ארבעה סרטים חדשים יצאו השבוע, ועדיין המצב של הקופות לא מזהיר במיוחד. וזה לא שלא יצאו סרטים שיכלו להיות להיטים: לא מדובר בסרטים שהקהל שנא או המבקרים קטלו או משהו "קטן" באופן כזה או אחר. לא, שלושה סרטים שיכלו להיות להיטים צנועים הסתפקו בלהיות להיטים ממש ממש צנועים כי, נו, ובכן, קשה מאוד לקדם סרט בלי השחקנים שלו.
לכן כנראה המנצח של הקופות השבוע הוא "מפרץ ההרפתקאות: סרט העל", שהרי מהלך הקידום של סרט שכזה הוא פחות "כריס רוק מדבר על החוויות שלו והניסיון להיכנס למוחו של חתול בשביל לגלם את הדמות באופן הכי טוב" ויותר "זוכרים את הכלבים האלה מהסדרה, הצעצועים, קופסאות האוכל שלכם ומה לא? עכשיו הם בסרט. שוב. כמו כן הם גיבורי על, אבל זה באמת החלק השולי בסיפור". זה הספיק לסרט בשביל להכניס 22.7 מיליון בארה"ב, ועוד 24 בשאר העולם. בהתחשב בתקציב הצנוע שלו – 30 מיליון דולר – זה די והותר.
המקום השני הולך ל"המסור X" עם 18.3 מיליון דולר. פתיחה בול באמצע מבחינת המותג. רחוקה מהשיאים של 30 מיליון דולר של ימי "המסור 2" עד "המסור 5", אבל שיפור של 10 מיליון דולר מהסרט ההוא שכריס רוק ניסה להרים לפני שנתיים. הסרט הרוויח עוד 11 מיליון דולר משאר העולם, ואומנם 29 מיליון דולר זה לא בדיוק סכום לרוץ להתגאות עם החברים הבלוקבאסטרים האחרים, אבל כשהתקציב שלך הוא 13 מיליון דולר, אתה לחלוטין בדרך הנכונה.
ומהצלחה מתונה ובינונית לאכזבה – גם "היוצר" מתהדר בתג מחיר לא גבוה במיוחד (80 מיליון דולר), אבל 14 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו (32 אם מסתכלים על כלל העולם) הם לא סגולה טובה להחזרת התקציב. יש בזה משהו מבאס – הרי סרטי אמצע הדרך המקוריים הם בדיוק מה שכולם טוענים שחסר להם יותר ממנו – אבל אז ההיצע הוא משהו כמו "היוצר", שהקונצנזוס סביבו הוא "מאוד יפה, עם תסריט מאוד ממוחזר". ואולי בכל זאת בבחירה בין תסריט בינוני ומקורי ובין תסריט בינוני עם דמויות שאתה מכיר, אפשר להבין למה אנשים בוחרים בבטוח יותר. חבל רק שאין אופציה, נו, לתסריט טוב.
"הנזירה 2" ירד למקום הרביעי, אחרי השלישייה הזאת, והוא מבסוט לו עם 4.7 מיליון דולר בסוף השבוע הזה. הסרט הזה כבר לחלוטין עבר את השלב שבו הוא צריך להוכיח משהו למישהו (תקציב של 35 מיליון דולר, הכנסות כוללות של 230) ובשלב הזה הוא בעיקר נהנה מכך שלא נראה שיש תחרות רצינית כלשהי.
במקום חמישי עם 4.3 מיליון דולר נמצאים העיוורים. מצטער, "העיוורים". "העיוור"? לא יודע, באנגלית זה “The Blind". לרוב כשסרט לא מוכר מפציע בשוברי הקופות האמריקאים מדובר באיזה סרט נוצרי, וזה אכן מאה אחוז המצב פה. הסרט מספר את הסיפור הלא ידוע של משפחת רוברטסון לפני שהם הפכו לכוכבי ריאליטי ומה זאת אומרת ברור שאני יודע מי אלה. זה האלה מהתוכנית "Duck Dynasty" שאני לא בטוח ששודרה אי פעם בארץ ושהתאכזבתי קשות כשגיליתי שזה לא טלנובלה על דונלד דאק. מה? אתם בעצמכם גיגלתם את המידע הזה לפני שנייה ולא היה לכם מושג מי אלה לפני כן!
רוב החצי השני של הטבלה מורכב ממי שהיו עד לפני רגע בחמישייה הפותחת, מה שסביר: "רדופים בוונציה" מצליח ליפול באופן רך יחסית מהמקום השלישי לשישי, עם 3.6 מיליון דולר; "נקודת שיוויון 3: הפרק האחרון" יורד מהמקום הרביעי לשמיני עם 2.7 מיליון דולר; "בלתי נשכחים 4" צונח מהמקום השני לתשיעי (ירידה של 69%) ומרוויח 2.5 מיליון דולר (בסך הכול הסרט הרוויח עד כה 19 מיליון דולר בכל העולם, על תקציב של 100 מיליון דולר); ו"ברבי", אחרי 11 שבועות בטבלה, יורד מהמקום החמישי לעשירי. זה לאו דווקא אומר שהוא לא יהיה פה בשבוע הבא, אבל גם אפשר להתחיל להיפרד ממנו. הוא הרוויח בסופ"ש הזה 1.4 מיליון דולר. נראה שמי שרצה לראות את התוספות של ההוצאה המחודשת עשה את זה בטיקטוק.
אם הצלחתם לעקוב, דילגתי על המקום השביעי. זה בגלל שמדובר ב"כסף טיפש", שלא היה בחמישייה הפותחת בשבוע שעבר, אלא דווקא במקום שמיני, והפצה רחבה יותר שלחה אותו מקום אחד למעלה, עם 3.3 מיליון דולר. הסרט עוד לא יצא ממש ברחבי העולם, אבל אם בנו על כך שיהיה להיט בארה"ב – הוא לא. אם כי אם הוא יצליח לחקות את הסיפור עליו הוא מבוסס, אולי הוא יצליח כנגד כל הסיכויים להישאר בטבלה ולהפוך לרווחי כנגד התקציב של 30 מיליון הדולר שלו.
בשבוע הבא יוצאים שלל סרטים בהפצה מצומצמת, ואפשרי שחלק מהם ימצאו את דרכם לטבלה, אבל מכיוון שלא אפרט פה על יותר מ-10 סרטים, נציין את האחד שיוצא בהפצה רחבה: "מגרש השדים: המאמינים" – הניסיון החדש להחיות מותג מבית היוצר של בלומהאוס, דיוויד גורדון גרין והשטן. כרגע מדברים על פתיחה של אזור ה-30 מיליון דולר.
לאחר שגעון הברבנהיימר
גיליתי שכנראה יש עכשיו דיבור על saw partol וזאת… הנקודה שבה הפסקתי להקשיב.
בעצם המסור x מתרחש אחרי הסרט הראשון
זה אומר שאם ראיתי רק את הסרט הראשון אני יכול ללכת לראות את המסור x ולא תהיה לי בעיה?
כן
(ל"ת)
אוקיי, הצעה לא שגרתית (ואוף טופיק):
נכון בגרסת המובייל של האתר לא רואים את הנושא של התגובות וזה מעצבן?
אז מה דעתכם פשוט לוותר על האפשרות לתת נושא לתגובות?
אני רואה איך זה יכול להיות חסר במקומות כמו ביקורות מתגלגלות, ואולי זה ידרוש קצת הסתגלות, אבל חוץ מזה למה לא?
גרסת המובייל של האתר עדיין לוקה
ההמלצה למי שגולשים במובייל להחליף (בתחתית האתר) לגרסה הרגילה.
לרוב אני בוחר לקרוא את הכתבה בגרסת המובייל
ואז בתחתית העמוד הופך חזרה לגרסה מקורית בכדי לקרוא הודעות.
החסרון הוא רק במקרה שכבר יש הרבה הודעות, כי זה מסמן אותן כנקראו. אז יש את "פתיחת הודעות ישנות".
דרך אגב, לפעמים לבצע שינוי (כמו להעלים את שדה הנושא), יכול להיות הרבה עבודה. זה מאוד תלוי איך זה מומש ואילו פונקציות באתר תלויות בזה (כמו הוויג'ט בצד שמריץ הודעות אחרונות ומראה את הנושא).
הקושי הגדול עם זה
זה שכשגולשים בגרסת המובייל, אי אפשר להגיע בדף הראשי לתחתית הדף כדי להחליף גרסה.
כל פעם שמתקרבים לתחתית זה נותן עוד כתבות….
כמובן שהפתרון הפשוט זה להכנס לכתבה רנדומלית כלשהי ולהחליף שם, אבל זה לא מאוד אינטואיטיבי.
אם כבר פותחים את הנושא - למה בעצם מסובך להציג את הכותרות?
זה לא שאין מקום על הדף. אפשר למשל להחליף את שם המשתמש בכותרת, או לחבר את הכותרת לשדה קיים.
או שבכלל אין גישה לשדה הזה?
יש שמאוד אוהבים שיש נושא
כמוני :)
ללא נושא
התיקון אמור להיות הוספת הנושא לגרסה הלקויה, לא הסרת הנושא מהגרסה המתפקדת.
כן אבל אני זוכר שהיה כבר איזה דיון על זה ושם נאמר שזאת בעיה. חשבתי שאולי זאת חלופה סבירה
אז אתה אומר
שיש משהו מעצבן בגרסת המובייל, למה לא נהפוך אותו למעצבן גם עבור הגרסה הרגילה?
אני אומר שבכותרות אין הרבה תועלת כשכותבים תגובה פה. אני חושב שלעתים קרובות הן פשוט המשפט הראשון של התגובה או משהו כזה, כך שמשתמשי מובייל מקבלים תגובה חסרה ואחרים לא מרוויחים כותרת שימושית. ביטול האפשרות לכותרת ישפר את חויית הגלישה במובייל ולא תפגע מי יודע מה בשאר המשתמשים. אז בגדול זה נראה לי שיפור חיובי.
אבל מן הסתם זה עניין של טעם אישי. יש גם איזה קבוצה של כותבים שמשתמשת בזה ככותרת אמיתית של תגובות ארוכות ומושקעות במיוחד, ואולי עדיף לא להקשות עליהם לסדר את הטקבט שלהם (מצד שני – אפשר פשוט לכתוב כותרת בגוף הטקסט, אז לא יודע אם זה עקרוני).
זה שאין בכותרות הרבה תועלת עבורך
לא אומר שאין בהן הרבה תועלת עבור אחרים. גם אני מנסחת לרוב כותרות כאן בתור המשפט הראשון שלי (או תחילתו), אבל אני משתמשת בכותרות כל הזמן כדי לאתר תגובות ספציפיות בשרשורים שכבר קראתי. הכותרות הן החלק היחיד שנראה לעין מבלי לפתוח את התגובה – בלעדיהן יהיה כמעט בלתי אפשרי להתביית על תגובה ספציפית שאתה מחפש לקרוא או להגיב לה.
כלומר – ה״שימושיות״ של כותרת לא נובעת אך ורק מהתפקיד שלה בטקסט ספציפי, אלא (עבורי) בעיקר מהפונקציונליות שלה באתר לצורך יצירת איזהשהו סדר נראה לעין בשרשור התגובות. ביטול של זה ייפגע לי מאוד בחווית המשתמש. כפי שכבר אמרו לפניי, טיפול בבעיה אמור להגיע דרך הוספת הפיצ׳ר שחסר, לא העלמה של פיצ׳ר קיים, שתוביל לבעיות חדשות (שאולי לא קריטיות עבורך, אבל בהחלט עבור משתמשים אחרים).
באתי להגיד שאני מסכים עם אייב
ושאני לא מכיר רשתות חברתיות עם כותרות לתגובות, אבל נתת פה טיעון יפה לדעתי
מסכים איתך לחלוטין
חלק ניכר מהגלישה היום זה בגרסת המובייל ואני מרגיש שאני מפספס הרבה דיונים נטו בגלל הכותרת