דוח קופות שבורות, 16.2.20: הוא קיפוד והוא מהיר והוא כחול והוא גם קיפוד

'סוניק - הסרט' משאיר אבק לתחרות, אבל זה לא כל כך מרשים, בהתחשב בתחרות.

סוף השבוע הביא למסכים את "סוניק – הסרט". למי שציפה לסרט שינתץ סופית את "קללת סרטי משחקי המחשב", סרט שירוויח מלא, יקבל ביקורות מעולות, ויראה לעולם שכן, אפשר לעשות סרט ממש טוב ממשחקי מחשב – למה ציפיתם לדבר כזה דווקא מ"סוניק"? 

כלומר, כן "סוניק – הסרט" הוא ממש בסדר. הוא הכניס 58 מיליון דולר, על תקציב מדווח של 85 מיליון דולר שזה השיא בכל הנוגע למשחקי מחשב (אבל התחרות לא ממש איתנה), והוא השיג ביקורות "ממש בסדר, תודה ששאלתם". 

ברחבי העולם הסרט הרוויח עוד 43 מיליון דולר, אבל הוא עדיין לא פתח בשווקים מרכזיים – מה שאומר שיש לו אפשרות להיות להיט ושאפשר כבר להתכונן מראש ל"סוניק 2 – הסרט 2". הצד החיובי והשלילי כאחד הוא שהאולפנים ילמדו מזה לקח ברור, להקשיב למעריצים כאשר הם צועקים עליהם דברים. מצד אחד, זה מעורר התרגשות שיש כזה קשב בין הקהל ליוצרי הסרטים. מצד שני, אני שמעתי כמה מהדברים שמעריצים צועקים ואני לא בטוח שמישהו צריך לשמוע ספציפית את זה.

במקום השני, "ציפורי הטרף" נוחת בצורה רכה באופן יחסי. הוא מכניס 17 מיליון דולר בסופ"ש, 62 בארה"ב עד כה ועוד 83 בשאר הארצות עד כה. להיט גדול הוא כבר לא יהיה, אבל לא נראה שהאולפן צריך לדאוג מאכזבה עצומה ומבישה. 

הסרט הוא הראשון מבין טרילוגיית סרטי גיבורות על של השנה (אחריו בתור: "האלמנה השחורה" ו"וונדר וומן 1984"), והראשון מבין חמישה בלוקבאסטרים (ביחד עם "מולאן" ו"הנצחיים") שמבוימים על ידי נשים, ונראה שכולם מסתכלים מקרוב מאוד בנוגע לביצועי הקופות של הסרטים, בתקווה לאיזו הכרעה חד משמעית סופית האם נשים יכולות להיות במאיות/גיבורות אקשן, למרות שכבר חשבתי שהדיון הזה מאחורינו. אני בטוח שהדיונים בנושא יהיו נעימים לכל המעורבים. 

במקום השלישי יש את סרט האימה "אי האשליות". שעל פי הביקורות הוא (תראו מופתעים) חרא גמור וגם (תראו מופתעים יותר) כבר כיסה את התקציב הפיצי שלו (שעומד על 7 מיליון דולר) עם סופ"ש פתיחה של 12 מיליון דולר. הסרט, אם קיוויתם שהוא לפחות מקורי, חבל. מדובר בעיבוד לסדרת טלוויזיה שלא הייתה בז'אנר האימה בכלל, על אי מגשים משאלות כשבסוף כולם לומדים לקח כזה או אחר על החיים דרך המשאלות הללו. פה הלקח הוא, כנראה, "למה שילמתי כסף על הסרט הזה?". 

מתחתיו יש סרט רומנטי (אה, נכון, זה היה הסופ"ש של יום האהבה) שנהנה מכך שרוב הזוגות לא בקטע של קיפודים כחולים, סרטי פשע עם אנטי-גיבורות או סרטים גרועים. "פוטו אהבה" לא ממש נהנה משמות גדולים מאחורי או מלפני המצלמה – הבמאית סטלה מגי ביימה את "הכול, הכול" שלא ממש השאיר חותם (לפחות בקרב הקהל הרחב), ולאקית' סטנפילד ואיסה ריי  הם עדיין בגדר "כוכבים עולים", לא "סיבות ללכת לראות סרט". הסרט מבטיח עלילה סבוכה ורומנטית שכזאת והפוסטר שלו הוא כזה ששני הכוכבים נותנים נגחה רומנטית אחת לשני והמבקרים דווקא חושבים שמדובר בתוצר די מוצלח אז הידד, בסך הכל, לכל המעורבים.

במקומות 5-6, "בחורים רעים לתמיד" ו-"1917" מכניסים 11.4 ו8.1 מיליון דולר, בהתאמה וממשיכים לבסס את עצמם כהצלחות כאשר "בחורים רעים" מצליח קצת יותר (370 מיליון דולר ברחבי העולם למול 323 ברחבי העולם של "1917"). אם המספרים האלה נשמעים לכם מוכרים, זה כי מדובר בירידות פיציות – 5 אחוז ו-12 אחוז (בהתאמה). לא ברור מאליו. 

במקום השביעי, 19 שבועות מאז שיצא בארה"ב, "פרזיטים" נכנס לראשונה לטבלת עשרת שוברי הקופות הגדולים, וכל מה שהוא היה צריך זה רק לעשות היסטוריה ולהיות הסרט הזר הראשון שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר. בקטנה. הסרט הכניס 5.6 מיליון דולר, שזאת עלייה של כמעט 250 אחוזים משבוע שעבר. הסרט לא ממש צריך את השוק האמריקאי כדי להיחשב להצלחה (בכל זאת, 180 מיליון דולר על תקציב של 10 מיליון דולר), אבל זה בהחלט הדובדבן שבקצפת שמסיחה את הדעת מהעיבוד הטלוויזיוני הספק נחוץ שיוצא לסרט (בכיכובה של טילדה סווינטון).

ואם דיברנו לפני פיסקה על ירידות פיציות, אז "ג'ומנג'י: השלב הבא" מעלה (או שמא מוריד?) את הרף למינוס 0.8 בסך הכל ומכניס 5 מיליון דולר. הסרט הרוויח בסך הכל 306 מיליון דולר בארה"ב ו-780 בכל העולם, שזה יפה, גם אם פחות מההכנסות של הקודם בסדרה.

במקום התשיעי, "דוליטל" ממשיך להתקיים. לא היה לו סוף שבוע מאכזב במיוחד (גם הוא, כמו רוב הסרטים, ירד ירידה קלה של 25 אחוז בלבד), אבל עם תג מחיר של 175 מיליון דולר, כל הסופ"שים החביבים לא יעזרו לו. כרגע הסרט הרוויח 70 מיליון דולר בארה"ב ועוד 110 ברחבי העולם. נגיד זאת כך – אם רוברט דאוני ג'וניור קיווה להתחיל זיכיון חדש, הוא לא ממש מצא אותו.

ובמקום העשירי, נמצא סרט חדש, שזה לא סימן טוב. מדובר ב"מדרון תלול", הרימייק ל"כח עליון" בכיכובם של וויל פארל וג'וליה לואיס דרייפוס. עם הכנסות של 4.6 מיליון דולר לסופ"ש הראשון, ביקורות קטלניות וקהל לא מרוצה, הדבר היחיד שיכול לנחם את הסרט הוא… אה… תנו לי לחזור אליכם עם זה.

בשבוע הבא ייצאו בהפצה רחבה "קול קדומים", עיבוד לספר מוכר ומצטרף חדש לז'אנר סרטי הכלבים ו"הילד 2", המשך לסרט אימה על ילד מפחיד, שנראה שלא ממשיך את עלילת הסרט הקודם באופן כלשהו אלא יותר בקטע אנתלוגי, או כמו שקוראים לזה בהוליווד "אפשרות להשתמש בשם של סרט אחר שכבר הצליח למרות שאין ממש קשר בין הסרטים, נו בחייאת בואו לראות את הסרט".