זה היה ברור שגירסת itsjustsomerandomguy לקרב של הקיץ הזה – האוונג'רס נגד באטמן (יש עוד מישהו? לא, נדמה לי שזהו) תגיע. ושהיא תהיה משעשעת.
למי שלא ראה את הפרקים הקודמים: הסרטונים שנעשו בפעם הקודמת שבה איירון מן ובאטמן נפגשו – בקיץ 2008 – היו מהמוצלחים ביותר בסדרה. להשלמת הפערים: חלק ראשון, חלק שני, חלק שלישי, חלק רביעי
And spiderman too!
ענק!
נכון, שכחתם לציין אותו בתגיות.
(ל"ת)
באטמן סיכם את זה הכי טוב!
Seven of you and only one of me and it still look like a fair fight
לא, זה עדיין נראה לא כוחות
אולי אם היו 20 גיבורי על של מארוול זה היה שקול
אני אישית מעדיף
סרט שמתאר דמות אחת מאשר סרט שמתפזר על שבע (וכל המוסיף גורע)
אצלי האידאל זה 2-3 דמויות
אחד זה יפה אבל באזה שהוא שלב הוא מפסיק להתפתח, 7 זה קהל והולכים לאיבוד. 2-3 אפשר לראות גם עומק אצל הדמויות וגם דינמיקה מתפתחת.
לא סתם הוסיפו את רובין לצד באטמן. רק לצערי בסרט, הוסיפו להם בחורה ושני רעים וניסו לתפוס את כל החמישה (וגם עודף מנורות ניאון…).
ועודף משחקי מילים
http://www.youtube.com/watch?v=SRH-Ywpz1_I
כשאני חושב על זה
יש משהו נחמד ביקום בדיוני של גיבורי על. הייתי שמח למשל לראות אותם עושים סרט על מלחמת האזרחים ביקום הזה (יש דבר כזה בקומיקס) שמפלגת את גיבורי העל לשני מחנות – זה יהיה מעניין כי בסרט כזה אין לצופה את ההזדהות האוטומטית עם צד אחד.
הבעיה העיקרית לעשות סרט כזה הוא שהזכויות על הרבה מהדמויות בו מפוזרות בין אולפני סרטים שונים וגם שזה יכול להזכיר פארודיה יותר מאשר סרט רציני (אם כי – זה מה שאני חשבתי כששמעתי בפעם הראשונה על הנוקמים)
איפה ג'רמי רנר?
לא עשו לו Action Figure? אני בסרטון הזה ראיתי את באטמן, הנוקמים, ואיזה גיי אחד עם קשת.
איפה ראית את לגולאס בסרטון*?
(* שהוא, אגב מצחיק מאוד)
המלצה
הסרטון של חלק 4 הוא ללא ספק גאונות טהורה מזוקקת לסרטון של 2 דקות.
מומלץ בחום!!!!
זה לא משנה כמה גיבורי על בצד אחד
בצד השני יש את נולאן…..
אה... בצד הראשון יש את וודון
(ל"ת)
חצי offtopic
קפיצה לעמוד של ה-Avengers בבוקס אופיס מוג'ו מראה שהסרט כבר עשה 304 מיליון ברחבי העולם (לא כולל ארה"ב).
אם המספרים נכונים, זה מטורף – למעט הארי פוטר שעקף אותו במעט, זאת הפתיחה השנייה הכי גדולה לסרט ברחבי העולם בהפרש ניכר מהמקום השלישי.
המספרים האלה לא משקפים רק את השבוע הזה
אוונג'רס פתח ברחבי העולם בסוף השבוע שעבר וזהו השבוע השני שלו.
עדיין,
העובדה שבראשון הזה הוא צפוי להגיע בהכנסות כוללות כולל ארה"ב לכמעט 600 מיליון דולר אחרי שבועיים שהוא בהקרנים זה די מטורף, ואומר שדי בטוח שהסרט יעבור את המיליארד בהכנסות.
ג'וס ווידון, שכל תוכניות הטלוויזיה האחרונות שלו בוטלו, והסרט האחרון שהוא הוציא היה כישלון נוראי בקופות, יהיה עכשיו "הבמאי של אוונג'רס", סרט שהכניס מעל למיליארד דולר וקיבל ביקורות מצוינות הן מהמבקרים והן מהקהל. הוא יוכל עכשיו לעשות מה שהוא ירצה.
כן ולא
300 מיליון דולר בשבועיים מחוץ לארה"ב זה הרבה מאוד. גם להכניס מעל למיליארד דולר זה הרבה מאוד. אבל זה לא חסר תקדים, ובימינו זה לא "מטורף". זה רק הרבה.
ג'וס ווידון, בתור זה שהצליח במשימה הבלתי אפשרית הזאת, יקבל הרבה מאוד קרדיט הוליוודי. אין ספק שזה יפתח לו דלתות. אבל הוא לא "יוכל לעשות מה שהוא ירצה", כמו שכריסטופר נולאן וג'יימס קמרון יכולים לעשות מה שהם רוצים. הסרט הזה היה בתכנון הרבה לפני שווידון צוות אליו, והוא לא יצר פה איזה חזון אישי שלו, רק מילא תפקיד – וכנראה מילא אותו בתפקיד מוצלח בהחלט. אבל אחרי הכל, סרט כמו "האוונג'רס" מצליח קודם כל בגלל הקונספט ובגלל שיווק מוצלח; אם הוא גם סרט טוב, זה רק בונוס.
זה נכון בעיקר לשבוע הראשון, לא?
ובמקרה הזה, אולי אפילו לא זה, כי הוא יצא בעולם שבוע לפני ארה"ב (למה, אגב?), אז אפילו בשבוע הראשון של ארה"ב הוא אמור להיות מושפע מאוד מאיכות הסרט (לפי ביקורות מיליוני הצופים), ולא רק מהשיווק.
יותר נכון להשוות את ווידון לג'ון פברו
שלמרות שהצליח מאוד עם איירון מן הראשון לא הפך לבמאי-על בליגה של נולאן וקמרון, ואפילו נזרק מאיירון מן השלישי משום שדרש יותר מדי כסף. מה גם שאפשר להגיד שההישג של פברו יותר גדול מזה של ווידון, כי איירון מן היה הסרט הראשון ברצף המצליח של סרטי מארוול האחרונים, ובהרבה מובנים אוונג'רס רוכב על ההצלחה שלו.
ההבדל הוא שפאברו לא מוכשר כמו ווידון
אני מצטער, אני לא מנסה לצאת פאנבוי, אבל אי אפשר להגיד על פאברו שהוא מוכשר כמו ווידון.
הוא קיבל את התגית של "מהבמאי של איירון מן" ובאמת זכה לעשות פרויקט גדול שהוא חשק בו אבל הבעיה היא שהוא פישל עם סרט מחורבן שנכשל קשה.
לווידון זה לא יקרה מהסיבה הפשוטה שהוא הרבה יותר מוכשר. רק בחודש האחרון הוא היה קשור לשני סרטים שיש להם 90%+ ברוטן טומיטוס.
וכמו שלמדנו עם נולאן ווידון רק צריך עוד להיט אחד (כמו "התחלה") כדי להגיע לרמה של נולאן ואולי עוד סרט בסדרת "אוונג'רס" שקשה להאמין שהוא לא יביים.
לא התרשמתי שכשרון הוא אינדיקטור להצלחה בהוליווד
לאולפנים לא אכפת שווידון יותר מוכשר מפברו בדיוק כמו שלא אכפת להם האם כריסטופר נולאן יותר מוכשר ממייקל ביי. אכפת להם מכסף, וזה שווידון עשה סרט קומיקס שהכניס הרבה כסף שם אותו בדיוק באותו המקום כמו כל הבמאים האחרים שעשו סרטי קומיקס שהכניסו הרבה כסף – שהוא, כפי שנאמר, לא מקום חזק במיוחד.
לא הבנת אותי
חלק מהסיבה ש"הפלישה למערב" נכשל היה כי הוא היה סרט מחורבן.
ווידון יודע לא רק ליצור דברים טובים אלא גם דברים שאנשים מאוד נהנים מהם. אלו הדברים שמצליחים הרבה פעמים בקופות. לא תמיד, יש הרבה גורמים. אבל אני מאמין שלסרט גדול של ווידון יהיה יותר סיכוי להצליח מסרט גדול של פאברו פשוט כי הוא מספר סיפורים טוב יותר ויודע לגרום לאנשים להנות.
אני מקווה שהדבר הבא שווידון יצור יהיה מקורי ויצליח כמו "התחלה" או לפחות קרוב לזה. אז הוא יהיה ברמה של נולאן. כמו שכבר אמרתי.
סרט מחורבן *ומשעמם
חוץ מזה, ווידון אולי עשה סרט קומיקס שהכניס הרבה כסף, אבל ההבדל הוא בסכום. מיליארד דולר פותח יותר דלתות מנגיד 600 מיליון דולר ש"איירון מן" הכניס.
אני מאוד מקווה
שווידון לעולם לא ייצור משהו משעמם וחסר פואנטה כמו התחלה. הבקתה ביער בעייתי ומבוזבז מהרבה בחינות, אבל אפילו הוא לא יורד לשפל הזה.
מה שמחזיר אותי לנקודה שלי, שכשרון ואיכות לא ממש קשורים להצלחה. כמעט כל הסרטים של נולאן טובים יותר מהתחלה ועדייו, הוא המצליח ביותר.
קופתית האביר האפל הוא המצליח ביותר
(ל"ת)
הוא צריך יותר מזה,
הוא צריך לכתוב ולביים סרט שמבוסס על *רעיון מקורי לחלוטין שלו* שיעלה המון כסף ויכניס עוד יותר המון כסף כדי להגיע למעמד של נולאן. אני מאמין שהוא מסוגל, אני מקווה שימצא אולפן שמאמין בו.
הוא יכול לחלוטין לעשות את זה. אם הוא יקבל מספיק קרדיט מהסרט הוא בהחלט יכול לנקוט בגישתו של נולאן ולביים סרט avnegers וסרט של עצמו אחד אחרי השני באיזה תקציב שהוא ירצה.
גם נולאן בא לבאטמן כבמאי שכיר.
נולאן עצמו אומר בתוספות של "באטמן מתחיל" שהוא קפץ על הפרויקט בתקופה שהוא עבד על "אינסומניה" בשביל האחים וורנר, בעיקר כי הפרויקט נחשב למאד פופולארי ומבוקש. הקטע הוא שנולאן לקח את העבודה על הסרט ברצינות תהומית והאחים וורנר נתנו לו חופש פעולה גדול כי הם כל כך אהבו את החזון והגישה שלו.
לפי המקרה של האוונג'רס אפשר להתרשם שווידון לא קיבל מי יודע מה חופש פעולה, ועיקר השבחים הם על כך שהוא הצליח לעשות כמה דברים מגניבים למרות הגישה של מארבל.
אני לא יודע למה בדיונים הללו תמיד החברות המפיקות
הן טמבלים מרושעים. אם הן מצליחות שוב ושוב להרוויח כל כך הרבה כסף, אולי הן כן יודעות משהו מהחיים שלהן?
דווקא על וורנר אין לי תלונות
אבל ברצינות רגע, מעולם לא טענתי שמדובר באנשים מטומטמים. להפך, מדובר באנשים שיודעים מה הקהל הרחב רוצה.
אבל זה שהאולפנים הגדולים מוחצים את הבמאי בכל מה שקשור לחזון שלו בסרטים שמתוכננים להיות להיטים גדולים- זאת עובדה (שיש לה יוצאי מן הכלל מעטים ביותר).
דווקא וורנר הם די אחלה באמת
הם לרוב מאוד אמיצים וכן מנסים לפתח אוטורים, גם אם הם לא תמיד מהמרים על הבמאי הנכון.
הם נתנו לזאק סניידר הרבה חופש ביצירת "ווצ'מן" ואפילו נתנו לו לעשות לזה דירוג R, והם ממשיכים לתת לו לעשות מה שהוא רוצה אפילו אחרי הכישלון של שני הסרטים האחרונים שלו בשבילם.
וכנ"ל גם על נולאן כמובן.
כעיקרון גם אחת הסיבות שהם לא רוצים לעשות יקום משותף של DC היא שהם מאמינים שכל פרנצ'ייז של גיבורי על צריך להיות משהו משל עצמו וחזון של מישהו אחד, בעוד החזון של מארוול הוא שליטה כמעט מוחלטת וכמה שפחות חופש לבמאים שלהם.
בדיוק.
אחד החסרונות הבולטים בסרטי מארבל למינהם הוא העדר ייחודיות בין הסרטים. כלומר, ת'ור לא שונה ויזואלית מאיירון מן נגיד. גם הנוקמים לא נראה כאילו שהוא מביא בשורה חדשה או טייק שונה במיוחד מבחינת צילום, פלטת צבעים או תפאורה למשל.
כל הסרטים שלהם, בסופו של דבר, נראים כאילו בוימו על-ידי אותו בן אדם.
כן, עם זה אני מסכים
גם אלו שמתלהבים מ"הנוקמים" מסכימים שעם כל כמה שהוא מהפכני מבחינת זה שהוא יוצר יקום סרטים משותף הוא סרט יחסית מאוד בטוח ולא מנסה להיות יותר מדי עמוק או משהו כזה (למרות שהוא עדיין אחלה, כנראה).
שזה מאוד חבל כי הקומיקס The Ultimates שהסרט לקח ממנו הרבה השראה דווקא כן ניסה להגיד משהו על החברה המודרנית ואפילו הראה את האוונג'רס מתמודדים עם המצב במזרח התיכון ועושים בשביל ארה"ב את העבודה המלוכלכת שלהם, מה שהיה מאוד מעניין.
מארוול הם גם סופר זולים. "ת'ור" היה נראה כמו סרט לטלוויזיה בלא מעט קטעים וכל המערכה האחרונה של אוונג'רס לפי הטריילר מתרחש בבלוק אחד וגם לפי דיווחים הגיבורים נמצאים לפחות שעה מהסרט בבסיס של ארגון שילד. בעוד אצל DC כל סרט הוא השקעה בפני עצמה. תגידו מה שתגידו על "גרין לנטרן" הוא היה לפחות סרט נורא מושקע עם הרבה אפקטים וחייזרים ממוחשבים.
אה, ועוד משהו לטובת וורנר – סדרת סרטי "הארי פוטר".
רואים שהיה להם אכפת מהסדרה הזו. הם נורא השקיעו בסרטים האלה ורוב הזמן גם בחרו בבמאים מצוינים לביים את סרטי הסדרה. ואם הם היו רוצים הם היו יכולים גם לחלק כל אחד מסרטי הסדרה לשני חלקים אבל הם לא עשו את זה עד החלק האחרון, אז באמת שכל הכבוד להם.
קשה לי לשמוע מלים טובות
על סדרה שלקחה את סיפורו של הילד הארי פוטר והפכה אותו לסרט ערפדים מדכא ומשעמם
ציניות
אני לא חושב שמגיע לחברה הנחמדים מוורנר את חמת הספק בעניין הזה – כמו כל אולפן גדול מה שמעניין אותם זה כסף. הסיבה שהם לא ניסו את עניין היקום המשותף היא כי הם הניחו שזה יהיה כישלון (כמו שהרבה אנשים, כולל אני, האמינו שזה בלתי אפשרי אצל מרוול).
נוסף על כך, כשזה מגיע לגיבורי על וורנר הראו פעם אחר פעם שאין להם מושג מה לעשות עם דמותשהשם שלה הוא לא באטמן: סופרמן חוזר היה כישלון (כלכלי וביקורתי), גרין לנטרן היה כישלון בריבוע וכל הדמויות האחרות שלהם פשוט לא קיימות: אני מאמין בכנות שמרוול יספיקו להוציא סרט על אנט-מן או דוקטור סטריינג' או בלק פנת'ר או כל דמות דרג-ג'* אחרת שלהם לפני שוורנר יחליטו מה לעשות עם פלאש או וונדר וומן.
* דרג-ג' מבחינת ההכרה הציבורית והפופלאריות בקרב המעריצים, אין בכך לרמוז כלום על הפוטנציאל הגלום בדמות.
מילא תפקיד או לא
אולפנים אחרים יקפצו על האפשרות שיהיה להם סרט עם התגית "מהבמאי של אוונג'רס".
אולי זה עוד לא נותן לו את החופשיות שיש לנולאן – הבמאי של "האביר האפל" ו"התחלה" – אבל זה כן נותן לו אפשרות לעשות דברים אחרים שהוא ירצה ובתקציב גדול.
ואני לא מסכים איתך. נכון שמאז הוספת התלת-מימד יותר סרטים הצליחו לעבור את קו המיליארד, אבל זה לא כאילו זה קורה עם כל סרט שני. הרשימה עדיין מצומצמת יחסית והיא עומדת מתחת לעשרים סרטים. ותסתכל על רשימת הבמאים הזו: ג'יימס קמרון, פיטר ג'קסון, מייקל ביי, דיוויד ייטס, טים ברטון, גור ורבינסקי. כל אחד ואחד מהם יכול עכשיו לעשות מה לעזאזל שהוא רוצה. טים ברטון עושה עכשיו סרט אנימציה בשחור לבן לדיסני. דיוויד ייטס מקבל הצעות מפה ועד שם ומייקל ביי החזיר לעצמו את תואר במאי האקשן שאחרים מנסים לחקות (לצערנו) בזכות סדרת ה"רובוטריקים" אחרי הכישלון שלו עם "האי".
זה לא כמו במקרה "צעצוע של סיפור 3" בו כולם זקפו את זה לזכות פיקסאר. מארוול הם לא פיקסאר והם לא סיפקו עד עכשיו סרטים טובים במיוחד מלבד "איירון מן" הראשון. זה שגרם לסרט לעבוד הוא ג'וס.
פעם עקבתי
אחרי הרשימה של הסרטים שעברו את המיליארד. כשזה התקרב לעשרה איבדתי את הספירה – מישהו יכול לעשות לי טובה ולעדכן אותי?
This looks like a job for
ויקיפדיה!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_films
תודה על הלינק
לא ידעתי מה לכתוב במנוע החיפו… אוקיי… התעצלתי
אני לוקח בחזרה כל מה שאמרתי.
200 מיליון (פלוס מינוס) בסוף שבוע, הכנסות של 600+ מיליון דולר בכל העולם בתוך שבועיים – כן, זה מטורף, ונדמה שזה הופך את הסרט למתחרה רציני של "אווטאר" בתוך ארה"ב (בכל העולם – עדיין לא נראה לי). וג'וס כרגע מלך העולם.
וכמובן, כשמדובר על האוונג'רס, חשוב להזכיר את הקטע הבא:
איך שכחתי. בהחלט.
(ל"ת)
אימבוד היה יכול לעזור.
(ל"ת)
Done.
(ל"ת)
ומה עם זה?
http://www.youtube.com/watch?v=THMHnWOcc6I&feature=relmfu
נולאן נולאן כריס כריס נולאן נולאן