לא אהבתי סרטים של מדע בדיוני, אבל אני יודע שאני חייב לראות את זה.
גם לא ראיתי את "בלייד ראנר", או כל אחד מסרטי ה"נוסע השמיני" אבל אני מקווה שאני אמצא את הזמן ואראה גם אותם.
גם לי יש וידוי
קיבלתי לידיי לפני שנתיים בהשאלה ממכר את טרילוגיית "מלחמת הכוכבים" המשופצת. ראיתי את הסרט הראשון ו… ממש לא אהבתי. אני יכול להבין למה ילדים יאהבו את זה (או כאלה שהיו ילדים כשהסרטים יצאו), אבל אליי זה לא דיבר.
כתוצאה מכך ניסיתי לראות את הסרט השני, והתייאשתי אחרי פחות מחצי שעה, ואמרתי לאותו מכר "תודה רבה על ההשאלה" ונפרדו דרכנו.
אז אישית אני ממליץ למהר ולהשלים את הפער של "בלייד" ו"הנוסע" של סקוט (וגם את הסרט השני והשלישי שאותם לא ביים. את הרביעי גם אני טרם ראיתי), ולהשאיר את "מלחמת הכוכבים" לסוף.
אבל זה אני…
אני לא מבין כמה אנשים
אני הייתי בן שנה כשיצא הסרט האחרון בסדרה. (85', לא?)
ואני עדיין חושב שאלה יופי של סרטים. (As evident in my nickname)
וגם בלייד ראנר זה יופי של סרט. (כנ"ל)
Alien הוא סרט מצויין באמת.
Aliens פחות טוב אבל עדיין שווה צפייה.
Alien 3 כבר סתום יותר.
ואת Alien: Ressurection צריך לראות רק בגלל ה"אפקטים הויזואליים" או בגלל הפעולה שגם היא לא מי יודע מה.
אבל יש לי את זה אל קסטה, לשמור או לא?
—————-
—————-
—————-
אני לא מבין כמה אנשים
הסרט האחרון יצא ב- 83 לא ב- 85.
אז אפילו לא הייתי קיים אז.
ועדיין אהבתי את הסרטים.
—————-
אם זה שהולך אחרי הטיפש
הוא טיפש יותר, כפי שמר קנובי רומז כאן, הרי שמבין שניהם הוא זה שראוי לתואר "הטיפש", ואז השאלה מאבדת את משמעותה, כי מאחוריו לא הולך אף אחד. אם כך, מה שקנובי שואל כאן הוא בעצם "מי טיפש יותר, הטיפש או זה שלפניו?" אבל אז אנחנו נתקלים בדיוק באותה בעיה. מכאן נובע שמה שקנובי התכוון לשאול בעצם היה פשוט "מי טיפש יותר, זה שמקדימה או זה שמאחורה?"
קנובי טיפש!
אני לא מבין כמה אנשים
אני אף פעם לא הבנתי מה כל העניין שעשו מבלייד ראנר והנוסע השמיני. בלייד רנאר היה נסיון להוסיף פילוסופיה לסרט, מה שיצא בסופו של דבר היה הרבה יומרנות במעטפת יפה. הנוסע השמיני לעומת זאת היתה סידרה נחמדה, אבל לא שווה את כל הרעש שעשו סביבה. הדבר היחיד שאהבתי מאוד שם היתה המפלצת וזה בגללל שהיא עוצבה ע"י אחד מהאומני המד"ב היותר אהובים עלי.
אהובנו גייגר?
לא הבנתי מה אמרת על נסיון להוסיף פילוסופיה לסרט?
הייתי אומר שהפילוסופיה היתה כבר מובנית בספר עליו מבוסס הסרט, לא?
ובקשר ל"חייזר"/+"ים"/בחזקת "3"/"התחייה" – מהסדרות האהובות עליי!
ובתגובה לסייבראנר, אומר שאולי הראשון הוא המצוין ביותר
אך השני הוא הנהדר ביותר לצפייה. בעוד שהשלישי והרביעי שווים בכבודם ובעצמם צפייה גם, ואילו רק כדי לראות איזה לבוש מגניביסטי יש לריפלי ב"תחייה"
מה שכן – האם מישהו יודע למה היו צריכים גם שחקנים בריטים בכלא של "3"? סתם כי בא לפינץ'?
אופס
סליחה, אבל רק עכשיו שמתי לב לטעות בהגייה
התכוונתי כמובן למתח שלא נגמר.
פעם הבאה אני לא אשכח לבדוק את ההודעות שלי לפני שאני שולח.
תהייה-
איך יכול להיות שמישהו יעדיף את הגירסא הרגילה של בלייד ראנר על גרסאת הסמאח?
לדעתי אנשים פשוט לא שמו לב לפיצול הבלייד ראנרים, אבל יש כאן מישהו שטוען שהגרסא הרגילה עדיפה???
שאלה טובה.
לדעתי, כנראה את הגרסה הרגילה של הסרט פשוט ראו יותר אנשים, או שהם פשוט לא מודעים לפיצול הגרסאות. אבל ברצינות – מצביעי בלייד ראנר: מי כאן באמת מעדיף את הגירסה הרגילה?
לצערי
את גרסת הסמאח לא ראיתי
ולכן ההצבעה שלי הלכה לגרסה הרגילה
אבל בכל מקרה אם מחברים את שניהם ביחד
אז בלייד ראנר לוקח בענק
נכון בהחלט
אם מחברים את הקולות של שתי הגרסאות של 'בלייד ראנר', הוא קיבל פי שניים קולות מ'הנוסע השמיני', שלא לדבר על שאר המועמדים. ואישית, אגב, אני מעדיף דוקא את הנוסע. בלייד ראנר הוא אולי מופתי ועמוס בסימבוליזם וכל זה, אבל הוא גם קצת משעמם.
לא רק זה-
בבלייד ראנר יש את האריסון פורד, ולא יעזור כמה סמאח הוא רידלי סקוט, הבנאדם הוא פשוט חרא של שחקן.
שאלה טובה.
אני מעדיף את הגרסא הרגילה. Sorry.
לא צריך להצטער,
צריך לנמק.
למה?
לא צריך להצטער,
עם כל החסרונות של ה-voiceover הנודע לשמצה, הסרט המקורי הוא "יחידה שלמה". לעומת זאת, מי שלא ראה את הסרט המקורי פשוט *לא יבין* את גרסת הבמאי: יצירה סתומה, מרתקת מבחינה וויזואלית אבל חידה ללא פשר משאר הבחינות. בדוק, אגב, על כמה אנשים ללא ספק נבונים ומשכילים, שלא ראו את הגרסה המקורית ויצאו, איך לומר, תמהים למדי מהקרנה של גרסת הבמאי.
אני, וטפו עליך, חסר טעם שכמוך.
אני!!!
הגרסה הראשונה – גרסת המפיקים (?) על כל חסרונותיה (מה שרואים בסצנה של מוכר הנחשים, עבדול חסן, ומה ששומעים זה שני דברים שונים) היא הרבה יותר מובנת והרבה פחות מופלצת.
באמת אני שואלת – מה זה למען האל הטוב, הסוס עם הקונדום על האף??? (ואל תסבירו לי מה זה מסמל – אני יודעת מה זה מסמל), למה הוא באיכות כזאת???
אחרי 10 שנים שסופסופ הוא 'הצליח' להוציא את הסרט כמו שהוא רוצה לערוך אותו, הוא מוציא אותו *בדיוק* אותו דבר (חוץ מהסוס והדיבוב)? מה זה זה? איפה כל החומר שערכו לו, שתו לו, אכלו לו?
אני מאוד אהבתי את רידלי, על כל סרטיו (הטובים והמעפנים, אלה עם הנסיבות המקילות ואלה שסתם באמצע) אבל מאז הפלוץה הזה הוא ירד מדרגת הסמאח וצריך להוכיח את עצמו. מה שלא קרה בג'י איי ג'יין ולא בגלדיאטור.
ואגב, הריסון ממש לא הפריע לי בסרט, להפך אני חושבת שהוא שיחק די טוב, והפרצוף-חצי חיוך שלו ממש התאים שם.
חגי לוי, מבקר לא רע בכלל, ולעתים בעל אבחנות מבריקות לחלוטין(וגם מעט כושל לפעמים) כתב על רידלי סקוט שפשוט יצא לו להימצא לצד צוות נפלא בבלייד ראנר, וכמובן שהוא גם פירט את הצוות. אז הלכתיל י קצת באינטרנט ובדקתי, ואכן ברוב סרטיו הממש חשובים של רידלי סקוט יש סביבו צוות אדיר!
צלמים, מפיקים, תסריטאים, מלחינים, מה לא…
הוא רק סמאח, אך לא יותר.
כנראה.
הצעה לסדר היום
ערב טוב לכולכם, אני מודה לכם שבאתם.
על סדר היום עומדת הצעה לשלול מהחבר רידלי סקוט את תואר הסמאח שלו לאלתר. כמו כן, בעקבות הממצאים המפורטים בדו"ח לוי-מעוז, הייתי ממליץ לשקול לקבוע החלטה זו כבלתי הפיכה.
לתשומת ליבכם: ההצבעה *אינה* חשאית!
בעיה של עיתוי
הרי בעוד שבועיים בדיוק ייתכן שהסמאח המקופח רידלי סקוט ייהפך לסמאח הדגול, שובר הקופות וגורף האוסקרים רידלי סקוט. ומה תגיד אז?
פור דה רקורד, אני בעד.
בעיה של עיתוי?!
על מה אתה מדבר לעזאזל? ככל שהממסד ההוליוודי מהדק את חיבוקו סביב מר סקוט, כך התואר "סמאח" הולם אותו פחות ופחות.
הרי זה לא שהוא מועמד על סרט טוב או משהו. הוא מועמד על מנגנון שיווק והפ(ל)צה. זה כמו הבחירות האחרונות בארה"ב – העולם כבר מזמן לא מייחס חשיבות רבה לתוכן.
ערעור ראשון-
ובכן, לאחר ששקלתי את ההחלטה כראוי, החלטתי להצביע נגד ביטול סמאחיותו של רידלי סקוט מהסיבות הבאות:
1. בדו"ח המפורט לעיל ניתנת ההמלצה להשאירו בתואר סמאח בלבד. את מינויו כרב-סמאח עוד לא קיבל בית הדג, ולפיכך יש להשאירו בדרגת סמאח ללא אפשרות קידום עד להופעת סרט או ממצא חדש, הסותר את הטענות.
2. אין סתירה בין הטענות, ואף להפך. כמעט ואי אפשר להיות סמאח ללא צוות טוב ותקציב הולם. את המקרים יוצאי הדופן (ע"ע קווין סמית') ניתן לספור על אצבעות של יד אחת.
3. מועמדותו של רידלי סקוט לאוסקר בנוסף לריבוי סרטיו הידועים והטובים שוללת את האפשרות שהוא אינו סמאח
4. לפי הערתו של החבר המעלה את ההצעה, ואני מצטט: "נדמה לי שההבחנה בין במאי לסמאח היא ברורה ואבסולוטית: סמאח הוא כל במאי שנחשב לאחד הגדולים מבחינה אומנותית… כאן הוא מתייחס לאיזו מין תודעה קולקטיבית של העולם המערבי"
לפי הגדרה זו, רידלי סקוט הוא בהחלט סמאח.
נ.ב.
אנחנו באמת צריכים יום אחד לשבת ולתת הגדרה קולעת לסמאח, רב סמאח וכו'.
מוענק לך בזאת
צל"ש התגובה המצטיינת להיום.
דן – אתה לא מקופח. אתה מקבל את צל"ש ההצעה המצטיינת לסדר היום לחודש מרץ. לפחות עד שתהיה הצעה טובה יותר.
ובחזרה ליונתן – השתגעת? אם נשב וניתן הגדרה חד משמעית ובלתי משתמעת לשתי פנים למושג סמאח או רב סמאח (כמעט שמתי שם סלאש. ברגע האחרון נזכרתי בסלשׂטה – המפלצת האיומה שאוכלת סימני סלאש), על מה לעזאזל נתווכח כל היום?
ערעורך התקבל
יונתן היקר,
ערעורך נכנס לתיקו האישי של מר סקוט ועותק ממנו נשלח לועדת הסמאחים הבינ"ל שבפירנצה.
להלן מספר הערות:
1) סוגיות הסמאחיות והרב-סמאחיות עוד עומדות תלויות ללא פתרון, כפי שניתן ללמוד מהדיון המתנהל תחת "8 וחצי נשים" (ע"ע). על כן, יתכן כי התואר רב-סמאח הינו אישי וסובייקטיבי וכלל איננו מעניינה של ועדת הסמאחים. כך שבמידה ויוחלט לנקוט בצעדים כנגד מר סקוט, הוא יאלץ להיפרד מתואר הסמאח שלו.
2) אין סתירה בין הטענות, אך הצוות המצויין מעלה חשד כי החזון העולה מסרטיו הראשונים של הבמאי הנדון אינו נובע מסמאחיותו אלא מסמאחיותם של אחרים. בכך יש עבירה על סעיף 2 ב' בחוקת ועדת הסמאחים.
3) ההפך הוא הנכון (ראה תשובה בנושא למר פיש, רד – אסמכתא 6382662-3).
4) עפ"י טענת התודעה הקולקטיבית, מר סקוט הוא אכן סמאח ברגע נתון זה. אלא שאט אט שוטפת את העולם תנועה הקוראת כי המלך הוא עירום, ויתכן כי בסופו של דבר תשתנה הדיעה הרווחת. ועדת הסמאחים החשיבה עצמה מאז ומעולם כקשובה לרחשי לב הציבור, ועל כן רואה היא חשיבות רבה בהעלאת הנושא על שולחן הדיונים.
ברצוני רק להעיר זאת-
אין דבר מדברי שלהלן עומדים בסתירה ו (סלאש) או כהוכחה כנגד הצבעה כלשהי בעתיד שבה אצביע בעד ביטול סמחיותו של ר. סקוט.
הטיעונים שהועלו בדיון זה על ידי הועלו כתגובה לביטול הסמאחיות על פי דו"ח לוי-מעוז וכל שימוש בהם מחוץ לדיון זה שלא על ידי מחוסרים כל בסיס.
''that fuckin סמאח!''
אם ניקח מאנשינו את התואר סמאח, איך נוכל להתיחס אליהם כראוי? איך נוכל להגיד משפטים כמו זה שבכותרת?
"הסמאח הזה!"
אם כבר לדעתי במקום לשלול ממנו את התואר, נשפץ לו את התואר במקצת, הרי לכם מקבץ הצעות:
סמאחצ'י – המלווה בלבריאות
סמאחצי – חצי סמאח (סמאח בעל מחלוקת דעות)
אקסמאח – סמאח לשעבר, מראה שהיה סמאח (כבוד!!) אך נודה כי לא מגיע לו (אוווו….)
מסמאח אנושי – סיפור כואב לשם שיותר מדי מפורסם לעומת כמה שמגיע לו
סמאחול – כינוי לאנשים שהיינו נהנים לראות רוקדים מחול
סמאחולת – כינוי לבמאים שהיינו מבינים אם היינו רואים אותם עובדים כמוכרים במכולת
קיצר, הודעה מחורפנת של אדם המיואש להכניס מושג לדג. נתראה בסמאחות
יכול להיות שאני ילד קטן ולא מתוחכם אבל אני לא מבין מה כל המהומה מסביב לשיעמום הידוע כבלייד ראנר, מאחר ויש בי תיעוב עמוק לנוסע השמיני על כל
סרטיו ומאחר וגלדיאטור הוא סרט מצוין אבל (כמו שנאמר) בסך הכל עוד הפקת קיץ, אני מצביע בעד הסרת תואר הסמאח ממר סקוט.
די! נמאס לי!
סמאח סמאח סמאח
מה זה לעזאזל סמאח?
די! נמאס לי!
לך לביקורת של שמונה וחצי נשים, יש שם דיון על זה.
ואם אתה מתעצל: סמאח התחיל כשגיעת הקלדה (לא זוכרת של מי): הכוונה הייתה לכתוב במאי, כשה "ב" התחלפה ב"ס"ס, וה"י" התחלפה ב"ח" (אותיות קרובות על המקלדת). מאז זה הוכנס לשימוש שוטף באתר. המשמעות של זה היא: במאי מוכשר במיוחד, משכמו ומעלה, שנחשב בין במאי העילית. (או משהו בסגנון).
יום לא-הולדת שמח,
גל
נ.ב זה הקישור, מקווה שהוא עובד:
כתבה מספר 245
מצאתי!
אחרי חיפוש מעמיק בהסטורית האתר (פשוט הקלדתי 'סמאח' בחיפוש) מצאתי את הפעם הראשונה בהחלט בה הוזכרה המילה.
זה היה אילן מעוז שעשה שגיאת כתיב ומיד אח"כ לונג-ג'ון הגיבה ואמרה שזהו מושג חדש שמהרגע ייכנס לשימוש.
זה היה בתגובות לסרט 'חמש ילדות יפות'.
מזל שבכותרת התגובה של לונג-ג'ון הופיע המילה 'סמאח' אחרת לא הייתי מוצא.
הלינק:כתבה מספר 68
סליחה
זה היה בתגובות לסרט 'a.i' אך הלינק לא השתנה.
לא חייבים רק לפי הכותרת
אם תשים לב, כשנכנסים ל"חיפוש מתקדם", ניתן לחפש גם בתוך הטקסט עצמו, ואז כבר מתקבלת רשימה מכובדת ביותר של תגובות המכילות את המילה "סמאח".
לא חייבים רק לפי הכותרת
באמת שמתי לב לזה… רק אחרי שכתבתי את התגובה.
סליחה, אבל האיש מזבל את השכל
קראתי את הביקורת הנ"ל של מר חגי לוי וכל ההערכה (המועטה) שהיתה לי כלפיו כמבקר קולנוע התנדפה כליל. האיש פשוט מדבר שטויות.
עבודתו של במאי, בהגדרה, היא להפעיל את הצוות שעובד סביבו. העובדה שהוא היה מוקף באנשים מוכשרים אינה אומרת שהם עשו את כל העבודה והוא הלך לשתות קפה. נהפוך הוא, ו-*במיוחד* במקרה של "בלייד ראנר" (כפי שהמבקר לוי היה יודע אם היה טורח לעיין במה שנכתב על הסרט הזה)רידלי סקוט ישב להם על הראש והוציא להם את הנשמה עד שהם הגיעו לתוצאות הטובות ביותר שלהם. לטעון שהוא לא אחראי לעובדה ש-"בלייד ראנר" היא יצירת מופת זו הוצאת דיבה לשמה.
ד.א.
הכותרת של התגובה הזאת מתייחסת למר חגי לוי ולא, חלילה, לכותב התגובה עליה הגבתי.
יאללה גם לי מגיע - לא קשור לכלום
הכותרת הזו כיכבה באתר לא מעט בזמן האחרון.
אז סתם למי שמעוניין לדעת, היום (שנכון לרגע כתיבת שורות אלה כבר אתמול), ה-15 במרץ, הוא תאריך עליית הסרט "טראפיק" לאקרנים בארץ. אך מסיבה לא ברורה זה לא ממש קרה.
רד, יש לך מושג למה?
ועוד משהו לא קשור (וגם למי שמעוניין לדעת):
הסרט בכיכובם של ניקולס קייג' ותיאה ליאוני, FAMILY MAN, אמור לעלות לאקרנים בשבועות הקרובים, ובעברית ייקרא, שימו לב, "חתונה על תנאי". אני חושב.
מה יש לי נגד ניקולאס קייג'?
וואלאק, לא יודע.
אבל משום מה הוא מצליח לעצבן אותי בכל תפקיד שהוא עושה. החל מריינג'ר לפלף בקון אייר, וכלה בלפלף לוחמני ב"הפריצה לאלקטרז". בכל תפקיד הוא מגזים בכיוון הלא נכון.
אני סבור שהשיא היה ב"עיר של מלאכים" (סרט מחורבן, נכון? נכון? אתם רשאים להסכים איתי).
כל פעם שמישהו אמר שם "כמה שאתה יפה..", חשתי תנועות מזון במעיי, מזון שאיים להתפרץ החוצה. יתכן פשוט שלתסריטאי היה שחקן אחר בראש כאשר הוא כתב את הדיאלוגים.
בעצם, ב-Face/Off הוא שיחק
טוב את הפושע המבחיל. כשהוא צריך להבחיל, הוא משובח.
וגם חיקויי הטרבולטה שלו היו לא רעים.
ומה לגבי ''לעזוב את לאס וגאס''?
גם שם הוא היה טוב. לדעתי.
אבל זה אני…
שמע, אולי אני רואה הרבה סרטי זבל
אבל אני לא מזוכיסט. לא מאוד.
לעזוב את לאס וגאס לא הציע לי שום פיתוי בכדי שאשלח ידי אליו, ולא אל אחיו על המדף.
מאזוכיסט מאזוכיסט
אבל הסרט שודר בערוץ 4 ובערוץ 2 לא מעט. אז אני מניח שמאווווד לא רצית לראות אותו.
אבל זה אתה…
קל מאוד לא לראות
סרטים ארוכים וכבדים שמשודרים בערוץ 2. בכל הפסקת פרסומות הנטייה הטבעית היא ללכת לשרותים, לעצור בדרך חזרה במחשב, לבדוק אם יש תגובות חדשות בעין הדג או סתם אימייל, ולא לחזור.
מאזוכיסט מאזוכיסט
מאחר ונטיותי המזוכיסטיות מוגבלות לשתיית תה מר מאוד וקר מאוד, אני לא רואה ערוץ 4. אני לא רואה כבלים בכלל, ולא ערוץ 2 או 1, ובכלל, הטיבי שלי מחוברת לוידאו בלבד, עד שאשדרגו ל-DVD.
מנסיון, הערוצים היחידים ששווים צפייה הם ערוץ 8, ערוץ האופנה, והערוץ ההוא עם מוזיקה צוענית וצילום של אקווריום (אל תשאלו אותי איפה הוא. איתרתי אותו בטעות כשישבתי אצל חבר. ישבנו ובהינו בדגי זהב שוחים לצלילי מוזיקה צוענית.
אז תן לי לשתות את התה המר שלי, עם הסוכרזית הדוחה, ותעזוב אותי מערוץ 4.
אה וגם ''לגעת במוות'' של סקורסזה
גם שם קייג' היה מעולה.
מומלץ אם לא ראית.
קייג' המלך...
אני נאלץ לתבוע את עלבונו של מר קייג'. אם היה תואר 'סמאח' לשחקן (סמאחקן?), קייג' היה ראוי לו.
אף אחד לא אמר שהוא יפה או משהו (בשביל יפים ומשעממים אפשר לבחור בואל קילמר).
נעשה רשימה קצרה (מסודרת לפי עד כמה הוא גדול שם) –
1. לב פראי
2.לעזוב את לאס וגאס (סרט מדהים)!
3. בירדי
4. פייס-אוף
5. ברינג אאוט דה דד (של סקורסזה).
נכון, הוא עשה גם לא מעט סרטי זבל (ע"ע שמונה מ"מ), אבל הוא ללא ספק סמאחקן רציני.
ברינג אאוט דה דד
זה לא המשחק הזה שבו חופרים החוצה את המתים?
זה שהם משחקים בסוף של משפחת אדאמס?
או שזה היה וויק דה דד?
אה, עכשיו נזכרתי מונטי פייתון והגביע הקדוש.
אבל לא זכור לי שקייג' שיחק שם…
ברינג אאוט דה דד
וזה גם השם האנגלי של "לגעת במוות".
ברינגינג אאוט דה דד
ברינגינג *אפ* דה דד
אם כבר ניטפיקינג. ולזה יש דו משמעות, שאפשר להעביר בעברית כ'להעלות את המתים' (להעלות אותם בשיחה או להעלות אותם מקברם)
יופי של דו משמעות.
היה צריך להציע את זה לסקורסזה, אולי הוא היה מחליט להשתמש בשם הזה. אבל מה לעשות, לסרט קוראים 'Bringing Out the Dead' ולא שום דבר אחר.
http://us.imdb.com/Title?0163988
יופי של דו משמעות.
אני פשוט מוקף בחבורה של אנשים בעלי קיבעון אנאלי, וחלק מהם דגים.
זה פשוט לא ייאמן
איך המוח שלי עושה עלי תעלולים. אני הסתובבתי שלושה ימים אחרי שהייתי בסרט, משועשע לחלוטין מהתעלול המילולי שבכותרת, ובסוף מתברר לי שאני *המצאתי* אותו? נפלאות דרכי העולם. אני מרכין את ראשי בפני הדג והדן והדג על הדן.
שמתם לב ש...
סאמח שנכתב ברברס הוא: חמאס!
וזה אומר הכל!
שמתם לב ש...
שמתם לב ש"אסקרגו" שנכתב ברברס זה "וגרקסא"!!??
וזה בהחלט אומר דרשני.
לא נכון
המילה היא סמאח ולא סאמח
ולכן ברברס זה יצא חאמס כלומר 5 בערבית
ובגימטריה סמאח זה 109 שזה בדיוק
פי שניים ועוד שלוש מבמאי
וכידוע שניים ועוד שלוש זה חמש
מסקנה
אפשר למצוא קשר בין כל דבר שטות
לא נכון
בערבית חמש זה חאמסה (כמו היד הזאת שלפעמים יש בה עין ולפעמים גם דג).
ודרך אגב "עין הדג" בגימטריה זה 142, שש פחות מ"לונג ג'ון".
אני הבבא-בובה 2 או מה?!
לא נכון
מאטריקס בגימטריה (גימטריקסיה) זה 420
איתי זה 421
אתם חושבים שאני האחד!!??
איזו גאונות, וזה בא מאחד שהוציא רק 580 בפסיכומטריקס.
עיכובים בתנועה
'טראפיק' שהיה אמור (כך גם אני שמעתי) להיות מופץ החל מהיום, נדחה לשבוע הבא. אין לי קשר אישי עם המפיצים (וגם אם היה לי, הם כבר היו מנתקים איתי מגע אחרי מה שכתבתי על 'אסקימו לימון') אבל אני מניח שהמטרה היא לקרב את הפצת הסרט כמה שיותר לטקס האוסקר, שבו (ובכתבות הנרחבות עליו בעתונים) יוזכר השם 'טראפיק' כמה וכמה פעמים, ולקבל שפע של פרסומת חינם.
Family Man יגיע לארץ
בתאריך 22.3, והוא – על פי המידע ששלחו המפיצים – פנטסיה רומנטית משעשעת בה התעניין נשיא החברה המפיקה כבר מספר שנים (כיוון שזה סרט חם ומלא רגש). מובן שהבמאי אמר שהוא חייב לעשות את הסרט הזה, ומובן שכל אחד מהכוכבים היה הבחירה הראשונה, והמושלמת לתפקיד, וכולם נסחפו בחדוות העשייה ונרתמו לפרוייקט בהתלהבות.
קייג', שמגדיר את הסרט כ"שזור לכל אורכו בצחוק אמיתי ומשחרר" מצא בסרט זה הזדמנות פז לתפעל מחדש את כישוריו הקומיים.
כך על פי טקסט הפרומוושן. לגבי קייג' – אני מסכימה בהחלט עם קיפוד.
סרט מקסים…
למרות שראיתי אותו בערך לפני חודשיים, אני זוכרת מספיק ממנו כדי להכריז: סרט קיטשי אמריקאי ומקסים… אני יודעת, נשמע כאילו אני סוטרת את עצמי… אבל למעשה, זה פשוט ככה. העלילה קיטשית, אבל לי, באופן אישי קייג' לא ממש הפריע (למרות שהוא לא השחקן האהוב עליי… בלשון המעטה…), יש כמה בדיחות חמודות, אישה מקסימה וילדה מתוקה… או, כן, וגם לקח ועוד כמה שטויות כאלו…
אבל, כמו שאמרתי, השורה התחתונה היא שנהנתי מהסרט, ואני ממליצה עליו בחום.
יום לא-הולדת שמח,
גל "ראיתי לפניכם, נה נה נה נה נה נה".
נ.ב דג, יש איזושהי דרך לעשות שההודעות, או לפחות הכתבות, יופיעו עם טקסט מיושר לשני הצדדים? זה מכאיב לי בעיניים לראות טקסט שמיושר רק לכיוון אחד…?
טוב, עכשיו, אחרי שראיתי את
בלייד ראנר גרסת הסמאח (smach) אני יכול לאמר בוודאות
שאני מעדיף את גרסת הלאסמאח.
אולי זה כי חסר לי הסוף האופטימי, אולי כי חסר לי ה
voice over של דאקרד, קשה לי ממש לשים
את האצבע. אולי אני צריך לראות שוב את
הגרסה האחרת.
אבל עדיין, הגרסה הרגילה או גרסת הסמאח,
בלייד ראנר הוא סרטו הטוב ביותר של רידלי סקוט
(ובכלל אחד הסרטים הטובים שכדאי מאוד לראות)
לע דווקא נראה שאתה רגיל
לגרסה "הרגילה", וקשה לך לקבל את התוספות (וחוסר ה-voice over) של גרסת הסמאח.
יתכן. יש לי עכשיו שבועיים
שלמים לנסות ולתהות על ההבדלים ולהכריע מי יותר טוב.
(בתום השבועיים הסרט אמור לחזור למייפל)