בתחילת השבוע הבא ייערך טקס האוסקר ה-96. כמדי שנה, כדי להפוך את כל העסק הזה ליותר מעניין, אנחנו מציגים פה את "הכה את האוסקר", שבו אתם מוזמנים לנסות ולנחש מי יזכה באוסקר ולקבל נקודות על כל הימור שבו צדקתם. מכיוון שלא כל ההימורים שווים, הם לא מניבים את אותו מספר נקודות: בעוד שקל לחזות את הזכיות הצפויות, קשה להצביע מראש על ההפתעות – אז אם אתם מהמרים ש"אופנהיימר" יזכה, זה יתן לכם את המספר הקטן ביותר של נקודות, ואם לעומת זאת אתם חושבים ש"חיים שלמים" יזכה, וזה אכן קורה – תתוגמלו בהתאם.
בטופס יש 12 קטגוריות: סרט, בימוי, משחק (על כל 4 הקטגוריות), תסריט (על כל ה-2), אפקטים, סרט מצויר, צילום, ובקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר להכריע האם "אזור העניין" יזכה, או לא.
שאלת שובר השיוויון היא קצת יותר מורכבת הפעם, אז שימו לב: אספנו 25 מילים – רלוונטיות ולא – והשאלה היא האם יגידו אותם בטקס האוסקר או לא. כל ניחוש נכון מקנה נקודה, אבל שימו לב שלרוץ ולסמן את כל המילים גם יוריד לכם נקודות על כל מילה שלא תאמר בטקס. כדוגמא: אם סימנתם שיגידו את "חולית" ולא את "שוקולד" – אז אם אומרים את שני המילים יש לכם רק נקודה אחת, אבל אם אומרים "חולית" ולא "שוקולד" – יש לכם שניים. לעומת זאת, אם סימנתם שיגידו את "חולית" ואת "שוקולד" ולא אומרים אף אחת מהן – יש לכם 0 נקודות.
אפשר לשלוח טפסים ממש עד לפתיחת הטקס – החצות שבין ה-9 ו-10 במרץ. אתם יכולים לשלוח כמה טפסים שאתם רוצים, אבל מה שייחשב כניחוש העדכני שלכם הוא הטופס האחרון ששלחתם. הזוכים יוכלו לבקש ביקורת לסרט כלשהו לבחירתם.
מאכזב מאוד
השאלה הפשוט מתבקשת שלא מופיעה בטופס השנה: האם "מכתב לחזיר" יזכה בפרס לסרט האנימציה הקצר?
* בוודאי, סרט מצוין, מגיע לו.
* עם כל האנטישמים שם? נראה לכם? פחחחח.
לעזאזל, ידעתי ששכחתי משהו
(ל"ת)
אני בעד התאמה בין התשובות
האם מכתב לחזיר יזכה?
*עם כל האנטישמים שם? נראה לכם? פחחחח.
*עם כל היהודים שם? נראה לכם שלא? (פה אני מרגיש שאין צורך להוסיף ״פחחחח״)
בחרתי ב״לא אזור העניין״ בסרט הזר. אני מסרב להאמין שימים מושלמים לא יזכה, ואני מעדיף לחיות בהכחשה עד הטקס.
(ל"ת)
בחרתי לא באזור העניין
אבל בעיקר כי אני רוצה לחשוב שהאוסקרים לא מעצבנים כמו שמצפים מהם
מי הולך לעקוב אחרי כל מילה שתאמר בטקס?
(ל"ת)
אני
ואבקש מכמה אנשים שיגבו אותי
אז ככה:
המובנים מאליהם:
סרט, בימוי, שחקן משנה, שחקנית משנה, צילום, בינלאומי: אופנהיימר, נולאן, דאוני ג'וניור, רנדולף, אופנהיימר ואזור העניין בהתאמה.
המסתברים:
שחקן ראשי –
קיליאן מרפי. ג'יאמטי עדיין מחזיק בזכייה בבחירת המבקרים ובגלובוס, ותיאורטית עוד עלול איכשהו להפתיע, אבל זה לא עזר לכריסטיאן בייל מול ראמי מאלק ב-2018, לא למייקל קיטון מול אדי רדמיין ב-2014, ולא לגורג' קלוני מול ז'אן דוז'רדן ב-2011. העובדה שמרפי מגיע מהסרט המוביל גם לא ממש מוסיפה לסיכויי המהפך.
תסריט מעובד –
בחירת המבקרים, באפט"א, USC, עוסק בכתיבה, הפתיע לטובה במועמדויות. מעשייה אמריקאית הוא עדיין ההימור החזק בפער.
תסריט מקורי –
גלובוס הזהב, באפט"א, הפתיע לטובה במועמדויות וקיבל אפילו מועמדות לבימוי. אנטומיה של נפילה.
הצמודים:
אפקטים –
גודזילה או היוצר? אין מספיק פרסים מבשרים, בייחוד אחרי שהבאפט"א ובחירת המבקרים הלכו על זכיות שבכלל לא מועמדות באוסקר. הלכתי על גודזילה, אבל לגמרי רנדומלית.
אנימציה –
זה צמוד צמוד. הילד והאנפה עם הגלובוס והבאפט"א, ספיידרמן עם בחירת המבקרים ואנני. הלכתי על ספיידרמן בגלל הזכייה שוברת השיוויון בפרס המפיקים, ובגלל שאני חושב שהוא האפשרות היותר שמרנית מבחינת האקדמיה, ואם יש דבר שהאוסקר מתעקשים עליו זו בחירה שמרנית בקטגוריית האנימציה.
שחקנית ראשית –
גלדסטון. בגלל שזה מה שקרה שנה שעברה, בגלל שבסופו של דבר ה-SAG הם המדד הכי קרוב לאקדמיה, בגלל סנטימנט האנדרדוג של הרגע האחרון שהתפתח. בפרס הזה ספציפית אשמח להתבדות.
בדיוק, אבל בדיוק, ההצבעה (והשיקולים) שלי
נראה לי שזו גם הסיבה שהטקס פחות מעניין אותי השנה. הכל מרגיש כל כך ברור וידוע מראש.
הפרס היחיד שעוד קיוויתי בו למהפך (שחקנית ראשית) נראה גם הוא כמוכרע לאחר הזכייה של גלדסטון בסאג.
מצ׳עמם.
אז צריך לבדוק כמה התאמה יש בשובר שיוויון
הבעייה היא שאני לא זוכר למה הצבעתי.
נראלי לא סימנתי 'ישראל' 'פלסטין' ו-'הפסקת אש', כי מניח שהאקדמיה תיזהר מאוד מאוד מלהתקרב לקלחת הרותחת הזו. כנ"ל 'רוסיה'. 'פצצה אטומית' תוזכר כמעט באותה ודאות בה יוזכר רוברט אופנהיימר. 'מוג'ו דוג'ו קאסה האוס' לא, כי למי יש כוח להגיד את זה חוץ מלריאן גוסלינג שבכלל יהיה עסוק בהתכונן לנמבר של רק קן.
'רצח עם' יוזכר קרוב לודאי בנאום הנצחון של אזור העניין בפרס הסרט הבינלאומי, ואולי גם בסאונד. לא 'חד קרן', לא 'ג'ק ניקולסון', הם שייכים לעבר.
אם האקדמיה המרושעת לא מסוגלת אפילו לתגמל מאסטרפיס כמו פיצ'ס, לא יהיו 'סופר מריו' וודאי שלא 'לואיג'י'.
לא 'טראמפ' 'ביידן' ו-'להצביע', כי יאללה נמאס כבר. כנ"ל 'מארוול', 'גיבורי על' ו-'דיסני'. כן יהיה לצורכי מס, כי המס תמיד נמצא שם איפשהו.
לא יהיה 'חולית' כי זו השנה של נולאן, וילנב זו השנה הבאה. כן תהיה 'אנטישמיות' כי אנטישמיות יש בכל מקום בבת אחת.
לא יהיו 'גרביים' ו-'שוקולד', אלא אם כן אלבוס דמבלדור יפציע לאיזה נאום פתאומי.
ובנוגע ל-'חתונה' ו-'Woke'? יהיה רק אחד מהם, אבל אני לא יודע איזה.
רק אזכיר שזה שלאקדמיה יש מקום להיזהר
לא אומר שלנאומי הנאומים יש אותה הזהירות, וגם, לצורך הדיון, איש אקראי שעולה לבמה וצועק "ישראלפלסטיןג'קניקולסוןגרבייםביידן" נחשב צורך שאלת שובר השיוויון.
הופה, זה קצת טריקי
צריך לחדד בדיוק מה הכוונה "האם יגידו אותם בטקס האוסקר". ממה שאתה כותב עכשיו אני מבין שהכוונה שהמילה תוזכר מעל הבמה. מה בנוגע למישהו שיצעק מהקהל? מה בנוגע לקטע מסרט שיהיה בסרטוני המועמדויות?
קטע מסרט לחלוטין נחשב
בנוגע למישהו שיצעק מהקהל – אם כולם ישמעו את זה כמו "שמור את שמה של אשתי מהפה המזורגג שלך", אז כן. אם מישהו צעק לעצמו ועלה בטוויטר על ידי מישהו שהיה בדיוק לידו – לא.
אני *כל כך* צריך לשנות את ההימור שלי עכשיו
בפרט בנוגע ל-'מוג'ו דוג'ו קאסה האוס' שעלה בבת אחת מאפס אחוזים למאה.
אני לגמרי סומך על ג'ימי קימל
שיזכיר את טראמפ וביידן, על סמך ניסיון עבר איתו
אני גם סימנתי את ספיידרמן, אבל הוא לחלוטין לא הבחירה השמרנית מבין ה2, כיום, סטודיו ג'יבלי הוא כבר לא כזה פורץ דרך כמו פעם
הילד והאנפה מעולה, אבל לצערי לא מעולה כמו שחשבתי. ספיידר ורס טוב יותר.
(ל"ת)
ספיידר ורס שונא את פיטר פארקר
הילד והאנפה זה הסרט האחרון של מיאזאקי, יהיה מאוד לא יפה לא לתת לו את הפרס
איך בדיוק
ולאיזה פיטר פארקר? אם הכוונה לפיטר ב. פארקר
א. יש לו ילדה ברור שהוא יהיה מודאג לעצמו ומשפחה שלו ופחות למיילס.
ב.ההפקה של הסרט הייתה גם ככה לא יציבה אז זה לא מפתיע עם יצאו להם כמה שורות מביכות/לא הגיוניות/קיצוניות בתסריט. זה לא אומר שהם שונאים את פיטר
אהה... מהבחינה של כל הספיידרמנים חוץ מהובי
כן זה היה דיי טיפשי. שוב זה לא נראה כמו שנאה של פיטר פארקר אלא מטא קומנטרי שיצא משליטה בגלל הפקה בעייתית.
זה לא שאין לו כבר אחד בבית (אם כי בתכל'ס, גם לספיידר-ורס יש)
(ל"ת)
צריך בהקשר הזה לציין שלא משנה מי משני הסרטים יזכה, יהיה לפחות מישהו אחד שיקח אוסקר לראשונה בחייו
בספיידרמן יש שניים מהבמאים ואת המפיקה איימי פסקל שלא זכו עוד מעולם באוסקר, ובילד והאנפה יש את סוזוקי המפיק שלא זכה מעולם באוסקר (על המסע המופלא הועמד מיאזאקי לבדו).
כך שבעוד וניתן להסתכל על זה כעל ״לורד ומילר מול מיאזאקי על מי יקח פסלון אוסקר שני״, מדובר פה גם על תחרות בין אנשים משני הצדדים שאין להם אף פסלון והיו שמחים לקבל אחד.
לא האחרון של מיאזקי.
(ל"ת)
טעות שלי
מסתבר שהוא כבר עובד על הסרט הבא, צודק
טוב התפתח איזשהו דיון על סרטי האנימציה אז הנה שתי הסנט שלי
לאף אחד מסרטי האנימציה השנה לא היה מגיע אתת הפרס עם היינו שופטים אותם על התסריטים שלהם, כולם בעייתים בדרך כזאת או אחרת. עכשיו אם שופטים על בימוי או השיג טכני זה יהיה תיקו משולש בין המובנים מאילהם (ספיידרמן, הילד והאנפה, חלום של רובוט) מבין השלושה אני חושב שחלום של רובוט צריך לזכור למרות שהוא כמעט אחד לאחד חומר המקור שלו לא ראתי סרט שמדגמים בצורה כל כך יפה את הביטוי "פשוט אבל אפקטיבי". השניים האחרים הם דיי מבולגנים ודברים שהייתי מחשיב לטעויות בסיסיות בראיית עולם, לא שאני יכול לשפוט אותם על זה אבל זה גורם לנקודות עלילה דיי משונות שהתסריט צריך לעשות סלטות באוויר כדי להוציא את הדמויות שלו מהם. בחלום של רובוט זה קורה רק פעם אחת (בירוקרטיה) וגם אז זו הבאת אי נוחות של הבמאי על הנקודה המקורית בקומיקס מה שאני לחלוטין יכול להבין. אבל עם הייתי מבסס את הבחירה על סרט האנימציה הכי מהנה אז הייתי בוחר בספיידרמן והילד והאנפה היה במקום שני לא רחוק (למרות לא מהסיבות שמיוזאקי היה מצפה), חלום של רובוט הוא פשוט מדכא מדי ואין לו ממש סיבה טובה לזה כיח הסבל שהוא מתאר כלל לא מדויק לסיטואציה אבל שוב זו תלונה על הקומיקס ולא על הסרט, לפחות לילד והאנפה הסיבה היא טראומות ילדות. דיי מבאס שכל הסרטים שמועמדים השנה מסתכמים מבחינתי ב… "איזו השקעה מדהימה, לא ראיתי תשוקה כזאת הרבה זמן בסרט….. חבל רק שהוא לא טוב"
סליחה על השאלה המעצבנת
אבל יש משהו בחוקי הפורמט שמונע ממני לסמן את *כל* המילים בקטגוריית שובר שוויון?
יש התייחסות בדיוק לזה
בקיצור זה לא יתרון לסמן הכל, אלא אם כן אתה באמת מאמין שכל המילים ייאמרו.
ועל זה נאמר
RTFM.
ועוד שנה שבה אני לא מבין למה למועמד של מארוול באפקטים אין את מספר הנקודות הגבוה ביותר
13 סרטים מהיקום הקולנועי של מארוול היו מועמדים לאוסקר לאפקטים וכולם הפסידו, אז מה הסיכוי שהמועמד ה-14 פתאום ישבור את הרצף ויזכה?
אני רואה יותר סיכויים שנפוליאון או משימה בלתי אפשרית יזכו מאשר שסרט מארוול יזכה.
אני חושב שאם קורה הבלתי יאומן וסרט מארוול זוכה באפקטים, מי שהימר עליו באופן נועז ביותר צריך להיות מתוגמל בכמות הנקודות הגבוהה ביותר לקטגוריה.
מה זה משנה אם הימרת על פוטנציאל של 6 נקודות ולא זכית, או הימרת על פוטנציאל של 8 ולא זכית
קודם כל, אני סתם מגיב לגבי ההחלטה איך לסדר את הנקודות שהיא לא מובנת לי
זה לא ממש משנה לי אישית ואני גם בכלל לא יודע אם אמלא את הטופס.
אבל כן צריך להגיד שאם יקרה הבלתי יאומן ולראשונה, אחרי 13 הפסדים בקטגוריה, היקום של מארוול יביא לניצחון באפקטים, אז כן מגיע למי שיהיה מספיק נועז כדי להמר על זה לקבל את מירב הנקודות.
כי אני לא אומר שזה בשום מצב לא יכול לקרות, כל דבר תכל׳ס אפשרי, אני רק אומר שאם מחפשים מי המועמד עם הכי פחות סיכויים לזכות ושהזכיה שלו תהיה הכי מפתיעה ולא צפויה, אז זה תמיד אמור להיות הנציג של מארוול.