דו"ח קופות שבורות – 20.7.2003

אחד הדברים הכי מעצבנים שיש
זה להיחתך תוך כדי הכנת אוכל.
פתאום מגעיל להשתמש שוב
בסכין, כי אולי – למרות שהוא
נשטף היטב – יש עליו שאריות דם,
או יותר גרוע – פיסות עור.
וחוץ מזה, זה הורס את התיאבון.
מה שנקרא, לצאת קרחים מכאן ומכאן.

זהו. לא שזה קשור למשהו. סתם הייתי צריכה לפרוק את זה מהלב. אחרי הכל, לא טוב להשאיר בבטן דברים כאלה, ודרך אחרת לפרוק אגרסיות אין לי. לא מאז ששיעור ניסיון של קיק-בוקסינג התברר כתאי-בוקסינג. ותאי-בוקסינג הוא בדיוק כמו אירובי, רק עם שם אחר. ואני שונאת אירובי. כל הקפיצות האלה מאוד לא בריאות לי. אני יותר טיפוס של רביצה מול המחשב. מה אתם רוצים (במיוחד אלו מכם שכבר שמעו את הסיפור הזה), זה באמת היה טראומטי!

אם נחזור לעניינים קצת יותר און-טופיקיים (אבל עדיין בקנה מידה אזורי): מבצע הטבות 'האוזן השלישית' לגולשי 'עין הדג' שעושים/מחדשים מנוי חוזר, בינתיים רק לחיפאים – לכו תדעו, אולי- אולי יהיה לנו מה להציע גם לירושלמים. הדף עם הפרטים המלאים יעלה בקרוב.

ובארצות הברית? צחוקיה ושיגועים כל היום. במקום הראשון, 'בחורים רעים 2': וויל סמית' ומרטין לורנס חוזרים כבלשי משטרה שאמורים לחשוף סוחר סמים. גבריאל יוניון, הקלוברית מ'מעודדות צמודות', היא אחותו של אחד מהם (כנראה של לורנס), והיא סוכנת סמויה שגם נכנסת לקשר רומנטי עם השותף השני (שהוא, כנראה, וויל סמית'). לאחר שהיא נחשפת ונחטפת, הם חוטפים ת'ג'ננה, ויוצאים להציל את העולם מפני עוד נבל מטורף.

הביקורות מבטיחות סדרה של פיצוצים מתחילת הסרט ועד סופו, אולם מציינות גם שלמרות האקשן והפיצוצים הרבים, הסרט מרגיש ארוך יותר ממה שהוא, ואף מעייף. השחקנים, כך נטען, מתנהגים סתם כמו ילדים. בנקודה זו בערך מפסיקות הביקורות את הברברת הצפויה ואומרות שקל מדי לרדת על הסרט, ועל הבדיחות חסרות הטעם שלו.

אבל מה, למרות הכל המפיק, ג'רי ברוקהיימר, לא יכול להיות מרוצה יותר: הסרט הרוויח 46.7 מיליון בסוף השבוע הראשון להפצתו (וזה נתון שיכול להעלות חיוך של שביעות רצון גם על פניו של הבמאי, מייקל ביי, שבהיסטוריה שלו רשומים 'פרל הארבור' ו'ארמגדון'), וגם במקום השני נמצא סרט שהוא היה מעורב בהפקתו: 'פיראטים מהקאריביים'.

מצבם של ה'פיראטים' מצוין: בשבוע השני להקרנתו, הסרט ירד ב-27% צנועים, מה שהשאיר אותו עם 34 מיליון דולר במשך סוף השבוע, ועזר לו להגיע לסכום הכנסות כולל של 133 מיליון דולר תוך שבועיים, ומצבו הרבה יותר טוב מזה של רוב ההמשכונים של הזמן האחרון. לעומתו, במקום השלישי, 'ג'נטלמנים מובחרים' התנהגו בצורה אופיינית יותר לבלוקבאסטר קייצי, ירדו ב-56% והרוויחו במהלך סוף השבוע 10.1 מיליון דולר בלבד.

הוא דוחה, הוא לא מצחיק, והוא נראה כמו רואן אטקינסון. את המקום הרביעי בטבלה ניתן לתאר כ-"English man in New York", עם הגעתו של 'ג'וני אינגליש', הסוכן החשאי הכי פתטי בתולדות המין האנושי, לאמריקה. אמנם הביקורות עליו טובות רק במעט מאלו של 'בחורים רעים 2' (אם כי ניתן לתמצתן ב"גורם לך להתגעגע לימיו של לזלי נילסן"), הסרט הרוויח פחות – רק 9.3 מיליון דולר. ביקורת נוספת ניתן לקרוא כאן, באתר זה.

הסרט השלישי החדש השבוע שומר על מינון השיגועים והבלגאן הכללי: ב-'How to Deal', מנדי מור היא הלי מרטין, נערה בת 17. לכל הסובבים אותה יש בעיות בחיי האהבה, עד שהיא עצמה מתחילה לפקפק בקיומו של הדבר הזה. ולא רק זה, הידיד הכי קרוב שלה משנן לה כמה טוב שהם נשארים ידידים כי אהבה תמיד מסבכת הכל. ואז היא מתאהבת בו. אולי.
הביקורות מהללות את מנדי מור הכשרונית, אך מצרות על הסרטים שהיא תקועה בהם. 'איך להתמודד' הרוויח בסוף השבוע הראשון להקרנתו 5.8 מיליון דולר, סכום מאכזב מאוד – פחות מחצי ממה שהרוויח 'סיפור אהבה בלתי נשכח', סרטה הקודם של מור. אולי משום שאמהות רבות הבינו את שם הסרט כ'איך לסחור בסמים' והעדיפו להשאיר את הילדות בבית.

וכרגיל, מעל כולם משקיף 'מוצאים את נמו', הסרט המצליח ביותר של השנה, שעבר השבוע את קו 300 המיליון הסופר-מכובד, וממשיך לשחות בעצלתיים.

בשבוע הבא: לילדים יש את 'ספיי קידס 3: גיים אובר', למבוגרים – את 'Seabuscuit', סיפורו של סוס מירוץ, עם טובי מגווייר (לא בתפקיד הסוס), ולנערים – את אנג'לינה ג'ולי, הלא היא לארה קרופט, בסרט השני של 'טומב ריידר'.

מי שאוהב אותי – הוא לא יקטוף אותי. שלכם, המספרים בסוגריים.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. Bad Boys II – 46.5 (46.5)
2. Pirates of the Caribbean – The Curse of the Black Pearl – 34.6 (133.0)
3. The League of Extraordinary Gentlemen – 10.2 (42.5)
4. Terminator 3: Rise of the Machines – 9.3 (127.9)
5. Johnny English – 9.1 (9.1)
6. Finding Nemo – 7.3 (303.8)
7. Legally Blonde 2: Red, White & Blonde – 6.1 (75.5)
8. How to Deal – 5.8 (5.8)
9. Charlie's Angels: Full Throttle – 3.8 (89.2)
10. 28 Days Later – 2.5 (33.4)