דוח קופות שבורות, 12.02.2023: ריקוד הכסף

צ'אנינג טייטום רוקד כל הדרך לפסגה וג'יימס קמרון מתחרה עם עצמו.

עוד סוף שבוע חדש ולא מרגש עומד בפנינו בקופות. כן, יש לנו מקום ראשון חדש, אבל המספרים שהסרטים האלה עשו מאוד לא מרשימים. אולי זה גם כי בסוף השבוע האחרון היה משחק הסופרבול, ואנשים העדיפו לצפות בטלוויזיה ולא ללכת לקולנוע. אבל לפחות כל הסרטים בטבלה הכניסו מעל מיליון דולר, אז זה נחמד.

"מג'יק מייק: ריקוד אחרון" פתח במקום הראשון עם 8.3 מיליון דולר. תוכנן במקור שהסרט יעלה ב-HBO MAX בניסיון לחזק את כמות הנרשמים שלהם עם סרטים בלעדיים לשירות, אבל בסופו של דבר האחים וורנר החליטו שהם מעדיפים להפיץ את הסרט בקולנוע עם יח"צ צנוע יחסית. הסרט הקודם בזיכיון, "מג'יק מייק XXL", פתח עם 12 מיליון דולר, כך שנראה שהזיכיון בירידה. לא ברור מהו התקציב של הסרט, אבל נקווה שהוא היה צנוע ומנע הפסדים מביכים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 18.5 מיליון דולר.

"אווטאר: דרכם של המים" הצליח לעלות השבוע מהמקום השלישי בהכנסות בחזרה למקום השני עם עוד 7.2 מיליון דולר; זאת ירידה של רק 36.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, וזה בסוף השבוע התשיעי של הסרט על המסך הגדול. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 2.2 מיליארד דולר, שזה סכום די לא ייאמן. הדבר הנוסף שלא ייאמן הוא שחסרים לסרט רק 4 מיליון דולר כדי לעקוף את "טיטניק" בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם ולהגיע למקום השלישי בטבלה.

יש רק בעיה אחת עם זה: "טיטניק" יצא מחדש לקולנוע לרגל 25 שנים ליציאת הסרט ופתח עם 6.7 מיליון דולר, מספיק בשביל המקום השלישי – לא רע לסרט קשיש בין 25 שנה. אה, וזה אומר שלג'יימס קמרון יש שני שוברי קופות לא נורמליים בטבלה השבוע. גם מחוץ לארצות הברית התלהבו מההזדמנות לראות את הסרט שוב על המסך הגדול וההוצאה המחודשת של הסרט הכניסה בעולם 23 מיליון דולר שמתווספים ל-2.2 מיליארד דולר שיש כבר לסרט. בהצלחה לג'יימס קמרון בתחרות עם עצמו.

"80 עבור בריידי" ירד למקום הרביעי עם עוד 2.8 מיליון דולר. זאת ירידה של 54.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה קצת יותר ממה שמצופה מסרט בינוני שלא פחת בענק. מצד שני, ההכנסות הכלליות עומדות על 24 מיליון דולר. לפי השמועות לסרט יש תקציב של 28 מיליון דולר, כך שבינתיים הסרט אפילו לא מצליח להחזיר את המינימום הנדרש. אופס.

"החתול של שרק: משאלה אחת ודי" שומר על המקום החמישי עם עוד 5.5 מיליון דולר. זאת ירידה של 29.2 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם, והירידה הכי קטנה בעשירייה – די מרשים לסרט שזמין באופן דיגיטלי כבר זמן מה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 394 מיליון דולר – פסע מקו 400 המיליון המרשים יותר.

"דפיקה בדלת" צלל מהמקום הראשון ישר למקום השישי עם עוד 5.4 מיליון דולר, וזה כשיש מעליו סרטים לא חדשים בכלל – זאת גם התרסקות של 61.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ראינו התרסקויות כואבות יותר, אבל זאת די חדה בהתחשב בכך שלסרט לא הייתה התחלה מרשימה במיוחד. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 36 מיליון דולר, אז לפחות הוא כיסה את התקציב המשוער של 20 מיליון דולר (אני מקווה שתקציב הפרסום של הסרט לא היה גדול במיוחד). מ. נייט שאמלאן ממשיך להוציא סרטים שלא משתווים למה שציפו ממנו בתחילת הקריירה שלו. בהתחשב בכך שזה סרט של יוניברסל, אני מהמרת שנראה את הסרט הזה זמין באופן דיגיטלי די מהר.

במקום השביעי נמצא "איש ושמו אוטו" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 92 מיליון דולר, ויהיה לסרט מאוד נחמד אם איכשהו הוא יצליח להגיע ל-100 מיליון דולר.

במקום השמיני נמצא "נעדרת" שהכניס עוד 2.5 מיליון דולר ו-26 מיליון דולר בסך הכול, ובמקום התשיעי יש לנו את "מייגן" שהכניס עוד 2.4 מיליון דולר ו-165 מיליון דולר בסך הכול.

את הטבלה סוגר "נחיתת חירום" שהכניס עוד 1.2 מיליון דולר ו-43 מיליון דולר בסך הכול – לא בדיוק שיא בשביל הקריירה של ג'רארד באטלר; מצד שני, השבוע הוכרז לו סרט המשך, אז כנראה שמשהו שם עובד.

בסוף השבוע הקרוב יש רק סרט אחד שכולם הולכים לדבר עליו: "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה". סרטי "אנטמן" הם בין סרטי מארוול שהכי חלשים בקופות, אבל הסרט הזה כולל את קאנג, הנבל הגדול החדש, אז אולי זה יתרום להכנסות הסרט. יהיה נחמד אם הוא יהיה הסרט הראשון של "אנטמן" שיצליח לפתוח מעל 100 מיליון.

יש עוד כמה סרטים שיצאו ביחד איתו וינסו לקושש כמה דולרים שאולי יישארו בקופות. "מארלו" (Marlowe), מותחן פשע שמתרחש בשנות ה-30 ומבוסס על ספר ומנסה להסתיר את העבודה שזה עוד סרט אקשן של ליאם ניסן; ו"פו הדוב: דם ודבש", סרט אימה, כי למה לא לנצל את העובדה שתמו זכויות היוצרים על פו הדב והוא עכשיו שייך לנחלת הכלל כדי להפוך אותו למפלצת? סרט נוסף שיוצא בהפצה מוגבלת וינסה להיכנס לעשירייה הוא "אמילי", שמספר את סיפורה של אמילי ברונטה ואיך סיפור חייה גרם לה לכתוב את "אנקת הגבהים".