ברוכים הבאים לסוף השבוע שלפני חג האהבה, סוף השבוע שהיה אמור להעיר את ההכנסות של הסרטים אבל במקום זאת שלח אותן לישון. ארבעה סרטים חדשים יצאו בסוף השבוע האחרון וכולם הכניסו פחות ממה שציפו מהם. כל אחד מסיבות שונות, אבל ביחד הם מציירים תמונה עגומה של ירידה חדה בהכנסות של סרטים באופן כללי.
במקום הראשון יש לנו סרט חדש – "סרט לגו 2", סרט ההמשך ללהיט המפתיע "סרט לגו". למרות הצוות המרשים שנתן את קולו לסרט, הסרט הכניס רק 34.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. זוהי הפתיחה השלישית הכי נמוכה בפרנצ'ייז, כשרק הפתיחה של "סרט לגו נינג'גו" עם 20 מיליון דולר נמוכה יותר. אחד ההסברים האפשריים לכך היא העובדה שפשוט יש יותר מידי סרטי לגו – ולא כולם היו טובים (מסתכלת עלייך, נינג'גו). מצד שני, הסרט עוד לא יצא ברוב המדינות בעולם אז אולי הוא עוד יהפוך ללהיט מפתיע מחוץ לארה"ב.
במקום השני יש עוד סרט חדש, "מה גברים רוצים". זהו רימייק לסרט "מה נשים רוצות" של ננסי מאיירס בהיפוך מגדרי וגזעי. הסרט הכניס 18.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. יש כאלה שיראו בכך סכום מאכזב אבל בסופו של דבר זה סכום די סביר לקומדיה רומנטית שכנראה לא מחדשת שום דבר. ההכנסות הללו הן חדשות טובות עבור טראג'י פ. הנסון, שהסרט האחרון שהיא כיכבה בו ("Proud Mary"), היה כישלון שהכניס 21 מיליון דולר לכל אורך ההפצה שלו.
במקום השלישי יש לנו עוד כניסה חדשה, "מרדף קר" בכיכובו של ליאם ניסן. גם הסרט הזה הוא רימייק, הפעם לסרט נורבגי (שנקרא במקור "בסדר ההיעלמות") ומבויים על ידי הבמאי של הסרט המקורי בסרטו ההוליוודי הראשון. בזמן מסע היח"צ של הסרט, ליאם ניסן הצליח לסכן את הסרט הזה עם ראיון אחד שערורייתי. התקשורת ניסתה לנפח את ההשפעה של הראיון עם כתבות כמו "קריאות באינטרנט להסיר את ליאם ניסן מ"גברים בשחור: אינטרנשיונל" (7 אנשים בטוויטר שקיבלו 7 לייקים זה לא קריאות) או "אחת הפתיחות הגרועות לסרט בכיכובו של ליאם ניסן!" אבל יש לי הרגשה שכולם קצת נסחפו עם עד כמה ההערות שלו אכן השפיעו על ההכנסות של הסרט. כי למרות ההכנסות הלא מרשימות של הסרט (10 מיליון דולר) ולמרות שזה טכנית נכון שזאת הפתיחה הכי נמוכה של ניסן זה זמן מה – זה עדיין סכום די ממוצע לפתיחה של סרט בכיכובו, שבדרך כלל נע סביב ה-11-13 מיליון דולר.
במקום הרביעי נמצא "אפסייד". אחרי חמישה שבועות בקולנוע הסרט לא יצא אפילו מהחמישייה הפותחת. כנראה שההרגשה הטובה שהוא משרה על הצופים מביאה לו גם הכנסות טובות. הרימייק הזה הכניס 7 מיליון דולר בארצות הברית, שזאת ירידה קטנטנה של 18.4% אחוז לעומת הסוף שבוע הקודם. הסרט הזה יכול להמשיך להיות מרוצה מעצמו.
במקום החמישי נמצא "מיסטר גלאס" שהתרסק מהמקום הראשון הישר לחמישי. אם כי בסוף השבוע האחרון הירידה של הסרט הייתה מתונה יותר – רק 34.2% אחוז. בנוסף, לזכותו של הסרט אפשר להגיד שהוא עדיין הצליח להיות מקום ראשון במשך שלושה שבועות. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון בארצות הברית 6.2 מיליון דולר, ועד כה הסרט הכניס ברחבי העולם 221 מיליון דולר.
במקום השישי יש את הסרט החדש האחרון שיצא השבוע, "הבלתי רגיל". סרט האימה הקטן הזה לא הצליח להלהיב את חובבי הז'אנר, וגם לא את המבקרים ופתח בקטן עם 5.8 מיליון דולר. ועדיין, הפתיחה הזאת כמעט כיסתה את התקציב של הסרט שהוא 6 מיליון דולר. אומנם יש לקחת בחשבון את הוצאות פרסום של הסרט, אבל נראה שהסרט הזה יכסה את העלויות שלו.
במקום השביעי נמצא "הספר הירוק". אחרי שלוש עשרה שבועות בקולנוע הסרט עדיין מחזיק יפה. הסרט הרוויח 3.4 מיליון דולר בסוף שבוע האחרון, זוהי ירידה קטנה ביותר של 20.8% אחוז מהסוף השבוע הקודם. אומנם הסיכוי של הסרט לזכות בסרט הטוב ביותר באוסקר לא נראה טוב במיוחד, אבל לפחות בקופות הוא יכול להיות מרוצה. עד כה הסרט הכניס 107 מיליון דולר ברחבי העולם והצליח לחצות את הקו החשוב והמרשים של 100 מיליון דולר, הישג שכל סרט קטן שואף להגיע אליו.
במקום השמיני "אקוומן" ממשיך לשלוט באוקיינוס של סרטי האקשן. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 3.2 מיליון דולר בארצות הברית. עד כה הסרט הכניס 328 מיליון דולר בארצות הברית וזה מספיק כדי לעקוף את ההכנסות של "יחידת המתאבדים" בארצות הברית (325 מיליון דולר). זה הופך את "אקוומן" לסרט השלישי הכי מצליח של ה-DCEU בארצות הברית אחרי "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (שאותו הוא יעקוף בקרוב) ו"וונדר וומן" (שאותו אין סיכוי שהוא יעקוף). הסרט גם טיפס בעוד מקום ועלה למקום 21 בטבלת הסרטים הכי מצליחים בכל הזמנים (בלי אינפלציה).
בעקבות ההצלחה המסחררת, נראה שמנסים להרחיב את הסרט למותג על. חוץ מסרט ההמשך שהתחיל תהליכים לאחרונה, WB מדברים על פיתוח ספין-אוף שהוא סרט אימה וכנראה לא יכלול אף אחד מהשחקנים של "אקוומן". מצד אחד זוהי החלטה מעט תמוהה, מצד שני אימה הוא הז'אנר הכי מצליח של WB אחרי גיבורי על. "זה" והיקום הקולנועי של "לזמן את הרוע" הכניסו סכומים מרשימים מאוד במיוחד בהתחשב בתקציב שלהם, אז סרט שמשלב את שני הז'אנרים הכי מצליחים שלהם יכול להיות רעיון טוב. כמו כן הבמאי של "אקוומן", ג'יימס וואן, הגיע מעולם האימה וכנראה יפיק את הספין-אוף. בהתחשב בזה ש"המוטנטים החדשים" כנראה לא ייצא לקולנוע בכלל, זה יהיה סרט הקומיקס-אימה הראשון שנראה בקולנוע מזה הרבה זמן. כמובן שבין פיתוח ליציאה לקולנוע יש מרחק רב אז הייתי מציעה לחכות בסבלנות לעוד חדשות.
במקום התשיעי נמצא "ספיידרמן: ממד העכביש" שאחרי תשעה שבועות בקולנוע מתחיל לראות את הסוף. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון 3 מיליון דולר בארצות הברית. הפעם יחסית לעצמו הייתה לו ירידה גדולה בהכנסות של 33.1% מההכנסות של סוף השבוע הקודם. כמעט מספיק כדי להוציא אותו מהעשירייה הפותחת אבל ספיידרמן נאחז בכוח בתחתית הטבלה.
במקום העשירי נמצא "מיס באלה" שכיאה לכישלון שהיה ברור שהוא יהיה, מציג כשלונות בכל החזיתות. הסרט התרסק בשבוע השני שלו מהמקום השלישי למקום העשירי, והוא גם התרסק ב-60% אחוז בהכנסות שלו מהסוף שבוע הקודם בארצות הברית. מספר שנחשב לממש לא אידיאלי גם לסרטי אקשן גדולים. הסרט הכניס 2.7 מיליון דולר בארצות הברית בסוף השבוע האחרון, וההכנסות שלו בכל העולם עומדות על 11 מיליון דולר שמגיעים כמעט כולם מארצות הברית. יש סיכוי טוב שהסרט לא יצליח אפילו לכסות את התקציב הצנוע שלו שעומד על 15 מיליון דולר.
בשאר העולם, בינתיים, נהנים משני בלוקבסטרים שעוד לא הגיעו לארצות הברית: "אליטה: מלאך קרב" ו"הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר". "אליטה: מלאך קרב" כבר עושה חייל עם הכנסות של 32 מיליון דולר במדינות שבהן הוא יצא (בעיקר באסיה). יש לי הרגשה שהסרט יעשה את רוב ההון שלו בסין, שם הסרט יוצא ב-22 בפברואר. "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" התחיל לצאת לקולנוע בטפטוף מאז ה-3 בינואר ולאט לאט עוד ועוד מדינות מתווספות לחגיגה. הסרט הרוויח עד כה סכום לא רע בכלל של 138.7 מיליון דולר.
סוף השבוע הבא אמור להיות עוד סוף שבוע לא מלהיב עם שלושה סרטים קטנים עד בינוניים חדשים. "מז"ל טוב 2" – סרט ההמשך לסרט האימה "מז"ל טוב" שהיה הפתעה חביבה ביותר. "Isn't It Romantic" סאטירה על קומדיות רומנטיות שבה הגיבורה נתקעת בתוך, ובכן, קומדיה רומנטית. הסרט יצא לקולנוע רק בארה"ב וקנדה ושאר העולם יזכה ליהנות ממנו בנטפליקס בהמשך החודש. הסרט הגדול ביותר הוא כנראה "אליטה: מלאך קרב" – עיבוד הוליוודי למנגה מפורסמת בהפקתו של ג'יימס קמרון ובבימויו של רוברט רודריגז שזוכה לביקורות מעורבות עד כה. נראה שהוליווד שכחה שבשביל שפברואר יהיה חודש מרשים להכנסות של סרטים, צריך שגם יצאו בו סרטים מרשימים.
האמירה של ליאם ניסן היא בעייתית להחריד
מטורף שהדבר הראשון שעולה לליאם ניסן בראש כשהוא מנסה להסביר בראיון איך הוא מכין את עצמו לשחק דמות שמחפשת נקמה זה לספר על הפעם שאנסו חברה שלו והדבר הראשון שהוא שאל אותה זה "מה הצבע עור של האנס" ואז ממשיך לספר על זה שמרוב זעם הוא רצה באותו רגע לפגוע בשחורים רנדומליים ברחוב.
אין פה שום ניפוח, יש פה מציאות שחייבים לשים לב אליה, ואשמח אם בכתבות באתר שמתיימר להיות ליברלי (או שכבר לא?) לא ינסו להקטין את ההשפעה של אמירות כאלו.
אתה נותן את ההקשר הכי מצומצם אי פעם לסיפור הזה
כל הסיפור הזה מסופר בהכאת החטא הכי ברורה אי פעם. הוא לא מתגאה, לא מתלוצץ, לא מספר בשביל לקבל נקודות – הוא מספר על נקודת שפל בחיים שלו שהוא מתבייש בזה שהיא בכלל קיימת.
כן, הסיפור נורא וכל הנקודה שסיפרו אותו זה שזה סיפור נורא. זה לא איזה פייק התנצלות או ניסיון להקדים שיט סטורם יחצ"י.
ליאם ניסן עשה טעות, שלמזלו ולמזלנו לא הסתיימה ברצח של בן אדם, אבל זה בבירור הייתה נקודת מפנה בחיים שלו והוא לא חזר לאותם דפוסי מחשבה וטעויות.
זאת בחירה יחצ"נית מפוקפקת לחלוטין, וסיפור שהיה עדיף שיספר למטפל שלו, אבל מה ההשלכות הרעות לסיפור הזה? עוד אנשים יתחרטו על כך שהיו גזענים בפומבי?
אהבתי איך בתקופות סמוכות יחסית עין הדג מואשם גם בהיותו אתר של SJWים שמאלנים וגם בהיותו מעוז אלט-רייט קיצוני.
וכמו שההיסטוריה יודעת, כשמאשימים אותך בשיוך בו זמנית לשתי תנועות מנוגדות אחת לשנייה זה יכול לומר רק דבר אחד – כנראה שאתה באמת יהודי.
עין הדג כונה מעוז הימין האלטרנטיבי? מתי זה קרה?
אני, אגב, מכיר קצת את הימין האלטרנטיבי, ונראה לי שאפשר להגיד במידה לא מבוטלת של אמת שישראל היא מדינת אלט-רייט, עם טוויסט יהודי. אבל אני אסתפק באמירה הזאת, סטייל פגע-וברח.
מה מתי זה קרה? הרגע, בתגובה שהגבתי לה.
כמו כן, לא שזאת תחרות או משהו – ואם כן, זאת התחרות המפגרת בהיסטוריה – אבל oh boy תאמין לי שאני מכיר את האלט רייט, ואת הפינות הכי אפלות ומסוכנות וקיצוניות שלו ככל הנראה יותר טוב מכל אחד בישראל. כמו שלורד וולדמורט הרחיק יותר מכל אחד אחר בדרך אל האלמוות כנראה אף ישראלי לא הרחיק יותר בניסיון האינטראקציה (הביקורתית, כמובן) הישירה איתם. אז הרשה לגחך על טענתך שמעידה שאפילו לא גירדת את קצה השטח.
להגנתם, הם לא טענו שהאתר הפך לאלט-רייט
הם אמרו שרגע, האתר לא מתיימר להיות ליברלי? שיש מרחק לא קטן בין שני הדברים.
לגבי הטענה הספציפית הזאת: אני חושב בהחלט שיש לנו שלל כותבים שיגדירו את עצמם על הסקאלה הליברלית, וגם כמה שיגדירו את עצמם יותר כשמרנים (עם רוב לליברלים). האתר לא ממש מתעסק בקולנוע דרך נקודת מבט פוליטית, למרות שזה המון פעמים בלתי נמנע, וכשזה בלתי נמנע אני לא מתחייב איזה דעה תבוטא בנוגע למה.
נשגב מבינתי למה אתה נוטה להיות כל כך לוחמני. אתה אוהב לריב?
"ואשמח אם בכתבות באתר שמתיימר להיות ליברלי (או שכבר לא?) לא ינסו להקטין את ההשפעה של אמירות כאלו." = "עין הדג הוא מעוז האלט-רייט". נו באמת, אחינו.
אני הייתי פעם פחות או יותר נאצי, אז… עזוב. בקיצור נמרץ: הימין האלטרנטיבי הוא תופעה מאוד רב-גונית. אני לא מדבר על אנדרו אנגלין,על סטורמפרונט, וכו'. אבל תסתכל על the ethnostate, למשל, ואז על חוקי ההגירה שלנו, ועל היחס של ישראלים רבים שאולי מעולם לא נאלצת לתקשר איתם בצורה אינטימית לערבים, לנוצרים, ליהודים (רמז: אנחנו יותר טובים מכולם – המוח היהודי, העליונות המוסרית שלנו). על השמרנות הכללית של החברה הישראלית ביחס למערב. אולי התרבות שלנו לא אלט-רייט ממש, אולי, אבל בהחלט בגוון אלט-רייטי, לא מהאלט-רייט הכי קיצוני בדרך כלל, מן הסתם. אני, אגב, לא חושב שאלה דברים רעים בהכרח.
אוקיי, אני נסוג מהאמירה שגזענות היא לא דבר רע בהכרח.
זה לא מה שהתכוונתי לכתוב וזה בהחלט לא נושא שאני רוצה להיכנס אליו. I do not approve, וכו'.
אתה... מכיר הרבה מאד דוגמאות לאלט-רייט.
(ל"ת)
"And now.. Yakko Warner's "the sactions of alt right
(ל"ת)
אני מרגיש שיש כאן עקיצה שפספסתי.
(ל"ת)
אני מכיר מספיק יהודים "אלט-רייטים" כפי שתיארת, אל תדאג.
הפעם לא דרך מחקר אישי כי האנשים האלה די בכותרות פה רוב הזמן כולל הדעות הלא נחמדות שהצגת, כאילו גילית את אמריקה.
יפה שהעלת את הקונספט של ethnostate כי אלט-רייטרים נוטים להשתמש בו הרבה (בעיקר במובן של "יהודים מנסים לעודד הגירה מוסלמית אל מדינות לבנות בזמן שהם סוגרים את המדינה שלהם מכל גורם לא הומוגני עבורם!", כשהטעות המרכזית שלהם היא לחשוב שהיהודים שעושים את א' הם אותם אלה שעושים ב') ומאוד קל להפיל אותם עם הסבר על כך שבאת'נוסטייט אמיתי כנראה לא ירשו ש-20 אחוז מהאוכלוסייה תהיה שייכת ל"את'נו" אחר שבמקרה הספציפי הזה גם מזוהה עם עוינות כלפי ה"את'נו" השולט, ושלא נדבר על זה שחוגי ההגירה שלהם מאפשרים באופן די פאקינג ברור גם ללא יהודים לעלות כי הם פשוט שיעתוק של חוקי נירנברג לפיהן כל מי שהיה נרצח על ידי הנאצים בתאוריה זכאי לעלות לישראל.
אה, טוב. אני נמנע מחדשות. הספיק לי כשהייתי צעיר יותר.
תנסה להבין מה אמרתי. דיברתי על גוון אלט-רייטי ומידה לא מבוטלת של אמת. פרוזה, לא מתמטיקה. מבחוץ המדינה שלנו נראית ללא מעט אנשים לאומנית בצורה די קיצונית. דברים שנראים כאן מובנים מאליהם הם מוזרים מאוד במקומות אחרים. ואלי תופתע, אבל לא כולם באלט-רייט מעוניינים במדינת-לאום החפה לחלוטין מכל מיעוטים לאומיים. למרות שהילדים בני ה-15 שרבת איתם באינטרנט כנראה כן, ולא במפתיע.
אני לא אתעכב על הטון שלך, כי אני בעצם התחלתי. זו בעיה שאני מודע לה. אבל תדע שכתבתי את התגובה הזאת מחדש כחמש פעמים ואני עדיין רוצה לשלוח אותך לעזאזל. תנסה להיות יותר קונסטרוקטיבי. אני באמת מנסה.
את מגלה חוסר אמפתיה... לא כל כך מפתיע.
מה את יודעת על הרקע של ליאם ניסן? על אירלנד הצפונית של תקופת נעוריו? על היחסים בין הגזעים בעיר שבה הוא גר אז? היית בתוך הראש שלו? לא עלה בדעתך שהאירוע נחרת בזכרונו כי מדובר באחת החוויות הטראומטיות ביותר שהוא עבר? שאולי הוא היה צעיר חמום מוח בתקופה אחרת ובאזור רווי מתחים בין-סיעתיים, אבל אדם אמפתי שרצה לעזור?
הזכרת לי דיון שהיה באתר לפני שנים, שבו מגיב פחות או יותר כונה גזען כי הוא טען שעדות שונות צופות בקולנוע בצורה שונה. אם את לא מבינה שבתרבויות שונות יש נורמות התנהגות ומחשבה שונות – ולמרות זאת האנשים האלה, השונים זה מזה והמוזרים זה לזה, יכולים להיות אנשים אוהבים, אינטליגנטיים ואמפתיים בדרכם, ולהשתנות במעבר מתרבות לתרבות (כמו שניסן כנראה השתנה מאז ועד היום) – יש לך הבנה צרה מאוד של תרבות ואנושיות. אולי זו לא גזענות מצדך, אבל זו צרות אופקים.
הזכרת לי עוד דיון שהיה לי, בחיים האמיתיים, עם חבר, למקוטעין ולאורך תקופה ארוכה, שבו ניסיתי לגרום לו להבין שגם לקטגוריה מסוימת של אנשים, בעיקר מהמעמד העובד (מהסוג שהוא ואחרים נוהגים לכנות "בקר" ברוסית) יש רגשות, וחלומות, ושגם הם סובלים מאכזבה ושברון לב.
התגובה שלו בעייתית, אבל גם תגובת הקהל בעייתית
אני מודה שבגדול אני לא מתה על ז'אנר האדרת ה"אנשים שהתפכחו" ועכשיו הם טובים. יש גם איזה צמד שפעם היו אנס ונאנסת והיום מעבירים הרצאות פמיניסטיות על נורמליזציה חברתית של אלימות, ויש כל מיני שיט כאלה, שמסיבות יח"צ בלבד הצליחו לייצר ספין פמיניסטי לעצמם.
הסיפור של ליאם ניסן מאוד תלוי הקשר בעיני, והדברים שלו לחלוטין הוצאו מהקשרם בספינים השונים על הראיון. יחד עם זאת, ממה שהובא בראיון, נראה שהוא שם יותר דגש על הנקמנות ופחות על הלמידה והתובנות שהנקמנות הולידה. אולי זה מראיין שתמלל את הדברים בצורה לא אלגנטית כפי שנאמרו (כלומר, הסיר את הדגש או עודפי טקסט מעניין הכפרה).
בסך הכל זה לא באמת מפתיע שבעולם שלנו יש הרבה גזענות והרבה אלימות והרבה מאוד תפיסה פטריכאלית שמניחה שתפקיד הגבר להלחם פיזית למען האישה, שאונס של אישה הוא בעיה בין 2 גברים, שפתרון לאונס הוא 2 גברים בקרב אגרופים…
לכן, מאוד הגיוני שליאם ניסן כמו רוב בני דורו (אפילו בלי להתיחס לנושא של אירלנד כמעוז לבן של מיזוגניה) חטא לפחות כמה פעמים בתפיסה מיזוגנית/פטריאכלית/גזענית. זה חשוב לדבר על 'איך הבנתי שזו דרך חיים לא נכונה' ולכן קצת חבל לי שהספין ביטל את ה'איך התפכחתי' והתעסק בשנאת ניסן. אני לא כל כך כועסת עליו אע"פ שהדברים שאמר, כפי שציינת, מטרידים מאוד (באנדרסטייטמנט).
הייתי בטוחה ש'אליטה' כבר שוחרר בשנה שעברה
שמתקשר להרגשה הכללית שאין יותר בלוקבסטרים שיכולים להפתיע אותי (דיסקליימר: לא צפיתי בספיידרמן, הוא דווקא נשמע מעניין)
אוף טופיק, ואשמח לתגובות למען האתר-
שאפו על הפיילוט של האתר לסלולר, אני מעריך מאוד את המאמץ ובטוח שעוד גולשים רבים שקוראים מהפלאפון מעריכים את זה כמוני.
אבל… העיצוב קצת מבלבל ולא אינטואיטיבי (בערך חמש דקות עד שהצלחתי לעבור לעיצוב הרגיל), ויותר גרוע- לא רואים את התגובות. וזה לא חדש לאף אחד שמערכת התגובות פה היא אחד החלקים שמעסיקים את הגולשים, לעיתים קרובות יותר מהכתבה עצמה… נראה לי חשוב שהמערכת הזאת תהיה מובנית גם באתר הסלולרי בצורה אינטואיטיבית ונוחה.
ושיהיה ברור שכתבתי את זה בתור ביקורת בונה ולא כתלונה
אני מאוד מעריך את ההשקעה והמאמץ, והמון תודה לכל העוסקים במלאכה☺️
כן, אני מנסה ממשקים שונים למעבר למובייל
רובם ככולם לא ממש מסתדרים עם התגובות בצורה כזאת או אחרת (גם אלה שמראים את התגובות לרוב מעלימים להם את הכותרות). היתרון של הנוכחי לעומת הקודמים זה שלפחות הוא לא מראה עמודים לא קשורים כחלק מהתפריט של האתר. אבל אנחנו בהחלט בשלבי הבטא העמוקים של הנושא.
אין ברירה, חייבים להחליף את התבנית
כמו שאפשר לשים ניסיון להציג אתר שונה לטלפונים בעזרת תוספים לא עובד טוב. צריך להחליף את התבנית לאחת מודרנית ורספונסיבית. כן, זה העיצוב הקלאסי של עין הדג אבל לפעמים אין ברירה.
ובינתיים בסין: סרט מד"ב/אסונות מקומי חדש, The Wandering Earth, עושה שם שמות בקופות:
https://edition.cnn.com/2019/02/13/asia/china-wandering-earth-film-intl/index.html
שאלה כללית על סין
אם כבר העלית את נושא סין יש לי שאלה אחת שמציקה לי כבר זמן מה. לא שאני מטיל דופי באף עם, קבוצה או מגדר (אם לרפרר לדיון אחר בשירשור), עד כמה אפשר לסמוך על נתוני ההכנסות מסין?
טריילר חדש ל-Ma מבית בלומהאוס
https://www.youtube.com/watch?v=eIvbEC8N3cA
נתקלתי בטריילר הזה במקרה, והוא הספיק כדי להפוך את הסרט לאחד המצופים שלי השנה ואולי אחד מלהיטי האימה התורניים (ביחד עם Us). אוקטביה ספנסר נותנת וייב חזק של אנני ווילקס.
איזה קטע!
ערוץ הבידור Culture Club שבטלגרם העלה ידיעה דומה לזו יממה לפניכם. צירוף מקרים?
לא. דוחק"ו הוא מסורת עין-דגית שקיימת כמעט מימיו הראשונים של האתר בשנת 2000.
(ל"ת)
תודה על ההבהרה
(ל"ת)
הגדר "דומה", בבקשה
מילה במילה? ניתוח מצב הקופות?
הצצתי מסקרנות במה מדובר
כנראה הקונספט הזה, של דיווח מצב קופות, הוא משהו חדש עבור הבחור (או שזו דרך נוראית לפרסם ערוץ טלגרם אזוטרי), כי חוץ מהרעיון — שקיים לדעתי מאז לידת האינטרנט — אין שום קשר בין הטקסט הקצר והתמציתי משם (כ-200 מילים) לבין הניתוח המעמיק והארוך פי 5 של אלינה.
התכוונתי למועד פרסום הידיעה
הידיעה הזו הועלתה יום לאחר שערוץ אליו אני רשום בטלגרם פרסם תוכן דומה. זה הכל, אבל שנאוצר כבר הבהיר לי את הנקודה. תודה רבה בכל זאת על ההתעניינות והנימוס
המספרים בסוגריים משתמשים בוואטסאפ.
(ל"ת)
טעות שלי. פדיחה
(ל"ת)
מצד אחד טוב שחזר הדו"חקו, מצד שני פספסתם לגמרי את העיקרון
לא זכור לי שדו"ח קופות שבורות היה פשוט רשימת מכולת של הסרטים שהכניסו הכי הרבה כסף כשפישלר כתב אותו. אני מסתכל אחורה על דו"חקו ישנים, והפורמט היה בעיקרון תירוץ כדי לדבר על מגמות בתעשייה ועל תגובת השוק להוליווד.
ויותר מזה, על איזה קופות שבורות יש בדיוק לכתוב בפברואר? סרט במקום ראשון שמכניס 34 מליון דולר לא ראוי אפילו להתייחסות. זה פשוט שבוע משעמם בקופות שאנשים לא הולכים בו לקולנוע כי אין מה לראות. ההכנסות המזעריות של הסרטים ברשימה הזאת לא מספיקות כדי לספק תובנות של ממש על הסרטים האלה.
לדעתי הפורמט הזה צריך להתקצר בהרבה ולהציג רק את ההיילייטס ממה שקרה בקופות בזמן האחרון. אני אפילו לא חושב שיש טעם לכתוב את זה כל שבוע, אלא רק בשבועות שיוצאים בהם סרטי דגל שבאמת יש להם סיכוי לשבור קופות.
מצד אחד ביקורת זה חשוב, מצד שני אתה לא הקורא היחיד באתר
מעולם לא התחברתי לכתיבה המאסיבית על האוסקר, וגם הדו"חקואים לא ממש מעניינים אותי: התעשייה היא לא הסיבה שאני רואה קולנוע ולא ממש אכפת לי ממנה.
אז מה? המון אנשים כאן באתר מתים על זה, וברור שזה גם מעניין את הכותבים. זה מצוין שכותבים מגוון מאמרים ממגוון סוגים למגוון קוראים, ויותר מבסדר שחלקם לא מעניינים אותי (או אותך) כלל.
כן, אבל
אני חושב שהבקשה להחזיר את הדוח קופות הגיעה מתוך חיבה לפורמט המקורי, שאליו התייחסתי. הדוח קופות הזה הוא פורמט אחר, ולדעתי פחות מוצלח. מי שנהנה ממנו שיהיה לו בכיף, אבל זה לא עונה לבקשה המקורית שהועלתה.
בתכלס, מה שרציתי שיקרה זה שיהיה יותר מאמרים שהם מטה-ניתוח ממצה וקולע של התעשייה, ופחות מאמרים שהם רשימות ארוכות ויבשות.
מי פספס איזה עיקרון?
דו"ח קופות יכול להגיע בכל מיני פורמטים, אורכים ודגשים. אם יש מי שמוכן לכתוב דו"ח קופות מפורט אחת לשבוע, אני באופן אישי שמחה לקרוא דו"ח כזה. סרט שעשה 34 מליון דולר לא ראוי להתייחסות? למה? רק שוברי קופות ענקיים הם סרטים שראויים להתייחסות? בעיני לא פחות מעניין לשמוע תובנות על סרטים שאיכזבו לעומת הציפיות, או כאלו שמצליחים באופן יחסי לתקציב שלהם.
להתלונן בפני מישהי שמשקיעה זמן ואנרגיה בכתיבת דו"ח קופות על זה שהיא, בייסיקלי, לא דורון פישלר, מרגיש לי קצת כפוי טובה וחסר טעם. נכון לעכשיו פישלר לא כותב כאן. הגיוני שאנשים שונים יכתבו דו"ח קופות בצורה שונה.
* הכנס פה את המשל על האבא, הילד, החמור והקרש*
או במילים אחרות, נראה שיש אנשים שהדרך היחידה לרצות אותם תהיה פשוט לשחזר את האתר הזה אחד לאחד כפי שהוא היה לפני 19 שנה. אז יאללה, אנחנו תיכף יוצאים לאתר את כל כותבי האתר הישן ולהכריח אותם בכפייה לכתוב, כמובן שהאתר ייצא מהפורמט של הוורדפרס ויחזור לעיצוב הישן ומהיום כתבות טריילרים לא יהיו עם אימבדים ליוטיוב אלא רק לינקים להורדתם בקוויקטיים כמו בימים הטובים. פספסתי משהו?
למרות שספציפית התלונה הזאת קצת מבולבלת
כי נראה לי שהיא מתייחסת לדוחק"ו של תחילת העשור, ולא של תחילת האתר. עדכוני הקופות עברו פה באתר לא מעט גלגולים, ואני מאמין שגם בגלגול הנוכחי אנחנו נגלה פערים עוד כמה חודשים מעכשיו והדוחק"ו הראשונים.
אתם מפספסים את הנקודה
והנקודה היא: הדוח קופות בצורתו הנוכחית (כפי שהיא במאמר הזה ובשניים שקדמו לו), הוא רשימה ארוכה של סרטים שהכניסו הכי הרבה כסף בשבוע האחרון, עם קצת נתונים יבשים על כל אחד. בשביל לקבל את המידע הזה, אני לא צריך לקרוא מאמר ארוך בעין הדג, אלא אפשר להסתכל בboxoffice mojo.
מי שאוהב את הפורמט הזה ומעדיף לקבל דו"ח מפורט וטכני של נתוני הקופות שנאסף בקפדנות במקום אחד, בכיף שיהיה לו. אני לא חושב שהפורמט הזה מתאים לאתר הזה או מנצל כראוי את כשרון הכותבים בו. פורמט יותר מעניין ומהנה לקריאה יהיה דו"ח קצר יותר שמתייחס רק להיילייטס של הכנסות הסרטים ויציע פרשנות שלהם. וגם לא יופיע כל שבוע, אלא מתי שמשהו באמת ראוי להתייחסות יקרה בקולנוע. זה הפורמט שאני זוכר מימי פישלר (כן, בשנים האחרונות, לא לפני שני עשורים), ולדעתי הוא היה מוצלח. וזה לא שהפורמט היה מוצלח בגלל פישלר, אלא פישלר היה מוצלח בגלל הפורמט.
ובנושא האחר, של לרצות אנשים ותלונות וכן הלאה – יש באתר מקום לתגובות, אז אני מגיב את דעתי. לא מצפה שמישהו "ירצה" אותי. אני כן מקווה שכשאני מציג את דעתי פה, זה יסחוף אנשים נוספים שגם שותפים לה, ואולי זה ייקח את האתר לכיוון שהוא לדעתי יותר טוב מהכיוון שאליו הוא הולך כרגע. אני מאוד מודע לכך שאני מייצג כרגע דעת מיעוט, ואולי בגלל זה ראוי להשמיע אותה בכל זאת.
אז בדיוק בשבילם
בנו אתרים כאלה
יוחזרו היומיות!
(ל"ת)
*תוחזרנה
(ל"ת)
אני דווקא אוהבת
בתור מישהי שכן מסתכלת על מוג'ו, אני בהחלט חושבת שהדוחקואים נותנים לי ערך מוסף, שאני לא מכירה לבד. ואני כן חושבת שהדוחקו במתכונתו הנוכחית הוא מוצלח, לא זוכרת איך הוא היה בעבר, אז קשה לי להשוות.
אני כן חושבת שהפינה חזרה בתקופה שהיא קצת דלה מבחינת עניין. לא קורה עכשיו משהו מאוד מעניין בקופות אבל מה, באופן עקרוני לא להחזיר את הדוחקואים עד שקפטן מארוול תגיע? מה עשינו בזה? אני כן חושבת שהדוחקואים הנוכחיים בהחלט מצליחים לעשות את המקסימום עם הקצת שקורה עכשיו.
בקיצור – תמשיכו תמשיכו!!!! אני מחכה לזה כל שבוע…
הדוחקו אחלה וכיפי אבל
היה נחמד אם על סרטים חדשים יהיה יותר פירוט, בעיקר מבחינת מה דעת המבקרים עליו (כמובן, זה לוקח זמן, מבין אם לא יהיה)
כן, בבקשה :)
נורא חסר לי החלק בו הכותב מסביר גם איך כל סרט התקבל ביקורתית כי איך שהכתבות האלה כתובות כרגע הן שוות ערך עבורי ללהעיף מבט בטבלה של מוג'ו (בעצם, להסתכל במוג'ו יותר נוח כי ניסוחים כמו "הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון בארצות הברית 6.2 מיליון דולר, ועד כה הסרט הכניס ברחבי העולם 221 מיליון דולר" מאוד מאוד מבלבלים אותי. זה כאילו אלינה קפצה נושא באמצע המשפט. אם הכתבה מעדכנת אותנו לגבי כמה הכניס כל סרט בסופ"ש האחרון בארה"ב הייתי שמח להתייחסות לסכום המצטבר שהגיע אליו בארה"ב. אפשר גם להתייחס להכנסות ממדינות אחרות, אך כפיסת מידע נוספת. ולא ככה).
ככה אני מרגיש, לפחות.