בסופי שבוע כמו אלה אני תוהה מדוע לקרוא לפינה "דו"ח קופות שבורות" כשאף קופה לא נשברה, נסדקה או בכלל לוטפה. אתרים שהם לא אנחנו ינסו למכור לכם כותרות עם וריאציות משתנות על המילה "שיא" וסימן קריאה, ותכף אגיע גם לזה, אבל בשורה התחתונה: הסרט שנמצא במקום הראשון בסוף השבוע הנוכחי הרוויח 12.8 מיליון דולר, ואיך שלא נעוות את זה מדובר בסופ"ש קולנועי חלש במיוחד.
אבל אם תשאלו אחד, הייאו מיאזאקי שמו, לו דווקא יש הרבה סיבות לפתוח בקבוק סאקה (ככל הנראה כדי להשתמש בו כמאפרה לכל הסיגריות שהוא מעשן): "הילד והאנפה" הוא הסרט המדובר שפתח עם 12.3 מיליון דולר, שיא (אמרתי לכם) לסרט של מיאזאקי בארה"ב.
וכעת לחלק האהוב על כולנו: השוואות! הסרט הקודם של מיאזאקי, "הרוח העולה" מ-2013, סיים את הריצה האמריקאית שלו עם 5 מיליון דולר, ו"כשמארני הייתה שם" מ-2014 (הפרויקט הקולנועי האחרון של ג'יבלי לפני "הילד והאנפה") הרוויח בסך הכול חצי מיליון דולר בארה"ב.
מה, לא חוכמה? רוצים שאשווה לסרט הידוע ביותר של הבמאי הנרגן? סבבה: "המסע המופלא" עשה בארה"ב, בסך הכול, 15 מיליון דולר, הסכום שעשה בארה"ב גם "פוניו" – סכום שללא ספק "הילד והאנפה" יכסה ויעקוף בימים הקרובים. אגב, שתדעו, הסרט הריווחי ביותר (עד כה) של ג'יבלי בארה"ב הוא בכלל "עולמה הסודי של ארייטי" שהרוויח בארה"ב לבדה 19 מיליון דולר. ומעבר לכך, זו הפעם הראשונה השנה שסרט זר מככב בראש הטבלה [מחיאות כפיים מהוססות] והפעם הראשונה שמיאזאקי עצמו בראש הטבלה [מחיאות כפיים סימפטיות אך לא נרגשות] והפתיחה הגדולה ביותר למפיצה האמריקאית שלו GKIDS [מחיאות כפיים חלשות ומאולצות].
אלא שהסיפור המעניין יותר שלו שותף "הילד והאנפה" הוא הדומיננטיות של סרטים מיפן בקופות בארה"ב, משום שבמקום השני נמצא… "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר".
רגע, מה? אוף איתכם "משחקי הרעב", למה להרוס כותרת יפה? בקיצור, הפריקוול מבית ליונסגייט עשה בסופה"ש הרביעי שלו 9 מיליון דולר ובסך הכול 135 מיליון דולר וכל הכבוד ויאללה קדימה לגודזילה.
אז "גודזילה מינוס אחד" סיים את סופה"ש השני שלו בארה"ב עם 8.3 מיליון דולר שהביאו אותו לסך של 25 מיליון דולר בקופות בארה"ב; מה שאומר שהסרטים היפניים אחראים לכמעט שליש מסך ההכנסות בקופות בארה"ב (ואולי זו הסיבה שהאמריקאים נוקמים ומשחררים את "אופנהיימר" ביפן למרות הכול), וזו ככל הנראה הפעם הראשונה שבה שני סרטים יפניים מככבים יחדיו בצמרת טבלת שוברי הקופות. כלומר, הפעם הראשונה בארה"ב, לפחות. ביפן נראה לי שזה קורה לא מעט.
במקום הרביעי, בדומה לסופ"ש שעבר, "טרולים 3: הקול טוב" שעשה עוד 6.2 מיליון דולר שהביאו לו בסופ"ש הרביעי שלו בסך הכול 83 מיליון דולר, ואם משקללים גם את נתוני הקופות הבינלאומיים אז הסרט עשה 174 מיליון דולר. מייד אחריו סרט אנימציה נוסף: "המשאלה", סרט שהוסיף עוד 5.3 מיליון דולר. טוב, אם להסתכל על זה מזווית מחמיאה, מדובר בנפילה של 33% בלבד מסופה"ש הקודם. נכון לעכשיו, הסרט מגרד בארה"ב את 50 המיליון מלמטה, וגם בעולם המצב שלו לא מזהיר, עם סך של 106 מיליון דולר.
אחרי שפתח בשבוע שעבר במקום הראשון עם 21.8 מיליון דולר, השבוע "Renaissance: A Film by Beyoncé" (זה לא קצת שקר בפרסום? הבמאים שלו הם מארק ריצ'י וג'יימס ב. מרימן) עשה 5 מיליון דולר והגיע למקום השישי; אם כי נתון מעניין יותר הוא שאם מבודדים את המספרים הבינלאומיים, בכל 94 (!) השווקים מחוץ לארה"ב שבהם הסרט הוקרן עד כה, הוא הרוויח בסך הכול 5.5 מיליון דולר, כך שנראה שכמו סוויפט – סרטי ההופעות האלה הם כרגע בעיקר משהו אמריקאי. מצד שני, 5.5 מיליון דולר? לפחות זה מספיק לו לקניית דירה בת"א.
מתחתיו נמצא "נפוליאון" שהרוויח הפעם 4.2 מיליון דולר שמביאים אותו לסך כולל של 53 מיליון. הייתי מרחם על האפוס של רידלי סקוט לולא הגיע הסרט ל-171 מיליון דולר במספרים גלובליים – מספיק בערך כדי לכסות את התקציב שלו. או שלא? אומרים שתקציב הסרט הוא בטווח שבין 130 ל-200 מיליון דולר. עכשיו, אני מבין סרטים עתירי תקציב שלא בטוחים אם עלו 200 מיליון או 190 מיליון, אבל כאן מדובר בפער של 70 מיליון דולר בין ההערכה הנמוכה ביותר לגבוהה ביותר. "נפוליאון" מנסה להעלים מס או משהו? התשובה היא כן.
במקום השמיני כניסה חדשה: צילום של המחזמר "מלצרית", וכיוון שמדובר בצילום של מחזמר אני מניח ש3.2 מיליון הדולר שהוא עשה נחשבים להצלחה. מעט אחריו, סרט האקשן ההודי "חיית אדם". 2.2 מיליון הדולר שהוא עשה בסופה"ש השני שלו הביאו אותו לסך כולל של 11.6 מיליון דולר. חושבים שזה "נחמד"? כי לפי ההערכות, בקופות הגלובליות (שם הוא עומד כרגע על 71 מיליון דולר) הוא צפוי לחצות את רף 100 המיליון, ואם זה יקרה הוא יהיה הסרט השלישי מבוליווד השנה עם הכנסות של מעל 100 מיליון דולר.
במקום העשירי נמצא "The Shift", סרט דתי שעשה בסופה"ש השני שלו 2.1 מיליון דולר שמביאים אותו ל-8.5 מיליון דולר בסך הכול – לא רע לסרט עם תקציב שנע בין שישה שקלים לחצי טריליון דולר (רואים, אפל וסוני? גם אני יכול להגזים בהערכות).
בשבוע הבא אולי הקופות יחזרו להישבר כי "וונקה" (הידעתם שזה מחזמר? כי אני לא) עתיד לצאת בארה"ב אחרי שכבר יצא במלא מקומות בעולם, ומי יודע, אולי יצוץ גם איזה סרט יפני שלישי שישתלט על הקופות (כמו "איקירו 2: נקמת הנדנדה").
אני דווקא חושב שמיאזאקי מאפר לתוך בקבוק של יאמאזקי 55 שנה.
(ל"ת)
טריילר ל-"מלחמת אזרחים" של אלכס גארלנד
וואו.
https://www.youtube.com/watch?v=aDyQxtg0V2w
אוקיי
קפץ בזאת לראש רשימת הסרטים שאני מצפה להם ב2024 – ראש בראש עם חולית חלק 2.
לא ידעתי שהסרט הזה קיים עד הרגע
יו הד מי אט קירסטן דאנסט, ואז גם ג׳סי פלמונס הופיע, וגם קיילי ספייני, וניק אופרמן בתור הנשיא?
Can’t fucking wait.
הטריילר הזה בעצם מראה שגרלנד בשל לביים את 28 שנה אחרי.
הוא בינתיים ממשיך להתעקש שבויל יביים, אז נראה מי ימצמץ ראשון.
הוא בכלל טען בראיון שמלחמת אזרחים יהיה הסרט האחרון שיביים
(ל"ת)
זה יהיה מבאס ממש.
(ל"ת)
רוצה להוסיף/להזכיר שהמחזמר ״מלצרית״
מבוסס בעצמו על סרט אינדי (חמוד) מ-2007 בכיכובה של קרי ראסל ושחלק מפרסומו והצלחתו קשור גם ביח״צ שהסרט קיבל בגלל מותה בטרם עת של במאית ושחקנית (משנה) הסרט אדריאן שלי. היא נרצחה ע״י מהגר לא חוקי שנתפס כשפרץ לדירתה מספר חודשים לפני יציאת הסרט. לא חובב גדול של מיוזיקלס אבל משמח לראות שהמורשת שלה ממשיכה ללוות אותנו.
המחזמר גם יעלה בעברית בקאמרי בינואר
(אם לא יידחה עוד בגלל המצב)
כבר מציג
(ל"ת)
אני ראיתי את המחזמר
בלונדון לפני כמה שנים, בלי להכיר בכלל את הסיפור מאחוריו, ואז ראיתי את הסרט לפני איזה שנה, והשקופית בסוף ״לזכר אדריאן שלי״ תפסה את תשומת הלב שלי אז הלכתי לחקור קצת.
סיפור עצוב נורא. היא לא רק הייתה במאית הסרט, היא גם כתבה אותו וזה היה ממש הבייבי שלה. נרצחה חודשים ספורים לפני שהסרט יצא ב-2006, על ידי מהגר לא חוקי שעבד בשיפוצים בבניין שלה, פרץ למשרד שלה בנסיון לשדוד אותה, ואז רצח אותה כשהיא תפסה אותו. הוא ניסה לגרום לזה להראות כמו התאבדות בתלייה וכמעט הצליח, אבל בעלה התעקש שזה לא מסתדר, והמשטרה מצאה תביעת נעל שהסגירה את האמת.
לפני שנתיים יצא סרט תיעודי על חייה ומותה שהפיק הבעל שלה, ב-HBO. נקרא Adrienne.
הנה הטריילר.
*טביעת, לא תביעת.
(ל"ת)
אז A24 חברו להידיאו קוג׳ימה בעיבוד המשחק של דת׳ סטרנדינג לסרט.
שזה כמובן שילוב הגיוני ואפילו צפוי.
הבנצי שקוגימה אמר שזה לא בדיוק סרט- לא בדיוק משחק וידיאו, אלא מדיה חדשה לגמרי.
או משהו מגלומני פלצני בסגנון
ממה שראיתי
זה סימולטור הליכה על אמת. המשחק מקדיש מכאניכות שלמות רק כדי לטפס על הר או לרדת ממנו ולזה מוסיפים התגנבות ומכניקת יריה מגוף שלישי בסיסית. כמובן שאחר כך אתה בונה כבישים ואומגות חשמליות (כן זה דבר במשחק הזה) שמקלות על העבודה אבל עד אז אמור לקחת זמן. אני הפסקתי באיזור אמצע פרק 2 שהמשחק אשכרה התחיל, אני יכול להגיד שזה דיי מותח לצאת אל הלא נודע במשחק הזה ביחוד באיזורים האפלים אבל הוא מבזבז כל כך הרבה זמן והאיזורים בחוץ מספיק מסוכנים שזה הופך לפחות ופחות מבדר ככל שאתה ממשיך.
זה משחק מעולה שאפשר לעבד לסרט אווירה בקלות.
כל הקטע של המשחק זה אתה נגד איתני הטבע, פשוט מעביר חבילות למשאבים לאנשים מבודדים שחיים מתחת לאדמה.
ככל שהמשחק מתקדם יש יותר כלים להעביר את החבילות – וכל זה על רקע עלילה ביזארית לאללה, נופים משגעים ופסקול מעולה. זה די תפור על הסגנון של a24.
כן זה מה שחשבתי
שלא תבין לא נכון הרושם הראשוני שלי מהמשחק הוא טוב מאוד. רק קצת קשה לי להיכנס עליו ואני לא בטוח שהרושם הזה יחזיק במשך הרבה זמן
זה לא משחק שקל להיכנס אליו. לקח לי איזה שלושה חודשים לסיים אותו כי לא הייתי במוד לשחק כל יום (משהו שבאותה תקופה הייתי עושה אם זה היה משחק שתפס אותי).
(ל"ת)
ואם כבר לשחק במשחק כזה או לעשות עליו סרט
הצילינדר הנצחי הוא בחירה יותר טובה, מה גם שהוא מתאים לילדים אז יכול להיות לו קהל רחב יותר (בתיאוריה). אתה יכול לחקור את העולם בקצב שלך, המשאבים הכרחיים אבל אין לחץ לאסוף את כולם, למשחק יש כמות יפה של סטפיסים שנמצאים בתוך האיזורים הפתוחים של המשחק והגיבורים שלו הטרבמס הם הדבר הכי חמוד בעולם. אהה והוא זול יותר מ death stranding עם replay value לא רע ביחוד בהתחשב בזה שאתה יכול להתחיל את המשחק מחדש מכל פרק אחרי שגמרת אותו.
האמת צריך לעשות מכול משחקי ace team סדרות או סרטים קצרים ביחוד מכול משחקי zeno clash (חומר נהדר לסדרה ב-כאן 11/low budget hbo).
דוגמאות:
the eternal cylender:
https://www.youtube.com/watch?v=3edfOjwPnjI
https://www.youtube.com/watch?v=tVlZiffSVKk
https://www.youtube.com/watch?v=mOg61B-DdWg&t=245s
clash artifacts:
https://www.youtube.com/watch?v=lW7NgV1SFQQ
https://www.youtube.com/watch?v=FM1pQfmb1jY
https://www.youtube.com/watch?v=T6weY6y5T2Q&t=946s
https://www.youtube.com/watch?v=BCH3jbQyIiM
זה לא קשור לדת׳ סטרנדינג, זה פרויקט שנקרא OD.
(ל"ת)
על מה התגובה ומה זה הפרוייקט OD?
(ל"ת)
הגבתי לרנדל. OD זה המשחק/סרט שקוג׳ימה עושה עם ג׳ורדן פיל לאקס בוקס/פיסי.
(ל"ת)
אוקי
לא מעריץ גדול של פיל אז הציפיות שלי נמוכות. מבחינתי שיחזור לקומדיה הוא מצחיק.
היה נחמד אם קוג'ימה היה מתחבר אליהם ליצור את הסרט הזה בלי לבזבז כל כך הרבה זמן ליצור את המשחק.
המשחק הזה היה צריך להיות סרט/סדרה מלכתכילה, הסיפור והעולם מעניינים (כרגיל אצל קוג'ימה) אבל בניגוד גמור למשחקי מטאל גיר סוליד הנהדרים, לשחק בו זה אחת החוויות הכי משעממות שחוויתי כגיימר, לא הצלחתי לסיים.
מתי הילד והאנפה יצא בארץ?
הוא יגיע לקולנוע?
קולנוע לב עתידים לשחרר אותו
עוד אין תשובה מדוייקת מתי, ככל הנראה מתישהו עד סוף ינואר נזכה לראות אותו.
באתר של לב כתוב שזה יוצא ב-25/01
(ל"ת)
נכון
אבל כשהם נשאלו בפרטי הם ענו שאין להם תאריך מדויק, כנראה שזה רק place holder.
נגמר הקשקוש עם מייגורס, הוא אשם ויהיה מוחרם בתעשייה. יאללה קישטה לך לשבת בפינה עם קווין ספייסי.
(ל"ת)