דוח קופות שבורות, 13.10.19: צוחק מי שצוחק במקום הראשון

אפילו שני ויל סמית' לא מספיק כדי לנצח את הג'וקר.

נראה שהרבה אולפנים יכולים לשמוח החג הזה: וורנר יכולים לשמוח על הנתונים של השבוע השני של "ג'וקר", MGM (כן הם עדיין קיימים) יכולים לשמוח עם "משפחת אדמס" ו-STX יכולים לשמוח עם "נוכלות בלי חשבון". יש כל כך הרבה אולפנים וכל כך הרבה סרטים שכמעט ושכחנו מדיסני אבל אל דאגה, הם חוזרים בשבוע הבא.

בינתיים, הג'וקר צוחק אחרון – או ליתר דיוק ראשון. לא רק שהוא שמר על המקום הראשון כששלושה סרטים חדשים יצאו, יש לו את אחת הנפילות הכי קטנות אי פעם לשובר קופות בסוף השבוע השני שלו: 41.9 אחוזים. כלומר, הסרט הכניס עוד 55.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. בארצות הברית הסרט הכניס עד כה 200 מיליון דולר וכנראה יגיע להכנסות של 300 מיליון דולר. בכל העולם כולל ארצות הברית הסרט הכניס כבר 556 מיליון דולר תוך שבועיים. מה שהופך אותו לסרט שיש סיכוי טוב שיכנס למועדון מיליארד הדולר ויהפוך לאחד הסרטים הכי מצליחים של DC – מה שכנראה יגרום להם לדפוק את הראש בקיר בניסיון לשחזר את ההצלחה שלו. 

במקום השני "משפחת אדמס" חוזרת לחיים בגלגול מצויר עם הכנסות של 30.3 מיליון דולר. הפעם המשפחה נוטשת את ביתה בשכונה קודרת ועוברת לגור בניו ג'רזי, שם הם מתנגשים עם השכנים בשכונת פרברים. זה אמנם לא נשמע כמו חומר ללהיט חורך קופות אבל סרטים מסוג זה נוטים להישאר בטבלאות לטווח הארוך, אז נראה לי שהסרט יהיה הצלחה מתונה. MGM, שעברו תקופות קשות כולל האובדן של ג'יימס בונד לא מזמן, יכולים להיות מרוצים ואולי אף לקוות שאולי יש להם זיכיון חדש בידיים.

במקום השלישי ויל סמית' לא מדליק עם "איש מזל התאומים" שהכניס רק 20.5 מיליון דולר. סכום שעם תקציב של 138 מיליון דולר זה אסון של ממש. הסרט עוקב אחר מתנקש שעובד עבור הממשלה ורוצה לפרוש ואז מגלה שבגלל שהוא כזה טוב, עצמו הצעיר נשלח להתנקש בו. הסרט הזה היה תקוע בגיהנום "בפיתוח" למעלה מעשור ואולי עדיף אם היה נשאר שם ולא רואה אור יום.

מפה והלאה הסכומים הרבה פחות מרשימים והרבה יותר חד ספרתיים: במקום הרביעי "קסם של מפלצת" לא מצליח להקסים יותר מדי אנשים ומשיג רק עוד 6 מיליון דולר. אם הסרט היה אמור ממש להצליח בסין, נראה שזה לא קורה: ההכנסות העולמיות הכלליות שלו עומדות על 110 מיליון דולר – סכום די איום לסרט עם תקציב של 75 מיליון דולר.

מתחתיו, "אחוזת דאונטון" מכניס עוד 4.8 מיליון דולר. שזה לא רמשים בפני עצמו, אבל כשנזכרים שהסרט הכניס עד כה 152 מיליון דולר ברחבי העולם, על תקציב שבסביבות ה-20 מיליון דולר – זה די מרשים. מתחתיו, "נוכלות בלי חשבון" ממשיך להראות יכולת הישרדות אחרי 5 שבועות והכניס עוד 3.8 מיליון דולר, וכנראה יגיע השבוע ל-100 מיליון דולר בארה"ב. במקום השביעי "ג'ודי – מעבר לקשת" הכניס עוד 3.1 מיליון דולר ויכול להתגאות בירידה הכי קטנה בעשירייה השבוע, 30 אחוזים בלבד, ומתחת כל אלה, במקום השמיני, "זה: חלק 2" מתחיל לרחף מחוץ לטבלה עם עוד 3.1 מיליון דולר.

במקום התשיעי "ג'קסי" יכול לשמוח שהוא הצליח בכלל להיכנס לעשיריה, עם הכנסות של 3.1 מיליון דולר. שילוב של כך שאף אחד לא שמע על הסרט הזה, הרעיון המעט מוזר שלו ("מה אם "היא", אבל בפארודיה?), והעובדה שאדם דווין הוא לא בדיוק כוכב קולנוע שובר קופות, כנראה אחראי לתוצאות העגומות.

במקום העשירי אנחנו יכולים להיפרד מ"אד אסטרה" שהכניס 1.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 120 מיליון דולר שזה חביב, אבל לא לסרט כל כך יקר. מה שכן, אם הסרט יצליח להשיג כמה מועמדויות לאוסקר אולי נראה אותו שוב בטבלה בשבוע שאחרי האוסקר – כמו שקורה עם הרבה זוכים ומועמדים מרשימים.

בנוסף, כדאי לדבר על "פרזיטים". הסרט (שהפך לשובר קופות מפתיע בארץ) יצא רק עכשיו בארה"ב, וגם שם הוא עושה שמות – וזאת למרות שזוכה פרס דקל הזהב בקאן ויצא בהפצה מוגבלת. מאוד. הוא מוקרן ב-3 בתי קולנוע והצליח להשיג הכנסות של 384,216 אלף דולר שזה ממוצע מטורף של הכנסות לעומת מסכים והממוצע הכי גבוה לסרט השנה. בתור מועמד בטוח לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר אני בטוחה שנשמע עליו עוד הרבה – למרות שניאון לא ידועים כחברת הפצה טובה במיוחד. 

שני סרטים יוצא בשבוע הבא להפצה רחבה. הראשון הוא "מליפיסנט: אדונית הרשע", כי מסתבר שכבר יותר מדי זמן לא היה לנו סרט דיסני לדבר עליו. בסרט מליפיסנט חוזרת להיות רעה אחרי שאורורה מחליטה להתחתן עם נסיך שהמשפחה שלו היא הרבה פחות מסימפטית. השני הוא "זומבילנד: ירייה כפולה", שחוזר אל חבורת זומבילנד עשור לאחר שעזבנו אותם.

בשבוע הבא יש גם שני סרטים שיוצאים בהפצה מצומצמת ונראה אם יהיה בכלל משהו לדווח בגזרה שלהם. "ג'וג'ו ראביט" של טאיקה וואיטיטי שאצלנו ייצא רק בינואר, ו"המגדלור" סרט אימה בשחור לבן שבדיוק עכשיו אפשר לתפוס אותו בפסטיבל חיפה.