כמו רוב העולם, סביר שתלכו לראות את "הנוקמים" בקרוב. הבעיה היא ש"הנוקמים" הוא, למעשה, סרט שישי (או שביעי, תלוי אם "הענק" הראשון נחשב) בסדרה: הוא ממשיך ארועים שהתרחשו בכל סרטי היקום הקולנועי של מארוול. לא חייבים להתמצא ביקום הזה כדי להבין את הסרט, אבל עדיף – ויותר כיף – להגיע אליו עם ידע מוקדם. אם לא ראיתם את כל הסרטים הקודמים (ובואו נודה על האמת, לא כולם היו מבריקים), אם אין לכם זמן לעשות מרתון השלמת פערים, או אם אתם לא זוכרים בדיוק מה קרה ומי זה מי – הכתבה שלפניכם תיתן לכם סיכום של כל שיעורי הבית. זה כל מה שכדאי לדעת לפני שאתם הולכים לראות את "הנוקמים".
הבהרה: בקומיקס יש לדמויות האלה היסטוריה מסובכת באורך של עשרות שנים, שלא יכולתי לנסות לתקצר גם אילו רציתי. אנחנו לא מדברים על הקומיקס. כאן מדובר רק בתולדות הפיקטיביות של עולם מארוול הקולנועי. אני גם לא מפרט את כל עלילת הסרטים, רק את הפרטים הרלוונטיים.
זהירות: הכתבה כוללת ספוילרים ל"איירון מן", "איירון מן 2", "הענק", "הענק הירוק", "תור" ו"קפטן אמריקה".
הכתבה לא כוללת ספוילרים ל"הנוקמים".
טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור, וככל הידוע ללא קשר משפחתי לבית סטארק מווינטרפל) היה פלייבוי, מיליארדר, בעלים של חברה לייצור נשק, גאון ותינוק מגודל עד שנחטף, בסרט "איירון מן", על ידי אירגון טרור אי שם באפגניסטן. בשביו הוא גילה למרבה הפתעתו שאנשים השתמשו בכלי הרצח שיצר כדי להרוג אנשים. הוא לקח את זה קשה. בניסיון לכפר על עברו, הוא בנה לעצמו חליפת שיריון מעופפת ומזויינת היטב, והפך עצמו ל"איירון מן" – מכונת מלחמה של איש אחד, שפועלת נגד כוחות הרשע ותעשיינים רשעים כמוהו.
בעלי התודעה הקרובים ביותר אל סטארק הם פפר פוטס (גווינת פאלטרו), לשעבר העוזרת האישית שלו וכיום בת זוגו לחיים, וג'ארביס, מחשב בעל מבטא בריטי.
ברוס באנר היה מדען גרעין גאון, שנחשף בטעות לקרינה שפיצלה אותו לשניים, סטייל ד"ר ג'קיל ומר הייד: כשהוא מתרגז הוא הופך לביריון ירוק ועצבני בגובה בניין קומותיים, לא מבריק במיוחד אבל מאוד (מאוד) חזק. להבדיל מהגיבורים האחרים, באנר הוא דמות טראגית, שלא בחר להיות גיבור, והיה מעדיף בהרבה לחיות חיים נורמליים עם גוון עור סטנדרטי יותר. מאז התאונה הוא מבלה את חייו בניסיון בלתי פוסק לשליטה בכעסים.
גם ההיסטוריה הקולנועית של הענק היא המיוסרת מבין הגיבורים: ב-2003 יצא הסרט "הענק" בבימויו של אנג לי, עם אריק באנה בתפקיד באנר, ולמרות היוקרה של הבמאי הסרט נחשב לכשלון חרוץ שעדיף לקבור בערפילי ההיסטוריה. חמש שנים מאוחר יותר נוצר ספק-המשך, ספק-ריבוט: רשמית אין שום קשר בין הסרטים, והשחקנים כולם הוחלפו, אבל העלילה לא סותרת את העלילה של הסרט הקודם. הפעם אדוארד נורטון גילם את הענק. לקראת "הנוקמים" הוא הוחלף שוב, והפעם מגלם אותו מארק רפאלו.
תור הוא לא גיבור שנקרא על שם האל הנורדי; הוא-הוא אותו אל. על פי הסרט, תושבי אסגארד הם ספק חייזרים, ספק אלים, שהיוו את ההשראה לסיפורי המיתולוגיה שאנחנו מכירים. תור הוא אל הרעם, בנו של אודין, הבוס הגדול באסגארד.
בסרט הראשון בהשתתפותו הוא נבגד על ידי אחיו המאומץ, לוקי אל התחמנות (טום הידלסטון) ונזרק ממושב האלים אל כדור הארץ, וליתר דיוק, אל עיירה קטנה בניו מקסיקו. שם הוא התאהב בנטלי פורטמן ולמד לחבב אותנו בני התמותה, אבל בסוף הסרט שוב מצא עצמו תקוע שוב באסגארד. תור לא זז בלי מיולניר, הפטיש של אביו אודין, שאותו רק הוא יכול להרים, והמאפשר לו לעוף ולקרוא לברק, וכל זה בכלל לא פרוידיאני.
בשנות הארבעים, בעת אמריקה היתה עסוקה במלחמה מול הנאצים ועוזריהם, נעשה ניסוי ליצירת זן חדש של חיילי-על. זה לא מאוד הצליח – רק חייל אחד כזה נוצר. סטיב רוג'רס (כריס אוונס), פטריוט אבל חלשלוש, התנדב לניסוי והפך לשרירן-על; הצבא החליט שהשימוש הטוב ביותר בו יהיה ככלי תעמולה, ולכן הלביש אותו בצבעי הדגל והעניק לו את הכינוי "קפטן אמריקה". הסמל של קפטן אמריקה הוא המגן שלו, העשוי מהחומר הקשה ביותר הקיים ביקום (כן, קשה יותר מאדמנטיום).
אחרי שתפקד זמן מה כשלט פרסום מהלך למען אגרות מלחמה, הקפטן נכנס ללחימה בעצמו. מדען נאצי מצא מקור אנרגיה מסתורי אך רב עוצמה (הם תמיד כאלה) בצורת קוביה כחולה זוהרת, המכונה "הטסראקט", וניסה להשתמש בה כדי ליצור כלי נשק. הנאצי הובס לבסוף, הטסראקט אבדה אי שם באוקיינוס, והקפטן עצמו התרסק סמוך לחוג הקוטב הצפוני, ונחשב למת. למעשה, מתברר, הוא היה רק קפוא. 70 שנה לאחר מכן, הקפטן התעורר, וגילה שהעולם השתנה מהקצה אל הקצה, שהנאצים כבר לא בסביבה ושעכשיו להסתובב עם תחפושת של פסים וכוכבים זה מה זה גיי.
ניק פיורי
צופים שנשארו לשבת באולם דרך כל הקרדיטים של "איירון מן" – הסרט הראשון בפרוייקט מארוול – זכו לראות את הסצינה הזאת.
מאז, ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון) התארח כמעט בכל הסרטים בסדרה, בתפקיד מעין צייד כשרונות, והזמין כל אחד מהם להצטרף אל הנבחרת שהוא מקים. פיורי מנהל את S.H.I.E.L.D., ראשי תיבות של "סטרטג'יק הומלנד משהו משהו ווטאבר" סוכנות ממשלתית אמריקאית סודית המוקדשת ללוחמה באמצעים ביזאריים לאללה. קרוב לוודאי מסועפת לגברים בשחור.
רומנוב (סקרלט ג'והנסן) הופיעה לראשונה ב"איירון מן 2", שבו שימשה למשך תקופה קצרה כמזכירתו האישית של טוני סטארק, עד שהתברר שהיא למעשה סוכנת של S.H.I.E.L.D., עם היסטוריה של מרגלת רוסיה. רומנוב אינה טוענת לשום כוחות על: היא פשוט ממש טובה במה שהיא עושה – מכות, יריות, וכל מה שג'יימס בונד יודע, רק בלטקס שחור.
מכיוון שכל הופעתו של הוקאיי (ג'רמי רנר) בסרטים עד "הנוקמים" התמצתה בסצינה קצרה אחת ב"תור", לא הרבה ידוע עליו. הוא בן אנוש. הוא סוכן של S.H.I.E.L.D.. הוא די טוב ביריה בחץ וקשת.
קולסון (קלארק גרג) הוא סוכן S.H.I.E.L.D. שלמרבה הצער נטול כל כוחות מיוחדים, מלבד חביבות. הוא אפילו לא מתלבש באופן חריג – הוא נראה יותר כמו מה שהייתם מכנים "סוכן" במציאות מאשר בסרטי גיבורי על. למרות זאת הוא יכול גם להילחם די בסדר אם צריך. הוא השתתף בקיבוץ האוונג'רס כשהופיע ב"איירון מן", "איירון מן 2" ו"תור".
סלביג (סטלן סקארסגארד) הוא מדען, שעסק במחקר בניו מקסיקו – עם עוזרת המחקר, נטלי פורטמן – בזמן שאלים נורדיים התחילו ליפול שם מהשמיים, בסרט "תור". בזמן הקצר שבילה עם תור הספיק להתיידד איתו ולקבל כמה רעיונות לגבי פתחים בין-מימדיים.
ובסוף הסרט, אחרי הקרדיטים, הופיעה הסצינה הזאת.
מכיון שקצת קשה להבין מה קורה בסצינה שצולמה ביד באולם קולנוע: האיש הוא סלביג. הדבר שבמזוודה הוא הטסראקט. סמואל ל. ג'קסון הוא סמואל ל. ג'קסון. האיש שמופיע בראי, שאותו איש מלבד סלביג לא רואה, הוא לוקי.
וזהו. עכשיו אתם מוכנים ומזומנים לקיים מצוות צפיה ב"הנוקמים". בתיאבון.
בדיוק מה שהייתי צריך.
אני לא צוחק, ממש בשנייה שחשבתי על "היי, איך אני אספיק להשלים את כל הסרטים אם אני הולך לראות את 'הנוקמים' מחר בבוקר?" נכנסתי לאתר וראיתי את זה. תודה רבה רבה, זה עומד לעשות את חוויית הצפייה שלי הרבה יותר קלה.
עשית דווקא את הבחירה הפחות מהנה
זה לא היה רעיון טוב, הסרטים האלה הם פשוט חוויה (במיוחד בHD)
ולצפות במידע זה רעיון פחות טוב, כי מפסידים את כל הכיף
ואתה לא צריך לשלם, אני מכיר אתר שיש בו את כל הסרטים (חוץ מהנוקמים והענק הירוק, אבל ממילא הענק הירוק משודר מלא פעמים בHOT בערוץ 14,15 ואת הנוקמים אתה הולך לראות)
ואללה
אם עד עכשיו לא היה חשק לראות את הסרט הזה, מהתקציר הזה נשמע שכבר עדיף לראות שוב דרדסים
בדיוק מה שהייתי צריכה גם!
חבל שבזבזתי את הזמן הזה על ת'ור היום, סתם סרט מטופש.
או כמו שאישתי הגדירה אותו
כששכנעתי אותה לבוא איתי:
"אבל למה הוא מוריד חולצה רק פעם אחת?"
אני הגדרתי את הסרט כנחמד.
נכון, זה חיסרון ענקי של הסרט הזה
(ל"ת)
לדעתי גם ת'ור וגם כל הסרטים האחרים טובים כמו הנוקמים
אני לא מבין את השפיטה הזאת שגם הכתבה וגם חלק מהתגובות אומרים
הסרטים האחרים טובים בדיוק כמו הנוקמים, וזה שווה לעשות מרתון על לקרוא ספויילרים, כי אלה סרטים ממש טובים, כולם!!!
סחתיין על ההשקעה!
אם תפתח שיעור כזה באיזה קולג' באמריקה (Avengers 101) אני בטוח שהוא מאוד יצליח. כמה הערות:
– לא, ה"ענק" הראשון לא נחשב. כפי שכתבת, עדיף שישכח בערפילי ההיסטוריה ומהתודעה הציבורית. אפילו ניק פיורי לא היה שם.
– ברור שטוני הוא צאצא של בית ווינטרפל. והוא ורוב שתי טיפות מים.
– "אל התחמנות" גרם לי להיחנק עם הקולה. תודה על ה near-death experience הזה. אני בעד לקרוא לת'ור (אני מעדיף עם ה ') "אל הפלוצים של אלוהים".
– אם ב"בונד" 24 יחליפו את דניאל קרייג בסקרלט ג'והנסון עם לטקס שחור, אני לגמרי אראה את זה.
אה, ואולי כדאי להוסיף גם קצת מידע על לוקי, עקב היותו הנבל (וזה לא ספוילר..)
פורמלית, "הענק" הראשון לא נחשב
לא משום שהוא גרוע (והוא גרוע), אלא פשוט משום שהוא לא הופק על ידי מארוול כאולפן קולנוע, אלא בחברה אחרת (יוניברסל). אז המצב הקצת תמוה שנוצר הוא שמארוול היא אמנם בעלת הזכויות על כל הדמויות בסרט, אבל לא על העלילה שלו. זאת הסיבה ש"הענק הירוק" היה, באופן רשמי, ריבוט – למרות שאפשר בהחלט להתייחס אליו גם כהמשך.
מה זה אומר "זכויות על העלילה"?
איך בכלל אוכפים דבר כזה? אם יש התייחסות לאירוע שקרה בסרט הראשון יוניברסל יכולה לתבוע? אני מתאר לי שמארוול לא צריכים להמציא מחדש את הorigins של הענק – נדמה לי שיש להם זכות ראשונים; אז במה בדיוק הזכויות על העלילה של יוניברסל מתבטאות?
אני לא יכול לענות בבטחון בלי לימודי משפטים,
אבל אם אני מבין נכון, האוריג'ין (ברוס באנר נחשף לקרינה. הפך לירוק. Hulk Smash) נחשב לחלק מהדמות ולכן שייך למארוול. התסריט עצמו – דיאלוגים וכו' – לא שייך להם. לענק של היום אסור לומר "זה מזכיר לי משהו שחברה שלי בטי רוס, בתקופה שהיא היתה ג'ניפר קונלי ולא ליב טיילר, אמרה לי…" ולצטט אותה. זו לא בעיה קשה מדי.
אתה לא צודק רד.
אם מארוול היו רוצים, הם היו יכולים לעשות את זה ממש המשך של "הענק".
כבר קרו מקרים של סרטים ומותגים שעברו בין חברות.
חוץ מזה שסיפור האוריג'ן של הענק ב"הענק" לקוח מהקומיקס, למארוול יש זכות ראשונים על זה.
הם פשוט רצו לעשות לזה ריבוט כי הם כנראה כמוך לא אהבו את הגירסה של לי (למרות שהבמאי, לואיס לטרייר דווקא הודה שהוא חשב שהיא היתה "יפהפייה ועמוקה" לדעתו).
אני חשבתי שעשו ריבוט / סיקוול
בגלל שהחליפו שחקן, ולא רצו שזה יראה מוזר מדי. עשו את סיקוונס הפתיחה כדי להראות את סיפור האוריג'ין עם נורטון בשתי דקות, כאילו קווי העלילה הכללים של "הענק" הקודם אכן קרו, רק איתו, ואז המשיכו משם.
למרות שלאחר מכן, לא הפריע להם להחליף שחקנים בלי לתת איזה שהוא הסבר בסרט (*אהמ* דון צ'ידל).
הם עברו בין חברות אחרי שכסף עבר בין החברות, לא?
למשל, ב-1985 דיסני הפיקו את "בחזרה לארץ עוץ", המשך מאוחר מאוד-מאוד ל"הקוסם מארץ עוץ". את "הקוסם מארץ עוץ" הפיקה MGM, אבל זו לא היתה אמורה להיות בעיה: באופן רשמי, סרט ההמשך לא היה מבוסס על הסרט המקורי, אלא על הספר, שהזכויות לו נמצאות ברשות הציבור. הכל טוב ויפה, עד שהגיעו לנעליים. בספר, הנעליים של דורותי ("אין כמו בבית" וכו') היו כסופות. בסרט הן היו אדומות. דיסני היו צריכים לשלם ל-MGM תמלוגים על הזכות לצבוע את הנעליים באדום.
יכול להיות שזה לא תמיד ככה. כאמור, אני לא מומחה לדיני זכויות יוצרים ואולי אני טועה.
הוא לא גרוע. סרט נהדר.
(תחושה עמומה של דג'ה וו.)
שם בית סטארק הוא מחווה לגיבור הקומיקס, למעשה.
(ל"ת)
באמת?
(ל"ת)
הגיוני.
מרטין הוא מעריץ נלהב של קומיקס.
למעשה, הוא טוען שההשפעה הכי גדול שלו לסגנון ה"כל אחד יכול למות" בא לו כשהוא קרא את "מותו של מאר-וול" (מאר-וול הוא גיבור על של מארוול, מן הסתם) והמוות בא לו לגמרי בהפתעה כי היה מדובר בדמות ראשית ופתאום הוא קלט "היי, גם דמויות ראשיות יכולות למות, וזה הופך את הסיפור לטוב ומפתיע יותר".
מה?! זה נשמע לי שטויות
מי זה מאר-ול? מש' סטארק נשמע כמו משפחת יורק שנלחמה בבני לנקסטר במלחמת הוורדים
מאר-וול
http://en.wikipedia.org/wiki/Captain_Marvel_%28Mar-Vell%29
בקצרה, מדובר בגיבור מגזע חייזרי בשם Kree שמת מסרטן לאחר שנחשף לאיזשהו גז רעיל.
אמנם נשמע כמו שטויות, אבל אאל"ט בכל-זאת נכון.
סטארק ולניסטר אמנם בוססו על מלחמת הוורדים אבל שם הבית עצמו הינו מחווה לטוני סטארק. לא זכור לי אם הסופר אמר זאת בראיון, בבלוג שלו או איפה בדיוק, אך כן זכור לי שזה בא ממנו.
לא זכור לי שום דבר כזה
וזה נשמע כמו טעות.
הדמיון בין יורק- סטארק ולנקסטר- לאניסטר ובכללי בין מלחמת השושנים לספר הוא לא מקרי ומעבר לויכוח, זאת כנראה הסיבה לשם.
מלבד זה, יש למילה stark משמעויות שונות באנגלית, כל אחת מהן ניתן להדביק למשפחה הנ"ל בצורה זו או אחרת.
http://www.merriam-webster.com/dictionary/stark
כלומר אני מאמין שזה צירוף מקרים (גם אם לא לגמרי, כי אין שום סיכוי שמרטין לא הכיר את הקומיקס והדמות לפני שכתב את הספרים) מסוג כלשהו. בכל מקרה אני לא רואה שום דמיון בין הדמויות בכלל.
אני לא ממש מסכים עם רד
ש"לא חייבים להתמצא ביקום הזה כדי להבין את הסרט". ראיתי את כל הסרטים שהוזכרו למעלה (הענק של אנג לי הוא החביב עליי, למען האמת) ובאוונג'רס 90 אחוז מהדיאלוגים עברו לי מעל הראש. וזה די מתסכל למען האמת כי הסרט הזה עמוס מלל וכשלא מצליחים להבין מי נגד מי ומה הם לעזאזל רוצים אחד מהשני קשה מאוד להסחף לתוכו, לפחות במקרה שלי.
אז... לא אהבת?
כי לדעתי האקשן יותר מפיצה על הכל, וגם היו הרבה רגעים קורעים מצחוק. ממש, LOL.
אני מאשים את כריסטופר נולאן.
התיאוריה שלי היא שהאביר האפל שלו היה כל כך מסעיר ומדהים שהוא ככל הנראה דפק לחלוטין את יכולת ההנאה שלי מסרטי קיץ. אנשים התעלפו מאקס מן ההתחלה ומכוכב הקופים המרד ועכשיו מהאוונג'רס ואני יושב מול המסך הענק בקולנוע וצופה שוב באותם סיקוונסים מוכרים לעייפה והכל נראה לי meh נטול מקוריות. נקח לדוגמא את אקס מן 2 – את סצינת הפתיחה בבית הלבן וסצינת הבריחה של מגנטו ראיתי עשרות פעמים ועדיין מלווה אותן תחושת "וואו". הן קלאסיקה. ויש עוד דוגמאות משנים מאוחרות יותר, עד, כאמור, יציאת האביר. משם הכל השתבש.
וואלה?
אני לא מכיר את היקום של האוונג'רז חוץ מההופעות שלו בסרטים, ולא הרגשתי שום דבר שעבר לי מעל הראש (חבר שצפה איתי בסרט ומכיר את העולם הזה קצת יותר התמוגג מרפרנסים קטנים, כמו הדרך בה הוקאיי פותח את הקשת שלו, או מה שקורה כשהפטיש של ת'ור פוגש את המגן של קפטן אמריקה. לא משהו שהייתי מקטלג כ"חשוב").
יכול להיות שהנחת שיש פה רפרנסים שאתה מפספס, כשמה שזה בעצם היה הם פרטי עלילה חדשים?
יכול להיות שאלה באמת היו פרטי עלילה חדשים,
אבל התחושה היתה כאילו נכנסתי למסיבה באמצע. לא מעט סרטים מעמיסים על הצופה מיד בראשיתם ורק אח"כ מוצאים זמן להאט את הקצב ולמקם את הדמויות בתוך סיפור המסגרת תוך ליבון יחסיהם. באוונג'רס רצו מהר מידי בשבילי, כולל בעלילה הראשית שהסרט הגיש לי כמובנת מאליה אבל אצלי עוררה הרבה שאלות שכלל לא זכו להתייחסות (ולו אגבית).
סיכום יפה.
ולא ידעתי על הסצנה בסוף ת'ור. מעניין.
וגם, נתקלתי היום בזה – סוג של מפת רפרנסים לסרטי מארוול:
http://9gag.com/gag/4121407
ניסיתי לעשות חיפוש קצר אחרי איכות טובה יותר לקטע מת'ור
לא שפקפקתי ביכולות החיפוש שלך, רד, אבל אמרתי – שיהיה, נחפש גם. וגיליתי לא מעט קטעי וידאו שהוסרו על ידי בעלי הזכויות.
ואני תוהה, למה? למה להסיר את הקטע הקצר הזה שאולי אנשים חסרי סבלנות לא ראו בקולנוע, ויכול להכין אנשים לאוונג'רס? הם לא מבינים שזה אינטרס שלהם שהקטע הזה כן יהיה זמין באינטרנט באיכות טובה?
זה... טוב למכירות ה-DVD של "תור", אני מניח?
אני בהחלט יכול להבין את ההגיון בלשחרר את הקטע הזה לעולם, אבל זכותם לא לעשות את זה, וזה אחרי הכל קטע מסרט, לא טריילר (שהוא בהגדרה חומר פרסומי), אז זכותם לא לאפשר להשתמש בו. ולפני שמישהו שואל: מדובר בשני קטעים של פחות מדקה המשולבים בסקירה וביקורת של הסרטים, לכן הופעתם כאן מוגדרת שימוש הוגן.
הקטע הנ''ל
בכלל לא מחויבים לראות אותו כדי להבין את ההתחלה של "אוונג'רס".
למעשה, ההתחלה של אוונג'רס די נוגדת את מה שרואים שם.
גם טריילרים, שבהגדרתם הם כן חומר פרסומי,
נדרשו כבר להסרה.
לדעתי זה חלק מהמשחק שהאולפנים ואמצעי התקשורת מנהלים. אלו מקבלים אפשרות לעוד אייטמים, ואלה מקבלים עוד קידום מוצר.
אני יודע, וזה אידיוטי.
(ל"ת)
I Resent That
משתמע מדברייך ומדברי הדג שזה שלא ראיתי את הקטעים הללו זה באשמתי, מתוך חוסר סבלנות, עניין או ידיעה.
ו ל א כ ך ה ד ב ר
ראיתי בקולנוע את איירוןמן, את הענק (הראשון), את קפטן אמריקה ואת ת'ור, ולמרות שנשארתי לראות את הקרדיטים (כמו תמיד, בין אם יש סצנת אפטר-מובי בין אם לא), תמיד-תמיד-תמיד-תמיד הפסיקו את ההקרנה לפני כן ובקשו ממני לצאת מהקולנוע.
וזה מעצבן ברמות, כי לא רק שהפסיקו לי את ההקרנה לפני סוף הסרט (עקרונית), גם לא ראיתי את הסצנות (מעשית), אבל הכי – שנדמה לכם שיש לי שליטה על זה.
סצנת האפטר-מובי היחידה שראיתי בקולנוע היתה של גרין לנטרן, וגם זה כי כנראה המקרין הלך בדיוק באותו רגע לשרותים.
זה ממש לא בסדר
הם צריכים להקרין את זה עד הסוף, וצריך להתלונן אם מפסיקים לך את ההקרנה כשעוד יש אנשים באולם. זכותו של כל אחד לראות את הכתוביות עד הסוף, אפילו אם הוא סתם נהנה מזה. זה כלול במחיר הכרטיס.
יש עוד אפשרות
בVOD ובאתרים שמראים את הסרטים אתה יכול בסוף להעביר קדימה לסצנה, או לראות ביוטיוב את הסצנה
וגם שאני ודוד שלי הלכנו לקולנוע לא ביקשו ממנו לצאת לפני שהיה את הסצנה של הקרדיטים, אולי פשוט זה היה חוסר מזל שלא נתנו לך, כי זה לא תמיד ככה
בטוח יעזור למלא אנשים,
אבל אני זוכר את הכול. "ת'ור" היה מביך, ולפי הטריילרים של "האוונג'רס" נראה שפה משתמשים בקטע שלו יותר בחוכמה. "איירון מן" הראשון היה אדיר, השני היה נוראי. את שני הסרטים של הענק הירוק לא ראיתי, אבל אני מכיר את הדמות. "קפטן אמריקה" היה סרט ממש ממש נחמד, והעיצוב שלו היה מגניב.
מחר. יס פלאנט איילון. 16:20.
יהיה מדהים.
ממליץ לך לראות את "הענק"
של 2008, כן? סרט ה Pre-Avengers השני הכי טוב לדעתי, אחרי "איירון מן", וממש אנדר-רייטד.
חוץ מהאקשן והרומנטיקה, אתה מתכוון?
כולם היו טובים, וזה לא קשור שאחד היה פחות
כל הסרטים היו שווים צפייה לפחות פעמיים, גם עם איירון מן 2 היה פחות טוב מ1 עדיין זה היה פשוט סרט אדיר ששווה צפייה פעמיים, ואני מחכה כבר לאיירון מן 3
וגם אני מכיר מלא סיפורים ועדיין רואה סרטים
הסרטים של מארוול הם תמיד מותחים ונחמדים, והם לא בדיוק לפי הסיפור
אני הכרתי את הסיפור ברוב סרטי מארוול שראיתי, ועדיין אהבתי אותם מאוד
אז גם כאן יש טסראקט?
הטסראקט הזה הוא באמת דבר נתעב. גם כשהוא הופיע בסרט משלו (היפרקיוב) הוא לא עשה טוב לאנשים, וכל ניסיון להבין אותו מסתיים בכאב ראש.
הקובייה שנמצאת באסגארד
היא, לפי ההסבר בסרט, קוביית כוח שנלקחה ע"י אודין מענקי הכפור לאחר שהוא ניצח אותם במלחמה. הטסראקט היא קובייה מסתורית בעלת כוחות.
ייתכן (יכול להיות שזה הוזכר, יכול להיות שאני סתם מניח) שהטסראקט שנמצא הוא חלק שנשבר מקוביית הכוח המקורית והגיע לכדוה"א.
הווארד היה ממקימי מגן
לא פלא שפיורי קיבל את הקובייה, הווארד היה ממקימי מגן ופיורי ירש את זה
ב"קרטיב אמריקה"
את מתכוונת לזה?
אם כן, אני ממש לא מבין למה היה צריך קוביה מיוחדת כדי לאתר אותו. היו פשוט הולכים לקיוסק הקרוב…
כדאי לציין גם
בנוגע לאיירון מן את כל הסיפור עם הלב שלו שבא לידי ביטוי גם באוונג'רז.
טוני סטארק נפגע באפגניסטן ולא במזרח התיכון כפי שנכתב
צודק.
(ל"ת)
ממילא בשביל האמריקאים
אפגניסטן, המזרח התיכון, זה נשמע אותו דבר. בשניהם יש ערבים מרושעים ואילי נפט שרוצים להשמיד את ארה"ב. והפירמידות ופטרה נמצאות אחת מול השניה. וכולם דוברים אנגלית (עם מבטא "ערבי" או בריטי). אז אחרי כל כך הרבה סרטים כאלו, גם הדג כבר יכול להתבלבל.
ככה זה כשרואים יותר מדי סרטים!
(ל"ת)
חשבתי ללכת בשביל הכיף
כי למען האמת לא ראיתי אף אחד מהסרטים הקודמים.
אבל הפירוט שלך גורם לי לתחושה שפספסתי כל כך הרבה שלא בטוח שאני בכלל אבין ואהנה בסרט [למרות הנסיון שלך לעזור למאותגרים כמוני]
יש מישהו קלולס לחלוטין שהלך לסרט ויכול לספק ביקורת עליו?
רק כדי לוודא
ל'הענק' מ-2003 אין שום קשר לאיוונג'רז, כן? כי אם מישהו ירצה לראות את כל סרטי ההקדמה, אני לא אצטרך להמליץ לו עליו.
בנוגע לכתבה, אכן מושקעת וכתובה היטב. שני ה-'איירון מן'ים היו אחלה, 'הענק הירוק' היה נחמד מאוד, 'ת'ור' היה מטומטם ו'קפטן אמריקה' גם אחלה, הוא די אנדרייטד לדעתי.
בעניין הענק,
ראה דיון כמה הודעות למעלה.
בהחלט לא חייבים לראות אותו כדי להשלים חומרים ל"אוונג'רס", ולא מומלץ לראות אותו בשום הקשר אחר.
אני תמיד אהבתי את הענק של אנג לי
והוא אחד מסרטי הקומיקס הטובים ביותר, ביחד עם אקס מן 2, העורב, סין סיטי וכו'.
מה שלדעתי לא עשה את זה להרבה אנשים זה שהסרט ניסה לעשות משהו שונה עם הדמות הדיי שטוחה הזאת שמארבל לא באמת מצליחים להרים ורק נותנים לה להרביץ לדברים (ע"ע WWH).
לא הייתי מגזימה
זה סרט מבולגן ומלא בחשיבות עצמית בלי כיסוי. אבל הוא בהחלט שונה – פחות ברמה הסיפורית ויותר בפן הויזואלי – ומנסה להכניס חידושים סגנוניים לז'אנר שלרוב מאוד שמרן במובן הזה, ובמיוחד בשנים האחרונות עם פריחתו. לכן יש לי אליו פינה חמה בלב – זה סרט שאם היה לו תסריט יותר טוב ופחות פלצני היה אולי יכול לקבוע כללי יסוד שונים, והרבה יותר מעניינים והרפתקניים, לגבי המראה של סרטי קומיקס.
בהחלט
יום אחד יכירו בגדולתו של הסרט הזה כאביו הרוחני של סקוט פילגרם.
כתבה חיונית אבל בעיקר מצחיקה
אהבתי את האבחנות הפסיכולוגיות
לגבי הסרט עצמו
יש שם כמה שניות של אקספוזיציה על כל דמות, או שאנחנו מקבלים משהו בסגנון של אקס-מן 2, שבו מי שלא מגיע מוכן מהכתבה\הסרטים ירגיש אבוד?
עדיף, במינימום, לקרוא את הכתבה.
לוקח בסביבות 5 ד', שווה את זה כדי להבין. האקספוזיציה שמורה בעיקר לסרטים עצמם, באוונג'רס לא ממש לוקחים את הזמן להציג את הדמויות.
הזכיר לי כמה התלהבתי מסצינת הבונוס באיירון מן,
כשכל נושא האוונג'רס רק נרמז. נשארו אז משהו כמו ארבעה אנשים באולם (אחת מהם מיכל דליות!) וכולנו השמענו קריאת "הו!" כשסמואל ל. ג'קסון הופיע.
מה, היא באה לראות על המסך הגדול
כמה קולגות שלה?
נדמה לי שלצפייה בטריילרים יש אותו ערך לכתבה, לא?
אני לא אומר שלא נהניתי לקרוא, מאוד נהניתי אבל פשוט הרגשתי שהיא לא ענתה על השאלות שקיוויתי למצוא להן תשובות. גם הייתי שמח אם היא הייתה כוללת את התיאור של איך כל סרט הסתיים ובאיזה מצב נמצא הגיבור בסיומו (שזו גם הנקודה בה "הנוקמים" נפתח, אני משער), היה תיאור לאיך סרטיהם של איירון מן וקאפ' נגמרו אך לא לשניים האחרים). פלוס היה נחמד אם היית מעלה את *כל* סרטוני 'אחרי הקרדיטים' של הסרטים.אז אני פשוט אשאל בתגובות.
1 – את "ת'ור" אהבתי מאוד ובכל זאת הוא אחד הסרטים שאני הכי פחות זוכר. למה בסוף תור נאלץ להיפרד מנטלי פורטמן *לתמיד*, מה בעצם היה מונע ממנו לחזור? ואיך זה שהוא כן חוזר לכדור הארץ ב"אוונג'רס" ולא מנסה למצוא את פורטמן (אם להערה האחרונה יש הסבר ב'אוונג'רס' אז אני מעדיף למצוא אותה בסרט עצמו).
2- מה בדיוק קרה ללוקי בסוף הסרט ואיך הוא עדיין לא מת (אני זוכר שהבנתי את זה כשראיתי את הסרט, אבל פשוט לא זוכר את הפרטים ואין לי כוח לראות אותו שוב).
3- אוקיי, העניין הזה הפריע לי מאוד ב"קפטן אמריקה" ולא קראתי בשום מקום הסבר. איך זה שהוא עדיין בחיים 70 שנה אחרי ועוד נראה אותו דבר? הכוחות שלו כוללים גם חיי נצח?
4- איפה הוקאיי הופיע ב"ת'ור" בדיוק?
אם הוקאי היה מופיע ללא תלבושת, אף אחת לא היתה מתלוננת על זה שתור לא הסיר את החולצה כמעט.
(ל"ת)
תודה לשניכם על התשובות
וכמובן, יש ספוילרים בתגובה שלי ששכחתי לסמן. אני נורא מצטער על כך.
יודנהיים.
הכוכב ממנו הגיעו היהודים?
(אני לא בטוח בהגייה הנכונה, אבל – http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6tunheimr )
מסתבר שחשבו על זה לפניך
תגובה מספר 5:
http://www.mako.co.il/nTalkbacksPage/vgnextchannel=3099950ef2666110VgnVCM1000004801000aRCRD&page=1&vgnextoid=e5a7d85270b9f210VgnVCM2000002a0c10acRCRD&
אבל זה די נסלח. המבטא האמריקאי הורס כל זכר להגייה המקורית בלא מעט הזדמנויות.
אופס.
מסתבר שהלינק לא נכנס במלואו. מדובר בתגובה לביקורת הזו על "ת'ור" – http://www.mako.co.il/entertainment-cinema/reviews/Article-e5a7d85270b9f21006.htm
טסראקט?
אולי יש בפנים את כל האנשים שהיו בקיוב 2…
לא "אה... ת'ור"
אלא "ת'ור אודינסון".
(בסרטים – לא כולל את 'נוקמים' שטרם ראיתי – לא מוזכרות זהויותיו הסודיות של ת'ור במידגארד, למעט ד"ר דונאלד בלייק, שלדברי ג'יין פוסטר הוא בן זוגה לשעבר.)
אני עדיין לא מבין למה הפריט המדובר קרוי טסראקט ולא בשמו המקורי, קוסמיק קיוב.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_Cube
אני זוכר את זה מאז שצפיתי בסרט.
וזה לא רק נהוג אצלם, אלא המקור לתבנית השם הזו.
בערך...
אודינסאן זה באנגלית "בן אודין" אז אני לא לגמרה בטוח שזה שמו, לעומת זאת כדי להבדיל בין ת'ור (כינוי) לת'ור (שם) לפעמים מכנים אותו: ת'ור, אל הערם (כי הוא האל של הרעם)
אז זה באמת עדיף לכתוב תור אל הרעם/ת'ור מאשר לכתוב ת'ור/ אה…. ת'ור
זה פשוט לא בסדר ככה להפוך את הכתבה לכזאתי
סמוך על הדג
הוא לעולם לא מספיילר ללא אזהרה.
אני מצאתי שסרטון זה נותן הסבר פשוט הרבה יותר...
https://vimeo.com/41930613
תודה על הכתבה
עשיתי ביומיים האחרונים מרתון של כל הסרטים (ללא הענק הראשון), בסופו קראתי את הכתבה (כדי לראות שסימנתי V על הכל) ועכשיו ראיתי את האוונג'רס.
אני מאמין שהייתי נהנה ממנו הרבה פחות אם לא הייתי רואה קודם את הסרטים ויודע לקשר לעלילות קודמות.
לצערי קראתי גם חלק מהתגובות שמזכירות פרטים מהאוונג'רס, ולכן בעיניי מספיילרות.
לבעלי הפערים (כמוני)
שטרם צפו בסרט (כמוני) ושיש להם הוט (כמוני) – במקרה עליתי על זה שב-16:00 בערך יש את "איירון מן 2" וב-22:00 יש את "תור". שניהם בהוט גולד. אני מניח שעדיף לראות את איירון מן השני בלי לראות את הראשון מאשר לא לראות בכלל.
לפחות קפטן אמריקה והענק (הראשון, אני חושב) כבר באמתחתי.
אז אחרי שהקלטתי את שניהם,
עכשיו ישבתי לראות את תור, שהיה די מגניב וחביב וצבעוני. מחר/תיים איירון מן, ובאותו יום גם הנוקמים. בדומימד, כמובן.
כשיהיה קצת יותר זמן אשב לקרוא את הביקורת (והתגובות!) של תור.
ראיתי את הסרט
ביחד עם בעלי, שנינו חסרי ידע מוקדם לגבי הסרטים הקודמים (אני לפחות הגעתי אחרי קריאת הכתבה הנ"ל).
נהננו מאוד!
יכול להיות שהיו אזכורים כלשהם שחלפו מעל ראשי, אבל לא הרגשתי שאני מפספסת כלום אז זה בסדר (ואפילו שמחתי שהבנתי את הרפרנס ל"קוסם בארץ עוץ").
ממליצה בחום!
בכל סרט חוץ מהענק הירוק הייתה סצנה כזאת
הסצנה שאחרי הקרדיטים לא הייתה רק בת'ור, היא הייתה בכולם חוץ מהענק הירוק
מה הסיפור שלך?
אתה מקבל משכורת לפי מספר תגובות, או שאתה בן 12?
כן, אני בן 12, אבל מה זה קשור???
אני אוהב את הסרטים של זה, ואני אוהב להגיב פה
למה סתם להתחיל פתאום להציק סתם ככה?
Kawaii =^_^=
אני מקווה שבני בסה"כ התפלא בעת שנכנס לדיון במתמשכים שלו ומצא שלל תגובות פרי עטך. אני לא חושב שהנימה הייתה ביקורתית או שלילית במיוחד והוא בסך-הכל הספיק להגיב לפני שמישהו אחר עשה זאת.
הבעיה האישית היחידה שלי עם התגובות שלך היא שחלקן הן תשובות שפשוט חוזרות על דברים שכבר נאמרו בלשון אחרת לשאלות שכבר נענו, אבל מכיוון שההתייחסויות הינן ענייניות ומפורטות זה באמת שבקטנה.
טוב, אז כנראה לא שמתי לב
לא שמתי לב שעשיתי כמה תגובות שכבר היו פה, בטעות
בלי שום התנשאות או ציניות:
בוא אני אתן לך עצה ידידותית.
קודם כל, אין מה לעשות- רמת ההתלהבות כלפי הסרטים משתנה עם הגיל, או לפחות התבטאויות הקשורות לנושא. זאת עובדה שאי אפשר לברוח ממנה.
שנית, גם אני התחלתי לבקר באתרי ביקורות סרטים (אבל לא רק) שנתפסים כיותר איכותיים בגיל דומה לשלך.
היו אנשים טובים שהתייחסו אלי בסבלנות ונתנו לי הערות בונות. בהתחלה היה לי נורא קשה לקבל את העובדה שיש סרטים מסוימים בעלי ערך כל כך גדול עבורי שאנשים אחרים מחשיבים לגרועים. אבל בזכות ההערות של אנשי קהילה טובים- למדתי מה לעניין ומה לא. פיתחתי חשיבה ביקורתית מבלי לאבד את הילד שבתוכי (או לפחות כך אני רוצה להאמין). ברור שגם היו כמה אנשים עם פתיל קצר שהעדיפו להיכנס בי מאשר לתת הערה בונה (או לשתוק)- אבל אנשים מעפנים קיימים בכל מקום ואין מה לעשות איתם.
עצה שלי? אל תתייאש מהאינטרנט ותמשיך לבקר באתר, לקרוא, להגיב ולהשתתף בדיונים. עם הזמן אתה תשתלב. גם פה בעין הדג יש אנשים שיודעים מהי תרבות התכתבות באינטרנט, אולי אף יותר ממקומות אחרים ברשת.
והכי חשוב:
ברוך הבא לעין הדג!
תודה
תודה
אבל לא ממש הבנתי, אתה התכוונת ספציפית לת'ור? כי חשבתי שנתת לי משוב בכללי אבל קצת לא הבנתי כשהגעת לקטע של לאהוב סרטים אחרים…. כי אני אוהב את אותם סרטים כמוכם לפי התגובות פה, חוץ מת'ור
דיברתי בצורה מאד כללית.
ואם כבר דיבור כללי, הקונצנזוס באתר הוא שמכל סרטי מארוול שווה לצפות רק באיירון מן הראשון ובנוקמים. אך מדובר בהכללה גסה בסופו של דבר, ואתה לא חייב להיצמד אליה.
אני אנסה להסביר בקשר לתו'ר
(את מה שנראה לי שלא הבנת).
בכתבה עצמה, בכל השמות היה רשום את שם האלטראגו (זהות סודית, איך שתרצה לקרוא לזה) של הדמויות, ורק לתו'ר היה כתוב תו'ר, כי אין לו זהות סודית (נכון לגלגול הזה של תו'ר, פעם הייתה לו). לא היה בלבול בשמות, אלא רק הסבת תשומת הלב לזה שאין לא זהות סודית, והוא דמות שפחות 'מחוברת' להתרחשות.
רגע, ואם הוא בן 12?
(ל"ת)
אז זה מסביר למה הוא מתנהג כילד בן 12
תגובות הנכתבות מתוך הערצה האופינית לגילאים האלו (כולל חוסר בגרות מסוים לקבל דעות שליליות על מושא ההערצה) והתיחסות לכתבה ולתגובות כאילו נכתבו לאחרונה (ולא במאי 2012 לפני יציאת "הנוקמים").
את זה אני הבנתי.
אבל סביר יותר שכוונת הכותב היתה לכתוב "או שאתה בן 12" כעלבון. וזה לא צריך להיות ככה, כי יש פה גם בני 12 (ויותר, ופחות) שמסתובבים וכותבים. חלקם כותבים ככה, חלקם כותבים ככה.
אפשר להעביר מסרים של אי-הצפה וסובלנות-לדעות-אחרות גם בלי להעליב.