דוח קופות שבורות, 18.06.2023: כישלונות, פאדיחות ושאר ביאוסים

מסוג השבועות ששום דבר לא הולך לאף אחד. חוץ מלווס אנדרסון.

אז ככה נראית קטסטרופה. בהיסטוריה של הדוחקו היו הרבה סרטים שהגדרנו ככישלון, אבל מה שקרה השבוע עם "הפלאש" היה מפתיע, לא כי הוא נכשל, אלא בדרך בה הוא נכשל. וכמובן, עכשיו מתחילות להתעופף האשמות, האם זה זאק סניידר שבנה יקום די מחורבן מלכתחילה, או שאלה ההסתבכויות עם החוק של עזרא מילר, או בכלל זו אשמת דווין ג'ונסון? ומילא זה היה רק הפלאש, אבל כל השבוע הזה היה פשוט… אוף.

לפני הכל בואו נדבר מספרים. ״הפלאש״ עלה לאולפנים בסביבות ה-200 מיליון דולר, וזה לא כולל עלויות פרסום. משום מה האחים וורנר החליטו להמר על הסרט הזה, בעיקר עם פרסומת הסופרבול, והשקיעו בו כמה מיליונים טובים על פרסום. נהיה לארג'ים ונגיד שהם שמו רק 100 מיליון. הסרט הזה גם היה בלימבו בזמן ההפקה שלו, מה שכמובן עלה כסף, אז זה עוד… נגיד 80 מיליון שלא מדווחים בתקציב. הגענו, בחישוב הכי אופטימי שיכול להיות, לעלויות של 380 מיליון. אז כמה הוא הרוויח הסופ"ש? הערכות די פסימיות, כולל שלי, משבוע שעבר, דיברו על בערך 70 מיליון. אבל אז הגיעו המספרים של ההקרנות המוקדמות וכל ההערכות שופצו ל-65 מיליון. ואז יום שישי הגיע, וכולם דיברו על 60. עכשיו אנחנו עומדים כבר על 55.7 מיליון. בסופ"ש של חג בארה"ב. וואו.

"קוואנטומאניה", שכולנו דיברנו על כמה הוא כישלון, עשה בסופ"ש הראשון 106.1 מיליון. "בלאק אדם" הכניס 67 מיליון. הדבר היחיד שעובד לטובתו של הפלאש זה שבתקופת הקורונה היו סרטים ביקום של די סי שפתחו עם פחות ממנו כמו "ציפורי הטרף" (33 מיליון, אבל הוא עלה בערך 90 מיליון), ו"יחידת המתאבדים" (26.2 מיליון). בסך הכל בכל העולם “הפלאש” עומד כרגע על 130 מיליון, ובוורנר מקווים שהוא איכשהו יגיע להכנסות של 250 מיליון, בכל העולם. יש מצב שגם זה לא יקרה.

אבל ה-55.1 העלובים של הפלאש לפחות הספיקו לו כדי להיכנס במקום הראשון הסופ"ש, מה שאי אפשר להגיד על המקום השני. פה נכנס "אלמנטלי", הסרט החדש של פיקסאר. כמו "הפלאש", גם "אלמנטלי" עלה לפיקסאר בסביבות ה-200 מיליון דולר (למרות שתקציב הפרסום שלו לא מתקרב לזה של הפלאש), אבל הביקורות לא עומדות בסטנדרט של מורשת האולפן – 76% בעגבניות רקובות (אבל 92% בציון הקהל) ו-59 במטהקריטיק. כל זה הספיק לו כדי להכניס 29.6 מיליון (לעומת הניחוש שלי של 40). יש רק סרט אחד של פיקסאר שהכניס פחות ממנו, 29.1 מיליון, אבל הוא עלה לפיקסאר רק 30 מיליון, ויצא לפני 28 שנה, וכן – זה "צעצוע של סיפור". זו ממש לא השנה של דיסני. בתרחיש האופטימי "אלמנטלי" יגרד את ה-100 מיליון בארה"ב ("שנות-אור" פתח עם 50 מיליון והגיע בסוף ל-118, ו"הדינוזאור הטוב" פתח עם 39 והגיע ל-123). ולא, המצב שלו בשוק הבינלאומי לא משהו בכלל עם 15 מיליון דולר נוספים (44.6 מיליון בכל העולם).

במקום השלישי יש לנו את ספיידרמן שנופל ב-51% בסופ"ש השלישי שלו ל-27.2 מיליון. מאוד מאכזב, כי אם נמשיך עם ההשוואה ל"שומרי הגלקסיה: חלק 3", הוא ירד ב-28% והכניס בסופ"ש המקביל 32.4 מיליון, ו"האחים סופר מריו: הסרט" בכלל עם ירידה מגוחכת של 35% וכמעט 60 מיליון בסופ"ש השלישי שלו. חצי הכוס המלאה היא שעכשיו אנחנו בקיץ, וספיידרמן מכניס סכומים יותר גבוהים משני הסרטים האלה באמצע השבוע. זה עזר לו להגיע ל-280 מיליון דולר בארה"ב, ו-489 מיליון בהכנסות בכל העולם. 

ממשיכים עם כשלונות גם במקום הרביעי. "רובוטריקים: עליית החיות" התרסק ב-66%, למרות הביקורות הסלחניות. זוכרים את "באמבלבי"? זה שפתח ב-21.6 מיליון ב-2018 לעומת ה-61 מיליון של רובוטריקים? אז בסופש השני שלו, ״באמבלבי״ הרוויח 20.9 מיליון (מדהים, הא!?) וזה יותר מעליית החיות (20.7). אאוץ'! הסרט הקודם בסדרה, "רובוטריקים: האביר האחרון" שפתח עם 44.6 מיליון, עמד על הכנסות כוללות של 101.9 מיליון אחרי הסופ"ש השני שלו, ואילו "עליית החיות" עכשיו עומד על 101.3. אפילו רובוטים מרגישים כאב עם ההשוואות האלה.

"בת הים הקטנה" ממשיכה להכניס מספרים יחסית בסדר, עם ירידה של 52% בסופ"ש הרביעי שלה ל-11 מיליון. אם עד עכשיו אריאל די עמדה בקצב של "אלאדין" עם כמה מיליונים יותר וכמה מיליונים פחות, זה הסופ"ש שבו הפער מתחיל להתרחב. "אלאדין" הכניס 17.3 מיליון בסופ"ש הרביעי שלו. בשאר העולם הקהל בהמוניו ממשיך לא להגיע, והסרט מכניס 212 מיליון בשוק הבינלאומי. אריאל עומדת עכשיו על 465 מיליון בכל העולם (50 מיליון יותר מסופ"ש הקודם), אז אולי כדאי לתקן את התחזית מ-650 ל-600.

במקום השישי, גם כניסה חדשה וגם הצלחה קופתית! "שחור משחור" הכניס 6 מיליון דולר, שזה נהדר לסרט שעלה בערך 6 מיליון דולר. קומדיית האימה על שבעה חברים שחורים שנתקעים בבקתה מבודדת עם רוצח שמחקה את ג'יגסו או משהו, קיבלה ציונים לא רעים מהמבקרים (86%) ומהקהל (84%), אז מעניין לראות כמה אלו יצליחו להמשיך את ההצלחה של הסרט. 

במקום השביעי, בסופ"ש השביעי שלו, שומרי הגלקסיה עדיין איתנו. ירידה קטנטנה של 48% ו-5.2 מיליון דחפו את הסרט ל-344 מיליון. חסרים לו 45 מיליון לעבור את הסרט הקודם בארה"ב (מתקשה לראות את זה קורה), ו-35 מיליון כדי לעבור את "הפנתר השחור 2" (יפתיע אותי אם לא יקרה). מתחתיו "הבוגימן" שוב רושם ירידה מתונה יחסית לסרט אימה (49%), וה-3.6 מיליון מספיקים לו להכנס במקום השמיני. בארה"ב הוא הכניס כבר 32.6 מיליון ובכל העולם 51.2, לא רע לסרט שעלה אולי 30 מיליון. 

"מהיר ועצבני 10" שעלה קצת יותר מפי 10 ממנו, מדרדר ב-60% הישר למקום התשיעי עם 2 מיליון והכנסות של פחות מ-143 מיליון בארה"ב. בשוק הבינלאומי לעומת זאת, הוא כבר עבר את הסרט הקודם בסדרה (552 מיליון לעומת 546), ובהכנסות כוללות הוא נושף באגזוזו (694 לעומת 719). זה יותר מ-40 מיליון מאז שבוע שעבר בהכנסות הכוללות, שזה די מדהים למען האמת.

ולקינוח במקום העשירי אנחנו מקבלים את "אסטרואיד סיטי" של ווס אנדרסון. בסרט מופיעים… *בודק בניירות* כולם. מופיעים בסרט הזה כולם. ל"אסטרואיד סיטי" הספיקו 840 אלף דולר להכנס למקום העשירי, אבל לזכותו יאמר שהוא עשה את זה מ-6 בתי קולנוע בלבד. זה ממוצע של 140 אלף לתיאטרון, שזה יותר גבוה אפילו מ"פרזיטים".

אם שמתם לב, מריו עזב אותנו השבוע, עם הכנסות כוללות של 1.336 מיליארד. זה היעד שצריך לעבור כדי להיות הסרט הכי מצליח של השנה. בשבוע הבא יש הפסקה מסרטים גדולים (או סרטים גדולים שנכשלים), אז יהיה למעלה הרשימה קצת זמן נשימה לאסוף יותר כסף. הסרטים שכן יוצאים הם "אלוהים הוא קליע", סרט שבו ג'יימי לאניסטר משלם את חובותיו למי שהרג את אשתו וחטף את הילדה שלו (הימור על 5 מיליון), וגם ג'ניפר לורנס מנסה את מזלה בקומדיה עם "לא לוקחים קשה" (10 מיליון, תצחקו עליי בשבוע הבא).