דוח קופות שבורות, 12.5.2019: פיקה-פיקה, פיקה-פי, נחשו מי נמצא, במקום שני

פיקאצ'ו השתמש ב'פתרון תעמולה' כנגד 'סוף המשחק'! זה לא מאוד אפקטיבי...

שפע של סרטים יצאו השבוע בניסיון להוריד את "הנוקמים: סוף המשחק" מראש הטבלה. רק לאחד מהם היה סיכוי, ולמרות שהיה נראה לרגע שהוא יצליח לעשות זאת – בסוף "סוף המשחק" עדיין היה המנצח של סוף השבוע. נראה שלמרות ההרגשה שכל העולם כבר ראה אותו, קשה להילחם בתופעה תרבותית.

אז כן, "הנוקמים: סוף המשחק" עדיין במקום הראשון. מסוף השבוע הקודם הסרט ירד ב-57 אחוזים בהכנסות שלו בארצות הברית והכניס 63 מיליון דולר. עד כה הסרט הכניס 723 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, שזה מספיק כדי להפוך אותו לסרט השלישי הכי מצליח בתוך גבולות ארצות הברית כשמעליו נמצאים רק "אווטאר" ו"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". הוא כנראה יצליח לעקוף את "אווטאר" (760 מיליון דולר בארצות הברית), אבל לא את "הכוח מתעורר" (936 מיליון דולר בארצות הברית). בשאר העולם ההכנסות של הסרט עומדות על 1.76 מיליארד דולר. כלומר, בסה"כ הסרט הכניס עד כה 2.49 מיליארד דולר. ל"נוקמים" חסרים עוד בערך 303 מיליון דולר כדי לעקוף את "אווטאר". ביחד עם ההאטה בקצב ההכנסות נראה לי שייקח לו כמה שבועות לעבור את "אווטאר". אמנם מתחילים לצוץ סימני שאלה סביב הנושא, אך זה עדיין אפשרי, ואני מאמינה שכך יהיה. דרך אגב, "סוף המשחק" אמנם הסרט השני הכי מצליח בכל הזמנים, אבל הוא הצליח גם לטפס למקום השביעי בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם ברחבי העולם עם התאמה לאינפלציה (על פי ויקי).

במקום השני נמצא "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" יכול להיות שזה הסרט שישבור את קללת סרטים המבוססים על משחקי המחשב שתמיד נכשלים גם אצל המבקרים וגם בקופות. בסרט טים גודמן (ג'אסטיס סמית' שאולי מוכר לכם מ"עולם היורה: נפילת הממלכה") הוא בנו של בלש אגדי שנעלם, ערב אחד הוא פוגש את פיקאצ'ו (בדיבובו של ראיין ריינולדס) שהוא גם בלש וגם פוקימון שטים, באופן מפתיע, יכול להבין וביחד הם יוצאים לפתור את היעלמותו של אבא של טים. לרגע היה נראה שהסרט יצליח להגיע למקום הראשון בסוף השבוע, אבל בסוף היו חסרים לו כמה מיליוני דולרים. עדיין – הוא פתח באופן מכובד עם 54 מיליון דולר בארצות הברית, וגם בשאר העולם די התלהבו מהסרט והוא פתח עם 112 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית.

חוץ משני אלה, שאר הסרטים נמצאים הרחק מאחור מבחינת הכנסות:

במקום השלישי נמצא עוד סרט חדש, אבל כזה שבניגוד ל"פיקאצ'ו" נכשל ובגדול. "נוכלות עם סגנון", סרטן החדש של אן האתאווי ורבל וילסון, פתח עם 13 מיליון דולר בלבד, כאשר הדבר הכי מרשים בסרט הזה הוא הציון של 17 האחוזים באתר "עגבניות רקובות". זהו רימייק ל"נוכלים עם סגנון" (1988) שהוא בעצמו רימייק ל"נוכלים בריביירה" (1964), רק שהפעם במקום צמד נוכלים אנחנו מקבלים צמד נוכלות שבאות לעקוץ גברים בריביירה, ובמקום שהסרט יהיה מוצלח, הוא גרוע. אן האת'וויי רגילה לאכזבות כלכליות (הסרטים שלה נעים בין בלוקבאסטרים ענקיים וסרטי אינדי שאף אחד לא ראה), אבל אם היא ציפתה לשיחזור של הפעם הקודמת שהיא הייתה ברימייק נשי לסרט נוכלים גברי ("אושן 8", שפתח עם 40 מיליון דולר) – חבל. ואם רבל ווילסון ציפתה שזה יהיה סרט הפריצה שלה – כדאי להנמיך ציפיות. הסרט עשה קצת פחות מ"כמה רומנטי" מתחילת השנה, ונשאר באזורים המוכרים לשחקנית האוסטרלית – רק שבניגוד לסרטים האחרים שלה, מבקרים ממש שונאים את הסרט הזה, וחלקם אף מוצאים אותו כעלבון למין הנשי, כך שמדובר בכישלון לכל המעורבים בדבר.

במקום הרביעי והחמישי נמצאים הסרטים החדשים של השבוע שעבר, שספגו נפילות קטנות של קצת פחות מ-40 אחוז. במקום הרביעי נמצא "The Intruder" עם 7.1 מיליון דולר ולא אתפלא אם לאחר ההצלחה היחסית שלו נגלה אותו מופץ גם אצלנו מתישהו. מתחתיו נמצא "מה הסיכוי?" בכיכובם של סת' רוגן ושרליז ת'רון עם 6.2 מיליון.

במקום השישי יש עוד כניסה חדשה – "מעודדות הזהב". הסרט ניסה לשחזר קצת מההצלחה של "אמהות רעות" של אותו אולפן עם "קומדיה בכיכוב נשים שמתפרעות ועושות דברים שלא מצופה מהתפקיד החברתי שלהן" אבל בניגוד לסרט ההוא, לא נראה שנראה המשך וספין-אוף בקרוב – "מעודדות" פתח עם 5.3 מיליון דולר לעומת הפתיחה בת 23 מיליון הדולר של "אימהות רעות". מצד שני, כיוון שלסרט יש תקציב משוער של 10 מיליון דולר בלבד, הוא כנראה לא ייצא בהפסד, אז הוא כנראה יתנחם בזה.

מתחת למעודדות, נמצאים שוב שני סרטים ישנים ואז סרט חדש – במקום השביעי "אגלי דולס" ממשיך להיות אכזבה עם הכנסות של 4.5 מיליון דולר ובמקום השמיני "פריצת דרך" עם 2.5 ממשיך בשלו.

במקום התשיעי יש לנו עוד אכזבה טרייה מהתנור – "טולקין", שפתח עם 2.2 מיליון דולר בסך הכל. בתור חובבת טולקין אני מאוכזבת אבל לא מאוד מופתעת. קודם כל, כדאי לציין שהמספר הקטן כנראה מושפע מכך שהסרט עלה רק על 1,495 מסכים בארצות הברית (הנוקמים לדוגמא, מוקרן עדיין על 4,662 מסכים) מה שהופך אותו ללא מאוד נגיש פיזית לקהל רחב. אבל גם איפה שהוא כן מוקרן – ממוצע הצופים שלו לכל אולם אינו גדול או מרשים במיוחד וגם המבקרים לא ממש אהבו אותו. נקודת האור היא שנראה שהקהל שכן הגיע דווקא נהנה מהסרט (יש לו ציון 85 אצל הקהל של "עגבניות") ואולי, בדרך פלא, זה יכול להבטיח לו חיי קולנוע ארוכים – אבל כנראה מחוץ לעשיריה, אלא אם יתרחש שינוי דרמטי כלשהו או שהפצת הסרט תתרחב בצורה משמעותית.

על המקום העשירי היה קרב עקוב מדם שהסתיים על חודם של חמשת אלפים דולר בלבד. ולאחר שנראה ש"קפטן מארוול" הוא המנצח, בא "מקוללת" והצליח להוביל ברגע האחרון, עם  1.85 מיליון דולר (לעומת 1.846 של "קפטן"). לא שזה משנה, כי בשבוע הבא כנראה ניפרד משניהם. בשביל "קפטן מארול" זאת תהיה פרידה מכובדת, לאחר שלושה חודשים ולאחר שהפך לסרט ה-23 הכי מכניס בכל הזמנים (ללא התאמה לאינפלציה, כמובן).

בסוף השבוע הבא יצאו שלושה סרטים חדשים. "ג'ון וויק 3" ימשיך את ההרפתקאות של המתנקש המפורסם, ובתקווה יזכה לפתיחה גדולה משל קודמו בסדרה (30 מיליון דולר). "נשמה של כלב 2" ישתדל שהפעם לא יתגלו אצלו עדויות להתעללות בבעלי חיים כמו בקודמו ו-"גם השמש היא כוכב" ינסה להמשיך את ההצלחה של סרטי בני נוער טראגיים המבוססים על ספרים.