"לילו & סטיץ'" – עם כל הכסף וההתלהבות והכסף – בכל זאת יורד ב-57% בסוף השבוע השני שלו. שזה בסדר לשובר קופות, ונהדר יחסית לרימייק הקודם של דיסני שיצא השנה; בכסף קר (או חם, אם דיסני יכניסו אותו למיקרוגל) זה אומר הכנסות של 61.8 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו וסך הכול 613 מיליון דולר. לא לחלוטין ברור אם הסרט באמת יגיע למועדון המיליארד או לא בקצב הזה, אבל הדבר הכי חשוב בסיפור של הסרט הוא התקציב שלו: 80 מיליון דולר, שהם, בימינו, כמעט וכלום.
מתחתיו, "משימה בלתי אפשרית: חשבון סופי" גם הוא יורד ב-57% בסוף השבוע השני שלו ומכניס 27 מיליון דולר. אז אומנם האחוזים דומים אבל במקרה של "משימה" זה בא עם תקציב גבוה יותר, הכנסות נמוכות יותר (353 ברחבי העולם, נכון לעכשיו), ובלי פיג'מות עם הדפסים של אית'ן האנט.
אל המקום השלישי פורץ "קראטה קיד: הגדולים מכולם" עם פתיחה של 21 מיליון דולר. הסרט החדש מספר את הסיפור הקלאסי על ילד ממש טוב באומנות לחימה שעובר לבית ספר חדש, בריונים מתנכלים לו, והילד לומד אפילו עוד אומנות לחימה מהכוכב של הסרטים הקודמים בסדרה כדי להילחם בבריונים בטורניר קראטה. ההכנסות מגיעות על רקע ביקורות לא מפרגנות בעליל, אבל גם כאן התקציב המדווח די נמוך (45 מיליון דולר) – סכום שהסרט הגיע אליו ברחבי העולם, אז לכל הפחות הסרט לא יפסיד כסף לאולפנים.
במקום הרביעי "יעד סופי: קשר דם" מכניס סכום נאה של 11 מיליון דולר ויורד רק ב-44% (בעזרת כמה עיגולים למעלה, תזרמו). זה נחמד בשבילו, אבל פחות לסרט האימה האחר שאולי קיווה לתוצאות קצת יותר טובות: "להחזיר אותה", שפתח עם 7 מיליון דולר – לא נורא לסרט אימה, ובינוני לסרט של אולפן A24 עם תקציב של 15 מיליון דולר. הביקורות עד כה חיוביות (89% מצד המבקרים ב"עגבניות רקובות", 79% מצד הקהל), אז אפשר לשמור על אופטימיות זהירה. את שלישיית סרטי האימה בעשירייה של סוף השבוע הזה סוגר "חוטאים", שגורף עוד 5 מיליון דולר בירידה מתונה של 39%. לעומתו, "ת'אנדרבולטס*" ממשיך להיות בערך-הצלחה-מתונה ומלקט עוד 4.8 מיליון דולר בירידה של 50%.
"חברוּת" הוא סרט נוסף של A24 שנמצא בעשירייה, אם כי מצבו קצת פחות מזהיר: ההפצה שלו ממשיכה להתרחב, אך ההכנסות ממשיכות לרדת; אומנם אין נתונים מספיק זמינים על התקציב שלו, אז אולי ירידה של 51% והכנסות של עוד 2.5 מיליון דולר הן ממש בסדר מבחינתו. מתחתיו, "הרודיאו האחרון" יורד ב-60% ומכניס עוד 2 מיליון דולר. זה לא נשמע מרשים, אבל בשביל סרט דתי קטן בתקציב של 11 מיליון דולר זה די והותר. או כמעט די והותר – הסרט הכניס עד כה 10.6 מיליון דולר.
ובמקום האחרון נמצא "j-hope Tour ‘Hope on the Stage’ in Japan: Live Viewing", שלא יצא בעברית אבל אני מניח שאפשר לתרגום אותו ל"סיבוב הופעות ג'-תקווה 'תקווה על הבמה' ביפן: צפייה בשידור חי". למרות שהייתי ממש רוצה שזאת תהיה הופעה של תקווה מ"דוד ותקווה", זה איזה ראפר שאני לא מכיר אבל שמספיק אנשים כן מכירים בשביל להביא לכך שהסרט יפתח עם 940 אלף דולר.
בסוף השבוע הבא יוצאים "Dan Da Dan: Evil Eye", סרט שנראה לי שהוא לא סתם לקט פרקים של "דאן דא דאן" כמו הסרט הקודם אבל אין לי כוח לאמת את זה, והוא לא יוצא בארץ בכלל אז מה אכפת לי; "הטקס" (The Ritual), סרט אימה על שני כמרים שלומדים להכיר אחד את השני ומבצעים גירוש שדים, שכמובן מבוסס על סיפור אמיתי ואיכשהו מעורבים בו אל פאצ'ינו ודן סטיבנס; "חיות מסוכנות", על רוצח סדרתי עצלן שנותן לכרישים לעשות עבורו את העבודה המלוכלכת; "בלרינה", סרט ספין-אוף של "ג'ון וויק"; ו"העוקץ הפיניקי" של ווס אנדרסון מתרחב לכל חובבי צבעי פסטל שלא גרים סביב 6 האולמות שבהם הסרט מקרין כרגע בארה"ב.
תיקון קטן
הפתיחה של "קראטה קיד:הגדולים מכולם" היא לא הפתיחה הכי גדולה בסדרה. הסרט הקודם בסדרה משנת 2010 פתח בסופש הראשון שלו עם סכום של 55 מיליון.
אני כבר מחכה שהai ישתלט על העניינים בתעשיית הקולנוע כי בני האדם לחלוטין לא מצליחים.
אחרי 2024 המאכזבת הגיעה 2025 העוד יותר מאכזבת. הפעם אין תירוצים. אין שביתות אין קורונה. פשוט המצב מדכא שמה שיש להוליווד להציע לנו הם מש״ב ולילו וסטיץ, גרסאות משונמכות לסרטים מ2002. למה אנחנו מפחדים מai ? אין מצב שהוא יהיה פחות מקורי ויותר רובוטי מהתסריטים שבני האדם משחררים היום.
אפילו הקולנוע האומנותי נתקע באותם שטאנצים עייפים וחסרי ברק ומקוריות (תראו איזה פסטיבל קאן חלש היה הקיץ).
האם... ראית איזשהו תוצר בינ"מ כלשהו?
כי האופטימיות בנוגע לכך שמה שחוסר המקוריות של הוליווד צריך הוא גרסה מרוכזת יותר של חוסר מקוריות היא, ובכן, אופטימית ולא מכתבת עם שום תוצר של בינה מלאכותית שראיתי – בטח לא הסרטונים.
(ל"ת)
מעדיף לראות משהו בינוני של בני אנוש עם רגשות (כמוני) מאשר תוצרי בינה מלאכותית
לגמרי אהיה שותף לחרם על סרטים שיעשו על טהרת הבינה המלאכותית וכמעט ללא מגע יד אדם.
התוצרים אלו שידברו. אם הסרטים ימשיכו להרגיש כל כך מזלזלים בקהל והai ידע להביא תוצאות יותר טובות אז הקהל (והיוצרים) ילכו לשם
אילו סרטים טובים 2025 הוליווד הביאה עימה. משימה בלתי אפשרית? לילו וסטיץ? יותר רע מזה לא יכול להיות
חד משמעית יוצאים ברחבי העולם,
גם באמריקה, סרטים מרוממי נפש. אם אתה לא נחשף אליהם זה מעיד על זוית ראייה מצומצמת שלך, יותר מאשר על היכולת של המין האנושי בכללותו לעשות אמנות. אם מה שאתה רואה מסתכם ב"לילו וסטיץ' – הרימייק" ו"משימה בלתי אפשרית 8", אתה חייב להסתכל יותר לצדדים.
וכדאי לך לפתח את היכולת הזו כבר עכשיו, כי כשהבינה המלאכותית תשתכלל ותוטמע עמוק בתהליך עשיית הסרטים, המיומנות הנרכשת לחפש את הפנינים הנדירות בתוך החרא תהיה אפילו יותר קריטית. מה שיוגש לצופה שישאר פסיבי, זה פי מאתיים יותר סרטים חלולים ושבלוניים בשנה. כי זה תמיד יהיה הדבר הקל יותר, המהיר יותר והאפקטיבי ביותר לעשות. אתה יכול לראות קדימון של התופעה הזו כבר עכשיו ברשתות החברתיות. האם הכלים הג'נרטיביים נתנו אפשרויות חדשות ליוצרים כשרוניים? בהחלט. האם זה השימוש השכיח בכלים האלה? בהחלט לא. השימוש השכיח הוא זבל שבאמת לא ברא השטן, בכמויות כאלה שהוא הפך פלטפורמות תקשורת שלמות לחסרות ערך.
אז את המצ'אטה שחותכת דרך ג'ונגל העשבים השוטים, דרך הרימייקים המיותרים וההמשכונים המשוכפלים, כדאי להתחיל להשחיז כבר עכשיו.
לא צריך להתנשא אני צופה בקולנוע עולמי גם, ולכן בכוונה כתבתי הוליווד
יש לי ציפייה שגם הסרטים הגדולים בתעשייה יצליחו לעבור רף מסויים. והקולנוע לא במצב כזה טוב גם מזווית כוללת, פסטיבל קאן הנוכחי היה איום (וצפיתי כמעט בכל סרטי התחרות)
אגב לא צריך להיות תמים.
כבר עכשיו משתמשים בai ביצירת סרטים, פעמים רבות ללא ידיעת הצופים . הai גם יוכל לעשות סרטים טובים יותר מרוב מה שמוצג בפסטיבלים השונים.
טוב, אולי לקחתי את זה באופן קצת פרסונלי,
כי במקרה אני חלק מהמין האנושי.
בהחלט יעזרו בעתיד (ונעזרים בהווה) בבינה מלאכותית כדי ליצור אמנות, וזה יכול להיות כלי מאוד שימושי. אישית, מתקשה להאמין שאמנות גדולה תיווצר בלי שיהיו מעורבים אמנים אנושיים שלכל הפחות ינווטו אותה. זה לא קשור ליכולת המעשית של המודלים, ולכן זה לא משנה כמה הם ישתפרו. יש לזה כל מיני סיבות אחרות, אבל זו לא הייתה הנקודה המקורית שלי –
כשהבינה המלאכותית תשולב בתעשייה יהיו *יותר* סרטים גרועים שעושים הרבה רעש. שוב, לא בגלל המסוגלות של המודלים, אלא בגלל הטבע האנושי. כשתוכנות הנפשה נעשו נגישות לציבור הרחב, זה הגדיל במידה מסוימת את כמות סרטי האנימציה הטובים שיוצאים בשנה, זה הרחיב את גבולות האסתטיקה והנראטיב של התחום, איזה כיף שזה קרה. אבל מה *רוב* הסרטים המונפשים שמגיעים לקולנוע, כתוצאה מהמהפכה הזאת? ג'אנקנימציה. ז'אנר שפשוט לא היה קיים במסך הגדול בעידן האנימציה הידנית. מי שבררן מתעלם מהם, אבל מי שפשוט לוקח את הילדים שלו לכל מה שיש בו נמר מצחיק, מראה להם בעיקר זבל.
הב"מ יצרה הצפה של זבל באינסטגרם ובפייסבוק (למרות שמעשית גרידא, היא מאפשרת יצירה של דברים נהדרים). היא תיצור הצפה של זבל בבתי הקולנוע ובסטרימינג. שוב, לא בגלל מגבלה טכנית, אלא בגלל שזה קל יותר וזול יותר, ופוטנציאלית רווחי יותר.
"משימה בלתי אפשרית 8" ו"לילו סטיץ'" לא הגיעו לקולנוע כי ראשי האולפנים פשוט לא מצאו תסריטאי עם מספיק דמיון, ולכן אין טעם להציע כפתרון לפנות לתסריטאי רובוטי עם דמיון אינסופי. זה פשוט לא יעזור. הסרטים הללו נוצרו כי ראשי האולפנים מפחדים לקחת סיכונים, והם צריכים להביא קהל לקולנוע. אז תכנית העבודה שלהם (הפרומפט, אם תרצה) נגועה מלכתחילה. נסיבות היצירה של הסרטים האלה מלאים בשיקולים חיצוניים, ואלה השיקולים שהבינה המלאכותית הייתה מתבקשת להתחשב בהם.
מצד אחד מתלוננים על חוסר היצירתיות בהוליווד מצד שני לא הולכים לראות סרטים מקוריים.
מיקי 17 יצא לפני כמה חודשים ועשה סכומים מביכים.
סרט מד"ב עם תקציב של 100 מיליון עם כוכב ראשי די מוכר ובמאי זוכה אוסקר, ואף אחד לא הלך לראות.
אפשר לכעוס על המנהלים בהוליווד שמפחדים לקחת סיכונים, אבל הקהל מוכיח פעם אחר פעם שהם רוצים עיבודים לספרים/משחקים מוכרים, המשכים,רימייקים, וסרטי קומיקס.
אי אפשר לבוא בטענות לאולפנים.
אתה בטוח שמיקי 17 זאת דוגמה טובה?
זאת דרמה מהורהרת עם דמויות קרטון ועלילה שכמעט לא קיימת, אני אפילו לא יכול להגיד שזה סרט סייפי שלקח סיכונים, רוב הרעיונות נלקחו מסרטים אחרים של בונג ג'ו הו.הוא בטח קיבל ביקורות לא משהו מפה לאוזן.
בנוסף תחושת בטן
זה מרגיש כמו סרט שדי מזלזל באמריקאים בכללי ולא ממש אכפת לו מהפרספקטיבה של האנשים שבחרו להיות בחללית. לא בטוח עד כמה זה השפיע על המכירות באמריקה אבל זה בהחלט לא עזר
מיקי 17? דרמה מהורהרת? מה?
(ל"ת)
צודקים טעות שלי
אני עדיין חושב שמדוסר בסרט דרמה כי הפוקוס הוא על ההתפתחות של מיקי כדמות… בסרט שכל הדמויות בו פלקטיות… אני בסדר לרידוד בשביל הומור אבל הסרט לא כזה מצחיק, אז זה לא היה שווה את זה. האמת שהסרט יחסית בסדר, אבל יחסית בסדר במדע בדיוני "מוזר" (הוא לא, הוא ככל הנראה הסרט הכי מתון של בונג) זה ככל הנראה או משפט מוות או רמז שהוא לא צריך לעלות 120 מליון דולר (אלא אם מדובר בסרט של מלחמת הכוכבים ואז אפשר לבזבז כמה שרוצים).
נ"ב: לא שזה כזה משנה אבל הסרט גם לא נראה כל כך טוב, לא מבחינת תקציב אלא יותר בכיוון של 2/3 מהסרט ממוקם בתפאורה של ספינת מסע ובשלג, אלו לא מיקומים מעניינים במיוחד.
גם לא הייתי קורא לסרט דרמה בשום צורה.
אני חושב שהשורה התחתונה היא שהוא סרט לא טוב אז כל הטענה של בלובלו ״תראו מה קורה שמביאים סרט מקורי אף אחד לא מגיע״ היא פשוט שגויה. קודם כל, ״החוטאים״, מוכיח אחרת. וחוץ מזה, הסרט קיבל ביקורות די איומות ובצדק. למה שאנשים ילכו לצפות בו?
ואתה צודק שויזואלית הוא די מכוער לצפייה. העיצוב של הספינה והסביבה של כוכב הלכת נראים זול . לא ברור איך זה סרט שעלה 120 מיליון דולר כי זה לא ניכר.
אגב, אני לא יודע מה זה אומר אבל....
רוב הרווחים של חוטאים היו מארה"ב עולמית הוא הרוויח 400 אלף דולר פחות ממיקי 17 (אני יכול לחשוב על שתי סיבות למה זה קרה)
והתקציב שלו הוא שלושה רבעים מהתקציב של מיקי17, אם ממשיכים בהשוואות
(ל"ת)
מיקי 17 הוא לא סרט טוב במיוחד (וגם לא מקורי במיוחד).
(ל"ת)
ואגב מיקי 17 בעצמו עיבוד לספר
נאמר ביחס לזה ״אפשר לכעוס על המנהלים בהוליווד שמפחדים לקחת סיכונים, אבל הקהל מוכיח פעם אחר פעם שהם רוצים עיבודים לספרים/משחקים מוכרים, המשכים,רימייקים, וסרטי קומיקס.
אי אפשר לבוא בטענות לאולפנים.״