דוח קופות שבורות, 12.1.20: המלחמה הגדולה

מלחמה אחת נדחקת למקום שני על-ידי מלחמה אחרת.

טקס גלובוס הזהב שודר ביום ראשון הקודם וגרם לכולם לתהות: מה זה הסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר? אולי כדאי שנראה אותו. שלושת הסרטים החדשים הנוספים שיצאו נאלצו להסתפק בשאריות. כל שאר הסרטים חוו צלילה חדה יחסית, רובם סביב 50 האחוזים והטינה, תוך שבוע אחד, יצא בכלל מהעשירייה. כנראה שסוף החגים סימן את סוף הזמן הפנוי של הרבה צופים או שהסרטים של השבועות האחרונים התחילו למצות את הקהל הפוטנציאלי שלהם.

אז "1917" יצא להפצה רחבה בקול תרועה רמה והכניס 37 מיליון דולר. תזמון מושלם מצד יוניברסל. הסרט יצא בהפצה מצומצמת לפני שלושה שבועות כדי שיוכל להיות מועמד לפרסים השנה והנה הוא גם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר בגלובוס הזהב. היציאה להפצה רחבה בדיוק אחרי הזכייה ארגנה לסרט פתיחה מכובדת מאוד יחסית לסרט על מלחמת העולם הראשונה. עד כה הסרט הכניס 63 מיליון דולר (ברחבי העולם).

זה לא סכום מרשים לסרט עם תקציב של 100 מיליון דולר אבל הסרט הזה לא פה כדי להכניס כסף, הוא פה כדאי לקחת הביתה את פרס הסרט הטוב ביותר באוסקר ויש לו סיכוי לא רע בכלל. הסרט שמצולם בסגנון של שוט רציף מספר על שני חיילים במלחמת העולם הראשונה שנשלחים למרוץ נגד הזמן להעביר הודעה שתמנע מ-1,600 חיילים בריטים מלהיכנס למלכודת וזה החומר שממנו עשויים פרסים.

אחרי חודש בפסגה, "מלחמת הכוכבים עלייתו של סקייווקר" נדחק מהמקום הראשון לשני עם 15.1 מיליון דולר. זאת עוד ירידה די חדה של 56 אחוזים. עם הכנסות הכלליות של 989 מיליון דולר הסרט בבירור יגיע למיליארד דולר, אבל השחיקה בזיכיון די ברורה לכולם. אלו מיליארד דולר די מאכזבים. בארצות הברית הסרט הכניס 478 מיליון דולר וכנראה יגיע ל-500 מיליון ולא הרבה מעבר, מה שיהפוך את "סקייווקר" לסרט מלחמת הכוכבים החדש הכי פחות מצליח. אחרי "סולו" כמובן.

"ג'ומנג'י: השלב הבא" ממשיך להיות להיט צנוע במקום השלישי עם עוד 14 מיליון דולר שנוספו לקופה שלו ו-671 מיליון דולר סך הכול.

"שחקי אותה בוסית" ו-"Just Mercy" התחרו על מקום רביעי וחמישי עם הכנסות ממש צמודות אבל "שחקי אותה בוסית" ניצח בהפרש של 300 אלף דולר: "בוסית" הכניס 10 מיליון דולר ו-"Just Mercy" הכניס 9.7 מיליון דולר. שניהם כניסות חדשות ואפשר להגיד ששניהם לא בדיוק הצלחה מסחררת.

"נשים קטנות" אמנם לא מצליח לגרוף פרסים, אבל כן גורף מועמדויות ועוד יותר מזה הוא מצליח לגרוף כסף. במקום השישי, הסרט הכניס עוד 7.6 מיליון דולר וחצה את הקו המיוחל של הכנסות מעל 100 מיליון דולר ברחבי העולם, למרות שבכל זאת רוב הכסף מגיע מארצות הברית.

במקום השביעי קריסטן סטיוארט מגישה לנו עוד פלופ, הפעם "Underwater" שהכניס 7 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, עם תקציב של 80 מיליון דולר. אאוץ'. בשאר העולם קיבלו את הסרט באותה תגובה צוננת וההכנסות הכוללות שלו עומדות על 14 מיליון דולר.

במקום השמיני "לשבור את הקרח 2" הכניס עוד 5.7 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.372 מיליארד דולר והוא הסרט ה-11 הכי מכניס בכל הזמנים. כנראה שהכניסה לעשרת הסרטים הכי מצליחים בכל הזמנים תהיה פיצוי על כך שהסרט לא הצליח להיכנס לאוסקר בתור מועמד לסרט המונפש הטוב ביותר.

במקום התשיעי "רצח כתוב היטב" נהנה מהירידה הכי קטנה בעשיריה (36.9 אחוזים) והכניס עוד 5.6 מיליון דולר. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 265 מיליון דולר שזה מעולה לסרט שהוא לא סרט אקשן או מבוסס על משהו מוכר או המשכון. מה שמוביל כמובן לכך שהוא יקבל סרט המשך – כנראה בכיכובו של דניאל קרייג שאולי מצא קריירה חדשה אחרי ג'יימס בונד. אחרי מועמדות נוצצת לאוסקר על תסריט מקורי, סרט המשך נראה בלתי נמנע ואולי הסרט אפילו ישאר איתנו בשבוע הבא.

סרט שלא ישאר איתנו בשבוע הבא הוא "מרגלים לא רגילים" שסוגר את העשיריה אחרי ריצה לא מרגשת. הסרט הכניס עוד 5.1 מיליון דולר ו-115 מיליון דולר בסך הכול (בעולם). וויל סמית' וטום הולנד הם כנראה לא סיבה מספיק טובה ללכת לסרט, לפחות לא כשהם בתפקיד מדבבים.

שני סרטים חדשים יוצאים להפצה רחבה שבוע הבא: "בחורים רעים לתמיד" מחזיר את וויל סמית' ומרטין לורנס לתפקיד המוכר שלהם. הפעם שניהם חווים משברים אישיים ובעבודה כשנבל ישן חוזר לתמונה ומחזיר אותם לשתף פעולה. "דוליטל" מביא שוב את הסיפור המפורסם למסך הגדול, הפעם בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור וקאסט שחקנים ומדבבים כמו שרק דיסני יכולים להשיג, ולכן מפתיע לגלות שהפעם דווקא מדובר ביוניברסל.