דוח קופות שבורות, 18.10.20: קוטל שדים הגון

ליאם ניסן חלש על חלשים, וביפן בינתיים נשברים שיאים.

האם יפתיע אתכם לגלות שבארה"ב לא היה מאוד מעניין בקופות? כנראה שלא. הביצועים הכוללים במשך רוב השנה האחרונה בצפון אמריקה הם הנמוכים ביותר מזה עשורים וזה לא השתנה עכשיו רק בגלל שליאם ניסן בא לבקר. 

אחרי חודש וחצי של מקום ראשון סטטי, אנחנו חוזרים קצת למכות: אחרי שרוברט דה נירו הדיח את טנט, עכשיו בא ליאם ניסן ומדיח את בובי'לה שלנו. 

הכל כמובן, נעשה בסכומים שלא רחוקים אחד מהשני: "גנב הגון" (Honest Thief) בכיכובו של ליאם ומאת הבמאי של "גיבור אמריקאי" עשה 3.7 מיליון דולר. לעומת זאת, "המלחמה עם סבא" עשה 2.5 מיליון ו"טנט" עשה 1.6 מיליון דולר. קשה להגיד באופן חד משמעי שהסרטים האלה הם כשלונות או אכזבות – הסרטים האלה יורדים בהכנסות שלהם לאט מאוד ונהנים מהמחסור בתחרות – אבל גם רחוקים מאוד כרגע מסכומים מעודדים. אישית, לא נראה לי שיש טעם לעקוב אחריהם בציפייה דרוכה כשהדרך שלהם להגיע למצב שבו הם לא הפסד כלכלי כה ארוכה. 

חוץ מהם, יצא השבוע מחדש בארה"ב "הסיוט לפני חג המולד" והרוויח 1.3 מיליון דולר, בעודו עוקף את "הוקוס פוקוס" (שהכניס 750 מאה אלף דולר). נראה ששם המשחק אצל דיסני הוא לשחרר קלאסיקות לקולנוע ואת כל הסרטים החדשים לזרוק בצורה כזאת או אחרת לדיסני פלוס. אולי בקצב הזה יראו על מסך גדול את הרימייק של "מולאן" ב-2040. מצד שני, בהתחשב בכך שזה הרימייק של "מולאן", אולי עדיף שלא.   

את העשירייה משלימים חמישה סרטים אחרים שעשו ביחד כ-2 מיליון דולר אז אין לי ממש כוח אליהם. שניים מהם הם "המוטנטים החדשים" (468 מאה אלף דולר) ו"ללא מעצורים" (424 מאה אלף דולר). השלושה האחרים הם "שני לבבות" (522 מאה אלף דולר) על שני זוגות שאני מניח שקשורים ללבבות (כשהפוסטר רק יצא, שאלנו בקבוצת הפייסבוק על מה הסרט רק על בסיס הפוסטר, למי שרוצה ליהנות), "אהבה ומפלצות" (255 מאה אלף דולר) שכתבנו בשטח מתן מוסר לנו שהוא חביב במיוחד ו"הבלש הילדון"/ The Kid Detective (שעשה 140 אלף דולר) על גבר בן 32 (אדם ברודי) שבילדותו נהנה מפרסום כבלש אבל בימינו עדיין תקוע עם אותם מקרים ילדותיים עד שהוא נתקל במקרה "רציני". אני מרגיש ששמעתי את הפרמיס הזה כבר כמה וכמה פעמים אבל לא מצליח להיזכר ממש איפה. בכל מקרה, לא נראה שהוא הצליח במיוחד. 

במקום זה, בואו נסתכל בארצות שבהן יש מספרים כיפיים, ואפילו כאלה שכנראה לא מנופחים מחוץ לפרופורציה כמו סין – יפן, שם נשבר, דווקא ב-2020, שיא ההכנסות לסוף שבוע. שם הסרט הוא "Demon Slayer The Movie: Mugen Train" ואני מניח שיש בו שדים, מישהו שקוטל אותם, ולפחות רכבת אחת לרפואה, ושהוא מבוסס על סדרת טלוויזיה. עכשיו בואו נקרא את התקציר. 

"טנג'ירו קאמאדו, ביחד עם אינוסוקה השבירה, ילד שגודל על ידי חזירי בר ולובש ראש של חזיר בר, וזניטסו אגאטסומה, ילד פחדן שכוחו מתגלה כאשר הוא ישן, עולים על רכבת האינסוף במשימה חדשה עם עמוד האש, קיוג'ורו רנגוקו, על מנת להביס שד שמתעלל באנשים והורג את קוטלי השדים שמתנגדים לו!". כן, נשמע כמו מה שציפיתי שזה יהיה (ולמי שתהה: נו, כן, מבוסס על סדרת טלוויזיה שגם היא מגה להיט) . 

בכל מקרה, הסרט הזה הרוויח 44 מיליון דולר (כ-4.6 מיליארד ין) – סכום מרשים לא רק לימי קורונה, אלא ליפן בכלל: עד כה סופי השבוע הכי רווחיים ביפן היו באזור ה-18 מיליון דולר (של "לשבור את הקרח 2"). מדובר בקפיצה משמעותית, אם כי זה לאו דווקא אומר שהסרט יהפוך לסרט הכי מכניס ביפן – במקרה הזה עדיין מדובר, כבר קרוב לעשרים שנה, ב"המסע המופלא" עם 30 מיליארד ין, כאשר מתחתיו נמצאים טיטניק (26.2 מיליארד ין), לשבור את הקרח (25.48), השם שלך. (25.03, וראוי לציין שבשלב כלשהו הוא היה הזוכה בתואר "סוף השבוע הכי מכניס ביפן"), הארי פוטר ואבן החכמים (20.3), הטירה הנעה (19.6), הנסיכה מונונוקי (19.3), בייסייד שייקדאון 2 (17.3 – ובמאמר מוסגר, הסרט הראשון חמוד ביותר. באנגלית: Bayside Shakedown 2), הארי פוטר וחדר הסודות (17.3) ואווטאר עם 15.6 מיליארד ין סוגר את העשירייה. 

כרגע, כאמור, "קוטל השדים הסרט: רכבת ההפתעות" כבר השיג כ-5 מיליארד ין, אז בהחלט יש מצב שהוא יתקדם ויכנס לעשירייה, בעודו עוקף את "אווטאר". אבל אני עדיין בספק אם הוא יצליח להגיע עד לראש הטבלה. אבל היי, לפחות יהיה לנו משהו לעקוב אחריו בימים חסרי עניין קופתי אלה. 

בשבוע הבא אמור לצאת הסרט "משפחה ברשת" שהטריילר שלו היה ממש חמוד אבל חוץ מהעובדה שבוקס אופיס מוג'ו משוכנעים שהוא ייצא אני לא לרעיון הזה זכר בשום מקום אחר. במקומו, וכנראה על אמת, יוצא "האיש הריק" (The Empty Man) שהוא עוד סרט אימה שלפחות מנסה להמציא סיפור מקורי משל עצמו (גם אם "מקורי" זאת מילה חזקה) ולא סתם להישען על רוחות ושיט שכזה.