נראה שכולם עוד מתאוששים מהחגים ומהארוחות המשפחתיות כי הכנסות הקולנוע, כהרגלן בתקופה הזאת בשנה, רדומות. שני השינויים היחידים שיש לנו זה חילופים בחצי העליון של הטבלה. בשני המקומות הראשונים, מהפך: "מופאסה: מלך האריות", עם הכנסות של 23.4 מיליון דולר (ירידה של 36%), עקף את "סוניק הסרט 3", שלו הכנסות של 21.3 מיליון דולר בלבד (ירידה של 42%). סוניק עדיין מוביל בהכנסות הכוללות בארה"ב, מופאסה עדיין מוביל בהכנסות הכוללות בעולם, אבל כשנזכרים שסוניק עלה 80 מיליון דולר פחות ממופאסה (122 מיליון דולר מול 200), הניצחון של סוניק נראה ברור יותר.
גם במקומות 4 ו-5 יש חילופים: "מואנה 2" (12.5 מיליון דולר, 34% אחוזים) עוקף את "מרשעת" (10 מיליון דולר, 49% אחוזים), אבל במקרה הזה שני הסרטים כבר הוכיחו את עצמם, אז זאת פחות תחרות ויותר "אבל אמא, הלכנו לראות את הסרט שלך לפני שבועיים, אז עכשיו שוב תורי". גם פה, המכשפות מארץ עוץ עוקפות בהכנסות בארה"ב, בעוד שמואנה היא טיטאן גלובלי, במרחק יריקה (או, נו 40 מיליון דולר) ממועדון המיליארד.
"נוספרטו" (מקום 3) מכניס עוד 13 מיליון דולר ויורד ב-40 אחוזים. כבר יש לו הכנסות כוללות של 69.3 מיליון דולר בארצות הברית ו-31 מליון דולר מכל העולם. בהתחשב בתקציב שלו (50 מיליון דולר), מדובר בלהיט, ואם הוא ימשיך בקצב הזה: להיט רווחי לאולפנים שלו. "אנונימי לגמרי" (מקום 6) מכניס 8.1 מיליון דולר ויורד ב-30 אחוזים. לא לגמרי ברור מה התקציב שלו (תהום פעורה בין 50 ו-70 מיליון דולר, ויקיפדיה ומקורותיה), אבל הכנסות כוללות של 41.8 מיליון דולר בארצות הברית בהחלט לא מספיקות. אולי ההפצה העולמית תעזור.
"בייביגירל" מכניס עוד 4.5 מיליון דולר ויורד ב… אפס אחוזים? טוב, יש הפרש של 2,354 דולר בין ההכנסות של סוף השבוע הנוכחי לקודם, שזה לא הבדל גדול, אבל עדיין הוריי לסרט היחיד השבוע שעלה בהכנסותיו. "גלדיאטור II" מכניס עוד 2.6 מיליון דולר ויורד ב-36 אחוזים. ההכנסות הכוללות שלו (449 מיליון דולר) עדיין קטנות מהתקציב המדווח×2, ויותר מ-60% מהן מגיעות מחוץ לארצות הברית אז כנראה הסרט לא לחלוטין מספיק רווחי. לפחות כרגע כל ששת הפרוייקטים שמצוותים לריידלי סקוט כבמאי הם רעיונות מקוריים.
למרבה הפלא, "כאן ביתי" (Homestead), ו"האש שבפנים" עדיין איתנו במקומות 9 ו-10 עם הכנסות וירידות של 2 מיליון דולר ו-35 אחוזים, ו-1.2 מיליון דולר ו-40 אחוזים, בהתאמה. אני בספק שנראה אותם גם בסוף השבוע הבא.
בסוף השבוע הבא ייצאו בהפצות רחבות "מאורת הגנבים: פנטרה", ההמשך המצופה ללהיט "מאורת הגנבים" שמספר על גנבים שגרים במאורה ומקשיבים לפנטרה, אני מניחה; "Better Man: סיפורו של רובי וויליאמס" שמספר על רובי וויליאמס, שהוא זמר אמיתי וקוף לא אמיתי; "Game Changer", לא עיבוד קולנועי לסדרה של דרופאאוט, אלא סרט אקשן הודי שאם יופץ כאן כנראה נדע על זה רק כמה ימים קודם, כי גם המפיצים רוצים אקשן בחיים; "אמיתות קשות" (Hard Truths), סרטו החדש של מייק לי שמספר על שתי אחיות; ו"המופע האחרון" (The Last Showgirl), שהוא סרט שיהונתן אוהב בכיכובם של פמלה אנדרסון, ג'יימי לי קרטיס ודייב בטיסטה.
מה הייתי נותן בשביל סרט באורך מלא של Game Changer של דרופאאוט...
(ל"ת)
מופאסה ניצח את סוניק
מופאסה הרבה הרבה יותר מצליח מסוניק מבחינת ההכנסות הכלליות ברחבי העולם, זו בכלל לא תחרות. בסופו של דבר הרבה יותר אנשים ברחבי העולם הלכו לראות את מופאסה והרבה פחות הלכו לראות את סוניק. מופאסה כבר עוקף את גודזילה X קונג האחרון. וכנראה יסיים בסביבות 650-700 מיליון דולר, לא רע בכלל.
650-700 מיליון לפריקוול לסרט שהרוויח 1.6 מיליארד זה בהחלט רע
אפילו מאוד רע.
זה שהוא עוקף מותגים מאוד קטנים מבחינה קולנועית, כמו סוניק או יקום המפלצות של לג׳נדרי, זה ממש לא אמור לנחם אותו.
מדובר בסרט שהיה אמור להיות בליגה של הגדולים, ממש של הגדולים.
אני תוהה לעצמי אם אנשים היו אומרים על סרט סטאר וורס שהיה מרוויח כאלה סכומים שזה ״לא רע בכלל״.
אבל לא, כשמדובר בסטאר וורס אנשים הפנימו שהציפיות הם להרבה מעבר ל-700 מיליון, אבל משום מה לא הפנימו את זה על מלך האריות.
הסרט המקורי הפך לסרט השני הכי מרוויח בכל הזמנים כשיצא, הפריקוול הגיע ל-1.6 מיליארד, אז בשביל מותג כזה להגיע לבקושי 700 מיליון זה כישלון טוטאלי.
מה גם שעם תקציב מנופח ועלויות שיווק גבוהות, הרווח בתכל׳ס שהסרט עושה הוא נמוך מאוד.
בוא רק נגיד שלא נראה לי שנשמע עוד מעט הכרזה על עוד סרט בסדרה.
כשכתבתי ״הפריקוול הגיע 1.6 מיליארד״ התכוונתי כמובן לרימייק
(ל"ת)
עוקף את משימה בלתי אפשרית האחרון, עקף את גלדיאטור 2, ביטלג'וס 2, וכנראה יעקוף את מואנה 1.
השיא של לייב אקשן עבר והיה ברור לכולם שהפריקוול לא ישחזר את השיא של הסרט הרגיל. עדיין הסרט מאוד רווחי, וזה בלי הרווחים מהורדות דיגיטליות שיהיו אחרי שירד מהקולנוע, ממרצ'נדייזינג, מרווחים לערוץ הסטרימינג אחרי שישודר שם. אין סיבה לא להמשיך עם הפרנצ'ייז, בסך הכללי הוא יסיים ככל הנראה בין 650 ל-700 מיליון דולר, או אפילו יותר. סתם לדוגמה, זה מה שסופרמן של קאוויל עשה. לא כל סרט דיסני בכל פרנצ'ייז יכול לעשות מיליארד דולר, זה לא ריאלי.
אני עדיין לא מבין מה ההשוואה פה
זה לא ״כל סרט דיסני בכל פרנצ׳ייז״, זה סרט באחד הפרנצ׳ייזים החזקים ביותר שיש לדיסני.
משימה בלתי אפשרית? גלדיאטור? ביטלג׳וס? סרט מקורי? אלה ההשוואות שלך?
אנחנו מדברים על פריקוול לסרט שהרוויח 1.6 מיליארד, אלה לא אמורים להיות ההשוואות.
גם להשוות לסרט שפותח יקום קולנועי חדש עם כל החששות סביב העניין ובנוסף על כך יצא לפני למעלה מעשור זה לא לעניין.
בסופו של דבר יש פה פריקוול שלא מצליח להגיע למחצית מהרווחים של הסרט הקודם.
אני לא מדבר על שחזור השיא.
גם אם הסרט היה מרוויח מיליארד, שזה 600 מיליון פחות מהקודם, עוד אפשר היה לדבר על הצלחה.
אבל לרדת מ-1.6 מיליון ל-650-700 מיליון זו התרסקות בכל קנה מידה.
כן, יש מותגים שבשבילם זו הצלחה גדולה, אבל מלך האריות נמצא בליגה של הגדולים ושם סכום כזה זה כישלון טוטאלי.
ויודע מה, בוא נחכה ונראה, כי יש לי תחושה שבסוף אתה תראה שאני צודק ושדיסני לא יאשרו עוד שום סרט בסדרה הזאת.
התכוונתי ל-1.6 מיליארד, כמובן
מניח שזה ברור מאליו, אבל בכל מקרה שלא יצא שהשארתי את הטעות בלי לתקן אותה.