דוח קופות שבורות, 20.02.2022: מפת אוצר

טום הולנד פיצח את כתב הסתרים, פיענח את המפה ומצא סוף סוף זיכיון נוסף מצליח שאינו "ספיידרמן".

סוני נמצאים על גל. "ספיידרמן: אין דרך הביתה" היה הצלחה בכל המדדים האפשריים ועכשיו הם יכולים לרשום לעצמם את "אנצ'רטד" בתור הצלחה נוספת. הצלחה יחסית אמנם אבל סוני רושמים אותה בתור ניצחון שלהם בקופות ונראה לי שהם זכאים ליהנות מהכותרת הזאת. 

בואו נדבר על המקום הראשון החדש שלנו, "אנצ'רטד" שפתח עם 43 מיליון דולר. אמנם זה לא מאות המיליונים של ספיידרמן אבל זאת פתיחה יפה לתקופת הקורונה. וגם פתיחה לא רעה בכלל לסרט שמבוסס על משחק מחשב, ז'אנר שמאוד לא מצליח בבתי הקולנוע בדרך כלל. 

בגלל שהשנה רק התחילה, אז טכנית הסרט הוא הפתיחה הכי גדולה של השנה, אבל עכשיו רק פברואר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 139 מיליון דולר, לא רע בכלל. סוני יכולים להיות מרוצים מההכנסות האלה וגם טום הולנד שלא הצליח לשחק בלהיט מחוץ לספיידרמן עד עכשיו יכול להיות מרוצה שהוא מצא לעצמו עוד זיכיון. 

במקום השני יש לנו עוד כניסה חדשה והיא שייכת ל"דוג טריפ" שפתח עם 14.9 מיליון דולר. הסרט אמור בעצם לסמל את החזרה למעמד כוכבות של צ'נינג טייטום שהתחיל בתור הבטחה קופתית וגם הצליח לא רע ואז סבל מכמה כישלונות ונעלם מהמסך הגדול. כדי לחזור למסך הגדול הוא סידר לעצמו את הסרט הזה שהוא גם אחד המפיקים וגם אחד הבמאים שלו. עד כה הסרט הכניס 18 מיליון דולר על תקציב של 15 מיליון דולר. אז לפחות ההשקעה תשתלם. 

"ספיידרמן: אין דרך הביתה" שומר על כבודו ועולה למקום השלישי עם עוד 7.1 מיליון דולר. זאת הירידה הכי קטנה בעשיריה, רק 4.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות של הסרט פשוט שוברות כל שיא שיש כאילו הקורונה היא זיכרון רחוק. הסרט הכניס 771 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. מה שהופך אותו לסרט השלישי הכי מצליח אי פעם בארצות הברית כשהוא מצליח לעקוף את "אווטאר". מעליו נמצאים "הנוקמים: סוף המשחק" (858 מיליון דולר) ו"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" (936 מיליון דולר). ככה שנראה לי שפה הוא סיים את העלייה שלו.  ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.8 מיליארד דולר. הסרט "נתקע" במקום השישי בטבלת הסרטים הכי מצליחים בכל הזמנים. מסכן.  

"מוות על הנילוס" ירד מהמקום הראשון הישר למקום הרביעי עם 6.5 מיליון דולר. זאת ירידה של 49.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ממש אחלה לירידות של סוף השבוע השני של סרט בזמן קורונה, אבל לא ממש אחלה לסרט עם פתיחה סבירה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 78 מיליון דולר מכובדים אך לא מרשימים, ובהחלט לא מתקרבים ל-352 מיליון דולר של "רצח על האוריינט אקספרס".

"ג'קאס לנצח" נמצא במקום החמישי וממשיך להוכיח שיש עוד כוח במותג הותיק ולא משנה כמה מטופש הוא נראה, הוא הצליח להכניס עוד 5.1 מיליון דולר. עם הכנסות כלליות של 60 מיליון דולר אפשר לקרוא לסרט הצלחה נאה ומטופשת.

במקום השישי "חתונה בהפתעה" מצליח להימנע מהתרסקות מביכה והכניס עוד 3.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 53.3 אחוזים בהכנסות, לא רע בכלל לתקופת הקורונה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 36 מיליון דולר. אמנם לא להיט אבל כולם יכולים להיות מרוצים מהסרט, זה לא שלאחרונה קומדיות רומנטיות מצליחות במאות מיליוני דולרים על המסך הגדול. הסרט גם יצא בו זמנית בחינם ב"Peacock Premium" ששייך לאולפני יוניברסל. זה השרת שאף אחד לא שומע עליו ולא משנה איזה סרט הם שמים שם, אנשים ילכו לקולנוע לראות אותו, כמו את הסרט הזה. 

מתחתיו נמצאים "לשיר 2" שמתנהג כאילו הוא לא זמין באופן דיגיטלי כבר מלא זמן והכניס עוד 2.8 מיליון דולר, ו-"צעקה" שעדיין איתנו עם עוד 1.9 מיליון דולר.

כניסה חדשה נוספת ולא מזהירה במיוחד נמצאת במקום התשיעי. הסרט שזוכה בכבוד המפוקפק של כניסה לתחתית הטבלה הוא "המקולל" ("The Cursed") שפתח עם 1.7 מיליון דולר. זהו סרט אימה שמתרחש בעיירה כפרית במאה ה-19 שכנראה מקוללת והקללה פוגעת בכל התושבים. הסרט הכניס עד כה 2 מיליון דולר וכנראה יהנה יותר מחיי בשוק הדיגיטלי. למרות שהוא נמצא בהפצה מצומצמת יחסית אני בספק שהיא תתרחב באופן שישפיע על ההכנסות של הסרט.

במקום האחרון ואחרי שבועיים על המסך הגדול אפשר להיפרד מ"סוכן הצללים" שהכניס 1.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-7.8 מיליון דולר בסך הכול.

יש רק סרט אחד שהולך לצאת לקולנוע בסוף השבוע הבא " Studio 666". בסרט, הפו פייטרס עוברים לאחוזה כדי להקליט את האלבום העשירי שלהם רק שמתגלה שהאחוזה רדופה. אה… שיהיה להם בהצלחה.