דוח קופות שבורות, 17.3.2019: פלא של מארוול

קפטן מארוול ממשיכה לנסוק, ואיך קרה שלסרט השני המצליח של השבוע אין במאי בכלל?

ארבעה סרטים חדשים ניסו למצוא את מקומם בקופות השבוע. לא להתחרות ב"קפטן מארוול", חלילה – הם לא באמת ניסו לתת פייט לכוכבת של מארוול – אלא בסך הכל ארבעה סרטים שלא מהווים איום על אף אחד ומנסים לקושש קצת כסף מהקהל שלא מעוניין בגיבורי על, בזמן שהקפטן ממשיכה לרפד את הכיסים של דיסני.

אז כמובן ש"קפטן מארוול" במקום הראשון גם בסוף השבוע השני ליציאת הסרט. אני גם שמחה לאכזב את כל מי שהרגיש שזה סרט מארוול חלש ולעדכן שהסרט ממשיך להכניס כסף כמו סרט מארוול ממוצע, ואפילו מעל הממוצע. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 68 מיליון דולר בארצות הברית, שזאת ירידה של 56 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – ירידה ממוצעת לגמרי לסרט של מארוול, ואפילו בין הנפילות הפחות חזקות (פחות טובה מהירידה הכי קטנה אי פעם לסרט של מארוול של 45 אחוזים ששייכת ל"הפנתר השחור", הרבה יותר טובה מהירידה של 62 אחוזים של "ספיידרמן: השיבה הביתה"). זאת גם ירידה לא רעה בכלל לסרט עם פתיחה כזאת מרשימה (153 מיליון דולר, להזכירכם), כי הנוסחה אומרת שכמה שהסרט פתח בגדול יותר ככה הירידה היא חזקה יותר.

הסרט הרוויח כבר 264 מיליון דולר בארצות הברית וההכנסות הכוללות שלו עומדות על 760 מיליון דולר. זה מספיק כדי להפוך אותו לסרט ה-13 הכי מצליח של מארוול עד כה, כשהוא משאיר מאחוריו סרטים נהדרים כמו "קפטן אמריקה: חייל החורף" (תמיד מפליא אותי שהסרט הזה לא הצליח יותר) ו”ד"ר סטריינג'”, ואלא אם יקרה משהו מאוד חריג אז בטוח שהסרט יצליח להגיע למיליארד דולר.

במקום השני נמצא סרט חדש – "פלא של פארק". כמו "קפטן מארוול" גם הסרט הזה מתרחש בשנות ה-90, והוא מספר על נערה מתבגרת שמוצאת פארק שהיא דמיינה ובנתה דגמים שלו בצעירותה. אבל לא כל סרט שיש בו אלמנט של נוסטלגיה יצליח בקופות – הסרט פתח עם 16 מיליון דולר מאכזבים לעומת תקציב משוער של לפחות 80 מיליון דולר. אין לאולפני ההנפשה של פרמאונט הרבה סרטי אנימציה בחגורה שלהם והסרט הזה בהחלט לא יעזור להפוך אותם למותג. לכשלון של הסרט יש הסברים רבים: אולי זה בגלל שהוא קיבל ביקורות די איומות (30 אחוז ברוטן טומטוז); או בגלל העובדה שכבר אישרו שהסרט יעובד לסדרה בניקולודיון, אז למה לבזבז עליו כסף בקולנוע כשיהיה אפשר אותו לראות בחינם בטלוויזיה שנה הבאה; או בגלל העובדה שלסרט אין באמת במאי כי פיטרו אותו ולא נתנו לו קרדיט בשל התנהגות לא נאותה. לא משנה מה הסיבה, הסרט הזה נראה כמו כישלון בהתהוות מכל היבט אפשרי.

במקום השלישי נמצא עוד סרט חדש – "Five Feet Apart", שמספר על שני בני נוער החולים בסיסטיק פיברוזיס ולאט לאט מתאהבים, אבל אסור להם להתקרב אחד לשני באופן פיזי בשל סכנת הזיהומים המרחפת מעל ראשם בנוסף למלחמה במחלה. הסרט פתח עם 13 מיליון דולר, פתיחה רחוקה שנות אור מהפתיחה של 48 מיליון דולר של "אשמת הכוכבים" שאותו הסרט הזה מנסה לחקות, אבל עם תקציב הפקה של 7 מיליון דולר הסרט הזה כנראה יכסה את התקציב שלו ויביא רווח קטן לאולפנים, ואנחנו נמשיך לקבל עוד הרבה סרטים מז'אנר ה"סרט רומנטי-טרגדי לנוער" שהביא לנו את הסרטים שאתם ממש זוכרים כמו "הכול, הכול" (שהרוויח סך הכול 61 מיליון דולר) ו-"אם אשאר" (78 מיליון דולר סך הכול), ו"גם השמש היא כוכב" שאמור לצאת גם הוא בקרוב.

במקום הרביעי והחמישי הוליווד ממשיכה להיפרד בכבוד משני פרנצ'ייזים: אחרי ארבעה שבועות בקולנוע, "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" מגיע למקום הרביעי. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 9.2 מיליון דולר, וההכנסות של הסרט בכל העולם טיפסו ל-466 מיליון דולר. במקום החמישי נמצא "A Madea Family Funeral", שהכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 8 מיליון דולר, והוא ממשיך להתעלות על קודמיו לסדרה בקופות.

במקום השישי יש לנו עוד כניסה חדשה – "No Manches Frida 2". השם הזה לא אומר לכם כלום מסיבה אחת פשוטה: זה סרט דובר ספרדית שהוא המשך לרימייק שמבוסס על סרט גרמני (Fack ju Gohte). הסרט המקורי היה קומדיה על אסיר לשעבר שמגלה שאתר הבנייה בו החביא את הכסף נהפך לבית ספר, ובסדרה של טעויות נהפך למורה מחליף בבית הספר על מנת להשיג את הכסף. בסרט ההמשך, לעומת זאת, הוא מנסה לזכות בליבה של חברתו לשעבר שכבר המשיכה הלאה עם בחור חדש. בשביל סרט שפונה לקהל מצומצם כל כך, פתיחה של 3.8 מיליון דולר היא לא רעה בכלל (וגדולה יותר מקודמו שפתח עם 3.7 מיליון), וכמו קודמו בסדרה, גם הוא יכול לצפות לסכומים לא רעים בכלל במדינות דוברות ספרדית.

במקום השביעי יש לנו עוד כניסה חדשה, "Captive State". היה היה פעם במאי בשם רופרט ווייט, שעשה טעות גורלית כשהחליט לעזוב את הבימוי של הפרנצ'ייז של "כוכב הקופים" מכיוון שהרגיש שאין לו מספיק זמן לעבוד כראוי על הסרט הבא בסדרה. מאז הוא הספיק גם לעזוב את העיבוד לסדרה של "Halo" ולביים סרט נשכח בשם "המהמר". עכשיו יש לו סרט כושל חדש, שמתמקד בשיקגו לאחר שחייזרים כבשו את כדור הארץ והביאו אליו סוג של אחדות, ובאנשים שמתנגדים ותומכים בשלטון החייזרי הזה. סרט החייזרים הביא פתיחה מבישה של 3 מיליון דולר (והקונצנזוס הביקרותי לא טוב יותר) – כישלון חרוץ לסרט מז'אנר שכמעט תמיד מצליח למשוך קהל צופים גדול יותר.

ובתחתית הטבלה נמצאים שלושה סרטים שכנראה נמצאים בסוף דרכם איתנו ואוספים את הדולרים האחרונים שלהם: במקום השמיני נמצא "סרט לגו 2" שהכניס 2.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית (171 מיליון דולר בכל העולם). במקום התשיעי נמצא  "אליטה: מלאך קרב" עם 1.9 מיליון דולר (הכנסות של 394 מיליון דולר בכל העולם). ובמקום העשירי, זוכה האוסקר "הספר הירוק" מוכן להיפרד מהטבלה לאחר שהכניס בסוף השבוע האחרון 1.2 מיליון דולר (274 בכל העולם).

בסוף השבוע יוצא "אנחנו" של ג'ורדן פיל ("תברח") סרט האימה הזה נהנה לא רק מהמוניטין של פיל, שזכה באוסקר (ובצדק) על סרטו הקודם ותוך סרט אחד צבר מוניטין של במאי מעולה (ועבר הרבה זמן מאז שיצא לאקרנים סרט אימה טוב) אלא גם מצוות שחקנים משובח: לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות", "הפנתר השחור"), אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה") ו-ווינסטון דוק ("הפנתר השחור") יצטרכו לברוח בסרט הזה מעצמם הישר למקום הראשון, כנראה. חוץ ממנו, יוצאים "Hotel Mumbai" אשר מתאר את ההתרחשות של פיגוע במלון הטאג' מאהאל ב-2008 ו"משחקי פיתוי" יחזור לקולנוע לרגל 20 שנה ליציאתו כדי להזכיר לנו שהזדקנו.

לטבלה המלאה ב Box Office Mojo