אז ככה נראית קטסטרופה. בהיסטוריה של הדוחקו היו הרבה סרטים שהגדרנו ככישלון, אבל מה שקרה השבוע עם "הפלאש" היה מפתיע, לא כי הוא נכשל, אלא בדרך בה הוא נכשל. וכמובן, עכשיו מתחילות להתעופף האשמות, האם זה זאק סניידר שבנה יקום די מחורבן מלכתחילה, או שאלה ההסתבכויות עם החוק של עזרא מילר, או בכלל זו אשמת דווין ג'ונסון? ומילא זה היה רק הפלאש, אבל כל השבוע הזה היה פשוט… אוף.
לפני הכל בואו נדבר מספרים. ״הפלאש״ עלה לאולפנים בסביבות ה-200 מיליון דולר, וזה לא כולל עלויות פרסום. משום מה האחים וורנר החליטו להמר על הסרט הזה, בעיקר עם פרסומת הסופרבול, והשקיעו בו כמה מיליונים טובים על פרסום. נהיה לארג'ים ונגיד שהם שמו רק 100 מיליון. הסרט הזה גם היה בלימבו בזמן ההפקה שלו, מה שכמובן עלה כסף, אז זה עוד… נגיד 80 מיליון שלא מדווחים בתקציב. הגענו, בחישוב הכי אופטימי שיכול להיות, לעלויות של 380 מיליון. אז כמה הוא הרוויח הסופ"ש? הערכות די פסימיות, כולל שלי, משבוע שעבר, דיברו על בערך 70 מיליון. אבל אז הגיעו המספרים של ההקרנות המוקדמות וכל ההערכות שופצו ל-65 מיליון. ואז יום שישי הגיע, וכולם דיברו על 60. עכשיו אנחנו עומדים כבר על 55.7 מיליון. בסופ"ש של חג בארה"ב. וואו.
"קוואנטומאניה", שכולנו דיברנו על כמה הוא כישלון, עשה בסופ"ש הראשון 106.1 מיליון. "בלאק אדם" הכניס 67 מיליון. הדבר היחיד שעובד לטובתו של הפלאש זה שבתקופת הקורונה היו סרטים ביקום של די סי שפתחו עם פחות ממנו כמו "ציפורי הטרף" (33 מיליון, אבל הוא עלה בערך 90 מיליון), ו"יחידת המתאבדים" (26.2 מיליון). בסך הכל בכל העולם “הפלאש” עומד כרגע על 130 מיליון, ובוורנר מקווים שהוא איכשהו יגיע להכנסות של 250 מיליון, בכל העולם. יש מצב שגם זה לא יקרה.
אבל ה-55.1 העלובים של הפלאש לפחות הספיקו לו כדי להיכנס במקום הראשון הסופ"ש, מה שאי אפשר להגיד על המקום השני. פה נכנס "אלמנטלי", הסרט החדש של פיקסאר. כמו "הפלאש", גם "אלמנטלי" עלה לפיקסאר בסביבות ה-200 מיליון דולר (למרות שתקציב הפרסום שלו לא מתקרב לזה של הפלאש), אבל הביקורות לא עומדות בסטנדרט של מורשת האולפן – 76% בעגבניות רקובות (אבל 92% בציון הקהל) ו-59 במטהקריטיק. כל זה הספיק לו כדי להכניס 29.6 מיליון (לעומת הניחוש שלי של 40). יש רק סרט אחד של פיקסאר שהכניס פחות ממנו, 29.1 מיליון, אבל הוא עלה לפיקסאר רק 30 מיליון, ויצא לפני 28 שנה, וכן – זה "צעצוע של סיפור". זו ממש לא השנה של דיסני. בתרחיש האופטימי "אלמנטלי" יגרד את ה-100 מיליון בארה"ב ("שנות-אור" פתח עם 50 מיליון והגיע בסוף ל-118, ו"הדינוזאור הטוב" פתח עם 39 והגיע ל-123). ולא, המצב שלו בשוק הבינלאומי לא משהו בכלל עם 15 מיליון דולר נוספים (44.6 מיליון בכל העולם).
במקום השלישי יש לנו את ספיידרמן שנופל ב-51% בסופ"ש השלישי שלו ל-27.2 מיליון. מאוד מאכזב, כי אם נמשיך עם ההשוואה ל"שומרי הגלקסיה: חלק 3", הוא ירד ב-28% והכניס בסופ"ש המקביל 32.4 מיליון, ו"האחים סופר מריו: הסרט" בכלל עם ירידה מגוחכת של 35% וכמעט 60 מיליון בסופ"ש השלישי שלו. חצי הכוס המלאה היא שעכשיו אנחנו בקיץ, וספיידרמן מכניס סכומים יותר גבוהים משני הסרטים האלה באמצע השבוע. זה עזר לו להגיע ל-280 מיליון דולר בארה"ב, ו-489 מיליון בהכנסות בכל העולם.
ממשיכים עם כשלונות גם במקום הרביעי. "רובוטריקים: עליית החיות" התרסק ב-66%, למרות הביקורות הסלחניות. זוכרים את "באמבלבי"? זה שפתח ב-21.6 מיליון ב-2018 לעומת ה-61 מיליון של רובוטריקים? אז בסופש השני שלו, ״באמבלבי״ הרוויח 20.9 מיליון (מדהים, הא!?) וזה יותר מעליית החיות (20.7). אאוץ'! הסרט הקודם בסדרה, "רובוטריקים: האביר האחרון" שפתח עם 44.6 מיליון, עמד על הכנסות כוללות של 101.9 מיליון אחרי הסופ"ש השני שלו, ואילו "עליית החיות" עכשיו עומד על 101.3. אפילו רובוטים מרגישים כאב עם ההשוואות האלה.
"בת הים הקטנה" ממשיכה להכניס מספרים יחסית בסדר, עם ירידה של 52% בסופ"ש הרביעי שלה ל-11 מיליון. אם עד עכשיו אריאל די עמדה בקצב של "אלאדין" עם כמה מיליונים יותר וכמה מיליונים פחות, זה הסופ"ש שבו הפער מתחיל להתרחב. "אלאדין" הכניס 17.3 מיליון בסופ"ש הרביעי שלו. בשאר העולם הקהל בהמוניו ממשיך לא להגיע, והסרט מכניס 212 מיליון בשוק הבינלאומי. אריאל עומדת עכשיו על 465 מיליון בכל העולם (50 מיליון יותר מסופ"ש הקודם), אז אולי כדאי לתקן את התחזית מ-650 ל-600.
במקום השישי, גם כניסה חדשה וגם הצלחה קופתית! "שחור משחור" הכניס 6 מיליון דולר, שזה נהדר לסרט שעלה בערך 6 מיליון דולר. קומדיית האימה על שבעה חברים שחורים שנתקעים בבקתה מבודדת עם רוצח שמחקה את ג'יגסו או משהו, קיבלה ציונים לא רעים מהמבקרים (86%) ומהקהל (84%), אז מעניין לראות כמה אלו יצליחו להמשיך את ההצלחה של הסרט.
במקום השביעי, בסופ"ש השביעי שלו, שומרי הגלקסיה עדיין איתנו. ירידה קטנטנה של 48% ו-5.2 מיליון דחפו את הסרט ל-344 מיליון. חסרים לו 45 מיליון לעבור את הסרט הקודם בארה"ב (מתקשה לראות את זה קורה), ו-35 מיליון כדי לעבור את "הפנתר השחור 2" (יפתיע אותי אם לא יקרה). מתחתיו "הבוגימן" שוב רושם ירידה מתונה יחסית לסרט אימה (49%), וה-3.6 מיליון מספיקים לו להכנס במקום השמיני. בארה"ב הוא הכניס כבר 32.6 מיליון ובכל העולם 51.2, לא רע לסרט שעלה אולי 30 מיליון.
"מהיר ועצבני 10" שעלה קצת יותר מפי 10 ממנו, מדרדר ב-60% הישר למקום התשיעי עם 2 מיליון והכנסות של פחות מ-143 מיליון בארה"ב. בשוק הבינלאומי לעומת זאת, הוא כבר עבר את הסרט הקודם בסדרה (552 מיליון לעומת 546), ובהכנסות כוללות הוא נושף באגזוזו (694 לעומת 719). זה יותר מ-40 מיליון מאז שבוע שעבר בהכנסות הכוללות, שזה די מדהים למען האמת.
ולקינוח במקום העשירי אנחנו מקבלים את "אסטרואיד סיטי" של ווס אנדרסון. בסרט מופיעים… *בודק בניירות* כולם. מופיעים בסרט הזה כולם. ל"אסטרואיד סיטי" הספיקו 840 אלף דולר להכנס למקום העשירי, אבל לזכותו יאמר שהוא עשה את זה מ-6 בתי קולנוע בלבד. זה ממוצע של 140 אלף לתיאטרון, שזה יותר גבוה אפילו מ"פרזיטים".
אם שמתם לב, מריו עזב אותנו השבוע, עם הכנסות כוללות של 1.336 מיליארד. זה היעד שצריך לעבור כדי להיות הסרט הכי מצליח של השנה. בשבוע הבא יש הפסקה מסרטים גדולים (או סרטים גדולים שנכשלים), אז יהיה למעלה הרשימה קצת זמן נשימה לאסוף יותר כסף. הסרטים שכן יוצאים הם "אלוהים הוא קליע", סרט שבו ג'יימי לאניסטר משלם את חובותיו למי שהרג את אשתו וחטף את הילדה שלו (הימור על 5 מיליון), וגם ג'ניפר לורנס מנסה את מזלה בקומדיה עם "לא לוקחים קשה" (10 מיליון, תצחקו עליי בשבוע הבא).
כל הבסיס של היקום די סי רקוב
הוא קפץ מ 0 ל100
עשו 2 סרטים וישר ליגת הצדק, והכי מצחיק שיש להם כל כך פוטנציאל גיבורים אהובים
מה בעיה לעשות יקום קולנועי נורמלי עם הדמויות סופרמן , באטמן , וונדרוומן , הפלאש , מדובר פה בסופר כוכבים אהובים.
אבל מה נעשה ככה זה שמנסים לחקות אחרים ולא ליצור,
אמרתי כאן בעבר שבמיוחד בשנתיים האחרונות גם מארוול ועוד אולפנים שוגים ופשוט מוציאים לנו זבל טהור,
תמצית הסרטים אפשר לראות בטרליירים – כוכבים – CGI – פיצוצים אתה מגיע לסרט בקושי עלילה.
תתחילו בקטן בסרטים איכותיים ולא מפוצצים, לבנות לנו לאט לאט דמות דמות,
לדוגמא הסרט החתול במגפיים שיצא השנה פשוט יצירת מופת שאולי זה היה דמות של הגיבור ( החתול )
אל מול הנבל ( הזאב )
אבל כל זאת הייתה בכלל מטאפורה של התמודדות אל מול המוות והפחד בחיים שלנו, ואיך בסוף הסרט יש לקחת החלטות שצריך להתמודד עם החיים ולהמשיך להנות ממה שיש.
תגדיר מטאפורה
זה היה הטקסט של החתול במגפים ,הסרט טורח להגיד את זה (שזה לא מטפורי אלגורי פואטי או כל קשקוש ספרותי אחר….מי כתב את זה ואיך זה נכנס לתסריט?) זה סרט שלא מבין מזה סאבטקסט. לסרטים של די סי אין את הבעיה הזאת, הבעיה האמיתית היא שמה שהסאבטקסט שהם מנסים לומר בסרטים האלו לא קהרנטי במקרה הטוב ומגעיל במקרה הגרוע (לפחות מאלו שטרחתי לראות).
תזכורת
ליגת הצדק יצא אחרי 4 סרטים. הנוקמים אחרי 5.
אבל באטמן נגד סופרמן (המקבילה של די.סי. לקפטן אמריקה מלחמת האזרחים) היה ממש הסרט השני של היקום
ועל זה מדברים בדרך כלל כשמדברים על הקפיצה המהירה של די.סי. לאירוע קולנועי.
קרוסאובר + אורחת
(ל"ת)
קרוסאובר כמו זה הוא אירוע קולנועי לא פחות גדול (למעשה, הרבה יותר גדול) מהנוקמים
להפגיש, לראשונה אי פעם, על מסך הקולנוע את שני גיבורי העל המפורסמים ביותר בעולם לקרב אחד נגד השני, זה חתיכת אירוע מטורף בקנה מידה לא נורמלי, וממש לא משהו שאמור להיות על הסרט השני של היקום (כשאפילו לא היה סרט סולו לבאטמן הזה. כל מה שהיה לפני זה רק סרט אחד של סופרמן) ועל זה יש ביקורת נרחבת בציבור.
זה המשך טבעי לסרט הראשון
הסופרמן הזה התחיל באירוע גלובלי עצום in-universe.
שני גיבורי העל הכי מפורסמים נלחמו אחד בשני?
היה סרט של ספיידרמן נגד באטמן שאני פספסתי?
מה הקשר החתול במגפיים?
ובסוף הבעיה של היקום הזה הרבה יותר פשוטה, הם פשוט גרועים. לקהל הרחב לא כזה אכפת מהמשכיות, אני זוכר שהנוקמים היה הסרט הראשון של מארוול שראיתי אחרי איירון והוא פשוט היה מעולה. לא הזיז לי שהטסראקט הופיע באפטר קרדיטס למיניהם ושאני לא הייתי מודע למעללי תור בניו מקסיקו. הנוקמים עשה עבודה מעולה בלבסס כל אחת מהדמויות בזמן קצר באופן שמאפשר גם לצופים חדשים להיכנס לסיפור. גם בליגת הצדק יכלו ולפעמים ניסו לעשות את זה (אשכרה הסרט בוים על ידי אותו בן אדם). אבלהסרט עצמו פשוט לא עבד. הוא נראה חרא, לאף אחד לא אכפת מהדמויות, עלילה גנרית ומסורבלת עם נבל ממוחשב חסר כריזמה. וגם שאר סרטי דיסי היו די חרא. וגם אחרי שהשתחררו מסניידר האיכות השיגה להיות מביכה מלבד יחידת המתאבדים של גאן וציפורי הטרף, סרטים שלא מרגישים קשורים ממש למשהו. האמת שבעיניי שני הסרטים האלו דווקא כן הראו פונטציאל בכל שפשוט אפשר לעשות סרטים מגניבים עם דמויות כיפיות בלי לנסות לקשור את זה יותר מדי ליקום הרחב. יש מצב שכל הקונספט של היקום המשותף הוא משהו שמתחיל לאבד קסם אצל הקהל. זה ניכר במארוול ואני לא יודע כמה סבלנות יש חאנשים לריבוט של גאן, מניח שנחכה ונראה. מצידי הכיוון שדיסי לקחו של לשחרר סרטים מגניבים וכיפיים היה אחלה, רק חבל שמרביתם היו גרועים. בקיצור הבעיה בסוף היא מאד בסיסית, אנשים רוצים סרטים טובים והם לא סיפקו את הסחורה לרוב. זה הכל
אני מפרשת ההפך
את הכישלונות האחרונים של DCEU:
הקהל הורגל שסרט קומיקס הוא חלק משלם.
אם אין ליקום עתיד, אז אין טעם לצפות בסרט.
אני חושב שהפקטור של היקום המשותף הוא הרבה פחות משמעותי ממה שאנחנו חושבים.
כל מי שבאתר טורח לקרוא על הסרטים האלו ברשת, לצפות בסרטוני תיאוריות מטוםשים, טריילרים וכו. לקהל הרחב באמת לא כזה אכפת. אנשים שקונים כרטיס לסרט מארוול פשוט רוצים שעתיים כיפיות של אסקפיזם בחיים שלהם.
אני מסכים
אני רואה גיבורי על רק מפעם לפעם שאלו דמויות שאני אוהב ואני מאמין שאני אוהב את הסרט עצמו – נגיד ספיידרמן סטריינג באטמן, או באירועים גדולים כמו הנוקמים
אני לא מכיר את העולם הזה כל כך, לא ראיתי את רוב סדרות מארוול , או הסרטים
ובכל זאת כאשר הסרט טוב אני נהנה ממנו גם אם אני לא מבין כל פסיק
זה לגמרי זה.
אני זוכר שכשיצא ״ג׳וקר״ היו אינספור תאוריות מעריצים שאולי זה פריקוול לג׳וקר של לדג׳ר, או שאולי זה איכשהו מתקשר לבאטמן של מאט ריבס (שאז לא יצא).
זה עשה לי ממש רע לקרוא את זה, כי היה ברור שהתפיסה של פרנצ׳ייזים השתנתה מהקצה לקצה (כאילו שלפני ה-MCU לא היה מספיק מסחטה).
גם כל הדיונים כל הפייזים האחרונים של מארוול די מוכיחים את זה: אנשים רוצים הקשר, בנייה ותוכנית. שאפשר יהיה לחבר הכל בהדרגה לגרנד פינאלה. ואני ממש לא בטוח שאפשר לשחזר את החוויה של לצפות ב-MCU לראשונה, אפילו לא בידי פייגי וחבריו.
זה תקף רק למשאלה האחרונה
באופן אירוני הסרט הראשון כן מבין סאבטקסט מהסצנה הראשונה.
המסר עם המפטי דמפטי אולי חכם יותר
אבל העלילה בשלמותה פחות מעניינת.
שומרי הגלקסיה – ההצלחה היחידה של דיסני השנה עד כה
ספיידרמן- האמת הפתעה ההצלחה העולמית שלו באופן יחסי, כבר עקף את אנטמן ואת בת הים
לא רע
בת הים-ֶלצערי טעיתי ממש פה
אלמנטל- כבר חפרתי עליו מספיק בדף הסרט ובעוד מקומות, כישלון נוסף לדיסני שממשיכים לעוד שנה מאכזבת , וזה רק ניהיה גרוע יותר מבחינתם – זה התחיל עם הרגל של סטאר וורס , המשיך לאנימציה (ורק נהייה גרוע יותר בתחום זה) וגם מארוול ולייב אקשן דיסני מפשלים , בית העכבר צריך להתעורר על עצמו , כל אולפן אחר יכול היה כבר לפשוט רגל עם כל הכשלונות של דיסני בשנים האחרונות, יש להם מזל שיש להם הרבה רגליים מעבר לקולנוע אבל זה נראה רע
*ואני עדיין עומד על כך שבלי דיסני הקלונוע עצמו ממשיך לחטוף, גם אם פה ושם יוניברסל או פארמונט מביאים הישגים לדיסני לרוב היו חצי מההצלחות של השנה ואני מדבר על הצלחות של מיליארד וככל שהזמן עובר ודיסני לא חוזרים הקולנוע חוטף יותר.
** אני לא מצליח להבין מה פתאום סרט אנימיצה הוא בתקציבים של 200 מיליון דולר + למה זה?ממתי זה הפך לסטנדרט ?
אני כבר מחכה שאפל ירכשו את דיסני
ועם כל יום שעובר והמנייה של דיסני רק נחלשת יותר ויותר, אנחנו רק מתקרבים יותר ויותר ליום בו זה באמת יקרה.
יהיה מעניין לראות איך יראה תאגיד דיסני כשיהיה בשליטת אפל.
אגב, ג׳ון לאסטר עובד עכשיו בשביל אפל טיוי פלוס, מה שאומר שאין לאפל בעייה איתו, מה שמגדיל את הסיכויים שאם אפל ירכשו את דיסני הם יחזירו את לאסטר לניהול של דיסני אנימציה ופיקסאר, מה שעשוי להחזיר אותם לגדולתם. וכן, אני יודע שהוא פישל עם ״מזל״, אבל זה רק סרט אחד, אני עדיין חושב שהוא אחד הכשרונות הגדולים בתחום האנימציה שמסוגל להחזיר את דיסני ופיקסאר למה שהיו בפעם האחרונה שהוא היה שם. ואגב, הם אפילו לא צריכים לחשוש מביקורת ציבורית, שכן לא ראיתי מי יודע מה ביקורת ציבורית על כך שיוצא עכשיו סרט עם עזרא מילר בתפקיד הראשי (ועוד תפקיד כפול), בכל מקרה לא ביקורת שגרמה לסרט לא לצאת לשחרור רחב בבתי הקולנוע בכל העולם.
אני לא מאמין שזה יקרה
(ל"ת)
רק אומר שלא אני המצאתי את הרעיון הזה
הרבה מדברים עליו לאחרונה.
ונראה שמבחינת דיסני, בקצב שבו היא מתדרדרת כיום, זה יהיה או זה או באמת לפשוט את הרגל, החברה פשוט קורסת לגמרי ובוב אייגר, שציפיות רבות היו ממנו, לא עוזר בגרוש.
שמעתי את השמועה אבל בתור אחד שבתחום הזה יש שמועות כל הזמן
החברה לא תפשוט רגל בקרוב
יש להם מספיק רגליים לעמוד בשנים גרועות מבחינה קולנועית
ובוב אייגר רק הגיע
תן לו זמן
לא מתקנים כל כך מהר
אם הם היו נכשלים רק בזירה הקולנועית, מצבם היה טוב
ממה שאני שמעתי, הם נכשלים פחות או יותר בכל תחום אפשרי, מה שמדרדר את המנייה שלהם.
הם על הקרשים כרגע, וממש לא רק בזירה הקולנועית.
לדיסני ארבע רגליים עיקריות (למרות שהם משנים את החישוב מפעם לפעם זה הבסיס)
1)פארקים
2)מרצנדייז
3)קולנוע
4)ֶטלוויזיה (ונכניס סטרימניג לצורך פשטות)
תחום הפארקים שהוא עדיין מקור הרווח העיקרי חזק מתמיד
מרצנדייז אין שינוי מהותי בטח לא לרעה(נראה לי אפילו עלייה)
קולנוע אנחנו יודעים
ותחום הטלוויזיה קצת בעייתי לחישוב בגלל שהדיבור הוא בעיקר על סטרימניג , אבל אמנם מנויי הסטרימנג ירדו דוחות האחרונים(בעיקר בגלל הודו) אבל ההפסדים הצטמצמו מאוד וכנראה בדרך לרווח
אני אישית מסכים שתחום הקולנוע הוא הבסיס והמשחק בנוי עליו – כי פארקים מתבסים על הסרטים, כנל מרצנדייז וכנל סטרימנג וטלוויזיה (למרות שהרבה פחות מפעם)
ובכל זאת החברה רווחית והרווחים עולים בשנה האחרונה למרות הקולנוע
מחיר המנייה לא רלוונטי לטווחים קצרים ולא אומר הרבה על החברה הרבה פעמים
זה לא מה שאני שמעתי
אשמח שמישהו שיש לו מידע יותר מדוייק יבהיר את הדברים, אבל ממה שאני הבנתי גם בתחום הפארקים וביתר התחומים הם חווים הפסדים ושבאופן כללי, וממש לא רק בתחום הקולנוע, המצב של החברה לא טוב.
אבל באמת, אם יש פה מישהו עם מידע מדוייק יותר (וממקור אמין, כמובן), אשמח שישתף כאן.
תראה אולי אני עובד גרוע אבל זו העבודה שלי - לחקור חברות להשקעה - אני כלכלן מתא ועכשיו עושה תואר שני
https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/814346
תקרא את הכתבה – אמנם זה אתר ישראלי אז רמת העומק שלהם לא עמוקה
באנגלית המצב כמובן יותר טוב אם תרצה
אגב אם סתם רוצים לדייק אז בתחום הקולנוע המצב לא כזההה גרוע- כי שכחנו את אווטאר? ויש סרטים שנה שעברה שכן הרוויחו גם אם לא לפי הציפיות – תור סטריינג ועוד
אז מבלי לחשב אני לא בטוח שבתחום הקולנוע הם הפסידו שנה שעברה
בתחום הקולנוע * לא בטוח שהם הפסידו
(ל"ת)
וואלה, מודה, לא חשבתי בחיים שאתה כלכלן ;-)
אולי כי לא היכרתי באופן אישי אף כלכלן, אז כנראה שיש לי דעות קדומות על איך כלכלנים מדברים.
פשוט אתה לא בדיוק אחד שמרבה לזרוק מספרים ונתונים פה באתר, אבל שוב, כנראה שזה אני והדעות הקדומות שלי.
מסתבר שכלכלנים הם לא בהכרח המחשבונים האנושיים שמוצגים במדיה, והם יכולים גם לאהוב במיוחד סרטי אנימציה או סרטים פופולריים אחרים, חידוש.
מה אני אגיד, הייצוג שלכם במדיה על הפנים, איך אתם לא מקימים קול צעקה על זה?
חחח אני חושב שבקולנוע האמרקאי רואים בעיקר אנשי השקעות כאלו
כמו מילארדים או הזאב מוול סטריט
והם רוצים לעשות אותם מגניבים וכאלו גאונים שיודעים לחשב ולמצוא מניות בשניות כאלו כדי שלא יהיה משעמם לצופים
אבל בפועל אני לא חושב שרוב הכלכלנים (בטח בארץ) כאלו
*מה שכן אם היית מכיר אותי בחיים אני כן איש של מספרים יחסית לממוצע
אבל אני פה רואה טלוויזיה וסרטים לא למניות בבורסה (:
**סתם אנדוקטדה כמות החברות והתחומים שאני מכיר בעקבות עבודתי היא מפתיעה את רוב האנשים (נגיד nvidia שעכשיו בכותרות הכרתי אותם שנים לפני שהתפרסמה )
בכלל מעניין כל הקטע הזה שיש באינטרנט
בו אתה יכול להתכתב עם אנשים זמן רב ועדיין לא לדעת דברים פשוטים כמו ״במה הם עובדים״.
יש פה כאלה שאני כן יודע על העיסוק שלהם או ההתמחות שלהם, כמו רז גרינברג וטווידלדי למשל, אבל על הרוב פה, לרבות כותבי ועורכי האתר, אני לא יודע כלום.
מוזר לחשוב על זה שאתה מתכתב עם אנשים שיש כל כך הרבה דברים עליהם שאתה לא יודע כלל.
אבל זה כמובן הקסם שבאינטרנט, היכולת לדון ללא דעות קדומות ותיוגים על האדם שמולך. אני לא מכיר עוד מקום מלבד האינטרנט שמאפשר את זה בצורה שכזאת.
מסכים ואני חושב שעדיף גם לא לדעת הרבה תאכלס
כי כמו שאתה אומר אין דעות קדומות וההיכרות היא רק לפי מה שאתה מספר באתר
יותר נעים ככה
היה שלב שבו Nvidia לא היתה מפורסמת?
הם תמיד היו חברת ענק, אלא אם כן הכוונה לתהודה הציבורית במיינסטרים הישראלי.
בארץ כמובן שהכל מגיע אחרי בענייני מניות
אבל גם בארצות הבירת
כמעט כולם הכירו את כרטיסי המסך שלה
אבל היום היא בכל מקום
היא ממש הרבה הרבה יותר פופולארית וגדולה בימנו מאשר לפני עשור נניח
כאילו מ2015 הם הכפילו את עצמם פי 86 ככה
מחברה סבבה של 10-20 מיליארד דולר לטריליון
מבחינה טכנולוגית, יש בזה צדק מסוים
הם שוב ושוב נתנו מענה לדרישה הכי חמה בשוק באותו רגע (נגיד כריית מטבעות דיגיטליים ועכשיו למידת מכונה).
יש בזה מלא הגיון נבידיה עלתה בצדק רב
Ai
גיימניג
קרפיטו
רכב אוטונמי
בכל מקום היא הייתה
העניין עם אלמנטלי זה שהכתובת לחלוטין הייתה על הקיר ולא ברור לי איך דיסני לא שמו לב אליה
מי חשב ששווה להשקיע 200 מיליון על מי שביים את הכישלון הקופתי הגדול ביותר של פיקסאר עד היום (הדינוזאור הטוב)?
מי חשב שסרט, שעל פניו (לא ראיתי את הסרט) נראה כמו סיפור אהבה בין גזעי הכי סטנדטי וחסר יחודיות בעולם, יהיה הצלחה קופתית?
ואף אחד שם לא הבין שאחרי הכישלון של שנות אור והעובדה שהסרטים שלפני כן יצאו ישירות לסטרימיג, אם רוצים להחזיר את הקהל של פיקסאר לקולנוע, צריך משהו באמת גדול שיזכיר לאנשים את החוויה הנפלאה שנקראת פיקסאר?
כל הסימנים לכישלון של אלנטלי היו כל הזמן, ומצופה היה מדיסני שישימו לב אליהם ולא ידהרו אל עבר התהום.
אבל דיסני כיום לא שמים לב לסימנים לא רק שם, אלא גם בדיסני אנימציה ובמארוול ובסרטי הלייב אקשן.
האולפן שרשם את הרווחים הגבוהים ביותר ממכירות כרטיסים בשנה אחת אי פעם (2019. כך לפחות זכור לי שראיתי איפשהו. אם מישהו יודע אחרת, שיכתוב), התדרדר לאולפן שעושה כל טעות אפשרית בתחום הסרטים ופשוט לא יודע מה לעשות כדי להגיע לרווחים מרשימים (וכן, היה אווטאר, אני יודע. אבל הוא יוצא מן הכלל ולא מלמד על הכלל. השאר, גם סרטים שנראה שהצליחו כמו דוקטור סטריינג׳ 2, היו אכזבות ולא מיצו כלל את הפוטנציאל הענקי שהיה להם להרוויח הרבה הרבה יותר).
צריך לעשות שם סדר ויפה שעה אחת קודם.
אגב, תיקון לטעות קטנה.
שומרי הגלקסיה 3 ירד ב-48% בסופש השלישי שלו, ולא ב-28% כמו שמצויין.
עוף המלצות: חרקירי וימים מוזרים.
חרקירי של מאסאקי קוביאשי טיפס למקום הראשון בלטרבוקס השבוע ואני בהחלט יכול להסכים שיש פה קייס חזק לסרט הכי טוב בכל הזמנים.
רונין נודד לאחוזה ומבקש מהלורד לבצע חרקירי בביתו. אבל לפני שמשהו יקרה, הוא מגולל את סיפורו וזה חתיכת סיפור מצמרר עם הרבה שכבות שמקלפים עבורנו לאט לאט עד הפינאלה מורטת העצבים שמפוצצת באקשן שקשה להאמין שצולם בתחילת שנות ה-60. סרט איטי אבל מרתק ומשתלם עם אמירה נוקבת על הרומנטיזציה של הסמוראים.
ימים מוזרים של קת׳רין ביגלו הוא הסרט השני, פלופ מהניינטיז שמתרחש במציאות אלטרנטיבית וסייברפאנקית של 1999. מדובר במותחן ניאו-נואר בו רייף פיינס ואנג׳לה באסט מתחקים אחר קלטת שמשדרת סרטוני מציאות מדומה של מקרי אונס ורצח. על הדרך הם חושפים קונספירציה פוליטית שיכולה לשנות את העולם שלהם.
מדובר בחזון ויזואלי מאד מרשים וצילום מצוין, והוא מדבר על כמה נושאים מאד רלוונטיים לימנו, אמנם בצורה מגושמת אבל תת סוגת הסייברפאנק מעולם לא הצטיינה בעידון, גם לא ביצירות מודרניות יותר. סך הכל מדובר ביהלום חבוי, לא יצירת מופת אבל חובת צפייה לחובבי הז׳אנר.
אז אם יש לכם כמה שעות פנויות בסופ״ש, אני ממליץ בחום לתת לסרטים האלה מקום.