דוח קופות שבורות, 06.08.21: התאבדות קופתית

יחידת המתאבדים קוצרים שבחים - אבל לא דולרים.

עוד סוף שבוע ועוד סרט חדש – אבל הפעם אין חדשות טובות ומעודדות בגזרת הסרטים.

זה לא שהציפיות היו בשמיים. אף אחד לא ציפה לפתיחה של "האלמנה השחורה" מהסרט הזה. הציפיות מ"יחידת המתאבדים" היו בסך הכל שהסרט יעלה על "גודזילה נגד קונג" עם פתיחת 31 מיליון הדולר שלו. אבל למרות זאת, הסרט, שפתח במקום הראשון, עשה זאת עם 26.2 מיליון דולר בלבד.

יש כמה הסברים לזה: אפשר להאשים שוב את הסטרימינג (אם כי כל הסרטים של האחים וורנר זמינים חינם ב-HBO MAX ופתחו בגדול יותר בזמן המגפה), אבל לדעתי ההסבר העיקרי הוא שסרטים עם דירוג R לא מצליחים להביא את אותו הקהל כמו סרטים שמיועדים לכל המשפחה. לא כל סרט הוא "דדפול" או "ג'וקר" ולמעשה, רובם לא. ציון הסינמה סקור של B+ לא מעודד במיוחד ומראה שבעוד שמבקרים עפים על הסרט (ציון רוטן טומטוז כרגע עומד על 92 אחוזים), הקהל הרחב דווקא פחות. עם זאת, מחוץ לארצות הברית הסרט מצליח יותר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 72 מיליון דולר וזה בלי סין. אני לא בטוחה שיתנו לזיכיון הזה עוד צ'אנס אבל אם כן, אולי עדיף להעיף את דירוג ה-R.

גם עם "יחידת המתאבדים", החברה מנסה למצוא איזה תואר לקשט בו את הסרט והפעם מצאו את "הפתיחה הכי גבוהה לסרט בדירוג R בזמן המגפה", שזה נחמד, אבל לא בדיוק תואר מדהים להתהדר בו. עוד תואר שזרקו עליו זה שהוא "הסרט השני הכי נצפה ב-HBO MAX מהסרטים שיצאו גם בקולנוע וגם ב-HBO MAX" (אם תהיתם מה מקום ראשון אז זה "מורטל קומבט"). מדובר, בסופו של דבר, בעוד אחד מהסרטים האלה שנראה שהקהל האינטרנטי מאוד אוהב, אבל זה לאו דווקא משתקף בקופות.

במקום השני נמצא "ג'אנגל קרוז" עם עוד 15.8 מיליון דולר. ירידה של 54.8 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע שעבר: ירידה מאוד נמוכה יחסית לסטנדרטים של המגפה שבה סרטים מתרסקים בכמעט 70 אחוזים בסוף השבוע השני שלהם – וגם בלי המגפה זאת ירידה לא רעה בכלל. אולי למרות שהפתיחה של הסרט לא הייתה הכי מרשימה, הרגליים שלו יהיו מרשימות מאוד. הסרט הכניס 65 מיליון דולר עד כה בארצות הברית, אז הוא עבר את נקודת ביניים של 50 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, שלצערנו זה לא מובן מאליו יותר.

מתחתיו, "זמן" הכניס עוד 4.1 מיליון דולר. יש לו אחיזה טובה מאוד ויהיה מעניין לראות כמה זמן הוא ימשיך ככה. בינתיים הסרט הכניס 65 מיליון דולר. לא רע בכלל.

במקום הרביעי נמצא "האלמנה השחורה" עם 3.9 מיליון דולר. בינתיים הסרט הכניס 174 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, מה שמספיק כדי להפוך אותו לסרט הכי מכניס בארצות הברית השנה אחרי שהצליח לעקוף את ההכנסות של "מהיר ועצבני 9" בארצות הברית (171 מיליון דולר). אלה לא סכומי מארוול, אבל זה שיא מאוד נחמד להחזיק בו, בנוסף לשיא של הפתיחה.

מתחתיו "Stillwater" ממשיך לשמור על אותו המקום עם עוד 2.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 9.9 מיליון דולר. במקום השישי נמצא "האביר הירוק" עם עוד 2.5 מיליון דולר. בסוף השבוע השני שלו הוא ירד ב-63 אחוזים בהכנסות שלו. ירידה שגרתית לסרט בתקופת קורונה, אבל תמיד מצפים לירידה קטנה יותר כשהסרטים עצמם פותחים בקטן. ההכנסות של הסרט בארה"ב עומדות על 12 מיליון דולר, רק חבל שיש לו תקציב של 15 מיליון דולר.

אחריו יש את "ספייס ג'אם: אגדה חדשה" עם עוד 2.4 מיליון דולר, "עיני נחש: ג'י איי ג'ו ההתחלה" שממשיך להתרסק עם הכנסות של 1.6 מיליון דולר בסוף השבוע השלישי שלו. כלומר, הוא שוב התרסק ב-58.6 אחוז, ירידה די חדה לסוף שבוע שלישי. במקום התשיעי "אסקייפ רום: השלב הבא" הכניס עוד 1.2 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 33 מיליון דולר, כפול מהתקציב שלו. הידד לסרטי אימה קטנים.

במקום העשירי והאחרון אפשר להיפרד ממשפחת "מהיר ועצבני 9" שהכניס עוד 1.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. הסרט מוריד הילוך על המסך הגדול ומרים הילוך בחיים הדיגיטליים שלו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 662 מיליון דולר, זהו הסרט הכי מכניס בעולם של השנה הזאת ואם הקורונה תמשיך ככה, יש סיכוי שהוא גם ישמור על התואר שלו.

בסוף השבוע הבא יש לנו שני סרטים חדשים: "לשחרר את גאי" בכיכובו של ריאן ריינולדס וג'ודי קומר הנהדרת מ"להרוג את איב". העלילה של הסרט נשמעת די פשוטה ומעניינת – גאי חי בתוך משחק מחשב ופתאום נהיה מודע לכך, ובנוסף מנסים למחוק את המשחק שבו הוא חי והדמות של קומר מנסה לעזור לו. הסרט היה שייך לפוקס ובגלל הקורונה והמיזוג בין פוקס לדיסני ישב על המדף די הרבה זמן אבל עכשיו הוא סוף סוף יראה אור יום. בנוסף יוצא סרט על אריתה פרנקלין בשם "ריספקט" בכיכובה של ג'ניפר הדסון בתור אריתה. יש בסרט עוד שמות מפורסמים כמו מרי ג'יי בלייג', פורסט וויטאקר וקווין לטיפה שינסו לעזור לו למצוא קהל רחב יותר.