בשלב הזה של השנה, לרוב, אני מתלונן ש"איך יש פרסים שמסכמים את השנה אם יש עוד חודשיים שלמים"? ובכן, באה הקורונה ושינתה את הנוסחה הזאת, ודחפה את טקס פרסי האוסקר עמוק לתוך אפריל – ואיתו את כל טקסי הפרסים האחרים.
עם זאת, המצב מסובך ואנחנו בעצמנו עדיין לא לחלוטין בטוחים מי נגד מי ולמה: רק לפני חודש חשבנו ש"סיפור הפרברים" או "חולית" יהיו איום משמעותי, וכבר הם עברו לאוסקרים של השנה הבאה. אז בשלב הזה קצת מוקדם מדי (לטעמי) להכריז על המועמדים הבולטים בוודאות כלשהי. על כן ננצל את הזמן שיש לנו כדי לענות על כמה שאלות בכל הנוגע לאוסקר שהוא במרחק של כמעט חצי שנה (!) מאיתנו.
1. האם יהיה בכלל טקס אוסקר?
מה? כן. ברור שיהיה טקס אוסקר.
אוקיי אוקיי – כבר אמרתי כמה אמירות מאוד נחרצות (וגם כמה הימורים פחות נחרצים) במהלך תקופת כתיבתי באתר והרבה מהן התבררו כלא נכונות. ובכל זאת, הרשו לי להגיד בוודאות של 99.9% שהוליווד לא הולכת לוותר על טקס האוסקר שלה השנה. לא סתם הם דחו אותו לסוף אפריל – האוסקרים הולכים להתרחש, הם הולכים להתרחש עם כמה שיותר קהל שאפשר, והם מוכנים לחכות (בגדר הסביר) בשביל לעשות את זה.
יש פשוט יותר מדי שתלוי בטקס האוסקר: יותר מדי כסף, יותר מדי יוקרה, יותר מדי מסורת – בשביל להגיד לפתע "טוב יש קורונה אז לא". אני בטוח ברצינות רבה שיש אפילו מי ששוקל בתעשייה לעשות "בועת קורונה" כדי להגן על כל המועמדים האפשריים כמו שהיה ב-NBA. וזה אולי יהיה לא אחראי, וזה אולי נראה כמו חלום רחוק – אבל אוסקר, בתצורה כלשהי, יהיה השנה.
2. מי הולך לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר?
אוקיי, אז אני יודע שרק עכשיו אמרתי שממש מוקדם מדי לדעת ומה אני מדבר, ובכל זאת, ארשה לעצמי להמר ולהגיד: לא נטפליקס.
זה לא הימור של מה בכך: לנטפליקס יש איזה ארבע-חמש מועמדים רציניים ומכובדים שיכולים, טכנית, לזכות – אבל אני לא רואה את זה קורה עם אף אחד מהם. "מאנק", "משפט השבעה משיקגו", "הזהב של נורמן", "הבלוז של מא רייני", "יומני האפלצ'ים", ואולי אפילו "הנערים בחבורה" או "הנשף" – כולם סרטים שאני לחלוטין רואה מגיעים לכמה מועמדותיו אבל אז מתפזרים לנטפליקס בידיים בשלב שזה מגיע לזכייה. נטפליקס עדיין לא לגמרי "שם" בכל הנוגע למשחק של האוסקרים, ואסטרטגיית ה"תראו כמה תוכן יש לייי", שעובדת לא לרע כנגד הצופה הממוצע, עובדת לא פעם כנגדם במשחק הזה – פשוט כי אין להם את הפוקוס לדחוף מישהו אחד עד הסוף.
נכון לעכשיו, ההימור שלי הוא על "ארץ נוודים" (או איך שלא יקראו ל-Nomadland) שמקבל ביקורות חמות, פרסים בפסטיבלים, ויש לו בונוס של פרנסס מקדורמנד. בנוסף – אחרי שבשנה שעברה האוסקרים חטפו מקלחת קרה על המחסור בבמאיות, לא מעט אנשים ישמחו לדחוף את האוסקרים לתת אוסקר שני לסרט של במאית.
אבל עוד ממש מוקדם מדי לקבוע ויכול להיות שבעצם הפוקוס יעבור ל"חדשות העולם" של פול גרינגראס, או שאולי הסרט של רג'ינה קינג ("לילה אחד במיאמי") יעלה ויגבור על כולם או "האבא" של המחזאי פלוריאן זלר או בקיצור – יש תחרות.
3. מי הולך לזכות בפרסי השחקן טוב ביותר?
נתחיל מעוד הימור קצת נחוש מדי: לא צ'דוויק בוזמן.
כן, הוא מת. כן, אהבו אותו מאוד. לא, זה לא מספיק. זה אולי אפילו לא מספיק למועמדות: אז ללכת ראש בראש בקטגורית השחקן הראשי (שם אומרים שנטפליקס החליטו להריץ אותו) מול גארי אולדמן (ב"מאנק") ואנתוני הופקינס (ב"אבא") – שני שחקנים שישמחו לקבל אוסקר שני? זה בלי לדבר על תחרות מצד טום הנקס ("חדשות העולם") או דלרוי לינדו ("הזהב של נורמן") או שחקנים אחרים שעלולים לחזור כדי לתת מכות. ואם בכל זאת הוא יילך לשחקן משנה, שם הוא יתקל בסשה ברון כהן ("משפט השבעה משיקגו") בשנה מוצלחת ועם סבב יח"צ נהדר, או צ'רלס דנס במה שנראה כמו תפקיד עסיסי ב"מאנק", ואולי עוד שלל שחקנים קצת פחות מוכרים אבל לכולם יש יתרון משמעותי אחד לגביו: הם חיים, והם יודעים לשלוח ברכות, ללחוץ ידיים, ולהיות כאלה מקסימים בראיונות.
אני לא אומר שהוליווד לא תחליט אולי להעניק לבוזמן את המועמדות שלא הייתה לו בזמן אמת. דברים כאלה קרו. אבל זה יצטרך להיות סט נסיבות מאוד מאוד ייחודי רק בשביל שהוא ישיג את המועמדות. אז בשביל שהוא ינצח? זה חלום רחוק מאוד.
4. ומה עם שחקניות? איימי אדאמס כן תזכה באוסקר שלה, נכון?
יש שתי נשים שזה נהיה כבר די מטורף שאין להן אוסקר: איימי אדאמס וגלן קלוז. אני לא חושב שהן נואשות אליו כמו ליאונרדו דיקפריו בזמנו, אבל אין ספק שהן מעוניינות בו. עכשיו השאלה היא אם מישהי תעצור אותן בהופעות ה"תראו התאפרנו כדי להיראות פחות זוהרות ואנחנו במבטא דרומי" ב"יומני האפלצ'ים".
לכאורה, לא נראית מישהי כזאת באופק: השחקניות החזקות בעונה כולן זכו כבר באוסקר לאחרונה: אוליביה קולמן, ויולה דייויס, פרנסס מקדורמנד – כולן מסתמנות כהופעות החזקות של השנה, ומולן שלל שחקניות שפשוט טריות מדי עבור האוסקר. לכאורה, סערה מושלמת עבור אדאמס וקלוז להשתלט כל אחת על קטגוריה אחרת ולתפוס את הפירות שייפלו לחיקן.
אבל האם אני מרושע מדי להניח שזה לא יהיה עד כדי כך פשוט, ושגם השנה לפחות לאחת מהן יהיה נאחס? ושזאת כנראה תהיה אדאמס הצעירה שתפסיד לאיזה שחקנית צעירה שהגיעה משום מקום וכולנו פשוט כל כך נתרשם ונתאהב בה?
5. אוקיי, אבל פינצ'ר יזכה על הבימוי של "מאנק", נכון?
כלומר, תראו את זה: שחור לבן! דרמה שעונה על כל הדרישות של סרטי אוסקר: על דמות אמיתית עם בעיות מתעשיית הבידור עם רעיונות רלוונטים לימינו, שחקן ראשי נהדר – אולי זה לא יזכה בסרט הטוב ביותר, אבל לפחות שייתנו את האוסקר לפינצ'ר – זה מביך שאין לאחד הבמאים הגדולים של ימינו אוסקר.
ובכן, תנו לי להפנות את תשומת ליבכם למוצג א': "הטייס", משנת 2004. גם הוא, דרמת אוסקרים על פי כל התקדימים וכל הפתיונות. גם הוא – במידה מסוימת הרבה יותר מפינצ'ר – של במאי שהשם ישמור איך אין לו אוסקר. וזה אכן נגמר באוסקר. לקייט בלנשט. אבל סקורסזה נשאר מחוץ לחגיגה, ויתר על הרעיון של ליצור איזה סרט אוסקרים מעונב, ודווקא אז זכה שנתיים לאחר מכן עם "השתולים".
השוני העיקרי בין אז להיום הוא העובדה שפיצולי במאי/סרט קורים הרבה יותר ויש מצב שמצביעים ירגישו בנוח לתת את פרס הסרט לסרט אחר (בין אם נומאדלנד ובין אם לא) ולשמור לפינצ'ר בטאבו את האוסקר שמגיע לו משכבר הימים.
זאת אופציה, אבל אני לא מהמר עליה כרגע – הפיצול לרוב הולך לא בין "סרט שהוא הטוב ביותר" ו"במאי שיאללה מצ'פרים למה לא" אלא בין "סרט שהוא טוב ביותר" ו"סרט אחר שהוא הטוב ביותר" – אף אחד לא הרגיש צורך לתת לקוארון אוסקר סתם כי הוא קוארון (ובטח לא בפעם השנייה), ודמיאן שאזל היה הכל חוץ מ"במאי שהרבה זמן בתעשייה ותנו לו כבוד" כשזכה ב-2016 בעוד סרטו נזנח לטובת "אור ירח".
אז אם פינצ'ר יזכה, זה יהיה כי "מאנק" יהיה סרט סוחף שיש לו קהל גדול – דבר שהוא התקרב אליו עם "הרשת החברתית" אבל אז הפסיד, אבל הוא אולי יכול לשחזר. אישית, מהטריילר, "מאנק" נראה כמו "טרמבו 2: הפעם עם במאי" אבל יש דברים גרועים יותר להיות, וכמובן – אולי הטריילר עושה לסרט שירות דוב.
6. אוקיי, אוקיי, אבל פיקסאר זוכים השנה, כן?
אה, כן, בלי שום ספק – האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר של השנה יילך ל"נשמה". כלומר, אני לא מבין בשלב הזה למה בכלל יש קטגורית סרטי אנימציה. שפשוט ישלחו למפיקים של דיסני ופיקסאר אוסקר בצ'ק ונגמור את העסק.
כלומר, יש דבר אחד טוב בקטגוריה הזאת: הזדמנות לסרטים קצת פחות מוכרים להתהדר בתואר "מועמד" ואולי להיחשף לקהלים חדשים. אבל מבחינת תחרות, לא נראה שיש השנה איזה "ממד העכביש" שיכול לערער על ההגמוניה של העכבר בקטגוריה. מצטער, טום מור. תצטרך לחכות לשלב שדיסני יוציאו באופן בלעדי את כל הסרטים לדיסני+, אני מניח.
7. רגע, טנט לא יצא השנה או משהו?
כן… וקיבל ביקורות של "סרט נחמד, לא מספיק בשביל לחטוף עבורו קורונה". ובכל זאת: יש מצב טוב שבהיעדר סרטי בלוקבאסטר גדולים עם אפקטים בסאונד, עריכה וכו', שטנט יסיים את הטקס של אפריל עם הכי הרבה זכיות במצטבר – קשה לחשוב על תחרות רצינית עבורו (למרות שמה אני יודע, אולי "גרייהאונד" יגיח מאיזה בור באדמה וייקח לו את פרס הסאונד). אבל סרט? שחקן? תסריט? בפעם הבאה, נולאן.
יש לקחת, כמובן, את כל מה שכתבתי פה בערבון מוגבל עד מינימאלי: יש פשוט מעט מדי מידע שאנחנו חשופים אליו כרגע. אמנם היו פסטיבלים, אך הפורמט שהגביל אותם מנע משיחות ברזייה להבהיר לאן הרוח נושבת, ואנחנו עדיין רחוקים לא רק מהפתעות של הרגע האחרון אלא הפתעות של הרגע האמצעי.
אז עד נובמבר, שבו יתחילו לחלק כמה וכמה פרסים כאילו אנחנו אנשים סבירים שמחכים עד כמעט סוף השנה כדי להכריז על הסרטים הכי טובים בה – נותר רק לצפות ולתהות מה יהיה בסוף העונה הזאת.
נניח ובאמת יהיה טקס באפריל
ואז יקרה נס והקורונה תסתיים. אז יעשו טקס נוסף בפברואר? איך זה הולך לעבוד? או שהגרירה הזאת תהיה המועד החדש של הטקס?
כרגע הטקס אמור להיות בסוף פברואר (של 2022)
אני אניח שהתאריך הזה לא ישתנה (בהנחה וכו' וכו') יותר מדי – אולי שבועיים לתוך מרץ, אבל מבחינת המרגש ההבדל בין עשרה חודשים ושנים עשר הוא די קטן.
ההבדל הוא אפסי.
בעשרים השנה האחרונות, כמה סרטים היו מועמדים לאוסקר שיצאו לאקרנים בין החודשים פברואר ואפריל?
אני זוכר את "תברח", ובטח יש עוד, אבל בלי לבדוק לעומד אני חושב שהמספר שלהם הוא כזה שאפשר לספור על כף יד של מצורע.
זה לא יציאה בין פברואר לאפריל
זה בין ינואר לפברואר (פברואר 28 הוא תאריך היציאה האחרון לאוסקר 2021, בניגוד ל31 בדצמבר בשנה רגילה).
גם הפנתר השחור יצא בפברואר
אבל אתה צודק, הפעם האחרונה שסרט היה מועמד לאוסקר ויצא בפרק זמן הזה למעט "תברח" ו"הפנתר השחור" היה "ארין ברוקוביץ'" במרץ 2000
כמה הערות והימורים משלי
1."ארץ הנוודים" אכן נראה כפייבוריט לזכייה כרגע, לא חושב שיש לו סיכוי יותר טוב מכל המועמדים של נטפליקס ביחד אבל בהחלט הפייבוריט.
2.עושה רושם שפרסי המשחק הם המקום שבו מקבלים יותר פרסים "על הקריירה" מאשר על הופעה ספציפית, אני מאמין שבמיוחד אחרי ששנה שעברה חזרו הביקורות של "אוסקר לבן מדי" ומחאות הBLM האוסקרים יעדיפו לתת את הפרס לבוזמן או לינדו מאשר הופקינס או אולדמן שכבר זכו בו.
3.אני מאמין שעם הזמן נראה יותר פרסים ומועדמדויות לסרטים זרים מעבר לפינה הקטנה של "הסרט הזר". אבל מצד שני, כרגע אין אף סרט זר שנראה שייכנס למירוץ אז כנראה שזה פחות ישפיע השנה.
4.הנציג הישראלי לפרס הסרט הזר יהיה "אסיה" בגלל ששירה האס צברה פרסום אחרי שהייתה מועמדת לאמי וגם קיבלה פרס על המשחק שלה בסרט בפסטיבל טרייבקה(אותו אחד ש"אפס ביחסי אנוש" זכה בו בפרס הסרט הזר).אני לא חושב שהסרט יצליח לקבל מועמדות לפרס הסרט הזר.
5.אני מהמר ש"מאנק" יקבל בשלב מסויים ביקורות על כך שהוא "אוסקרי"(מדובר בסרט בשחור לבן שעוסק ביצירת הסרט "הטוב בכל הזמנים" אז כן, יש מצב שהוא קצת "אוסקר בייט") מדי וייאבד מהתמיכה שלו כי המצביעים יפחדו להיראות מנותקים מדי.
6. כרגיל פיקסאר הם כרגיל הפייבוריטים לזכות בפרס סרט האנימציה( כנראה על "נשמה" אבל גם ל"קדימה" יש סיכוי אם נשמה יאכזב) אבל הנה המועמדים הבאים בתור:
Wolfwalkers-טום מור היה מועמד כבר פעמיים והסטודיו כבר שלוש פעמים, זה בתוספת הביקורות המאוד החיוביות וזה שהסרט נראה ממש יפה הופכים אותו למועמד המוביל כרגע להפתעה.
Connected- הטריילר נראה טוב ומה שלורד ומילר נוגעים בו בדרך כלל עובד.
Over the Moon- לא מקבל ביקורות מדהימות אבל כרגע עדיין כנראה יקבל מועמדות.
Lupin III: The First-כן, יש דיבור כזה ובהתחשב בכך שלסרט יש תחושה שמרגישה יותר כמו סרט אנימציה מערבי מאשר סרט אנימה(ולדעתי מדובר גם על סרט ממש טוב) אז אולי זה לא כל כך מפתיע.
Earwig and the Witch-סטודיו ג'יבלי חוזר ליצור סרטים, הבעיה היא שהמיאזאקי הלא נכון מביים את הסרט(גורו (הבן של) במקום הייאו) אז אני לא ממש אופטימי.
גם ל"קרודים 2" ול"טרולים מסביב לעולם" יש סיכוי להיכנס אבל אין לי מה לומר עליהם
אגב משהו על האנימציה שלא הכנסתי לפוסט אבל שווה לזכור
יש מצב שהשנה נראה רק 3 מועמדים (אחרי כמה וכמה שנים של 5 מועמדים) כי פשוט יהיו מעט מדי סרטים שנחשבים מופצים על פי הסטנדרטים של האקדמיה.
יש לזה ביסוס או שזה מבוסס על תחושת בטן?
כך או כך זה נשמע הגיוני(למרות שעל פניו אם מסתכלים על סרטי אנימציה שיוצאים השנה אמור להיות מספיק בשביל להוציא חמישייה לגיטימית).
יש חישוב כלשהו (לדעתי מתחת ל-16 כולל)
אבל השאלה היא כמובן מה נחשב בכלל הפצה בשנה שכזאת. נחכה לשורטליסט ונדע.
הבנתי, תודה
בכל זאת קשה לי להאמין שחוץ מה9 סרטים שציינתי לא יהיו עוד מספיק סרטים אחרים שיירשמו לקטגוריה בשביל שהיא תורחב ל5 מועמדים
אני שמח שסרקוסזי לא זכה על הטייס
הוא היה סרט טוב, אבל לא הסרט שעליו הייתי רוצה שסרקוסזי יזכה, השתולים לעומת סרט אחד הסרטים הטובים שלו משנות ה2000 .
שאטר איילנד -שמישום מה לא זכה בכלום.
הזאב- שהגיוני שלא זכה כי וואלה זה סרט קשה מידי לאוסקרים.
השתולים-סרט מדהים עם אחלה טוייסטים , שטיקים של ״רגע מי השוטר מי האיש מאפיה? מה קורה כאן??״
האא הטיס-דיקפריו מגניב כהרגלו , סרט טוב מספר את הסיפור לא ברמה של סרקוסזי אבל כל אחד אחר היה רוצה לעשות סרט ברמה הזו
האם לא תהיה לחלק מהסרטים בעיה לעמוד בתנאי האוסקר בשל מיעוט הקרנות?
(לא בטוח אם הקריטריון הזה הוא רק עבור הסרט הטוב ביותר, או לכל הקטגוריות). בכל מקרה, הקרנות בדרייב אין נספרות לטובת העמידה בתנאים, כך שאולי נראה דרמות דברניות משתלטות על מסכי הדרייב אין בלוס אנג'לס בקרוב.
החוקים השנה שונים
אני חושב שמספיק שסרט היה אמור לצאת לקולנוע ושוחרר בדרך כלשהי בשביל לעמוד בתנאים
מתי פרסי אופיר?
לא מצאתי שום ידיעות על הטקס מאז הכרזת המועמדויות
די בטוח שהם בעצמם לא יודעים
ושהם מחכים שאולי קצת יירגע גל ההחמרות כדי לעשות הקרנות מצומצמות כדי לאפשר סבב הצבעה שני "נורמלי" (במקום פשוט סקרינרים) ורק אז נשמע מתישהו על זוכים (כנראההה בלי טקס).
ובסוף אסיה יזכה,
כי כל מה שצריך זה לעשות את מה שפינגפונג אמר, ולהזכיר לחברי האקדמיה ששירה האס הייתה מועמדת לאמי.
כן, בלי טקס
וב-13.11 בכאן 11 ביום שישי (13.11) ב-19:00 במסגרת התוכנית "סוכן תרבות", כך על פי יאיר רוה. איזה טמטום.
יודעים איך לעורר הייפ באקדמיה
(ל"ת)
בעצם בשעה 15
כדי שגם צופים שומרי שבת יוכלו להתעלם מהמשדר כמו שצריך
אני חושבת שהיית צריך לחכות עם הניחושים 3 שבועות
אני מאמינה שסרטים כמו משפט השבעה משיקגו או הזהב של נורמן יושפעו באופן דרמטי מתוצאות הבחירות בארה"ב. לא בטוחה איך בדיוק הבחירות ישפיעו אבל אין לי ספק שהן ישנו את הנרטיב של מאבקים חברתיים ומאבקי שחורים ברמה שתקבל יותר או פחות התיחסות באוסקרים ובתרבות.
יש לי תחושה שאם טראמפ יבחר זה יהיה טוב לסרטים האלו, ואם לא, אז תהיה תחושה של "ניצחנו, אפשר לעבור הלאה". אבל אני יכולה גם לדמיין סיטואציה שבה דווקא נצחון של ביידן יהפוך את השנה לשנת 'נצחונות מאבקים חברתיים' ויקפיץ את הערך של סרטים עם מסרים כאלו.
לפוליטיקה יש השפעה, אבל היא קצת פחות ישירה משניתן לדמיין
כלומר, קשה לי לדמיין סרט שזוכה נטו כי טראמפ/ביידן זוכה. עד עכשיו לא הייתה ממש בחירה שכולה "אצבע משולשת" לנשיא כלשהו, שנוא ככל שאפשר. בסופו של דבר, ואפילו והוליווד מגויסת ותומכת – הם עדיין מצביעים לסרטים ולנשיא בנפרד.
כן ולא, ו2020 לא שנה רגילה
קודם כל, בגדול, לתחושתי, הסרטים האלו בכלל יצאו בגלל האוירה הפוליטית של טראמפ. היא מאוד טעונה ושיח השיוויון האמריקאי עדיין לא דעך מזמן המחאה האחרונה, בניגוד למה שחברים מקומיים חזו (כולל שחורים). כניראה *גם* בגלל שזו שנת בחירות.
כמו כן, תקופת טראמפ מאוד מאופיינת בהמון המון המון סדרות וסרטים שעוסקים במחאות חברתיות. האוסקרים כבר כמה שנים נותנים דין וחשבון על אפליה כי בכללי נהיה שיח שעוסק יותר בשיוויון ואינקלוסיביות.
לכן אני לא מאמינה שהדברים האלו לא ישפיעו על האוסקרים, אבל כן מאמינה שבחצי שנה שעד הטקס השיח הזה יקבל טוויסט כזה או אחר לפי התוצאות.
וכל זה מבלי להתיחס למאבקים המשפטיים שככל הנראה צפויים לקרות, למשל בגלל הבעיות של ההצבעות בדואר (שכבר ברור שלא יגיעו עד ה3.11 ליעדן הסופי לצרכי ספירה, וכשטאמפ מתכנן במוצהר לנסות ולבטל את הפתקים שיגיעו באיחור, וכרגע יש לו רוב בבית המשפט העליון).
אז אני לא מאמינה שזה פשוט יעבור בשקט.
אבל הדין וחשבון שהאוסקרים נותנים לא מתרגם לסרטים על מחאות דווקא
ראשית כל, בוא נשים את הקלפים על השולחן: האוסקרים, מאז בחירת טראמפ בקושי רב הלכו על סרטים "אנטי טראמפיים": הבחירה היחידה שאפשר לצייר (איכשהו) כ"תעדוף מיעוטים על פני ההגמון" זה "אור ירח" על פני "לה לה לנד". מאז, יש לנו את "צורת המים" שמנצח סרטים כמו "תברח" ו"שלושה שלטים", "הספר הירוק" שמנצח את "רומא", ו"פרזיטים" (סרט שאפשר לקרוא אותו כסרט מחאתי, אבל הוא מאוד רחוק מאמריקה).
האגדה שהאוסקר הם לוחמי צדק חברתי שמנסים להתחנף לפוליטיקה הנכונה היא קצת אגדה – זה מדי פעם משפיע, כן, אבל בסופו של דבר הטעמים של האוסקרים משתנים בהדרגה ובאיטיות ולא בהלך רוח של "יאללה, יש מחאה, מתפרעים".
אני לא שולל, כמובן, שמשהו קיצוני יקרה שיכריח את כולם לשקול את כל מה שהם יודעים – אבל בסך הכל, גם במקרים פוליטיים קיצוניים קודמים (ניקסון, הבחירות ב-2000) – האוסקרים די היו בשלהם, עם השפעות כלליות ורחוקות ולא משהו ישיר יותר מדי.
כשאתה מציג את זה כך, יש סיכוי
כלומר התחושה שלי שהכל מאוד טעון, אבל נדמה לי שזה היה נכון גם בימי ניקסון.
אז אכן גרייהאונד הגיח מאיזה בור באדמה ולקח לו את המועמדות לפרס הסאונד.
כלומר, כן, עדיין לא ברור שהוא יזכה (אחרי הכל, יש את צלילי המטאל), אבל הוא לפחות מועמד בזמן שטנט אפילו לא מועמד לסאונד.
באופן כללי, זה די פדיחות בשביל נולאן ששיווק את הסרט הזה כמשהו ענק וגדול ובסוף מקבל רק מועמדות לאפקטים (שם הוא כנראה יזכה, אז זה לפחות פרס תנחומים) ולעיצוב הפקה.
טוב, עם גמישות מסוימת כללית, נראה לי שקלעתי בכל ההימורים שלי
(ל"ת)
מרגיש שיש צורך לציין את המשפט:
"סרט? שחקן? תסריט? בפעם הבאה נולאן"
טכנית רק 2 מתוך השלושה
(ל"ת)
כן נו אבל היתה מועמדות
ואפשר לפרש את המשפט לכאן ולכאן
טכנית, אופנהיימר לא זכה בסוף בתסריט
אבל כן, יש פה אחל׳ה חיזוי בלתי צפוי שדי קלע למטרה.
הבעייה היא שזה בא משפט אחד אחרי ״יש מצב טוב שבהיעדר סרטי בלוקבאסטר גדולים עם אפקטים בסאונד, עריכה וכו', שטנט יסיים את הטקס של אפריל עם הכי הרבה זכיות במצטבר – קשה לחשוב על תחרות רצינית עבורו״, שזה, איך נאמר, רחוק שנות אור מהמציאות בה בסוף טנט זכה אך ורק בפרס האפקטים ואפילו מבחינת מועמדויות הייתה לו רק מועמדות אחת נוספת מלבד זה.