דו"ח קופות שבורות – 28.10.2001

שום דבר לא יעצור את הדו"חקו!
גם אם יזרקו את כל עורכי 'עין
הדג' לרחוב, יקחו לנו את
המחשבים ויחטפו אותנו
לניקרגואה, כשבמקביל תתחיל
מלחמת העולם ה-3.5, גשם מטורף יטביע את רוב חלקי הארץ, נתיבי איילון יוצפו, חייזרים ינחתו בפרדס-חנה והעיר חיפה כולה תשקע אל תוך הים התיכון – דו"ח קופות שבורות פבלוש יפובלש! ואכן, למרות שלא כל התנאים הללו התקיימו, כרגע אני כותב על מחשב זר, בין ערמות ארגזים שמכילים את כל רכושי עלי אדמות, ואם מישהו ישאל אותי איפה אני גר – ייקח לי הרבה זמן לחשוב על תשובה משכנעת. הפתרון המתבקש במצב זה היה לבקש מלונג ג'ון (בימים כתיקונם: שותפתי לדירה ולעריכת האתר) לקחת את הדו"חקו שוב על עצמה, אבל היא נראתה לאחרונה נודדת דרומה עם הציפורים. בשלב זה אתם כבר צריכים להתחיל לצעוק עלי להפסיק עם הסיפורים על חיי הפרטיים שלא מעניינים אף אחד ולגשת לעניין – ואתם צודקים – אבל אני חייב עוד לנצל בימה זו כדי להודות מקרב לב לסרין, שבלעדיה האתר לא היה ממשיך לתפקד בימים טרופים אלה, והרוויחה ביושר את צירופה לצוות עורכי 'עין הדג'. את עוד תתחרטי על זה.

אבל נחזור לעניין שלשמו הגענו: דיווח על עניינים לא ממש חשובים שמתרחשים רחוק מאוד מאתנו ושאין להם שום השפעה על חיינו. במקום הראשון השבוע: סיפורו של חייזר ידידותי הנמצא במרחק מאות שנות אור מביתו אך שואף לחזור אליו, 'אי-טי 2', המכונה 'קיי-פאקס', ובו משחק קווין ספייסי את החייזר (או לפחות אחד שטוען שהוא כזה), וכדי שלא יטרידו אותו ויספרו לו כמה הוא דומה להוא מ'אמריקן ביוטי', הוא שם משקפי שמש. כצפוי, הוא מתאשפז במוסד לחולי נפש, והסרט מספר על נסיונו של הפסיכיאטר שלו (ג'ף ברידג'ס) להבין האם מדובר באמת בחייזר (בכל זאת, הוא יודע לצייר מפות-כוכבים של אזורים מרוחקים בגלקסיה) או בסתם מטורף (בכל זאת, הוא נראה כמו בן-אדם, עם תוספתן והכל). הביקורות משבחות את משחקם של ספייסי וברידג'ס (Duh), אבל לא מאוד מתלהבות מהסיפור ומהסרט בכללותו. לעניות דעתי גם הספר לא היה משהו, אבל אני כנראה בודד ביקום בדעתי זו. מעריצי הספר ואנשים שיילכו לראות את קוין ספייסי בכל סרט, גם אם הוא ישחק נזירה טיבטית (אני, למשל) הביאו את הסרט להכנסות סוף שבוע של מעל 17 מיליון דולר.

במשך השבוע שעבר נחגג האלווין, הידוע גם כליל כל הקדושים, שאחת המסורות החשובות ביותר בו – מלבד הפרקים המיוחדים של 'הסימפסונס' – היא שחרורם של סרטי אימה, לרוב גרועים. בשבוע שעבר, 'From Hell' כבש אמנם את המקום הראשון, אבל עם סכום לא משכנע. השבוע עוד שני סרטים מפחידים לכאורה הצטרפו למעגל. אל המקום השני נכנס '13 רוחות', סרט שמתאים בדיוק לתאור של 'בית האימה' מלפני שנתיים: רימייק של סרט אימה קלאסי משנות השישים, המשובץ בתפאורות ענק יקרות ופעלולי מחשב גרנדיוזיים, שלא מפחיד אף אחד ונחשב למחורבן באופן כללי, על חבורת אנשים הכלואה מסיבה טפשית כלשהי בבית ענק רדוף רוחות. למרות הכל הסרט הצליח להשיג 15 מיליון דולר, אולי בגלל אוירת החג, ואולי בגלל שאנון אליזבת', השם הידוע היחיד בצוות השחקנים.

הסרט המפחיד השני שיצא השבוע, 'Bones', לא זכה אפילו לזה (הכוונה להישג הכספי. לביקורות הרעות הוא זכה גם זכה). הסרט נכנס בקושי למקום העשירי, עם 3 מיליון דולר. בתפקיד הראשי, של גנגסטר החוזר מן המתים, משחק סנופ דוג (לשעבר סנופ דוגי דוג), פעם ראפר, והיום, כך נראה, בעיקר שחקן קולנוע – זה הסרט השלישי שלו השנה, והרביעי בדרך. ואפרופו סנופ: אחד מסרטיו הקודמים, 'Training Day' המצליח (במקום החמישי, והסרט בעל ההכנסות הכוללות הגבוהות ביותר מבין העשיריה של השבוע) יגיע לארץ בדצמבר, תחת השם האומלל 'יום אימונים מסוכן', מה שמצרף במזל טוב את המילה 'מסוכן' לרשימה הרשמית של מילים שאותן מפיצים מטומטמים וחסרי דמיון זורקים על שמות סרטים במקום להשקיע בהם מחשבה כלשהי, ושאותן אני לא רוצה יותר לראות בשם של סרט לעולם.

בשבוע הבא הבלוקבאסטרים חוזרים, והפעם זה סופי: המותחן 'Domestic Disturbance' עם ג'ון טרוולטה וסרט האקשן 'The One' עם ג'ט לי ייצאו שניהם למסכים – ולשניהם אין סיכוי נגד
'Monsters, Inc', החדש של דיסני ופיקסאר, כנראה הסרט הגדול ביותר של החורף שלא מבוסס על סדרת ספרי פנטסיה מפורסמת.

כאן רד פיש הנודד בדרכים הנפרד מכם בברכת שהות נעימה בביתכם המרווח, החמים והנוח. לילה טוב.


הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.

1. K-Pax – 17.5 (17.5)
2. Thirteen Ghosts – 15.6 (15.6)
3. From Hell – 6.1 (20.7)
4. Riding in Cars With Boys – 6.0 (19.1)
5. Training Day – 5.1 (65.0)
6. Bandits – 5.0 (32.1)
7. Serendipity – 3.9 (40.1)
8. The Last Castle – 3.7 (13.0)
9. Corky Romano – 3.0 (20.2)
10. Bones – 2.9 (2.9)