דו"ח קופות שבורות – 12.11.2000

מתח עצום! דרמה! תפניות
עלילה בלתי צפויות! וגם
מעורבות רגשית מהמעלה
הראשונה, משחק גרוע,
אתנחתאות קומיות מצחיקות עד דמעות וסוף שהוא למעשה הכנה לסרט ההמשך – את כל זה ראו האמריקנים השבוע בטלויזיה בסיקור מערכת הבחירות המגוחכת ביותר בהסטוריה. התסריט היה אמנם גרוע, קיטשי ומאוד לא אמין (הנשיאות במדינה של 300 מיליון איש נקבעת בהפרש של 200 קולות. כן, בטח) אבל לזה הם רגילים.

וזהו שבוע מוצלח לידיעות ביזאריות: בעוד המרוץ לנשיאות לא הוכרע למרות שמועמד אחד קיבל 200,000 קולות יותר מהאחר, מועמד מת נבחר לסנאט ודג מת זוכה למאתיים קולות בלבד(!), התברר שדייויד קרוננברג, מלך האיכס, שוקל לביים את "אינסטינקט בסיסי 2". האם בסרט הבא שרון סטון תזנח את דוקרן הקרח שלה ופשוט תלעס את מעיהם של קורבנותיה בעודם חיים? סביר בהחלט, אם מסתכלים על ההסטוריה הקולנועית של מר קרוננברג, הכוללת מפגנים של טעם טוב כ"אקזיסטנז", "קראש", "הזבוב", "ארוחה ערומה" ועוד. אה, ובריאן סינגר ("החשוד המיידי"), יביים את מייק מאיירס ("אוסטין פאוורס"). העולם השתגע, ומרגיש טוב עם זה!

בקולנוע, לעומת זאת, היה צפוף. שלושה סרטים חדשים בעלי פרופיל גבוה נכנסו לקלחת ברעש גדול, ואחרי שענני הקרב נמוגו, התברר שהמלאכיות של צ'רלי עדיין קורעות לכולם את הצורה. (מה ששוב מלמד כמה חשוב לדעת קונג-פו להגנה עצמית.) המלאכיות הרוויחו השבוע 25 מיליון דולר, ירידה משמעותית מהפתיחה הענקית שלהן בשבוע שעבר, אבל מספיק כדי לשמור את המקום הראשון, ונמצאות בדרך להיות לאחד הלהיטים הגדולים של השנה.

במקום השני נמצא בנו של השטן, ניקי הקטן ("Little Nicky") שנשלח לעולמנו כדי לקרב את הקץ. השטן לא נראה טוב בזמן האחרון. בעקבות החלפת המילניום הוא כיכב בהרבה סרטים, שכמעט כולם נקטלו ביקורתית ו/או נכשלו מסחרית. גם את "Little Nicky" המבקרים קטלו, אבל מה חדש בזה? זה סרט עם אדם סנדלר. גם את שני הסרטים הקודמים שלו – "נער המים" ו"ביג דאדי" הביקורות קטלו, וזה לא הפריע להם להיות להיטי ענק, ולעשות בסביבות ה-40 מיליון כל אחד בסוף השבוע הראשון. אבל עם "ניקי" זה משום מה לא פעל. הסרט הכניס "רק" 18 מיליון בסוף השבוע, ולגבי סרט של סנדלר זה באמת מעט.

דרמה מלחמתית שמכוונת לאוסקר, "Men of Honor" ("גברים של כבוד"?) עם קובה גודינג ג'וניור ורוברט דה נירו, מבוססת בחופשיות על סיפור אמיתי כמקובל, נכנסה למקום השלישי עם 14 מיליון. רוברט דה נירו נמצא גם במקום הרביעי עם "פגוש את ההורים", סרט שחתם קבע ברשימה ומסרב לזוז (11 מיליון השבוע: 130 מיליון סכום מצטבר, ועוד היד נטויה).

האכזבה של השבוע היא סרט המדע-בדיוני "Red Planet" ("הכוכב האדום"?) שלמרות שפע פעלולים, למרות מסע פרסום מאסיבי ולמרות קארי אן מוס (טריניטי מ"המאטריקס") הרוויח בסוף השבוע הראשון שלו 9 מיליון דולר עלובים למדי. אפשר כבר לסכם ולומר שהשנה היתה רעה מאוד לסרטי חלל. הקהל לא בא אוטומטית לכל מה שיש בו כוכבים וחלליות – להיפך, נראה שהוא בורח מהם. כמעט כל סרט כזה שיצא השנה – "סופרנובה", "שדה קרב ארץ", "המשימה מאדים", "טיטאן" ועכשיו גם "הכוכב האדום" – היה כשלון כלכלי.

במקום התשיעי השבוע נמצא "Billy Elliot" סרט בריטי שמנסה, ועד עכשיו בהצלחה לא קטנה, להיות ה"The Full Monty" ("ללכת עד הסוף") של השנה. הסרט, שעוסק בילד ששואף להיות רקדן בלט בגיל שבו מקובל לרצות להיות שחקן כדורגל, הוא להיט ענק בבריטניה, ובאמריקה הוא התחיל בקטן, ולאט אבל בטוח צובר פופולריות (וביקורות אוהדות). ככה בדיוק התחיל "מונטי" בזמנו, והסוף, כזכור, היה הצלחת ענק ומועמדות לאוסקר.

יתר הרשימה השבוע מורכבת מסרטים במסלול הירידה הסטנדרטי מהשבועות הקודמים. "Remember the Titans" חצה את קו מאה מיליון הדולר אחרי שבעה שבועות, בעוד "המכשפה מבלייר 2" ו"מספרי מזל" נעלמו מהאופק אחרי שבועיים בלבד.

בשבוע הבא – העלילה מסתבכת: בעוד הנשיא האמריקני החדש מתברר סוף סוף, אחרי שהסתיימה הספירה הידנית של הקולות בבית האבות "שערי ציון" בפאתי דיסניוורלד, המלאכיות של צ'ארלי ייאלצו להפרד מהמקום הראשון בעוד שני ענקים נוחתים בקולנוע לקרב ראש בראש: ארנולד שוורץ עם "היום השישי" וג'ים קארי עם "הגרינץ"'. השארו עמנו לפרק נוסף ומעניין של "איזה מופרעים האמריקאים האלה".


הרשימה המלאה – הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. Charlie's Angels – 25.0 (75.4)
2. Little Nicky – 18.1 (18.6)
3. Men of Honor – 14.1 (14.1)
4. Meet the Parents – 10.6 (130.3)
5. Red Planet – 9.0 (9.0)
6. The Legend of Bagger Vance – 6.6 (21.2)
7. Remember the Titans – 5.5 (104.1)
8. Pay it Forward – 3.0 (29.4)
9. Billy Elliot – 2.8 (6.0)
10. Bedazzled – 2.5 (34.6)