דוח קופות שבורות, 4.12.2022: לילה רווחי

הפנתר השחור ממשיך לשלוט ולאכזב במקביל, וסנטה קלאוס מסתפק במקום השני.

ל"לילה אלים", שהיה עדיף כנראה לתרגם כ"חג אלים" או "חג מולד אלים", קראו בארץ "מי מפחד מסנטה?", למרות שזה לא סרט אימה. הסיבות עם המפיצים. בכל מקרה, התשובה לשאלה "מי מפחד מסנטה" היא: לא "הפנתר השחור", שגם בשבוע הרביעי שלו ניצב בראש הטבלה.

עם ירידה של 61% וסכום של 17.5 מיליון דולר, "וואקנדה לנצח" ממשיך להוכיח שני דברים מכס הכבוד שלו במקום הראשון:
1. הוא להיט גדול מאוד
2. אבל לא כמו הסרט הראשון

עם 393 מיליון דולר (הרבה) שהוא עשה רק בארה"ב ו-339 מיליון שהוא הרוויח ברחבי העולם, אף אחד לא יכול ממש להתלונן על הסכומים שהחברות והחברים מוואקנדה מביאים אבל כאשר "אווטאר: דרכם של המים" מאיים מעבר לפינה, והמיליארד רחוק ממנו ב-250 מיליון דולר – לא נותר אלא להכריז על 2022 כשנה המאכזבת ביותר (קופתית) עבור מארוול – 2021 הייתה עם סכומים נמוכים יותר, אבל כולם סלחו לכולם בגלל הקורונה. הפעם, אחרי שראינו שכן אפשר לחצות את קו המיליארד עם סרטים אחרים, אין לאף אחד סיבה למה זה לא קרה שוב חוץ מעייפות החומר הכללית ממותג גיבורי העל. עייפות חומר בסך איזה 800 מיליון דולר, כן? אבל עייפות בכל זאת.

מתחתיו, כאמור, דיוויד הארבור כסנטה קלאוס גיבור האקשן. עם 13.4 מיליון דולר על תקציב של 20 מיליון דולר אפשר בסך הכל לדבר על הסרט כהצלחה מינורית, בייחוד עם עוד 7 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה. הייתי רוצה לעודד את עצמי ולהגיד שאולי נראה עוד סרטי אקשן עם גימיקים חמודים שנראים כיף, אבל כנראה שהמסקנה מפה פשוט תהיה כמה מהר אפשר לעשות "מי מפחד מסנטה 2" או גג "מי מפחד מארנב הפסחא".

אם מארוול עוד יכולים לפחות להראות סכומים מרשימים כדי לשכנע מישהו בהנהלת דיסני לא לפטר אותם, המקרה של "עולם מוזר" הוא יותר מצער: יהיו הסיבות לכישלון של הסרט אשר יהיו – הסרט עצמו, השיווק, הפינגווינים שחטפו את כל מי שתכנן לראות אותו – התוצאה היא סרט אנימציה יקר נורא שיושב בסוף השבוע השני שלו עם 5 מיליון דולר, וסכום כולל ברחבי העולם של 42 מיליון דולר. ראשים הולכים להתגלגל ברחבי דיסני, ולו של בובות העץ האלה שאמנים משתמשים בהן כדי לעשות מודלים. 

להשוואה – זה בערך אותו סכום כולל שעשה "התפריט", במקום הרביעי מתחתיו (הסופ"ש באופן ספציפי הוא הכניס 3.4 מיליון דולר). וכן, 47 מיליון דולר בשלושה שבועות כנראה מתגמדים מול 42 מיליון דולר בשני שבועות. מצד שני גם התקציב של "התפריט" (30 מיליון דולר) מתגמד מול זה של "עולם מוזר" (180 מיליון דולר). 

במקום החמישי יושב איך שלא יקראו ל-"Devotion" בארץ, אם הוא אי פעם ייצא פה בכלל, כנראה בשביל להראות לסרטים אחרים שתמיד אפשר להיות יותר עצוב – וככה הסרט שעלה 90 מיליון דולר מרוויח 2.7 מיליון דולר בסופ"ש השני שלו, ובסך הכל 13 מיליון דולר. 

מתחתיו יש כניסה חדשה לסרט שאין לי מושג מהו. השם שלו הוא "שמעתי את הפעמונים" (I Heard The Bells) וזה לא רק סרט חג מולד (זאת, הרי, העונה לסרטי חג מולד פה-לה-לה) אלא ביופיק חג מולד על… מישהו שכתב איזה שיר על חג המולד. טוב, יש לו שם, ואחד די מרשים: הנרי וודסוורת' לונגפלו. אולי השם הזה אומר לכם משהו. אם הוא לא, אז בטח שהשמות של מי שעבד על הסרט הזה לא יגידו לכם משהו. הסרט הכניס 2 מיליון דולר בסופ"ש, ו-2.7 מיליון דולר בסה"כ.

את הטבלה סוגרים ארבעה סרטים שאט אט עושים את דרכם החוצה: "בלאק אדם" עם 1.5 מיליון דולר הסופ"ש, "הפייבלמנים" עם 1.2, "עצמות והכול" עם 1.1 ו"כרטיס לגן עדן" עם 854 אלף דולר. 

היינו מאחלים להם להתראות, אבל בשבוע הבא לא יוצא אף סרט רציני שאמור לשנות את ההיררכיה בטבלה. כלומר, כן, "אימפריית האור" של סם מנדס הוא לא סרט בלתי חשוב או משהו – אבל הוא סרט עונת אוסקרים לדודות ודודים ואם אפילו ספילברג לא מצליח לגרור אנשים לקולנוע עם סרט שכזה, אני לא בטוח שמנדס יצליח. אבל אם אני טועה ו"אימפרית האור" יצליח לדחוק את "הפנתר השחור" יהיה צחוקים, מה אני אגיד.