עונת הפרסים מתקרבת לסיום, והתמונה מתבהרת. כלומר, התמונה עדיין מוזרה, אבל לפחות היא ברורה. והתמונה היא כזאת: לפי כל הסימנים, "ארגו" עומד לקחת את פרס הסרט הטוב ביותר – חוץ מלפי הסימנים של האוסקר עצמו.
בשבוע שעבר "ארגו" קיבל את פרסי איגוד השחקנים ואיגוד המפיקים. הבוקר הצטרפו אליהם גם הבמאים: איגוד הבמאים, DGA, חילק את הפרסים שלו, ונתן גם הוא את פרס הסרט הטוב ביותר ל"ארגו".
סטריק כזה על פני כל פרסי האיגודים משמעותו בדרך כלל זכיה בטוחה באוסקר. בעיקר כשמדובר בפרס איגוד הבמאים: הזוכה ב-DGA כמעט תמיד זוכה בפרס הבמאי הטוב ביותר באוסקר, והזוכה בפרס הבמאי כמעט תמיד זוכה גם בפרס הסרט הטוב ביותר. אבל השנה השיטה הזאת לא יכולה לעבוד, כי בן אפלק, משום מה, אפילו לא מועמד לפרס הבימוי באוסקר (מה שנראה מוזר יותר ויותר ככל שהעונה מתקדמת. איך ייתכן שאותם אנשים, פחות או יותר, בחרו אותו לבמאי השנה, ולא בחרו אותו לאחד מהחמישיה הגדולה?).
עוד זוכה בפרס DGA: הסרט התעודי "מחפשים את שוגר מן", שמסתמן יותר ויותר כמוביל ברור בקטגוריה התיעודית. סליחה, "שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" – נראה שגם השנה הסרטים הישראליים ימשיכו את המסורת המפוארת של מועמדויות ללא זכיה.
[THR]
עוד פרסים שחולקו אתמול: פרסי האנני, לסרטי אנימציה, הפכו למפוקפקים לפני כמה שנים, כשהתברר שבגלל סכסוכים פנימיים אנשי האיגוד שמבצעים את ההצבעה הם ברובם הגדול אנשי דרימוורקס, ולכן סרטי דרימוורקס זכו אוטומטית – בין אם זה הגיע להם או לא. אבל נדמה שהמצב הזה נפתר. בשנה שעברה זכה "רנגו" (שזכה אחר כך גם באוסקר לסרט האנימציה). השנה, שלושת המועמדים שנחשבים חזקים – "ראלף ההורס", "פרנקנוויני" ו"אמיצה" הם כולם של דיסני, וזה היה נראה די מגוחך אם פתאום "שומרי האגדות" הדרימוורקסי הכושל (לאו דווקא בצדק, הוא סרט נחמד בפני עצמו) היה מקבל את הפרס. ובכן, זה לא קרה. "ראלף ההורס" זכה, ונראה שהוא פותח פער על "פרנקנווויני" בדרך לאוסקר.
ועוד פרס לדיסני: "Paperman" קיבל את פרס הסרט הקצר.
ואלן טיודק זכה!
על התפקיד שלו כתור קינג קאנדי!
מגניב.
אם רואים את האוסקר כ"לינקולן" מול "ארגו" אני לחלוטין בצד של ארגו למרות שסחיפה מפתיעה של "אופטימיות" יהיה מגניב. וממש חבל שדיי לואיס הולך לקחת אוסקר על הדמות המעצבנת של לינקולן בעדו שיו ג'קמן נתן הופעה כל כך טובה ב"עלובי החיים" והוא יזכה בקרקרים.
אם הטייפקאסט שלו ישים אותו ביותר סרטים, אני לא מתנגד. בכלליות, הוא אחד השחקנים שכדאי שיופיע ביותר סרטים. אני עדיין מחכה להופעה של סטיב הפיראט בשודדי הקאריביים.
מה מיוחד כל כך בארגו?
סך הכל סרט נחמד, לא אחד כזה שממש הדהים אותי או גרם לי לחשוב עליו הרבה אחרי שצפיתי בו (והיו כמה סרטים כאלה השנה).
האם העובדה שהוא מבוסס על מקרה אמיתי גורם לו להיות כל כך מיוחד? או שמא היה משהו ב20 דקות הראשונות שפספסתי שכל הקסם המדובר היה בהן?
אולי
אולי בגלל שזה סרט אמריקאי "פטריוטי" שמעצים את האמריקאים ארגו זוכה כל הזמן. ארגו זה סרט טוב אבל אני לא בטוח אם הוא כל כך טוב.
חולני.
ארגו הופך להיות הסרט השביעי עד כה שגרף את כל פרסי הגילדות (יחד עם "שיקגו", "אפולו 13", "נאום המלך", שר"ה 3, "נער החידות ממומביי" ו"אמריקן ביוטי"), ומתוך כל השישה שקדמו לו, רק אחד לא זכה בסופו של דבר בפרס הסרט. זה חתיכת טוויסט מטורף, האמת. כמו שניתחו כבר בסינמסקופ: "ארגו" ייכנס להיסטוריה של האוסקר, כמו שבלונדי כבר אמרה, one way or another. או שהוא יהיה הרביעי שזכה בלי מועמדות על הבימוי, או שהוא יהיה השני שזכה למרות שזכה בשלוש פרסי הגילדות.
תכלס, אני מרוצה. כזה מירוץ מטורף לאוסקר אני לא זוכר כבר שנים, ומאז שאני עוקב אחרי האוסקרים אני משתוקק לאיזו הפתעה בסגנון "And the oscar goes to Crash". השנה, ככל הנראה, נקבל אחת כזאת – בין אם ארגו ייזכה או יפסיד. אני לא אשמח לראות אותו על הבמה כל כך – ככל שעובר יותר זמן ככה אני פחות מחזיק מהסרט הבינוני הזה, אבל אי אפשר לדעת. אולי ההתעלמות המוחלטת מ"לינקולן" אומרת שהאקדמיה בכלל לצידו של מישהו אחר. "חיי פיי"? "אופטימיות"? היום התחלתי לפנטז על הרגע שבו "חיות הדרום הפראי" יוכר בתור הסרט הטוב ביותר של השנה, אבל עדיין, למרות שכמעט כל פרס אפשרי חולק (חוץ מהבפט"א ועוד כמה פרסי גילדות). וזה כל כך, כל כך מגניב.