דוח קופות שבורות, 14.4.2019: זה הקטן גדול יהיה

הבוסית בקטנה מרוויחה בגדול, אבל שהאזאם מראה לה מי הכי יכול.

האם "שהאזאם!" בדרך לעשות את הבלתי סביר ולכבוש את הקופות שלושה שבועות ברצף?

הרי בשנייה שיגיעו הנוקמים, כולם ישכחו מ"ביג בזמן אמת", אבל עד אז לא נראה שיש לסרט תחרות רצינית – אם השבוע עוד היה מתח בנוגע לשאלה האם סרטים כמו "בוסית בקטנה" או "הלבוי" ידחקו אותו מהפסגה, הרי שבשבוע הבא יוצאים שני סרטי דיסני שלאף אחד לא אכפת מהם – דוקומנטרי על פינגווינים, ומשהו שנקרא "Breakthrough" שמבויים ומשוחק על ידי אלמונים (טוב, וטופר גרייס בתפקיד משני).

מצד אחד, זה יהיה מעודד, כי ל"שהאזאם!" מגיעה כל התמיכה בקופות שהוא יכול להשיג. מצד שני, הוא יעשה את זה עם סכומים מאוד קטנים. גם השבוע, קשה להגיד שהסרט בדיוק "כבש" את הטבלה – ה-24.5 מיליון דולר שהוא הרוויח נחמדים ומרשימים לסרט בתקציב שלו, אבל קשה להאמין שנראה את "שהאזאם!" בעשיריית הסרטים המצליחים של 2019. הוא כן יצליח בקלות לעבור את קו 100 מיליון הדולר בארה"ב. עד כה הוא הרוויח 221 מיליון דולר ברחבי העולם.

אחריו, מבין ארבעת הסרטים החדשים שיצאו השבוע וניסו להתברג לטבלה, נמצא הסרט ההופכי ל"שהאזאם!" – במקום ילד שמתעתק לגוף של מבוגר: מבוגרת שמתעתקת לגוף של ילדה. "בוסית בקטנה", סרט על בוסית מרושעת שהופכת לילדה קטנה ונעזרת בעוזרת האישית שלה כדי להתמודד עם המצב החדש, הגיע למקום השני עם 15.4 מיליון דולר. אלה בטח חדשות טובות למפיקים שלו – כולל הכוכבת הקטנה של הסרט, מארסאי מרטין שהגתה את הרעיון וקיבלה קרדיט של "מפיקה בכירה" ובכך הפכה לאדם הצעיר ביותר בהוליווד שהיה זכאי לתואר הזה.

במקום השלישי, בצליל מאכזב של אגרוף לפנים, מגיע "הלבוי: עלייתה של מלכת הדמים" (שנקרא בארה"ב רק "הלבוי") עם 12 מיליון דולר, לאחר שהאולפנים כבר הנמיכו ציפיות וכיוונו ל17 מיליון דולר. לאור הביקורות הקוטלות (כולל פה אצלנו, כשתום שפירא קורא לו " סרט גמלוני וחסר שליטה שמנסה לעשות הכל ולא מצליח לעשות כלום") ולאור העובדה שהלבוי מעולם לא היה מותג חזק כל כך – קשה להגדיר את זה כהפתעה גדולה מדי. בכל זאת, לסרט היתה הפתיחה הגרועה ביותר משלושת סרטי "הלבוי", למרות שלכאורה האינפלציה משחקת לטובתו. לאור הכשלון, סביר מאוד שהסיבוב הבא של הלבוי כבר יחזיר לשולחן את גיירמו דל טורו, בצורה כזאת או אחרת.

במקום הרביעי והחמישי נמצאים שני העיבודים מחדש/רימייקים/איך שלא תקראו להם שחיות הן חלק חשוב מהם – "בית קברות לחיות" ו"דמבו". "בית קברות" הרוויח 9.7 מיליון ו-"דמבו" 9.4. אבל אם עבור "בית קברות" מדובר בנצחון לאור התקציב הקטן וההכנסות הכוללות  של 76 מיליון דולר ברחבי העולם עד כה, "דמבו" ממשיך להביך את דיסני לעומת הרימייקים האחרים של החברה ובטח לאור תג המחיר הגבוה שהסרט הגיע איתו.

במקום השישי "קפטן מארוול" ממשיכה ליהנות מירידות מזעריות, ככל הנראה מאנשים שמתכוננים ל"סוף המשחק", ומכניסה עוד 8.6 מיליון דולר. מתחתיה, "אנחנו" ממשיך בירידה איטית של להיט עוצמתי עם 6.8 מיליון דולר בסך הכל. זה מספיק כדי להכתיר את הסרט כהצלחה שככל הנראה תעקוף ברווחים את סרטו הקודם של ג'ורדן פיל, אפילו אם בדולרים בודדים, וגם אם לא – ראבק, התקציב של הסרט היה 20 מיליון דולר בסך הכל והוא כבר הכניס 163 מיליון דולר. אף אחד מהמפיקים לא בדיוק בוכה.

במקום השמיני והתשיעי נמצא עוד צמד סרטים חדשים – האחד נחשב להצלחה מפתיעה והשני להתרסקות על הפנים. לצערנו, לא נראה שעניין האיכות של הסרטים השפיע על מי ממוקם איפה. "אחרי ש..", אותה דרמה רומנטית ספק-אירוטית לבני נוער שמבוססת על פאן פיק על הארי סטיילס לקחה את כל הקהל שלא הסתפק בבני נוער מיוסרים ואוהבים ב"Five Feet Apart", שזה כנראה בערך חצי מהקהל של הסרט, כי "אחרי ש.." הרוויח קצת פחות מחצי (6 מיליון דולר) מש"FFA" הרוויח בסוף השבוע הראשון שלו (13.1 מיליון דולר). כולם ציפו מהסרט להרבה פחות ולכן הוא נחשב להצלחה גדולה, מה שוודאי שולח את מפיקי הוליווד לחפש את הפאנפיק הגדול הבא. כולי תקווה שהם יתקלו באחד של הטלטאביז עם סנייפ לאיזון הולם של הקארמה.

במקום התשיעי, לעומת זאת, נמצא סרט שהגיע לו הרבה יותר אבל לא הצליח להגיע לקהל שלו – "מיסטר לינק". הסרט החדש מאולפני לייקה אודות ססקווץ' שנעזר בהרפתקן כדי למצוא את בני משפחתו בהימלאיה הכניס 6 מיליון דולר, שזאת הפתיחה הגרועה ביותר עבור סרט של לייקה. כנראה שהטריילרים הגרועים עשו את שלהם והרתיעו את הקהל וחבל, כי הסרט הרבה יותר טוב מהרושם שהוא עשה כלפי חוץ.

במקום העשירי יש את "The Best of Enemies" עם סם רוקוול וטארג'י פי הנסון שאם לא היה נמצא בסוף טבלת עשרת הסרטים הקופתיים ביותר של סוף השבוע כולנו היינו שוכחים מקיומו וזאת למרות שרק בשבוע שעבר למדנו להכיר אותו. הוא הרוויח עוד 2 מיליון דולר ושבוע הבא כולנו נשכח ממנו.

מחוץ לטבלה אין יותר מדי דברים מעניינים, אז נחזור לפינתנו "מה? זה עדיין קורה?!": "רפסודיה בוהמית" הגיע ל-900 מיליון דולר ברחבי העולם, כחצי שנה אחרי שיצא ולמרות שהוא ניתן לרכישה בכל פורמט ביתי שהוא, כולל במה שרבים יגידו שהיא הצורה הטובה ביותר שניתן לראות אותו: בהופעה המקורית של קווין מלייב אייד. מה שקרה זה שהסרט יצא בסין בגרסה שמצנזרת כל התייחסות להומוסקסואליות (והמלעיזים יגידו: "אה, אז אותו הסרט?") ודחף את הסרט ליעד הנכסף. למרות כל השליליות והבעיות של הסרט, זה מגניב. אחרי כמה שנים שהורגלנו שבשביל לרסק קופות סרט צריך שיהיה בו איזה גיבור על אחד, שמשהו יתפוצץ או שיהיה באנימציה, נחמד לראות סרט רגיל לחלוטין, סתם ביופיק, שמצליח לנצח את כל שוברי הקופות במשחק שלהם.

לטבלה המלאה ב Box Office Mojo