דוח קופות שבורות, 12.06.2022: מזומנורוס רקס

מסתבר שכולם עדיין אוהבים דינוזאורים.

אוהבים דינוזאורים? אתם לא צריכים לענות על זה – התשובה היא כן. 

אחרת איך ניתן להסביר את ההצלחה של "עולם היורה: עולם חדש", שנכנס עם 145 מיליון דולר הישר למקום הראשון, במספר שמשווה את הפתיחה של הסרט הקודם (והנקטל) בסדרה?

אז כן, אנחנו בעולם של עולם היורה, שהצליח בסופ"ש הראשון שלו להכניס 392 מיליון דולר ברחבי העולם – ועם תקציב של 185 מיליון דולר, זה כבר די ברור שמדובר בהצלחה. עכשיו השאלה היא רק כמה. הביקורות ברובן קוטלות את הסרט, אבל נראה שזה לא מזיז לאנשים והם מגיעים בהמוניהם לבתי הקולנוע. מה שמחזיר אותנו לפתע לימים עברו בהם סרטים, נו, שברו קופות. מדובר בסרט הרביעי השנה שהצליח להכניס מעל 100 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו, ויותר משאלה חדשות טובות עבורו (הן כן), אלה חדשות טובות לסרטים אחרים שמקווים להפסיק להשתמש ב"אבל קורונה/ פוסט קורונה" כדי להצדיק את הסכומים שהם הביאו. אמנם אף סרט עוד לא הגיע למיליארד דולר השנה (דוקטור סטריינג' רגע מלהגיע לשם) אבל נראה שאנחנו שוב בעידן של סרטים גדולים. 

במקום השני, "אהבה בשחקים: מאווריק" ממשיך לרדת בקצב צנוע למדי (42.4%), מרוויח 51.8 מיליון הסופ"ש והוא רגע (ליתר דיוק – קצת פחות מ-3 מיליון דולר) מלהיות הסרט הכי מכניס השנה בארה"ב ולקחת את התואר מ"דוקטור סטריינג'". בחזית העולמית הסרט טס עם 748 מיליון דולר ובכלליות נראה שלפחות שני אנשים ראו את הסרט הזה. 

"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" כאמור, כרגע מנסה להבין איך להגיע למיליארד דולר. עם 930 מיליון דולר ברחבי העולם (5.2 בארה"ב הסופ"ש), זו לא משימה בלתי אפשרית אבל זאת משימה קשה, ואפשרי שההודעה על הוצאה מחדש של "ספיידרמן: אין דרך הביתה" נועדה לדחוף לא רק את ספיידי לכיוון ה-2 מיליארד (חסרים לו לשם כך 100 מיליון דולר) אלא גם את הדוקטור למועדון המיליארד המכובד. 

שאר הטבלה לא כל כך מעניינת: "לא רעים בכלל" זוחל לעבר קו ה-100 מיליון דולר בארה"ב (הוא כרגע ב-91.8. הרוויח 2.5 מיליון דולר) המקום הרביעי, "הבורגרים של בוב: הסרט" במקום חמישי (2.4 מיליון דולר) מתחתיו, "אחוזת דאונטון: עידן חדש" במקום השישי (1.7 מיליון דולר), ו"הכל בכל מקום בבת אחת" מתחיל לתרגל ירידות חזקות יותר – הפעם 35%, ומרוויח 1.3 מיליון דולר. 

נעצור רגע במקום השמיני לצורך "משחקת באש", שהרוויח 833 אלף דולר. זה סכום פיצי, נכון, אבל זה סכום פיצי שהוא גידול של 732 אחוזים מהשבוע שעבר. למה? מדוע? מה קורה פה? ניסיתי לברר אבל לא הצלחתי למצוא משהו על זה. הסרט לא הגדיל את כמות המסכים שלו (להיפך, הוא איבד 193 מהם). האם הייתה קהילת מעריצי זאק אפרון שהייתה כלואה למשך חודש וקצת מתחת לאבן ורק עכשיו שחררו אותם? והדבר הראשון שהם עשו זה לראות את "משחקת באש"? מסכנים. 

מתחתיו, "סוניק הסרט 2" נמצאים בימיו האחרונים עם 750 אלף דולר. הסרט רץ כבר 10 שבועות, הרוויח 189 מיליון דולר בארה"ב, 397 מיליון דולר בעולם. בכל מקרה, ל"סוניק הסרט 3" וספינאוף על דמותו של נאקלס, זה מספיק. 

במקום העשירי, במה שכבר נהיה פינה קבועה, נמצא הסרט ההודי התורן. הפעם שמו הוא Ante Sundharaniki, הוא מספר על זוג מעורב דתית שמנסה לעבוד על הורי החתן שהכל כשורה, והוא הכניס 620 אלף דולר. ואם אמרתי שאנחנו בעצם שוב בעידן של סרטים מרסקים קופות, הנוכחות של הסרט הזה כאן – עם הסכום הזה – מזכירה שעדיין יש משהו רעוע בכל העסק פה, כאשר ב-10 מקומות אפשר להגיע מ-145 מיליון דולר ועד קצת יותר מחצי מיליון. 

בשבוע הבא יוצאים שלל סרטים בהפצה מצומצמת (כולל "בריאן וצ'ארלס" עם הטריילר המקסים הנ"ל), אבל בעיקר יוצא "שנות אור" – הסרט על באז שנות אור, שהוא לא על הצעצוע של באז שנות אור, אלא מעין סרט שקידם את הצעצוע של באז שנות אור ביקום של "צעצוע של סיפור", שם הוא בכלל לייב אקשן, אבל עכשיו יוצא ביקום שלנו כי אמנם לפיקסאר יש גם סרטים מקוריים, אבל בכל זאת לא מתחת לכבודם לגרד את תחתית החבית של רעיונות.