דו"ח קופות שבורות – 6.4.2008

במקום הראשון השבוע, כמו בשבוע שעבר, נמצא '21'. זאת אמנם זכיה מההפקר – המתחרים התגלו כחלשים מאוד – אבל עדיין צריך לציין שהירידה שלו מהשבוע שעבר, 36%, היא לא רעה. הסרט הכניס השבוע 15 מיליון דולר, ובסך הכל הגיע ל-46 מיליון. התקציב המדווח של הסרט הוא 35 מיליון דולר, כך שאפשר להכריז עליו כהצלחה.

שני סרטים חדשים התחרו על תשומת הלב של הקהל השבוע, ושניהם הפסידו. 'Leatherheads' ו'Nim's Island' היו קרובים מאוד זה לזה, אבל שניהם היו קרובים גם ל-13 מיליון, תוצאה לא מוצלחת לאף אחד משניהם. מ'Leatherheads', בעיקר, ציפינו ליותר. ג'ורג' קלוני, האיש בעל מגע הזהב (כמעט) ומחליפו של אלוהים עלי אדמות, ביים את הסרט ומככב בו, לצד רנה זלווגר. ובניגוד לסרטיו הקודמים של קלוני כבמאי, 'וידויים של מח מסוכן' ו'לילה טוב ובהצלחה', זה לא סרט-מבקרים בלתי קליט או שחור לבן, אלא קומדית ספורט פשוטה ואולד-פאשנית. אבל הפתיחה שלו היתה די חלשה עבור סרט מסחרי, ומבינת המבקרים, הסרט קיבל הרבה "בסדר"ים ו"נחמד"ים. לא קטילה ולא נפילה, אבל רחוק מהשבחים שקיבלו סרטיו הקודמים.

'Leatherheads' (שייקרא בארץ, על פי דיווחים זרים, 'משחק מלוכלך' – וזה דווקא שם די שנון) מתרחש בשנות העשרים של המאה הקודמת, בראשית ימיה של ליגת הפוטבול, ה-NFL. הפוטבול הוא לא פופולרי הרבה יותר בארה"ב של 1920 מאשר בישראל של 2008, והליגה כולה עלולה להיעלם מהמפה – אבל לא אם יש למנהל הקבוצה הכריזמטי, השרמנטי והג'ורג' קלוני מה לומר בעניין.

הבה נחשב את סיכוייו של 'משחק מלוכלך' להגיע לארץ. מצד אחד, זה סרט על פוטבול, וסרטים כאלה לא מגיעים לארץ כמעט אף פעם. מצד שני, זה ג'ורג' קלוני, ואת קלוני כולם אוהבים. מצד שלישי, הנוכחות של קלוני לבדה לא מספיקה כדי להבטיח לסרט להגיע לארץ, ולראיה: 'סולאריס'. יוצא שהסרט מתנדנד, והעובדה שהוא הגיע רק למקום השלישי, עם 12.7 מיליון דולר, עלולה להיות מה שיכריע את הכף לטובת הפצה ישר ב-DVD בארץ.

התחרות של 'משחק מלוכלך' על המקום השני היתה 'Nim's Island', סרט ילדים של וולדן מדיה, החברה שהפכה ליותר דיסני מדיסני. כשאתם רואים את הלוגו של וולדן (שעומדים מאחורי 'נרניה', 'ממלכת טרביתיה', 'סוס המים', 'חנות הפלאים' ועוד כמה כאלה), אתם יכולים לדעת שתקבלו סרט לכל-המשפחה נקי ובריא בנפשו, אף פעם לא מדורג יותר מ-PG. כך גם 'האי של נים': נים היא אביגייל "סאנשיין" ברסלין, שחיה על אי באוקיינוס ההודי עם אבא הרפתקן והרבה חיות חמודות. כששלומו של האי מאוים, היא מזעיקה את ההרפתקן הנערץ עליה, אלכס רובר, בלי לדעת שאלכס רובר היא בעצם ג'ודי פוסטר, סופרת אגורפובית של ספרי הרפתקאות, שאותה מלווה ההרפתקן האינדיאנה-ג'ונסי (ג'רארד ספרטהההההה!) כחבר דמיוני. זה בסדר לילדים, מהמהמים המבקרים המשועממים.

אל המקום החמישי נכנס 'ההריסות', סרט אימה על פי הספר של סקוט ב. סמית, שגם כתב את התסריט. סרט אימה שמבוסס על ספר (ולא על סרט יפני, או על סרט אחר משנות השבעים) הוא דבר די חריג, למרות שהעלילה דווקא נשמעת משעממת עד טירוף: שוב, קבוצת תיירים אמריקאים צעירים נקלעת לצרות רציניות בטיול בחו"ל. מדינה אחרי מדינה, הקולנוע מנסה לשכנע את האמריקאים לא לעזוב אף פעם את מולדתם, כי בכל מקום מחכים להם רוצחים מטורפים, חוטפי ילדים או זוועות אחרות. הפעם התיירים (שכוללת את ג'נה מאלון מ'דוני דארקו' ושון אשמור, ילד הקרח מ'אקס-מן') נמצאים במקסיקו, שם הם נכנסים להריסות של מקדש עתיק, ומגלים שהתושבים המקומיים לא מוכנים לתת להם לצאת משם. האימה האמיתית היא מה שנמצא בתוך ההריסות, אבל אם הטריילרים לסרט עשו הפעם טובה לאנושות והצליחו לא לספיילר את הסרט, גם אני לא אעשה את זה. הדעה הכללית של המבקרים על הסרט היא שלילית, כצפוי, אבל בקרב בעלי דעה שקרובים יותר לז'אנר, הוא קיבל כמה תשבוחות מפתיעות. הוא נחשב למזוויע ומפחיד במידה שווה, ולכל הפחות, אפשר לדרג אותו כטוב יותר מהממוצע לז'אנר. אלא מה, ההכנסות שלו לא היו כאלה. הסרט השיג 8 מיליון דולר.

ומה עם השאר? עסקים כרגיל. 'הורטון שומע מישהו' ירד למקום הרביעי עם 9 מיליון דולר, אבל עדיין אין מי שיאיים עליו כסרט המצליח של השנה נכון לעכשיו (הכנסות כוללות: 131 מיליון דולר). הירידה של 'סופרהירו' – 43% – היא קטנה יחסית לז'אנר הפארודיות, אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי.

בפינת הביקור הפטריוטי: שלושה סרטים ישראליים הוצגו השבוע בארה"ב. 'ביקור התזמורת' מתחיל לאבד גובה, והכניס השבוע 164 אלף דולר, כשהכנסותיו הכוללות מגיעות לכמעט שני מיליון וחצי. גם 'בופור' עדיין שם, אם כי הוא כנראה בימיו האחרונים בקולנועים האמריקאיים והרוויח כמה גרושים, ואליהם הצטרף השבוע גם 'מדוזות', שהשיג 25 אלף דולר מארבעה בתי קולנוע.

השבוע הבא יהיה עמוס במיוחד, עם לא פחות מתשעה סרטים חדשים שיוצאים לאקרנים – בארץ. וזה מה שחשוב, האמת. בארה"ב, לעומת זאת, צפוי עוד שבוע משעמם, עם רימייק לסרט האימה 'Prom Night', והאקשנון 'מלכי הרחוב' עם קיאנו ריבס.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.

1. 21 – 15.3 (46.8O)
2. Nim's Island – 13.2 (13.2)
3. Leatherheads – 12.7 (12.7)
4. Horton Hears a Who! – 9.1 (131.1)
5. The Ruins – 8.0 (8.0)
6. Superhero Movie – 5.4 (16.9)
7. Meet the Browns – 3.4 (37.7)
8. Drillbit Taylor – 3.4 (25.5)
9. Shutter – 2.8 (23.1)
10. 10,000 BC – 2.8 (89.4)