סרט השודים הטוב ביותר של העת האחרונה:
7 ![]() |
מילכוד (Entrapment) |
10 ![]() |
השוד המושלם (Thomas Crown Affair The) |
90 ![]() |
סנאצ' |
8 ![]() |
השוד (Heist) |
5 ![]() |
הפריצה (The Score) |
99 ![]() |
אושן 11 |
10 ![]() |
היי ריסק |
13 ![]() |
לצאת נקי (Sexy Beast) |
4 ![]() |
גניבה זולה (Thief The Good) |
27 ![]() |
הג'וב האיטלקי |
מספר מצביעים: 273
אתם עושים צחוק?
מילא כל השאר, אבל "לצאת נקי" סרט שודים? למה כבר לא להכניס לרשימה סרטים שבהם רק מזכירים את המילה שוד?
אתם עושים צחוק?
מה עם Adaptation (The Orchid Thief)?
ראיתי רק שני סרטים
הפריצה ואושן 11 ואת שניהם ממש לא אהבתי.
ראיתי רק שני סרטים
סנאצ' ואושן 11, את אושן 11 ממש לא אהבתי, לעומת-זאת סנאצ' פצצות!
לגבי הסקר, אני לא בטוחה שעל בסיס 2 סרטים (שאחד ממש אהבתי ואחד ממש לא) אני יכולה לקבוע מהו סרט השודים הטוב ביותר בעת האחרונה.
אם-כי, כפי שכבר נאמר כאן (איפשהו יותר למטה) אני לא בטוחה שסרט אחר יצליח להאפיל על סנאצ'.
__________________________________
מה שהופך אותו ליותר מסוכן ממסר בארון מתים.
(אני חושבת)
האמת, קצת התלבטתי אם להצביע
ראיתי רק ארבעה מהסרטים: סנאץ', הפריצה, לצאת נקי ואושן 11. העניין הוא שכל-כך אהבתי את סנאץ', שאני בספק אם צפייה בסרטים האחרים תשנה משהו.
חוץ מזה, אין בסקר סרטים של טרנטינו כי הם ישנים מדי, או שזו פשוט לא תחרות? בכל מקרה רוחה של האניבאני מרחפת מעל הסקר הזה.
טרנטינו הוא לא העת האחרונה...
חוצמזה, נראה לי שכולנו היינו מצביעים אוטומטית ל"כלבי אשמורת" וסוגרים עניין… (אני לפחות). בכלל, מוזר לי לחשוב עליו לעומת סרטים כמו "אושן 11", "הגו'ב האיטלקי" וכו' – שוד שוד, אבל הסגנון כ"כ שונה תהומית…
או ליתר דיוק,
עצם קיומו של הסגנון הוא השוני התהומי. מה שמאחד את כל הסרטים בסקר הזה, לעומת סרט של טרנטינו, הוא העובדה שהם סרטי ז'אנר במובן הכי פשוט של התבטלות והיעדר סגנון אישי למול המרחב בו הם פועלים (אפילו המשתתף של מאמט בסקר הוא כזה, למרבה האכזבה, למרות שבסופו של דבר הוא בכל זאת זכה בקולי). זה גם בא כתשובה למי ששאל למטה יותר אם אנחנו רואים בכל סרטי הסקר הנאה ותו לא – בהחלט, כן. אף אחד מהסרטים הללו לא מרחיק לכת יותר מאשר עשייה הוליוודית סטייליסטית, מלבד סנאץ' שהוא דוקא יותר אישי, אבל סתם לא אהוב עלי במיוחד.
אהם. אתה *ראית* את ''גניבה זולה'' ו''לצאת נקי''?
'גניבה זולה' היה רק מרוויח
אילו היה נעשה כסרט ז'אנר חסר יומרות. הסבל של ניק נולטי רק מפריע.
מפריע למי?
בתור חובב פילם נואר אני יכול להגיד שזה וריאציה מצוינת על פילם נואר. אני לא מצפה ממישהו שהוא לא להינות מהסרט הזה. כל מה שאמרתי שהוא לא "סתם" סרט ז'אנר.
וואלה, לא ראיתי את גניבה זולה
נו, ואתה ברצינות יכול להגיד את מה שאמרת
על "לצאת נקי"? זה נראה לך כמו סרט הייסט? ההייסט תופס בו כמה דקות, כמעט ולא מתמקדים בתכנון שלו וכל הסרט מדבר ברובו על דברים לא קשורים. וסגנון אישי זה בדיוק מה שיש בסרט הזה עודף ממנו, אם כבר.
וספיקינג עוף הייסט, "השוד", הסרט של מאמט, גם הוא לא *רק* סרט ז'אנר. זאת אומרת הוא גם, ואפילו לא כזה סרט ז'אנר מוצלח, אבל מה שהוא כן מצליח בו זה להיות דרמה מצוינת על הזדקנות, על not being able to cut it anymore. אני לא יודע אם זה קריטריון מספק בשבילך, אבל אני לא הייתי מזלזל בו בכזאת קלות.
לא, לא קריטריון מוצלח במיוחד
הלא אנחנו שוב שבים לאותו ויכוח ישן. אין לי ספק שבכל דבר שמאמט נוגע בו יש כמה רבדים רעיוניים – אם כי בדרך כלל הנושא שבאמת מעסיק אותו הוא אמת מול שקר, מציאות מול בדיה וכו' – אבל העובדה שיש ב"הייסט" משום עיסוק מסוים באלמנט ההזדקנות לא מפרידה אותו באופן מיוחד מז'אנר סרטי העוקץ, במיוחד לאור העובדה שסרטי עוקץ מלווים ב*המון* מקרים בנושא ההזדקנות ("הפריצה", למשל). מעבר לכך, הסרט איכזב אותי בשעתו לא בגלל התוכן אלא בגלל הצורה – חסר לו הברק שיש בהרבה מהיצירות האחרות של מאמט, והוא היה דומה מדי ל"שם המשחק" ו"העוקץ הספרדי" (מה שלא משנה את העובדה שהוא בכל זאת זכה בקולי. מאמט ביום רע שווה עשרה סודרברג, לפחות סודרברג של שוברי הקופות, לטעמי).
ו"לצאת נקי" – אתה יודע מה, למרות שהייתי מסוגל להתווכח, אני לא בטוח אם אני עומד מאחורי דברי המקורי ומקבל עמדתך לעת עתה. אני מציע אפשרות חדשה לניסוח של מה שאמרתי קודם: הסקר מתחלק לשני סוגי סרטים – אלה הז'אנריסטיים במפגיע, ואלה ששייכים באופן עקרוני לז'אנר, אבל מנסים לחמוק ממנו בקוליות אופנתית וסגנון יתר. בכל אופן, בבסיס הם סרטי ז'אנר עם שידרוג.
אצל טרנטינו הז'אנר הוא אפילו לא כלי. הוא פשוט מספר סיפורים על אנשים שהמקצוע שלהם, במקרה, משמש בהרבה מקרים גם ליצירת סרטים בז'אנר הזה.
במקרה של טרנטינו
זה נכון חלקית לגבי "ג'קי בראון", אבל לא נכון לגבי "כלבי אשמורת" ובמיוחד "ספרות זולה". ב"ספרות" הדמויות הן וריאציות על archetypes של אותה הספרות הזולה של אמצע המאה. אם כבר, זה סרט הז'אנר המשודרג שאתה מדבר עליו יותר מכל הסרטים האחרים ברשימה.
במקרה של טרנטינו
הייתי מצביע ל"להרוג את זואי" אם הסקר היה מופיע לפני כמה שנים.
נחמד
אבל טרנטינו רק הפיק את "להרוג את זואי", לא ביים או כתב אותו.
נחמד
אני יודע ובכל זאת.
טרם הצבעתי,
אבל יתכן שזה יקרה מייד אחרי כתיבת תגובה זו.
זה אמנם נראה לי די "אפקט שרק" – אבל לפחות כרגע נראה לי שהבחירה שלי היא "הג'וב האיטלקי".
הבעיה הדי גדולה היא שחוץ ממנו ראיתי רק עוד שלושה סרטים בסקר, ככה שאני לא מרגיש שזה ממש פייר.
ועכשיו כשאני חושב על זה – גם סנאץ' היה אחלה סרט. בקיצור – התלבטות.
מה עושים?
מצביעים לאושן 11.
לא יודע למה, אבל אני זוכר אותו בצורה האוהדת ביותר, מבין כל הסרטים ברשימה.
הייתי עושה זאת
אלא שפשוט לא ראיתי אותו.
האמת? זה נראה לי מוזר
גמני ראיתי רק ארבעה סרטים.
לא שזה הפריע לי להצביע להיי ריסק. הוא טוב כמו כל השאר, רק שחוסר היומרות שלו נותן לו את היתרון.
והוא צרפתי
והוא צרפתי
וקצת יותר ברצינות. מאד אהבתי ואני מעריך בתור סרט איכות את סנאצ' אבל כשאני הולך לסרט שוד אני רוצה להנות מאקשן, מרדפים ואם יש תוספת של ספורט אתגרי ועלילה פשוטה וזורמת שפשוט אתה נסחף ושוכח משטויות כגון פופ-קורן והזמן עף בלי שתרגיש מה טוב. היי ריסק!
קנדי.
הממממ..
כסרט, אין לי אפילו ספק שסנאץ' לוקח. בהליכה. אבל כסרט שודים (כולל תחכום, תכנון ומרדפים מגניבים..) יש סיכוי שאושן יביס אותו.. הלכתי על סנאץ' למרות זאת, ולו רק בגלל שמבין סרטי השודים המוזכרים לעיל, הוא היה המצחיק ביותר.
—————————-
החתול המחייך מצטער על הבלגאן בהודעה. מוקדם מדי להגיון.
את רוב הסרטים פה לא ראיתי
מאלו שראיתי – "גניבה זולה" הוא הוא סרט טוב, אבל הוא פחות סרט שודים ויותר סרט על מאכרים (מאכר אחד, בעצם). "השוד המושלם" הוא עוד תזכורת כואבת לאן התדרדר הבמאי שעשה פעם את "מת לחיות" (אם כי בהשוואה ליציאות האחרות שלו בשנים האחרונות הוא לא כזה גרוע. סביר אפילו). אז מה נשאר? "המלכוד". אמנם סרט הרפתקאות דבילי ונטול כל סבירות מינימלית, אבל האקשן משובח, קתרין זטה-ג'ונס (בתפקיד שגילה אותה לעולם, כמדומני) נהדרת, ואפילו שון קונרי הצליח לא לעלות לי על העצבים.
אגב, איפה "תפוס אותי אם תוכל"? לא סרט שודים?
זיטה-ג'ונס הייתה ב''המסיכה של זורו'' שנה לפני
לא, זה יותר סרט-קונים
(מלשון Con, לא כמו הארוע שנערך בעין-החורש ב-25 לחודש אלא מלשון רמאות) כמו 'משחקי אמון', '9 מלכות' ובקרוב 'אנשי המזימות', וזה כבר עניין לסקר אחר. לאונרדו דיקפריו לא רוקן בו אף כספת.
אז הקון הבא יהיה Con.con?
מה עם נעלמה (עקיצה) בשישים שניות?
בדיוק כמו שכתבת - זו עקיצה. לא שוד.
סנאץ' היה סרט מחורבן
אבל משום מה הוא זוכה לפופולריות יתר. ניחא. זה מה שיפה בעולם, שלא כולם חושבים כמוך. את קולי נתתי ל'סקסי ביסט', שהוא אמנם לא קלאסי-שודים, אבל משובח בהחלט. הוא גם צריך להשתתף בסקר "הארנב המפחיד מכולם" כמו שכבר הצענו פה כמה פעמים. אבל זה כבר סיפור אחר.
כל דבר עם בראד פיט!
סתם, לא ממש…
ההתלבטות היתה בין סנאצ לאושן 11
ואושן 11 לוקח ובגדול.
אחד הסרטים הכי טובים, הכי מתוחכמים והכי מבריקים שיצא לי לראות EVER ופשוט אין עליו!
ההתלבטות שלי
היתה בין "השוד" (Heist), סרט שודים קלאסי ורב תהפוכות לבין Snatch שהוא סרט מצחיק למדי, אם כי הוא פחות סרט – שודים. ויתרתי על "השוד" כי יש בו יותר מדי תהפוכות, עד לרמה שאתה כבר יכול לצפות את הטוויסט הבא. וחוץ מזה מכל סרטיו של דייויד מאמט שראיתי הוא הפחות טוב.
אני לא מבין איך אנשים כל כך אוהבים את אושן 11 – סרט שאין בו שום אתגר, ההומור הדלוח שלו מצליח לעבור אפילו את "אחי הגדול ג'ייק" בשפלות שלו, ונדמה שהוא כולו פינאטה שנתפרה בראוותניות ומפוצצת כוכבים ללא סיבה שמחכה שיחבטו בה.
וכמה ש"לצאת נקי" היה חמוד, הוא כלום בלי בן קינגסלי.
נו, ו''סנאצ''' הוא כלום בלי בראד פיט
מה אתה מנסה להגיד?
אתה לא רציני, נכון?
התפקיד של בראד פיט בסנאץ' לא גדול במיוחד (למרות הפוסטרים המטעים). למעשה, זה כמו לומר שבניסיו דל-טורו, או ויני ג'ונס עושים את הסרט. יש בסנאץ' כל-כך הרבה דמויות וסיפורים שנשזרים זה בזה, קשה להצביע על שחקן אחד שהסרט לא היה שווה בלעדיו.
אלא אם כן היית ציני.
קודם כל אני כן רציני
נכון, יש הרבה דמויות משנה ב"סנאצ"'. ועדיין פיט מתעלה על כולם בגלל הכאריזמה המרשימה שהוא מגלה בתפקיד. עובדה שבכל הפעמים בהם דיברתי על הסרט עם אנשים אחרים, דיברנו בעיקר עליו, עם ג'ייסון סת(ט)אט(ת)ם הרבה אחרי פיט במקום השני. אז כן, אולי הסרט היה יכול להיות בתיאוריה אחלה סרט גם בלעדיו, הוא סרט טוב יותר לאין שעור איתו.
חוץ מזה, אתה מודע לזה שתפקידו של בן קינגסלי ב"לצאת נקי" נחשב לתפקיד משנה, נכון?
לפי האקדמיה, קינגסלי משני
מצד שני, ככה גם ג'וליאן מור ב"השעות" וסמואל אל (מאדרפאקר) ג'קסון ב"ספרות זולה".
כן, ו...?
זה לא רק האקדמיה. גם במקרה של קינגסלי וגם של ג'וליאן מור, המועמדויות לפרסים של כל הארגונים האפשריים, האמריקאים, הבריטיים והארופאים למיניהם, הם בקטגוריית שחקן(ית) המשנה, חוץ מאלה שאין להם קטגוריה מיוחדת לשחקני משנה.
וכלום
כן, התפקיד של בן קינגסלי בסקסי ביסט נחשב משני. ההופעה שלו בכל זאת יותר משמעותית לסרט מזו של בראד פיט בסנאץ'. לפחות בטענה הזו, שסנאץ' הוא כלום בלי בראד פיט, אני רואה בעיה. הוא בלי ספק השחקן הכי מוכר בסרט (כמו קינגסלי בסקסי ביסט), אבל הרבה יותר קל לחשוב על הסרט בלי פיט (שביקש בעצמו תפקיד בסרט של גאי ריצ'י. לא חיפשו דווקא אותו), מאשר בלי ג'יסון סטאתם (טורקיש), דניס פרינה (אבי), או אלן פורד (בריק טופ) שפשוט מושלמים לתפקידיהם.
הדמיון שאני כן רואה בין הסרטים, הוא בשיווק. את סקסי ביסט שיווקו בעיקר עם תמונות של בן קינגסלי ומעט מאוד פירוט על העלילה. את סנאץ' שיווקו כסרט בכיכובו של בראד פיט, למרות שהתפקיד שלו משני בהחלט.
וכלום
התמונה היחידה שפירסמה את הסרט 'סקסי ביסט' הראתה את ריי ווינסטון שוכב על כרית-ים בתוך כוס שמפניה.
יש גם פוסטרים
בהם מופיעים רוב השחקנים בקטן ומעליהם הפנים של בן קינגסלי בגדול. עדיין, בארץ הסרט שווק כסרט עם בן קינגסלי ושמו של ריי ווינסטון הושמט לרוב.
מה שאני מנסה להגיד זה...רגע, הפינגווין, מסתבר הוציא לי את המילים
מהפה.
תאר לך את סנאצ' בלי הדמות של בראד פיט. עדיין יוצא סרט נחמד מאוד, לעיתים מבריק, לעתים מצחיק ועם הרבה דמויות מעניינות.
עכשיו, תאר לך את לצאת נקי בלי הדמות של בן קינגסלי. מבחינתי, בלעדיו הסרט הזה משול לקליפתו של שסק הרים מצוי.
רגע
אנחנו מדברים על שחקנים או על דמויות? עד עכשיו זה נראה כאילו שזה היה על שחקנים, ומקסימום אפשר היה להחליף את השחקן שמשחק דמות מסוימת. אם אתה רוצה להתחיל עכשיו לבטל דמויות על ימין ועל שמאל, יש לי כמה שהטיפול הזה נחוץ בהם הרבה יותר מ"סנאצ"' או "לצאת נקי".
אני דיברתי על שחקנים, נראה לי שגם ד''ר לח
אז בגלל זה הוא אמר
"תאר לך את לצאת נקי בלי *דמותו* של בן קינגסלי"?
לא הבנת? זה הפוך על הפוך
אנחנו נותנים לך שתי גישות שונות לאותה שאלה ומבקשים שתפתור אותה. זה כמובן חלק מהתוכנית הגדולה לגרום לך להתקף בלבול קטטוני. מו-הא-הא-הא-הא-הא…
למה באמת התכוון ד"ר לח? אני התכוונתי בפרוש לשחקנים עצמם ועל השפעתם על הסרט. כתבתי שבראד פיט הוא לא באמת חיוני כל-כך לסנאץ' כי דווקא את הדמות שלו יכל לגלם שחקן אחר באותה מיומנות. חלק מהדמויות האחרות בסרט פשוט תפורות על השחקנים שמגלמים אותן. הסיבה שנוטים לדבר דווקא על בראד פיט היא לרוב מפני שהוא השחקן הכי מוכר בסרט והמפיצים עשו ממנו שחקן ראשי.
אם הוצאתי לד"ר לח את המילים, או שהוא התכוון לשחקנים ורשם משום מה "דמויות", או שהוא לא הבין למה התכוונתי ויצטרך לספק הסברים משכנעים ולהביא את ההורים.
אל תערב את ההורים שלי !
אכן התכוונתי לשחקנים ולא לדמויות. טעות בניסוח. אם כי בשני המקרים השחקנים עושים עבודה טובה וזכורה היטב, כך שהיא מזוהה איתם ספציפית.
וואו
יש בסקר שניים מעשרת הסרטים שאני הכי אוהב (מלכוד ואושן 11).
לקח לי הרבה זמן להחליט, אבל בסוף בחרתי במלכוד,לא יודע למה, אולי כי הוא היה פה קודם, אבל זה לא תירוץ. סתם, תחושת בטן, למרות ששניהם סרטים שמאוד אהבתי.
ולפני סיום, שאלה קטנה:
מישהו פה חושב שיש פה סרט שהוא יצירת מופת, או שכל הסרטים הם מהנים גרידא?
תלוי למה הכוונה ביצירת מופת
כל סרט שמישהו יחשיב לטוב הוא קודם כל מהנה. יש מעט מאוד אנשים שיקראו לסרט שהם שנאו יצירת מופת (לרובם משלמים לומר את זה
).
מבחינתי, סנאץ' הוא הכי קרוב מהסרטים בסקר שראיתי לשלמות. גם מבחינת העלילה, גם מבחינת המשחק וגם מבחינת העברת הרעיונות למסך. מבחינה חזותית, אושן 11 (שהרבה פחות אהבתי) הוא כנראה הכי מוצלח. מצד שני, נראה לי שעדיף להימנע ממושגים חד-משמעיים שתלויים בטעם בלבד.
היי ריסק הוא בהחלט יצירת מופת
ראיתי רק שניים מהרשימה -
והם אלה שנמצאים במקומות הראשונים – סנאץ' ואושן אילבן (ובראד פיט מופיע בשניהם, ולא במקרה).
סנאץ' היה מצחיק וטרנטינואי למדי (הרבה סיפורים שלובים ודמויות משונות),
ואושן אילבן היה מקסים כמו סרטים של פעם (ואין להתפלא – הוא עיבוד של סרט ישן), עם עוד כמה שחקנים חביבים עלי – ג'ורג' קלוני, מאט דיימון (בתפקיד די קטן), ג'וליה רוברטס (בתפקיד עוד יותר קטן).
ובחרתי באושן אילבן, רק בגלל תחושת הכייף שהוא נותן, בתחכום האלגנטי שבו.
טרנטינואי ?
אני לא חושב שטרנטינו המציא את קטגוריית הסרטים עם העלילות המשולבות והדמויות המוזרות. (האמת – קשה לי כרגע לחשוב על דוגמא מלפני שנות ה90, אתם מוזמנים לעזור). אם כבר לשייך את סנאצ' לסגנון של במאי מסוים, הרי שהבמאי של הסרט עצמו הוא מתבקש. לא ראיתי סרטים של אחרים שמבוימים במיומנות וידאו קליפית רבה כ"כ.
למיטב ידיעתי
יש די קונצנזוס שאבי הז'אנר בתקופה המודרני נחשב רוברט אלטמן ('תמונות קצרות'). כמובן שמי שירצה יצליח למצוא דוגמאות מוקדמות יותר או טובות יותר, אבל בד'כ מתייחסים ל'תמונות קצרות' כסרט שאחראי לגל סרטי העלילות המשולבות.
לגבי "המיומנות הקליפית", זו הסיבה שממש אהבתי את סמוקינג בארלז בפעם הראשונה שראיתי אותו בקולנוע, אבל כנראה שהעסק מאבד מעוצמתו בוידאו (לפחות בשבילי) כי גם צפיה שניה בקנים המעשנים וצפיה ראשונה בסנאצ' בפורמט המסך הקטן, לא השאירו עלי רשמים יותר מדי חיוביים.
אלטמן עושה סרטים עם עלילות משולבות משנות השבעים
זה בהחלט יתכן
אבל מסיבה כלשהי ראיתי הרבה התייחסויות ספיציפיות ל'תמונות קצרות' כאבן דרך משמעותית בז'אנר הזה. נפלאות דרכי היקום.
זה בגלל
שאף אחד לא הלך בעקבותיו של אלטמן כשהוא עשה את זה בשנות השבעים. כשהוא חזר לפורמט הזה בשנות התשעים זה התרחש בו זמנית עם עליית הקולנוע העצמאי, אז כולם קפצו על הרעיון "החדש". מאותה סיבה, על אף כל הרעיונות שטרנטינו השאיל מסרטי שנות השישים של ז'אן-לוק גודאר עבור "כלבי אשמורת" ו"ספרות זולה", כל חקייני טרנטינו נחשבים לחקייני טרנטינו, לא לחקייני גודאר. במקרה של אלטמן, פשוט יצא שהוא המשיך לעסוק באותו הדבר במשך שלושים שנה, מספיק זמן כדי שהבמאים הצעירים ישימו לב ויתחילו לחקות אותו.
ואללה
אחרי התלבטות קצרה
בין "הג'וב האיטלקי" ל"מלכוד" במהלכה ראיתי הערב במיוחד(!) שוב את השני (וגם בגלל שהשותף שלי למנוי באוזן אוהב רק מד"ב, פעולה, וקומדיות, כל עוד הן לא רומנטיות או סלפסיטק… מה שלא משאיר לנו הרבה, ואת הסרט הזה גיליתי פתאום שהוא דווקא לא ראה) החלטתי באופן חד משמעי לבחור ב"ג'וב האיטלקי", מכה סיבות:
• הוא היה יותר כיף, מבדח ומהנה
• אני מעדיפה את ונציה על קואלה למפור
• סת' גרין
• מרדפי סירות ומכוניות מיני
• נאפסטר
• סת' גרין
• ישראל
• פחות קיטש רומנטי
• סת' גרין
בכל מקרה, פרט לשני אלה ראיתי מהרשימה רק עוד שניים, בסה"כ:
"סנאץ"' (וזה היה ממש מזמן) שמראש לא היה לו סיכוי, לא כי הוא רע, אלא בגלל שהוא כ"כ שונה ולא ממש מתקשר לי לקטגוריית "סרטי שוד".
"אושן 11" שהיה אחלה, אבל בכ"ז החלטתי להעדיף עליו את הג'וב (ואולי בגלל שחווית הצפיה השניה הועבה כיוון שבגללה פספסתי את דני רובס מתראיין בציפורי לילה מארחות בגל"צ, ולא סלחתי לעצמי עד היום).
אני רוצה לתקן את עצמי
ראיתי 5 מתוך סרטי הסקר – שכחתי את "השוד המושלם" (וטוב שהשמות המקוריים מופיעים בסוגריים, אחרת לעולם לא הייתי קולטת שזה זה – זה תרגום כ"כ סתמי!). לא שזה משנה… פירס ברוסנן לקח חופשה קטנה ועשה סרט בו הוא משחקת דמות ג'יימס בונדית בלי להיות ג'יימס בונד, והאמת, גם הרבה פחות מוצלח. אני זוכרת שרנה רוסו, בדר"כ אשה יפה עד מאד, הצליחה להראות בסרט רע באופן יוצא דופן, וזכורה לטובה סצינת הסיום עם המחווה למגריט.
מה שמביא אותי לשאלה אחרת:
נדמה לי שקשה למצוא סרטי שודים מקוריים בעת האחרונה.
כמה מתוך הסרטים ברשימה הם רימייק?
אני יודעת על "השוד המושלם", "אושן 11" ו"הג'וב האיטלקי". יש עוד?
לדעתי אלה היחידים
ולפחות במקרים של 'אושן 11' ו'הג'וב האיטלקי', אין מה להתלונן על חוסר מקוריות, כי הקשר לסרטים המקוריים הוא קלוש אם הוא קיים בכלל.
וואלה?
דווקא חשבתי של"אושן 11" יש בסיס די רציני…
ראיתי השבוע בסופר שמוכרים בדויד את 2 הסרטים (הישן והחדש) ב-100 ש"ח. אני תוהה האם שווה (החדש נחמד, אין לי מושג איך המקור – מישהו?)
דבילי. משעמם. הסוף נחמד.
משעמם ופחות טוב מהחדש.
הממממ.... יפה.
נחמד לדעת שמדי פעם עושים רימייק שיוצא מוצלח בהרבה מהמקור (לא שזה לא קורה, אבל על הרבה סרטים טוענים שהם סתם ממחזרים ולא מתעלים).
''גניבה טובה'' הוא רימייק ל''בוב המהמר''
סרט צרפתי משנות החמישים.
מחווה למגריט?
ספיילרי לי בבקשה.
מחווה למגריט?
בסוף הסרט הגיבורים מתעמתים בתוך טירה על סלע מעופף מעל הים.
אז אולי לא (לא ראיתי את הסרט), אבל גם אני מעוניינת לדעת.
פעם ראשונה
זו הפעם הראשונה, אני חושבת, שאין בסקר אף סרט שראיתי.
אוף.
אין פה בכלל התלבטות!
לא ראיתי אף סרט מהרשימה כאן.
ואני תוהה – הפסדתי משהו?
איזה שאלה
הפסדת 10 סרטים.
על לפחות אחד מהם תגיד שהוא אידיוטי,
על לפחות שניים תגיד חבל על הזמן (לטוב או לרע),
על לפחות שלושה לא תאמין איך הסרט נגמר מהר,
על לפחות ארבעה תגיד שאתה רוצה לראות שוב וישא"א.
ישא''א?
מה זה?
יפה שעה אחת קודם
עלודבר.
יותר נראה לי: יפה שעה אחת אח''כ
וכרגיל, אתה צודק, ואני סתם לא יודע לקרוא
אפשר לחשוב כמה זה קורה
מסקרן אותי מי הארבעה שהצביעו ל''הפריצה''
בהתחשב בכך שמדובר באחד הסרטים הכי גרועים שיצא לי לראות בשנים האחרונות, מפתיע אותי שיש אנשים שקושרים אותו למשפט כלשהו הכולל בתוכו את צמד המילים "הטוב ביותר".
מן הסתם כאלה שלא ראו אף אחד מהסרטים האחרים
או אלה שקושרים אוטומטית את שמות כוכבי הסרט עם "איכות".
למה?
למה אתה מוצא את "הפריצה" כל כך גרוע? כאילו, לא הצבעתי עבורו, והוא בהחלט לא סרט שהייתי אומר עליו יותר מ"לא רע", אבל בסך הכל, די נהניתי לראות אותו.
האמת היא
שראיתי שמונה מעשרת הסרטים, ו"הפריצה" ו"היי ריסק" היו שני אלה שפספסתי. אבל אם תשים לב, לא אמרתי שצורה מפורשת שהוא גרוע, סתם העלתי רעיונות לגבי למה אנשים יכולים לבחור אותו.
נו, אז תפנה את השאלה למקליין, במקרה הזה.
מסקרן אותי מי הארבעה שהצביעו ל''הפריצה''
אני הצבעתי ל"הפריצה". אהבתי אותו יותר מ"סנאצ"' שהוא השני מהרשימה שראיתי. דוקא אחלה סרט לדעתי.
מסקרן אותי מי הארבעה שהצביעו ל''הפריצה''
גם אני הצבעתי ל"פריצה".
נכון שסנאצ' יותר טוב מבחינה רעיונית, אבל הוא לא סרט שודים טיפוסי, ונדמה לי שזו הייתה מטרת הסקר.
??
!!
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/GuidePageServlet/showid-132/epid-10949/
באמת, איפה ''משחקי אמון''?
הוא היה יכול להיות הסרט השני ברשימה שראיתי (חוץ מסנאצ'), ואולי הייתי מרשה לעצמי להצביע, אם כי גם שני סרטים מתוך עשרה זה מעט מדי.
הסרט אפילו עדיין מציג בקולנוע, ובאופן כללי הוא בהחלט כיפי לצפייה. מצד שני, הוא אולי לא יכול להחשב כסרט שודים, בדיוק מאותה סיבה ש"תפוס אותי אם תוכל" לא נכנס לסקר.
שוד קבור
תחילה לשאלת הסקר. בסקר נאמר "סרט השודים הטוב ביותר" וולא "השוד הטוב ביותר בסרט". ההתייחסות שלי לעניין היא שהשהאלה היא בעצם "מהו הסרט הטוב ביותר מבין עשרת הסרטים הבאים, שהם במקרה 'סרטי שודים'." לכן את קולי קיבל דווקא "לצאת נקי" שאינו סרט שודים קלאסי והשוד בו פחות מרשים (ויזואלית ותכנונית) משודים אחרים (אם כי הוא לדעתי דווקא די מתוחכם) בעיקר בגלל שהוא סרט מצוין שצפיתי בו כבר שלוש פעמים בהנאה מרובה.
האם הוא "סרט שודים"? בניגוד לראבי, נראה לי שהסרט אמנם שובר את מוסכמות הז'אנר, אבל עדיין השוד הוא הארוע המחולל של הסרט, הארוע שבגללו אין סרט. נכון, אין כאן מסלול רגיל של סרט שודים (רבע שעה הכרות עם הדמויות – חצי שעה איסוף הצוות – עשרים דקות תכנון הג'וב – חצי שעה הג'וב עצמו + טוויסטים) אלא התמקדות בפרט ספציפי אחד – גיוס הצוות (או יותר מדויק, חבר אחד בצוות) כששאר הפרטים מתגמדים. אבל עדיין, רעיון "השוד המושלם" שלביצועו מתגבשת חבורה של מקצוענים מצוי גם בסרט הזה.
בעיני דווקא "הפריצה" מגיע למקום השני, בזכות אדוארד נורטון המשעשע ושיטת השוד הפיזיקלית-משהו, כשמייד אחריו "אושן 11" עמוס הכוכבים אך הסטנדרטי. מ"סנאצ"' האהוד כאן כל-כך השתעממתי קשות ואף נרדמתי במהלכו. לא אוהב את גאי ריצ'י.
את שאר הסרטים לא ראיתי.
ועוד שאלה: "להרוג את זואי" המצוין כנראה ישן מדי עבור הסקר, אבל מה עם "בנדיטס"? הדחקתם?
בקשר ל'בנדיטס':
השאלה עסקה בסרט השודים ה*טוב* של העת האחרונה.
וטענתך היא שבעינייך
בנדיטס אפילו לא מגיע לעשירייה הראשונה?
יודע מה?
בוא נעזוב את זה שלא מגיע לו להיות בעשיריה הראשונה. יש עוד דבר: הסרט הוא לא ממש על שוד. מקסימום על זוג גנבים שעובדים בשיטה מסוימת, ועל זה שהם פוגשים בחורה. הם לא מבצעים איזה שוד מתוחכם.
ואם 'בנדיטס' היה נכנס, אז בטח ובטח שהיה צריך להכניס את 'שם קוד: דג חרב', ועוד הרבה סרטים אחרים.
ההבדל היחידי
הוא שבנדיטס הוא על כמה שודים, ולא שוד יחיד. והטריק המשעשע בסופו הוא טריק-שודים מצוין. אבל אכן אין בו את המבנה הז'אנרי הקלאסי של סרט שודים, והוא יותר סרט מסע. Objection withdrawn.
כאילו ששאר הסרטים הם יצירות מופת
כאמור ראיתי שמונה מהסרטים מהרשימה. הייתי שם אותו לפחות מעל "מלכוד", "השוד המושלם" ו"השוד".
השוד המושלם
הסרט היחיד אותו ראיתי ושעליו אני ממליצה הינו השוד המושלם.
אלגנטי, נוצץ, משחק טוב של פירס ברוסנן ורנה רוסו וגם סקס לא חסר – ממש אחלה.
הסרט גם זכה לביקורות לא רעות בארץ ובחו"ל.
עכשו אני מחכה שיקרינו בכבלים את הגירסא המקורית, משנות השישים כמדומני, בה מככבים סטיב מקווין ואשתו דאז אלי מקגרו, כדי שאוכל להשוות בין הגירסאות.
בכל מקרה, פירס ורנה יותר יפים!
השוד המושלם
הגרסה המקורית משודרת כל שני וחמישי בערוץ MGM. וסטיב מקווין מופיע בה לא עם אלי מקגרו אלא עם פיי דאנווי.
לא קל
איזה התלבטות.
אני רואה שכמו רובם פה, גם אני התלבטתי בין "סנאצ" ל"אושן 11".
אני בסוף הלכתי על "סנאצ". שניהם סרטים מצויינים אבל שוני גדול אחד יש. באושן, בראד פיט די משחק את עצמו.
ב"סנאצ" הוא נותן משחק ענק שהופך את הסרט להנאה גדולה.
הג'וב האיטלקי
כרגע ראיתי,
אחחח…….
הג'וב האיטלקי
אחחח.. איזה סרט מעולה?
אחחח.. איזה סרט דפוק?
אחחח.. יא רב יא רב אחחח יא ול יא ול?
או אולי
כרגע ראיתי, אחחח, למה דלת היציאה בקולנוע הזה כל כך נמוכה.
הג'וב האיטלקי
התשובה היא כמובן "אחחח… הסרט היה כל כך טוב שהתאפקתי עד הסוף כדי ללכת לחרבן".
אחחח..
החלקתי על צרצר בדרך הביתה?
אחחח.. שלי, נחש איזה סרט ראיתי
אחחח.. לה סרט שבעולם.
לדעתי המיקום הנמוך שלו
נובע מהעובדה שהוא סרט מאד טרי (הציג רק שבוע לפני שהסקר עלה), והרבה אנשים טרם הספיקו לצפות בו (או הצביעו לפני שצפו בו).
הג'וב האיטלקי סרט טוב..
אבל אני ראיתי אותו ועדיין הצבעתי לסנאץ'. יש פשוט סרטים יותר טובים..
שובו של האפקט, בהפוכה
את בעצם מנסה לטעון לאפקט שרק הפוך, לא?
זה האיזון המופלא של הטבע.
אפקט שרק מאזן את אפקט הג'וב האיטלקי. נפלא.
אפקט
?
איזה יופי
בדיחת
פוסט-מודרניסטית.
נדמה לי ששרק יצא יותר זמן
לפני שהסקר בכיכובו עלה, לא?
בכל מקרה, נדמה לי שהרבה יותר אנשים רצו לקולנוע לראות את שרק, מאשר את הג'וב האיטלקי.
אם זכור לי נכון
ל"שרק" רצתי בגלל שזה היה במרחק הליכה מהבית שלי. ל"ג'וב האיטלקי" נסעתי ב-ravymobile. אז אולי רצתי יותר ל"שרק", אבל הגעתי לשניהם בערך באותה מהירות ולפני תחילת הסרט, אם זאת השאלה.
אושן 11 , מחכים לאושן 12
הסרט המגניב ביותר שראיתי בשנה
האחרונה , לסרט יש סצנות מדהימות ובעיקר הקטע שבו הם פרצו לכספות . בראד פיט
נתן משחק משובח וכך גם ג'ורג
קלוני עם ביצועים מרשימים .
לכו ותתרשמו מסרט מלא בשחקנים
מוכרים .
תן לי לנחש: אתה ממליט.
היי ריסק
היי ריסק זה הסרט הכי טוב שיש ברשימה שיש פה