כן, כן, יש את החדשות ההן על הסכומים שהכניס "המארוולס" בסוף השבוע השני שלו, אבל מייד נגיע אליהן. קודם כול, בואו נשמע מה מצבו של הלהיט הגדול של השבוע שנכנס כצפוי למקום הראשון – אבל עדיין אכזב מעט: הפריקוול ל"משחקי הרעב", "בלדה לנחשים וציפורי שיר", אסף לקופתו סכום סביר של 44.6 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו. זה סביר ולא "טוב" כי זה פחות ממה שקיוו באולפני ליונסגייט, אבל זה גם סביר ולא "נורא" משתי סיבות: גם כי למרות תקציב 100 מיליון הדולר שלו, מתברר שמימון ההפקה הזו נעשה באופן כלשהו שמצריך חישובי רווח והפסד שונים מהמקובל בהוליווד, בגלל מעורבות של חברות הפקה גרמניות או משהו כזה; וגם כי ההכנסות העולמיות מוסיפות לקופה הזו עוד 56 מיליון דולר, 106 מיליון בסך הכול.
בשורה התחתונה, בלי נפילות כואבות מדי הסרט יכול להיות רווחי, אבל לא מספיק רווחי כדי להבין בוודאות אם יש עתיד נוסף לסדרה הזו. אם משווים לפריקוול אחר של סדרה מצליחה ופופולרית – חיות הפלא והיכן למצוא אותן – הרי שמצבם של הנחשים וציפורי השיר יותר גרוע מבחינת הקופות והמבקרים; מצד שני, תקציב ההפקה שם היה לפחות כפול. אחד המפיקים של משחקי הרעב ניסה לומר משהו כמו "אנחנו לא מרחיבים את הזיכיון, אלא בונים אותו מחדש". אוקיי, אני מניח. ימים יגידו בכל מקרה.
אפרופו נפילות כואבות מדי, במקום השני, "המארוולס"… רגעעעע, הוא גם לא במקום השני?! אאוץ'. אז מי כן? "טרולים 3: הקול טוב" בסיבוב השלישי שלהם, סיבוב שכבר התחיל בחו"ל לפני כמה שבועות אבל נשמר בארה"ב עד לסופה"ש שלפני חג ההודיה כדי למקסם רווחים. הם הרוויחו פחות מהסרטים הקודמים בזיכיון: בסיבוב הנוכחי ההכנסות הן 30 מיליון דולר בארה"ב, כשהראשון פתח עם 46 מיליון דולר, והשני… לא הופץ בכלל בארה"ב לבתי הקולנוע כי קורונה. אז טוב, אנסח מחדש: פחות מהסרטים הקודמים בזיכיון שהופצו בצורה נורמלית. בכל מקרה, זה עדיין סכום לא רע לפתיחה, בוודאי אם לוקחים בחשבון שסרטים מוזיקליים לילדים נוטים להיות עם "רגליים" ארוכות בקופות. בקופות הבינלאומיות הכניס הסרט כבר 76 מיליון דולר, וסך הכול 111 מיליון דולר, נכון לכתיבת שורות אלו.
פיו, סוף סוף הגענו ל"מארוולס", במקום השלישי, עם נפילה כואבת של… שנייה אחת, עדכון באוזניה – מה?! ברגע האחרון, מסתבר, אחרי קרב צמוד לאורך סוף השבוע, מארוול חטפו השפלה גדולה עוד יותר כשסרט אימה די זניח עקף אותם בפוטו-פיניש והוריד אותם מקום נוסף בטבלה. החצוף הוא "חג ההודיה" של איליי רות', ומסתבר שזה גם סרט די מוצלח על פי המבקרים: הוא עם ציון של 83% ב"עגבניות רקובות", שזה הציון הטוב ביותר שקיבל הבמאי אי פעם. הסכום שבאמצעותו הוא סטר למארוול עם הצד המעליב של היד הוא 10.3 מיליון דולר. תקציב ההפקה המדווח הוא 15 מיליון דולר, כך שגם אם מצרפים את 2.4 המיליון מהקופות הבינלאומיות הוא טכנית עוד לא כיסה אותו, אבל די בטוח שהוא יעשה זאת בימים הקרובים. תקציבים קטנים של סרטי אימה הם הטריק הכי ישן להכנסות בטוחות.
וכעת, רבותיי, לטקס ההשפלה שכולנו חיכינו לו: במקום הרביעי, סוף סוף, "המארוולס". כמה זה גרוע, אתם שואלים? גרוע. ממש ממש גרוע. די בטוח שיותר גרוע משבכירי מארוול דמיינו לעצמם: הסרט הכניס בסוף השבוע השני שלו בקולנוע סכום מזערי (יחסית כמובן) של 10.1 מיליון דולר – ועזבו את הסכום בפני עצמו, זאת נפילה של 78% אחוז פסיכיים מסופ"ש הפתיחה! זה חסר תקדים במארוול, כמעט חסר תקדים בז'אנר גיבורי העל, וכואב עוד יותר כשנזכרים שוב ושוב כמה הסרט הזה עלה: 200 מיליון דולר. הדולרים שקושש הסרט מסביב לגלובוס לא עוזרים לו במיוחד כשההכנסות הכוללות מגיעות רק ל162 מיליון דולר. אלו נתונים מזעזעים לחברה שהייתה ממש עד לא מזמן בגג העולם, ואם למישהו היה צל צילו של ספק על הפקת הלקחים במארוול, הרי שדי ברור ששום דבר לא יישאר כשהיה. לא יודע האם יעלה ביד קווין פייגי להשיב לעצמו את התהילה, אבל שינויים ייעשו, זה בטוח. בינתיים, אפשר לפחות ליהנות מכך שאימאן וולאני, אחת מכוכבות הסרט, חמודה גם במציאות ולא נותנת לכישלון להשפיע על מצב הרוח שלה. אני אישית משוגע עליה כבר מאז "מיס מארוול".
במקום החמישי סרט נוסף שנפל בשלושה מקומות מהשבוע שעבר, אבל בירידה קצת פחות תלולה באחוזים: "חמישה לילות אצל פרדי" מכניס לקופה עוד 3.5 מיליון דולר שמגלמים ירידה של 60 אחוז מהשבוע הקודם. ההכנסות הכוללות שלו עומדות על 133 מליון דולר בארה"ב ו-272 מיליון בעולם כולו כך שהוא בוודאי מרוצה, אבל כן ברור כבר שהפתיחה הסנסציונית של הסרט היתה אנומליה ומאז הוא חזר להיות סרט רגיל עם ירידות רגילות בלי "רגליים" מפתיעות מדי.
במקום השישי: שוב נפילה של שלושה מקומות מהשבוע שעבר, הפעם של טיילור סוויפט שממשיכה לשיר ב"חייטת מהירה: מסע ההופעות של העידנים". ולמה שלא תשיר עם 2.7 מיליון שהם נפילה סבבה-יחסית של 54 אחוז, למרות קיצוץ של יותר מ-1,200 אולמות קולנוע, ועם הכנסות כוללות של 170 מיליון דולר בארה"ב ו-246 מיליון בעולם כולו.
במקום השביעי: נשארים לחג של אלכסנדר פיין, שמרחיב את ההפצה שלו ל-700 אולמות נוספים וכך כנראה יורד רק מקום אחד מהשבוע שעבר עם הכנסות של כמעט 2.7 מיליון דולר (חסרים שם איזה 3,000 דולר בשביל לעגל). ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות כרגע על כמעט 8.7 מיליון דולר (חסרים שם פחות מאלפיים דולר כדי לעגל), וזה בארה"ב בלבד כי בשאר העולם הוא עוד לא הופץ.
במקום השמיני – כניסה חדשה, כנראה כדי ש"המארוולס" לא יהיה המסכן היחיד פה: "הגול הבא מנצח" של טאיקה וואיטיטי לא ממש מצליח ופותח עם סכום מעליב של 2.5 מיליון דולר. הדבר היה צפוי לאור הביקורות הצוננות, וכשהתקציב שלך הוא פי שישה מהסכום הזה גם אין לך כל כך במה להתנחם. אולי הסרט הבא ינצח, טאיקה.
במקום התשיעי: "פריסילה" של סופיה קופולה שממשיך להכניס סכומים סבבה כזה, הפעם 2.3 מיליון דולר ונפילה של חמישה מקומות מהשבוע שעבר. הסרט ממשיך לא להיות מופץ מחוץ לארה"ב כרגע, וההכנסות שלו עומדות על 16 מיליון דולר בסך הכול.
במקום העשירי אנחנו נפרדים, ככל הנראה, מ"רוצחי פרח הירח", שנופל גם הוא בחמישה מקומות ומוסיף לארנק 1.9 מיליון דולר, להכנסות כוללות של 63.8 מיליון בארה"ב ו-146 מיליון בעולם כולו. יופי סקורסזה, אבל זה עדיין פחות מהסרט הכי כושל של מארוול אי פעם. רק אומר.
השבוע הבא הוא סוף השבוע של חג ההודיה, והסרט העיקרי שינסה לשכנע את ההורים להוציא את הארנק (חוץ מהטרולים שכבר הקדימו בשבוע) הוא "המשאלה" של דיסני. הסרט שחוגג 100 שנה לדיסני מקבל בינתיים ביקורות לא משהו, אבל זה לא אומר הרבה לגבי ההכנסות הצפויות. הסרט שפונה אל המבוגרים יותר הוא "נפוליאון" של רידלי סקוט, שכלפיו המבקרים פחות מעקמים את האף אבל עדיין לא מתלהבים מדי (65 אחוז בעגבניות). זמן הריצה שלו, שעתיים וארבעים דקות, כנראה לא מאוד יעזור. הסרט שאנשים כן צריכים ללכת אליו אבל לא בטוח שיודעים שהוא קיים הוא "תרחיש מהחלומות" עם ניקולס קייג', שעליו המבקרים דווקא עפים (92 אחוז) והטריילר שלו היה פצצה שאין דברים כאלה. בהצלחה עם לראות את זה בארץ בזמן הקרוב.
טוב, נפוליאון הולך להיות התרסקות. זה די ברור מהביקורות שמשדרות מסר שהסרט הוא יותר בית גוצ׳י מאשר הגרסא המורחבת של ממלכת גן עדן.
לגבי וויש – הסרט כבר נקטל ברשת אחרי שדלף השיר של הנבל. מצד אחד, יש תחושה שיהיה כישלון. מצד שני, יש מצב שאפקט הקהל השבוי יסחוב.
בית גוצי דווקא הכניס אחלה בקופות
נראה שזה סרט שממש חצה מבקרים. נראה שהרבה דווקא מוכנים להישבע שהוא אפוס היסטורי עשוי היטב, מצחיק ומפתיע (אם כי לא מדויק היסטורית בכלל). מה שבטוח, הצרפתים לא סובלים את הסרט (ונראה שרידלי לא סובל אותם). בכל מקרה אני מחזיק לו אצבעות כי אני רוצה יותר אפוסים היסטוריים ״של פעם״ כאלה בהוליווד. עוד מלך הצפון, woman king והדו קרב האחרון בבקשה.
אני אהבתי את בית גוצ'י, אבל אם נפוליאון יכניס את אותה כמות של כסף זה לא יהיה להיט גדול.
(ל"ת)
בעידן שלנו צריך להיות ברבי או אופנהיימר כדי ליצור סרט שלא מכוון לטיינאייגרס ולהצליח להיות להיט גדול. להחזיר את התקציב ולהיות רווחי מספיק בvod כדי שיפיקו עוד כאלו זה מספיק.
(ל"ת)
לא מספיק להיות ברבי (שכן מכוון לטינאייג'רז) או אופנהיימר
צריך את הסערה המושלמת שבה שני סרטים לקהל יעד שונה לגמרי רוכבים אחד על גבי השני והופכים אחד מהם ללהיט של השנה ואת השני לשובר קופות מסוג שכבר לא קיים יותר. ההצלחה של אופנהיימר היא באמת ברבור שחור שכמעט כבר לא קיים.
אהבתי את הדו קרב האחרון מאד, לא סבלתי את בית גוצי. הזכרתי אותו רק כדי לציין שרידלי כן מסוגל ליצור דרמה עם תקציב של70 מיליון למבוגרים כמו פעם ולצאת מזה בשלום.
(ל"ת)
One of these things.
(ל"ת)
אוקי..
(ל"ת)
יכולה לאשר שוויש מאוד לא שווה את זה
אני לא יודעת אם תיהיה ביקורת מלאה אבל זה פשוט לא עבד (אם כי, משחק מאוד חמוד של למצוא את כל הרפרנסים למעריצי דיסני)
על נפוליאון אדווח בקרוב, אבל אני אוהבת את האפוסים ההיסטורים של רידלי סקוט, ויותר מזה, מעדיפה את בית גוצ׳י עד ממלכת גן עדן.
מאד מעריך את האפוסים ההיסטורים של רידלי. ונראה שהבא שלו יהיה גלדיאטור 2 . והוא עוד מעט בן 86. סך הכל אני מעריץ
(ל"ת)
מקווה לדברים טובים מגלדיאטור 2
אבל יש לי חשש שהתקציב שלו התנפח באופן מטורף כתוצאה מכך שהוא היה די בתחילת הצילומים כשהתחילה שביתת השחקנים (שלא לדבר על כך שיש מאחוריו שנים ארוכות של תהליך פרה-פרודקשן, כמו שאפשר לראות מהכתבות עליו פה באתר).
לגבי הקישור
במאים חוזרים אל פרויקטים מפעים לעיתים קרובות. לרוב יש כמה פרויקטים ברגע נתון שהם משתעשעים איתם ורק חלק מהם הופך לסרט. ב2007 דווח שפינצר יעבר את הרומן הגרפי THE KILLER . אני לא יודע כמה זה אומר שהסרט בפרה פרודקשן 16 שנים. שלא לדבר על כך שרידלי סקוט מוציא סרטים בתדירות מטורפת ובנוסף לכך מפיק סרטים וסדרות טלוויזיה (וגם לעיתים מביים פרקים כמו בלגדול עם זאבים). לא חושב שכל השנים האלה הוקדשו לפיתוח גלדיאטור 2.
אה, ברור שלא
לא חשבתי שכל השנים הוא התעסק עם הסרט הזה באופן פעיל.
אבל נראה לי הגיוני שאם נכתבו תסריטים במהלך התקופה הזו, או שנעשתה איזשהי עבודת פיתוח ראשונית, העלויות האלה יושתו על התוצר הסופי כשהוא סוף סוף יקרה. לפחות זכור לי שהשתמשו בסיבה הזו להסביר כמה הפקות עם היסטוריה ארוכה ותקציב מנופח.
אבל זה די משני לעומת החודשים שבהם ההפקה נעצרה השנה, כשכבר היו סטים בנויים ורשימה של אנשים שעובדים על הסרט ואמורים לקבל משכורת.
העצירה של הפקה מנפחת תקציבים. לא ברור לי למה דראפטים מוקדמים של התסריט אמורים לנפ באופן ספציפי תקציבים של סרטים תקופתיים, או למה אמורים לנפח בכלל.
כל עוד מדובר בפרה פרודקשן, מה זה משנה שתסריט נכתב ב2003 ומן הסתם נכתבו עוד תסריטים מאז.
אם שילמו משכורות זה מנפח את התקציב
כאמור, זה משני לעומת הפסקת הפקה פעילה, מן הסתם. אבל אין לי מושג כמה אנשים עבדו על הפיתוח של גלדיאטור לאורך 20 שנה, וכמה משאבים הוקצו לעניין. כבר היו לא מעט סרטים עם תקציב מנופח כתוצאה מתהליך הפקה ארוך שנים ובעייתי, ולכן הזכרתי גם את זה.
מקווה שבסופו של דבר הסרט יהיה טוב ומוצלח, בלי קשר לתקציב הסופי שלו.
תהליך הפיתוח לא שקול לפרה-פרודקשן והוא עולה בוטנים יחסית לתקציב של סרט מהרגע שמתחילים באמת לעבוד.
(ל"ת)
אני יודעת. לכן כתבתי ״משני״, כמה פעמים.
(ל"ת)
אגב אותי יותר מעניין העיבוד שרידלי מפתח לספר מערבון
שס כרייג זאהלר כתב (אחד מהם, הוא סופר פורה ומעולה). אגב נראה שדי בוטל כבמאי די בוטל כי אנשים קיבלו וייב טראמפי מהסרטים האחרונים שלו .(למרות שבעיניי אין בהם עמדה פוליטית של ממש חוץ מעצם הליהוק של מל גיבסון). בכל מקרה מערבון מרידלי סקוט זה משהו שעוד לא ראינו. (בכלל כל מיני במאים שאין להם נגיעה לזאנר פתאום מביעים רצון לקפוץ אליו כמו אלכסנדר פיין והמערבון הקצר החדש של אלמודובר).
בית גוצ׳י על פני ממלכת גן עדן?! אני אחטוף שבץ לפני שהיום הזה יגמר…
ממלכת גן עדן בגרסת הבמאי שלו הוא האפוס ההיסטורי הכי טוב מזה כמה עשורים טובים.
מה שכן, בית גוצ׳י בהחלט קומדיה נהדרת. אפילו ג׳ארד לטו היה משעשע וחצי נסבל שם.
מודה שלא ראיתי את גרסאת הבמאי
אבל אין לי המון רצון לעשות את זה בקרוב כדי להגיד אם אני עדיין מחזיקה בדעה הזאת או לא.
*וגם פעם אחרונה שראיתי את הסרט היה בהקרנה הקולנועית שלו
אה טוב, זאת לא חוכמה. הגרסא הקולנועית זה סרט שונה לחלוטין, והוא מאד בינוני.
(ל"ת)
ממלכת גן עדן גרסת הבמאי
ממלכת גן עדן גרסת הבמאי
שני סרטים שמתלבט אם להתחיל אבל בא לי לדעת אם הם שווים צפייה- foe וhow to blow up a pipeline
למישהו יש המלצה/דיס המלצה?
אהבתי את "צינור נפט", עוד לא ראיתי את Foe
גם הקודם של אותו הבמאי, CAM שנעלם בנטפליקס, מומלץ לדעתי. מה ש"מראה שחורה" הייתה צריכה להיות.
צינור נפט
גם אני לא ראיתי את foe, אבל את צינור נפט ראיתי בפסטיבל ירושלים ועבורי זה אחד הסרטים הכי טובים שראיתי השנה
הצינור הוא סרט טוב אבל האידיאולוגיה שלו מאוד בעייתית (ומאוד נוכחת), לי היה די קשה לראות את זה. מרגיש לי שהיום אפילו היה יותר קשה לי.
Foe סרט רע, למרות ששמות כמו סירשה רונאן ופול מסקל אמורים להבטיח איזו יוקרה מסוימת לפרוייקט. הם לא ידעו שהם משחקים בבררה
(ל"ת)
התקציב של נפוליאון הוא מוערך בין 130-200 מיליון דולר. אין מצב הוא יהיה רווחי בקופות. ובעיניי גם לא ישיג יותר מדי מועמדויות (אני לא חושב שפיניקס ישיג כאן מועמדות).
אבל לאפל יש כיסים ארוכים ואולי הם פשוט רוצים סרט ענק של רידלי סקוט בקטלוג שלהם, אז למה לא.
והם הוציאו אפילו יותר על הסקורסזה החדש.
אין ספק שיש יוקרה מסוימת בשמות עצמם.
וואו זה מאד שונה. השם של סקורסזה באמת מביא יוקרה. החל מעכברי קולנוע פסטיבליים ויש הקהל המיינסטרימי יותר של האוסקרים.
לרידלי סקוט יש את המעריצים שלו (אני באמת מעריך אותו מאד גם אם לא את כל סרטיו) אבל הוא לא יביא לאפל את אותה יוקרה שסרט כמו החדש של סקורסזה יביא. לרוב חובבי קולנוע נוטים להרים עליו אף.
וואו מארוול עוברים השמדה טוטאלית
הם לא סתם שנה הבאה לא מוציאים כמעט סרטים למעט דדפול
זה כדור שלג שספק אם יעצור,
הפתרון היחידי זה באמת לעצור את הכל ולתת לזעם לעבור
מי היה מאמין שהם יתרסקו ככה לא יאמן
כאילו, רוב הדחיות יותר קשורות לשביתה. טרם הוכרז רשמית שהם משנים כיוון.
(ל"ת)
אומנם זה לא הבן אדם הכי רשמי אבל התסריטאי של אוונגרס החדש טוען שהם זונחים את כל הסיפור עם קאנג, שזה שינוי מאד דרסטי ממה שעשו עד עכשיו
(ל"ת)
קשה להאמין שזה נכון
הם כל כך בנו את העלילה סביב קאנג שקשה להאמין שהם יזנחו את זה בשביל נבל חדש ולבנות שוב מחדש אט אט
מצד אחד סרטים כמו נצחיים, תור 4 , שומרי הגלקסיה 3 , שאגנ' צי, הפנתר השחור , ספיידרמן אין דרך הביתה , סטריינג' ממדי הטירוף ,
לא קשורים ממש, לא ביחד ולא לנבל קאנג
אולי אנט מן קאוונמניה + לוקי יהפכו לחסרי משמעות ברגע שיורידו סופית את הנבל קאנג
בכל מקרה מארוול כבר בשלבי גסיסה,
בדדפול אנו נראה כותרות מפוצצות , הסרט המדובר של השנה , ושוב פעם הכנסות נמוכות,
זה פשוט יחזור לגודל הטבעי שלו כמו בעבר. עוד סרט גיבורי על .
זה נקרא לקצץ בהפסדים. למה לדבוק במשהו שבוודאות לא עובד בגלל שכבר הושקע בו? זה טמטום
(ל"ת)
רשמית ברור שלא, היינו מעדכנים
ולכן הסקת המסקנות שבפוסט היא רק על פי היגיון בריא.