דוח קופות שבורות, 10.11.2019: הקרב על הקופות

'דוקטור סליפ' עוצר את רצף ההצלחות של וורנר לסרטים בדירוג R, ונותן לרונלד אמריך לעקוף אותו בסיבוב.

תמיד נחמד לראות אולפן שהוא לא דיסני או וורנר בפסגה והפעם קיבלנו את ליונסגייט. הזיכיון הכי בולט של ליונסגייט בימינו הוא סדרת "ג'ון וויק" שמכניסה סכומים מכובדים אבל לא ברמה שיכולה להתמודד עם האולפנים הגדולים באמת. "הקרב על מידווי" נתן להם ניצחון שהם היו זקוקים לו, במיוחד כשהוא מביך כל כך הרבה שחקנים אחרים על המפה. בצורה יוצאת דופן מעט, כל הסרטים החדשים תפסו את המקומות הראשונים, כך שרק במקום החמישי אנחנו נפגשים בשנית עם סרטים מהשבוע שעבר. 

אז הפתעה! בניגוד לכל התחזיות, "הקרב על מידויי", סרטו החדש של רולנד אמריך על קרב מידווי (אני הולכת להניח), כבש את המקום הראשון עם 17.8 מיליון דולר. לא סכום מאוד מרשים אבל מספיק כדי להגיע לפסגה בתקופה החלשה הזו. הסרט בא עם תקציב מרשים מאוד של 100 מיליון דולר, ובאופן נדיר 45 אחוזים מתקציבו מומנו על ידי חברת הפקות סינית. 

הסרט גם הצליח להשיג הפצה בסין, כנראה בגלל שלפי הביקורות הוא מציג את המדינה באופן חיובי כמי שעזרה לארצות הברית. למרות זאת, גם בסין הוא לא מצליח להרשים במיוחד. למרות חוסר הרושם הכללי של הסכומים, הכותרות של המקום הראשון ממש מרשימות, בייחוד כשהוא הצליח להגיע לשם כשהוא מתמודד מול אדפטציה של ספר של סטיבן קינג.

ההפתעה (או אולי נכון יותר לומר אכזבה) השנייה שלנו היא המקום השני שהוא "דוקטור סליפ" שהצליח להכניס רק 14.1 מיליון דולר. הסרט מתרחש 20 שנה לאחר סיום "הניצוץ" ועוקב אחרי דני המבוגר בגילומו של יואן מקגרגור.  כן, סטיבן קינג מרוצה הרבה יותר מהאדפטציה לסרט הזה מאשר מהאדפטציה של סטנלי קובריק ל"ניצוץ", אבל נראה שהוא היחיד שמרוצה. וורנר לא יכולים להיות מרוצים מההכנסות לסרט אחרי ש"זה" הכניס סכום כל כך הרבה יותר מרשים. בשאר העולם התעניינו בסרט קצת יותר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 34.1 מיליון דולר על בסיס תקציב של 55 מיליון דולר. 

באופן מפתיע "משחקים באש" לא מדשדש בתחתית הטבלה אלא נמצא במקום השלישי עם 12.7 מיליון דולר. כנראה שיש קהל לסרט שבו ג'ון סינה משחק כבאי ובייביסיטר לשלושה ילדים שהוא מציל ונראה כאילו יצא מבית חרושת לסרטי קומדיה בינוניים ומטה.

במקום הרביעי "חיים שלי" הכניס 11.4 מיליון, מה שמלמד אותנו שלג'ון סינה יש יותר קהל מאשר לאמיליה קלארק. אולי זה ילמד אותה בפעם הבאה לעצור כשהפעמונים מצלצלים. אם רוצים לחפש עוד אשמים, גם הנרי גולדינג לא עשה את חלקו ולא הצליח להביא את הקהל של "עשיר בהפתעה" או אפילו חלק ממנו. או שאולי פשוט אנשים לא רוצים לראות קומדיה רומנטית שנועדה לחג המולד בתחילת נובמבר, אפילו אם יש בה שירים של ג'ורג' מייקל. 

במקום החמישי "שליחות קטלנית: גורל אפל" יצא לצניחה חופשית כיאה לסרט אקשן כושל והכניס רק 10 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 62.8 אחוזים מסוף השבוע שעבר וירידה ממקום ראשון ישר לחמישי, דבר שבטח כואב במיוחד כשכל שאר הסרטים הם לא בדיוק להיטים חמים. עד כה הסרט הכניס 199 מיליון דולר ברחבי העולם – סכום די מביש לזיכיון הוותיק.

אחרי חמישה שבועות בחמישייה הפותחת ה"ג'וקר" יורד למקום השישי עם הכנסות של 9.2 מיליון דולר. אין צורך להיות עצובים בשביל הליצן, עם הכנסות כלליות של 984 מיליון דולר כנראה שהסרט יכנס למועדון מיליארד הדולר בימים הקרובים . 

עוד סיבה שבגללה וורנר יכולים לחייך חיוך אמיתי היא שה"ג'וקר" הוא סרט הקומיקס הכי רווחי אי פעם. כן, זה לא כולל את תקציבי הפרסום והסכומים שהולכים לבתי הקולנוע עצמם, אבל את אותו דבר אפשר להגיד על כל שאר סרטי הקומיקס. לא שהסכומים שמארוול מרוויחים הם סיבה להיות עצובים בגללה. 

במקום השביעי "מליפיסנט: אדונית הרשע" עדיין אתנו עם עוד 8.4 מיליון דולר. ההכנסות של הסרט בארצות הברית עומדות על  97 מיליון דולר, ככה שבניגוד ל"שליחות קטלנית" הוא יצליח להכניס 100 מיליון דולר בארצות הברית. אז יש לו את זה וזה נחמד, אם כי גם עם ההכנסות הכלליות של הסרט שעומדות על 431 מיליון דולר ברחבי העולם עדיין לא הייתי קוראת לסרט הזה הצלחה. מתחתיו במקום השמיני "הארייט" הכניס עוד 7.4 מיליון דולר ובסך הכל, ממשיך להיות להיט יחסית לגודלו. 

אפשר להיפרד השבוע ממקום תשע שהוא "זומבילנד: ירייה כפולה" שהכניס עוד 4.3 מיליון דולר ובסך הכל הכניס 101 מיליון דולר. הוא כנראה יעקוף את ה-102 מיליון שהכניס קודמו, אבל לא בהרבה. במקום העשירי "משפחת אדמס" הכניס עוד 4.1 מיליון דולר והוכיח שיש ביקוש לסרטי ליל כל הקדושים גם לילדים. 

בשבוע הבא יוצאים שלושה סרטים חדשים: "פורד נגד פרארי" שמספר את סיפורם של קרול שלבי, מעצב מכוניות בגילומו של מאט דיימון ושל קן מיילס, נהג חסר מעצורים בגילומו של כריסטיאן בייל אשר עבדו עבור פורד בניסיון לנצח את פרארי במירוץ 24 השעות של לה מאן בצרפת של 1966. הסרט בא עם ביקורות מהללות ובאזז אוסקרי ועכשיו בואו נראה אם זה מספיק כדי להביא אנשים לקולנוע; הריבוט של "המלאכיות של צ'ארלי" בכיכובן של קריסטן סטיוארט, נעמי סקוט ואלה בלינסקה שלא צפוי להרשים יותר מידי בקופות; ו"השקרן הטוב" בכיכובם של איאן מק'קלן והלן מירן ובבימוי של ביל קונדון ("היפה והחיה") ינסה להראות שיש עדיין שוק לסרט דרמה-מתח קטן יחסית.