משקפי אנטי-3D. איך לא חשבו על זה קודם

Thinkgeek מציע למכירה משקפיים שיהפכו כל סרט תלת-מימד מעצבן לחווית דו-מימד מרהיבה

גם לכם סרטי תלת-מימד עושים כאב ראש וכאב עיניים? גם אתם מתעצבנים מכך שסרטים מוקרנים רק בתלת-מימד, בלי לתת לציבור את האפשרות לראות אותם ב-2D? עכשיו יש פתרון, והוא כל כך פשוט שבאמת לא ברור למה לא חשבו על זה עד עכשיו. אתר הקניות לגיקים ThinkGeek מציע למכירה ב-14.99 דולר משקפי אנטי-תלת מימד, De-3D (יש לזה גם לוגו מגניב), שיהפכו כל סרט תלת-מימד מעצבן לחווית דו-מימד מרהיבה.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע לקולנוע עם המשקפיים, ובמקום משקפי התלת-מימד שמחלקים לכם בכניסה, להרכיב את משקפי האנטי-תלת-מימד. השיטה נורא פשוטה, בעצם: במשקפי תלת-מימד, כל עדשה מקוטבת בכיוון הפוך, כך שחצי מהתמונות על המסך מגיעות לעין ימין, וחצי לעין שמאל. משקפי ה-De-3D עשויות מאותם חומרים בדיוק, וגם כאן העדשות מקוטבות, אבל שתיהן מקוטבות לאותו כיוון – כך שבשתי העיניים תראו את אותו הדבר. לרוע המזל המשקפיים לא פותרות את בעיית מחירי הכרטיסים המופקעים, אבל בטח עובדים גם על זה.

אוקיי, אתם לא צריכים לספר לי: זאת מתיחה של ה-1 באפריל, אחת מהמוצלחות שראיתי היום. (Thinkgeek מציעים היום למכירה גם סוכריה על מקל בצורת חרב אור, סט פליימוביל של חנות אפל, ובובת חתלתול בונסאי). מצטער לאכזב, אם פיתחתם תקוות. אבל האמת היא שאין שום סיבה שמשקפיים כאלה, כפי שהם מתארים אותם, לא יעבדו במציאות. אם יש לכם שני זוגות של משקפי תלת-מימד, אפשר לשפצר מהם שני זוגות של משקפי דו-מימד – צריך רק להחליף בין העדשות. זה לא יעבוד בכל אולם, כי יש כמה שיטות הקרנה שונות לתלת-מימד, ולא כולן משתמשות באור מקוטב; בסינמה סיטי, למשל, משתמשים במשקפיים "אקטיביות" שעובדות באופן שונה לגמרי. אבל בהרבה מהאולמות בארץ זה יעבוד. כמובן, אפשר להגיע לאפקט דומה אם פשוט שמים רטייה על עין אחת, מתחת למשקפיים (וזה גם נותן יופי של לוק אם אתם צופים ב"שודדי הקאריביים 4"), אבל בוודאי יותר נוח ונעים לראות בשתי העיניים ולהנות מתמונה שטוחה. ל-Thinkgeek יש היסטוריה ארוכה של מתיחות 1 באפריל מושקעות, וכבר היו מקרים שמוצרי הבדיחה שהם הציעו היו כל כך פופולריים שהם התחילו לייצר אותם באמת. עם גל השנאה הגואה ל-3D, אולי זה יקרה גם הפעם.