דו"ח קופות שבורות – 21.11.2004

ניקולס קייג' בודק את הכנסות סרטו החדש. אחד אחד.
זהו. החורף הגיע באופן רשמי, שזה כבר כיף. חבל רק שהפעם הוא נפתח בהפסקת חשמל מעצבנת. כלומר, מילא הפסקת החשמל – היא דווקא הסתיימה מהר. זה רק המחשב הרגיש של רד שחטף שוק, וסירב לאפשר חיבור לאינטרנט. ועד שהפרימדונה הסכים לקשקשת ברשת, תקפו את הדירה נפילות מתח חוזרות ונשנות. אז אוקיי, הבנו – יש מישהו שמנסה למנוע את פרסום הדו"חקו, וכל האמצעים כשרים מבחינתו. גם מבחינתנו זה בסדר – נוכל להתמודד עם זה. אבל לא חראם על המחשבים?

כדי להצדיק את מצב הרוח העגמומי שאנשים נוטים לקבל בחורף משום מה, הוזעק השבוע ניקולס קייג' למקום הראשון בטבלה. קייג' הבין שכדי לשלם את שכר הדירה, עליו לעזוב את התפקידים הרציניים, ואת תפקידי הגיבור בסרטי אקשן-בשקל, ולחזור למקורות, למפיק העל ג'רי ברוקהיימר. הסטטיסטיקה לא משקרת – לקייג' יש ברזומה ארבעה סרטים שחצו את קו הכנסות ה-100 מיליון, ושלושה מהם הופקו בידי ברוקהיימר. ל-'National Treasure' יש סיכוי לא רע להיות הסרט החמישי לעשות זאת.

'אוצר לאומי' הוא סרט הרפתקאות מופרך להחריד. קייג' מגלם את בנג'מין פרנקלין גייטס, דור שלישי לציידי מטמונים. הוא מאמין בקיומו של איזה אוצר שלכולם ברור שאינו קיים, ומביא כל מיני הוכחות לשם כך: למה חשבתם שוושינגטון היא בירת ארה"ב? זה רמז! ולמה חשבתם ששטר הדולר מעוצב כמו שהוא מעוצב? זה רמז! ולמה חשבתם יש מפת אוצר במסגרת של הצהרת העצמאות האמריקאית, אה? אה.

כרגיל בסרטים מסוג זה, יש נבל (שון בין), שרוצה לגנוב את האוצר, ולאיים על שלום העולם. עתה, איש אחד – ניקולס קייג'! – צריך לגנוב את מגילת העצמאות לפני שיהיה מאוחר מדי, בלה, בלה, בלה. בקיצור, עלילה שנראית כאילו תפרו אותה תוך כדי צילומים.

הביקורות מודות שהסרט מהנה בדרכו שלו, אך בוכות מרה על הקצב האיטי בו הסרט בוחר לרכב, על הפטריוטיות המוגזמת שמשפריצה מכל חור, ועל השיאים הרבים אליהם הוא מתעקש להגיע בכל חמש דקות, ממש כאילו מדובר באיזה סרט פורנו.

אפרופו ניקולס קייג' בסרט פורנו (בררר… הצמרמורת!) – סצינת מקלחת צריך שתהיה. ואם יש סצינת מקלחת, צריך שהקייג' יקציף בחושניות אין קץ את גופו המסוקס (איזו בחילה!). חיש קל זומן בחור בלונדיני נאה, שרירי וחטוב, שאין אף שערה מיותרת בגופו, כדי לבצע את העבודה. הכירו נא את בובספוג מכנסמרובע.

בובספוג הוא כוכב סדרת טלוויזיה בערוץ ניקולדאון. כפי ששמו מרמז, הוא ספוג ים, והוא לובש את גרסת הלגו למכנסוני 'דפוק אותי'. הביקור המתוקשר שלו באולמות הקולנוע, הסתיים בזעזוע מה: הכתר של נפטון, אל הים, נגנב, ועל בוב מוטל להחזירו לבעליו, אחרת יבוא הרשע מהסרט של ניקולס קייג' ויאיים על שלום העולם.

הביקורות מחבבות את הסרט, ואומרות כי הוא מתאים לא רק לילדים שמעריצים את בוב, אלא גם להוריהם. או לפחות, לבעלי זיקה כלשהי ליצור בעל השיניים הבולטות. מסתבר שהרבה מחבבים את בוביזמר, והישגיו בקופות נאים בהחלט: 32 מיליון דולר. מצד שני, יכול להיות שלצופים לא אכפת מבובהפט (אגב, האם לאשתו קוראים מאדאם בובארי?), והם באו רק כדי לחזות בהופעת האורח של האליל דייויד האסלהוף. לכו תדעו, הכל יכול לקרות.

יש רק בנאדם אחד בעולם שלא אוהב את בובושק'ה, וגם לו קוראים בוב. בוב פר. אתם אולי מכירים אותו כמיסטר אינקרדיבל. בשבוע השלישי לכהונתו במסכים, בוב (הפלאי) נאלץ להיפרד מן המקום הראשון, כדי להיות עפר לרגליו של בוב (הנצלן), אי שם במקום השלישי.

בנות בדרך כלל שמחות כשאומרים להן שהן נראות כמו מיליון דולר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעשרה מיליון. אבל יש אחת, קוראים לה ברידג'ט, שלא בטוחה שהיא מרוצה מהעסק הזה. מצד אחד, לצורך התפקיד היה עליה להעלות במשקל, לכן היא העשירה את התפריט שלה בכמעט 2,000 קולנועים. מצד שני, כל המאמץ הזה, ורק עליה של 15% במשקל הרווחים? אולי לא כיף לה. אבל גם למי שראה את הסרט לא כיף.

לא בעשיריה אבל עדיין שווה אזכור: 'חינוך רע', סרטו של אלמדובר, עשה השבוע גיחת ניסיון אל מולדתם של הכוכבים והפסים. 147,000$ יצא לו מזה, וזה הרבה יותר טוב ממה שאפשר לחשוב. הסרט הוצג בשלושה קולנועים, בסך הכל, כך שמדובר בממוצע מדהים של 49,000$ לקולנוע.

בשבוע הבא, היי, זה 'Christmas with the Kranks'! וגם עם 'אלכסנדר'! מה הם עושים ביחד? 'Finding Neverland', כמובן.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. National Treasure – 35.1 (35.1)
2. The SpongeBob SquarePants Movie – 32.0 (32.0)
3. The Incredibles – 26.5 (177.6)
4. The Polar Express – 15.7 (51.5)
5. Bridget Jones: The Edge of Reason – 10.0 (21.5)
6. After the Sunset – 5.1 (19.1)
7. Ray – 4.6 (59.2)
8. The Grudge – 3.8 (104.4)
9. Seed of Chucky – 3.2 (13.5)
10. Saw – 2.9 (50.4)