סוף השבוע האחרון בצפון ארה"ב מציג: אכזבות קופתיות מרות. כמה מרות? לא רק ש"הפניקס האפלה" אכזב את כולם ולא הצליח אפילו להגיע למקום הראשון – גם הסרט שעקף אותו הוא אכזבה עצומה.
צמד החמד "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" ו"אקס-מן: הפניקס האפלה" תפסו את שני המקומות הראשונים בדבר ההפוך מתרועות ניצחון – אנחות הפסד? מלמולי אכזבה? אה, מה שלא יהיה. במקום הראשון, "החיים הסודיים" הצליח להכניס 47 מיליון דולר, פחות ממחצית ההכנסות של הסרט הראשון בסופ"ש הראשון שלו (104 מיליון). למה? אני מניח שזה בגלל המחסור בטריילרים שכולם מדברים עליהם. את הטריילר לסרט הראשון ראינו בכל מקום לקראת יציאתו, והיה נראה שלמרות גלגולי העיניים של אנשים, הוא הצליח להלהיב את ההמונים, ובעיקר את הילידים. הפעם… מישהו ראה טריילר לסרט הזה? אני זוכר בדיוק פעם אחת שראיתי משהו לגבי זה שאחת הדמויות אמורה להעמיד פני חתול, שזה פחות חמוד או מעניין מהטריילרים לסרט הקודם. האם אנשים פשוט לא הבינו שהסרט הזה באמת יוצא? יש מצב.
ל"הפניקס האפלה", לעומת זאת, אין את התירוץ הזה, ולמרות שכולם ידעו שהוא יוצא הסופ"ש, הוא עדיין מצליח לאכזב – אפילו עם הציפיות המאוד נמוכות ממנו. הסרט הכניס בסופ"ש האחרון 33 מיליון דולר – סכום מעורר קנאה לכל סרט אינדי באשר הוא, וסכום שהופך אותו לבדיחה של הכיתה בז'אנר גיבורי העל. זאת הפתיחה הכי נמוכה לסרט "אקס-מן" אי פעם והיא שמה אותו באזורים של "הצרעה הירוקה" מבחינת סכום פתיחה. ועם קטילות ביקורתיות מפה ועד הודעה חדשה, מי שבונה על כך שהמלצות מפה לאוזן יצילו את הסדרה הזאת – כדאי שיתעורר. מבחינת דיסני אלה דווקא חדשות טובות – עכשיו הם יכולים לאתחל את הסדרה בלי שמישהו יבכה על מות הסדרה האהובה עליו.
ההכנסות הנמוכות של השחקנים החדשים הן הצ'ופר של הסרטים הותיקים יותר בטבלה. "אלאדין" ירד ב-42 אחוזים והרוויח עוד 24.5 מיליון דולר לסכום כולל של… 232 מיליון דולר בארה"ב?! כלומר, שלא תבינו לא נכון, זה סרט חמוד אבל הכותרת (הזמנית מאוד, יש להניח) של "הסרט השלישי הכי מצליח בארה"ב השנה" או "הסרט הכי מצליח השנה שם שאינו מארבל" קצת גדולה עליו. בכל מקרה, כולנו אשמים בכך שהסרט הזה הכניס כסף ועכשיו אין לנו למי להתלונן כשיכריזו על רימייק לייב אקשן ל"צ'יקן ליטל". לא שזה יעצור אותנו מלהתלונן בכל מקרה.
גם "גודזילה 2 מלך המפלצות" נהנה מההכנסות המאכזבות של הסרטים המובילים; כל כך נהנה שהוא החליט שגם הוא יאכזב את כולם: הוא נפל ב-67% אחוזים (נפילה גדולה מאוד) והכניס 15.5 מיליון דולר. כשישאלו אותו על כך, הסרט בטח יגיד משהו כמו "בלארח בלארג אני גודזילה וההכנסות שלי מחו"ל מאוד מרשימות וזה מה שחשוב!" וכלומר, בסדר, אבל אם "קונג נגד גודזילה" לא יהיה מרשים במיוחד בקופות, כנראה ששם יסתיים היקום הקולנועי הזה, כי ההכנסות שלו בחו"ל לא טובות מספיק בשביל להצדיק זכיון שכזה.
"רוקטמן" במקום החמישי הרוויח מהאכזבות האחרות ומהיותו המרענן המוזיקלי ונהנה מירידות קטנות ומהכנסות של 14 מיליון דולר. וכן, זה לא "רפסודיה בוהמית", אבל כדאי להזכיר שגם הביוגרפיות המוזיקליות שקדמו ל"רפסודיה בוהמית" לא היו "רפסודיה בוהמית". נכון לעכשיו, לסרט יש סיכוי טוב לסיים כביוגרפיה המוזיקלית השלישית הכי רווחית אי פעם (מאחורי "רפסודיה" ו"היישר מחוץ לקומפטון") ואתם יודעים מה? זה הישג לא רע בפני עצמו.
"מסיבה סוף" במקום השישי עשה סכומים של סרטי אימה (7.8 מיליון דולר) כי אלה החיים ואלה הסכומים שסרטי אימה עושים, אפילו אם מביים אותם במאי של דרמות קולנועיות איכותיות ואפילו אם מופיעה בהם אוקטביה ספנסר.
במקומות השביעי והשמיני נהנים שני סרטי האקשן האשכרה-טובים מהירידות הנמוכות ביותר של הסופ"ש – "ג'ון וויק 3" עם ירידה פצפונת של 33 אחוזים (ככה עובדות המלצות מפה לאוזן) עם 7.4 מיליון דולר ו"הנוקמים" עם ירידה של 40 אחוזים ו-58 מיליון דולר שעדיין חסרים לו כדי לעקוף את "אווטאר", תודה ששאלתם. את הטבלה סוגרים "הבלש פיקאצ'ו" (3 מיליון) ו"חורשות את הלילה" (1.57), שהם סרטים. ספציפית – סרטים שזה כנראה הסופ"ש האחרון שלהם פה בעשירייה.
ההצלחה הסמויה של הסופ"ש היא "לייט נייט" שדיווחנו שעומד לצאת למסכים, רק שכחנו לציין שאלה ארבעה מסכים. לא שזה הפריע לו, כי הוא השיג את ממוצע ההכנסות למסך הגבוה ביותר (62 אלף דולר למסך) ובכך עורר באז (כך מקווים המפיצים) לקראת ההפצה הרחבה שלו בשבוע הבא.
עוד יוצאים בשבוע הבא: "גברים בשחור: אינטרנשיונל" שמפגיש שוב את כוכבי "תור: ראגנארוק", טסה תומפסון וכריס המסוורת', כדי להלחם בחייזרים אבל הפעם בשחור, ו"שאפט", ההמשך החדש בסדרה, שלצערנו אינו בכיכובו של מייקל סרה. אני זוכר שראיתי את הטריילר לפני עידנים ושהיה נראה כאילו הפעם הכיוון הוא קומדיה שצוחקת על סרטי שאפט וטוב, יש מה לצחוק על סרטי שאפט. הם כנראה יצליחו להדיח מהמקומות הראשונים את צמד המאכזבים של הסופ"ש הנוכחי, אלא אם אנחנו בפני עוד סופ"ש מאכזב במיוחד.
כשדיסני יעשו רימייק לייב-אקשן ל-"צ'יקן ליטל" מעט מאוד אנשים יתלוננו
כי מעט מאוד אנשים בכלל זוכרים שהיה סרט אנימציה כזה שנקרא "צ'יקן ליטל" ומבין אלה שזוכרים, מעט מאוד מהם יבכו שרוצחים להם קלאסיקה. אני אישית אשמח אם הרימייקים של דיסני יתמקדו בסרטים כמו "צ'יקן ליטל" ו-"אחי הדב" כל עוד הם יורידו את הידיים מהסרטים החשובים באמת של מחלקת האנימציה שלהם.
ואם כבר מדברים על רימייקים נחוצים
פוקהונטס נראה לי רעיון די טוב לרימייק- נסיכה מעט שונה של דיסני עם סרט שנחשב כישלון
לא יודעת אם כשלון
הוא היה הצלחה סבירה למיטב זכרוני (הוא כן היה אחד הסרטים המצליחים של אותה השנה), הוא פשוט לא הגיע לרמות של אלדין, מלך האריות ואפילו מולאן.
מה שכן, הסרט הזה הוא בעייתי מאוד מבחינת האפיונים והמסרים שלו, והוא דורש רימייק די רציני…
ממסה להבין ללא הצלחה איך עובד הסיפור של הכנסוץ בעולם
כלומר לכאורה זה אמור להיות ברור: סוכמים את ההכנסה של הסרט מכל העולם, אבל כשהסתכלתי בbox office mojo ראיתי שיש די הרבה מדינות שההכנסות של אווטאר מופיעה בהן, אבל לא של הנוקמים (בישראל למשל אווטאר הכניס מעל 10 מיליון דולר והיא לא מופיעה ביחס לנוקמים).
אז איך עובד הסיפור הזה בעצם?
חיות המחמד 2 כנראה סרט רע ולכן לא הצליח
שיווק משחק תפקיד חשוב מאוד, אין ספק. אבל בסופו של דבר אם סרט מקבל ביקורות גרועות אז זה מפחית מהסיכויים שלו להצליח כלכלית. לחיות המחמד 1 היה רעיון נהדר אבל הוא לא מומש והסרט היה רע מאוד, בעיקר מבחינת העלילה. כנראה שגם השני נופל באותה נקודה, ואחרי הראשון לאנשים יש פחות סובלנות לאותו סוג מוצר שממשיך להיות רע כמו הראשון.
אותו עניין עם הרימייקים של דיסני – הרעיון לעשות אותם לגיטימי בעיני, הרי יש מספיק מה לחדש מהרבה בחינות. הבעיה היא שחלקם סרטים פשוט לא טובים (דמבו) ולכן נכשלים. אם הסרט טוב ומעניין, זה בסדר שהם עושים אותו ובסדר שיצליח. דווקא אלאדין סרט נהדר לדעתי. מרהיב, מצחיק ומוסיף מספיק על המקור כדי שיהיה לגיטימי.
אאוץ'
למרות שנקרא על שם ציפור שקמה לתחיה מתוך האפר, "הפניקס האפלה" רק ממשיך להתרסק. אחרי פתיחה גם-ככה מאכזבת מאוד, ההכנסות שלו בסופ'ש השני היו נפילה יותר גדולה מ"באטמן נגד סופרמן".
דיוק
בשלב זה, מדובר בנפילה של יום שישי בסופ"ש הפתיחה בהשוואה ליום שישי של סופה"ש האחרון.
אלו עדיין לא המספרים של סופ"ש מלא אחד מול השני (כי לא יצאו עדיין מספרים של כלל ההכנסות של סופה"ש האחרון)
כך או כך, נפילה
כמובן, יהיו כאשר יהיו המספרים הסופיים, מדובר בנפילה רצינית מאוד.
לבאטמן נגד סופרמן היו 2.5 סנגורים פה באתר
וגם במקומות נוספים. הפניקס האפלה מראש לא משך המון קהל, בניגוד לבאטמן נגד סופרמן, ובחיי שלא פגשתי אדם אחד שאמר משהו נחמד (לא טוב, נחמד) על הסרט. כולל מעריצים גדולים שבילו את הסופש האחרון במרתון הסרטים הקודמים כדי להגיע לקולנוע מוכנים.
ולא נותנים על זה מספיק את הדעת
אבל באטמן נגד סופרמן לפחות ניסה לעשות משהו מקורי. לא הלך משו, אנשים התאכזבו, סבבה, אבל הם ניסו.
הפניקס האפלה אפילו לא מייצר עלילה מקורית. בפרנצ'ייז של 8 סרטים בלבד, הם שיחזרו עלילה שכבר עובדה בסרט קודם. רק על זה מגיע להם כל הפסד שנופל בחלקם, אפילו אם הסרט היה מדהים זה היה מגיע להם.
ידעתי שאני צריך להזדרז יותר עם הביקורת שלי :)
אני נמנה על הבודדים שאשכרה אהבו את 'הפניקס האפלה'. מקווה להרחיב בקרוב (ימים עמוסים. מסיבות שמחות, אל דאגה).