דוח קופות שבורות, 1.3.20: בלתי נראה ומרוויח נאה

עכשיו אתם רואים אותו, עכשיו אתם לא.

מבחינת ההכנסות, רוב הסרטים שיוצאים לאחרונה מרשימים במידה בינונית ומטה, בעיקר לאור התקציב שלהם. לשמחתנו, לא כך זה הפעם – הפעם המקום הראשון החדש שייך לסרט שהמספרים שלו נראים לא מרשימים על פני השטח, אבל מרשימים מאוד בבדיקה מעמיקה. לעומת זאת , כל שאר הטבלה מתחילה להיראות כמו שממה של שאריות עם מספרים קטנים. מה שנותן הזדמנות לכמה סרטים לא שגרתיים להיכנס לטבלה. 

אחרי כל כך הרבה סרטי אימה סוג ב' שיצאו מאז ינואר, סוף סוף קיבלנו סרט אימה שעושה את העבודה בכל החזיתות – "בלתי נראה". הוא מרשים את המבקרים עם 91 אחוזים ברוטן טומטוז, ולפי ההכנסות של 28 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו הוא מרשים גם את הקהל (אם כי ציון B+ בסינמה סקור הוא טיפה נמוך מהצפוי). כל זה עם תקציב כמעט בלתי נראה של 7 מיליון דולר. אם כי בהתחשב בפרסום העצום של הסרט, כנראה שבזבזו קצת הרבה יותר במחלקה הזאת. הוא גם הצליח לפתוח בצורה מאוד מכובדת מחוץ לארצות הברית וההכנסות העולמיות שלו עומדות על 48 מיליון דולר. שוב, מרשים ביותר לסרט אימה/מתח. 

לא הייתי מצפה לסרט המשך לסרט (אם כי הכל אפשרי) אבל הבמאי, לי וואנל, יקבל כנראה את השדרוג במעמדו בהוליווד שהוא חיכה לו כל כך מאז "המסור" הראשון (2004) בו הוא שיחק ועזר בכתיבה. יוניברסל וגם בלאמהאוס הפקות יכולים להיות מאוד מרוצים משילוב הכוחות ביניהם במקרה הזה.

במקום השני נמצא "סוניק – הסרט" שממשיך להיות כדור כחול חמוד של מזומנים עם הכנסות של עוד 16.2 מיליון דולר. זאת ירידה צנועה של 37.9 אחוזים מסוף השבוע הקודם. עד כה הסרט הכניס 265 מיליון דולר ברחבי העולם שזה לא רע בכלל. 

"קול קדומים" גם שומר על מומנטום כלשהו. הוא הכניס עוד 13.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון שזאת ירידה לא איומה של 46.1 אחוזים. הבעיה היא שזה לא מספיק. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 79 מיליון דולר לעומת תקציב של 135 מיליון דולר, כלומר: כישלון עצום.

ההפתעה הראשונה בטבלה נמצאת במקום הרביעי, " My Hero Academia: Heroes: Rising". זהו סרט אנימה שמבוסס על סדרת טלוויזיה פופולרית, ז'אנר שהוא לא בדיוק שובר קופות, אבל הסרט הכניס 5.7 מיליון דולר. הסכום הזה מרשים עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהסרט מוקרן רק ב-1,100 בתי קולנוע כשכל הסרטים שמעליו ומתחתיו בטבלה מוצגים ביותר בתי קולנוע. זאת אכן הפתעה מעניינת.

במקום החמישי "בחורים רעים לתמיד" יכולים להמשיך לחייך, הסרט הכניס עוד 4.3 מיליון דולר. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 405 מיליון דולר. מה שמזכה אותו בתואר "הסרט המכניס ביותר" לשנת 2020 – תואר שכנראה יילקח ממנו כשיגיעו המתמודדים הרציניים בעונת הקיץ. 

במקום השישי "ציפורי הטרף והארלי קווין המהממת" הכניס עוד 4.1 מיליון. ירידה של 39.7 אחוזים זאת לא ירידה גדולה, אבל זאת ירידה גדולה מידי לסרט הזה שלא ממש יכול להרשות את זה לעצמו. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 188 מיליון דולר. בהשוואה לסרט שמעליו אני יכולה רק להגיד אאוץ'. 

במקום השביעי יש לנו עוד הפתעה, " Impractical Jokers: The Movie". זה קצת יותר מטומטם ממה שזה נשמע. הסרט, שמבוסס על סדרת טלוויזיה, עוקב אחרי ארבעה חברים שקיבלו שלושה כרטיסים למסיבה של פאולה עבדול (זוכרים אותה?), וכדי ליישב את הסכסוך פותחים בתחרות של מתיחות. בקיצור, סרט קומדיה מטופש מז'אנר שלא ממש רואים יותר על המסך הגדול. אבל 3.5 מיליון זה מספיק כדי להיות בעשיריה השבוע. בשבוע שעבר הסרט היה במקום ה-11 ככה שההכנסות שלו עלו ב-36 אחוזים כשהפצת הסרט התרחבה בעוד 1,500 אולמות מאז השבוע שעבר.

במקום השמיני "1917" מרוויח את הדולרים האחרונים שלו אחרי שהתפספס באוסקר. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון עוד 2.7 מיליון דולר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 362 מיליון דולר. לא רע.

ועכשיו אפשר להיפרד משני סרטי אימה זניחים: במקום התשיעי נפרדים מ"הילד 2" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר ובסך הכל הכניס 16 מיליון דולר, ככה שלמזלנו לא נקבל את "הילד 3". במקום העשירי נפרד מ"אי האשליות" שהכניס עוד 2.3 מיליון דולר. הסרט יכול להתנחם בכך שהוא הכניס 40 מיליון דולר על תקציב של 7 מיליון דולר. אני מקווה שזה לא מנחם מספיק בשביל שנקבל סרט המשך.

ארבעה סרטים יוצאים בסוף השבוע הבא. הזוכה הברור מביניהם הוא "קדימה" של פיקסאר. צריך להגיד עליו עוד משהו חוץ מזה שזה סרט מצויר של פיקסאר? נגיד בכל זאת: זה סרט שעוקב אחרי שני אחים שלמרות שהם יצורים קסומים, חיים בעולם שהפסיק להאמין בקסם. ליום הולדתו ה-16 של האח הצעיר הם מקבלים מטה קסמים מאבא שלהם, שנפטר מזמן, ואחרי שהצליחו להחזיר רק את החלק התחתון של הגוף שלו, יש להם רק 24 שעות להחזיר את אבא שלהם לחיים בשלמותו. כריס פראט וטום הולנד (סטאר לורד וספיידרמן בשבילכם) מדבבים. 

"The Way Back" הוא סרט דרמה בכיכובו של בן אפלק. הוא משחק את ג'ק, שכילד הזניח את הכישרון שלו לכדורסל בגלל אבא שלו ועכשיו יש לו הזדמנות לחזור למשחק בתור מאמן של קבוצה לא מאוד מוכשרת. לא נשמע מעניין במיוחד, אבל בתחילת העשור הקודם גאווין אוקונר כבר הוכיח שיש לו יכולת ליצור סרטי ספורט טובים עם "לוחם". "פרה ראשונה" הוא סרטה החדש של קלי רייכרט ("וונדי ולוסי"), דרמה תקופתית על טבח ומהגר סיני שמשתפים פעולה בהזדמנות עסקית, וכמו כן פרה. 

הסרט האחרון הוא "אמה": עוד עיבוד לספרה המפורסם של ג'יין אוסטן כאשר בתפקיד הראשי אניה טיילור ג'וי מנסה לשבור את תדמית האימה שדבקה בה, שכבר יצא בהפצה מצומצמת, אבל עכשיו מתרחב.