יש רגעים בתהליך ההתאוששות של הקופות שקשה להגדיר, כמו השבועיים האחרונים. האם המצב בקופות לא משתפר או שפשוט בגלל שהסרטים לא מרשימים אז אנשים לא הולכים לראות אותם? כנראה שרק הזמן יענה על השאלה. אבל יש לנו שבעה סרטים שכל אחד מהם הכניס מעל מיליון דולר, אז יש את זה וזה נחמד.
המקום הראשון הוא "שומר טינה", הסרט החדש של גאי ריצ'י בכיכובו של ג'ייסון סטיית'האם. אין צורך להוסיף הרבה מעבר, אבל ננסה כי נראה שהפעם אין בסרט הרבה מההומור הידוע של ריצ'י אלא יותר אקשן בלי הפסקה. הסרט עוקב אחרי סטיית'האם שמשחק בחור בעל עבר מסתורי שעובד בחברת משאיות שמשנעת כספים בלוס אנג'לס, מה שהופך אותם למטרה די פופולארית. אבל יש להם סטיית'האם והוא הגיבור של הסרט ככה שהוא בטוח יציל את המצב באמצעות הרבה מכות ורצח. מהטריילר, זה נראה כמו סרט בסגנון ג'ון וויק, רק עם מוטיבציה קצת יותר הגיונית ואולי עם קצת יותר עלילה ובעיקר עם הרבה אקשן כיפי.
הסרט פתח בארצות הברית עם 8.1 מיליון דולר צנועים, שזה יותר טוב מהפתיחה של "סתם אחד" ששייך לאותו ז'אנר ופתח עם 6.8 מיליון דולר. סרטו הקודם של ריצ'י, "הג'נטלמנים", פתח עם 10 מיליון דולר וזה היה לפני המגפה אז תמיד אפשר לייחס את הירידה היחסית למגפה ולחשוב שאחרת הפתיחה של הסרט הייתה הרבה יותר טובה. בשאר העולם ממש אהבו את הסרט וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 25.7 מיליון דולר. לא רע בכלל.
במקום השני נמצא הלהיט היפני "Demon Slayer: Mugen Train", שהכניס עוד 3 מיליון דולר. בשבוע שעבר הוא היה במקום הראשון, מה שרק מוסיף להצלחה שלו, במיוחד כשהוא משאיר את "מורטל קומבט" מאחור. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 432 מיליון דולר, להיט עצום בממדים של ימינו.
במקום השלישי נמצא "מורטל קומבט" שנמצא בעיקר בצניחה חופשית. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון עוד 2.3 מיליון דולר. כבר בסוף השבוע שעבר הוא איבד את המקום הראשון והתרסק ב-73 אחוזים ובסוף השבוע הנוכחי הוא התרסק בעוד 61 אחוזים. אני יודעת שבימי המגיפה רוב האנשים הולכים לסרט בקולנוע רק פעם אחת והסרט זמין חינם ב-HBO MAX בארצות הברית, אבל היו עוד סרטים שיצאו במודל הזה ולא התרסקו כל כך קשה. יש מצב שהבעיה היא שהסרט המצופה לא בהכרח עמד בציפיות של הקהל. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 72 מיליון ויש מצב שהוא לא יצליח להגיע אפילו ל-100 מיליון. אני לא חושבת שצריך לזרוק את הדיבורים על סרט המשך לפח כי למותג הזה יש הרבה פוטנציאל. רק צריך למצוא מישהו שידע מה לעשות איתו.
במקום הרביעי נמצא "גודזילה נגד קונג" שהכניס בסוף השבוע האחרון עוד 1.9 מיליון דולר. ככה נראית השקה מוצלחת של סרט גם בקולנוע וגם בסטרימינג: במיוחד כשלוקחים בחשבון שההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 422 מיליון דולר שזה די מדהים.
במקום החמישי "ריה והדרקון האחרון" מראה לנו שהקרב בין דיסני לאחים וורנר אף פעם לא נגמר. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 1.8 מיליון דולר. שזה יותר מרשים מה- 426,000 דולר של "טום וג'רי" שסוגר את הטבלה במקום העשירי. ועדיין, "טום וג'רי" הכניס יותר כסף בארצות הברית: 44 מיליון דולר לעומת 43, ויותר כסף בכל העולם 109 מיליון דולר לעומת 105 מיליון דולר. זהו קרב צמוד צמוד ולשבוע הזה אפשר להגיד שבקולנוע דיסני ניצחה בקרב אך מפסידה במלחמה.
במקום השישי נמצא סרט האימה "Separation" שהכניס עוד מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו בקולנוע. בשבוע שעבר הסרט פתח במקום הרביעי עם 1.8 מיליון דולר ככה שהוא לא מצליח להרשים אף אחד. הסרט נשמע גנרי לכל הדעות: לאחר מות האם, אב וביתו מנסים להתמודד עם המצב החדש, אבל יש מפלצת בבית, כי כמובן. רופרט פרנד, בריאן קוקס ומיימי גאמר משתתפים בסרט אבל הם לא מהשחקנים שמביאים קהל לבית הקולנוע בימינו. הסרט הכניס 3.4 מיליון דולר עד כה.
במקום השביעי יש לנו כניסה חדשה ל"כאן היום" (Here Today), שפתח עם מיליון דולר. בסרט בילי קריסטל משחק כותב קומדיה מזדקן שפוגש את טיפאני האדיש (כלומר, דמות שטיפאני האדיש מגלמת) והם מוצאים את עצמם בידידות בלתי סבירה מתובלת בסיטואציות קומיות ונוגעות ללב. משהו שנראה שהקהל לא מתחבר אליו על המסך הגדול בימינו.
במקום השמיני סרט האקשן "סתם אחד" הכניס עוד 801,445 דולר, מתחתיו "The Unholy" עם עוד 717,210 דולר ובמקום האחרון, כאמור, "טום וג'רי".
בסוף השבוע הבא יוצאים ארבעה סרטים חדשים: הסרט בעל הכי הרבה פוטנציאל בקופות הוא "עד במנוסה" (Those Who Wish Me Dead), סרטו החדש של טיילור שרידן ("רוחות קרות"). ילד עד לרצח של אבא שלו ובורח ליער, שם הוא פוגש בכבאית לשעבר שבורחת מהעבר שלה (אנג'לינה ג'ולי) שמנסה להגן עליו בזמן שזוג הרוצחים של אבא שלו רודפים אחריו (ניקולס הולט ואיידן גילן). זוג הרוצחים מחליטים שהדרך הכי טובה להסיח את דעתם של הילד, של המגנה שלו ושל כולם היא להתחיל לשרוף את הכל, כי כמובן. בסרט משתתפים גם ג'ון ברנתל וטיילר פרי.
בקטגוריית האימה הולך לצאת עוד סרט בסדרת המסור, התשיעי במספר, שנקרא "המסור: המעגל נסגר". הפעם כריס רוק מככב בסרט, שאותו הוא גם הפיק, והוא הביא איתו את סמואל ל. ג'קסון. צפו להרבה ספירלות ומלכודות. "פרופיל" (Profile) הוא סרטו החדש של טימור בקממבטוב ("מבוקש") העוקב אחר עיתונאית בריטית שמסתננת לעולם האינטרנט של דאע"ש ומבלי לשים לב נופלת בשבי התעמולה דרך שיחות סקייפ עם איש הקשר שלה בסוריה ועל הדרך מתאהבת בו. הסרט שייך לז'אנר שמתרחש ברובו דרך מסך המחשב, ככה שבטח היה די זול להפיק אותו. ובנוסף, הוא מתרחש לז'אנר ה"סרט שישב על המדף 3 שנים", אז הוא גם כנראה לא משהו. הסרט האחרון הוא "Finding You": קומדיה רומנטית שבה נגנית כינור מוכשרת פוגשת בשחקן מפורסם. הם מתאהבים בצורה מקסימה עד שהמעמד שלו הופך להיות בעיה.
חייב לומר, כי זה מוזכר בכתבה כאן
ב'שומר טינה' אין אקשן כיפי (אולי סצינה אחת קצרה). יותר מדוייק יהיה לומר שזה אולי הסרט הכי לא כיפי שריצ'י יצר אי פעם.