דוח קופות שבורות, 19.12.2021: יש כסף הביתה

היום ב"דיילי ביוגל": אויב המדינה ספיידרמן שובר קופות תמימות שלא עשו לו דבר! מתי הממשלה תעצור אותו כבר?

אנחנו כבר רגילים בדוחק"ו לכתוב כמעט על כל סרט ש"ההכנסות שלו נמוכות מהמצופה בגלל הקורונה וכו' וכו' וכו'". עכשיו בכלל, עם העלייה בתחלואה והסגרים ברחבי העולם, סרטים שב-2019 היו יכולים להגיע ל-800 מיליון מגיעים לחצי מזה. והנה, בדיוק כשאנחנו בפתח הגל החמישי, יוצא ספיידרמן ומוכיח שבשביל הסרט הנכון אנשים ילכו לקולנוע בהמוניהם. לא לחינם האינטרנט מכנה את הסרט "ספיידרמן: סוף המשחק", הסרט מכניס כסף של סרטי מארוול ענקיים ושובר שיאים שלא צריך לשים לידם שום "אבל קורונה". 

אז כן, הסרט פתח במקום הראשון (דה). אבל איזה פתיחה זאת היתה. 260 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד. היו סימנים מקדימים, אבל לא פעם שמענו מאתרים על דרישה גבוהה לכרטיסים ואז התאכזבנו מהמספרים הסופיים. לא הפעם. תחשבו על זה ככה, עד עכשיו מאז פרוץ המגפה אף סרט לא הצליח לפתוח עם מעל 100 מיליון דולר והנה בא ספיידרמן והשיג פתיחה של 260 מיליון דולר. מה שאוטומטית הופך אותו לסרט הכי מכניס השנה בארצות הברית כשהוא עוקף את "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" שהכניס 224 מיליון דולר ועבד שלושה חודשים על הסכום הזה –  והנה השיא נשבר בסוף שבוע אחד. 

כמה זה 260 מיליון דולר? ובכן, זוהי הפתיחה השנייה הכי גדולה אי פעם לסרט בארצות הברית. זה היה קרב צמוד בינו לבין "הנוקמים: מלחמת האינסוף" על המקום השני אבל "ספיידרמן" זכה בתואר כש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" נשאר במקום השלישי עם 257 מיליון דולר. "הנוקמים: סוף המשחק" עדיין מקום ראשון עם 351 מיליון דולר. אז כן, ספיידרמן השלישי מביא הביתה לסוני כסף של סרטי ענק של מארוול. ואם כבר מדברים על מקום שני אז "ספיידרמן: אין דרך הביתה" מחזיק גם במקום השני ליום הפתיחה הכי מכניס בארצות הברית, עם יום פתיחה של 121 מיליון דולר כאשר רק " סוף המשחק" מעליו עם 157 מיליון דולר.

אני מניחה שציון סינמה סקור A+ עוזר וגם המבקרים עפים על הסרט עם ציון 94 של רוטן טומטוז וציון הקהל באותו אתר הוא 99 אחוזים. עוד משהו שעזר לסרט זה שכמו ב"סוף המשחק" גם כאן ספיידרמן פתח בקמפיין של אל תעשו ספוילרים לסרט באינטרנט, מה שעוזר למשוך המון קהל בסוף השבוע הראשון כי אף אחד לא רוצה שיהרסו לו את הסרט. 

אבל לא רק בארצות הברית מרגישים את הטירוף של ספיידרמן. הסרט שבר שיא כמעט בכל מדינה בעולם. במקסיקו הסרט שבר את השיא ליום הפתיחה הכי גדול אי פעם עם 9 מיליון דולר, וכאן בארץ 250 אלף אנשים ראו אותו בסופ"ש. הסרט הכניס 340 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית – וכל זה בלי סין. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 600 מיליון דולר. ספיידרמן הוא הסרט השני שהצליח להגיע לסכום הזה בכזאת מהירות בלי סין.

ספיידרמן פתח בכל העולם עם פתיחה של מעל חצי מיליארד דולר. סכום שרוב הסרטים לא מגיעים אליו בימינו גם אחרי חודשים על המסך הגדול. וכמובן, גם הפתיחה העולמית שברה שיא וזאת הפתיחה העולמית השלישית הכי גדולה אי פעם, אחרי שני סרטים הנוקמים כמובן. וזאת הפתיחה הכי גדולה אי פעם לסרט של סוני בכל החזיתות. אין פלא שהם רוצים להמשיך לעוד טרילוגיה ולא רוצים ריבוט. מי רוצה להפסיק הצלחה כזאת מסחררת? 

אני אפילו לא יודעת אם הקורונה השפיעה על המספרים של הסרט, הגיוני לחשוב שכן. אבל אני לא בטוחה שאפשר היה לפתוח בגדול יותר. לכן, המבחן האמיתי יהיה הסכום הסופי של הסרט. כל העולם רץ לראות את הסרט בסוף השבוע הזה, אבל אני מניחה שיש לא מעט אנשים שמחכים שהטירוף ירגע ולראות אותו באולם ריק יותר. אני מחזיקה לסרט אצבעות שהוא יהיה הסרט הראשון מאז פרוץ המגפה שיגיע למיליארד. אני יודעת שכמעט מובטח שהוא יגיע לשם אבל בימינו אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה.

וחוץ מספיידרמן? פירורים. כשיש מקומות בהם הסרט מוקרן על רוב המסכים כמעט כל רבע שעה, פשוט לא נשארו מסכים לכל שאר הסרטים. 

במקום השני "אנקאנטו" שומר על המקום שלו שבוע שני ברצף עם עוד 6.4 מיליון דולר. זאת רק ירידה של 35.1 אחוזים בהכנסות והירידה הכי קטנה בעשיריה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 176 מיליון דולר. שזה נחמד אבל בסוף השבוע הבא הסרט מגיע לדיסני פלוס בחינם ורוב הסיכויים שאז הסרט יצנח. 

"סיפור הפרברים" מתרסק למקום השלישי עם 3.6 מיליון דולר נוספים. הוא בעצם איבד את כמעט את כל מסכי הפרימיום ואת רוב ההייפ המועט שהיה סביבו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות רק על 27 מיליון דולר. אאוץ'. 

במקום הרביעי "מכסחי השדים: החיים שאחרי" מחזיקים מעמד יפה אחרי חמישה שבועות על המסך הגדול עם עוד 3.4 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 173 מיליון דולר.

אם חשבתם שלא יהיה סרט מספיק אמיץ לנסות לצאת במקביל ל"ספיידרמן" – טעיתם. האם זה השתלם לו? ודאי שלא. "סמטת הסיוטים", הסרט החדש של גיירמו דל טורו, פתח עם 2.8 מיליון דולר בלבד. אמנם על מספר מוגבל יחסית של מסכים (בערך 2000) אבל זה עדיין מאכזב ומהווה עוד מכה לסרטים בינוניים על המסך הגדול. מה גם שדיסני שרכשה את הסרט ביחד עם פוקס לא בדיוק התאמצה לשווק אותו. או לא לשחרר אותו מול שובר קופות אימתני כמו ספיידרמן. בסרט יש מלא שמות מוכרים כמו בראדלי קופר, קייט בלאנשט, ווילם דפו, טוני קולט, ריצ'רד ג'נקינס, רוני מארה ורון פרלמן. ציון רוטן טומטוז של 80 אחוזים וציון B בסינמה סקור לא יעזרו לסרט בטווח הארוך.  

במקום השישי "בית גוצ'י" עדיין איתנו אחרי חודש בקולנוע והכניס עוד 1.9 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט חצו את קו ה-100 מיליון דולר ועומדות על 109 מיליון דולר. זה לא להיט אבל זה בסדר. 

ואם חשבתם שנגמרו הסרטים האמיצים שינסו להתתמודד מול ספיידרמן, אז שוב טעיתם. במקום השביעי נמצא הסרט ההודי " Pushpa: The Rise – Part 1" שפתח עם 1.3 מיליון דולר. הסרט עוקב אחרי נהג משאית שהוא חלק מרשת הברחות של עץ אלגום, עץ ייחודי לאזור ספציפי בהודו. הסרט, אם הבנתי את המספרים נכון, נמצא בדרך המהירה להחזיר את התקציב שלו אז כל הכבוד לו. 

במקום השמיני נמצא "נצחיים" עם עוד 1.2 מיליון דולר. הסרט התרסק בעוד 61.7 אחוזים ברגע שדיסני הכריזו על תאריך היציאה הדיגיטלי שלו למרות שיש עוד די הרבה זמן עד אז (12 בינואר להשכרה דיגיטלית). ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 399 מיליון דולר, די סבבה. כשלא מסתכלים על ספיידרמן.

בקצה הטבלה, יש לנו שני סרטים שלא הצליחו להכניס אפילו מיליון אחד: במקום התשיעי "קליפורד הכלב האדום הגדול" הכניס עוד 404,068 אלף דולר (ו-67 מיליון דולר בסך הכול). ובמקום העשירי והאחרון "האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי" הכניס עוד 316,480 אלף דולר (ו-31 מיליון דולר בסך הכול).

לספיידרמן אין מנוחה. יש לו תחרות קשוחה משלושה מתוך ארבעה סרטים שיוצאים בסוף השבוע הבא. "מטריקס: התחייה" מחזיר את ניאו (קיאנו ריבס) וטריניטי (קארי-אן מוס) ועוד שלל שחקנים מפורסמים לעולם המכונות. "מטריקס: התחייה" מגיע למסכים וגם ל-HBO MAX מה שבטוח יפגע בהכנסות; " לשיר 2" הוא סרט ההמשך ל"לשיר" שבארץ כבר הפך לשובר קופות לכל המשפחה; "קינגסמן: ההתחלה" מספר על ייסוד הסוכנות בתחילת המאה העשרים על מנת לעצור ארגון סודי שרוצה לפתוח במלחמה שתוביל למוות של מיליונים. וגם " The Tender Bar": סרט על ילד שחי בלונג איילנד בשנות ה-70 ומנסה למצוא דמות אב בין הלקוחות בבר של דודו. את הסרט ביים ג'ורג' קלוני ומככבים בו בן אפלק, טיי שרידן וכריסטופר לויד.